Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo

1421 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N9 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.630434 (45) Inga priser
Nokia N9 64GB (Mobiltelefoner) 9 8.499998 (13) Inga priser

Postad 06 October 2011 - 20:50

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Fast jag talar om 16GB, på både Katshing och Phone House finns 16GB Svart i lager, men inte Cyan och Magenta :(

Kolla med Mediamarkt, dom skulle få in den v.40, samtliga färger. Får nog ringa eller gå dit, går ej kolla lagersaldo på deras website.

Postad 06 October 2011 - 23:12

MatteVTR
  • MatteVTR
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
SRICE: glöm inte bort den här tråden sen när du fått den, vi vill ha en full recension!

Postad 07 October 2011 - 09:02

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Kolla med Mediamarkt, dom skulle få in den v.40, samtliga färger. Får nog ringa eller gå dit, går ej kolla lagersaldo på deras website.

Kolla på prisjakt,expert ska ha inne svarta 64GB i lager,fanns i några butiker såg jag precis...E lite sugen på en oxå men just nu e jag super nöjd med min Galaxy S2 förutom ljudet när man pratar i telefon,det kan Nokia bäst tycker jag.Kollade även appar i Nokia store och det gjorde mig riktigt besviken,inte många bra alls.Har dom fixat så man kan köra android appar nu?.Jag väntar nog ett bra tag och kollar hur utbudet är innan jag eventuellt köper en

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 07 October 2011 - 09:03.

Postad 07 October 2011 - 09:34

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Kolla på prisjakt,expert ska ha inne svarta 64GB i lager,fanns i några butiker såg jag precis...E lite sugen på en oxå men just nu e jag super nöjd med min Galaxy S2 förutom ljudet när man pratar i telefon,det kan Nokia bäst tycker jag.Kollade även appar i Nokia store och det gjorde mig riktigt besviken,inte många bra alls.Har dom fixat så man kan köra android appar nu?.Jag väntar nog ett bra tag och kollar hur utbudet är innan jag eventuellt köper en

Expert har listat den som "i lager" i vissa butiker ett bra tag nu, när jag ringde dom för ca: en vecka sen så var det bara fel i deras saldo, så ring dom innan du går dit så du inte blir besviken.

Med tanke på hur bra N9:an verkar sälja nu, specielt med alla besvikna apple fans, så lär det komma en hel uppsjö av apps till den, det är redan klart att Unity 3D games ska utväckla spel till den, sen om man gämför med n900:an som faktiskt har ett hyffsat app utbud och den har inte sålt i närheten av vad N9:an kommer göra.

Verkar som Katshing skickar med Posten Express!
Min har kommer till Stockholm nu så jag lär ju få den IDAG :)

Postad 07 October 2011 - 10:15

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nu är jag ingen utvecklare, men tydligen har det kommit verktyg som gör det enklare att porta apps från iOS, WP7 och Android till Qt som Symbian och MeeGo använder. Så ni som utvecklar till dess operativ har nu möjlighet att på ett enklare sätt nå ut till ytterliggare miljoner enheter.

iOS:
http://www.developer.nokia.com/Develop/Porting/API_Mapping/#!iOS
WP:
http://www.developer.nokia.com/Develop/Porting/API_Mapping/#!WP
Android:
http://www.developer.nokia.com/Develop/Porting/API_Mapping/#!Android

Postad 07 October 2011 - 10:18

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Nu är jag ingen utvecklare, men tydligen har det kommit verktyg som gör det enklare att porta apps från iOS, WP7 och Android till Qt som Symbian och MeeGo använder. Så ni som utvecklar till dess operativ har nu möjlighet att på ett enklare sätt nå ut till ytterliggare miljoner enheter.

iOS:
http://www.developer...I_Mapping/#!iOS
WP:
http://www.developer...PI_Mapping/#!WP
Android:
http://www.developer...pping/#!Android

Ytterligare en anledning att inte oroa sig för app-utbudet till N9:an :)

Postad 07 October 2011 - 10:53

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Beställde 1st 64GB från Expert online-shop tidigare i dag. Nu kommer jag inte besöka Sverige för än om en månads tid, så det är inte direkt ngn "panik" på att de levererar den precis nu. Men sen gör det ju givetvis inget om de kan snabba på lite...

Kan med lätthet säga att jag aldrig tidigare sett fram emot en mobil (av alla ting :rolleyes: ) så här mycket! :D

Redigerat av Unregistered52a88696, 07 October 2011 - 10:58.

Postad 07 October 2011 - 11:12

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
*Försändelsen har kommit till Postens serviceställe*

SWEEEEEET!!!

Postad 07 October 2011 - 11:20

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Beställde 1st 64GB från Expert online-shop tidigare i dag. Nu kommer jag inte besöka Sverige för än om en månads tid, så det är inte direkt ngn "panik" på att de levererar den precis nu. Men sen gör det ju givetvis inget om de kan snabba på lite...

Kan med lätthet säga att jag aldrig tidigare sett fram emot en mobil (av alla ting :rolleyes: ) så här mycket! :D

har ju fått bra kritik i någon svensk mobil tidning,får hålla tummarna att dom fått till det denna gång

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 07 October 2011 - 11:39.

Postad 07 October 2011 - 11:29

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Spännande om det skulle vara så lätt att porta från andra os

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 07 October 2011 - 11:41.

Postad 07 October 2011 - 12:05

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

har ju fått bra kritik i någon svensk mobil tidning,får hålla tummarna att dom fått till det denna gång

Har haft stenhård koll på just N9 i bra många månader nu, och det har nog knappt gått en dag då jag inte letat diverse "rykten/utlåtanden" på bloggar/forum/media-outlets. Så ja, den här ser jag verkligen fram emot! :)

Postad 07 October 2011 - 12:12

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Galaxy on Fire 2 verkar riktigt bra, kom förinstallerat :)

Postad 07 October 2011 - 12:23

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Har du hämtat din nu, SRICE? Om så är fallet; Tell us more, tell us more!! :D

Postad 07 October 2011 - 13:11

Garbo
  • Garbo
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Skulle va jäkligt schyst om du SRICE eller någon annan som har fått tag i telefonen kunde visa lite exempel från kameran. Är väldigt nyfiken på den :)

Postad 07 October 2011 - 14:38

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Galaxy on Fire 2 verkar riktigt bra, kom förinstallerat :)

Nu är jag avundsjuk :rolleyes:
Min blå kommer först på tisdag :(

Postad 07 October 2011 - 14:48

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Skulle va jäkligt schyst om du SRICE eller någon annan som har fått tag i telefonen kunde visa lite exempel från kameran. Är väldigt nyfiken på den :)

Har bara hunnit testa lite gran, kan inte säga ngt om kvaliten, men det jag kan säga är att den är helt VANSINIGT SNABB!!
Maps är sjukt snabbt det med, sökfunktionen är utökad coh det går sinnesjukt fort för den att hitta.

Postad 07 October 2011 - 14:54

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
That's it, köper mig en blå. Oh my precious money. Tänk vilken braksuccé det hade varit om den bara blivit 1000kr billigare. :wub:

Redigerat av hakkzpets, 07 October 2011 - 14:54.

Postad 07 October 2011 - 15:19

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Har bara hunnit testa lite gran, kan inte säga ngt om kvaliten, men det jag kan säga är att den är helt VANSINIGT SNABB!!
Maps är sjukt snabbt det med, sökfunktionen är utökad coh det går sinnesjukt fort för den att hitta.

Härligt! :)

That's it, köper mig en blå. Oh my precious money. Tänk vilken braksuccé det hade varit om den bara blivit 1000kr billigare. :wub:

När väl fler utlåtande kommer (prof.tester/forum, etc) är jag rätt så säker på att den kommre att bli en braksuccé. Ska bli mycket intressant att se/höra vad Mr. Elop har att säga om saken om ngr månader. Än är det ju ingen som officielt från Nokia's håll har sagt att man ska lägga ner Meego, och jag har hela tiden hävdat att jag "tror" att så inte heller blir fallet (eller så kanske det bara är jag som är väl naiv, och bara ser storheten i detta system. ;) )

Redigerat av Unregistered52a88696, 07 October 2011 - 15:22.

Postad 07 October 2011 - 15:41

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jo, tror fortfarande telefonen kommer att sälja väldigt bra, men 4000kr är en prissättning som många inte ifrågasätter för en mobil. När det närmar sig 5000kr börjar folk bli lite mer skeptiska till att lägga ut det på på en teknikpryl.

Framförallt är det väl dock teknikbögen i mig som skyr lite att betala 5000kr för en telefon med viss hårdvara som är mycket sämre än hårdvaran jag kan hitta i telefoner för ~4000kr. Spelar ingen roll om N9an flyter som en dröm, känns så fel. :(

Kommer dock hålla lite i pengarna tills jag får ett utlåtande om batteritiden här.

Redigerat av hakkzpets, 07 October 2011 - 15:57.

Postad 07 October 2011 - 16:09

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Elop kommer inte ens kommentera N9. Nu är det Windows som gäller och även om den säljer bra kommer det vara i väldigt små kvantiteter då de flesta stora marknader är vigda åt Windows.

Hur som en festlig mobil.

Postad 07 October 2011 - 16:26

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

När väl fler utlåtande kommer (prof.tester/forum, etc) är jag rätt så säker på att den kommre att bli en braksuccé. Ska bli mycket intressant att se/höra vad Mr. Elop har att säga om saken om ngr månader. Än är det ju ingen som officielt från Nokia's håll har sagt att man ska lägga ner Meego, och jag har hela tiden hävdat att jag "tror" att så inte heller blir fallet (eller så kanske det bara är jag som är väl naiv, och bara ser storheten i detta system. ;) )

Det kommer hänga på om deras windows mobiler sparkar loss vilket jag inte tror, visst kan de sälja något mer men kommer ändå ligga långt efter. Inte ens Microsofts resurser kan man överbrygga den marknad som nu finns med iOS, Android och Tizen (som har alla förutsättningar för att bli något stort)

Om Nokia styrs efter företagsekonomiska grunder kommer de och dra igång MeeGo igen fast då som Tizen. Tizen har fått mycket större uppslutning. Frågan är om Nokia styrs efter företagsekonomiska grunder eller om det är annat som avgör.

Sänks priset till runt 4 000 eller det snart dyker upp en ny modell med uppdaterad processor (vilket borde vara en väldigt lätt åtgärd) är det ett tecken på att MeeGo får prioritet igen. Håller man däremot uppe priset och låter bli att uppdatera hårdvara ser det mörkare ut.

Det borde gå och köra mobilen med olika operativ med, kan inte tänka mig att det skiljer speciellt på hårdvaran om mobilen kör MeeGo eller Windows (när väl det kommer)

Redigerat av gosh, 07 October 2011 - 16:28.

Postad 07 October 2011 - 16:32

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Framförallt är det väl dock teknikbögen i mig som skyr lite att betala 5000kr för en telefon med viss hårdvara som är mycket sämre än hårdvaran jag kan hitta i telefoner för ~4000kr. Spelar ingen roll om N9an flyter som en dröm, känns så fel. :(

Java (applikationer som körs på ett vm) behöver kraftigare hårdvara för att få samma samma prestanda. Det varierar givetvis beroende på belastning men kan tänka mig att man behöver dubbelt så snabb cpu för att få samma prestanda. Applikationer som körs på en virtual machine använder dessutom på mycket mer minne och tar längre tid att starta.

Postad 07 October 2011 - 18:00

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

När det närmar sig 5000kr börjar folk bli lite mer skeptiska till att lägga ut det på på en teknikpryl.

med viss hårdvara som är mycket sämre än hårdvaran jag kan hitta i telefoner för ~4000kr :(

Tycker iPhone verkar sälja bra fast den är dyrare än 4K. Att påstå att den skulle vara "Mycket sämre" hårdvarumässigt är ju rent felaktigt. Processorn är inte det vassaste idag, men resten av mobilen är det definitivt.

Om Nokia styrs efter företagsekonomiska grunder kommer de och dra igång MeeGo igen fast då som Tizen.

Nokia kommer nog aldrig köra Tizen precis som Samsung aldrig kommer köra MeeGo (på mobiler iaf), Tizen är Samsung och Intels projekt.

Nokias egna Linuxprojekt blir Meltemi som visst ska ersätta S40 hos Nokia, de ska köra 1GHz CPU, Swype och Qt precis som N9. Här kan ni söka jobb: http://www.linkedin....=&jobId=1930436

Här kan ni läsa vad telecomexperten Tomi Ahonen anser om detta med Meltemi:
http://communities-d...rs-already.html

Redigerat av Unregistered31511, 07 October 2011 - 18:13.

Postad 07 October 2011 - 18:39

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tycker iPhone verkar sälja bra fast den är dyrare än 4K. Att påstå att den skulle vara "Mycket sämre" hårdvarumässigt är ju rent felaktigt. Processorn är inte det vassaste idag, men resten av mobilen är det definitivt.

Apples kundgrupp är extrem, det är mer likt en sekt. Möjligen förändras det nu när jobs avlidit.

Postad 07 October 2011 - 19:02

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Är det många som har beställt N9 64GB från Katshing.se??

Står på hemsidan "snart slut".

Jag beställde i alla fall nyss N9 Svart 64GB :)
Hoppas man får den på Tisdag nästa vecka då.

Postad 07 October 2011 - 19:35

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Är det många som har beställt N9 64GB från Katshing.se??

Står på hemsidan "snart slut".

Jag beställde i alla fall nyss N9 Svart 64GB :)
Hoppas man får den på Tisdag nästa vecka då.

Tänkte lägga en beställning tidigare, men såg att Expert har den för 400:- billigare, så blir väl att springa ner till butiken imorgon ifall spontaniteten sköljer över mig.

Postad 07 October 2011 - 19:53

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Lite tråkig nyhet.
http://shootspeak.co...sung-galaxy-s2/

Postad 07 October 2011 - 20:20

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Lite tråkig nyhet.

verkar riktigt skumt,tycker Galaxy S2 tar hyfsade kort. om man jämför med N8:an,däremot tar Galaxy S2 fina filmer ,kommer säkert mer tester,tyckte efter N8:an fick 1.2 som den visade vad den gick för,kanske behövs liknande om det inte var något fel på hans N9

Postad 07 October 2011 - 21:22

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Lite tråkig nyhet.

Jag hade inte förväntat mig bättre kamera i N9an gentemot SGS II. Kameran i S2an är riktigt grym, en bit förbi Sony Ericssons vassaste. När jag provade N9an på Dialect YOU! (finns tidigare i tråden) tyckte jag att bilderna (direkt på mobilen) var lite korniga. Då var jag med andra ord inte helt fel ute.

Postad 07 October 2011 - 22:16

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
N9 med blixt
Bifogad fil  n9-flash.jpg   899.97K   29 Antal nerladdningar

N8 med blixt
Bifogad fil  n8-flash.jpg   1.48MB   28 Antal nerladdningar

N9 utan blixt
Bifogad fil  n9-noflash.jpg   1.15MB   27 Antal nerladdningar

N8 utan blixt
Bifogad fil  n8-noflash.jpg   1.48MB   21 Antal nerladdningar

(Av någon anledning fick jag inte rotera N9:ans bilder i Windows.)

Postad 07 October 2011 - 22:26

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Oj, det var minsann en rejäl skillnad. Jag som trodde kameran faktiskt skulle vara hyfsat vass.

Postad 07 October 2011 - 22:37

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Oj, det var minsann en rejäl skillnad. Jag som trodde kameran faktiskt skulle vara hyfsat vass.

Inte direkt en rättvis jämförelse, med tanke på hur stor kameramodulen är på en N8:a.
När dom designade N9:ans kamera var dom tvungna att begränsa storleken på modulen vilket betyder mindre platts för en stor sensor och optik.
Tycker den sköter sig ganska bra med tanke på hur liten kameramodulen är, och det blir nog bättre med några optimeringar.

Postad 07 October 2011 - 22:57

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Självfallet, men nu tänker jag främst på bilderna gentemot SGS II, som trots allt är en tunnare telefon än N9.

Postad 08 October 2011 - 08:11

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
...och nu har helt plötsligt "stjänorna" på Expert's online-shop ändrat statusen på 64gb till; Ej i lager

I går, när jag gjorde min beställning, så fanns det tydligen (enligt deras egna status) över 50st i lager.
Nu behöver jag i och för sig inte min skeppad för än om en månads tid, men man blir ju lite trött om det nu skulle stämma att de först "av misstag" sätter ut att de har den i lager, för att redan nästa natt/dag ändra till att så inte alls är fallet.

Hmm...

Till ngt helt annat; Ang. N9'ans kamera.

My Nokia Blog - Nokia N8 vs Nokia N9 Camera – “Nokia is on to a winner here”

http://conversations...-photo-gallery/

Redigerat av Unregistered52a88696, 08 October 2011 - 08:35.

Postad 08 October 2011 - 10:30

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Självfallet, men nu tänker jag främst på bilderna gentemot SGS II, som trots allt är en tunnare telefon än N9.

Det är detta jag reagerade på också. N8:an är det onödigt att jämföra någon mobilkamera mot, men hade förväntat mig att N9 iallafall skulle ligga på samma nivå som SGS2.

Tycker alla bilder verkar bli väldigt korniga.

Redigerat av hakkzpets, 08 October 2011 - 10:33.

Postad 08 October 2011 - 10:37

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det verkade som om du regerade på N8 vs N9, att N8 skulle vara bättre förvånar då inte mig N8 har verkligen bästa mobilkameran någonsin, sen att Xenonblixt är en bättre blixt än en LED blixt förvånar ju inte heller direkt, finns det ens riktiga kameror med LED blixt? vill man mörkerfilma är dock LED en fördel.

N9 har böjd skärm, N9 är således inte en platt mobil som iPhone4 som ju Galaxy är en ren kopia av, så N9:s tjocklek varierar. På tunnaste stället är N9 tunnare än Galaxy och på tjockaste så är den tjockare.

Vad gäller N9:s kamera så väntar jag in ett seriöst test innan jag skaffar mig en åsikt. Till N9:s försvar så kan man ju i alla fall säga att Galaxyn är en äldre mobil och därmed borde den fått mjukvaruuppdatering, Nokia N9 har inte fått sin första uppdatering än.

BTW. Grymt läcker musikspelare till N9:
http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av Unregistered31511, 08 October 2011 - 11:49.

Postad 08 October 2011 - 12:35

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Dessutom är SGS2 bra mycke större på bredd/höjd 'n n9, så dom har betydligt mer platts för en större sensor och alla som kan ngt om digitalkameror vet att storleken på sensorn är det som kan påverkar kvalitén mest, liten sensor med hög MPixel = Korniga bilder.

Men jag är övertygad om att N9 blir bättre med en uppdatering.

Redigerat av SRICE, 08 October 2011 - 12:42.

Postad 08 October 2011 - 12:38

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Det verkade som om du regerade på N8 vs N9, att N8 skulle vara bättre förvånar då inte mig N8 har verkligen bästa mobilkameran någonsin, sen att Xenonblixt är en bättre blixt än en LED blixt förvånar ju inte heller direkt, finns det ens riktiga kameror med LED blixt? vill man mörkerfilma är dock LED en fördel.

N9 har böjd skärm, N9 är således inte en platt mobil som iPhone4 som ju Galaxy är en ren kopia av, så N9:s tjocklek varierar. På tunnaste stället är N9 tunnare än Galaxy och på tjockaste så är den tjockare.

Vad gäller N9:s kamera så väntar jag in ett seriöst test innan jag skaffar mig en åsikt. Till N9:s försvar så kan man ju i alla fall säga att Galaxyn är en äldre mobil och därmed borde den fått mjukvaruuppdatering, Nokia N9 har inte fått sin första uppdatering än.

BTW. Grymt läcker musikspelare till N9:
http://www.youtube.com/watch?v=gYI9Zix-OmE&feature=player_embedded

Jag gillar när saker och ting diskuteras med en objektiv utgångspunkt, annars blir diskussionerna i slutändan rätt så tråkiga. Då jag inte tillhör någon grupp som favoriserar ett visst märke (haha jag har Playstation, du har sketna Xbox) är jag faktiskt glad att jag kan ha en sund inställning vad gäller samtliga mobilmärken.

Nu till dina påståenden:

Ja, jag reagerade på N8 vs N9 och det är ju faktiskt fel. N8 är i en klass för sig. Anledningen till att jag reagerade så pass starkt vad gäller just denna jämförelse är just den enkla att jag inte fick någon större reaktion när SGS II ställdes mot N8 tidigare i våras. Jag tyckte SGS II klarade sig riktigt bra mot N8 när den väl kom och därför blev ju nu förbluffad över skillnaden mellan N8an och N9an.

Sen vad gäller telefonens tjocklek, här förstår jag ingenting. Först att Galaxy är en kopia av iPhone 4 för att skärmen är rak och inte böjd? OK? Nokia N9 är (om den nu verkligen når dit) tunnare på dryga 2-4% av telefonens längd. Under övriga delen av telefonen är den dryga 50% tjockare än SGS II. På denna delen sitter även kameran, därför kan man inte kunna gnälla på utrymmet.

Slutligen, min SGS II jag köpte i våras har inte uppdaterats en enda gång, den tog dessa fina bilder från början.

Men men, mer renodlade test ska bli intressanta att tugga tag i! Tiden får utvisa!

Postad 08 October 2011 - 15:39

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Nokia är inte kända för att leverera förbättringar på redan releaseade produkter. Om ni tror att kameran kommer förbättras mycket från nokias sida så är jag tämligen säker på att ni blir besvikna. De rör inte en fena.

Redigerat av theclone, 08 October 2011 - 15:39.

Postad 08 October 2011 - 16:47

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Sen vad gäller telefonens tjocklek, här förstår jag ingenting. Först att Galaxy är en kopia av iPhone 4 för att skärmen är rak och inte böjd? OK? Nokia N9 är (om den nu verkligen når dit) tunnare på dryga 2-4% av telefonens längd. Under övriga delen av telefonen är den dryga 50% tjockare än SGS II. På denna delen sitter även kameran, därför kan man inte kunna gnälla på utrymmet.

Du tycker inte att Galaxyn ser ut som en iPhone fast tillverkad i plast? har iPhone4 böjd skärm?
Hur kom du fram till den procenten?

Postad 08 October 2011 - 16:54

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Nokia är inte kända för att leverera förbättringar på redan releaseade produkter. Om ni tror att kameran kommer förbättras mycket från nokias sida så är jag tämligen säker på att ni blir besvikna. De rör inte en fena.

Känd för vem?
Nokia 5800 får fortfarande uppdateringar. iPhone3G som kom samtidigt som 5800 fick sin sista uppdatering i våras, eller om det till och med var för ett år sedan.

Postad 08 October 2011 - 20:55

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Det kvarstår dock att i nuläget så tar SGS2 bättre bilder. N9:an ser grymt korniga ut. Är personligen lite besviken på bildkvalitén på de jämförelsebilder jag kunnat hitta.

Av de bilder jag sett på hur en OLED-skärm kan jag inte tänka mig att glasets form spelar in alls på hur mycket plats den tar i mobilen.

Postad 08 October 2011 - 21:06

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Känd för vem?
Nokia 5800 får fortfarande uppdateringar. iPhone3G som kom samtidigt som 5800 fick sin sista uppdatering i våras, eller om det till och med var för ett år sedan.

Har inte sagt något om att de inte skulle updateras. Så jag vet inte varför du snackar om det och iphone och 5800. Du kommer få några uppdateringar, förbered dig dock för att de inte kommer några förbättringar av redan befintliga features. Tänker i första hand på kameran. Det kommer saker som copy past i första uppdateringen. Det borde vara på plats från början. Sitt lugnt i båten så får vi se.

Redigerat av theclone, 08 October 2011 - 21:07.

Postad 08 October 2011 - 21:18

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det är inte bara tjockleken som spelar roll, sgs2 är betydligt större på bredden och höjden, dom var tvungna att reducera storleken på kameramodulen med 70% gämfört med n8 för att den skulle få platts, ganska stor skillnad.

Skriver detta på min n9:a, lite oven med webläsarn och avsaknaden av fysiskt qwerty men annars är den riktigt bra, bra mycke snabbare än min n900, specielt när man scrollar genom alla inlägg här på forumet, går snabbt och utan lagg som med n900. Måste bara lista ut hur man tvingar äckel facebook att ge fan i att byta till mobil version.

Postad 08 October 2011 - 22:51

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
varför surfar du in på facebook i webläsaren? är inte den integrerade facebook något att ha tycker du?

Postad 08 October 2011 - 23:00

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
kan man gå in och kolla i grupper i facebook? kan man skicka och läsa meddelanden/mejl i facebook?

om man vill ta bort ett gäng dåliga bildet man tagit med kameran, kan man markera flera stycken på en gång och trycka delete? (visst det brukar gå i mobiler, blev minst sagt lite förvånad att det inte funkar i nya Mangouppdateringen till wp

Postad 09 October 2011 - 08:51

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det kvarstår dock att i nuläget så tar SGS2 bättre bilder. N9:an ser grymt korniga ut. Är personligen lite besviken på bildkvalitén på de jämförelsebilder jag kunnat hitta.

Av de bilder jag sett på hur en OLED-skärm kan jag inte tänka mig att glasets form spelar in alls på hur mycket plats den tar i mobilen.

Märkligt att det finns noggranna resentioner som jag läst t.ex. amobil.no m.fl. som säger att N9s kamera är strået vassare än SGS2, de kan väl inte ha så helt fel, el. ?
Här låter det på flera inlägg som kameran var mer el. mindre kass på N9.
Själv har jag läst och tittat på bilder av det mesta som finns att hitta och då får jag intrycket att kameran är ricktigt bra, inte minns snabb som är en bra egenskap för en mobilkamera.

Postad 09 October 2011 - 08:54

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

varför surfar du in på facebook i webläsaren? är inte den integrerade facebook något att ha tycker du?

Föredrar att använda webläsarn, trivs inte med den integrerade men det är en ren smaksak.

Postad 09 October 2011 - 09:02

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
okay där ser man..

vore nice dock om du kunde kolla upp det jag undrade om facebook, i den integrerade facebook alltså.

kan man gå in och läsa i grupper samt om man kan skriva och läsa meddelanden. (alltså inte statusuppdateringar)

Postad 09 October 2011 - 09:09

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

kan man gå in och kolla i grupper i facebook? kan man skicka och läsa meddelanden/mejl i facebook?

om man vill ta bort ett gäng dåliga bildet man tagit med kameran, kan man markera flera stycken på en gång och trycka delete? (visst det brukar gå i mobiler, blev minst sagt lite förvånad att det inte funkar i nya Mangouppdateringen till wp

Ja man kan markera flera bilder man vill radera och riktigt smidigt och snabbt går det.

Vad gäller facebook så har jag bara lyckats köra m.facebook.com, hur jag än gör så ändrar facebook till mobilversionen (HATAR sidor som gör så när man har en fullgod wedläsare)

Den integrerade verkar inte funka som den ska, kan kolla feedz men när jag försöker skriva ngt stå det "network unavailable"

Vet inte varför, men dom funktioner som finns är, News feed, Profile. Friends, Messeges, Events, Photos, Chat

Redigerat av SRICE, 09 October 2011 - 09:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.