Är det någon som provat Jabra BT3030 (http://www.webhallen...oheadset-bt3030) med Desire?
det funkar fint!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - HTC Desire *
Startad av
Squeezemaster
, Apr 13 2010 18:49
3018 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 19 April 2010 - 12:55
det funkar fint! Postad 19 April 2010 - 13:20
Jag har ett sånt som jag brukar använda till PS3:an när man spelat online med polare det funkar det bra till. Vet jag testade det till min mobil med (Nokia N80). Har inte provat det till den nuvarande (köpte ny här i dagarna) men tror inte att det är någon skillnad. Till att prata med funkar det bra men att lyssna på musik blev märkbart mycket sämre än att ha hörlurarna direkt in i telefon. Blev dock lite bättre ljud genom att använda andra lurar (Sennheiser CX300 i mitt fall.) än de som följde med. Postad 19 April 2010 - 13:34
Hämtade precis ut min, 4400 kronor fattigare. Är på laddning nu, laddar via USB, går det snabbare att ladda via nätadaptern? Bör jag vänta med att slå på telefonen tills den är fulladdad eller kan jag ha den inkopplad, ladda och leka samtidigt? Vill att batteriet ska prestera så bra som möjligt så väntar utan problem 2-3 timmar på laddningen om det ger en liten batteri-boost framöver.
Så här står det i manualen: Min lyser oranget, vad betyder det? har dom översatt det till rött eller är det något mellanläge? o_O Postad 19 April 2010 - 13:39 Du kan lugnt slå på den och börja leka med den medans den laddar. Postad 19 April 2010 - 13:41
Det lyser orange når den lader. En annen ting..... Jeg har fått et symbol på stutslinjen min oppe som ser ut som en blå jordklode med en ring rundt. Noen som vet hva det betyr? Edit: Fant ut av det. Det var symbolet til programmet Fotmob Redigerat av osmano, 19 April 2010 - 13:58. Postad 19 April 2010 - 13:43
Funkar svaraknappen etx på CX300:orna i Desiren? EDIT: Glöm det - blandade ihop olika headset :-) Redigerat av jhn, 19 April 2010 - 13:45. Postad 19 April 2010 - 13:47
Hehe ok, ja CX300 jag menade där inom parantes var bara ett par lösa in-ear hörlurar. Edit: testa dom med BT3030 på min SE X10 nu. Var faktiskt lyssningsbart och lät bättre än vad jag mindes det gjorde på N80:n (musiklyssning), dock så är det något svagt brus om man sänker volymen. Redigerat av HenkeEdge, 19 April 2010 - 14:02. Postad 19 April 2010 - 13:55 Är ganska säker på att det är bättre (går snabbare) att ladda via vägguttag. Hittar ingen källa på det just nu tyvärr. Jag laddar bara i nödfall via datorns USB. För lite underhållsladdning är det säkert ok. Postad 19 April 2010 - 14:10
Det har du nog helt rätt i. Helt annan kapacitet i väggen än via datorn. Väldigt begränsat hur mycket "kräm" man kan få via USB. Postad 19 April 2010 - 14:15 500mA via usb mot 1A via medföljande laddare. Postad 19 April 2010 - 14:42 Fanns inte dammet där när du köpte den? Om man lyckas få in damm i den på under en vecka så måste tätningen av den vara helt kass, i såfall så kommer denna att gå bort för mig. Vistas ofta i verkstadslokaler i jobbet så jag behöver en telefon som inte läcker som ett såll som alla Nokia modellerna vi har på jobbet gör. Jag sneglar mer & mer på Legenden i stället som verkar ha bra mkt bättre byggkvalitet. Postad 19 April 2010 - 14:52 Jag kör med Google Maps Navigation, det funkar inte out-of-the-box utanför USA ännu, men med lite trixande går det att få det att funka. Kolla länken nedan för att se hur man gör: http://www.swedroid....maps-navigation Postad 19 April 2010 - 15:31
Nej det fanns inte där innan. Är allergisk mot sånt efter min E71 som läckte in damm som ett såll. Kan nämna att min iphone 3gs inte har ett dammkorn trots hårt användande Postad 19 April 2010 - 15:49
Klarar HTC Desire m4v filer som är mpeg4?
Försöker konvertera filmer med Handbrake men den vill bara ändra filen till m4v. Xilisoft som någon tipsade om, funkar inte så bra om man tar sin köpta DVD film och konverterar till MP4. Det blir out of sync. Något annat program som kan rekommenderas? Postad 19 April 2010 - 16:27
När jag ristar telefonen (HTC Desire), eller tappar med fingret på den övre delen där kameran sitter så låter det lite som om något skulle vara löst. Inte så att det ramlar runt något, men bara ett lätt ljud av att något rör sig innanför. Samma om man bort skalet. Är detta något som alla har eller är det bara jag? Inget ljud alls om man tappar på nedre delen av telefonen där batteriet sitter.
/Mattias Postad 19 April 2010 - 16:40
Har för mig att folk hört liknande grejer på Nexus one och då verkade det vara en del i kameran som sköter autofokusen som ska vara lös så det är nog inget att oroa sig för Postad 19 April 2010 - 17:48
Japp då har man hämtat sin desire, nu blir till att laborera ikväll!
Någon som har lite bra tips på lite enkla schyssta gratis appar! Undrar hur man enklast hittar datamängdshanteringen! Har ju inte fri surf så man kanske ska hålla koll på antal data man skickar och tar emot! Postad 19 April 2010 - 17:50
Netcounter håller reda på datamängd. Annars finns en apptråd om du letar lite Postad 19 April 2010 - 17:52
Var inne på Telia idag och tittade på deras exemplar av Desire färgmässigt verkar det skilja på Telias kontra den jag såg på Media Markt, Telias var mer åt lite mörkare silver och baksidan mer åt svarta hållet medans den på MM var kopparfärgad, är det så att Telia fått tag på annan färgkollektion passade på att beställa min Desire, härligt att det inte fanns någon inne då mitt abonemang går ut 28/4 så måste vänta med köp tills dess då det rör sig om förlängning av avtal!
Igår hade jag lite Iphone spöken i hjärnan men dessa är nu bortblåsta var förbi 4 olika försäljningsställen idag och alla försäljarer rekommenderade Desire före Iphonen, så nu är det bara och vänta 1 1/2 vecka! Postad 19 April 2010 - 18:00 Ger inte Telia möjlighet att förlänga ditt nuvarande ab. innan bindningstiden går ut? Postad 19 April 2010 - 18:05
Nej, inte förrän den 28/4 dom var väldigt bestämd på den punkten, ingen smidighet här regler skall följas som fan läser bibeln, tyvärr.
Det är ju så att mitt abonemang egentligen går ut 27/7 men man kan 3 månader innan förlänga abonemanget det är på detta datum dom är stenhårda på! Redigerat av RedMarathon, 19 April 2010 - 18:07. Postad 19 April 2010 - 18:06
Snabbt svar det tackar vi för! Ska kolla upp det. Jag sökte faktiskt men hittade inget bra svar! Postad 19 April 2010 - 18:10
https://www.minhembi...howtopic=239771 Desire kommer i svart, till åtminstone nån operatör: http://www.slashphon...range-uk-199086 Postad 19 April 2010 - 18:48
Då så. Tack vare min snälla iphone-granne så har jag nu ett fungerande headset som jag kan använda mina egna hörlurar med, och samtidigt prata i/med. Det blev denna från Teknikmagasinet. Kanske inte världsbäst men som en första tilläggsprodukt så att man kan använda egna hörlurar så duger den. Nästa steg blir till å kika på blåtands-headset. Nån som kan rekommendera något (helst nån som verkligen testat mot Desiren)...
Postad 19 April 2010 - 18:58
Jag har samma ljud jag med ...har sett andra med samma ljud. Så det ska nog vara så. Postad 19 April 2010 - 19:00
@NisseGurra: Upptäckte en liten "feature" när jag kör med mitt headset. Man kan använda lyft luren/lägg på-knappen för att pause/återuppta musik när man spelar den. MEN! Den styr den inbyggda musik-spelaren inte den jag vill ha, så då startas en till MP3'a i lurarna och det hela blir lätt lite schizofrent
Postad 19 April 2010 - 19:02
Inte som jag hittat. Väntar på root så att jag kan ta bort sense musikspelare. Postad 19 April 2010 - 19:02
Någon som vet om man behöver rensa cache minnet ibland?
Menar då för att den inte skall bli seg. Kan inte hitta att man kan rensa det på alla program på en gång, utan man måst ta ett om gången. Redigerat av ffodil, 19 April 2010 - 19:04. Postad 19 April 2010 - 19:09 Rensar aldrig cache, och inte märkt nått lagg heller. I webbläsaren kan du ställa in cachestorlek, så ställ ner den lite så lär den inte svälla för mycket. Postad 19 April 2010 - 19:16
Ok. Tack! Står inget beskrivet om detta. Postad 19 April 2010 - 19:21 Ah, det var så jag menade! Postad 19 April 2010 - 19:34
förslag på kalender som är bättre än den som finns i
den visar ju inte veckor Postad 19 April 2010 - 19:39
Postad 19 April 2010 - 19:45
Den kalender som följer med är ingen höjdare, men den visar veckor och dagar. Välj Meny när du står i kalendern så får du välja alternativ Postad 19 April 2010 - 19:53
Nån som har koll på om VOIP finns för Android mobiler ännu?
Jag har googlat lite om det men inget vettigt svar har jag hittat. Tänkte om nån här inne har mer koll angående detta ? Postad 19 April 2010 - 20:01
Är det någon som vet hur man stänger av så att man inte behöver trycka på on/off efter ett tag hela tiden?
Redigerat av Svensson999, 19 April 2010 - 20:10. Postad 19 April 2010 - 20:12
jag vill kunna se vilken vecka det är när jag har en hel mån. kalender Postad 19 April 2010 - 20:24
Hej o hå nu har jag nya problem nämnligen batteritiden, batteriet slukas väldigt fort utan att hag ens använt telefonen speciellt mycket. När jag går in och kollar batterianvändning så ser jag att maps har käkat 84% av batteriet, Nu använder jag ju inte maps men likförbannat så är den igång fast än jag dödar den med taskkill väldigt ofta. Så på något sätt så autoöppnas den?
Postad 19 April 2010 - 20:40
För er som har problem med batteritiden. Gör som jag gjorde:
1.Ladda hem Task panel från Market. 2.Installera och starta om. 3.Gå sedan in i Task Panel från program meny. Där ser du vilka program som är igång, det är ganska många! 4.Det jag gjorde var att jag satte ganska många på "Killer list" (Ha inte Klocka på den listan om du använder alarm funktionen!!). Markera och håll inne de programmen du vill döda, kommer upp en massa alternativ. Välj "Add to Autokill list". 5.När du har valt programmen så tryck på Meny och sedan Setup. Där inne aktiverar du "Setup Auto kill" funktionen. Detta gör att du "dödar" alla program som är på listan varje gång telefonen går i vilo läge! Det är viktigt att då och då göra om steg 2. Du kan även lägga en widget. Klickar du på den så funkar programmet som vilken taskkiller som helst. Gjorde detta igår, laddade klart telefonen runt 23 och den är fortfarande igång med 40% batteritid. Postad 19 April 2010 - 20:43
Hur ställer man in så att man slipper att få "notifications" från både det förinstallerade SMS programmet och Handcent?
Postad 19 April 2010 - 20:45
Avinstallera taskkiller, telefonen sköter det bättre själv, är min erfarenhet från min Spica och nu Desiren. La in Juice defender som verkar bra, har iofs inte lång erfarenhet av den. Men hur som helst tycker jag batteritiden är ricktigt bra nu. Postad 19 April 2010 - 20:47
SMS inboxen --> Meny ---> Inställningar ---> Mottaget meddelande Detta gäller HTCs orginal SMS app Postad 19 April 2010 - 20:58
För er som kommer att koppla upp er mot en exchangeserver med Active Sync så kan jag nu delge lite erfarenheter då jag löst mitt problem med att jag inte hade koll på det lösenord jag angav för företagslåset:
Nu blir det lite mer pillande Postad 19 April 2010 - 21:02 Det är min uppfattning också. Jag har iofs taskkiller installerat för att kunna döda aftonbladets app, som f.ö. lider av en erkänd bugg att den kan stå en hel dag och uppdatera utan att något händer, och sedan starta den igen. Funkar skitbra för det ändamålet. Postad 19 April 2010 - 21:06
Vad jag sett släcker telefonen själv ner programmen, iallafall om man går med bakåtknappen, som jag alltid gör. Varje gång jag gått in och kollat så är där inga program som är igång och tar data el. batteri. Möjligen lite (Juice defenders) förtjänst också, vet inte säkert än. Menar då att något sådant inte skulle behövas. Men tänk på, ni som fått era telefoner nyligen, batteriet blir bättre efter ett tag. Postad 19 April 2010 - 21:07
Har precis fått luren och lekt med den nån timme. Grymt nöjd hittills. Allt flyter på som det ska, snabbt och enkelt.
Går från en N95 8GB till denna, så jag lär ju vänja mig innan jag kan komma med något konkret. Grymt lätt att synka med Hotmail iaf (för er som undrar det), var bara att fylla i mailen och lösenord så var det klart Jag har ställt denna fråga tidigare, men tänkte att jag försöker igen ändå: Går det att synka med Hotmailkalendern på något vis? Skulle vara trevligt Postad 19 April 2010 - 21:25
Men det är ju just det den inte gör, den sköter inte sig då maps slugar 80-90% av batteriet fastän jag inte använder maps inte en enda gång har jag satt igång maps idag, ändå har jag stäng ner den ett tiotal gånger med taskkiller. Postad 19 April 2010 - 21:30
Är det någon som hittat en bättre hållare än denna till Desiren från PC City?
flex4_mx.jpg 19.89K
0 Antal nerladdningarhttp://www.pccity.se...rsal-bilhallare Postad 19 April 2010 - 21:33
Jo det funkar ju givetvis med vissa program och program som man själv startat. När man startar telefonen så startas även ett 10 tal andra program! Allt från gmail, talk till maps. Dom blir lite svårare att stänga ner. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |