Jag är ny och har inte testat Gpsen men är villig att hjälpa dig om du säger vad jag ska göra!
Mvh
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Startad av
sefors
, Mar 23 2010 21:52
1995 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 14 July 2010 - 08:58
Hello!
Jag är ny och har inte testat Gpsen men är villig att hjälpa dig om du säger vad jag ska göra! Mvh Postad 14 July 2010 - 09:12
Jag tycker inte GPS:en är ngt problem noggrannhetsmässigt däremot går den inte alltid att få igång utan att starta om telefonen, det finns tyvärr en del buggar. Telefonen laggar tyvärr ganska mycket också, köper nog en iPhone4 också så får vi se vilken som behålls och vilken som säljs... Postad 14 July 2010 - 11:28
Måste säga att jag är supernöjd med min nya nalle, klart jag har en hel del synpunkter men mest är det generella andriodsaker och inte specifikt just denna telefonen. GPS'en funkar bra tycker jag, några gånger har den inte riktigt velat vara med, men går jag in i inställningarna och stänger av & sätter på den igen så har det funkat bra sedan.
Laggar gör min bara när den laddar ner/installerar nya apps, annars är det bra flyt. efter en vecka så har jag fler skärmar i programmenyn än hemskärmar Postad 14 July 2010 - 12:43
Har precis fått telefonen från halebop, i manualen står det om swype, men jag hittar inte vart man aktiverar den?
Postad 14 July 2010 - 12:53
Skummat igenom en hel del i denna tråd men inte hittat svaret ännu.
Detta är en videofråga. Jag roar mig med att streama videos på datorn hemma. Nu sist försökte jag titta på en trailer på Galaxyn men jag gissar att jag behöver någon plugin? Eller hur gör jag? Går det ens eller är jag hänvisad till youtube? Normalt sett trycker jag bara på en liten fil i fönstret och sedan spelas trailern. Nu senast på sf.se. Postad 14 July 2010 - 12:53 Tja. Jag går i tankarna om att köpa en utav dessa 2 lurar. Vill du motivera ditt val lite mer ingående? mvh Postad 14 July 2010 - 13:31
Jag köpte en Galaxy S i väntan på iPhone 4, men men...
Angående skäremn... Jag tycker att det som skall vara vitt är snarare en nyans av blått? Likaså stör det mig väldigt att om jag pratar med någon med högtalartelefonen så går telefonen ganska snabbt in i skärmsläckarläge och låser sig själv dessutom. Sen verkar den inte vara bästa vän med mitt Telia-kort då jag på två dagar fått starta om den lika många gånger för att det skall fungera att ringa eller ta emot samtal. Den visar att den har kontakt och allt men telefonibiten fungerar inte alls ändå, och ringer jag till telefonen så får jag bara "var vänlig försök senare". Irriterande! För mig som kommer från iPhone känns det också lite stenålder med Android Market, det går ju inte ens att köpa några apps direkt från Marketen? Hur f-n tänkte man här egentligen? Sök-funktionen ger ju mest en massa förvirrande resultat! Någon som känner igen sig i ovanstående? Annars är den väl rätt ok som stand-in för iPhone ett par veckor! Redigerat av Unregistered1014, 14 July 2010 - 13:33. Postad 14 July 2010 - 16:46 Jag har inte upplevt några sådana problem med Telia. Jag har hört om en del som hade allmänna mottagningsproblem i början, där det blev bättre efter en fabriksåterställning. Via Android Market kan man ännu inte köpa applikationer i bland annat Sverige. Det är smått ofattbart för min del att Google inte hunnit lösa det på den tid OS:et varit tillgängligt, det gör ju i princip bara att marknaden för betalapplikationer blir mindre, och därmed begränsas även utbudet. Det finns dock sätt att komma runt detta, om din telefon är rootad, kan du använda MarketEnabler, så ser du i varje fall en majoritet av de betalapps som finns. Likaså har en del utvecklare egna webbutiker. Postad 14 July 2010 - 17:48
Det var inte meningen att whinea men det känns lite... Tja... Halvdant allting. Ungefär som att köra Linux och försöka installera en lite ovanlig hårdvara Är det bara jag som upplever telefonen lite seg ibland? Kanske bara för att jag kör en bakgrund som är animerad? Just nu känns allting bakvänt och omständligt, men jag antar att jag vänjer mig så småningom. Helt ärligt så hade jag nog förväntat mig en global Android Market där alla kunde köpa vad dom ville, detta i linje med Android-tänket generellt men ack så fel jag hade! Finns det någon ETA på en svensk betal Market? Postad 14 July 2010 - 18:10
Jag tycker denna GPS är helbra. Den är lika bra som min tidigare telefon när det gäller noggrannhet men man får en position mycket snabbare, trots att man inte har något SIM i (ingen A-GPS, vilket enbart är till för att mjölka konsumenter på pengar). Postad 14 July 2010 - 18:18
Jag kanske är i minoritet men allt har fungerat klockrent med min telefon. Har Telenor och det enda jag stött på är ett par buggiga apps jag hämtat hem.
Sedan är det smått ofattbart att inga betalapps finns att hämta men det kommer väl. Vill ha fullversion på Robo Defence och det är än så länge omöjligt.... Postad 14 July 2010 - 18:25
Kan du nog göra på operatörens hemsida. Jag kan göra det både på surf bas och mobilt bredband. Rätt kul att se. Även Även på min mobilbredbandsrouter "Dovado 3GN-EU" kan jag se hur mycket trafik som gått ut och in: USB-3G: Downloaded Jul 2010: 3 857 MB Uploaded Jul 2010: 247 MB _________ _________ Total Jul 2010: 4 104 MB Downloaded last month: 5 830 MB Uploaded last month: 1 294 MB _________ _________ Total last month: 7 124 MB Redigerat av ruva, 14 July 2010 - 18:47. Postad 14 July 2010 - 19:40
Har lite problem jag undrar över. Dels så brukar telefonen hoppa ur wifi en hel del, om jag kollar på en youtubevideo t.ex. så stannar allt efter kanske två minuter, står att jag har full mottagning och allt, då får jag starta om wifi på telefonen för att jag ska kunna surfa igen. Kan självklart vara routern som krånglar men det händer inte på laptopen eller min brors ipod touch, någon som vet vad problemet kan vara?
Det andra har väl mer med operatören att göra. Har 3 och är i sommarstugan där det är lite halvdan täckning, vilket då resulterar i att det för jämnan är en "ingen signal" ikon längst upp. Känns lite konstigt då sämre mobiler har helt OK täckning, dock med Telia då. Jag får inte ens signal om jag står mitt på stranden. Något man kan göra för att förbättra detta, eller suger 3 helt enkelt? Postad 14 July 2010 - 20:03
Det är fel på din telefon om du har nyans av blått där det ska vara vitt. Samma sak gäller SIM-kortet så ska det inte heller vara lämna tillbaka den och begär en ny. Förstår att app utbudet känns "old" när du haft Iphone, men så fort Google släpper betal apps så kommer det komma många fler apps, då programmerarna kan få betalt. Postad 14 July 2010 - 20:36
Du ska nog byta telefon då den verkar trasig på ett par områden. Sen jo android market är lite dåligt jämfört med appstore men du får tag i praktiskt taget samma apps på bägge ställena så i grunden ingen större skillnad. Sen kommer du ju troligen bli lite besviken när du får iphonen då sgs är betydligt snabbare samt klarare skärm. Postad 14 July 2010 - 20:52
Hallå,
Sitter och surfar via Galaxy S mobila åtkomstpunkten. En fråga, hur får jag den mobila åtkomstpunkten att vara aktiv när telefonen går ner i villäge och släcker skärmen ? När telefonen gör det bryts åtkomsten till Internet !?!? En bra funktion det här med mobil åtkomstpunkt men jäkligt irriterande när den kopplar ur hela tiden. //arcspin Postad 14 July 2010 - 20:54 Ingen som vet hur man skall göra? Postad 14 July 2010 - 21:19
Swype finns inte för Svenska ännu, det planeras släppas en uppdatering inom kort (månader) . Om du söker dig bakåt i tråden finns där förklarat hur du ska gå tillväga om du vill installera en firmware som inte ännu är officiell men som tydligen ska fungera bra. Du får då får du Swype på svenska innan den officiella firmwaren kommer ut i Sverige. Postad 14 July 2010 - 21:38
tycker det är bra att google inte vill släppa betalappsen (vilket jag tror de gör medvetet för att få mer gratis appar på market) Har laddat mer massor som jag annars fått betala för om jag hade iphone. Blev förvånad att det fanns så mycket, har inte sett att jag saknat något. dock skulle jag önska att det fanns en indikeraing att programmen följer vissa kvalite hänseenden. tycker dock att alla som jag provat har hållit god kvalitet. Postad 15 July 2010 - 00:36
Kan man på något sätt få reda på hur många sms eller olästa email man har förutom uppe i listen högst upp?
Skulle (faktiskt) vilja ha det som på iPhonen, med en lite rund cirkel med en siffra som motsvarar antalet olästa sms eller email i övre högra hörnet på Meddelande eller Epost ikonen... Borde väl finnas någon widget eller något? Postad 15 July 2010 - 07:52
Jag har oxå en blåaktigt där det ska var vitt! ställde en fråga om det på Swedroid, men verkar inte vara vanligt!
Blir väl att byta ut den! S Sen är min telefon sjukt seg på alla sort internetuppkopplingar! Aftonbladets app går knappt använda! Postad 15 July 2010 - 10:49
Nog något fel där du, internetsurf funkar helt urmärkt för mig, och inget är blåaktigt vad jag har tänkt på iaf.
Postad 15 July 2010 - 12:01
kan rapportera att Sony ericsson MW600 fungerar utmärkt outofthebox.
Trycker man på play startar musikspelaren, backa och nästa och pausa fungerar att ta emot och svara på samtal fungerar också. begränsningar: bara telnr syns i displayen (ingen kontaktinfo), standard musikspelaren skickar inte låttitel till MW600 (har dock sett på youtube att en annan spelare klarar av det) Postad 15 July 2010 - 12:18
New European FW - I9000XWJG5
Changelog: - improved energy management in suspend mode - updated YouTube, Google Maps - Change Low-memory Killer Thread - many minor fixes någon som sett något? Postad 15 July 2010 - 16:58
Aftonbladets app är otroligt seg, betydligt snabbare att gå in på deras hemsida. Postad 15 July 2010 - 18:19
Har lyckats synca kontaktlistan mot facebook och gmail och har suttit och linkat alla kontakter i timmar nu så jag slipper dubletterna, men av nån anledning så får jag inte in nya kontakter?
Men när jag lagt till en ny kontakt på facebook så kommer den inte upp i listan, nån som vet vad jag gör fel? Postad 15 July 2010 - 18:28
Har inte sett detta och de finns ingen uppdatering att få heller. Iallafall inte om man försöker hitta något på Samsung Kies. Förmodar att det e där man ska hitta uppdateringar till telefonen. Klickar på "uppgradering av inbyggd programvara" och där finns inget för tillfället. Det är väl där man hittar uppdateringarna för telefonen t.ex. när nya Android 2.2 kommer ut? Postad 15 July 2010 - 18:32
Förresten. Jag såg detta om man vill ha GRATIS spotify premium. Allt man behöver e att svara på en enkätundersökning och värva några kompisar. Ingen kostnad utan helt gratis. Logga in på länken och följ instruktionerna.
http://www.gratispre...com/?ref=523664 Postad 15 July 2010 - 18:34 Spam... Klicka inte, tigga ref's är låååågt Postad 15 July 2010 - 19:03 Du slänger ut en ref-länk i ett forum, vad trodde du skulle hända? Ska vi jubla och knäböja för dig? Postad 15 July 2010 - 19:12
Herregud vad man ska gnälla då. Allt jag gjorde var bara att visa var det fanns möjlighet att fixa Spotify gratis till din mobil. Du behöver inte använda den om du inte vill.
Postad 15 July 2010 - 19:23
Här har de gjort en video som visar det jag sagt om den, laggningarna är inte kul, se hela videon!
http://www.youtube.c...layer_embedded#! Postad 15 July 2010 - 19:28
Såg också den på youtube... inte roligt alls. Hoppas de löser dessa problem med Android 2.2 Har också en Galaxy o vill inte ha dessa problem men har inte märkt hälften av dessa ens. Postad 15 July 2010 - 19:29 Nej naturligtvis inte, men har du nånsin använt ett forum förut? Reflänkar är det mest irriterande som finns och om man postar dom får man finna sig i att flamead. På dom flesta forumen blir man till och med bannad, vet inte hur det är här. Men skitsamma, back to topic. Postad 15 July 2010 - 19:34
Har verkligen fått upp mina ögon för den här telefonen sen jag började läsa tråden.
Var till en början extremt skeptisk då jag hade en Samsung Omina (vilket jag köpte efter ägt en iPhone). Det var ingen touchtelefon det, på något sätt. Man fick våldföra sig ordentligt på telefonen för att få den att reagera. Och då helst med den lilla pinnen som medföljde. Mediaspelaren var så dålig att den var pinsamt. Ingen av låtarna jag "synkade" över hamnade där jag ville, utan fick köra dom via windows media player i telefonen, vilket var väl bökigt.... Hade mina ögon på en desire, men ser att fler och fler lägger sin röst på denna. Skulle nån av ägarna till denna telefon kunna ge nåt exempel för att rekommendera denna över desiren? Eller IP4 för den delen...? Vädligt tacksam för svar, då det är väldigt nära telefonköpardags! Postad 15 July 2010 - 19:41
Här är en tråd som startades för att jämföra de två telefonerna: https://www.minhembi...p;#entry2950855 Jag valde också mellan Desire och Galaxyn. Trodde först att jag skulle köpa en Desire men efter ha provat båda telefonenrna (på mediamarket) så blev jag helt omvänd till Galaxyn som är bättre på i princip varenda punkt än Desiren. Förutom kameran som saknar blixt men överraskar mig positivt ändå. Där finns massor av inställningar så att du kan ta och filma hysat till ganska bra faktiskt. Skärmen på Galaxyn är grym och den är riktigt snabb med att surfa. Kan göra allt som Desiren kan fast lite bättre på allt. Postad 15 July 2010 - 20:39
Låter mkt bra det. En annan fråga bara. Om man skulle få ett mail till sitt (t ex) hotmailkonto...skulle det då komma upp på displayen, typ som ett sms? Har en SE W995 nu och där måste man ju in och jaga i hotmail för att se om jag fått nåt mail. Hade velat ha det framme hela tiden... Postad 15 July 2010 - 20:51
Har faktiskt ingen aning men ska försöka kolla det. Annars finns där alltid google mail som finns direkt på telefonen. Postad 15 July 2010 - 21:20
högst upp kommer det en ikon med nya olästa mail (skiljer på gmail och exchange server) där ser man även antalet mail. likadant med sms. Postad 15 July 2010 - 21:26
Ok. Tack så mycket!! Postad 16 July 2010 - 06:39
Jag är nybörjare på det här med Smartphones och Android...och jag har lite problem med synkronisering av kontakter (och kalender).
Kan någon förklara hur man ska göra för att det ska funka så smidigt som möjligt? Jag har facebook och har lyckats importera mina facebook kontakter till mobilens telefonbok. Men dessa innehåller ju inte telefonnummer. Dessutom ligger alla kontakter huller om buller i både två och tre upplager efter att ha importerat dem från simkort. Jag har upptäckt att man kan "länka" ihop kontakter i telefonen, dvs länka kontakten Pelle från facebook med kontakten Pelle från simkortet och då får jag en kontakt som innehåller både nummer och facebook info. Ä r detta det smidigaste sättet? Att sitta o gå igenom kontakt efter kontakt o länka ihop dem på telefonen? Testade Kies lite snabbt med det verkade så buggit och ännu krångligare... Och, när man väl är klar med telefonboken på telefonen...då vill jag ju gärna ha den synkad med t ex Gmail contatcs och Outlook på datorn...hur löser man det? Jag har aktiverat och kört synkroniseringen av gmailkontakter på telefonen, men loggar jag inte på gmail via datorn så finns där inte en enda kontakt...(det är ett nytt konto som jag skapat i samband med köpet av denna telefon) Kan någon ge lite tips, eller finns det någon guide hur man får synkronisering av kontakter och kalender att funka på bästa sätt...? Postad 16 July 2010 - 09:02 Ja, det enklaste är säkert att länka ihop kontakterna manuellt. Om du har kontakter som du känner är onödiga är ett enkelt sätt att filtrera bort dem att använda inställningen att bara visa kontakter med telefonnummer. Vad gäller kontakter i övrigt rekommenderar jag appen TrueCaller som, utöver att visa vem det är som ringer när du inte har numret i adressboken, kan gå igenom dina kontakter och fylla i information som adress osv. När du loggar in på Gmail, har du klickat på "contacts" i den vänstra spalten? Där har alla mina kontakter samlats precis som jag gjort i ordning dem i telefonen. Outlook använder jag inte (har all mail, kalender osv på Google nu) så där kan jag tyvärr inte säga vad som är fel om det inte fungerar för dig. Postad 16 July 2010 - 09:40
Tjenare,
Jag använder companionlink för att synca mellan Outlook och min Samsung Galaxy S. http://www.companion...roid/index.html Det fungerar bra då de precis har släppt en beta 4 som är mycket stabilare att använda än deras tidigare versioner. Programmet är dyrt, 40 dollar, men kan vara värt de då man faktiskt kan synca mellan Outlook och androiden med usb-kabel. Så klart finns en massa brister och dylikt men bara möjligheten att få över sina möten, todos, notes och kontaker gjorde det värt utläggen på 40 dollar. Man är dock tvungen att använda kalenderprogrammet Dejaoffice på Android men det går att synca över informationen vidare till Androids egna program för användning där, exempelvis för kontakter samt om du vill synca vidare upp mot Google calendar så fungerar det också...mycket sync blir det *ler* Dejaoffice har ett forum där du kan ställa frågor och föreslå förbättringar av deras android program, jag har gjort det så där kan du läsa mer om vad som kommer och vad folk tycker. http://www.dejaoffic...orums/forum.php Jag syncar inte mina kontakter med Google contacts då jag vill behålla en ren och fin kontaktbok som jag inte vill få "nersmutsad" med adresser som bara har en e-post adress. (Google lägger med automatik till e-postadresser som du bland annat svarar på till Google contacts...) Japp, jag vet att det går att filtrera bort dessa kontakter i Android men jag syncar vidare med Outlook och då får jag även in dessa e-post kontakter i Outlook och det vill jag inte. Rent och snyggt ska det vara som en strukturfascist som man är. Jag gjorde dock en export av alla mina Outlook kontakter och importerade dom till Google contacts på nätet och funderar väl på att lösa syncningen på det sättet istället, det är inte så där jättemånga nya kontakter som man lägger in så det ska nog gå bra att manuellt hålla dessa uppdaterade om det är det man vill. Ha det gott, //arcspin Postad 16 July 2010 - 09:47
För er som väntar på Swype ska komma till vår älskade Galaxy S kan jag rekommendera SlidIt tills dess att Swype dyker upp.
Fungerar mycket bra, säkert lika bra som Swype... http://www.mobiletex...t.com/index.php http://www.youtube.c...player_embedded Du hittar SlidIt på android market och det finns även svenskt språkstöd med svenska tangentbord //arcspin Postad 16 July 2010 - 11:11
Är det bara jag som har fungerande Swype från start? Valde svensk ordbok och har fungerat klockrent även med "å,ä,ö". Fick telefonen för en vecka sedan, I9000XXJF5 kom den med. Redigerat av Jockejos, 16 July 2010 - 11:26. Postad 16 July 2010 - 14:14
Åhh fan, så du menar att du har svenskt tangentbord när du använder Swype ? Det var inte illa, jag har I9000XXJF3 (har haft telefonen i snart tre veckor) Det är bara att gratulera ! //arcspin Postad 16 July 2010 - 14:40
Raderade av misstag alla bilder (internminnet, inte sd) hela semestern borta... Letat un-erase utan lycka, letar programerare som kan skriva ett program mot betalning. Tips som leder till lycka betalar sig med. pM tack!
Trodde man kunde radera en mapp i galleriet, men raderade allt... Postad 16 July 2010 - 15:01
Laggningar? Det tar ju lite tid att ladda ibland. Gör man mycket så fryses min iphone ett antal sekunder så tills den kommer ikapp. Samma sker på datorn om man gör nåt krävande och samtidigt provar göra något annat så fryser den till lite och även ps3:an kan det ske om man klickar för mycket på en gång. Så sker med så vitt jag vet allt, hände med gamla mobiler jag haft också från SE och Nokia osv. Ju mer man provar göra på en gång ju längre fryser den sig, det är ganska naturligt skulle jag säga. Redigerat av Macknu, 16 July 2010 - 15:01. Postad 16 July 2010 - 15:16
Vill bara rekommendera en kanon GPS till telefonen. Gratis och heter Waze och finns på Android market.
Den är inte helt komplet och ska inte jämföras med en köpe GPS ännu MEN med fler användare så kan detta bli något riktigt bra. Bara att aktivera den när du kör eller till och med går. Kanon app alltså. Hittar du inte gatan eller att där inte finns någon väg så kan du enkelt registrera dig och få chansen att lägga till gatan/vägen själv. Hur enkelt som helst. Kartorna blir mer och mer kompletta men där behövs fler användare så bara ladda hem och ut och kör 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |