Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 21 oktober 2012 - 10:06

fredblade
  • fredblade
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej.

Har en F20. Köpte precis ett trådlöst tangentbord som jag inte får att fungera. Det fungerar direkt när jag kopplar in mottagaren i min bärbara pc, så det verkar inte vara fel på tangentbordet. men med tizzbirden får jag ingen kontakt. jag har stoppat trådlösa adaptern i översta usbporten, men även provat de andra portarna. ska jag göra någon inställning? någon som har en idé? Jag har provat med en trådad mus och då fungerar usbproten. jag har köpt detta tangentbord.

Postad 21 oktober 2012 - 13:07

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Då har man införskaffat en F20, så nu ska den kopplas in och testas :)

Postad 21 oktober 2012 - 14:27

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Borttaget

Redigerat av spajder, 21 oktober 2012 - 16:06.

Postad 21 oktober 2012 - 15:18

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Tizzbird

Har du hört något om problemen är lösta på Netgear ReadyNAS när man kör scraping.

Postad 21 oktober 2012 - 16:07

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
En sak som jag läst lite om har i tråden är scraping, måste verkligen filen/katalogen heta precis samma sak som filmen på IMDB, blir ju jobbigt när de flesta filer har lite längre namn.

Någon som har ett bra sätt att döpa om filer och mappar till orginal namn eller så nära som möjligt?

Postad 21 oktober 2012 - 17:44

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Snabb fråga fixar Tizzbird 3D bd.iso med eller utan menyer ?

Postad 21 oktober 2012 - 19:10

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Klarar MKV 3D SBS, inte 3D bd.iso

Tizzbird

Har du hört något om problemen är lösta på Netgear ReadyNAS när man kör scraping.

Nej, men jag skall beställa en och testa

Postad 21 oktober 2012 - 19:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej.

Har en F20. Köpte precis ett trådlöst tangentbord som jag inte får att fungera. Det fungerar direkt när jag kopplar in mottagaren i min bärbara pc, så det verkar inte vara fel på tangentbordet. men med tizzbirden får jag ingen kontakt. jag har stoppat trådlösa adaptern i översta usbporten, men även provat de andra portarna. ska jag göra någon inställning? någon som har en idé? Jag har provat med en trådad mus och då fungerar usbproten. jag har köpt detta tangentbord.

De tangentbord som fungerar är bara att stoppa i och köra, man behöver inte göra några speciella inställningar. Tittar man på beskrivningen av tangentbordet låter det som att det skulle fungera.

Postad 21 oktober 2012 - 21:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

TizzBird Sverige :
Detta gäller F20
Sen den senaste uppdateringen MÅSTE jag ställa in texten efter varje film/serie. ÅÄÖ fungerar ej utan den hoppar tillbaka till default varje gång.
Innan då funkade den. Den strular/låser sig oftare efter senaste FW.
HOPPAS på ändring.
Då jag annars är MYCKET nöjd med denna mediaspelare.
Tack
/ Olle

För att få rätt teckenuppsättning till undertexter (ÅÄÖ) skall man välja "Svenska" som "Subtitle Language" under Settings>Movie.
Jag har testat det fungerar.
Men innan du ställer in kanske du skall prova att föra "Set Factory Default", det behövs ibland efter uppgradering.

Postad 22 oktober 2012 - 09:39

GsuS664
  • GsuS664
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag blir galen..

Är det någon som har fått scrapingfunktionen att fungera med Tizzbirden och en Synology NAS? Har testat både med NFS och samba.

/GsuS664

Postad 22 oktober 2012 - 10:05

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Jag blir galen..

Är det någon som har fått scrapingfunktionen att fungera med Tizzbirden och en Synology NAS? Har testat både med NFS och samba.

/GsuS664

Har du provat http://www.tizzbird....bird-manual.htm

har själv problem med scraping med Netgear ReadyNAS

Postad 22 oktober 2012 - 12:06

GsuS664
  • GsuS664
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har du provat http://www.tizzbird....bird-manual.htm

har själv problem med scraping med Netgear ReadyNAS

Jo alltså att ansluta och streama filmerna är inget problem med nått av protokollen. Det är Scrapingen som inte fungerar.

tack iaf :)

Postad 22 oktober 2012 - 12:36

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Vad är det som inte fungerar ?

