Någon som vet OM de kommer att fixa textningsproblemet på tex kanal 5 sid 199? Störande med små barn som sover och man har svårt att höra vad de säger och texten inte fungerar...
Pro-tip: skaffa hörlurar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 24 November 2011 - 09:09
Pro-tip: skaffa hörlurar Postad 24 November 2011 - 15:08
Nej tack, vill kunna använda prylarna som det ska gå att göra, tycker att man kunde få tillbaka den gamla firmwaren så länge.... Hur länge ska det ta att fixa lite text? Flera månader tydligen.... Postad 24 November 2011 - 18:52
Jag har märkt att min box ändrar upplösning när den känner för det trots att jag valt 1080p 50 som standard. Över natten är boxen på (tar för lång tid att starta) och när jag kollar dagen efter så kan den stå på 576 eller något annat oönskat läge.
Hur får man bukt på detta? Var rapporterar man? Någon annan som märkt samma sak? Postad 24 November 2011 - 18:59
Denna bugg åtgärdades med en nyare firmware. Har du installerat den nyaste firmwaren? Postad 24 November 2011 - 19:15
Hej
Har i dagsläget den äldre PVR-boxen, Samsung DCB-P770ZS. Har haft min PVR-box ungefär 1,5 år nu och känner att det vore inte fel med en lite nyare modell. Frågor: 1. Skiljer den mycket från min nuvarande när det gäller användarvänlighet? 2. Är det lika bra ljud på kanalerna som med motsvarande HD-box? 3. När det gäller bilden på kanaler som sänder i HD, är bilden lika bra som med Humax 5000C. 4. Är den snabb på att starta från standby? 5. Ni som äger den här boxen, skulle ni rekommendera den? Redigerat av jan_bananberg, 24 November 2011 - 19:16. Postad 24 November 2011 - 20:24
Ska inte boxen sköta det själv? Postad 24 November 2011 - 20:29
Jag hade också den boxen innan. 1. Ja, den gamla är seg och har sämre EPG, sämre hantering av inspelning och redan inspelat material. 2. Varför skulle ljudet vara annorlunda? Jag kör ljud och bild till Marantz receiver som skickar vidare till Mitsubishi HC3800 projektor och mina monitor audio högtalare. Har inte märkt att ljudet ska vara sämre på något sätt. Dock har HD kanalerna ofta 5.1 som ju är bättre och jag tror nog att ljudet är bättre på denna än den gamla även om boxen förmodligen har minimalt med ljudet att göra. Snarare högtalare eller receiver som stryper isåfall. Kör du ett bra ljudsystem? 3. Vet ej. 4. Väldigt seg så min står på hela tiden. 5. Absolut som en ersättare till den gamla modellen. Redigerat av Schiznit, 24 November 2011 - 20:31. Postad 24 November 2011 - 20:34
Det kommer ett meddelande om att installera ny firmeware, men du kanske måste stänga av först? Kolla annars firmwareversion på: Meny/Inställningar/Produktinformation : Skall vara 003-000.0762 Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 24 November 2011 - 20:35. Postad 24 November 2011 - 20:38
Då har jag senaste mjukvara. Varför kvarstår buggen då? Vad har man nätverksuttaget för? Redigerat av Schiznit, 24 November 2011 - 20:40. Postad 24 November 2011 - 22:29
Kan buggen bero på att du har boxen på dygnet runt kanske? Prova o stäng av ett par kvällar för att se om det blir någon skillnad. Annars kanske nystart (stäng av strömmen) hjälper? Hmmm?! Börjar låta som comhems kundservice Postad 24 November 2011 - 22:49
Tycker det är en stor nackdel med denna box, massa buggar. Känns som att den inte blivit testad ordentligt innan släpp.
