Det är inget tvivel om att funktionaliteten för att spela upp över wlan finns. Men är det så enkelt att uppspelningen fungerar felfritt rakt av att spela filmer i riktigt hög upplösning utan att uppspelningen hackar?Nej, det är inte för bra för att vara sant, skall gå alldeles utmärkt efter vad jag förstått.
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg)
|
13 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 21 March 2010 - 19:42
Postad 21 March 2010 - 19:42
Redigerat av Killen99, 21 March 2010 - 19:42.
Postad 21 March 2010 - 19:51
Iphonen blir just nu omsprungen på alla håll specmässtgt, samtidigt som android vuxit ikapp på mjukvarusidan med v2.1. Mest är det nog en filosofisk fråga. Föredrar man ett öppet eller ett slutet system. Sen kan man ju fråga sig om man vill ha samma lur som hela hipstersverige, men det är en annan diskussion.Jag lutar som sagt åt en desire men alla säljare jag pratar med säger alltid att det bara är iPhonen som gäller. Är det så att alla dessa människor har sålt sin själ eller är iPhonen så ###### bra?
Postad 21 March 2010 - 20:00
Valet för mig står mellan Legend och denna. Kommer nog att bli Desire för min del ändå.
Såg något anmärkningsvärt på Tre´s hemsida, det står att Desire är olåst när man köper den med abbonemang eller med 3kontant. På Legend står det att den är låst under bindningstiden.
Någon som vet nåt mer om detta?
Desire är generisk hos 3, dvs inte brandad och inte låst. Huruvida Legend är det eller inte...det vet jag dock inte.
Postad 21 March 2010 - 20:06
alla säljare jag pratar med säger alltid att det bara är iPhonen som gäller.
Dem kanske vill sälja ut dem som de har hemma, då antagligen en ny är på väg till sommaren.
Och, en halv miljon svenskar har iPhone, ingen har Desire, alltså är Desiren mycket exklusivare
Postad 21 March 2010 - 20:54
Nån som har nåt annat sätt att använda androidluren som 3G modem?
Står så här på HTC hemsidan
Tethering
Internet sharing through USB
Borde väl gå att använda som modem "out of the box", eller tänker jag fel?
Postad 21 March 2010 - 20:59
Ja det kan inte vara på något annat sätt. Så fungerar det på Hero och sen har man genom att root:a telefonen även fått möjlighet att köra tethering trådlöst så att telefonen funkar som en trådlös router, mycket smidigt.Står så här på HTC hemsidan
Borde väl gå att använda som modem "out of the box", eller tänker jag fel?
Postad 21 March 2010 - 21:13
Jo min post ovan gällde just utan att koppla in USB sladden, var lite otydlig där. Jag vill ju kunna ha telefonen i fickan eller på bordet och ansluta alla mina trådlösa apparater till den, även i hemmet. 10GB är ju lite lite för det, börjar funta på telenor. Men då går det lite långsammare än med 3, grrr. Dessa beslut.Ja det kan inte vara på något annat sätt. Så fungerar det på Hero och sen har man genom att root:a telefonen även fått möjlighet att köra tethering trådlöst så att telefonen funkar som en trådlös router, mycket smidigt.
Postad 21 March 2010 - 21:37
1. Gäller det bara uppspelning av divx och kommer man att se någon skillnad på 720p material på en så liten skärm?
2. Eller även inspelning av 720 material i videokameran?
Som jag förstår det är det bägge men nån som vet mer?
Postad 21 March 2010 - 22:02
EDiT: Ja se vad google kan trolla fram
Någon på swedroid.se skickade ett meddelande till HTC och fick svar...
In regards to the screen from our devices, we can say that the desire it will
come with the clearpad2000 and there is no information when the new
clearpad3000 it will be available in your devices. We recommned to keep
monitoring our web site for future information.
Redigerat av xdusty, 21 March 2010 - 22:09.
Postad 21 March 2010 - 22:26
Postad 22 March 2010 - 06:08
Jag lutar som sagt åt en desire men alla säljare jag pratar med säger alltid att det bara är iPhonen som gäller. Är det så att alla dessa människor har sålt sin själ eller är iPhonen så ###### bra?
Min son har beställt en Desire, mest på grund av att den är så låst. Jo så så klart även jag. Sen får man man väl se vad som är bra.
Postad 22 March 2010 - 06:45
Skulle aldrig köpa någon från Steve Jobs eller Apple... men det e ju en annan diskussion.Jag lutar som sagt åt en desire men alla säljare jag pratar med säger alltid att det bara är iPhonen som gäller. Är det så att alla dessa människor har sålt sin själ eller är iPhonen så ###### bra?
Sedan sticker jag hellre ut med en Desire än försvinner i mängden med en iPhone.
Låst? Du menar olåst va?Min son har beställt en Desire, mest på grund av att den är så låst. Jo så så klart även jag. Sen får man man väl se vad som är bra.
Den är väl inte operatörslåst hos någon operatör?
Postad 22 March 2010 - 06:55
Skulle aldrig köpa någon från Steve Jobs eller Apple... men det e ju en annan diskussion.
Sedan sticker jag hellre ut med en Desire än försvinner i mängden med en iPhone.
Låst? Du menar olåst va?
Den är väl inte operatörslåst hos någon operatör?
Jag menar till Iphone.
Postad 22 March 2010 - 08:42
Det har tidigare i tråden skrivits om olika abonnemang. För min del verkar Telenor vara billigast. Där får man helt fri surf (obegränsat mb) för 199 kr/mån samt 100 kr/mån i 24 mån för telefonen. Det blir 2400 kr för en Desire. Att få fri surf och telefonen till det priset är det bästa jag kunnat hitta.
Redigerat av Allsång, 22 March 2010 - 08:45.
Postad 22 March 2010 - 10:09
Det är väl ingen pott i det abonnemanget?Det har tidigare i tråden skrivits om olika abonnemang. För min del verkar Telenor vara billigast. Där får man helt fri surf (obegränsat mb) för 199 kr/mån samt 100 kr/mån i 24 mån för telefonen. Det blir 2400 kr för en Desire. Att få fri surf och telefonen till det priset är det bästa jag kunnat hitta.
Det blir ju då totalt på 24 mån: 299*24 = 7176:- samtalskostnaden är 39 öre/min
Jämför t.ex. med ett enkelt Prat-abb från 3, där man lägger till deras Surf Plus-paket (är väl samma hastighet, dock inte obegränsad mängd). Köper sedan telefonen där det är billigast:
Det blir då för 24 mån: 89*24 + ca 4800 = 6936:- samtalskostnaden är då om du binder på 18 mån 29 öre/min
Dvs, det bör väl vara billigare, eller har jag helt fel?
Men det är klart, använder du mer än 5 GB/mån så lär ju Telenor billigare...
Redigerat av mmm, 22 March 2010 - 10:13.
Postad 22 March 2010 - 10:47
Redigerat av DrMagoo, 22 March 2010 - 10:49.
Postad 22 March 2010 - 10:58
Väntar nog tills tele2 kommer ut med desire... @mmm vilken pott har du räknat med hos tre? Ser bara att du tagit med surf och telefonkostnad i din beräkning.
Frågan är ju bara när Tele2 behagar ta in Desire, de verkar ha noll koll där, har skickat ett flertal mail till dem utan att få svar och idag lyckades jag komma in på deras kundsuportchat och de verkar inte ha någon svar alls ang desiren.
Ett litet utdrag från chatten
"undrar över om ni kommer ta in följande mobil Htc Desire, har skickat mail ett par gånger utan att få svar
10:40 är nära på att byta operatör nu eftersom jag inte får svar från tele2
10:41 Vi har inte fått besked på om eller när vi får in den dessvärre.
10:41 ni har alltså ingen som helst information om den att ge??
10:44 verkar ganska konstig när alla andra stora operatörerna har information att ge sina kunder...
10:44 Nej,vi har ingen mer information om det i dagsläget.
10:45 ni vet inte ens om ni kommer ta in den lr??
10:45 Inte i dagsläget nej "
Vet inte om de är någons slags mörkning från tele2 lr om snubben jag snackade med inte hade nån koll
Postad 22 March 2010 - 11:32
Postad 22 March 2010 - 11:33
Frågan är ju bara när Tele2 behagar ta in Desire, de verkar ha noll koll där, har skickat ett flertal mail till dem utan att få svar och idag lyckades jag komma in på deras kundsuportchat och de verkar inte ha någon svar alls ang desiren.
Ett litet utdrag från chatten
"undrar över om ni kommer ta in följande mobil Htc Desire, har skickat mail ett par gånger utan att få svar
10:40 är nära på att byta operatör nu eftersom jag inte får svar från tele2
10:41 Vi har inte fått besked på om eller när vi får in den dessvärre.
10:41 ni har alltså ingen som helst information om den att ge??
10:44 verkar ganska konstig när alla andra stora operatörerna har information att ge sina kunder...
10:44 Nej,vi har ingen mer information om det i dagsläget.
10:45 ni vet inte ens om ni kommer ta in den lr??
10:45 Inte i dagsläget nej "
Vet inte om de är någons slags mörkning från tele2 lr om snubben jag snackade med inte hade nån koll
köpte min med just Tele2 med riktigt bra deal 2700:- för telefonen + abb..
Postad 22 March 2010 - 12:05
@jake84 Jag förstår, men å andra sidan tycker jag att det är bra att göra som tele2 istället för att "köra en telia" och vara riktigt tidigt ute för att ragga kunder och sedan flytta fram releasen... Vet man inget så ska man inget säga, och som det verkar så vet inte ens HTC riktigt när den kommer ut.
Okey ja de kan jag köpa, men tycker de borde veta om de ens kommer ta in den, men de kanske inte har så lång framförhållning!
Postad 22 March 2010 - 12:08
köpte min med just Tele2 med riktigt bra deal 2700:- för telefonen + abb..
Skulle ju vara kul att veta var du köpte den
Postad 22 March 2010 - 12:50
Postad 22 March 2010 - 13:03
Har läst om amoledskärmen, att den skulle vara sämre än LCD (ex X10) i solljus/dagsljus. Det fanns tydligen också en app som skulle öka ljusheten i de lägena. Det känns ju trist att behöva ta till det för att kunna använda den. Har inte hittat några bra tester eller jämförelser Desire/X10 vad gäller skärmen. Tips?
Postad 22 March 2010 - 13:27
http://www.engadget....spotted-online/
Postad 22 March 2010 - 13:48
Postad 22 March 2010 - 14:34
Redigerat av bossakungen, 22 March 2010 - 14:34.
Postad 22 March 2010 - 16:10
Videobevis på existensen (om än bara som prototyp) av svart modell:
av första (riktiga) anblicken tycker jag att svart nog är den snyggaste
Postad 22 March 2010 - 16:28
Postad 22 March 2010 - 16:32
För att då återgå till telefonen...
Har läst om amoledskärmen, att den skulle vara sämre än LCD (ex X10) i solljus/dagsljus. Det fanns tydligen också en app som skulle öka ljusheten i de lägena. Det känns ju trist att behöva ta till det för att kunna använda den. Har inte hittat några bra tester eller jämförelser Desire/X10 vad gäller skärmen. Tips?
Mycket nyfiken på detta oxå... Ljuskänsligheten och batteritiden är det enda som jag kan hitta som kan störa perfektionen i denna mobil
Postad 22 March 2010 - 16:40
Mycket nyfiken på detta oxå... Ljuskänsligheten och batteritiden är det enda som jag kan hitta som kan störa perfektionen i denna mobil
Jo Batteri tiden är ju i minsta laget. Det är ju synd. Men det blir en sån här i alla fall.
Postad 22 March 2010 - 16:50
När de klargör att den har "precis lika bra batteriprestanda som nexus one har" slutade jag fundera..
förvisso har X10 4" skärm mot Nexus ones 3.7" amoled
Nu vänder jag blickarna mot HTC DESIRE.....
Funderar över det här med batteritiden, då den i princip har samma 3.7" amoled som nexus one har..
om nu nexus one anses ligga i batteriprestanda som (på papperet ser bra ut) med Xperia X10 kanske valet är lätt?
Desire är snygg.. klart mycket snyggare än Legend.. (gillar inte böjen längst ned som många andra.. dessutom har jag varit in och kollat ett skarpt ex.. och alu-chassit gjorde inte mycket för designen direkt..)
I övrigt.. Nexus One har ju hypats upp till Iphone-höjder.. men Desire har ju FM-radio vilket Nexus saknar, right?
Finns det andra stora skillnader telefonerna åt?
Kamera-mässigt, hur står sig Desire jämför med andra mobiltelefoner? (5mpix är ju i princip standard idag)
Alla apps som finns till nexus one går väl att få hem till Desire med, då båda kör android 2.1 ?
Gillar grejen på Nexus One, med att man kan få en mängd olika bilder att ordnas efter var de är tagna via geo-taggningen, samt att de då ordnas kronologiskt efter just en och samma plats som man tog dem på!
Någon som vet om detta går att åstadkomma med Desire?
Postad 22 March 2010 - 17:00
Postad 22 March 2010 - 17:08
tänkte höra om en grej... om man pluggar in mobilen i datorn, får man internet till datorn direkt, eller måste man trixa massa? lite noob på detta med mobiler, men såg en snubbe göra nåt liknande med en iphone... känns ju dumt att pröjsa för både laptopmodem och mobilt
Det går, helt klart
Postad 22 March 2010 - 17:11
Postad 22 March 2010 - 17:15
Först lusläste jag Swedroids recension på Xperia X10
När de klargör att den har "precis lika bra batteriprestanda som nexus one har" slutade jag fundera..
förvisso har X10 4" skärm mot Nexus ones 3.7" amoled
Nu vänder jag blickarna mot HTC DESIRE.....
Funderar över det här med batteritiden, då den i princip har samma 3.7" amoled som nexus one har..
om nu nexus one anses ligga i batteriprestanda som (på papperet ser bra ut) med Xperia X10 kanske valet är lätt?
Desire är snygg.. klart mycket snyggare än Legend.. (gillar inte böjen längst ned som många andra.. dessutom har jag varit in och kollat ett skarpt ex.. och alu-chassit gjorde inte mycket för designen direkt..)
I övrigt.. Nexus One har ju hypats upp till Iphone-höjder.. men Desire har ju FM-radio vilket Nexus saknar, right?
Finns det andra stora skillnader telefonerna åt?
Kamera-mässigt, hur står sig Desire jämför med andra mobiltelefoner? (5mpix är ju i princip standard idag)
Alla apps som finns till nexus one går väl att få hem till Desire med, då båda kör android 2.1 ?
Gillar grejen på Nexus One, med att man kan få en mängd olika bilder att ordnas efter var de är tagna via geo-taggningen, samt att de då ordnas kronologiskt efter just en och samma plats som man tog dem på!
Någon som vet om detta går att åstadkomma med Desire?
Som det ser ut har du läst på en del om N1 och det är ju samma , vad gäller kamera finns en massa bilder på t.ex. Leggend som har samma .
Postad 22 March 2010 - 17:41
Nexus och även desire har betydligt bättre batteritid än Iphone 3GS och Nokia N900.
Och batteritiden beror ju starkt på hur man använder luren..
Postad 22 March 2010 - 18:08
Mycket snack om batteritid, vet inte vad ni väntar er.
Nexus och även desire har betydligt bättre batteritid än Iphone 3GS och Nokia N900.
Och batteritiden beror ju starkt på hur man använder luren..
Jag håller med dig, o köper man en smartphone så får man vilket fall räkna med att ladda varje dag... man kan väl snåla sig till två dagar om man bara ringer några samtal o är snabb... men annars, det är i princip laddning varje dag som gäller på alla smartphones vad jag vet
Postad 22 March 2010 - 18:23
Har ni fått något mer specifikt datum på HTC Desire, hörde att Amazon hade satt det till 1 april, något ni också har hört?
svar
vecka 15 är senaste budet.
Erik H/3
Postad 22 March 2010 - 18:58
Tele2 får den preliminärt 7/4Skulle ju vara kul att veta var du köpte den
Postad 22 March 2010 - 19:27
tack! fett najs!!
får nog min desire veckan efter påsk. taggad som fan... Ingen med expertis som har ett exakt svar?(no dissrespect xD)
När du kopplar den till datorn via USB får du bl.a. upp ett alternativ till att använda den som modem (data tether), man behöver dock ha HTC sync installerat. (så funkar det iaf på HTC Hero).
Postad 22 March 2010 - 20:31
Postad 22 March 2010 - 20:35
Nexus one har väl noise cancelling och inte desire, vet dock inte hur bra det fungerar.
Funkar väldigt bra. Du kan mycket ljud i bakgrunden men dom du talar med märker inget
Postad 22 March 2010 - 20:45
Postad 22 March 2010 - 20:48
Ja den svarta var mycket snyggare måste jag säga. Hoppas Tele2 får in just dom.Videobevis på existensen (om än bara som prototyp) av svart modell:
Redigerat av Unregistered731b1cef, 22 March 2010 - 20:49.
Postad 22 March 2010 - 20:50
Nexus one har väl noise cancelling och inte desire, vet dock inte hur bra det fungerar.
N1 har ju även det här med att man snackar in ett text medelande. Vet inte om man hade använt det mer än som en rolig fylle grej.
Postad 22 March 2010 - 20:54
Postad 22 March 2010 - 21:02
+1 ?
Skit då
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
8 bilder
54 filmer