Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2010 - 12:55

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Är det någon som provat Jabra BT3030 (http://www.webhallen...oheadset-bt3030) med Desire?

det funkar fint!

Postad 19 April 2010 - 13:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Är det någon som provat Jabra BT3030 (http://www.webhallen...oheadset-bt3030) med Desire?

Jag har ett sånt som jag brukar använda till PS3:an när man spelat online med polare det funkar det bra till.

Vet jag testade det till min mobil med (Nokia N80). Har inte provat det till den nuvarande (köpte ny här i dagarna) men tror inte att det är någon skillnad. Till att prata med funkar det bra men att lyssna på musik blev märkbart mycket sämre än att ha hörlurarna direkt in i telefon. Blev dock lite bättre ljud genom att använda andra lurar (Sennheiser CX300 i mitt fall.) än de som följde med.

Postad 19 April 2010 - 13:34

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Hämtade precis ut min, 4400 kronor fattigare. Är på laddning nu, laddar via USB, går det snabbare att ladda via nätadaptern? Bör jag vänta med att slå på telefonen tills den är fulladdad eller kan jag ha den inkopplad, ladda och leka samtidigt? Vill att batteriet ska prestera så bra som möjligt så väntar utan problem 2-3 timmar på laddningen om det ger en liten batteri-boost framöver.

Så här står det i manualen:

När batteriet laddas lyser meddelandelysdioden (sitter på höger sida om öronsnäckan) med rött sken när batteriet laddas. Lampan lyser grönt när telefonen är fulladdad.

Min lyser oranget, vad betyder det? har dom översatt det till rött eller är det något mellanläge? o_O

Postad 19 April 2010 - 13:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hämtade precis ut min, 4400 kronor fattigare. Är på laddning nu, laddar via USB, går det snabbare att ladda via nätadaptern? Bör jag vänta med att slå på telefonen tills den är fulladdad eller kan jag ha den inkopplad, ladda och leka samtidigt? Vill att batteriet ska prestera så bra som möjligt så väntar utan problem 2-3 timmar på laddningen om det ger en liten batteri-boost framöver.

Så här står det i manualen:

Min lyser oranget, vad betyder det? har dom översatt det till rött eller är det något mellanläge? o_O

Du kan lugnt slå på den och börja leka med den medans den laddar. :)

Postad 19 April 2010 - 13:41

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det lyser orange når den lader.

En annen ting.....

Jeg har fått et symbol på stutslinjen min oppe som ser ut som en blå jordklode med en ring rundt. Noen som vet hva det betyr?

Edit: Fant ut av det. Det var symbolet til programmet Fotmob

Redigerat av osmano, 19 April 2010 - 13:58.

Postad 19 April 2010 - 13:43

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Jag har ett sånt som jag brukar använda till PS3:an när man spelat online med polare det funkar det bra till.

Vet jag testade det till min mobil med (Nokia N80). Har inte provat det till den nuvarande (köpte ny här i dagarna) men tror inte att det är någon skillnad. Till att prata med funkar det bra men att lyssna på musik blev märkbart mycket sämre än att ha hörlurarna direkt in i telefon. Blev dock lite bättre ljud genom att använda andra lurar (Sennheiser CX300 i mitt fall.) än de som följde med.

Funkar svaraknappen etx på CX300:orna i Desiren?

EDIT: Glöm det - blandade ihop olika headset :-)

Redigerat av jhn, 19 April 2010 - 13:45.

Postad 19 April 2010 - 13:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Funkar svaraknappen etx på CX300:orna i Desiren?

EDIT: Glöm det - blandade ihop olika headset :-)

Hehe ok, ja CX300 jag menade där inom parantes var bara ett par lösa in-ear hörlurar.

Edit: testa dom med BT3030 på min SE X10 nu. Var faktiskt lyssningsbart och lät bättre än vad jag mindes det gjorde på N80:n (musiklyssning), dock så är det något svagt brus om man sänker volymen.

Redigerat av HenkeEdge, 19 April 2010 - 14:02.

Postad 19 April 2010 - 13:55

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Hämtade precis ut min, 4400 kronor fattigare. Är på laddning nu, laddar via USB, går det snabbare att ladda via nätadaptern?

Är ganska säker på att det är bättre (går snabbare) att ladda via vägguttag. Hittar ingen källa på det just nu tyvärr. Jag laddar bara i nödfall via datorns USB. För lite underhållsladdning är det säkert ok.

Postad 19 April 2010 - 14:10

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Är ganska säker på att det är bättre (går snabbare) att ladda via vägguttag. Hittar ingen källa på det just nu tyvärr. Jag laddar bara i nödfall via datorns USB. För lite underhållsladdning är det säkert ok.

Det har du nog helt rätt i. Helt annan kapacitet i väggen än via datorn. Väldigt begränsat hur mycket "kräm" man kan få via USB.

Postad 19 April 2010 - 14:15

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det har du nog helt rätt i. Helt annan kapacitet i väggen än via datorn. Väldigt begränsat hur mycket "kräm" man kan få via USB.

500mA via usb mot 1A via medföljande laddare.

Postad 19 April 2010 - 14:42

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Upptäckte idag att jag har fem väldigt synliga ganska stora dammkorn i displayen. Haft den sen i torsdags och hela tiden haft den i min iphone pouch som passar perfekt. Någon annan med detta högst irriterande problem ?

Fanns inte dammet där när du köpte den? Om man lyckas få in damm i den på under en vecka så måste tätningen av den vara helt kass, i såfall så kommer denna att gå bort för mig. Vistas ofta i verkstadslokaler i jobbet så jag behöver en telefon som inte läcker som ett såll som alla Nokia modellerna vi har på jobbet gör. Jag sneglar mer & mer på Legenden i stället som verkar ha bra mkt bättre byggkvalitet.

Postad 19 April 2010 - 14:52

Andreas75k
  • Andreas75k
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Appropå GPS program, är det någon som har testat gratisprogrammen nedan?
Är de något att ha?
http://www.andnav.org/
http://www.navit-project.org/

Jag kör med Google Maps Navigation, det funkar inte out-of-the-box utanför USA ännu, men med lite trixande går det att få det att funka. Kolla länken nedan för att se hur man gör:
http://www.swedroid....maps-navigation

Postad 19 April 2010 - 15:11

Unregisteredc0d57c84
  • Unregisteredc0d57c84
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
erhm, strömspar widget, vart finns den?

/w

Postad 19 April 2010 - 15:31

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Fanns inte dammet där när du köpte den? Om man lyckas få in damm i den på under en vecka så måste tätningen av den vara helt kass, i såfall så kommer denna att gå bort för mig. Vistas ofta i verkstadslokaler i jobbet så jag behöver en telefon som inte läcker som ett såll som alla Nokia modellerna vi har på jobbet gör. Jag sneglar mer & mer på Legenden i stället som verkar ha bra mkt bättre byggkvalitet.

Nej det fanns inte där innan. Är allergisk mot sånt efter min E71 som läckte in damm som ett såll. Kan nämna att min iphone 3gs inte har ett dammkorn trots hårt användande :)

Postad 19 April 2010 - 15:49

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Klarar HTC Desire m4v filer som är mpeg4?

Försöker konvertera filmer med Handbrake men den vill bara ändra filen till m4v.
Xilisoft som någon tipsade om, funkar inte så bra om man tar sin köpta DVD film och konverterar till MP4. Det blir out of sync.

Något annat program som kan rekommenderas?

Postad 19 April 2010 - 16:27

Legolask
  • Legolask
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
När jag ristar telefonen (HTC Desire), eller tappar med fingret på den övre delen där kameran sitter så låter det lite som om något skulle vara löst. Inte så att det ramlar runt något, men bara ett lätt ljud av att något rör sig innanför. Samma om man bort skalet. Är detta något som alla har eller är det bara jag? Inget ljud alls om man tappar på nedre delen av telefonen där batteriet sitter.

