* Officiell Tråd - HTC Legend *
920 svar till detta ämne
Postad 28 juni 2010 - 07:17
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Dök upp en skum sak igår...
Fick ett MMS från en kompis igår, fick dock inte upp bilden eller meddelandet, men den indikerade att jag hade ett meddelande där...
Bad kompisen skicka igen, samma sak igen.
Startade om luren, fick då upp båda meddelanderna, men det stod "okänd avsändare" o sen telnumret och sen lite konstiga siffror (samma person har skickat bilder till mig många gånger utan problem från samma telefon).
Kunde dock inte gå in och kolla på bilderna igen då dessa meddelanden var spårlöst borta...
Efter det började luren knasa, den ville halvt starta om, fick skriva in pin kod osv.
Kopplade inte först att det var det som var problemet, utan gjorde rent simkort m.m. men samma resultat.
I morse så raderade jag hela tråden med meddelanden från denna person, o då knasade både Handcent och vanliga SMS appen ur, men efter omstart så kunde jag gå in i vanliga SMS-appen och såg att det fanns en till tråd "Okänd avsändare", där låg bilderna, så raderade hela den tråden också.
Efter detta så verkar luren inte vilja starta om sig eller så *håller fortfarande tummarna*.
Nån som haft ett liknande problem?
/Jocce
Postad 28 juni 2010 - 10:04
MandaMandi
-
MandaMandi
-
Rookie
-
3 inlägg
Problem med FM-sändare.
Hallå
Har ägt min Legend i en vecka nu, och är supernöjd.
Men, igår köpte jag en extern fm-sändare från Clas Ohlson.. Kopplade in den i bilen på hemvägen och skulle testa. När Fm-sändaren började sända till bilstereon blev telefonen galen. Den bytte låt efter några sekunder, började ringa upp senast uppringda för att snabbt lägga på någon sekund senare, stannade musiken, bytte låt igen. osv osv osv.. när jag stängde av sändaren fungerade uppspelningen på telefonen ordentligt igen.
Någon som har erfarenhet av detta? Är det sändaren det är fel på? Eller telefonen? Eller är de helt enkelt inte kompatibla med varandra?
Postad 28 juni 2010 - 14:31
alexEn
-
alexEn
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Från Sverige finns det bara gratisappar på android market än så länge. Normalt sett kan du alltså inte betala för en app härifrån.
Går det att få betalapps ändå, om man tankar ner från internet?
Postad 03 juli 2010 - 09:51
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Har haft legenden i drygt en månad nu och har varit riktigt missnöjd med batteritiden. Kör med launcher pro och har hela tiden försökt att stänga av program tex internet,facebook mm så att dom inte ligger i bakgrunden, har använt advanced task killer titt som tätt för att stänga ner så många program som möjligt. När jag använde telefonen på detta sätt så kunde den suga ut 50-60% av batteriet genom att mestadels ligga i standby mellan 7-16 och sen mellan 16-18 så drog den ner batteriet till gult på lite surf, sms, och några samtal sen runt 19.00 så behövde man ladda den, Kass. Nu har jag slutat att använda advanced task killer, jag använder endast home knappen för att komma ur program. Igår morse 05.15 tog jag ur laddaren och nu ca 30timmar senare har jag ca 20% kvar på batteriet och då har jag använt telefonen "normalt". Rätt märkligt tycker jag men nu är jag riktigt nöjd med telefonen.
Edit: På rak arm så är det två program som jag slutat att använda och det är advanced task killer samt Y5 battery saver.
Redigerat av muraren, 03 juli 2010 - 17:57.
Postad 04 juli 2010 - 20:53
alexEn
-
alexEn
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu är bekräftat att 2.2 FroYo kommer till Android! 
HTC sa själv att de ska släppa de till HTC Desire, Legend och Wildfire i början av Q3.
Längtar verkligen till att Sense uppdateras
Postad 06 juli 2010 - 12:18
Humbucker
-
Humbucker
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
fel, ta bort
Redigerat av Humbucker, 06 juli 2010 - 14:11.
Postad 06 juli 2010 - 15:45
Calliii90
-
Calliii90
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ok, då kanske det ska vara så helt enkelt. Jag tycker att det ser lite konstigt ut bara. Ja, det funkar trots att kontakten inte sitter i hela vägen men ljudet är ju rätt kass. Detta kanske beror mer på att headsetet är av dålig kvalitet iofs. Är det någon som kan rekommendera ett bra headset för att prata och lyssna på radio/musik?
Finns ett nytt svenskt märke som heter "urbanears". Det är lite större hörlurar men dom är klockrena! Levererar nästintill Hifi ljud för dryga 500-lappen och det sitter en mikrofon på sladden. Använder det dagligen till min Legend. Rekommenderas verkligen om du kan tänka dig att ha lite större lurar.
Postad 09 juli 2010 - 11:59
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Har fått ett problem med min Legend, den tappar kontakten med simkortet ibland. Trodde simkortet var paj, men har ett nytt nu och samma problem kvarstår.
Tänkte innan jag skickar in telefonen på reparation ska jag prova att göra en total återställning!
Men hur mycket tappar jag?
Alla installerade appar?
Telefonbok, mail osv kan man väl göra backup på o få tillbaka, även så SMS, eller?
/Jocce
Postad 11 juli 2010 - 12:23
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Gjorde en återställning, nu säger den skadat sd-kort så kan inte återställa telefonbok eller nånting
Har inte gjort nått med SD kortet förutom att kopiera det in på datorn, men allt är orört...
Varför? Lösning?
/Jocce
Postad 15 juli 2010 - 09:32
ironsten
-
ironsten
-
Användare
-
-
103 inlägg
Är nära o köpa en Legend men har 2 frågor.
1. Har läst så mycket negativt om wifi, att den tappar kontakten med routern osv. Är det nån här som inte upplever nåt problem eller är det en begränsning på telefonen, eller kan det fixas med mjukvara fix?
2. Samma med bluetoth har man läst många klagar på jättedålig räckvidd, tänkte ha den i bilen med bluetoth till bilstereon.
Hur vanligt är problemet och går det att fixa med mjukvara?
Postad 15 juli 2010 - 19:32
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Är nära o köpa en Legend men har 2 frågor.
1. Har läst så mycket negativt om wifi, att den tappar kontakten med routern osv. Är det nån här som inte upplever nåt problem eller är det en begränsning på telefonen, eller kan det fixas med mjukvara fix?
2. Samma med bluetoth har man läst många klagar på jättedålig räckvidd, tänkte ha den i bilen med bluetoth till bilstereon. Hur vanligt är problemet och går det att fixa med mjukvara?
Att använda blutooth i bilen bör inte vara några problem. Problemen jag upplevde var när något skärmade av mellan telefonen och bluetoothenheten vilket inte borde bli ett problem i bilen. Tex om man hade ett headset på örat och telefonen i fickan, då kunde det bli problem med att det började skrapa lite
Postad 20 juli 2010 - 11:31
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Fick tillbaka min Legend på 2 dagar (Grattis, anovo gjorde nått rätt för en gångs skull!!!)
Som jag skrev ovan, hade problem med att den tappade kontakten med Sim-kortet.
de har "Justerat sim-kortshållare".
Än så länge efter en dag verkar den fungera bättre iallafall!
Lite jobbigt att "börja om" från början, men kändes ändå skönt med att bara ta in de grejerna man ville ha...
Såg på gamla sd-kortet att en hel del program som man avinstallerat ändå lämnar grejer kvar! (och ligger det kvar där lär det kunna ligga en hel dek kvar i telefon också!)
/Jocce
Postad 21 juli 2010 - 15:40
tezze
-
tezze
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan! Är sugen på en ny telefon och har tittat på legend och desire men desire finns ju inte att få tag på.
Ska man vänta tills man får tag i en desire eller kan man satsa på en legend?
Jätte tacksam för råd
mvh
Therese
Postad 22 juli 2010 - 21:46
mfuisea
-
mfuisea
-
Rookie
-
7 inlägg
Vill du ha lite större skärm och kan vänta nå veckor ska du välja Desire, men orkar du inte vänta och nöjer dig med 3,2" skärm och vill ha aluminiumskalet så välj Legend.
Postad 25 juli 2010 - 10:30
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Från Sverige finns det bara gratisappar på android market än så länge. Normalt sett kan du alltså inte betala för en app härifrån.
Jag har följt tipset i den här tråden med ett utländskt simkort kan man köpa appz på market, tänk bara på att använda wifi när ni tankar ner apparna så det ine blir dubbel betalning  Bytte igår min tattoo mot en legend och är hittills väldigt nöjd, enda egentliga nackdelen jag hittat är att det är väldigt lätt att stöta till trackballen och få lite ofrivilliga sidbyten och sånt. Det mest possitiva jag hittat än så länge är att barcode scanner funkar perfekt vilket det inte gjorde med tattoon, prisjakts app blev plötsligt grymt mycket mer användbar  Edit igen/ Nån som vet en bra bilhållare till legenden, min universalhållare funkar inte riktigt pga böjen längst ner
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 juli 2010 - 10:39.
Postad 25 juli 2010 - 11:19
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Edit igen/ Nån som vet en bra bilhållare till legenden, min universalhållare funkar inte riktigt pga böjen längst ner
Jag använde denna http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=svMen även denna funkar bra http://www.nokia.se/...e/hallare-cr-39Finns massor med hållare av denna klämtyp som funkar bra
Postad 25 juli 2010 - 11:25
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jag använde denna
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv
Men även denna funkar bra
http://www.nokia.se/...e/hallare-cr-39
Finns massor med hållare av denna klämtyp som funkar bra
SEs ser lite knepig ut med laddanslutningen på sidan  nokias version såg smidigare ut, bara telefonen sitter stadigt och är smidig att använda utan att behöva ta loss den, har htc någon egen avsedd för legenden? Hittade denna som verkar rätt vettig
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 juli 2010 - 11:33.
Postad 25 juli 2010 - 12:32
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
SEs ser lite knepig ut med laddanslutningen på sidan nokias version såg smidigare ut, bara telefonen sitter stadigt och är smidig att använda utan att behöva ta loss den, har htc någon egen avsedd för legenden?
Hittade denna som verkar rätt vettig
JAg använder mej av brodit till min desire och är hel nöjd, andra på jobbet kör med brodit till sina legend på legend så håller den i telefonen endast dom sista cm, men sitter stabilt. har inte hört dom klaga.
Postad 25 juli 2010 - 12:36
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
SEs ser lite knepig ut med laddanslutningen på sidan nokias version såg smidigare ut, bara telefonen sitter stadigt och är smidig att använda utan att behöva ta loss den, har htc någon egen avsedd för legenden?
Hittade denna som verkar rätt vettig
Laddningskontakten i SE:s hållare tar man bort ;-) eller rättare sagt den följer inte ens med.... Jag gillade den bäst då den är liten och smidig jämfört med Nokias hållare.
Postad 25 juli 2010 - 12:47
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
JAg använder mej av brodit till min desire och är hel nöjd, andra på jobbet kör med brodit till sina legend på legend så håller den i telefonen endast dom sista cm, men sitter stabilt. har inte hört dom klaga.
Har använt mig av flera brodit tidigare och alltid varit nöjd, får väl se om jag blir det med denna också, beställde iaf en.
Postad 26 juli 2010 - 19:25
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Har haft min Legend i 2 veckor nu och det är en sak som jag undrar. Ska den stänga av ljudet helt om man vänder den upp och ner ( alltså om men har kameran ner mot ett bord och så vänder man den så displayen kommer ner mot bordet istället )
Har testat att bocka i och ur alternativet "ring diskret" i ljud inställningarna men det blir samma resultat.
Mvh Andreas
Postad 26 juli 2010 - 19:30
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Har haft min Legend i 2 veckor nu och det är en sak som jag undrar. Ska den stänga av ljudet helt om man vänder den upp och ner ( alltså om men har kameran ner mot ett bord och så vänder man den så displayen kommer ner mot bordet istället )
Har testat att bocka i och ur alternativet "ring diskret" i ljud inställningarna men det blir samma resultat.
Mvh Andreas
Nu har jag ingen HTC själv. Men ja, den ska stänga av alla ljud om du lägger den med displayen neråt.
Postad 26 juli 2010 - 20:10
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Okej tack för svaret
Postad 26 juli 2010 - 23:47
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Går det att uppdatera telefonens firmware?
(inte OS:et alltså)
Jag har 1.31.405.5, finns det nyare?
EDIT ca 12 timmar efter jag skrev ovanstående frågar telefonen om jag vill hämta ny programvara.
Nu har jag 2.05.405.2
Efter jag körde in uppdateringen har jag inte haft 3G eller Turbo 3G uppkoppling.
Bara GPRS, det är seeeeegt
Redigerat av sman, 27 juli 2010 - 23:04.
Postad 27 juli 2010 - 00:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Går det att uppdatera telefonen firmware? (inte OS:et alltså) Jag har 1.31.405.5, finns det nyare?
Jag har samma version som du, och min telefon säger: "Det finns inga uppdateringar tillgängliga för telefonen". Så nej, det finns nog ingen nyare.
Postad 29 juli 2010 - 11:46
Redbear
-
Redbear
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag uppdaterade min Legend igår och sen dess öppnas alla meddelandetrådar från första meddelandet i tråden. Innan kom det sista upp. Varför är det så och kan jag göra något åt det? Eller skit i varför, kan jag göra något räcker. Frustrerande att behöva scrolla ner typ 100 meddelanden varje gång man får ett.
Tack för hjälpen.
Postad 29 juli 2010 - 12:06
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jag uppdaterade min Legend igår och sen dess öppnas alla meddelandetrådar från första meddelandet i tråden. Innan kom det sista upp. Varför är det så och kan jag göra något åt det? Eller skit i varför, kan jag göra något räcker. Frustrerande att behöva scrolla ner typ 100 meddelanden varje gång man får ett.
Tack för hjälpen.
En bugg som kom med uppdateringen tyvärr! Min rekomendation är att köra "Handcent SMS" istället, SJUKT mycket bättre app för SMS/MMS! Du kommer inte vilja gå tillbaka! /Jocce
Postad 29 juli 2010 - 12:21
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Okej tack för svaret 
Om du provar att googla så kanske det finns någon "hack" som kan disable det hela
Postad 29 juli 2010 - 16:27
Redbear
-
Redbear
-
Rookie
-
2 inlägg
En bugg som kom med uppdateringen tyvärr!
Min rekomendation är att köra "Handcent SMS" istället, SJUKT mycket bättre app för SMS/MMS! Du kommer inte vilja gå tillbaka!
/Jocce
Tack.
Postad 30 juli 2010 - 15:13
ufot
-
ufot
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har letat mig gråhårig efter att få fram det grafiska låset på min Legend men det enda jag lyckas med är att låsa skärmen med en numerisk PIN-kod. Det är ju riktigt drygt om man jämför med att bara dra tummen lite över skärmen med det grafiska låset! Jag undrar därför om någon annan haft samma problem och lyckats lösa det?
Postad 02 augusti 2010 - 00:05
Rospigg
-
Rospigg
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har letat mig gråhårig efter att få fram det grafiska låset på min Legend men det enda jag lyckas med är att låsa skärmen med en numerisk PIN-kod. Det är ju riktigt drygt om man jämför med att bara dra tummen lite över skärmen med det grafiska låset! Jag undrar därför om någon annan haft samma problem och lyckats lösa det? 
Det finns under Inställningar -->Säkerhet. Eller? Nu väntas det bara på FROYO
Postad 02 augusti 2010 - 00:46
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Nu väntas det bara på FROYO
Håller med. Det enda jag hört är Q3 för Legend. Det verkar som att Desire får Froyo tidigare än Legend av någon anledning  edit: Froyo är visst släppt nu till Desire, jag hänger ju inte riktigt med  Då kan det väl inte vara lång tid kvar för Legend?
Redigerat av distortion2, 02 augusti 2010 - 11:59.
Postad 02 augusti 2010 - 15:35
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Håller med. Det enda jag hört är Q3 för Legend. Det verkar som att Desire får Froyo tidigare än Legend av någon anledning 
edit: Froyo är visst släppt nu till Desire, jag hänger ju inte riktigt med  Då kan det väl inte vara lång tid kvar för Legend?
