Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 March 2010 - 09:47

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Tack!

Postad 29 March 2010 - 19:15

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Helt grön på detta. Sugen på att skaffa en WD HD Live. Läst en del och om jag förstått rätt så är del problem att köra sk iso filer. Om jag skulle läsa av en DVD film med tex DVDFab, är det en ISO fil det blir (trodde det hette vob eller liknande)?
Kan jag läsa av en DVD fil med DVD Fab till ett format som fungerar på WD HD Live?

Postad 29 March 2010 - 19:48

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Helt grön på detta. Sugen på att skaffa en WD HD Live. Läst en del och om jag förstått rätt så är del problem att köra sk iso filer. Om jag skulle läsa av en DVD film med tex DVDFab, är det en ISO fil det blir (trodde det hette vob eller liknande)?
Kan jag läsa av en DVD fil med DVD Fab till ett format som fungerar på WD HD Live?

problemet är väl att du inte kommer åt menyerna i filmen. det är inget problem och se själva filmen

Postad 29 March 2010 - 21:03

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

problemet är väl att du inte kommer åt menyerna i filmen. det är inget problem och se själva filmen

gör dvdn till en helt vanlig .isofil (om du har en .img fil kan du byta namn på filändelsen till .iso så spelar den upp utan problem).

Dock stödjer inte wd'n menyer, så om du spelar upp en dvd .iso så börjar filmen på en gång och du får via optionknappen välja ljudspor (språk) och undertext själv.

På sätt o vis är detta bättre, iaf för filmer, men serier där du har seperata episoder kan vara jobbigare då du inte har kapittel mellan avsnitter och måste då spola (tryck på Fast forward knappen och sen Next knappen så hoppar du 10 minuter åt gången).

Hoppas det svarar på din fråga.

Postad 01 April 2010 - 18:15

icoal
  • icoal
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att spela upp 1080p MKV filmer? Har den gamla versionen och det börjar hacka på i stort sett varje 1080p film jag kollar på. Verkar inte som att den orkar med riktigt. Funderar därför på en WD-TV Live.

Postad 01 April 2010 - 20:06

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Hur fungerar det att spela upp 1080p MKV filmer? Har den gamla versionen och det börjar hacka på i stort sett varje 1080p film jag kollar på. Verkar inte som att den orkar med riktigt. Funderar därför på en WD-TV Live.

Funkar bara bra med denna.

Postad 01 April 2010 - 20:09

charlswood
  • charlswood
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har provat med Transformers 2 i 1080P (.mkv) och det fungerar klanderfritt med WD Tv Live

Postad 01 April 2010 - 21:26

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Borttaget

Redigerat av joabj, 01 April 2010 - 21:41.

Postad 01 April 2010 - 22:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jo, jag har en liten fråga.
Visst är det så att man kan hämta hem svenska undertexter till filmer om man behöver det...?
Men kan man även hämta hem svenska ljudfiler?? Så att filmen blir dubbad till svenska istället för ursprungsspråket (som brukar vara engelska).
Tänker mest på barnfilmer nu eftersom mina barn inte kan läsa text än...

:)

Men varför "köper" du inte den svenskspråkiga versionen av filmen från början? :)

Postad 02 April 2010 - 21:05

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Använder DVDfab som kan konvertera DVD'n till ett antal olika format (AVI, WMV, MKV, MP4). Vilket ger bäst resultat med WD HD Live att använda?

Postad 03 April 2010 - 12:51

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
ny firmware Release 1.02.21 (3/30/10)

www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live

Resolved Issues:

· Added Play To support for Microsoft Windows 7.
· Added external subtitle location options (Up/Down arrows).
· Added larger subtitle font size options.
· Added Western European language input for keyboard.
· Added serial and part number to About page.
· Added support for embedded subtitles in mpg files.
· Added new category in Photo/Video to view by date.
· Added a field in network settings for changing the workgroup name.
· Added ability to play a video from the preview window without restarting.
· Added username/password feature for SAMBA security.
· Added Wireless LAN strength bar in Network info page.
· Changed default browsing by date to start with the latest files first.
· Changed video browse default to Preview mode instead of Thumbnail mode.
· Corrected several language translations issues.
· Resolved Cover-Art issue with folder.jpg & file.jpeg
· Resolved slow to source MKV files over network share.
· Resolved issues with external subtitle sync adjustment (Right/Left arrows).
· Resolved abnormal display of BMP photos through a media server.
· Resolved audio channel information showing up in AutoPlay mode.
· Resolved Blu-ray ISO subtitles not displaying throughout video playback.
· Resolved Blu-ray slow playback across SAMBA.
· Resolved camera files not enumerating correctly in mass storage.
· Resolved login issue with SAMBA after exiting screen saver.
· Resolved DVR-MS black screen problem on resume after fast-forward and rewind.
· Resolved external sub/idx subtitles flashbacking issue.
· Resolved playback across media server failures.
· Resolved hard drive icon from disappearing in the video list under preview mode.
· Resolved issue of HDMI becoming jittery after long-time play.
· Resolved M4V files not supporting fast-forward and rewind.
· Resolved manual network addressing issue.
· Resolved missing shuffle & repeat icon for slideshow within Flickr.
· Resolved music search not displaying playlist names.
· Resolved network devices (SAMBA) disappearing without warning.
· Resolved PTP issue of unsupported video file formats DX6490, DIMAGE Z2 & X1, Optio555, and DMC-FX2.
· Resolved Sony Walkman not showing photos within directory.
· Resolved unsupported file formats not showing an error message.
· Resolved video playback overscan issue for CRT TVs.
· Resolved WIFI Belkin F6D4050 with RAlink 3070 chip, and Linksys WUSUB100 Ver 2.
· Resolved WIFI ZyXel NWD-270N dongle not enumerating.

Postad 03 April 2010 - 12:56

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Får error när jag kopplar in en USB disk. not enough space. felet beror på bug eller liknande när den ska indexera Media Library Compilation. Väljer man att stänga av den så fungerar det.

Men exakt vilken nytta har man av Media Library Compilation ?

Postad 03 April 2010 - 13:03

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Fortfarande inget nytt om den låga upplösningen vid hdmi - dvi?

Postad 04 April 2010 - 05:52

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0

NTFS och INTE FAT32

vem ser på MP4 filmer liksom? jag har en Western digital essential 320gb hårddisk med filformatet NTFS och ser endast minst 4 GB filmer

Lite i semaste laget kanske.

Vad spelar det för roll vad du tittar på eller inte, finns det en funktion för mp4 filer ska den fungera annars är funktion kass. Du tycker det är helt ok att köpa en bil som ska gå på både bensin o el och bensin delen funkar inte så är de t helt ok med dig eftersom bensin är det gamla drivmedlet?

Postad 04 April 2010 - 11:13

Syrran
  • Syrran
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har aldrig provat WD-TV, men kan inte detta problem ha med din TV att göra? Den kanske inte stödjer den framerate som filmen är kodad med (exv. 24p)?

Postad 04 April 2010 - 13:57

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

ny firmware Release 1.02.21 (3/30/10)

www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live

Jag uppdaterade och fick problem med att den inte vill hitta min hdd nu. Knas. Någon annan som testat?

Postad 04 April 2010 - 16:49

icoal
  • icoal
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har aldrig provat WD-TV, men kan inte detta problem ha med din TV att göra? Den kanske inte stödjer den framerate som filmen är kodad med (exv. 24p)?

Har testat olika inställningar. 24fps ska inte vara några problem och det fungerar felfritt med filmer i 720p men med filmer i 1080p så börjar bilden hacka och ljudet försvinner i scener där det händer mycket så jag tror att det hänger på prestandan i mediaspelaren? Lite dåligt isåfall då WD säger att den ska klara 1080p felfritt, ska testa att köpa en WD TV 2 och se om den grejjar det bättre.

Postad 04 April 2010 - 18:27

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Kan säga att den första generation wd tv är slöare....Jag hade den och den fixade inte GAMER i 1080p

Köpte wd tv live och då funkade filmen utan problem!

Postad 04 April 2010 - 21:13

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
jag undrar vilka inställningar ni använder på video...
jag använder en hdmi sladd och har inställningen på "auto" alltså har jag inte valt 1080p 60HZ manuellt.
jag har en philips HD READY TV...

Postad 04 April 2010 - 22:14

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade och fick problem med att den inte vill hitta min hdd nu. Knas. Någon annan som testat?

Det är många som haft problem med framförallt network shares efter denna uppdatering och så även jag.
Lösningen för mig var att göra en factory reset samt att avmarkera inställningen för automatisk inloggning under nätverksinställningarna. Sedan göra en ny anslutning mot network sharen och skriva in inloggningsuppgifterna på nytt och vips så funkade det att komma åt alla filer igen. Efter att detta är gjort kan man återigen gå in och aktivera den automatiska inloggningen.

