Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
Postad 05 May 2010 - 14:15
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Tycker det ser lite skumt ut att du bara har kräm i det absolut lägsta, har du nåon fundering på varför det blir så?
Min högst amatörmässiga gissning är att rören är avstämda så lågt att de inte klarar att gå så högt i frekvens. Det är ytterst svårt att bygga en sub som ger samma drag från 15 hz till över 100 hz. Ska den klara 15 HZ så kan man ju inte stämma av den vid 40 för att få trycket i bröstet. Klart att det går att bygga en sån sub,som både spelar extremt djupt o inte faller uppåt,men det ställer enorma krav på elementet. Med midlådorna blir det troligen mkt bättre.
Postad 05 May 2010 - 14:21
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Då lägger vi ner det elementet och siktar på en bättre sub.
Xtz har vunnit endel tester, men jag hittade mätningar gjorda på en amerikansk site. Verkade inte som om dom hade någon ork alls under 30hz, han som jag hjälper skall ha anläggningen mest till hembio, och då är det ju rätt så viktigt att det händer något i dom lägsta registren.
jag tänkte mest på att du har en höjning på nästan 20db ifrån 30hz och ner. Har du något bassboostmegaboomblaster filter påsatt? Isåfall är kanske inte så konstigt att dom går i botten när du dundrar på.
Redigerat av Evil Homer, 05 May 2010 - 14:31.
Postad 05 May 2010 - 15:24
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Har du fått ut betonglådorna? Jag är helt slut i kroppen nu efter att ha fixat mina stenplattor under högtalarna. Och minns jag rätt så väger dina betonglådor över 10ggr så mycket.
Postad 05 May 2010 - 16:22
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
jag tänkte mest på att du har en höjning på nästan 20db ifrån 30hz och ner. Har du något bassboostmegaboomblaster filter påsatt?
Isåfall är kanske inte så konstigt att dom går i botten när du dundrar på.
Återigen... Gissningsvis... Rummet... Inget bassboostmegaturboboomblaster... Har du fått ut betonglådorna? Jag är helt slut i kroppen nu efter att ha fixat mina stenplattor under högtalarna. Och minns jag rätt så väger dina betonglådor över 10ggr så mycket.
Det var inget. Bar ut dom ensam. Dessutom när jag hade som ondast i ryggen. Men jag är ju rätt stark...  Och inte så gnällig...
Postad 05 May 2010 - 16:29
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Kommer ni ihåg den där killen som var lite trött och skulle ha semester...?
Det visar sej att han fortfarande smyger omkring här i kulisserna och läser lite...
Hoppas du inte tar illa upp att jag skickar in ditt citat...?
Hör av dej i så fall...
"Din mätning ser inte alls helt galen ut ska du veta, det är psykoakustiskt korrekt att ha en höjning mot lägre frekvenser och du ska inte försöka att EQ'a bort allt detta... (säger dock inte att just ditt resultat är optimalt, men det är åt rätt håll!)
Hur låter det då, låter det "fel" det är det viktiga, skit i om det "ser skumt ut på mätningen"....
Du har en väldigt sluttande kurva över 30Hz, hur långt är det mellan modulerna ?!
Om du flyttar dom lite närmre varandra så borde detta bli bättre
Sedan så kan du testa att dela modulerna lite högre upp och frontarna kan du låta stå kvar på 80Hz så att det blir en överlappning. Dela modulerna runt 100-120Hz i stället och frontarna/resten av systemet vid 80Hz (undantag för din center som kan vara bra att dela 100-120Hz av effektålighet's skäl... (om du inte kör 2st som du gjorde tidigare)
Detta (om du har tur med fasintegreringen) kan ge resultatet att du får en bättre respons området 60-150Hz och "indirekt" också en mindre lutning också."
Postad 05 May 2010 - 16:30
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Återigen... Gissningsvis... Rummet... Inget bassboostmegaturboboomblaster...
Men om det är rummet, "skall" det inte komma en höjning vid 60Hz och sen en likadan vid 120Hz då. Har du hittat dig någon lämplig Eq att leka med än då, tycker ju själv att en sms1 verkar vettigast. Iofs "bara" stöd för 3 st subbar.
Postad 05 May 2010 - 16:38
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Men om det är rummet, "skall" det inte komma en höjning vid 60Hz och sen en likadan vid 120Hz då. Har du hittat dig någon lämplig Eq att leka med än då, tycker ju själv att en sms1 verkar vettigast. Iofs "bara" stöd för 3 st subbar.