Redigerat av Schiznit, 24 November 2011 - 22:49. Postad 25 November 2011 - 07:52
Den tappade upplösningen var ett stort problem innan den nyaste firmwaren då det hände varje gång man startade boxen. Med efter uppdatering har jag inte sett den och har inte hört någon annan som har haft det problemet igen. Vad har du för buggar förutom tappad upplösning? Såsom jag använder den upplever jag inga buggar, däremot så finns det ett antal saker man skulle kunna förbättra. Postad 26 November 2011 - 08:08 Just nu kör jag bara med ljudet från tv:n, tycker att det funkar bra. Blir väl någon anläggning sen när jag är klar med studierna och flyttat till en större lägenhet. Men då blir det nog en sådan mottagare. Blir att beställa den i nästa månad och teckna 3 månader digital-tv xl 99:-/mån och sen byta till 8 favoriter eller large. http://www.comhem.se...ml#.TtCQj9XQe9B Redigerat av jan_bananberg, 26 November 2011 - 08:11. Postad 27 November 2011 - 18:31
Då märker du ingen skillnad på något material. Eventuell skillnad i ljudkvalitet är så försumbar med tv:ns högtalare så det behöver du inte tänka på. Postad 28 November 2011 - 00:43 Om man inte hör skillnad på 5.1 och 2.0 så rekommenderas ett besök hos husläkaren Postad 28 November 2011 - 10:21
Hmm. Problem med upplösningen har jag inte haft på flera månader. Länge sedan de fixade det. Har inga problem alls numera. Visst är boxen lite seg att starta upp men det gör man bara en gång om dagen eller så.
Postad 28 November 2011 - 10:24 Lycka till med att få ut 5.1 ur tv:ns 2 högtalare. Postad 28 November 2011 - 20:06 Såg att Netonnet hade en deal på Samsung boxen med tre månaders xl 99:-/mån och en blu-ray spelare från Toshiba. http://www.netonnet....ent/info/ComHem http://www.netonnet....0/164439.5732/# Postad 28 November 2011 - 21:19 Eftersom den ursprungliga fråga var anläggning eller TV så var det min poäng också Postad 28 November 2011 - 22:13
Nevermind, jag hittade kanske felet ...
Redigerat av SamuelA, 28 November 2011 - 22:17. Postad 29 November 2011 - 17:51
Jag menar just att han märker ingen skillnaden på kvalitet eller antal kanaler med sin tv:s högtalare Postad 02 December 2011 - 15:17
Jag har hört att vissa boxar (bl.a. inbyggda boxar i LG TV's) har en begränsning som gör att vissa program är "skyddade", dvs går inte att pausa eller spela in. (Mestadels amerikanska program och från HD-kanaler).
Har SMT-C7160 samma problem med den "begränsningen"? Eller går allt att spela in? Postad 04 December 2011 - 13:46
1. Finns det någon som har både den inspelningsbara Humax och Samsung boxen som kan lägga upp bildjämförelse på de båda boxarna. En bra digitalkamera krävs (gärna DLSR) samt båda boxarna så klart
Lite för att få en bättre uppfattning om det som sägs här att de är ungefär lika bra. HUR: Använd samma kanal, samma dag med samma program på samma display med samma inställningar och ta en bild i en mörk scen och en bild i en ljus scen för respektiva box. Ta bilderna på direktuppspelat material. Ta därefter bilder på inspelat material. Det borde ge en lite mer rättivsande jämförelse så om någon är sugen tror jag det hade kunnat flyttats till första inlägget då det är lite grunden med en HD-box dvs att få så bra bild som möjligt 2.Prylportalen visar en kraftigt nedsatt funktionalitet med nedan - gäller det fortfarande eller har det fixats via mjukvaruuppdatering? Om inte varför eller när kommer det fixas?