Vet inte om du har problem att accessa USB-disk eller nätverksdisk men detta kan säker hjälpa några...

Postad 04 April 2010 - 22:57

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
börjar bli lite irriterad över att filstödet är så dåligt. borde ju inte vara så svårt och fixa det, flertalet andra spelare har ju betydligt bättre stöd

Postad 05 April 2010 - 11:13

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Det är många som haft problem med framförallt network shares efter denna uppdatering och så även jag.
Lösningen för mig var att göra en factory reset samt att avmarkera inställningen för automatisk inloggning under nätverksinställningarna. Sedan göra en ny anslutning mot network sharen och skriva in inloggningsuppgifterna på nytt och vips så funkade det att komma åt alla filer igen. Efter att detta är gjort kan man återigen gå in och aktivera den automatiska inloggningen.

Vet inte om du har problem att accessa USB-disk eller nätverksdisk men detta kan säker hjälpa några...

Just den biten var det inga problem med. Tvärtom var det faktiskt så att när den inte upptäckte disken inkopplad via USB så körde jag in den i min router (som har USB-ingång) och där funkade det.
Det kanske är så att problemet lägger sig där man haft något inkopplat vid själva uppdateringen?
Bra att det ordnade sig för dig i alla fall! Jag skall undersöka lite mer vad som hände här.

Postad 05 April 2010 - 12:01

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Just den biten var det inga problem med. Tvärtom var det faktiskt så att när den inte upptäckte disken inkopplad via USB så körde jag in den i min router (som har USB-ingång) och där funkade det.
Det kanske är så att problemet lägger sig där man haft något inkopplat vid själva uppdateringen?
Bra att det ordnade sig för dig i alla fall! Jag skall undersöka lite mer vad som hände här.

hur fungerar egentligen dehär med network shares ? jag ser endast på filmerna genom min pocket hårddsik från western digital. hur snabbt går det via nätverket? slöar den inte ner internet hastigheten då routern blir belastad? blir det inga frysningar? har fungerat problemfritt för mig, har endast sett på 1080 mkv filemr.

jag undrar vilka inställningar ni använder på video...
jag använder en hdmi sladd och har inställningen på "auto" alltså har jag inte valt 1080p 60HZ manuellt.
jag har en philips HD READY TV...

Postad 05 April 2010 - 13:21

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
WD's mjukvara suger verkligen. Hur svårt kan det vara? Inför regressionstester för bövelen.

Postad 05 April 2010 - 16:19

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

hur fungerar egentligen dehär med network shares ? jag ser endast på filmerna genom min pocket hårddsik från western digital. hur snabbt går det via nätverket? slöar den inte ner internet hastigheten då routern blir belastad? blir det inga frysningar? har fungerat problemfritt för mig, har endast sett på 1080 mkv filemr.

Det var lite buggigt i tidigare firmwares med frysningar och sådant men nu (ganska länge tror jag...) funkar det bra. Det är enkelt att använda, man ser allt precis som om hårddisken var inkopplad direkt.

Postad 06 April 2010 - 18:01

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som tipsa hur jag skall kopiera mina DVD's smidigast till ett format som WD HD Live stödjer?
Har använt DVDFab6 för att läsa av och konvertera skivan till Vob och sedan Imgburn för att konvertera Vob till Iso.
Både bökigt och flera filmer som blira hackiga på WD HD Live'n.

Snälla, hur gör ni?

Postad 06 April 2010 - 21:07

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Läs av och konvertera till ISO direkt i DVDfab, det är enklast!

Postad 07 April 2010 - 10:18

thorsfield
  • thorsfield
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har 2 frågor:

1. Går det att se innehållet på USB-enheten i lista? Verkar ju som det bara går att se ikoner och det gillar inte jag.
När man går till "File management" så ser man ju i lista, borde väl gå att göra det när man ska se film också?

2. Ljudsync. Går det att synca ljud, +/- 100 ms? Har hittat att man kan göra det med subtitles, vore ju bra om det gick med ljudet också.

Tacksam för hjälp!

Postad 07 April 2010 - 10:23

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
För video är denna verkligen superb, jag kör blu-ray via 2.5" hd och det fungerar verkligen smidigt. Har katalogiserat Film, Serier, Musikvideos så det är enkelt att hitta vad man söker. Dock är inte musik och bildvisaren ngt att hurra för, m a o inget jag använder frekvent. Men för ett smidigt video-tittande är den verkligen bra!

Postad 07 April 2010 - 12:45

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Har 2 frågor:

1. Går det att se innehållet på USB-enheten i lista? Verkar ju som det bara går att se ikoner och det gillar inte jag.
När man går till "File management" så ser man ju i lista, borde väl gå att göra det när man ska se film också?

2. Ljudsync. Går det att synca ljud, +/- 100 ms? Har hittat att man kan göra det med subtitles, vore ju bra om det gick med ljudet också.

Tacksam för hjälp!

Ja självklart kan du det. gå bara in i inställningar--> någostans där sås ka du hitta hur du vill att filmerna ska synas...."thumbnails" list mode eller preview var det. men välj list ode så ska det funka..
uppdatera också till den sennaste firmwaren innan.

Postad 07 April 2010 - 18:31

thorsfield
  • thorsfield
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ja självklart kan du det. gå bara in i inställningar--> någostans där sås ka du hitta hur du vill att filmerna ska synas...."thumbnails" list mode eller preview var det. men välj list ode så ska det funka..
uppdatera också till den sennaste firmwaren innan.

tack! att jag lyckats missa den.. ;)

nån aning om min andra fråga angående ljudsync?

Postad 07 April 2010 - 19:42

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
nisseläsk: går det alltså att konvertera till ISO direkt i DVDFab? Har inte hittat vart jag gör det.

Annan fråga: tänkte skaffa en extern USB hårddisk för att använda till HD Live'n. Rekommendationer?
Tänkte skaffa en WD. 2,5" (typ passport) eller 3,5" (typ mybook)?
Vad är skillnaden mellan de olika varianterna (essential, new edition, elite etc)?
Vad ska man ha?

Postad 07 April 2010 - 22:06

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

nisseläsk: går det alltså att konvertera till ISO direkt i DVDFab? Har inte hittat vart jag gör det.

Annan fråga: tänkte skaffa en extern USB hårddisk för att använda till HD Live'n. Rekommendationer?
Tänkte skaffa en WD. 2,5" (typ passport) eller 3,5" (typ mybook)?
Vad är skillnaden mellan de olika varianterna (essential, new edition, elite etc)?
Vad ska man ha?

här har du en länk.
själv har jag köpt en svart My Passport Essential 320GB från webbhalen och är supernöjd..
den är skit snygg i design och presterar bra, har inte haft några alls problem med att spela upp någon film.
köp den säger jag bara! :( en WD hårddisk med en WD Live är den bästa kombinationen.

Postad 08 April 2010 - 10:03

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Återkommer till det här. Det verkar som att WDn inte vill känna igen HDDn som var ikopplad vid själva uppgraderandet. Har testat med USB-minne som funkat. Kanske är så att det blivit något knas med hårddisken men den funkar utan problem att använda med dator och inkopplad i router. Mycket märkligt...

Postad 08 April 2010 - 11:21

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Efter den senaste uppdaterade firmware. återstår många buggar, WD vet om det och det kommer att fixas och andra saker kommer tilläggas.

Gå in på deras forum och rapportera era fel, så de återgärdas i nästa firmware.

http://community.wdc.com/

Postad 09 April 2010 - 00:32

nikjensie
  • nikjensie
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med att från en PC gå in på en av USB-enheterna
och flytta filer från en mapp till en annan?
Får "You must have permission..."-fel och sen tas originalfilerna bort... suck...
Det fungerar dock ibland på vissa filer...
Kör Windows 7 med 1,5 TB WD Essential kopplad till min WDTV Live.

//Nik

Postad 09 April 2010 - 20:46

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Återkommer till det här. Det verkar som att WDn inte vill känna igen HDDn som var ikopplad vid själva uppgraderandet. Har testat med USB-minne som funkat. Kanske är så att det blivit något knas med hårddisken men den funkar utan problem att använda med dator och inkopplad i router. Mycket märkligt...

Efter omformatering av hårddisken funkar det igen.
Verkar som att det inte var WDn (även om det i värsta fall var så att den knasade till hårddisken vid uppgraderingen men sannolikt var det omstarten som gjorde att den inte gick igång på en, på något sätt korrupt hårddisk).

Postad 10 April 2010 - 04:41

frostyman
  • frostyman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag fick hem denna lilla box i torsdags, och det var väl o!play som var största konkurrenten antar jag. Måste säga att det varit en ren besvikelse hittills.

Jag angav dess macadress på min bärbara dator och ordnade internet åt boxen hos min isp (bahnhof). Så långt gick det väl relativt bra, fick dock uppdatera till senaste firmware för att youtube ö.h.t skulle funka.

Nåväl, det viktiga var att köra filmer, av typen mkv. Läste att det varit problem med att ansluta till w7, men sambons burk ploppade fram genast. Själv fick jag vänta i säkert en kvart innan min network share blev synlig. Efter några resets och lite läsande så verkade det rätt lovande ändå. Sagt och gjort, första filmen skulle avnjutas!

Tio minuter in i filmen så börjar subtiteln att sacka efter, efter lite krångel så försvinner den helt och sen fryser filmen rakt av. Såhär i efterhand förstår jag inte att jag hade tålamod att starta om den så många gånger men det krävdes nog runt 15 omstarter under filmens 109min speltid. Vadfalls är detta för något?

Har krånglat i princip hela kvällen och halva natten med detta. Är det något som man kan få pli på, eller är det bara att försöka returnera hela patrasket till Dustinhome? (om det går?). Spontant känner jag att detta aldrig kommer att funka i längden, och att jag nästan med glädje slänger ut ett par tusenlappar till för en "riktig" HTPC.

Testade nu i slutet även att koppla in en usb-disk, men det är ju hopplöst segt att, via mediaboxens gui, kopiera över filmer från datorn till usb-disken.

Ursh!

Postad 10 April 2010 - 11:54

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag fick hem denna lilla box i torsdags, och det var väl o!play som var största konkurrenten antar jag. Måste säga att det varit en ren besvikelse hittills.

Jag angav dess macadress på min bärbara dator och ordnade internet åt boxen hos min isp (bahnhof). Så långt gick det väl relativt bra, fick dock uppdatera till senaste firmware för att youtube ö.h.t skulle funka.

Nåväl, det viktiga var att köra filmer, av typen mkv. Läste att det varit problem med att ansluta till w7, men sambons burk ploppade fram genast. Själv fick jag vänta i säkert en kvart innan min network share blev synlig. Efter några resets och lite läsande så verkade det rätt lovande ändå. Sagt och gjort, första filmen skulle avnjutas!

Tio minuter in i filmen så börjar subtiteln att sacka efter, efter lite krångel så försvinner den helt och sen fryser filmen rakt av. Såhär i efterhand förstår jag inte att jag hade tålamod att starta om den så många gånger men det krävdes nog runt 15 omstarter under filmens 109min speltid. Vadfalls är detta för något?

Har krånglat i princip hela kvällen och halva natten med detta. Är det något som man kan få pli på, eller är det bara att försöka returnera hela patrasket till Dustinhome? (om det går?). Spontant känner jag att detta aldrig kommer att funka i längden, och att jag nästan med glädje slänger ut ett par tusenlappar till för en "riktig" HTPC.

Testade nu i slutet även att koppla in en usb-disk, men det är ju hopplöst segt att, via mediaboxens gui, kopiera över filmer från datorn till usb-disken.

Ursh!

för mig har det aldrig frysit, alla filmer jag sett har funkat problemfritt.
men observera att jag inte ser filmer via nätverket, jag har en western digital essential 320gb inkopplad till WD:n :D

Postad 10 April 2010 - 12:17

frostyman
  • frostyman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

för mig har det aldrig frysit, alla filmer jag sett har funkat problemfritt.
men observera att jag inte ser filmer via nätverket, jag har en western digital essential 320gb inkopplad till WD:n :D

Japp, jag drog fram en gammal portabel hårddisk och det verkar faktiskt lira lite bättre. Men hur förflyttar du filmerna till hårddisken? Vad jag kunde se så var det enda alternativet (om man inte har en nätverksdisk) att manuellt markera det man vill kopiera till disken via WDs gui. Jättesegt var det. Tog nog 1-2 timmar för en film på 6Gb. Och snabbare än så är disken.

Någon med erfarenheter av returer på grejjer man köpt via nätet? Kan det lyckats trots att man öppnat förpackningen och alltså använt produkten?

Postad 10 April 2010 - 21:58

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Japp, jag drog fram en gammal portabel hårddisk och det verkar faktiskt lira lite bättre. Men hur förflyttar du filmerna till hårddisken? Vad jag kunde se så var det enda alternativet (om man inte har en nätverksdisk) att manuellt markera det man vill kopiera till disken via WDs gui. Jättesegt var det. Tog nog 1-2 timmar för en film på 6Gb. Och snabbare än så är disken.

Någon med erfarenheter av returer på grejjer man köpt via nätet? Kan det lyckats trots att man öppnat förpackningen och alltså använt produkten?

jag kopplar liksom ut hårddisken varje gång jag ska se på en film :D sen så stänger jag av datorn.

Postad 11 April 2010 - 06:56

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
min funkar klockrent!

Använder en usb hårddisk....bara att flytta hårdisken till datorn när man ska flytta filmer till den.....inte kopiera genom nätverket!!!

Postad 11 April 2010 - 07:31

thorsfield
  • thorsfield
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
jag kör också med usb-disk istället för nätverk. funkar hur bra som helst!
känns som film via nätverk alltid är svårt att få flyt på, speciellt trådlöst..

Postad 11 April 2010 - 17:02

frostyman
  • frostyman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har givetvis kabel dragen till den lilla mackapären, men att måsta flytta en disk och ha sig är inte alls vad jag hade tänkt mig.

Ska prata med dustin imorgon och höra vad det kan bli av det.

Postad 11 April 2010 - 19:05

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Jag har givetvis kabel dragen till den lilla mackapären, men att måsta flytta en disk och ha sig är inte alls vad jag hade tänkt mig.

Ska prata med dustin imorgon och höra vad det kan bli av det.

Har du testat med fler filer?
Om det inte löser sig skulle jag gissa på nätverksstrul eller något fel på ditt exemplar. Vad har du t.ex för router/switch?
Själv har jag hittills aldrig haft problem med en enda mkv-fil (720p & 1080p) på min WDTV Live! och jag kör då enbart med nätverksstreaming från min NAS.

Postad 11 April 2010 - 20:25

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Efter den senaste uppdaterade firmware. återstår många buggar, WD vet om det och det kommer att fixas och andra saker kommer tilläggas.

Gå in på deras forum och rapportera era fel, så de återgärdas i nästa firmware.

http://community.wdc.com/

verkar ju inte vara så mycket action där

Postad 11 April 2010 - 21:32

frostyman
  • frostyman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har du testat med fler filer?
Om det inte löser sig skulle jag gissa på nätverksstrul eller något fel på ditt exemplar. Vad har du t.ex för router/switch?
Själv har jag hittills aldrig haft problem med en enda mkv-fil (720p & 1080p) på min WDTV Live! och jag kör då enbart med nätverksstreaming från min NAS.

Intressant..
Switchen är nog en gammal nonamesak, men jag har aldrig haft några problem med att få 100Mbit mellan enheterna jag kopplat till den. Att själva filmen skulle vara defekt låter otroligt då jag drog över samma film och såg på minst halva utan problem.
Vilken firmwareversion kör du då?

Gjorde även ett annat test m.a.p överföringshastigheten och drog över en 4.35GB film, vilket tog 22.5 minuter. Inte någon drömhastighet, men bättre än vad jag trodde i mitt första inlägg.

Återkommer med fler testresultat senare.

Postad 12 April 2010 - 08:49

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
###### strulmaskin, nu har den samma problem igen att den inte hittar några media filer i vissa av katalogerna i nätverket.

Förresten har jag aldrig haft problem med att filmerna fryser, eller att undertexterna hänger.

Postad 12 April 2010 - 08:54

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Här är det något jag inte förstår tror jag. Du kan väl gå in på den inkopplade disken via din dator och kopiera därifrån? Det funkar i alla fall för mig utan några som helst problem.

Postad 13 April 2010 - 06:35

frostyman
  • frostyman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Här är det något jag inte förstår tror jag. Du kan väl gå in på den inkopplade disken via din dator och kopiera därifrån? Det funkar i alla fall för mig utan några som helst problem.

Jag hittar disken och kan browsa den, men jag har inte tillåtelse att skriva filer (eller skapa mappar för den delen).
Testade förresten en annan film igår, samma sak. Efter 8 min frös den första gången. Drog över hela filmen och då rullade den felfritt minst 25min (sen var det läggdags :))

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.