Jag har inte citerat/svarat dig!Tror du missuppfattade mig, eller så var det jag som uttryckte mig klumpigt.
Jag menade att alla Android-mobiler som är ute inte har den senaste Android-versionen som finns ute.
Därför skrev jag "kommande till den specifika telefonen".
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(410)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg)
|
14 år sedan |
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 04 May 2011 - 15:59
Postad 04 May 2011 - 17:02
SAde någon att SGS2an var snabb att surfa på ?
Postad 04 May 2011 - 18:39
Det är bara att hoppas våra svenska nätoperatörer hänger med också...
Du får nog sitta på en snabb fiberlina för att de ska gå så där snabbt
Postad 04 May 2011 - 18:40
Det är bara att hoppas våra svenska nätoperatörer hänger med också...
Han kör ju över wlan(som dom alltid gör i dessa videor) så det handlar ju inte om operatörerna.
Postad 04 May 2011 - 18:51
Han kör ju över wlan(som dom alltid gör i dessa videor) så det handlar ju inte om operatörerna.
Fortfarande en "operatör" gäller att ha snabb lina hur som , oavsett om det är via 3G eller fiber. Men denna video visar att SGS2an är sjukt snabb om man bara har en lina snabb nog
Postad 04 May 2011 - 19:00
Fortfarande en "operatör" gäller att ha snabb lina hur som , oavsett om det är via 3G eller fiber. Men denna video visar att SGS2an är sjukt snabb om man bara har en lina snabb nog
Jo de är ju klart jag tänkte på en riktig operatör.
Postad 04 May 2011 - 19:04
grymt imponerande hastighet!
Postad 04 May 2011 - 19:04
Köpt i uk, ca 5200 sek
Redigerat av NisseGurra, 04 May 2011 - 19:05.
Postad 04 May 2011 - 19:08
Får min I9100 imorrn
Köpt i uk, ca 5200 sek
TA bilder och skriv ner de första intrycken du får av den.
Postad 04 May 2011 - 19:13
TA bilder och skriv ner de första intrycken du får av den.
Jo, har bland annat sgs 1 och lg 2x, iphone 4 som jag ska mäta mot.
Postad 04 May 2011 - 21:03
Jo, har bland annat sgs 1 och lg 2x, iphone 4 som jag ska mäta mot.
Glöm inte whiskyn.
Postad 04 May 2011 - 22:04
Ingen som pratat med TRE, och frågat när man kan förboka den där?
Du får den inte tidigare för att du förbokar den.Fick vänta 5 dagar på Lg 2x så jag köpte den på MM sen sa jag upp mitt förhållande med tre och lät telefonen gå i retur.
2x gick att förboka 1 månad innan.
Postad 04 May 2011 - 22:13
Hej funderar på en Galaxy S2 och jag undrar om nån vet hur lurarna som följer med telefonen är? Lurarna som följde med min HTC Desire har jag inte ens packat upp... Kommer jag att sakna Sense om jag byter till Samsung?
Ja det skulle jag säga att du kommer göra, det är ljusår mellan HTC sense och samsungs gränssnitt
Postad 04 May 2011 - 22:21
Ja det skulle jag säga att du kommer göra, det är ljusår mellan HTC sense och samsungs gränssnitt
Om han verkligen skulle sakna sense så får han väl lägga in adw launcher, finns ett sense tema till den på market
Personligen tycker jag de flesta andra launchers slår sense ordentligt på fingrarna, sense känns så klumpigt, nu är det ju dock svårt att säga då sense är omgjort en del på nya lurar.
Postad 04 May 2011 - 23:06
Hmm... Såg precis att Kies Air inte går att använda om man sitter på Mac, någon som vet hur man ska gå till väga för att synca etc om man inte har PC... Ett ganska stort problem anser jag, eller?
Kies är plattformsoberoende, för er som inte vet vad det betyder så betyder det att det inte spelar någon roll vilket OS man sitter på. Linux, Win, eller mac. Man ansluter nämligen via webläsaren.
Jag laddade ner Kies Air idag till min Samsung Galaxy S, alltså den första, inte 2:an. Finns att hämta i Samsung Apps. Där fungerade det hur fint som helst på Mac. Streama låtar fungerar grymt bra, kunde skicka SMS från webläsaren och även bläddra bland bilder, filmer och kontakter. Såg dock inte vilka som skickat SMSen, det var lite störande då man har noll koll på vilka som har vilket telefonnummer, haha
Självklart vet jag ju inte om dom ändrar javakoden/appleten (du måste godkända att en "java runtime" körs när du ansluter till mobilen i ditt w-lan) i S2:an, men det har jag svårt att tro. Känns väldigt långsökt att Samsung skulle koda två olika versioner av Kies Air.
Så jag tror nog att Kies Air kommer att fungera finfint
För övrigt så vet jag inte om jag ska byta till 2:an, jag hittar inte riktigt några tunga punkter som får mig att verkligen vilja skaffa den istället...
Postad 04 May 2011 - 23:25
För övrigt så vet jag inte om jag ska byta till 2:an, jag hittar inte riktigt några tunga punkter som får mig att verkligen vilja skaffa den istället...
Man behövde visst Kies 2.0 för att roota enligt guiden på XDA, men det kanske inte är samma som kies air
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 04 May 2011 - 23:29.
Postad 05 May 2011 - 07:44
Postad 05 May 2011 - 08:49
Är det något jag är trött på så är det Sense. Features som inte går att tabort ger mig krupp!
inte fel på sense..fel på personen som använder telefonen
Postad 05 May 2011 - 08:54
inte fel på sense..fel på personen som använder telefonen
Kan som sagt var inte heller se fördelarna med sense, skönt att man kan använda nått annat och andra sidan lär jag nog inte använda originalet på en sgs2 heller.
Ser dock fram emot några roliga custom rom till sgs2 om det blir en sån jag köper
Postad 05 May 2011 - 09:02
Postad 05 May 2011 - 09:37
Swedroid testar webbläsaren, jmf. med arcen.
Lite synd om arcen där ....
Redigerat av ekke, 05 May 2011 - 10:01.
Postad 05 May 2011 - 10:30
Ett bloatware big time är inget positivt! Sen tycker jag du skall sluta med att hoppa på personer utan någon som helst anledning.inte fel på sense..fel på personen som använder telefonen
Jag har en Legend liggandes med Sense, telefonen är extremt snygg men innehållet är ren rappakalja! Mindre bloatware åt folket - låt mig själv avgöra vad som skall visas och inte visas och ge mig möjligheten att tabort det jag inte vill ha.
Postad 05 May 2011 - 11:01
http://webbutiken.te...ys2i9100/?s=308
Postad 05 May 2011 - 11:13
Tele2 har slut på mobilerna från första leveransen. De som beställer nu får sin S2a först v.21
Jag har beställt från Halebop, har frågat dem hur det ligger till hos dem...
edit: det vägrade dom svara på. dom visste inte ens hur många dom skulle få in. seriöst...
Redigerat av fizz, 05 May 2011 - 12:38.
Postad 05 May 2011 - 11:16
...du måste godkända att en "java runtime" körs när du ansluter till mobilen i ditt w-lan...
Vart ställer jag in det?
Postad 05 May 2011 - 13:19
Televaruhuset har den inne nu!
nu har de lagt till "skickas i början på nästa vecka" under "finns inne nu!" ...
Postad 05 May 2011 - 14:01
Postad 05 May 2011 - 14:06
Har haft en SGS1 sedan i höstas och blir mer och mer nöjd med den sedan den sakta uppdaterats. Dock är jag utan GB och det verkar helt tomt angående när de vill släppa det igen så man blir ju lite sugen på tvåan. Har dock samma funderingar som en del andra i tråden. Är det värt att uppgradera? Tvåan verkar ju ännu mer smooth och grym på alla sätt. Har också kring 15 månader kvar på abonnemanget som jag tecknade i samband med köpet av SGS1. Det känns som om jag klarar mig ett tag till åtminstone. Den är ju lite billigare till hösten också. Få se hur det går med GB till ettan om den blir trevligare att använda.
Dra in en custom ROM och vänta på SGS3
Jag själv väntar på att lägga in Darkys v10 när den släpps i en final version.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=814091
Sedan lägger du in touchwiz 4.0 från SGS2an, så blir det riktigt bra!
http://forum.xda-dev...d.php?t=1050666
Sen ska tjejen få telefonen.