Nä, man tycker ju inte det, och det skulle komma till desire, legend och wildfire, dock kan jag förstå om de inte släpper det till alla 3 samtidigt för att minska belastningen på sina servrar och sen är det ju antagligen lite skillnad på versionerna som gör att de inte gör dem färdiga samtidigt, men det enda de sagt var att desire skulle släppas i helgen vilket den gjorde och resten har jag bara hört Q3 på än så länge
Postad 02 augusti 2010 - 22:10
Rospigg
-
Rospigg
-
Rookie
-
3 inlägg
Nä, man tycker ju inte det, och det skulle komma till desire, legend och wildfire, dock kan jag förstå om de inte släpper det till alla 3 samtidigt för att minska belastningen på sina servrar och sen är det ju antagligen lite skillnad på versionerna som gör att de inte gör dem färdiga samtidigt, men det enda de sagt var att desire skulle släppas i helgen vilket den gjorde och resten har jag bara hört Q3 på än så länge
Har någon sett någonting om eventuella uppdateringar för Legend, förutom de som kommer med Froyo då. Som exempel fick ju Desiren 720p videofilmning. Detta tror jag inte på för Legend men annat kanske.... Något som vore bra är ju att kunna spela in video i något annat format än 3gp.
Postad 04 augusti 2010 - 11:45
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Funderar på att köpa ett bluetooth set till min legend men jag har hört att det inte funkar så bra. Finns det nåt bra set nån kan rekommendera till legend ?
Postad 04 augusti 2010 - 15:13
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Funderar på att köpa ett bluetooth set till min legend men jag har hört att det inte funkar så bra. Finns det nåt bra set nån kan rekommendera till legend ?
För mig funkar det utmärkt med jabra bt-3030, har inte haft något problem med legenden och det ihop oavsett var jag haft telefonen.
Postad 04 augusti 2010 - 23:42
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Synkningen av Google-kalendern har slutat fungera. Jag har ett Google-konto med mejl och kalender. Mejlen kommer till telefonen, men inte uppgifterna i kalendern. Går jag in på kalendern via datorn finns allt där. Telefonkalendern är helt tom.
Någon som råkat ut för detta och kan ge tips?
Postad 05 augusti 2010 - 07:05
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Synkningen av Google-kalendern har slutat fungera. Jag har ett Google-konto med mejl och kalender. Mejlen kommer till telefonen, men inte uppgifterna i kalendern. Går jag in på kalendern via datorn finns allt där. Telefonkalendern är helt tom.
Någon som råkat ut för detta och kan ge tips?
Gå in på inställningar/konton och synkroniseringar/google och kolla så att bocken är i vid synkronisera kalender
Postad 05 augusti 2010 - 09:14
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Det är ibockat. Det hela har fungerat fint fram till för några dagar sedan. Helt plötsligt slutade det bara att fungera, utan att jag (medvetet) ändrat några inställningar.
Postad 05 augusti 2010 - 15:12
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Det är ibockat. Det hela har fungerat fint fram till för några dagar sedan. Helt plötsligt slutade det bara att fungera, utan att jag (medvetet) ändrat några inställningar.
Hade problem 2 dagar förra veckan, kanske nått strul hos google, jag fick mata in allt jag skulle göra i mobilen 2 ggr för att det skulle funka, den första försvann när jag synka.
Postad 05 augusti 2010 - 17:40
gixxerpsyco
-
gixxerpsyco
-
Amatör
-
-
55 inlägg
tja!!!
1 fråga.
Får man ett MMS, med bild eller film klipp, t.ex från tjejen, hur F-N spar man "bilden /klippet" på luren.
Hittar ingenstans där jag kan spara bilder från MMS..
Mvh
Postad 05 augusti 2010 - 19:35
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Får man ett MMS, med bild eller film klipp, t.ex från tjejen, hur F-N spar man "bilden /klippet" på luren. Hittar ingenstans där jag kan spara bilder från MMS..
Om du klickar på bilden så får du upp ett gäng ikoner i nederkant, välj ikonen till höger så får du välja vilka bilder i mms:et du vill spara.
Postad 05 augusti 2010 - 19:38
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
tja!!!
1 fråga. Får man ett MMS, med bild eller film klipp, t.ex från tjejen, hur F-N spar man "bilden /klippet" på luren. Hittar ingenstans där jag kan spara bilder från MMS..
Mvh
Möjligt att det finns ett bättre/snabbare sätt men så här gör jag: Trycker på bilden och håller kvar tills en meny kommer upp. Väljer Visa bildtryck på meny, väljer Kopiera bilaga till SD-kort. Sen hamnar bilden under Foton och Download. edit:Om du klickar på bilden så får du upp ett gäng ikoner i nederkant, välj ikonen till höger så får du välja vilka bilder i mms:et du vill spara.
Det fungerar inte för mig... får inte upp några ikoner.
Redigerat av neverwhere, 05 augusti 2010 - 19:42.
Postad 05 augusti 2010 - 21:44
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Hade problem 2 dagar förra veckan, kanske nått strul hos google, jag fick mata in allt jag skulle göra i mobilen 2 ggr för att det skulle funka, den första försvann när jag synka.
Tack för informationen!  Då får jag avvakta någon dag och se om det ordnar sig. Just nu fungerar det att synkronisera från telefonen till "kalendern i datorn", men inte tvärtom. Jag har mejlat Googles support också. Får se om de svarar något annat ön att jag ska göra en "hard reset" på telefonen.
Postad 08 augusti 2010 - 19:36
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Har haft min Legend nu ett par månader, det är ingen som har problem med dålig mottagning?
Sen är det många som jag pratar med som säger att samtalet försvinner/bryts och det är ofta återkommande?
Var sitter antennen på Legend?
/Lennart
Postad 08 augusti 2010 - 22:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Har haft min Legend nu ett par månader, det är ingen som har problem med dålig mottagning? Sen är det många som jag pratar med som säger att samtalet försvinner/bryts och det är ofta återkommande?
Kan hålla med om att mottagningen inte är super. Det händer att samtal bryts. Inte så ofta som tur var men det händer, och det är irriterande. Det ska inte vara problem med mottagning eller samtalskvalité år 2010 tycker man.
Redigerat av distortion2, 08 augusti 2010 - 22:25.
Postad 11 augusti 2010 - 12:37
MatteSF2
-
MatteSF2
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
någon som vet hur man får dom så kallade open home skinsen att funka men det går inte, har försökt länge
Postad 11 augusti 2010 - 15:23
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Har haft min Legend nu ett par månader, det är ingen som har problem med dålig mottagning? Sen är det många som jag pratar med som säger att samtalet försvinner/bryts och det är ofta återkommande?
/Lennart
Antennen sitter i plast kåpan som döljer batteriet. Kanske ingen optimal placering då det är där man håller telefonen när man pratar.
Redigerat av Volvis, 11 augusti 2010 - 16:33.
Postad 11 augusti 2010 - 17:02
SamuelA
-
SamuelA
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Går det att uppdatera telefonens firmware? (inte OS:et alltså) Jag har 1.31.405.5, finns det nyare?
EDIT ca 12 timmar efter jag skrev ovanstående frågar telefonen om jag vill hämta ny programvara. Nu har jag 2.05.405.2
Efter jag körde in uppdateringen har jag inte haft 3G eller Turbo 3G uppkoppling. Bara GPRS, det är seeeeegt 
Jag vet att telefonen skickade upp en ruta där det stod att senaste uppdateringen fanns tillgänglig, men jag hade så dålig täckning just då så jag tryckte bort det och tänkte ladda hem det senare. Men nu när jag söker så säger telefonen att det inte finns någon nyare programvara, fastän jag har 1.31.405.5 och att det uppenbarligen finns en nyare. Har någon ett förslag på hur man kan ladda hem den senaste uppdateringen annars?
Postad 11 augusti 2010 - 17:24
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jag vet att telefonen skickade upp en ruta där det stod att senaste uppdateringen fanns tillgänglig, men jag hade så dålig täckning just då så jag tryckte bort det och tänkte ladda hem det senare. Men nu när jag söker så säger telefonen att det inte finns någon nyare programvara, fastän jag har 1.31.405.5 och att det uppenbarligen finns en nyare. Har någon ett förslag på hur man kan ladda hem den senaste uppdateringen annars?
Jag har också 1.31.405.5 och om det funnits någon senare så har de förmodligen dragit tillbaka den pga buggar eller annat
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|