På min Nas skapas en mapp .folder men är skyddad går ej att komma åt eller byta ägare eller nåt, gäller NFS,

om jag skapar mappen själv på nasen och lägger dit infon själv då funkar det.

Allt funkar i SMB.

Postad 22 oktober 2012 - 13:38

GsuS664
  • GsuS664
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Vad är det som inte fungerar ?

På min Nas skapas en mapp .folder men är skyddad går ej att komma åt eller byta ägare eller nåt, gäller NFS,

om jag skapar mappen själv på nasen och lägger dit infon själv då funkar det.

Allt funkar i SMB.

Kör jag med NFS har jag samma resultat som dig.

Via SMB kör den igång scrapingen och säger sen att scrapingen avslutades och inget har hänt..

/GsuS664

Postad 22 oktober 2012 - 14:18

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Kör jag med NFS har jag samma resultat som dig.

Via SMB kör den igång scrapingen och säger sen att scrapingen avslutades och inget har hänt..

/GsuS664

Får se vad tizzbird sverige kan ordna någon fix för det.

Postad 22 oktober 2012 - 15:32

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Den fotografiska bild som visar F11 med WifI 11n adapter för USB, 802.11n är den korrekt placerad? Jag har uppfattat att denna USB- port, bak nedre, är för för keyboard and mouse?? Jag har den placerad i en av portarna på sidan.

/KH

Postad 22 oktober 2012 - 21:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Den fotografiska bild som visar F11 med WifI 11n adapter för USB, 802.11n är den korrekt placerad? Jag har uppfattat att denna USB- port, bak nedre, är för för keyboard and mouse?? Jag har den placerad i en av portarna på sidan.

/KH

Du har rätt, den nedre på baksidan är för mus/tangentbord, övriga kan användas för lagringsenheter och WiFi

Postad 23 oktober 2012 - 07:18

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har någon testat att installera Samba-server (eller FTP server) på en F20?
Om jag förstått det rätt håller utvecklarna på att ge TizzBird enkla NAS funktioner i kommande FW (typ som på Xtreamer, Iomega Boxee mfl), kan detta vara ett sätt att lösa det under tiden?

Postad 27 oktober 2012 - 16:19

wumpscut
  • wumpscut
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om plex fungerar med f11?

Postad 28 oktober 2012 - 01:35

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om plex fungerar med f11?

Samma hårdvara som F20.. fast utan plats för HDD...
Så den ska funka....

Postad 31 oktober 2012 - 08:58

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag får inte heller scraping att fungera(: Någon som vet hur man ändrar read/write-rättigheter för nfs i en western digital my book live NAS? Går att strömma bra, men som sagt ingen scraping.

Hur kör ni SVT play förresten? Har ni installerat flash eller kör ni svtplay 2.0 direkt? Verkar som flera filmklipp inte går att se utan flash men med flash så blir kvaliteten sämre.

Postad 31 oktober 2012 - 21:40

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Någon sa tidigare att tizzbirden kan spela direkt från rar-arkiv. Funkar det, eller var det bara bull?

Älskar denna funktion i min boxee box, men är trött på att dts-hd ma plågas av drop-outs i denna spelare....

Redigerat av Bonzichrille, 31 oktober 2012 - 21:40.

Postad 02 november 2012 - 16:57

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Jag överväger att ersätta min Boxee Box med en Tizzbird F20. Först, en fråga:

Hur bra fungerar Netflix i Tizzbird, jämfört med t ex PS3? Inga begränsningar av bildupplösning pga android-enheters genomsnittliga skärmstorlek eller liknande? Jag använder idag Netflix på PS3, men skulle vilja samla allt filmtittande till en och samma enhet.

Jag gillar Boxee Box som tusan. Men det som får mig att vilja byta är dels att någon Netflix-app inte finns (än?), dels att alla TV-kanalers play-tjänster lär sluta fungera när de uppdateras (och kräver att Boxee-mjukvaran får motsvarande uppdatering vilket inte lär ske) samt kanske framförallt att den inte lyckas särskilt väl med de högupplösta ljudformaten.