/Mattias

Postad 19 April 2010 - 16:40

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

När jag ristar telefonen (HTC Desire), eller tappar med fingret på den övre delen där kameran sitter så låter det lite som om något skulle vara löst. Inte så att det ramlar runt något, men bara ett lätt ljud av att något rör sig innanför. Samma om man bort skalet. Är detta något som alla har eller är det bara jag? Inget ljud alls om man tappar på nedre delen av telefonen där batteriet sitter.

/Mattias

Har för mig att folk hört liknande grejer på Nexus one och då verkade det vara en del i kameran som sköter autofokusen som ska vara lös så det är nog inget att oroa sig för

Postad 19 April 2010 - 17:48

jfriman
  • jfriman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Japp då har man hämtat sin desire, nu blir till att laborera ikväll!

Någon som har lite bra tips på lite enkla schyssta gratis appar!

Undrar hur man enklast hittar datamängdshanteringen! Har ju inte fri surf så man kanske ska hålla koll på antal data man skickar och tar emot!

Postad 19 April 2010 - 17:50

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Japp då har man hämtat sin desire, nu blir till att laborera ikväll!

Någon som har lite bra tips på lite enkla schyssta gratis appar!

Undrar hur man enklast hittar datamängdshanteringen! Har ju inte fri surf så man kanske ska hålla koll på antal data man skickar och tar emot!

Netcounter håller reda på datamängd. Annars finns en apptråd om du letar lite

Postad 19 April 2010 - 17:52

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Var inne på Telia idag och tittade på deras exemplar av Desire färgmässigt verkar det skilja på Telias kontra den jag såg på Media Markt, Telias var mer åt lite mörkare silver och baksidan mer åt svarta hållet medans den på MM var kopparfärgad, är det så att Telia fått tag på annan färgkollektion passade på att beställa min Desire, härligt att det inte fanns någon inne då mitt abonemang går ut 28/4 så måste vänta med köp tills dess då det rör sig om förlängning av avtal!

Igår hade jag lite Iphone spöken i hjärnan men dessa är nu bortblåsta var förbi 4 olika försäljningsställen idag och alla försäljarer rekommenderade Desire före Iphonen, så nu är det bara och vänta 1 1/2 vecka!

Postad 19 April 2010 - 18:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Var inne på Telia idag och tittade på deras exemplar av Desire färgmässigt verkar det skilja på Telias kontra den jag såg på Media Markt, Telias var mer åt lite mörkare silver och baksidan mer åt svarta hållet medans den på MM var kopparfärgad, är det så att Telia fått tag på annan färgkollektion passade på att beställa min Desire, härligt att det inte fanns någon inne då mitt abonemang går ut 28/4 så måste vänta med köp tills dess då det rör sig om förlängning av avtal!

Igår hade jag lite Iphone spöken i hjärnan men dessa är nu bortblåsta var förbi 4 olika försäljningsställen idag och alla försäljarer rekommenderade Desire före Iphonen, så nu är det bara och vänta 1 1/2 vecka!

Ger inte Telia möjlighet att förlänga ditt nuvarande ab. innan bindningstiden går ut?

Postad 19 April 2010 - 18:05

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Nej, inte förrän den 28/4 dom var väldigt bestämd på den punkten, ingen smidighet här regler skall följas som fan läser bibeln, tyvärr. :)

Det är ju så att mitt abonemang egentligen går ut 27/7 men man kan 3 månader innan förlänga abonemanget det är på detta datum dom är stenhårda på!

Redigerat av RedMarathon, 19 April 2010 - 18:07.

Postad 19 April 2010 - 18:06

jfriman
  • jfriman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Netcounter håller reda på datamängd. Annars finns en apptråd om du letar lite

Snabbt svar det tackar vi för! Ska kolla upp det.

Jag sökte faktiskt men hittade inget bra svar!

Postad 19 April 2010 - 18:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Snabbt svar det tackar vi för! Ska kolla upp det.

Jag sökte faktiskt men hittade inget bra svar!

https://www.minhembi...howtopic=239771

Desire kommer i svart, till åtminstone nån operatör:
http://www.slashphon...range-uk-199086

Postad 19 April 2010 - 18:48

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Då så. Tack vare min snälla iphone-granne så har jag nu ett fungerande headset som jag kan använda mina egna hörlurar med, och samtidigt prata i/med. Det blev denna från Teknikmagasinet. Kanske inte världsbäst men som en första tilläggsprodukt så att man kan använda egna hörlurar så duger den. Nästa steg blir till å kika på blåtands-headset. Nån som kan rekommendera något (helst nån som verkligen testat mot Desiren)...

Postad 19 April 2010 - 18:58

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

/Mattias

Jag har samma ljud jag med ...har sett andra med samma ljud. Så det ska nog vara så.

Postad 19 April 2010 - 19:00

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@NisseGurra: Upptäckte en liten "feature" när jag kör med mitt headset. Man kan använda lyft luren/lägg på-knappen för att pause/återuppta musik när man spelar den. MEN! Den styr den inbyggda musik-spelaren inte den jag vill ha, så då startas en till MP3'a i lurarna och det hela blir lätt lite schizofrent ;) Finns det nåt sätt att välja den nya musikspelaren som default i ALLA sammanhang? Jag har kryssat i markerat all kryssrutor som dyker upp när man spelar upp, bläddrar bland musik osv med den nya. Jag har även gått in under Hantera Program och valt Clear Defaults på den ursprungliga musik-appen, men hittills har detta inte hjälp :)

Postad 19 April 2010 - 19:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

@NisseGurra: Upptäckte en liten "feature" när jag kör med mitt headset. Man kan använda lyft luren/lägg på-knappen för att pause/återuppta musik när man spelar den. MEN! Den styr den inbyggda musik-spelaren inte den jag vill ha, så då startas en till MP3'a i lurarna och det hela blir lätt lite schizofrent ;) Finns det nåt sätt att välja den nya musikspelaren som default i ALLA sammanhang? Jag har kryssat i markerat all kryssrutor som dyker upp när man spelar upp, bläddrar bland musik osv med den nya. Jag har även gått in under Hantera Program och valt Clear Defaults på den ursprungliga musik-appen, men hittills har detta inte hjälp :)

Inte som jag hittat. Väntar på root så att jag kan ta bort sense musikspelare.

Postad 19 April 2010 - 19:02

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Någon som vet om man behöver rensa cache minnet ibland?
Menar då för att den inte skall bli seg.
Kan inte hitta att man kan rensa det på alla program på en gång, utan man måst ta ett om gången.

Redigerat av ffodil, 19 April 2010 - 19:04.

Postad 19 April 2010 - 19:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Någon som vet om man behöver rensa cache minnet ibland?
Menar då för att den inte skall bli seg.
Kan inte hitta att man kan rensa det på alla program på en gång, utan man måst ta ett om gången.

Rensar aldrig cache, och inte märkt nått lagg heller. I webbläsaren kan du ställa in cachestorlek, så ställ ner den lite så lär den inte svälla för mycket.

Postad 19 April 2010 - 19:16

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Rensar aldrig cache, och inte märkt nått lagg heller. I webbläsaren kan du ställa in cachestorlek, så ställ ner den lite så lär den inte svälla för mycket.

Ok. Tack! Står inget beskrivet om detta.

Postad 19 April 2010 - 19:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Nej, inte förrän den 28/4 dom var väldigt bestämd på den punkten, ingen smidighet här regler skall följas som fan läser bibeln, tyvärr. ;)

Det är ju så att mitt abonemang egentligen går ut 27/7 men man kan 3 månader innan förlänga abonemanget det är på detta datum dom är stenhårda på!

Ah, det var så jag menade! :) ;)

Postad 19 April 2010 - 19:34

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
förslag på kalender som är bättre än den som finns i
den visar ju inte veckor

Postad 19 April 2010 - 19:39

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Inte som jag hittat. Väntar på root så att jag kan ta bort sense musikspelare.

;)

Postad 19 April 2010 - 19:45

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

förslag på kalender som är bättre än den som finns i
den visar ju inte veckor

Den kalender som följer med är ingen höjdare, men den visar veckor och dagar. Välj Meny när du står i kalendern så får du välja alternativ

Postad 19 April 2010 - 19:53

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Nån som har koll på om VOIP finns för Android mobiler ännu?
Jag har googlat lite om det men inget vettigt svar har jag hittat.
Tänkte om nån här inne har mer koll angående detta ?

Postad 19 April 2010 - 20:01

Svensson999
  • Svensson999
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man stänger av så att man inte behöver trycka på on/off efter ett tag hela tiden?

Redigerat av Svensson999, 19 April 2010 - 20:10.

Postad 19 April 2010 - 20:12

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Den kalender som följer med är ingen höjdare, men den visar veckor och dagar. Välj Meny när du står i kalendern så får du välja alternativ

jag vill kunna se vilken vecka det är när jag har en hel mån. kalender

Postad 19 April 2010 - 20:24

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hej o hå nu har jag nya problem nämnligen batteritiden, batteriet slukas väldigt fort utan att hag ens använt telefonen speciellt mycket. När jag går in och kollar batterianvändning så ser jag att maps har käkat 84% av batteriet, Nu använder jag ju inte maps men likförbannat så är den igång fast än jag dödar den med taskkill väldigt ofta. Så på något sätt så autoöppnas den?

Postad 19 April 2010 - 20:40

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
För er som har problem med batteritiden. Gör som jag gjorde:

1.Ladda hem Task panel från Market.
2.Installera och starta om.
3.Gå sedan in i Task Panel från program meny. Där ser du vilka program som är igång, det är ganska många!
4.Det jag gjorde var att jag satte ganska många på "Killer list" (Ha inte Klocka på den listan om du använder alarm funktionen!!). Markera och håll inne de programmen du vill döda, kommer upp en massa alternativ. Välj "Add to Autokill list".
5.När du har valt programmen så tryck på Meny och sedan Setup. Där inne aktiverar du "Setup Auto kill" funktionen. Detta gör att du "dödar" alla program som är på listan varje gång telefonen går i vilo läge!

Det är viktigt att då och då göra om steg 2.
Du kan även lägga en widget. Klickar du på den så funkar programmet som vilken taskkiller som helst.

Gjorde detta igår, laddade klart telefonen runt 23 och den är fortfarande igång med 40% batteritid.

Postad 19 April 2010 - 20:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Hur ställer man in så att man slipper att få "notifications" från både det förinstallerade SMS programmet och Handcent?

Postad 19 April 2010 - 20:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Hej o hå nu har jag nya problem nämnligen batteritiden, batteriet slukas väldigt fort utan att hag ens använt telefonen speciellt mycket. När jag går in och kollar batterianvändning så ser jag att maps har käkat 84% av batteriet, Nu använder jag ju inte maps men likförbannat så är den igång fast än jag dödar den med taskkill väldigt ofta. Så på något sätt så autoöppnas den?

Avinstallera taskkiller, telefonen sköter det bättre själv, är min erfarenhet från min Spica och nu Desiren.
La in Juice defender som verkar bra, har iofs inte lång erfarenhet av den.
Men hur som helst tycker jag batteritiden är ricktigt bra nu.

Postad 19 April 2010 - 20:47

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Hur ställer man in så att man slipper att få "notifications" från både det förinstallerade SMS programmet och Handcent?

SMS inboxen --> Meny ---> Inställningar ---> Mottaget meddelande
Detta gäller HTCs orginal SMS app

Postad 19 April 2010 - 20:58

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
För er som kommer att koppla upp er mot en exchangeserver med Active Sync så kan jag nu delge lite erfarenheter då jag löst mitt problem med att jag inte hade koll på det lösenord jag angav för företagslåset:
  • Android 2.1 har inbyggt stöd Active Sync och Wipe Out vilket innebär att om telefonen kommer i orätta händer så rensas telefonen till fabriksinställningar när x antal lösenordsförsök är förbrukade. Telefonen är sedan åtkomlig igen.
  • Telefonen har en backupfunktion (sparas på minneskortet) som jag rekommenderar att ni använder för då är ni ändå hyfsat snabbt på banan igen efter en fabriksåterställning. I backupen ingår naturligtvis inte sådant som är synkat externt.
  • Telefonen har en "feature" eller "bugg" i företagslåst läge och det är att det inte går att ändra tangentbordslayout. Jag har fram tills nu alltid använt mig av ett mönster för lösenord och inte brytt mig om vilka tecken det blivit. Det har funkat bra på vanliga knapptelefoner men inte på denna telefon i och med att telefonen kan hamna i företagslåst läge med olika tangentbordslayauter om man nu ändrar på den ibland vid behov (någon kan ju vara en fena på T9).

Nu blir det lite mer pillande ;)

Postad 19 April 2010 - 21:02

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Avinstallera taskkiller, telefonen sköter det bättre själv, är min erfarenhet från min Spica och nu Desiren.

Det är min uppfattning också. Jag har iofs taskkiller installerat för att kunna döda aftonbladets app, som f.ö. lider av en erkänd bugg att den kan stå en hel dag och uppdatera utan att något händer, och sedan starta den igen. Funkar skitbra för det ändamålet.

Postad 19 April 2010 - 21:06

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

För er som har problem med batteritiden. Gör som jag gjorde:

1.Ladda hem Task panel från Market.
2.Installera och starta om.
3.Gå sedan in i Task Panel från program meny. Där ser du vilka program som är igång, det är ganska många!
4.Det jag gjorde var att jag satte ganska många på "Killer list" (Ha inte Klocka på den listan om du använder alarm funktionen!!). Markera och håll inne de programmen du vill döda, kommer upp en massa alternativ. Välj "Add to Autokill list".
5.När du har valt programmen så tryck på Meny och sedan Setup. Där inne aktiverar du "Setup Auto kill" funktionen. Detta gör att du "dödar" alla program som är på listan varje gång telefonen går i vilo läge!

Det är viktigt att då och då göra om steg 2.
Du kan även lägga en widget. Klickar du på den så funkar programmet som vilken taskkiller som helst.

Gjorde detta igår, laddade klart telefonen runt 23 och den är fortfarande igång med 40% batteritid.

Vad jag sett släcker telefonen själv ner programmen, iallafall om man går med bakåtknappen, som jag alltid gör.
Varje gång jag gått in och kollat så är där inga program som är igång och tar data el. batteri.
Möjligen lite (Juice defenders) förtjänst också, vet inte säkert än.
Menar då att något sådant inte skulle behövas. Men tänk på, ni som fått era telefoner nyligen, batteriet blir bättre efter ett tag.

Postad 19 April 2010 - 21:07

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Har precis fått luren och lekt med den nån timme. Grymt nöjd hittills. Allt flyter på som det ska, snabbt och enkelt.

Går från en N95 8GB till denna, så jag lär ju vänja mig innan jag kan komma med något konkret. Grymt lätt att synka med Hotmail iaf (för er som undrar det), var bara att fylla i mailen och lösenord så var det klart ;)

Jag har ställt denna fråga tidigare, men tänkte att jag försöker igen ändå: Går det att synka med Hotmailkalendern på något vis? Skulle vara trevligt :rolleyes:

Postad 19 April 2010 - 21:25

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Men det är ju just det den inte gör, den sköter inte sig då maps slugar 80-90% av batteriet fastän jag inte använder maps inte en enda gång har jag satt igång maps idag, ändå har jag stäng ner den ett tiotal gånger med taskkiller.

Postad 19 April 2010 - 21:30

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat en bättre hållare än denna till Desiren från PC City?

Bifogad fil  flex4_mx.jpg   19.89K   0 Antal nerladdningar

http://www.pccity.se...rsal-bilhallare

Postad 19 April 2010 - 21:33

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Vad jag sett släcker telefonen själv ner programmen, iallafall om man går med bakåtknappen, som jag alltid gör.
Varje gång jag gått in och kollat så är där inga program som är igång och tar data el. batteri.
Möjligen lite (Juice defenders) förtjänst också, vet inte säkert än.
Menar då att något sådant inte skulle behövas. Men tänk på, ni som fått era telefoner nyligen, batteriet blir bättre efter ett tag.

Jo det funkar ju givetvis med vissa program och program som man själv startat.
När man startar telefonen så startas även ett 10 tal andra program! Allt från gmail, talk till maps. Dom blir lite svårare att stänga ner.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.