Postad 05 May 2011 - 14:38
Man får se upp för ångerrätten. De behöver bara plasta in/tejpa lådan för att göra det omöjligt att ångra köpet.skulle rekommendera er som beställer från televaruhuset att läsa detta: http://www.televaruh...ms.php?id_cms=3
Är man det minsta osäker kan jag varmt rekommendera Inwarehouse/Komplett. Köpte en Arc därifrån och hade den i ca 4 dagar då jag kom fram till att den inte var rätt lur för mig. Återställde mjukvaran och la tillbaks alla tillbehör i ny skick och in i lådan. Begärde retur för att jag "helt enkelt inte vill ha den", fick retur sedel, skickade tillbaks den och fick pengarna tillbaka inom 2 veckor. Helt kanon.
Postad 05 May 2011 - 15:55
Postad 05 May 2011 - 16:00
Jag antar att de räknar med att kunna spara in pengar på administration varför de lämnar så låga priser.
ekke:
Har funderat på det. Men har då kikat mest på cyanogen mod. Visste inte ens att det redan är hackat så man kan lägga in touchwiz 4.0 på ettan ännu.
Postad 05 May 2011 - 16:44
Sedan är det ju det att om man hamnar i en tvist med dem är det enda man kan göra att gå till Konsumentombudsman. Om Konsumentombudsman fäller dom som stödjer konsumentens punkt så är handlaren ändå inte tvungen att följa den. Då blir de svartlistade - men frågan är om de då är i en sämre sits då än de är nu.
Enklast att bara hålla sig till någon man litar på.
Redigerat av Quist08, 05 May 2011 - 16:45.
Postad 05 May 2011 - 16:48
Man får se upp för ångerrätten. De behöver bara plasta in/tejpa lådan för att göra det omöjligt att ångra köpet.
Är man det minsta osäker kan jag varmt rekommendera Inwarehouse/Komplett. Köpte en Arc därifrån och hade den i ca 4 dagar då jag kom fram till att den inte var rätt lur för mig. Återställde mjukvaran och la tillbaks alla tillbehör i ny skick och in i lådan. Begärde retur för att jag "helt enkelt inte vill ha den", fick retur sedel, skickade tillbaks den och fick pengarna tillbaka inom 2 veckor. Helt kanon.
jag blir lite osäker där. För man vill INTE ha en telefon som någon annan kletat på. (då känns det som man tar något som någon annan ratat.)
Tycker dock det är just att man får prova, men det är lite grann som med underkäder, man får inte ta tillbaka dem om man provat dem för ("de var inte min typ"). Företaget kasserar de givetvis inte (tror det blir en förlust för företaget annars)
Så för kommande kund är det bra att man inte ha bytesrätt om man brutit plomberingen.
Postad 05 May 2011 - 18:56
Loljag blir lite osäker där. För man vill INTE ha en telefon som någon annan kletat på. (då känns det som man tar något som någon annan ratat.)
Tycker dock det är just att man får prova, men det är lite grann som med underkäder, man får inte ta tillbaka dem om man provat dem för ("de var inte min typ"). Företaget kasserar de givetvis inte (tror det blir en förlust för företaget annars)
Så för kommande kund är det bra att man inte ha bytesrätt om man brutit plomberingen.
Håller med dig till en viss del men elektronik är inte som underkläder.
Fast det kanske beror på hur man menar med "kletat på" ;-)
Postad 05 May 2011 - 22:04
Postad 05 May 2011 - 22:32
Fick luren idag
Mumma, svårt att bli missnöjd med sgs 2
Bara för dig att roota den och börja tala om hur den känns att använda
Postad 05 May 2011 - 22:40
Redan rootad, flashat in en slim ny rom medBara för dig att roota den och börja tala om hur den känns att använda
Kommer ut på xda under helgen.
Postad 05 May 2011 - 22:52
Redan rootad, flashat in en slim ny rom med
XWKDF, nedskalad med 50%...
Kommer ut på xda under helgen.
Nerskalad? Har de enbart städat ROMen, dvs tagit bort program, eller har de även optimerat något?
Postad 05 May 2011 - 22:54
Nerskalad? Har de enbart städat ROMen, dvs tagit bort program, eller har de även optimerat något?
"de"?, Jag
Deodexad, zipaligned, etc, tagit bort massor som jag inte använder. Lite tweaks inlagda, början på nått till köket
Postad 05 May 2011 - 22:58
En snubbe på xda som verkar ha lyckats att inte läsa hur han skulle göra innan..
Eller så hade han bara sjukt otur ....
Postad 05 May 2011 - 22:59
"de"?, Jag
Deodexad, zipaligned, etc, tagit bort massor som jag inte använder. Lite tweaks inlagda, början på nått till köket
Ah
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
15 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?