Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2010 - 02:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Jepp, används mest som nätverkspelare hos mig också, men det blir iaf 4-5 hyrfilmer per månad också beroendes på utbud.

//Lorryquai

Postad 10 January 2010 - 15:59

GTR_GREVEN
  • GTR_GREVEN
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Fundering

När jag stoppa in USB minne i den så va alla tomma?? dvs hitta inget

men Gamla LG DVD för 500:- hitta dom på en gång

Nån med ett förslag på hur gå till väga

Postad 14 January 2010 - 09:59

Tore 27
  • Tore 27
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej, är det någon som lyckats få igång den trådlösa uppkopplingen på BD390 tillsammans med Telias "smartmodem"? Jag blir snart knäpp, har provat allt (tror jag). Kör tv, telefoni och bredand via telia. Spelaren hittar det trådlösa nätverket, signalstyrka 3 av 5, jag får knappa in nyckeln, men den vägrar ansluta?! Någon som kan lista ut vad jag gör för fel?
All hjälp ta tacksamt emot!

Postad 14 January 2010 - 10:12

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hej, är det någon som lyckats få igång den trådlösa uppkopplingen på BD390 tillsammans med Telias "smartmodem"? Jag blir snart knäpp, har provat allt (tror jag). Kör tv, telefoni och bredand via telia. Spelaren hittar det trådlösa nätverket, signalstyrka 3 av 5, jag får knappa in nyckeln, men den vägrar ansluta?! Någon som kan lista ut vad jag gör för fel?
All hjälp ta tacksamt emot!

Jag har ingen Bd390 själv men, har du dubbelkollat så du inte kör någon kryptering på det trådlösa som kanske inte spelaren fixar?

Postad 14 January 2010 - 11:29

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tore 27

Felet sitter inte i någon av nätverken , du har som sagt upprättat kontakt.
Det som det handlar om är att du måste DELA en fil via nätverket ifrån din dator.
Sedan handlar det mer om ifall du använder dig av Windows 7 eller XP....
Eftersom W7 har en mer avancerad säkerhet så vill det till lite mer jobb innan du kan dela filer till ditt
lokala nätverk. XP däremot är betydligt lättare....

Postad 14 January 2010 - 12:10

Tore 27
  • Tore 27
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Tore 27

Felet sitter inte i någon av nätverken , du har som sagt upprättat kontakt.
Det som det handlar om är att du måste DELA en fil via nätverket ifrån din dator.
Sedan handlar det mer om ifall du använder dig av Windows 7 eller XP....
Eftersom W7 har en mer avancerad säkerhet så vill det till lite mer jobb innan du kan dela filer till ditt
lokala nätverk. XP däremot är betydligt lättare....

Hej, tack för ditt svar. Jag kör XP. Jag har kontakt, men jag blir inte uppkopplad, kan tex inte ta del av youtube.

Postad 15 January 2010 - 00:19

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tore 27

Ok, då kan du kanske testa att ställa om den trådlösa routern till att enbart aceptera mac-adresser.
För LG 390 har en mac-adress, så kan du lägga in den i routern så lär du kunna lösa en del av problemen.
Jag har förvisso en D-Link, men där funkar det att göra på det viset.

Postad 16 January 2010 - 14:22

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som vet om den finns att gå och klämma på och testa i Linköping?

Postad 16 January 2010 - 17:55

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Netonnet har den.

Postad 16 January 2010 - 18:58

Unregistered50209da3
  • Unregistered50209da3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har BD390 1080/24P stöd ?

Postad 16 January 2010 - 19:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Har BD390 1080/24P stöd ?

Självklart.

Postad 16 January 2010 - 19:55

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Självklart.

Finns de nån som inte har de nuförtiden?
Jag tror HD-DVD va dom enda som va brända nog att stressa ut 90% av sina spelare i 1080i

Redigerat av Binks, 16 January 2010 - 19:56.

Postad 19 January 2010 - 16:14

Unregistered46ae4d16
  • Unregistered46ae4d16
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Region hacket som finns till denna är det endast för dvd???
Eller funkar även multi bluray?

//Hampus?

Postad 19 January 2010 - 16:36

widL
  • widL
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Någon som vet om den finns att gå och klämma på och testa i Linköping?

Se bara till att inte klämma för mycket. Byggkvaliteten på den är bland det sämsta jag har varit med om. Men som ofta brukar gälla med såna här grejer - det är insidan som räknas! :huh:

Postad 19 January 2010 - 17:13

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Region hacket som finns till denna är det endast för dvd???
Eller funkar även multi bluray?

//Hampus?

Det gäller bara DVD, söker du i tråden så finns det kommentarer om det.

Postad 20 January 2010 - 18:41

Unregistered46ae4d16
  • Unregistered46ae4d16
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Det gäller bara DVD, söker du i tråden så finns det kommentarer om det.

oki gäller det bara dvd?? Är du säker ?? Isåfall blir det en PANASONIC DMP-BD60 ICOS Multiregion . Ett stort måste för mig är att jag vill kunna köpa bluray från hela världen. Synd då jag tycker lg:n har bra egenskaper med mediaspelare mm. Men får ha kvar min pocorn till den biten.

//Hampus

Postad 20 January 2010 - 18:42

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

oki gäller det bara dvd?? Är du säker ?? Isåfall blir det en PANASONIC DMP-BD60 ICOS Multiregion . Ett stort måste för mig är att jag vill kunna köpa bluray från hela världen. Synd då jag tycker lg:n har bra egenskaper med mediaspelare mm. Men får ha kvar min pocorn till den biten.

//Hampus

Jag är säker.

Postad 20 January 2010 - 19:06

Unregistered46ae4d16
  • Unregistered46ae4d16
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag är säker.

oki vad tror du om denna spelare PANASONIC DMP-BD60 ??

//Hampus

Postad 20 January 2010 - 19:08

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

oki vad tror du om denna spelare PANASONIC DMP-BD60 ??

//Hampus

Den fungerar säkert ypperligt för ändamålet <_<

Postad 21 January 2010 - 15:18

vet
  • vet
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Undrar om det är någon mer än jag som kombinerat Blurayspelaren LG-390 med Denon AVR2310? Jag får nämligen inte ut något HD-ljud. Övriga ljudspår funkar felfritt. Hd-indikering på fronten lyser, men det är helt tyst. Ringde till HI-Fi klubben där jag köpt den, och han räknade upp en hel drös med Blurayspelare som ej funkade med avseende på HD-ljud. Denon jobbade tydligen med mjukvaru-uppdatering men han hade ingen aning om hur långt de kommit.
Funkar det för er andra?
Har ni några förslag på vad jag kan göra, är nämligen ganska besviken på Denon...

Postad 21 January 2010 - 15:43

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag var nära att köpa ensådan LG som tråden handlar om, sedan tänkte jag att man får väl läsa lite om den innan man köper. När man nu läst tråden så är jag tveksam.
Det verkar ju mer vara enspelare som är bra, i teorin. Men hur är den? Man brukar ju bara höra av de som är missnöjda, de som är nöjda har en förmåga att inte behöva skriva om det. ;) :D

Så till mina frågor som ändå kan avgöra:
1. Är blurayspelaren i den "kompetent" eller är det en 900-kronors spelare i ett chassi med en massa extrafunktioner?

2. Klarar den .mkv .avi och vilka flervideoformat?

3. klarar den undertextfiler av typen .srt och .sub och kan den med .srt även texta en .mkv om den nu kan spela dessa?
4. Kan den, som VLC på datorn, även spela .img och .iso

5. Kan den strömma en video (eller annat från datorn) som körs i datorn i mediaspelaren eller om den klarar detta, har den ett eget program för detta?

6. Klarar den att strömma även .mkv eller högupplöst via nätverket?

7. Klarar den trådlöst nätverk rakt ur kartongen, eller behövs adapter?

8. Har den vanlig nätverksingång? Använder homeplug via elnätet här.

9. Har den uppskalning på de filmer/video man kör?

10. Har den internetåtkomst? Om ja, till vad?

12. Vad är absolut sämst med den?

13. Är det något viktigt jag glömt fråga om?

En massa frågor, men om svaren är tillfredsställande så köper jag nog en...

Postad 21 January 2010 - 15:49

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
1. Den är kompetent
6. Ja
7. Ja, rakt ur kartong.
8. Ja
10. Firmware updates & Youtube
12. Ser inget med den som är "direkt sämst" men fjärrkontrollen hade gärna fått vara några snäpp bättre.

Postad 21 January 2010 - 16:02

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

1. Den är kompetent
6. Ja
7. Ja, rakt ur kartong.
8. Ja
10. Firmware updates & Youtube
12. Ser inget med den som är "direkt sämst" men fjärrkontrollen hade gärna fått vara några snäpp bättre.

Tack för ditt svar. ;)

Inget laggande på en .mkv över trådlöst nätverk?

Postad 21 January 2010 - 16:04

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Edit post.

Läste ditt svar fel ;)

Har inget svar på den frågan tyvärr.

Redigerat av stabbe, 21 January 2010 - 16:07.

Postad 22 January 2010 - 06:56

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag var nära att köpa ensådan LG som tråden handlar om, sedan tänkte jag att man får väl läsa lite om den innan man köper. När man nu läst tråden så är jag tveksam.
Det verkar ju mer vara enspelare som är bra, i teorin. Men hur är den? Man brukar ju bara höra av de som är missnöjda, de som är nöjda har en förmåga att inte behöva skriva om det. ;) :D

1. Är blurayspelaren i den "kompetent" eller är det en 900-kronors spelare i ett chassi med en massa extrafunktioner?

3. klarar den undertextfiler av typen .srt och .sub och kan den med .srt även texta en .mkv om den nu kan spela dessa?

5. Kan den strömma en video (eller annat från datorn) som körs i datorn i mediaspelaren eller om den klarar detta, har den ett eget program för detta?

Har du ens läst i tråden? Samtliga frågor får du svar på om du 1. läser HELA tråden, 2. googlar, 3. kollar lgs hemsida.
/BiEX

Postad 22 January 2010 - 07:35

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Har du ens läst i tråden? Samtliga frågor får du svar på om du 1. läser HELA tråden, 2. googlar, 3. kollar lgs hemsida.
/BiEX

En moderatorwannabee. ;)

Postad 22 January 2010 - 07:46

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

En moderatorwannabee. ;)

Nej men jävligt trött på att läsa SAMMA sak om och om igen.. NY INFO är relevant, gammal finns ingen anledning att skriva igen.

Postad 22 January 2010 - 08:30

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Nej men jävligt trött på att läsa SAMMA sak om och om igen.. NY INFO är relevant, gammal finns ingen anledning att skriva igen.

ÄR det då bättre att jag skapar en fråga i en egen tråd? Samlingstrådar har en förmåga att, som denna, dra iväg och bli svåra att hitta info i. Men varför lägger du krut att svara? Det är ju enklast för dig att skita i att läsa mitt inlägg. Du behöver inte ens prenumerera på tråden så är ju ditt stora problem ur världen.

Men jag ska maila lg electronics med mina frågor så slipper du ju bli så trött på inlägg som mitt.......

Postad 22 January 2010 - 08:59

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Vet någon om man kan ändra timingen på undertexterna på denna spelare? Det kan man ju göra på Popcorn Hour, och det har visat sig vara grymt värdefullt. ;)

Postad 22 January 2010 - 09:16

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Pallar inte läsa igenom hela tråden så jag frågar rakt ut: Vad är det för DAC'ar i spelaren?

Postad 22 January 2010 - 14:18

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Är det fler som upplever problem med denna spelare bakom en router?
Kör med Dlink Dir-635 vilket fungerar utmärkt för datorerna, men LGn strejkar.
Kör jag med router får jag "För mycket trafik" på youtube, och vid försök av uppdatering "Det går inte att ansluta till nätverket, om det fortsätter kontakta servicecenter" eller något i den stilen.
Utan router fungerar det felfritt, om än kanske lite segt men det är inget jag har belägg för, har provat ytterst lite utan router.

Detta gäller oavsett om jag kör trådat eller trådlöst, med routern ståendes 1 meter från LGn.

Redigerat av Rolandbilly, 22 January 2010 - 14:19.

Postad 22 January 2010 - 14:21

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1053 inlägg
  • 0
En bra idé kan ju var att uppdatera första posten med frågor och svar - så slipper man tjaffs och pajkastning i tråden.
Spelaren är grymt kompetent att spela upp Bluray - allt annat är ren bonus som den klarar av.
För 2400:- som den kostar, så är den grymt prisvärd.

Postad 22 January 2010 - 15:45

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Rolandbilly

Jag har en sådan modell som du frågar efter...
Jag upplevde samma sak som dig... Så det bästa är att köra det hela trådat mellan routern och LG:n.
Efter att jag gjorde det så löste sig de problemen.
Annars så lär det vara bäst att byta ut routern till en som har krut nog att köra det trådlöst. Tyvärr. ;)

Postad 22 January 2010 - 15:56

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Fick ett otroligt snabbt svar från LG:s support:

1. Det är en kompetent spelare i produkten.

2. Den klarar följande filer ".jpg", ".jpeg", ".png", ".avi", ".divx", ".mpg", ".mpeg",".mkv", ".mp4", ".mp3", ".wma", ".pcm" med dessa codecar "DIVX3.xx", "DIVX4.xx", "DIVX5.xx", "XVID","DIVX6.xx" (endast standard uppspelning), DIVX-HD, MPEG1 SS,MPEG2 PS, MPEG2 TS.
3. Den klarar sub och srt. Dock har den ej full support för textfiler när man tittar på mkv material.
4. Den kan tyvärr ej spela upp direkt från iso och img.
5. Den kan strömma från en dator, men då behöver man installera det medföljande programmet så att datorn fungerar som en DLNA server.
6. Ja det gör den.
7. Den klarar det direkt ur kartongen.
8. Ja det har den.
9. Ja den kan uppskala material som spelas i den.
10. Ja den har tillgång till uppdateringar och You Tube.
11. Ja det gör den.
12. Den klarar både NTFS samt FAT32.

Redigerat av r_o_n, 22 January 2010 - 15:57.

Postad 22 January 2010 - 17:13

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Rolandbilly

Jag har en sådan modell som du frågar efter...
Jag upplevde samma sak som dig... Så det bästa är att köra det hela trådat mellan routern och LG:n.
Efter att jag gjorde det så löste sig de problemen.
Annars så lär det vara bäst att byta ut routern till en som har krut nog att köra det trådlöst. Tyvärr. :)

Problemet här är att problemet kvarstår även vid trådad körning :/
Sedan skandal att LG inte satsat mer krut på trådlösa, möjlighet till antenn på baksidan vore till exempel väldigt bra lösning för många skulle jag tippa på.

Postad 22 January 2010 - 18:09

Unregistered142b3310
  • Unregistered142b3310
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Klarar inte att streama HD film trådlöst. Iaf inte min. Fjärrkontrollen är totalt urusel. Pisskass räckvidd. Annars är jag nöjd med min iaf.

Postad 22 January 2010 - 19:18

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Problemet här är att problemet kvarstår även vid trådad körning :/
Sedan skandal att LG inte satsat mer krut på trådlösa, möjlighet till antenn på baksidan vore till exempel väldigt bra lösning för många skulle jag tippa på.

Du menar så den ser ut som denna spelare från Israel?

Postad bild
Dune BD Prime

Mottagningen måste ju bli bättre med antenn, eller spelar det mindre roll?

Redigerat av r_o_n, 22 January 2010 - 19:18.

Postad 23 January 2010 - 18:10

Sandro
  • Sandro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej är det nån som vet om El-giganten säljer den nordiska versionen med svensk meny?

Mvh Sandro

Postad 23 January 2010 - 19:44

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Du menar så den ser ut som denna spelare från Israel?

Postad bild
Dune BD Prime

Mottagningen måste ju bli bättre med antenn, eller spelar det mindre roll?

Ja något liknande. Tippar på att den dåliga mottagningen (om jag nu inte har ett måndagsexemplar gällande nätverk..lutar ditåt), beror på antingen dåligt nätverkskort eller placering av detta vilket medför att det skärmas av mycket? En teori jag har, kan säkerligen ha fel på någon eller alla punkter.

Ska låna en annan .n-router och prova med för att utesluta routerproblem här hemma.

Postad 23 January 2010 - 19:51

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Vill ha en bluray spelare och har en popcorn hour spelare. Ni som har denna och haft en popcorn hour mediaspelare kan LG spelare allt som den? Vill ju begränsa antalet maskiner. Eller som mediaspelare så klarar inte lg spelaren sig mot popcorn hour? Spelar mest mkv filer med undertesxter.

Postad 23 January 2010 - 21:34

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Vill ha en bluray spelare och har en popcorn hour spelare. Ni som har denna och haft en popcorn hour mediaspelare kan LG spelare allt som den? Vill ju begränsa antalet maskiner. Eller som mediaspelare så klarar inte lg spelaren sig mot popcorn hour? Spelar mest mkv filer med undertesxter.

Den jag la in bild på ett par inlägg upp har blurayspelare och samma "motor" som PCH.

Postad 24 January 2010 - 00:48

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

LG klarar i nuläget inte alla filformat som popcorn gör, och inte heller Iso eller Img, så nej, finns väl ingen BD spelare som fixar allt som en mer dedikerad mediaextender klarar, däremot finns mediaextenders med BD stöd, typ Dune :)

Postad 25 January 2010 - 19:10

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Då har jag köpt en med. Fick ett uppackat ex. för 2690 kronor. Helt nytt och oanvänt, men plockat ur lådan och ner igen.

Postad 26 January 2010 - 09:51

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
RolandBilly

Något måste vara fel på din LG då min funkar utmärkt med samma modell av router som du har.
Den enda gången som den segade sig var när jag provade att köra den trådlöst mellan LG och routern.
Men ifall man har en bärbar dator eller något, så funkar det utmärkt att använda dessa trådlöst via routern och
titta på det eller lyssna på alsterna via den trådade LG:n. Så något är snett, på någon av dina apparater.
Hoppas att du hittar felet... :)

Postad 26 January 2010 - 11:11

aslsthlm
  • aslsthlm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Får inte min Bd390 att hitta n"5ghz"-nätverket, hittar bara g "2,4ghz" har en netgear router WNDR3700, nån som har nått förslag ?

Postad 26 January 2010 - 18:11

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Trådlöst nätverk.......kul.......men inte på en Bd390 :)
Det var så sunkigt så. Testade avi, det funkade, testade en 720 mkv, det började lagga efter ca 3 sekunder, testade en 10801 däe började totallaggen redan vid introt. Gick inte att se öht, iofs 720 var lika "imponerande".

Så trådlöst kan man glömma. Iofs youtube klarade den av, men att se på helskärm i en LG 50" plasma......inget vidare De som på youtube kallas hd, varför kallas de för HD? Det kan ju inte betyda high definition. För på min plasma så är det pixelerat.

Fick igång Nero media home utan större problem. Så det jag har i de mappar jag själv lägger till syns ju i min tv. Däremot de standardmappar (windows) som Nero lägger till är ju p å engelska och mitt operativ är på svenska, hur kringgår man detta? Eller man måste själv lägga till dem manuellt?

Någon här som kör sin BD390 via "homeplug" (via elnätet)? Är det möjligt? Hur gör man? Bara att koppla in pluggen och lägga till den i routerns mjukvara som man gör vid en dator? Vi homeplug så har jag iaf 300mbit

Hur snabbt nätverk klarar BD390 av? 54, 108 eller snabbare? Har lite dålig pejl på det där med 11.0.11 ... 111 eller vad det nu hter? :)

Får inte min Bd390 att hitta n"5ghz"-nätverket, hittar bara g "2,4ghz" har en netgear router WNDR3700, nån som har nått förslag ?

Har du wap eller wep aktiverat? Du kan ju testa utan kryptering isf.

Postad 26 January 2010 - 19:37

aslsthlm
  • aslsthlm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Trådlöst nätverk.......kul.......men inte på en Bd390 :)
Det var så sunkigt så. Testade avi, det funkade, testade en 720 mkv, det började lagga efter ca 3 sekunder, testade en 10801 däe började totallaggen redan vid introt. Gick inte att se öht, iofs 720 var lika "imponerande".

Så trådlöst kan man glömma. Iofs youtube klarade den av, men att se på helskärm i en LG 50" plasma......inget vidare De som på youtube kallas hd, varför kallas de för HD? Det kan ju inte betyda high definition. För på min plasma så är det pixelerat.

Fick igång Nero media home utan större problem. Så det jag har i de mappar jag själv lägger till syns ju i min tv. Däremot de standardmappar (windows) som Nero lägger till är ju p å engelska och mitt operativ är på svenska, hur kringgår man detta? Eller man måste själv lägga till dem manuellt?

Någon här som kör sin BD390 via "homeplug" (via elnätet)? Är det möjligt? Hur gör man? Bara att koppla in pluggen och lägga till den i routerns mjukvara som man gör vid en dator? Vi homeplug så har jag iaf 300mbit

Hur snabbt nätverk klarar BD390 av? 54, 108 eller snabbare? Har lite dålig pejl på det där med 11.0.11 ... 111 eller vad det nu hter? :)

Har du wap eller wep aktiverat? Du kan ju testa utan kryptering isf.

Hmm.. har wpk2, kanske ska prova med nått annat, eller ?

Postad 26 January 2010 - 23:50

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Så, nu har man brukat den några timmar. En riktigt bra blurayspelare, mer är inte bra, som det verkar ännu iaf...

Någon som vet hur man ändrar att den stänger av sig själv? Riktigt korkat att den gör det efter 2-3 minuter om man inte använder den.

Varför är det ingen "resume"? Eller är det? Fungerar tydligen inte på min isf.

Finns det någon "mätare" på signalstyrkan på mottagen signal från det trådlösa nätverket?

Skulle tro att jag har bra mottagning, men jag får upp en ruta om att spelkvaliteten kan bero på det trådlösa nätverket, eller kommer den rutan upp alltid?

På visning av foto strömmande från dator. Finns det något sätt att påverka tiden i bildspelet och kan man bläddra framåt manuellt?

Finns det något sätt att få bildspelet att fortsätta i nästa bildmapp istället för att gå till bild ett igen i mappen efter sista bilden i mappen?

En sak till:
Kan jag ta en homeplugadapter från en av mina datorer och testa med? Om pluggen redan har kontakt med nätverket så borde det väl fungera rakt av?
Tänkte om LG:n känner av nätverket via en homeplug.

Redigerat av r_o_n, 27 January 2010 - 11:18.

Postad 27 January 2010 - 16:00

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej,

jag måste bara lägga in i debatten att jag är väldigt nöjd med min 390 och tycker den presterar
vad man kan begära för en 2500:- maskin. Det är lite plastkänsla här och var etc. men bildkvaliteten
är det inget fel på och det är det viktiga för mig.

Har dock en snabb fråga, är det någon som kör "draft n" nät och kan streama 720p material framgångsrikt?
Jag vet att det står massor i tråden men finner bara definitivt att man misslyckas med att köra mkv i full HD
via trådlöst.

Skall uppdatera TVn ett par tum samt köpa NAS framöver så funderar på om man skall uppdatera routern i samma
veva och börja köra 720p-filer.

Tacksam för svar.

/D

Postad 27 January 2010 - 19:10

Sandro
  • Sandro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej.
Har köpt en LG BD390, nu undrar jag om ni har ändrat bild inställningar..(picture mode)
Undrar vad ni kör för inställningar lr om ni kör standard, har läst hela tråden men inte hittat nått svar...

Mvh Alex

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.