Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konsol vs PC

1461 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 December 2013 - 16:37

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja hävda att jag tänker mer logiskt än de flesta här. Att börja argumentera för vilken plattform har bättre spel är inte bra logik när vi snackar bäst spelplattform enligt en logisk tankemodell. Den bästa spelplattformen objektivt sätt är den som har minst begränsningar och således har bäst prestanda och flexibilitet.

Just det väntade Kinect argumentet stärker ju min poäng så jag är bara glad att dessa nämns. Har dock ännu inte kört något Kinect lir som inte har för mycket lag eller gett något direkt mervärde ännu men det ger ju åtminstone nya möjligheter. Nu fungerar Kinect på PC också vad jag förstått. Har inte hunnit testa Xbox One och nya Kinecten dock.

Postad 19 December 2013 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Jag skulle vilja hävda att jag tänker mer logiskt än de flesta här... Den bästa spelplattformen objektivt sätt är den som har minst begränsningar och således har bäst prestanda och flexibilitet.

PC och Wii är ju de bästa plattformarna.

Ja, det är så logiskt att jag inte ens fattar det.

Postad 19 December 2013 - 19:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Jag spelar helst på konsol, pga den typ av spel som bara släpps på konsol oftast faller mig mer i smaken än PC spel.
Men jag spelar gladeligen även på PC emellanåt, när det dyker upp nåt spel jag gillar.
Jag har även PC´n kopplad till hemmabion, och med handkontroll och trådlöst tangentbord+mus, så kan jag sitta å spela lika bekvämt som med konsollerna. Bägge formaten har sina för och nackdelar.

Känns väl egentligen lite meningslöst att diskutera saken, då det ändå slutar med att det går i cirklar, och bägge sidor sitter och försvarar och spyr galla över det andra? Likt alla dessa Xbox vs PS trådar ;)

Redigerat av Svante Skoog, 19 December 2013 - 19:58.

Postad 19 December 2013 - 20:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Känns väl egentligen lite meningslöst att diskutera saken, då det ändå slutar med att det går i cirklar, och bägge sidor sitter och försvarar och spyr galla över det andra? Likt alla dessa Xbox vs PS trådar ;)

Fast det går ju att argumentera utan att spy galla. Däremot kan man såklart inte räkna med att påverka någon vars uppfattning är att ens personliga åsikt är objektiv fakta, men man får ta det för vad det är. Jag hänger här för att diskutera med andra iaf sen är det väl upp till var och en vad de får ut av det ;)

Postad 19 December 2013 - 21:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Det är objektiv fakta att PC är kraftfullare och flexiblare än dagens konsoler. 1or och 0or ljuger inte.

Om vi ser denna tråd som vilken som är bäst plattform för spel snarare än vilken plattform som har de bästa spelen ;). För min del är det ju PC förvisso där med men där går det ju inte att köra med fakta på samma sätt.

Wii är just för att den har kontroller som är bättre än de som finns på PC för tillfället så där har vi bättre kontroller helt enkelt. Men det är klart med tanke på det övriga kontrollstödet så får det ju spö av Xboxarna och Playstation konsolerna.

Postad 20 December 2013 - 19:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Wii har inte bättre kontroller, tvärtom. Viftartramset är helt utan precision och passar bäst för förvirrade men entusiastiska barn och fyllon.
Handkontrollen är överlägset mest ergonomisk men den kräver skills för att kunna användas i precisionsspel och det kan vara avskräckande för nybörjare. I plattformsspel är dock handkontrollen bäst på ALLA sätt.
Musen är överlägset lättast att sikta med och därför perfekt för nybörjare och mindre avancerade spelare. Tangentbordet däremot är en kass kontroll hur man än vrider och vänder på det.

Redigerat av hassesolo, 20 December 2013 - 19:37.

Postad 20 December 2013 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Viftartramset är helt utan precision och passar bäst för förvirrade men entusiastiska barn och fyllon.

Nja, men den kräver skills och kan därför vara avskräckande för nybörjare :)

Postad 20 December 2013 - 22:05

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Testa Tiger Woods PGA tour Wii. Förvånansvärd precision sällan kontrollen jag kan skylla på när jag misslyckas.

Känns mycket bättre köra online på wii också på PC kan man köra bokstödsmetoden för att alltid svinga hundra perfekt och det kräver mindre skills att bara förflytta handleden några cm upp och ned än att verkligen utföra någon slags golfsving :)

Med Novint Falcon får man force feedback men nej Wii versionen är överlägset bäst här.

Postad 20 December 2013 - 22:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Här är ett annat fint exempel, Pikmin 3, high score.

http://www.youtube.c...vid=yvrLaaGSkHY

Good luck fyllon och kids. Det är pixelprecision, men som sagt, kräver skills och är inget för nybörjare.

Postad 20 December 2013 - 23:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 4

Musen är överlägset lättast att sikta med och därför perfekt för nybörjare och mindre avancerade spelare.

Det där är ju dessvärre lika logiskt som att påstå att ratten i en bil finns där bara för nybörjare.

De som är "skillade" får istället nöja sig med en (trasig) spak från en DS4 handkontroll. Eller en Wii-kontroll som de kan vifta med när de vill svänga :rolleyes:

Att kunna röra sig helt fritt i FPS eller TPS funkar ju helt enkelt bara med en mus. Handkontroll känns som att ha en tvångströja på sig. Auto aim används alltid på konsollspel eftersom precisionen i handkontrollen är för dålig för att man ska kunna klara spelen annars. Om det är det du menar med "mer avancerade spelare", dvs de som behöver hjälp med att sikta, så visst...

Postad 21 December 2013 - 00:08

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 1
Kan väl hålla med om att mus o tangentbord är bra i MP spel...i singleplayer skiter jag fullständigt i det...då är nästan handkontroll bättre...man få en skön "filmisk" känsla i rörelserna än att spasma runt med musen i 800grader +40000dpi

Redigerat av WarpGuN, 21 December 2013 - 00:10.

Postad 21 December 2013 - 00:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

Att kunna röra sig helt fritt i FPS eller TPS funkar ju helt enkelt bara med en mus. Handkontroll känns som att ha en tvångströja på sig.

Jag tycker precis tvärtom, att röra sig i TPS med keyboard vs en analog spak är klumpigt. Att använda keyboard i plattformsspel är som att vara handikappad... ingen analog springfunktion, bara på eller av.

Spela FIFA med keyboard. Inte direkt. Arkadbilspel som Burnout, väljer man keyboard eller gamepad. Inte så svårt val. Simulatorer anser väl de flesta att ratten är överlägsen i.

FPS är musen bäst för. RTS är musen bäst för. Diablo är musen bäst för. Managerspel är musen bäst för.

Wiikontrollerna är bäst för de spel som görs för de kontrollerna. Varken musen eller handkontrollen klarar av det.

Vänta lite nu. Kan det vara så att de olika kontrollerna är bäst på olika saker och att det inte finns någon som är bäst på allt!?

Auto aim används alltid på konsollspel eftersom precisionen i handkontrollen är för dålig för att man ska kunna klara spelen annars

Första saken jag stänger av när det går men dessvärre byggs vissa spel kring funktionen (Hej, GTAV) och utvecklarna höjer istället svårighetsgraden långt över vad som är möjligt att klara ens på PC.

Postad 21 December 2013 - 20:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Skulle lagt på en smiley kanske, he, he...,

Postad 14 January 2014 - 00:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Snubblade över den här på GAF. Jisses vad det finns prylar att välja på.
http://m.neogaf.com/...ad.php?t=745567

Postad 14 January 2014 - 20:58

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 4
Bygga dator är kul.

Postad 02 March 2014 - 18:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Ni som spelar på Pc i soffan/fåtöljen/fatboy. Hur löser ni problemet med mus och tangentbord?

Postad 02 March 2014 - 19:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Ni som spelar på Pc i soffan/fåtöljen/fatboy. Hur löser ni problemet med mus och tangentbord?

Om jag spelar spel i soffan är det sådant jag kan använda en handkontroll till. Tomb Raider, Batman etc. Civ 5 osv spelas framför datorskärmen.

Postad 02 March 2014 - 19:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kör med xbox 360 kontroll men har även en trådlös mus och tangentbord och allt kopplat till projektorn . Har även en dator kopplad till en vanlig skärm där jag spelar mest strategi spel...

Postad 02 March 2014 - 20:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Trådlöst.

Postad 02 March 2014 - 20:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Vad har ni för underlag till musen och tangentbordet? Knäet?
Jag antar att man inte kan boota PCn och starta önskat spel med enbart handkontroll?

Postad 02 March 2014 - 20:30

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Kör du Big Picture kan du programmera din kontroller så att du kan styra allt via den, men det är rätt så komplicerat. Men det går. Och ett gäng spel stödjer handkontroll direkt.

Postad 02 March 2014 - 20:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Steambox lockar mer och mer...

Postad 03 March 2014 - 09:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Finns ju program som gör att man kan simulera mus med gamepad. Jag har aldrig riktigt förstått vitsen finns inte en mus som inte fixar sofftyg som musmatta vid behov men kan ju va användbart om man av någon anledning vill spela spel optimerade för mus med gamepad. Själva spelen där får du ju sikta in dig på konsolportar främst och köra xbox 360 gamepad eller om nu Xbox One gamepaden stöds om du inte vill köra mus/tangentbord. Smidigaste är någon form av sängbord ;). Har kört med skåpdörr i min recliner fungerar alldeles utmärkt men man blir ju lite sängliggande så att säga ;)

Jag lirar för det mesta i cockpiten. Det absolut bästa av två världar helt non biased gällande kontrollmetod alltid ultimat komfort.

Postad 03 March 2014 - 12:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Alltså det som känns jobbigt är att behöva använda mus och tangentbord över huvud taget. Två tillbehör till som jag inte vill ha. Det är nog mycket med separat fjärrkontroll för ljud och bild. Gällande miljö så har vi i vardagsrummet en hörnsoffa i skinn. I min mancave sitter jag i en fatboy. Var en eventuell "konsoll-PC" skulle vara vet jag inte. Den ska helst rymmas i TV-bänken så en stor tower hoppas jag att jag slipper annars måste de stå på golvet.

Postad 03 March 2014 - 14:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Alltså det som känns jobbigt är att behöva använda mus och tangentbord över huvud taget. Två tillbehör till som jag inte vill ha. Det är nog mycket med separat fjärrkontroll för ljud och bild. Gällande miljö så har vi i vardagsrummet en hörnsoffa i skinn. I min mancave sitter jag i en fatboy. Var en eventuell "konsoll-PC" skulle vara vet jag inte. Den ska helst rymmas i TV-bänken så en stor tower hoppas jag att jag slipper annars måste de stå på golvet.

det jobbiga med ett mindre chassi typ htpc chassi har ett själv, är värmen när man vill ha kraftfull hårdvara i dem.
Har själv ett node 605 https://www.prisjakt...kt.php?p=128273 med ett gtx 780 tog ett tag innan jag hittade en variant med rätt mått och höjd som var bra när det gällde kylningen...

Postad 05 March 2014 - 08:59

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 1
Fick igår bekräfatat att det finns vissa fördelar med konsol. Då jag inte är så dataintresserad gjorde vi för ett tag sedan en genväg och köpte en "färdig" dator. Prislappen slutade på 6000kr.

Igår fick mina barn Cod mw3 som vi lovat dem. (Behöver ingen predikan om rätt och fel). Tog en jäkla tid att installera genom att steam skulle laddas ner och uppdateras och hitan och ditan. Laga mat och åt så fick allt gå själv under tiden. När spelet äntligen är klart ser det sådär ut grafikmässigt. I detta fall har det kostat ca 6300kr...

Jämnför man ex med en konsol så stoppa i skivan, vänta en minut och vips kan du börja spela till en betydligt lägre kostnad och det ser då fasiken inte sämre ut!

Nu kommer jag få en massa påhopp om hur bättre och billgare det är att bygga själv. Det kan ni mig bespara. Jag har inge större dataintresse och är knappast ensam om köpa en färdig produkt.

// Sat

Postad 05 March 2014 - 09:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 1
Argumentet med pris för dator vs konsol är nog väldigt beroende på vilka intressen man har och vilken utrustning man redan har. För min del skulle det t.ex. bli mycket dyrare med konsol eftersom jag oftast spelar när frugan kollar på TV. Så för att det inte ska krocka så måste jag skaffa både ny TV och konsol. Medans jag är datorintresserad och ändå ser en hyfsat kraftfull dator som ett måste i hemmet så den finns redan där som ett alternativ.

Dock tycker jag det finns många argument både för och emot båda plattformarna. Det är ju t.ex. mycket trevligare att sitta fyra grabbar och dricka öl i soffan och lira konsolspel än att sitta själv vid datorn och lira multiplayer med Skype/Vent/TM/etc. Dock är det sista lättare att styra upp förstås.

Postad 05 March 2014 - 10:02

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Helt klart är det så att ett visst datorintresse gynnar den som spelar på dator. För den som inte är van kan det vara krångligt att hålla på med steam, jag har arbetskamrater som sitter och svär över det för de inte kan spela Civ V.

Jag har långsamt glidit över till mer dator framför konsol de sista åren. Dels för att ungarna är äldre och ockuperar tv:en senare på kvällen och dels för att jag återfått mitt gamla intresse för strategispel.

Postad 05 March 2014 - 10:05

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 1

Argumentet med pris för dator vs konsol är nog väldigt beroende på vilka intressen man har och vilken utrustning man redan har. För min del skulle det t.ex. bli mycket dyrare med konsol eftersom jag oftast spelar när frugan kollar på TV. Så för att det inte ska krocka så måste jag skaffa både ny TV och konsol. Medans jag är datorintresserad och ändå ser en hyfsat kraftfull dator som ett måste i hemmet så den finns redan där som ett alternativ.

Dock tycker jag det finns många argument både för och emot båda plattformarna. Det är ju t.ex. mycket trevligare att sitta fyra grabbar och dricka öl i soffan och lira konsolspel än att sitta själv vid datorn och lira multiplayer med Skype/Vent/TM/etc. Dock är det sista lättare att styra upp förstås.

TACK! Och jag kan inte annat än hålla med. Många talar gott för datorer med bättre grafik och valet hur mycket man vill lägga på det. Jag ville visa andra sidan av myntet med egen erfarenhet. Det viktigaste tycker jag är att respektera den "andra sidan" vilket jag tycker du gjorde fullkomligt!

Det som jag främst ville trycka på är enkelheten hos konsoler. En pc (eller mac) är nästan ett måste idag för ex betala räkningar... Har en till pc som ska bytas grafikkort för lite mer spel så jag är väl inte helt partisk till konsol heller... :P

// Sat

Postad 05 March 2014 - 10:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Håller med. Är man inte datorintresserad så är det en plåga att hålla på och pilla med en PC. Alltid är det nåt skit som krånglar... Tycker man det är kul med datorer är det förstås bara kul.

Postad 05 March 2014 - 10:20

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

TACK! Och jag kan inte annat än hålla med. Många talar gott för datorer med bättre grafik och valet hur mycket man vill lägga på det. Jag ville visa andra sidan av myntet med egen erfarenhet. Det viktigaste tycker jag är att respektera den "andra sidan" vilket jag tycker du gjorde fullkomligt!

Det som jag främst ville trycka på är enkelheten hos konsoler. En pc (eller mac) är nästan ett måste idag för ex betala räkningar... Har en till pc som ska bytas grafikkort för lite mer spel så jag är väl inte helt partisk till konsol heller... :P

// Sat

Tack själv. Ja jag har ju själv spelat både dator och konsol blandat över åren med början i Comodore 64 och NES. Vore konstigt om jag då inte kunde se två sidor av myntet.

Postad 05 March 2014 - 12:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 1

Fick igår bekräfatat att det finns vissa fördelar med konsol. Då jag inte är så dataintresserad gjorde vi för ett tag sedan en genväg och köpte en "färdig" dator. Prislappen slutade på 6000kr.

Igår fick mina barn Cod mw3 som vi lovat dem. (Behöver ingen predikan om rätt och fel). Tog en jäkla tid att installera genom att steam skulle laddas ner och uppdateras och hitan och ditan. Laga mat och åt så fick allt gå själv under tiden. När spelet äntligen är klart ser det sådär ut grafikmässigt. I detta fall har det kostat ca 6300kr...

Jämnför man ex med en konsol så stoppa i skivan, vänta en minut och vips kan du börja spela till en betydligt lägre kostnad och det ser då fasiken inte sämre ut!

Nu kommer jag få en massa påhopp om hur bättre och billgare det är att bygga själv. Det kan ni mig bespara. Jag har inge större dataintresse och är knappast ensam om köpa en färdig produkt.

// Sat

Har du provat de nya konsollerna? Har båda ps4 och xone och får nog säga att de är rätt lika en dator. Det tar en inga minuter när du skall installera ett spel, först skall den kopiera hela skivan till hdd, sen alla patchar och uppdateringar som kommer hela tiden vissa på över 10GB. Sen startar dom långsammare och hänger sig mer än min pc så jag får säga att det är verkligen next generation...

När jag skall skaffa ett spel via Steam köper jag det, det laddas ner väljer starta spelet Steam gör en första installation av de program som behövs sen startar i de flesta fall spelet..

Redigerat av jimjans, 05 March 2014 - 12:15.

Postad 05 March 2014 - 12:32

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Yes, har en Ps4 men minns inga långa laddtider på det. Ett par minuter så var man igång. Har inte varit med om att min hängt sig än så länge.

Eftersom steam var nytt för mig tog det bara en massa extratid...

// Sat

Postad 05 March 2014 - 12:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Yes, har en Ps4 men minns inga långa laddtider på det. Ett par minuter så var man igång. Har inte varit med om att min hängt sig än så länge.

Eftersom steam var nytt för mig tog det bara en massa extratid...

// Sat

Nej det är bara så att jag tycker att konsollerna tagit det dåliga från pcn med ständiga uppdateringar pga av att produkten inte är klar när den släpps gäller både spel och konsoll. Kan inte vara kul att sitta på en 2Mbits adsl anslutning i obygden...

Postad 05 March 2014 - 12:57

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 1

// Sat

Vad sitter det för delar i den? Skiljer ju mycket mellan en dator optimerad för spel för 6000:- och en som fokuserar på helt andra saker.

Postad 05 March 2014 - 13:39

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Vad sitter det för delar i den? Skiljer ju mycket mellan en dator optimerad för spel för 6000:- och en som fokuserar på helt andra saker.

Har du läst den den om matte som brukar surra runt på FB? Typ "om du har 11 äpplen och 10 isbitar hur många pankakor får du? Svar lila eftersom rymdvarelsen inte har någon hatt..."

Lite så är datorer för mig... Skämtosido. Är en enklare I5:a med geforce 620(?) grafikkort. Som sagt, finns sina orsaker varför man köper färdig...

// Sat

Postad 05 March 2014 - 13:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Är det någon forummedlem som inte kan men vill bygga en dator själv så hjälper jag gärna till bor i Göteborg ....

Har du läst den den om matte som brukar surra runt på FB? Typ "om du har 11 äpplen och 10 isbitar hur många pankakor får du? Svar lila eftersom rymdvarelsen inte har någon hatt..."

Lite så är datorer för mig... Skämtosido. Är en enklare I5:a med geforce 620(?) grafikkort. Som sagt, finns sina orsaker varför man köper färdig...

// Sat

Med ett geforce 620 så blir det ingen höjdar grafik det är ett riktigt budget kort

Postad 05 March 2014 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag spelar inte särskilt mycket på Steam, men tycker ändå att det är tämligen enkelt att komma igång där. Förstainstallation och så är det klart att spela mer eller mindre. Var värre förr i tiden då när alla hade sina egna processer. Nu var det första gången du använde Steam och du behövde installera själva programmet, så det blir ju klart enklare nästa gång.

Beroende på spel kan det vara rätt frustrerande installationstider på PS3 i mitt tycke, och även patcher på det ibland, därför väljer jag helst att få recensionsex till 360 om jag har valet, av enbart den anledningen.

Postad 05 March 2014 - 14:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Jag kör 50/50 steam och utan steamtjänst och jag begriper inte vad som är skillnaden egentligen. Steam auto uppdaterar medan andra program ger mig möjlighet att välja om jag vill uppgradera eller ej som default. Föredrar det senare. Har aldrig upplevt det krångligt att ladda ner en fil och dubbelklicka men det slösar ju tid.

Med internets intåg så är det ju ingen skillnad på konsol och PC minns inte när jag senast inte behövde patcha ett spel på konsol men jag köper bara via skiva. PSN gissar jag där får man senaste versionen direkt liksom Steam och andra onlinetjänster?

Lite förvånad att inte Sony och MS kör samma sak. Tyckte mig läsa att de skulle va always on och ladda ner uppdateringar när du inte använder konsolerna men så smarta är de inte ännu?

Sedan så kom ihåg det finns mer än steam. Otroligt trist om Valve lyckas få något slags monopol ala Sony, MS och Nintendo.

Postad 05 March 2014 - 14:23

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Är det någon forummedlem som inte kan men vill bygga en dator själv så hjälper jag gärna till bor i Göteborg ....

Med ett geforce 620 så blir det ingen höjdar grafik det är ett riktigt budget kort

Har en kompis som hjälper mig, har en till dator som är lite mer spelande på. Köper nytt grafikkort till det inom kort, men det tar i en annan tråd...

// Sat

Postad 06 March 2014 - 16:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Ja, Geforce 620 är ett mycket långsamt kort. Det duger till HTPC, men inte till spel.

Bifogad fil  snigelkort.png   21.75K   0 Antal nerladdningar

0,2 Teraflops ;)

Redigerat av Ageve, 06 March 2014 - 16:34.

Postad 08 March 2014 - 11:28

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Är lite sugen på en spelpc till sommarn och har en maskin som står och dammar. Gammalt mög men kan använda chassit/nätagget iaf. Tror ni vi får se mildare systemkrav på många spel nu eftersom konsollerna visat sig vara lite "mesigare" än vad många hoppats på?

Just nu verkar man ju klara sig på ganska mesiga komponenter. :)

Postad 08 March 2014 - 12:11

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Är lite sugen på en spelpc till sommarn och har en maskin som står och dammar. Gammalt mög men kan använda chassit/nätagget iaf. Tror ni vi får se mildare systemkrav på många spel nu eftersom konsollerna visat sig vara lite "mesigare" än vad många hoppats på?

Vad kommer du köra för upplösning? Det börjar ju komma högupplösta skärmar, och ska du upp i 1440p eller mer så krävs det ju krut... Men för oss som ligger kvar på 1080p blir det ju ganska lugnt. Jag tror att ett grafikkort runt 1500 räcker långt.

Postad 08 March 2014 - 13:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Eurogamer körde en liknande artikel i ämnet precis.

Postad 08 March 2014 - 13:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Stefan: inte behöver du köpa ny TV, koppla in konsolen till datorskärmen bara.

Postad 08 March 2014 - 13:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Håller med. Är man inte datorintresserad så är det en plåga att hålla på och pilla med en PC. Alltid är det nåt skit som krånglar... Tycker man det är kul med datorer är det förstås bara kul.

Är man inte intresserad av ljud och bild, så är det en plåga att hålla på med hembio. Alltid är det nåt skit som krånglar... Tycker man det är kul med hembio är det förstås bara kul.

Steam kan förövrigt vem som helst med normal begåvning använda ;)

Postad 08 March 2014 - 13:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Vad kommer du köra för upplösning? Det börjar ju komma högupplösta skärmar, och ska du upp i 1440p eller mer så krävs det ju krut... Men för oss som ligger kvar på 1080p blir det ju ganska lugnt. Jag tror att ett grafikkort runt 1500 räcker långt.

Haha ja det är ju det som är problemet, sitter med en 1440p skärm! :D

Tack för länken Zoiler, precis vad jag var ute efter! :)

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 08 March 2014 - 13:57.

Postad 08 March 2014 - 13:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Är man inte intresserad av ljud och bild, så är det en plåga att hålla på med hembio. Alltid är det nåt skit som krånglar... Tycker man det är kul med hembio är det förstås bara kul.

Steam kan förövrigt vem som helst med normal begåvning använda ;)

Det är aldrig kul med något som krånglar, och hemmabio är asmycket lättare att hålla på med än datorer. Det är därför majoriteten av personer kan köpa ett elgigantensystem och få det att fungera. Bråkar en av deras datorer är det betydligt värre :D

Postad 08 March 2014 - 14:02

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Hembio är kul så inga (nåväl) problem där.;)

Postad 08 March 2014 - 14:09

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
https://www.komplett...19-0A91839F1332

Den där + grafikkort anpassat efter skärmupplösning. Har hårddisk och allt sånt skit liggande, blir ju inte så dyrt i slutändan. Ska se vad en AMD variant baserat på Eurogamer artikeln går lös på.

Inte jättestor skillnad i pris med AMDn, men den kanske är bättre i längden iom fler kärnor. De räknar ju med det i eurogamer artikeln.

https://www.komplett...34-0070C756B67F

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 08 March 2014 - 14:12.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.