Postad 02 november 2012 - 17:52

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fick hem min tizzbird f20 idag och problemen började med en gång. Säkert jag som gör fel men får det inte att funka.
Packade upp maskinen och monterade en 2,5" disk från western digital på 320gig. Koppla in tizzen och startade upp och gjorde alla uppstartsinställningar.
Men nu när jag försöker uppdatera firmware säger maskinen att jag måste få mer utrymme. " Men va fan tänkte jag, jag har ju en hdd på 320gig och intern hdd på 2gig.. hmm." kollade tizzbirdens inställningar och hittade format disc och gjorde det, den hittade hdd:n och sa typ att den var formaterad och klar. Gick sedan in på android inställningar och kollade lagring. Under "storage" står det Sata settings och under den står det removed/removed.

Hur får jag denna maskin att funka..? Har provat att reseta med factory default och starta upp den både med och utan hddn i utan resultat.

Mvh// Stoffeman

Postad 02 november 2012 - 18:00

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Under aviseringar står det:

Removed SATA(SDA) storage
SATA(SDA) storage removed. Insert a new one.

Postad 02 november 2012 - 18:32

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag överväger att ersätta min Boxee Box med en Tizzbird F20. Först, en fråga:

Hur bra fungerar Netflix i Tizzbird, jämfört med t ex PS3? Inga begränsningar av bildupplösning pga android-enheters genomsnittliga skärmstorlek eller liknande? Jag använder idag Netflix på PS3, men skulle vilja samla allt filmtittande till en och samma enhet.

Jag gillar Boxee Box som tusan. Men det som får mig att vilja byta är dels att någon Netflix-app inte finns (än?), dels att alla TV-kanalers play-tjänster lär sluta fungera när de uppdateras (och kräver att Boxee-mjukvaran får motsvarande uppdatering vilket inte lär ske) samt kanske framförallt att den inte lyckas särskilt väl med de högupplösta ljudformaten.

Tyvärr så är skickat material till av för dålig kvalité. Netflix på Tizzbird är bättre än ViaPlay och SVTPlay, men är inte i närheten av kvalitén på PS3.

Alltså, Netflix är ett steg närmre det man vill ha på en stor skärm, men det är en bit kvar det man vill ha.

Postad 02 november 2012 - 21:00

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Mao... hur får jag tizzbirden att fatta att det är en hdd i den?? Mvh

Postad 02 november 2012 - 21:04

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Satte i en usb-sticka på 2gig och får tizzen att ladda ner nya firmwaren iallafall... dock inte GSM utan OTA

Postad 02 november 2012 - 22:50

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Håller p+å att tanka GSM varianten nu.. segt..
Men har fortfarande problem med hdd.. Får det inte att funka, kör med usb sticka.

Postad 03 november 2012 - 07:32

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Tyvärr så är skickat material till av för dålig kvalité. Netflix på Tizzbird är bättre än ViaPlay och SVTPlay, men är inte i närheten av kvalitén på PS3.

Alltså, Netflix är ett steg närmre det man vill ha på en stor skärm, men det är en bit kvar det man vill ha.

Synd! Undrar om det vore naivt att hoppas på en förbättring så småningom. Det får nog bli ett köp i alla fall, för jag är riktigt trött på HD-ljud- drop outsen hos Boxee Box.

Postad 03 november 2012 - 10:43

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har läst men förstår inte allt riktigt.

Fungerar denna mediaspelare som Boxee Boxen gör? Att man kan hämta filmerna från extern hårddisk och titta på tv? Modellen F11 går den att köra på vanligt Wifi?

Grabben kikar väldigt mycket på playkanaler som SVT och Tv4 funkar dom bra på denna? Går det att använda sig av Tv4Play Premium på denna?

Storleksmässigt ni som har en är den hemskt mycket större än Boxee Box eller är dom lika eller är den mindre?

Postad 05 november 2012 - 00:09

Stoffeman
  • Stoffeman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fått min att funka iallafall. :) tack supporten. Ska bara förstå mig på dlna funktionen med, men det kommer väl så småningom..

Postad 05 november 2012 - 09:35

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har läst men förstår inte allt riktigt.

Fungerar denna mediaspelare som Boxee Boxen gör? Att man kan hämta filmerna från extern hårddisk och titta på tv? Modellen F11 går den att köra på vanligt Wifi?

Grabben kikar väldigt mycket på playkanaler som SVT och Tv4 funkar dom bra på denna? Går det att använda sig av Tv4Play Premium på denna?

Storleksmässigt ni som har en är den hemskt mycket större än Boxee Box eller är dom lika eller är den mindre?

Japp, går att spela från extern hårddisk. Går att köra WIFI om du köper till en USB-modul: http://shop.digilive...ducts/TBWLAN-B. Upplever dock att det är ganska dålig mottagning i den. Jag har en vägg och ca 7 m från routern (i princip ingen interferens) och får för dåligt bitrate för att kunna se HD-material.

Du kan ladda ner alla playappar. Har inte hunnit provat så mycket ännu men i svtplay 2.0 finns det mycket material som inte går att spela. Man ska dock kunna ladda ner flash vilket ska lösa problemet men kan ge sämre kvalitet.

Har ingen koll på Boxee men Tizzbirden är 166 x 92 x 29 mm. Bara att mäta och jämföra:)

Postad 05 november 2012 - 09:42

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ok då förstår jag.

Detta dlna är det också något som går att köra trådlöst? Om så är det bättre mottagning på den då än med Wifi?
Angående mottagningen på Wifi detta varierar väl också lite beroende på router, bredband och sådana saker också eller? Sitter på en Asus RT-56 och fiber. Har bra mottagning idag på Boxee Boxen men vill som sagt byta ut den mot något som fortfarande utvecklas.

Postad 05 november 2012 - 10:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
DLNA är en standard som gör att olika nätverksanslutna enheter kan fungera tillsammans. Det är inte ett alternativ till WiFi eller Ethernet, utan det använder ditt trådade eller trådlösa nät för att fungera. Trådlöst är mer beroende av hur man placerar sina enheter, andra störningar i etern och vad man har för router, etc.
DLNA är ett alternativ till Samba (CIFS) och NFS protokollen.

Postad 06 november 2012 - 20:03

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Står nu med Tizzbirden inkopplad i nätverket hemma via Wifi och den externa hårddisken som är kopplad till nätverket är hittad på Tizzbirden via dlns. Har läst igenom manualen så gått jag kunnat man kan inte riktigt hitta eller förstå hur jag ska göra för att kunna visa dom filmer och serier jag har på den externa hårddisken i movie mappen på Tizzbirden.

Eller måste jag gå in i den externa hårddisken varje gång jag ska titta på en film?

Postad 06 november 2012 - 22:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
DLNA enheter finns inte med i Movie browser, skall undersöka varför. Du får använda filhanteraren för att navigera och starta filmer från din DLNA disk.

Postad 06 november 2012 - 22:57

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

DLNA enheter finns inte med i Movie browser, skall undersöka varför. Du får använda filhanteraren för att navigera och starta filmer från din DLNA disk.

Låter ju konstigt. Finns det någon guide till hur man sätter upp nätverket och den externa hårddisken i något annat format som stödjs av Tizzen då för att kunna använda Mbrowser?

En till fråga, stört omöjligt att ladda ner Tv4play i market, står att analysen av paketet misslyckades när man ska installera det. Att kika på Tv4play i browsern går ju heller inte då den bara hänvisar till att man ska öppna appen.

Postad 06 november 2012 - 23:24

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Låter ju konstigt. Finns det någon guide till hur man sätter upp nätverket och den externa hårddisken i något annat format som stödjs av Tizzen då för att kunna använda Mbrowser?

En till fråga, stört omöjligt att ladda ner Tv4play i market, står att analysen av paketet misslyckades när man ska installera det. Att kika på Tv4play i browsern går ju heller inte då den bara hänvisar till att man ska öppna appen.

Körde med Samba istället och har nu fått fram alla filmer.
Dock får jag inte Tv4Play appen att fungera.

Sen undrar jag om svtplay går det att ställa in så att inte startsidan på svtplay blir så stor och fyller hela skärmen så att säga, allt bli ju så brett så man får scrolla hur mycket som helst.

Postad 07 november 2012 - 10:36

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ok nu har jag fått igång den riktiga google play. Har laddat ner svtplay 2.0 som inte vill visa några filmer, antar att det beror på flashplayer? Tv4play går bara gamla tv4play att hitta och ladda ner, har ni andra fått ner nya tv4play? I så fall hur?

Adobe har ju slutat att distrubera flashplayer, har jag köpt grisen i säcken nu då eftersom det inte får att installera? Vad ska man göra nu?

Postad 07 november 2012 - 11:10

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Körde med Samba istället och har nu fått fram alla filmer.
Dock får jag inte Tv4Play appen att fungera.

Sen undrar jag om svtplay går det att ställa in så att inte startsidan på svtplay blir så stor och fyller hela skärmen så att säga, allt bli ju så brett så man får scrolla hur mycket som helst.

Funderar också på att köpa en F11 just nu.
Menar ni att den sk Movie Browsern i maskinen INTE hittar filmerna på min NAS (Synology DS110j)?
Det var det som var hela grejen för mig. Att få snygga menyer och ett överskådligt sätt att navigera i filmerna. Ska man in i biblioteken och rota varje gång kan jag lika gärna spela filmerna via PS3 eller den inbyggda DLNA-funktionen i min TV. Men det suger ju...

Hur gjorde du? Vad är Samba?

SVT-play är orsak nummer två till varför jag vill köpa en extern mediaspelare. Funkar det för dig nu? Är det användbart?

Postad 07 november 2012 - 11:14

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Ok nu har jag fått igång den riktiga google play. Har laddat ner svtplay 2.0 som inte vill visa några filmer, antar att det beror på flashplayer? Tv4play går bara gamla tv4play att hitta och ladda ner, har ni andra fått ner nya tv4play? I så fall hur?

Adobe har ju slutat att distrubera flashplayer, har jag köpt grisen i säcken nu då eftersom det inte får att installera? Vad ska man göra nu?

Alltså, hela grejen med SVTPlay 2.0 är att den fungerar UTAN Flash. Från beskrivningen: "Stöd för Android som saknar Flash-spelare."
Så om du inte får det att fungera så har det inte med Flash att göra åtminstone.

Postad 07 november 2012 - 11:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Funderar också på att köpa en F11 just nu.
Menar ni att den sk Movie Browsern i maskinen INTE hittar filmerna på min NAS (Synology DS110j)?
Det var det som var hela grejen för mig. Att få snygga menyer och ett överskådligt sätt att navigera i filmerna. Ska man in i biblioteken och rota varje gång kan jag lika gärna spela filmerna via PS3 eller den inbyggda DLNA-funktionen i min TV. Men det suger ju...

Hur gjorde du? Vad är Samba?

SVT-play är orsak nummer två till varför jag vill köpa en extern mediaspelare. Funkar det för dig nu? Är det användbart?

TizzBird fungerar utmärkt med Synology NAS, jag har en DS-212j som referens för att testa mot och det går jättebra att ansluta med både NFS och Samba (CIFS). Vi har dessutom en guide för konfigurering om man vill ha tips på detta. http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Samba och NFS är nätverksprotokoll för att enheterna skall kunna kopplas ihop va nätverk. Samba är standard i Windows-världen och NFS i Unix/Linux.

SVT Play fungerar med varierande kvalitet, och vi har löpande kontakt med SVT Play och förser dem med referensenheter så att de kan testa tjänsten med TizzBird. SVT Play fungerar idag inte 100% bra för Android-enheter men utveckling pågår.

Postad 07 november 2012 - 11:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Alltså, hela grejen med SVTPlay 2.0 är att den fungerar UTAN Flash. Från beskrivningen: "Stöd för Android som saknar Flash-spelare."
Så om du inte får det att fungera så har det inte med Flash att göra åtminstone.

SVTPlay styr videoströmmen till HLS-format för Android enheter. Om man i webbläsaren har "user agent" inställd på default, iPad, iPhone, etc så får man detta formatet när man klicka på ett program. Android 2.3 har ej stöd för HLS så där måste SVT play 2.0 Appen fixa videon så att den går att spela upp i enheten.
Vissa program finns inte konverterade till HLS och kräver Flash Player. För att spela dessa program i TizzBird behöver man installera Flash Player App och sätta user agent i webbläsaren till "desktop"

Postad 07 november 2012 - 11:41

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

TizzBird fungerar utmärkt med Synology NAS, jag har en DS-212j som referens för att testa mot och det går jättebra att ansluta med både NFS och Samba (CIFS). Vi har dessutom en guide för konfigurering om man vill ha tips på detta. http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Samba och NFS är nätverksprotokoll för att enheterna skall kunna kopplas ihop va nätverk. Samba är standard i Windows-världen och NFS i Unix/Linux.

SVT Play fungerar med varierande kvalitet, och vi har löpande kontakt med SVT Play och förser dem med referensenheter så att de kan testa tjänsten med TizzBird. SVT Play fungerar idag inte 100% bra för Android-enheter men utveckling pågår.

TACK för snabbt svar!

Så i kontakten mellan NAS och Tizzbird F11 spelar det ingen roll om man använder Samba eller NFS? (Har bara Windowsdatorer i nätverket i övrigt och då kanske man har nytta av att köra SAMBA eller?)

Det var väl så att SVT-play fungerade mycket bättre ihop med Android så länge Android hade flash eller? På min nya mobil fungerar det dock även utan Flash men det funkade bättre på den gamla enheten... Nåväl detta med Tizzbird kanske ändå är det bästa sättet att få SVT-play i sin TV utan en HTPC?

En annan fråga: Kommer jag kunna koppla ihop en Tizzbird F11 med mitt tangentbord : Deltaco TB-104?

Postad 07 november 2012 - 12:21

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Så i kontakten mellan NAS och Tizzbird F11 spelar det ingen roll om man använder Samba eller NFS? (Har bara Windowsdatorer i nätverket i övrigt och då kanske man har nytta av att köra SAMBA eller?)

Jag kör filer från Synologys DS-212j.
För mig så funkar inte (startar ej) alla filtyper med samba protokollet.
Däremot funkar dem om jag aktiverar NFS protokollet i DS-212j.
Så för mig spelar det en väldans roll vilket protokoll jag använder.

Redigerat av Biggles2002, 07 november 2012 - 12:21.

Postad 07 november 2012 - 14:47

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag kör filer från Synologys DS-212j.
För mig så funkar inte (startar ej) alla filtyper med samba protokollet.
Däremot funkar dem om jag aktiverar NFS protokollet i DS-212j.
Så för mig spelar det en väldans roll vilket protokoll jag använder.

Tack då vet jag.
Är grymt sugen på en F11... Ska jag slå till?

Postad 07 november 2012 - 15:17

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Tack då vet jag.
Är grymt sugen på en F11... Ska jag slå till?

Spelaren har stor potential återstår att se vad de kan åstadkomma i förbättringsväg.

** Movie, Music och Photo browsern kan endast länkas till en utdelningsplats åt gången, så har du filmer/musik eller foton från flera diskar så glöm att se alla utan att aktivt ändra utdelningsplats .
** Detta gäller även fil-browsern.
** Det går bara att ha 4 olika utdelade nätverksplatser !!
** En trådlös mus /tangentbord är nästan ett måste

Redigerat av Biggles2002, 07 november 2012 - 15:17.

Postad 07 november 2012 - 16:35

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

SVTPlay styr videoströmmen till HLS-format för Android enheter. Om man i webbläsaren har "user agent" inställd på default, iPad, iPhone, etc så får man detta formatet när man klicka på ett program. Android 2.3 har ej stöd för HLS så där måste SVT play 2.0 Appen fixa videon så att den går att spela upp i enheten.
Vissa program finns inte konverterade till HLS och kräver Flash Player. För att spela dessa program i TizzBird behöver man installera Flash Player App och sätta user agent i webbläsaren till "desktop"

Har haft problem med svtplay 2.0 och trodde det berodde på HLS. Fick dock följande svar från svtplay

Hej, jag beklagar att du fått vänta länge på svar. I princip all video vi publicerar finns tillgänglig i HLS och därmed i SVT Play-appen. Det finns två undantag:

• Gamla, kortare klipp finns bara tillgängliga som Flashvideo
  • Vissa inköpta titlar får inte publiceras i HLS av rättighetsskäl
Programmet Kan du slå en pensionär finns i HLS så det ska gå att se i appen. Får du fortfarande samma problem?

Mina problem har alltså inte alls med HLS att göra utan det finns något annat som hindrar uppspelning.

Det känns som att min WIFI koppling är något ostabil. I helgen ska jag ta fram borren och dra en gammal hederlig kopparkabel genom väggen och kollar om problemet kan hänga ihop med en dålig WIFI-länk. Ger inget vidare betyg till den WIFI-dongeln man kan köpa till via digilive. Mina telefoner med erkänt dålig mottagning får dubbelt så bra hastighet som Tizzbird när jag lägger dem bredvid varandra. Har dock taskig signal (-70 - -75 dBm) då det är en betongvägg mellan routern och mottagaren.

Redigerat av Zusgazah, 07 november 2012 - 16:36.

Postad 07 november 2012 - 16:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag blir galen..

/GsuS664

Det fungerade direkt, efter att jag installerat DS-212j och testade. Man måste tilldela skriv/läs rättigheter till mappen och TizzBird i NASen.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.