Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Vivaz 256MB RAM (Mobiltelefoner) 6 6.880952 (41) Inga priser
Sony Ericsson Vivaz Pro (Mobiltelefoner) 3 5.499998 (13) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 March 2011 - 18:45

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hur gör man för att kunna se svt play i vivaz?

Postad 27 March 2011 - 19:56

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hur gör man för att kunna se svt play i vivaz?

Är väl bara att surfa in på http://svtplay.se/mobil

Postad 28 March 2011 - 18:15

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Hej
Skaffade en Vivaz Pro som komplement till min X10 Mini.
Fast jag gillar inte Vivaz Pro alls och beställt en HTC Desire HD som ersättare

Jag har aldrig haft någon Nokia inte ens håll i en Nokia mobil. Så jag har en dum fråga.
Är menyerna och program (filhanteraren m.m.) i Vivaz SonyEricssons egna eller är det standard Symbian?

Förutom SPB Shell som föreslagits i tråden.
Vilka program gör Vivaz Symbian mer älskvärt/användbart?
Letar främst efter en filhanterare, Ett bättre program för meddelanden SMS/MMS.

Redigerat av Station, 28 March 2011 - 18:17.

Postad 29 March 2011 - 13:54

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Vivaz ar i stort sett standard S60v5. Det ar huvudsakligen Media (musik/galleri) som ar utbytt mot en SEMC-variant.

Vill man trimma sin Vivaz forutom med SPB MS kan t.ex SwissManagerPro vara bra. Riktigt bra filhanterare och systemhanterare. Resco Photo Viewer ar ett bra och snabbt galleri.

Vill man ha smileys i SMS kan Animated SMS vara vart en titt.

Dock har jag rent ut sagt inte trimmat min Vivaz speciellt mycket da jag kort WM och sedan Android parallellt. Jag uppfattar S60v5 som ganska outvecklat jamfort med S60v3.x som jag ar van vid (gransnittet fungerar utmarkt ihop med styrkors och knappsats men ar inte sa bra for pekskarm jamfort med UIQ eller S90 da vi talar pekskarms-UI ovanpa Symbian OS).

Nagot jag finner lite storande med Vivaz ar att pekskarmen har lite trog respons och da jamfor jag med mina andra resistiva lurar jag ager och har agt (P990i, SE X1, HTC TP2).

Postad 29 March 2011 - 17:05

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Nagot jag finner lite storande med Vivaz ar att pekskarmen har lite trog respons och da jamfor jag med mina andra resistiva lurar jag ager och har agt (P990i, SE X1, HTC TP2).

Har det inte blivit sämre med tiden? Min är ca 10 månader och otroligt seg, vill inte minnas att den var såhär när den var ny. Dessutom hänger den sig ofta, ca 1-2 gånger om dagen. Jag har testat att reparera mjukvaran i den men det blev inte bättre. Displayen är bytt en gång på garantin en gång redan. Fast då reagerade den inte alls på tryck...

Postad 13 July 2011 - 12:01

Unregisteredb0f91c4c
  • Unregisteredb0f91c4c
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Vivaz är en j*vla skitmobil, jag har haft min sen i november och med tiden så har den bara krånglat mer och mer. Symbian är ett stort skämt utan några som helst finesser, pekskärmen är fruktansvärt oskön (min har dessutom pajjat nu då telefonen hela tiden vill trycka in knappar och ikoner i displayens mitt). Youtube-"appen" är helt värdelös då det inte går att lägga till favoriter eller starta prenumerationer i sitt konto, dessutom krånglar det när man ska skriva i sökfältet telefonen hela tiden vill skriva första bokstaven på tangenten man trycker på. Det går inte att koppla ****t som modem heller, programmet SE PC Companion vill inte connecta trots att allt är kopplat som det ska!!

Det enda positiva är att kameran är ganska bra i bra ljus. Vet att telefonen börjar bli gammal nu, men för er som funderar på att köpa den ändå, GÖR INTE DET! Den ser ganska snygg ut, men det är också allt!

Postad 13 July 2011 - 19:37

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Vivaz är en j*vla skitmobil, jag har haft min sen i november och med tiden så har den bara krånglat mer och mer. Symbian är ett stort skämt utan några som helst finesser, pekskärmen är fruktansvärt oskön (min har dessutom pajjat nu då telefonen hela tiden vill trycka in knappar och ikoner i displayens mitt). Youtube-"appen" är helt värdelös då det inte går att lägga till favoriter eller starta prenumerationer i sitt konto, dessutom krånglar det när man ska skriva i sökfältet telefonen hela tiden vill skriva första bokstaven på tangenten man trycker på. Det går inte att koppla ****t som modem heller, programmet SE PC Companion vill inte connecta trots att allt är kopplat som det ska!!

Det enda positiva är att kameran är ganska bra i bra ljus. Vet att telefonen börjar bli gammal nu, men för er som funderar på att köpa den ändå, GÖR INTE DET! Den ser ganska snygg ut, men det är också allt!

Finns en anledning till att jag sålde min efter ett knappt halvår och gick över till Android i form av en HTC Wildfire. :D

Själva telefonen i sej är ju inte dålig, utan det är ju som sagt operativet som var fel val från SEs sida. Fast å andra sidan kanske inte Android var utvecklat så det skulle funka med högupplöst kamera just då. Vet inte om det var så dock, men ändå.

Mitt problem med den var att det var just en SE med operativ från Nokia, vilket gjorde att man inte kom åt nåt på Ovi store, samt att PlayNow var totalt värdelöst. Sålde dock min när den fortfarande var rätt ny, så jag fick iaf ut 2500 för den. :)

Redigerat av Unregistered4f69794e, 13 July 2011 - 19:38.

Postad 13 July 2011 - 20:35

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Håller med Reinemar och visions661
Vill man prompt ha en Symbian lur, köp en Nokia med Symbian. det ger ett större utbud av appar.

Vill man däremot ha en mobil med tangentbord eller bra kamera oberoende av OS

Ersättaren till Vivaz är SE Neo och till Vivaz Pro är SE Pro (med utfällbart tangentbord), båda har (senaste)Android som OS, de har Vivaz form men är något större med 3,7 skärmar.
Vivaz 3,2" skärm motsvaras kanske bäst av SE's Xperia Mini och Xperia Mini Pro(med utfällbart tangentbord) båda med 3,0" skärm och (senaste)Android.

Red: Skrotade min Vivaz här om dagen med ett kast mot en stenklippa vid badplatsen.

Redigerat av Station, 13 July 2011 - 20:52.

Postad 14 July 2011 - 14:41

Largo-Sama
  • Largo-Sama
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

(min har dessutom pajjat nu då telefonen hela tiden vill trycka in knappar och ikoner i displayens mitt).

Exakt samma sak har hänt med min mobil. ett par gånger i veckan får den fnatt och vill konstant trycka lite nedanför till höger om skärmens mitt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.