3. Har det kommit någon mjukvaruppdatering så man kan stänga av den (störande i hembiomiljö) lysande lampan på fronten på samsungen? Eller än bättre dimma den i olika steg om det är en dimbar LED. 4. 1080p möjligheten i boxen i grundutförande innebär troligtvis att där finns en inbygd scaler+deinterlacer i boxen. Varför man stängt av denna funktionaltiten vet jag inte. De flesta har en deinterlacer i sin TV eller projektor men möjligheten att välja vilken deinterlacer man vill använda är alltid välkommen. Jag hade därför gärna sett ett alternativ i boxen som är "passthrough" dvs att den skickar ut materialet i den upplösning det sänds i - dvs orört/oskalat format. Detta för att kunna skicka den råa signalen till efterföljande appartur så som scaler/deinterlacer alt förstärkare/TV/Projektor med scaler/deinterlace inbyggdt. Har du en high end lösning i hemmet vill du ju inte helst inte låta en förhållandevis low end HD-box göra skalningen då den kan förstöra mer än den hjälper. De som har en "sämre TV" kan ju fortfarande välja att skala bilden i boxen från tex 720p till 1080i. Men i så fall borde de även kunna välja 1080p om det ändå finns i boxen. Så två nya val efterlyses: "Passthrough" "1080p" gärna valbart 1080p25, 1080p50, 1080p60 (för mer info om vad det innebär se http://en.wikipedia.org/wiki/1080p Mvh Boogie Redigerat av bigbadboogie, 04 December 2011 - 13:48. Postad 04 December 2011 - 19:33
Svart Maskerings-/Eltape på displayen fungerar utmärkt. I övrigt så är ju denna box urgammal nu, den kom redan 2008, så att den skulle uppdateras nåt alls i fortsättningen kan du nog glömma. Redigerat av lassehin, 04 December 2011 - 19:36. Postad 04 December 2011 - 22:09
Den röda lampan på fronten är endast tänd när den är i standby, dvs släckt när boxen är på. Jag har inte hittat någon inställningsmöjlighet för lampan. När boxen är på visas vilken kanal man kollar på i displayen. Postad 05 December 2011 - 01:18 Ehh, den här boxen kom 20:e mars i år, du måste tänka på den gamla icke-HD PVR:en. Eller så tänker du på Humax PVR:en, fast jag tror att bigbadboogie frågade om Samsungboxen. Redigerat av distortion2, 05 December 2011 - 01:19. Postad 05 December 2011 - 08:20
Ja, så är det nog, Samsung fräschade upp en gammal box från 2008 genom att sätta in en hårddisk i den. Så det förtar inte det faktum att den får anses såsom gammal nu. Postad 05 December 2011 - 21:21
Attans, jag föll dit i comslem träsket efter att ha fått en deal som var för bra för att inte testa i alla fall.
- Bredband:100Mbit - TV: 8 favoriter (alla kanaler fritt i 7 dagar) - TV: 6 mån canal digital total gratis (utan bindning, 3 mån uppsägning) - Telefoni: gratis (9*29 kr/mån miniavgfit samtal, 3 första mån 0 kr) Allt ovan 6 mån gratis (plus kortavgfit förstås o 9 mån*29 för tel miniavgit samtal) därefter 499/mån (bortsett från canal digital som kostar 299 om man ej säger upp 3 mån innan) - Fri frakt - Fri protering av mitt nummer från Bredbandsbolaget - Fri box men valde Samsungboxen HDPVR för 1495 (istället för Motorola on demand HD för 0Kr) Mjukvaran som kommer inom kort kommer att lägga till funktion för att släcka lampan (enligt säljare som jag pratade med säkert i 30-40 minuter utan att han var på mig, en av de mest tålmodiga säljare jag varit med om. Leta upp all info jag undrade om och berättade att han själv hade både motorola o samsung o att samsungen var mkt snabbare men bildkvalle likvärdig. Hel opartisk om vilken box jag valde. Det var väl just hans tålamod eller öppenhet som fick mig att slå till förtuom dealen som innebär att jag får allt ovan för samma pris som jag idag har 20/3 bredband ink telefoni hos bredbandbolaget om man ser pris/månad över 12 månader - 320 Kr/mån e helt ok särskilt då man får router på köpet o en Sammy HD PVR för 1500 pix Kommer sändas sport i 3-D nu i december för de intresserade. Jag hinner nog tyvärr inte få hem min nya proj (JVC DLA-X30) till dess annars hade det varit sjukt kul att se hur det ser ut från ComHem. Tydligen kunde man inte spela in 3D med sammyn...eller man kunde spela in men när man spela upp så blev det soppa av bilden. Får hoppas det kommer uppdateringar för det. Kan man visa bilden handlar det ju eg. bara om hur bilden lagras på disken så borde gå att fixa i mjukisen. Det kommer enligt säljare en ny HDPVR box med ondemand inom kort för er som vill ha både och. Jag kunde inte bry mig mindre om on demand då jag har det i min HTPCo da wörld wajd web i HD Hade mkt hellre sett att man kunde para kortet med ett TV-kort i HTPC.....men får leva med en extra plastbox ett tag o testa. ComHem har förvisso kommit med ett HD-kort för TV men det lär ju dröja (om någonsin) innan man kan para det med ett TV-kort i en dator och äntligen få ihop sitt kompletta PC baserade underhållningssystem. Hade varit så smutt att ha allt samlat under ett tak. 3-D TV i en HTPC med riktigt bra ljud o grafikkort så man kan avnjuta allt i max kvalitet med snyggt gränssnitt (Skalbar enligt eget önskemål) med snabb respons på kanalbyte o ja.....your mind sets the limit (and your wallet o.c. - En box - En standby-förbrukning - Kunna styra allt via sin Samsung tablet med feedbackscreens, filminfo, EPG o film-streaming via WiFi Funkar redan förtuom för förstärkare o proj pga IR-com men det lär säkert komma ir-modul även till android snart. Kör idag AmpDroid mot MePo o det är ljusår bättre än någon systemfjärr på marknaden (ok crestron kan säkert göra samma sak men då pratar vi många 0-or och mkt proggning innan det funkar Som jag förstår det kan man med lite kännedom få en Dreambox att lira med Comhem med alla fördelar det innebär så blir kanske en sådan seanre när man läst på sig lite. E de någon som vet varför de blivit så billiga. Såg att 800Hd kommit ner i runt 1500 pix (på icke normalt listade sajter då - kanske bluffsajter?) Får återkomma med min känsla om sammyn. Har kört analogt till nu så lär ju bli ett stort kliv upp på TV-biten iaf, men inte lika bra som blå-stråle iofs. Message to ComHem MER 3-D åt folket! Keep up the work! Mvh Boogie - hoppas på att ändra uppfattning om ComSlem till ComHem - man Postad 06 December 2011 - 07:02 Om nu säljare sitter inne med så mycket information om vad som komma skall, varför kan vi inte få den infon här på Forumet också? ComHem är iaf här väldigt snåla med förhandsinformation. Sa säljaren något om Viasat Motor HD? Det är annars risk att vi missar hela F1-säsongen 2012 i HD om vi inte hör något snart. Postad 06 December 2011 - 20:39
Ingen som hört mer om problemet med tappat ljud? Formatterade om HDn och gjorde strömlöst, vilket fixade detta. Ett litet, litet tag... Sedan återkom problemet... Smått störande när man spelar in något med svenskt tal (ja, annars också)...
//Stefan Postad 07 December 2011 - 15:44
Har en bugg till förutom att text med text-tv inte funkar...
Den kommer inte alltid ihåg var man var i inspelat material, väldigt störande, den gamla samsungen kom alltid ihåg.... sen skulle det varit trevligt att kunna justera hur mycket den ska hoppa framåt vid hopp, och inte 1 minut, tycker det är lite mycket när man ska hoppa förbi reklam. Samt endast 15 sekunder vid hopp bakåt. Borde väl kunna finnas en inställning i mjukvaran bara? Redigerat av Bmsone, 07 December 2011 - 15:46. Postad 08 December 2011 - 19:13
Hur får man ut surround från boxen?! Jag har en Pioneer VSX-920 som jag kör boxen genom, och jag har inga problem att få ljud och bild, men problemet är snarare att recievern inte känner av nått annat än stereo (i läget auto surround). Jag har testat att köra HDMI:n in i recievern för bild, och en separat optisk kabel för ljudet, men ingen skillnad. Jag testade att koppla HDMI:n in i TV:n och den optiska i recievern, utan framgång. Enda skillndaden var att receivern registrerade "digital", men visade fortfarande stereo.
Och det finns ju inte speciellt mycket inställningsmöjligheter för ljuden i boxen heller? jag och en kunnig bekant har knappat runt på recievern, men utan framgång... Någon som har nått djungeltips? Är det något fel på boxen, eller finns det nån inställning eller liknande jag bör kika på i recievern? Känns ju j*****t surt att man köpt en box som inte klarar av att leverera 5.1-ljud på HD-kanalerna ens... Redigerat av SamuelA, 08 December 2011 - 19:13. Postad 08 December 2011 - 21:12
Det är ju inte alla HD-kanaler som sänder ut 5.1... Har du ställt DolbyDigital på ON i boxen? Hos mig funkar 5.1 utan konstigheter. Jag kör alla mina enheter via HDMI till receivern (Denon AVR-1912) och sedan från receiver till TV med HDMI.
Med förra receivern (AVR-1911), körde jag ljudet optiskt och var då tvungen att ställa optiska ingången på att ta emot DD. //Stefan Postad 09 December 2011 - 12:38
Tjena.
Tänkte jag ska skaffa Comhem Medium 8 favoriter och då ta lite HDkanaler. Vet ju dock inte riktigt vilken box jag ska ha, antingen Motorola VIP 1920 eller Samsung SMT-C7160. Är Samsungen så mycket bättre så den motiverar de extra 1000kr den kostar när man binder sig för 12 månader. Har inget intresse av inspelning så kommer inte ha användning för det men om det är så att den är snabbare vid kanalbyten och framförallt har bättre bild så är det givetvis värt det. \Sebbe Postad 09 December 2011 - 12:42
Jag spelar inte heller in men att kunna pausa eller spola i program är jäkligt nice.
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 December 2011 - 12:43. Postad 09 December 2011 - 12:50 Om du vill utnyttja on demand-funktionerna inkl starta om, pausa, spola osv finns bara Motorola VIP 1920 (iaf i dagens läge). Om du varken behöver on demand eller inspelningsmöjlighet kan du kanske klara dig med en tv-modul för HD: http://www.comhem.se...50/-/index.html Postad 09 December 2011 - 17:37
Får tacka för svaren. TV-modul tänkte jag på först men tyvärr stöder inte min gamla Panasonic dom från Comhem.
Postad 10 December 2011 - 09:57
Har du fått den infon från Comhems listor? Vad har du för modell? Den nya HD-Modulen med CI+ funkar ju i vilken Tv med DVB-C & MPEG4 som helst, men du kan ju inte se de kanaler som kodas med CI+, men alla andra du abonnerar på. HD CI+ Moduler är ju bakåtkompatibla. Redigerat av lassehin, 10 December 2011 - 11:40. Postad 10 December 2011 - 12:37
Det är en Panasonic 46PZ85 och den stöder tyvärr bara DVB-T vad jag kan se så jag tror det är kört på den fronten.
Postad 12 December 2011 - 19:27
Jag tänkte passa på att ge lite positiv feedback till ComHem.