Vadå "skall" komma en höjning...? Det beror ju precis på vad rummen har för mått och hur subborna är placerade...? Inte hittat EQ än. Jag tycker det funkar riktigt bra. Det blir nog en i framtiden, men nu börjar ju solen titta fram, och då är det ju inte direkt högsäsong för att titta på film... Så väldigt mycket annat som måste göras.. Sms1 kan nog funka bra eftersom jag kör två subbor på varje steg, och ett steg på varje sub out från stärkaren.
Redigerat av Bakerman, 05 May 2010 - 16:39.
Postad 05 May 2010 - 16:45
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Vadå "skall" komma en höjning...? Det beror ju precis på vad rummen har för mått och hur subborna är placerade...?
Inte hittat EQ än. Jag tycker det funkar riktigt bra. Det blir nog en i framtiden, men nu börjar ju solen titta fram, och då är det ju inte direkt högsäsong för att titta på film... Så väldigt mycket annat som måste göras..
Sms1 kan nog funka bra eftersom jag kör två subbor på varje steg, och ett steg på varje sub out från stärkaren.
Med fyra st enheter så tycker jag du bör få en mycket jämnare kurva än du har, just nu så har du en megatopp precis i det lägsta registerna. Det är det som gör mig lite förbryllad. Eller så får du sälja av din förstärkare och köpa dig en med Audyssey som fixar det åt dig, fast det kanske inte är lika skoj?
Postad 05 May 2010 - 16:53
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Med fyra st enheter så tycker jag du bör få en mycket jämnare kurva än du har, just nu så har du en megatopp precis i det lägsta registerna. Det är det som gör mig lite förbryllad.
Eller så får du sälja av din förstärkare och köpa dig en med Audyssey som fixar det åt dig, fast det kanske inte är lika skoj? 
Sälja av min 60 K Yamaha Z11, kasta fyra högtalare och köpa typ en rutten, svinful Onkyo eller nåt, istället för att köpa en Sms1, eller en 8033...?
Redigerat av Bakerman, 05 May 2010 - 16:55.
Postad 05 May 2010 - 16:57
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Torde dom inte ge mer output ju närmre avstämningsfrekvensen man kommer...? Plus rummet...?
Sälja av min 60 K Yamaha Z11, kasta fyra högtalare och köpa typ en rutten, svinful Onkyo eller nåt, istället för att köpa en Sms1, eller en 8033...? 
Räcker inte 9.2 i din källare?? Å rutten och svinful Onkyo, du provocerar inte så lite du!! Spelar ju ingen roll om den kostade 60K engång i tiden om nu en 5K förstäkare klarar av mera än den idag  (######s tillbaka lite)
Postad 05 May 2010 - 16:59
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Kan det inte ha med att göra att porten är ca 170 cm längre upp än elementet, och att ju närmre avstämningsfrekvensen man kommer, ju mer ljud kommer uppåt och studsar mot taket...?
Det borde ju vara en viss skillnad på att kalibrera in en subba där porten sitter i direkt anslutning till elementet.
Rent rumsmässigt allså...
Testa med dina subbor sen om du får en likadan kurva med dom uppe vid taket som nere vid golvet...
Postad 05 May 2010 - 17:01
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Kan det inte ha med att göra att porten är ca 170 cm längre upp än elementet, och att ju närmre avstämningsfrekvensen man kommer, ju mer ljud kommer uppåt och studsar mot taket...? Det borde ju vara en viss skillnad på att kalibrera in en subba där porten sitter i direkt anslutning till elementet. Rent rumsmässigt allså...
Testa med dina subbor sen om du får en likadan kurva med dom uppe vid taket som nere vid golvet... 
Men SVS PC13 har ju liknade konstruktion som du har. Dom mäter nästan identiskt med PBU13. Iofs inte lika höga som dina men...
Postad 05 May 2010 - 17:03
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Räcker inte 9.2 i din källare?? Å rutten och svinful Onkyo, du provocerar inte så lite du!! Spelar ju ingen roll om den kostade 60K engång i tiden om nu en 5K förstäkare klarar av mera än den idag  (######s tillbaka lite)
En gång i tiden ?? https://www.prisjakt...kt.php?p=232614Vilken 5K stärkare grejar mer än Z11 ?? Hur många stärkare på marknaden grejar det Z11 grejar ? INGEN mer... Jag går väl för fan inte ner från 11.2 till 9.2 ?? Vem vill BYTA NER sej ??? Onkyo kommer inte innanför min dörr även om någon kastar skiten efter mej... Skulle ju kräkas varje gång jag tittade på den... Med Z11 smårunkar jag lite när jag tittar på den istället..
Postad 05 May 2010 - 17:07
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Men SVS PC13 har ju liknade konstruktion som du har. Dom mäter nästan identiskt med PBU13. Iofs inte lika höga som dina men...
Nej precis.. Höjden spelar nog en ganska avgörande faktor, men det är en ren gissning...
Postad 05 May 2010 - 17:11
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Den är ju gammal
Kikade lite spec på den nu.
*Flera möjliga subwooferkonfigurationer
*Advanced YPAO (Yamaha Parametric Room Acoustic Optimizer) för automatisk inställning för bästa ljudåtergivning i ditt rum
Kan inte detta vara något du kan använda för att tämja det lite? sen när du fått ner toppen så skruvar du upp gainen på subbarna bara för att få till det där gottiga OMPF i bröstet.
Postad 05 May 2010 - 17:14
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Den är ju gammal 
Kikade lite spec på den nu. *Flera möjliga subwooferkonfigurationer *Advanced YPAO (Yamaha Parametric Room Acoustic Optimizer) för automatisk inställning för bästa ljudåtergivning i ditt rum
Kan inte detta vara något du kan använda för att tämja det lite? sen när du fått ner toppen så skruvar du upp gainen på subbarna bara för att få till det där gottiga OMPF i bröstet.
Har gjort precis så.... Tror inte någon autokalibrering grejar att dämpa såna våldsamma peakar... Faktum är att det inte på något sätt låter illa.. Det låter faktiskt skitbra.
Postad 05 May 2010 - 17:17
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har gjort precis så.... Tror inte någon autokalibrering grejar att dämpa såna våldsamma peakar... Faktum är att det inte på något sätt låter illa.. Det låter faktiskt skitbra. 
Väntar på inbjudan
Postad 05 May 2010 - 17:18
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Väntar på inbjudan 
Du är så välkommen. Det är alla som är nyfikna. Så länge jag är välkommen till er.. Annars kan ni suga röv !
Postad 05 May 2010 - 17:20
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Du är så välkommen. Det är alla som är nyfikna. Så länge jag är välkommen till er.. Annars kan ni suga röv ! 
Bor du inte allt för långt ifrån så är jag riktigt nyfiken på att höra hur du fått till det. Trollhättan är staden jag bor i. Du är så välkommen hit när mina "woofar" har kommit så.
Postad 05 May 2010 - 17:24
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Ser att lille Palle smyger omkring och läser frekvent... Men det skrivs aldrig nåt...?  Bor du inte allt för långt ifrån så är jag riktigt nyfiken på att höra hur du fått till det. Trollhättan är staden jag bor i. Du är så välkommen hit när mina "woofar" har kommit så.
Då bor du ju bara ett stenkast bort. Gissar på drygt 20 mil...
Postad 05 May 2010 - 17:34
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ser att lille Palle smyger omkring och läser frekvent... Men det skrivs aldrig nåt...? 
Då bor du ju bara ett stenkast bort. Gissar på drygt 20 mil...
Ort? Om du nu vill lyssna i ett för litet rum med subbarna placerade mot varann och utan möjlighet att kunna placera om dom så, plus att soffan står dikt mot bakreväggen så surrounderna är 15 cm bakom huvudet på dig. Men låter helt ok efter omständigheterna nu iaf, men återstår att se hur det blir när dom nya kommer.
Postad 05 May 2010 - 18:24
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Andra sidan Vättern...
Postad 06 May 2010 - 14:33
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Hej allihopp ! Nu är jag tillbaka från semestern och redo för en djupdykning i forumnörderi  Med fyra st enheter så tycker jag du bör få en mycket jämnare kurva än du har, just nu så har du en megatopp precis i det lägsta registerna. Det är det som gör mig lite förbryllad.
Eller så får du sälja av din förstärkare och köpa dig en med Audyssey som fixar det åt dig, fast det kanske inte är lika skoj? 
Det är inte så konstigt egentligen  responsen kan se ut som den gör av flera olika orsaker, men mycket för att dom antagligen står så pass långt från varandra arr dom inte exaltherar varandra så bra högre upp i frekvens = lutande kurva. och så kan det vara så att 2st står placerade så att dom ger bra midbasstöd, medan dom andra två inte gör detta och där har vi ytterligare någon dB i diff mellan låga och "höga" frekvenser. Dessutom så har han ju modulerna väldigt låsta i sin placering då dom är så djävulskt stora...
Postad 06 May 2010 - 16:18
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Postad 06 May 2010 - 16:46
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
4st öltunnor och 2 tärningar... ?!
Postad 06 May 2010 - 16:49
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
4st öltunnor och 2 tärningar... ?! 
Tärningar har massa prickar på sig , missat det? Tyckte du inte det var en fin och bra bild jag fick till menar du
Postad 06 May 2010 - 16:55
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
jag är ledsen, men jag fattar inte vad tärningarna är för något.. ?!
skulle det vara Hans Kappa frontar...?!
Hehe, ne nu ska jag vara snäll... jag lovar
Jo, så skulle han ju kanske kunna göra, det återstår för backerman22 att kommentera detta och antagligen dissa det stenhårt för att "bla bla blaaa" osv osv osv... för at tdet inte går...
Postad 06 May 2010 - 17:01
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Detta visar kanske lite bättre hur jag menar. Jefla dvd-ai 
Detta måste vara tråden där jag använder mest  ever
subplaceringnr2.jpg 109.39K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Evil Homer, 06 May 2010 - 17:20.
Postad 06 May 2010 - 17:09
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Jag tror David fick dykarsjukan av allt forumdyk! Alla ser ju att det är frontarna på bild  höhö
Postad 06 May 2010 - 17:24
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
VAR skulle jag få plats med rören i fronten menar du ??
Postad 06 May 2010 - 17:27
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Dörren ligger ju inte vanligt fel med min idé, hur är rummet åt andra hållet då?
Fast det bli nog galet med frontarna såpass långt ut i rummet ändå.
Jag lägger ner tror jag bestämt
Postad 06 May 2010 - 17:29
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Dörren ligger ju inte vanligt fel med min idé, hur är rummet åt andra hållet då?
Fast det bli nog galet med frontarna såpass långt ut i rummet ändå.
Jag lägger ner tror jag bestämt 
Precis... Dessutom fattar jag inte varför alla är så kåta på att all bas ska vara fram ? Vem är det som har sagt åt er att man SKA ha all bas fram månne...?
Postad 06 May 2010 - 17:30
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Precis...
Dessutom fattar jag inte varför alla är så kåta på att all bas ska vara fram ? Vem är det som har sagt åt er att man SKA ha all bas fram månne...? 
Nej nej, det är för att du skall samla alla på samma ställe för att få ut ett gäng db till och kunna ha det till att jämna till din kurva med. Nemen precis i detta nu så får jag mail med rubriken Room EQ Wizard (REW) Version 5 Beta Released for Download Du hittar nerladdningen här. http://www.proaudios...ew-v5-beta.html
Redigerat av Evil Homer, 06 May 2010 - 17:40.
Postad 06 May 2010 - 18:13
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Undra hur det skulle låta/kurvan skulle bli om du la 90 grader fas på de bakre. Jag har min PB13 bak och den är fasvänd 90 grader. Vilket blev kanon. Fast du har ju 2 till
Postad 06 May 2010 - 19:31
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Undra hur det skulle låta/kurvan skulle bli om du la 90 grader fas på de bakre. Jag har min PB13 bak och den är fasvänd 90 grader. Vilket blev kanon. Fast du har ju 2 till 
Hur fasvänder jag när jag driver subborna med ett PA-steg...?
Postad 06 May 2010 - 19:32
beckvall
-
beckvall
-
Amatör
-
-
92 inlägg
men lägg upp en film! jag vill se!!!!
Postad 06 May 2010 - 19:56
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Du har ju ett filter väll..?! Men du har inte steglöst variabel fas ändå, bara 0 eller 180*... Men det ska gå att få till det bra, det ska liksom bara gå !!!! Edit: Kan du placera rören 2 och 2 på sidoväggarn ? det tror jag skulle kunna bli riktigt smutt alltså, som du har nu fast med 2st rör på varje sida i stället för bara 1 på varje sida. hur pass mycket valmöjligheter har du med placeringen av tuberna på sidoväggarna, kan du placera dom så att du får dubbla avstånd mellan rören som mellan varje rör och kort väggarna ? (som på bilden, eller är det omöjligt ?!, om inte annat kan du placera rören väldigt nära varandra på varje sidovägg och precis i mitten och testa i alla fall...)
Redigerat av DVD-ai, 06 May 2010 - 20:06.
Postad 06 May 2010 - 20:02
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Skiffta +och - så fas vänder du 180 grader
Postad 06 May 2010 - 21:53
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Måste få lägga ett kort i spelet.. Med min gammla sub hördes det skillnad när jag fasvände mellan 0-180, ganska stor skillnad också beroende placering. MEN med min nya sonosub har jag inga problem med det, behöver inte fasvända något. iof har du 4st som ska fasas in.
Postad 06 May 2010 - 22:01
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Du kan justera avståndet till 2 st subbar i din förstärkare väl?
Är inte det en sorts justering av fasen? Om du placerar dom i par så 2st blir som en så borde väl det ha fungerat?
Lite svårt att placera dom som par med ditt lilla rum bara, eller så är det egentligen inget litet rum. bara sjuk stora subbar
Postad 06 May 2010 - 22:10
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
DVD-ai, klaga INTE på mina vackra teckningar i paint efter du just visade dina konstnärliga talanger!
Postad 06 May 2010 - 22:15
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag tycker inte att jag har några problem med något faktiskt.. Det enda är att dom inte riktigt hänger med till musik med dubbeltramp, men det kan nog avhjälpas genom att plugga portarna då. Tänkte hoppa in på ikea och köpa en billig madrass när jag får tillfälle och testa.. Skulle vara kul att få lite ÄRLIG feedback från någon mer som kom hit och lyssnade. Jag tycker det låter kanon, men då är det ju inställt efter mitt tycke och smak, och jag gillar verkligen när jag känner både baskagge och basgitarr i ryggen när jag slår på en bra musikdvd.. Det är det ju inte säkert att en besökare gör.. Alla har ju olika ljudideal.. Bror t.ex tycker alltid att jag har alldeles för mycket bas.. Jag gillar det helt enkelt.  Niklas: Förresten står dom främre rören så dom tar förstareflexen..
Postad 07 May 2010 - 08:32
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
DVD-ai, klaga INTE på mina vackra teckningar i paint efter du just visade dina konstnärliga talanger! 
HAHA, Jag tycker inte att jag har några problem med något faktiskt.. Det enda är att dom inte riktigt hänger med till musik med dubbeltramp, men det kan nog avhjälpas genom att plugga portarna då. Tänkte hoppa in på ikea och köpa en billig madrass när jag får tillfälle och testa..
Skulle vara kul att få lite ÄRLIG feedback från någon mer som kom hit och lyssnade. Jag tycker det låter kanon, men då är det ju inställt efter mitt tycke och smak, och jag gillar verkligen när jag känner både baskagge och basgitarr i ryggen när jag slår på en bra musikdvd.. Det är det ju inte säkert att en besökare gör.. Alla har ju olika ljudideal..
Bror t.ex tycker alltid att jag har alldeles för mycket bas.. Jag gillar det helt enkelt.
Niklas: Förresten står dom främre rören så dom tar förstareflexen.. 
Kollade du på min skiss, och kan du testa att möblera på följande sätt eller är det helt omöjligt, annars testa ställ dom intill varandra mitt på sidorväggarn.
Postad 07 May 2010 - 14:18
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
HAHA,
Kollade du på min skiss, och kan du testa att möblera på följande sätt eller är det helt omöjligt, annars testa ställ dom intill varandra mitt på sidorväggarn.
Har ju en kamin mitt på högerväggen...  Sen lite längre bak kommer "hålet" där elektroniken står..
Redigerat av Bakerman, 07 May 2010 - 14:19.
Postad 07 May 2010 - 14:29
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har ju en kamin mitt på högerväggen...  Sen lite längre bak kommer "hålet" där elektroniken står..
Har du inget större rum i kåken då? Så får detta rummet bli hobbyrum eller något i den stilen. Lite svårt att förhandla upp dom där monstren i ett vardagsrum kanske ?
Postad 07 May 2010 - 17:58
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Har du inget större rum i kåken då? Så får detta rummet bli hobbyrum eller något i den stilen. Lite svårt att förhandla upp dom där monstren i ett vardagsrum kanske ?
Har tyvärr inget annat rum...
Postad 07 May 2010 - 19:39
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Trentemöller - The Last Resort
Sätt på den skivan och sen kan du börja le, hela min diskbänk och alla glas i skåpet står och sjunger med i basgången här nu
Postad 07 May 2010 - 20:18
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Sätt på den skivan och sen kan du börja le, hela min diskbänk och alla glas i skåpet står och sjunger med i basgången här nu 
Har du fått dina nya ?
Postad 07 May 2010 - 20:43
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har du fått dina nya ?
Det går allt att poppa på med den lilla söta spl 1200 jag har med
Postad 07 May 2010 - 21:08
EmilBackman
-
EmilBackman
-
Amatör
-
-
79 inlägg
mysig bas  ja måste göra något åt min garderob som lever om när ja spelar på lite ^^ bakerman du får ta o fixa en kamera med bra ljud upfång så man få se en film  riktigt brutala basar du har
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|