Hårddisken i min nya C7160 slutade att fungera efter ungefär tre veckor, så jag ringde supporten rätt sent på onsdagkväll efter att säkert ha konstaterat felet. På fredagen fick jag min "postlapp" och skickade in boxen. Torsdag veckan därpå kunde jag hämta ut min box (med ny hårddisk) på posten. Med beröm godkänt i handläggnings- och reparationstid! Dock kan den på supporten som tog emot mitt samtal kanske behöva lite utbildning i vad en hårddisk är och vad den har för funktion i en box med inspelningsfunktion. Postad 12 December 2011 - 22:00
Nice, bra att det fungerar som det ska med kundservice ibland
Själv tänkte jag beställa Medium 8 Favoriter nu ikväll men kommer fan inte på hur det är tänkt att fungera på deras hemsida haha.Går jag in på TV och sen väljer Medium 8 Favoriter vill den ju att jag ska logga in när allt är klart, gör jag det kommer jag till "Min sida" där jag då inte kan beställa något sånt. Gör jag det inte och fyller i grejer som ny kund skulle ha gjort säger den att jag redan är kund och måste logga in... Bra skit Postad 13 December 2011 - 08:39
Det här är det jag hittar om 3D-sändningar nu i december. Det ska alltså ha varit nu i lördags, 10/12. Men har det stått något om det på hemsidan?!?! Det kanske inte ens var några 3D-sändningar, nån som vet? Redigerat av BrittBastard, 13 December 2011 - 08:39. Postad 13 December 2011 - 09:31 Det fanns info på ComHem-bloggen och även på hemsidan: http://www.comhem.se...66/-/index.html Jag såg inte någon av sändningarna själv så jag vet inte hur det fungerade med 3D. Har inte Canal+ Max och ej heller någon 3D Ready tv. Det har ingen prioritet för mig i dagsläget. Postad 13 December 2011 - 09:38 Jag har en 3D-tv men det är ändå inte speciellt intressant. Ok, om det fanns info om det på bloggen så var det säkert så att dom körde dom 3D-sändningarna. Var bara nyfiken på om det verkligen blev av och hur kvalitén var. Postad 13 December 2011 - 16:53
En noob fråga: Kan jag koppla denna boxen med scart till min tv och hdmi till min projektor?
Enligt spec. har den bara 1 hdmi ut (likaså min reciver). Får inhandla en hdmi splitter eller va de heter senare.... Redigerat av fredrik11, 13 December 2011 - 19:15. Postad 13 December 2011 - 20:33
Problem...
Förutom att boxen har lidit och lider av en mängd mjuvarubuggar, varvande fläktar och en taffligt implementerad hdmi-hantering så har jag nu fått ett nytt problem. Alla HD-kanaler utom SVT1HD har slutat fungera sedan 3-4 veckor. Ringde idag till supporten och de påstår att det är antennkabeln som blivit för gammal, har testat olika antennkablar och exakt samma kanaler fungerar dvs alla SD + SVT1HD. Jag tyckte detta lät väldigt konstigt och fick veta att det var ett väldigt vanligt problem. Så... antennkablar är alltså någon typ av färskvara med bäst före datum? Har aldrig någonsin varit med om att antennkablar blivit för gamla. Men kanske är det så att HD kräver extra mycket av antennkabeln så att detta är ett modernare problem. Postad 13 December 2011 - 20:56 Vad menar du med "Alla HD-kanaler utom SVT1HD har slutat fungera" ? Har kanalerna helt försvunnit från EPG? Eller har du styrka/kvalitet på signalen men inte bild/ljud? Postad 13 December 2011 - 21:33
Nej, de har inte försvunnit från EPG. Den säger "Ingen eller dålig signal" på de kanalerna som inte fungerar. Signalstatus är 61% med två olika kablar jag testat (inkl den som skickades med boxen). Har en annan kabel som gav ca 50% och en annan som gav 41%, Oavsett vilken av dessa kablar jag använder fungerar exakt samma kanaler. Har dock inte testat med en helt ny kabel men skall köpa en imorgon så får vi se om det fungerar bättre.
Postad 13 December 2011 - 22:27
Kontakta den firma som sköter service åt Comhem där du bor och köp en kabel som dom pressar i rätt längd till dig.
Jag hade en tekniker som mätte uttaget hemma och uttaget var OK men på andra sidan av kabeln var signalen kass (speciellt svt hd2). Samma med både originalkabeln och en ny Philipskabel för 130:- Jag fick kabeln vid servicebesöket men han sa att materialkostnaden var nästan ingenting... Dom nya uttagen med nedåtriktade uttag har inbyggt galvanisk avskärmning så "klumpen" på medföljnde kabeln gör bara saken sämre. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |