Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 10 August 2013 - 18:03

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det återstår ju att se hur stor prestandaskillnad deti praktiken blir mellan konsollerna men personligen kan jag inte bry mig mindre. Jag har många kompisar som fortfarande gnäller över xbox One trots att MS backat på alla hemska planer, och trots att dom varit nöjda 360-ägare i många år. Jag fattar inte.

Jag börjar bli så j*vla sugen på Xbox One med kinect och allt grymt som kommer med konsollen.
Det sista jag bryr mig om är prestanda, dvs fps hit eller dit eller lite bättre grafik hit eller dit. Det finns ingen normal person som kommer se den skillnaden i annat än Möjligtvis en direkt jämförelse. Ändå så hör jag många casual xbox gamers som gnäller över priset och prestandan jämfört med PS4.vad fan får dom det ifrån? Dom snappar upp nåt ttrovärdigt och sen har dom bestämt sig. Vafan, Om man gillar xbox, kinect och hela konceptet så spelar inte prestandan nån j*vla roll alls. Och inte priset heller för den delen. Det är inte så stor skillnad och framförallt en engångskostnad. När Palminio relaterar priset till prestandan så missar han ju att resten av konsollen också har ett värde, som sen självklart kan värderas olika från person till person.

Det är väldigt teknikintresserat folk här på forumet som bryr sig om hårdvara och prestanda, och den typen av intresse fattar jag. Men det smittar av sig på vanligt folk. Folk som googlar sig fram till information och länkas till såna här forum. Och detta är folk som jag fan är helt säker på aldrig skulle märka vad den prestandaskillnaden gör i själva spelet.

Postad 10 August 2013 - 18:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Killar med små weeners säger att storleken inte har betydelse heller, detta eftersom man försöker att neglera sina brister ;)

Skämt åsido, som jag ser det så har xbone en stor fördel mot ps4; xbone är tyst. Dödstyst. Det har en reporter nu bekräftat, och det är verkligen en stor sak. Jag kan inte tänka mig att ps4 är tyst, och är den inte det så kommer man bli lews. Sålde min 360 när den lät som en tornado. Är det lika hlgt ljud i ps4 så är det ärligt talat en dealbreaker. Skulle aldrig palla med samma volym som en gammal 360 gjorde. Ibland kan man inte spela med hög volym, då fungerar inte en konsol som låter som ett fanskap. Ingen har hittills hört ps4. Ja, ingen reporter eller liknande iaf.

Postad 10 August 2013 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Flyttade inlägget hit, går ju inte att diskutera utan att göra det till en vs PS4-debatt.

Vi vet ju ännu inte vad prestandaskillnaden blir men i värsta fall blir det väl som PS3-portarna känns det som. I vilket fall så är spelen redan snygga nog att jag har svårt att se att jag kommer klaga. Jag tyckte inte heller PS3 vs Xbox innebar någon skillnad annat än för de exklusiva PS3-spelen och det var inte som att jag inte var nöjd med grafiken i Gears. Jag tycker inte prestandaskillnaden är en faktor, spelen blir bra eller inte oavsett. För Wii U:s del är det dock en faktor eftersom portarna där blir klart fulare, men grafiken i de exklusiva spelen är bra nog.

Om man gillar xbox, kinect och hela konceptet så spelar inte prestandan nån j*vla roll alls

Det är väl inte så många som gillar Kinect iofs. Trevliga funktioner men personligen hade jag gärna sett att de inte skickade med den så jag hade sparat en tusenlapp.

Postad 10 August 2013 - 18:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Om nya kinect har en så pass bättre sensor så att man kan stå två personer tre meter framför tv:en och spela Just Dance 2015/Kinect adventures 2 utan att hela tiden backa tills man står i soffan är jag nöjd. Jag använder inte min mycket men ungarna gillar den och Just Dance 4 är betydligt roligare när man inte behöver hålla i något utan kan bara dansa.

Postad 10 August 2013 - 19:42

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Killar med små weeners säger att storleken inte har betydelse heller, detta eftersom man försöker att neglera sina brister ;)

Haha!
Vi som har så vi klarar oss känner oss trygga i det och det är kanske därför vi tycker det känns oviktigt att ha den "största" konsollen också. ;)

Det är väl inte så många som gillar Kinect iofs. Trevliga funktioner men personligen hade jag gärna sett att de inte skickade med den så jag hade sparat en tusenlapp.

Jag är inte så intresserad av Kinect-spelen heller. Jag tyckte det var jävligt skoj med bowling men jag har för trångt i TV-rummet. Även om Kinecten nu får större synfält så är det fysiskt för trångt för att röra på sig ordentligt, åtminstone om man är två spelare. Jag är mer intresserad av videochat, rörelse- och röststyrning och den biten. Och sen är jag nyfiken på hur Kinect kan fungera i spel som Battlefield osv. Men rena hoppa-runt-och-skutta-spel är jag inte direkt intresserad av. Sambon är det däremot och det kan vara kul när man har vänner på besök. Jag tycker det är helt rätt att skicka med den med varje konsoll.

I vilket fall så är spelen redan snygga nog att jag har svårt att se att jag kommer klaga.

Ja men eller hur. Tyvärr hör jag alldeles för mycket prestanda-åsikter från folk. Det är svårt att säga emot när sifforna pekar på att PS4 faktiskt är snabbare. Det är ju fakta, så är det ju. Men vad det i praktiken innebär och att det finns andra, som jag personligen tycker, viktigare skillnader är svårt att få fram. Folk vill ha det snabbaste, största och det bästa för pengarna. Och när det "bästa" dessutom är billigare så slutar resonemanget där på nåt sätt.
Inte för att jag bryr mig egentligen. Jag tycker inte jag är nån fanboy. Men det är tråkigt när vännerna på ens friendslist droppar av pga anledningar som dom knappt ens begriper själva.

Redigerat av SejLax, 10 August 2013 - 19:48.

Postad 10 August 2013 - 19:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tycker det är helt rätt att skicka med den med varje konsoll.

Jo du köper ju bara en konsol också, tänk på mig som köper båda, det blir fan en förmögenhet :P. Synd att Xboxen inte kostar en tusing mindre iaf.

De borde skicka dem gratis till oss recensenter.. dvs som inte är Gamereactor/FZ och faktiskt får dem gratis =P.

Redigerat av Zoiler, 10 August 2013 - 19:51.

Postad 10 August 2013 - 20:21

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Ja det är synd om dig som får alla spel gratis och först. ;)

Postad 10 August 2013 - 22:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sejlax: ni HAR ju den största konsollen (kansle för att kompensera? ;)).

Igen, skämt åsido. Jag är gravallvarlig när mannskriver att jag verkligen önskar att ps4 hade varit lika stor. Stor låda ger bättre kylmöjligheter. Så enkelt är det. Och det är där jag ärnorolig för att xbone piskar ps4 till amsterdam.

Postad 11 August 2013 - 00:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 4
Du önskar att PS4 skulle vara större för du TROR att den kommer att låta mycket men du VET inte. Kom igen när du eller andra testat ett produktionsex. Sitta och gnälla över antagande känns poänglöst.

Postad 11 August 2013 - 04:22

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Hade MS släppt en version av Xbone UTAN Kinect för dryga 100$ mindre så hade man kanske funderat på en.

Postad 11 August 2013 - 07:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gnälla och gnälla... jag är det episka oraklet som ser in i framtiden ^^

Skulle vara kul att se insidan på apparaterna. Ingen använder väl flensar idag va?

Postad 11 August 2013 - 07:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Hade MS släppt en version av Xbone UTAN Kinect för dryga 100$ mindre så hade man kanske funderat på en.

Det skulle vara kul att se hur det hade sett ut om ms sålde en version med och en utan kinect. Jag vill tro att majoritetennhade valt utan kinect, om inte annat eftersom många kanske inte har en bra möjlighet att använda sig av den gamla, om man har haft den.

Själv så skulke jag absolut tycka att xbone var långt mycket mer intressant utan kinect, speciellt med tanke på att jag anser att dom bästa exklusiva titlarna kommer till xbone (tänker halo och fable).

Finns ingen nätundersökning där en större skala människor säger varför dom skulle välja den ena framför den andra? Dvs inte ett forum med enskilda svar ^^

Postad 14 August 2013 - 19:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Our priority is ensuring our customers get the best Xbox One experience the first day iot is available. To do that, and in order to meet demand, we have adjusted the number of markets that will receive Xbox One in November to 13 markets, including Australia, Austria, Brazil, Canada, France, Germany, Ireland, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom, United States and New Zealand, in November.

We remain committed to launching Xbox One in Belgium, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Russia, Sweden, Switzerland, as soon as possible in 2014.

http://news.xbox.com...nfirmed-markets

Postad 14 August 2013 - 20:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ehm... nu trollar väl någon ändå. Right?

Eller är det ett resultat av det vi talat om tidigare, dvs problem i produktionsledet?

Postad 14 August 2013 - 20:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Avbokat XO pga detta om Sony kör samma skit avbokar jag PS4 också. Minns PS3-förseningen men den hade BD vilket var must have...

Postad 14 August 2013 - 23:04

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Jag avbokar nu, bryr mig inte ett skit om man får ett spel med eller ej.
PS4 är fortfarande 900kr billigare vilket innebär nästan 2 gratisspel jämfört med Xbox One, iaf 1 spel + något tillbehör.

Det är 600 kr billigare. Lägger vi på ett PSN+ abb och ett Live Guld så skiljer det 480 kr.

Säger vi att priserna får abonnemangen håller sig på samma nivå så har du efter fem år betalat lika mycket för PS4:an, efter det sjätte året har PS4:an kostat mer. :D Folk kanske skulle ta och göra lite beräkningar innan man klankar ner på MS. ;)

Redigerat av Zerox_no1, 14 August 2013 - 23:18.

Postad 14 August 2013 - 23:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Å andra sidan så får man en bunt spel med ps+, vilket man inte får med gold.

Postad 14 August 2013 - 23:42

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Vad kostar gold nuförtiden? Psn+ kostar 340:- vid rätt tillfälle, tror inte att gold kostar 120:- mindre än det... Hur var det med beräkningar?

Kollade precis och såg att gold var dyrare än psn+. Men dom kanske också har rabatter på gold ibland? Så då kan vi säga att priset är samma. Så år 6+ är alltså fortfarande "vinst" ;)

Det är 600 kr billigare. Lägger vi på ett PSN+ abb och ett Live Guld så skiljer det 480 kr.

Säger vi att priserna får abonnemangen håller sig på samma nivå så har du efter fem år betalat lika mycket för PS4:an, efter det sjätte året har PS4:an kostat mer. :D Folk kanske skulle ta och göra lite beräkningar innan man klankar ner på MS. ;)

Redigerat av Fiddey, 14 August 2013 - 23:45.

Postad 15 August 2013 - 06:14

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Detta måste vara en av dem sämsta släppen någonsin.
Först så visar de upp en konsol som folk inte vill ha och de får massa hate för all skit de försökt med.
Sedan så måste de backa på 99% av alla de nya funktionerna men de ligger fortfarande hästlängder efter PS4 när det gäller förhansbokningar och efter detta senaste med grova förseningar så de inte ens har konsoler till oerhört viktiga julhandeln så har de tappat ännu mer köpare.

Xbone går samma väg som Windows ME och kommer att vara en konsol som troligvis kommer att vara den sista Xboxen någonsin och de inblandade i denna soppa kommer att få se sig om efter nya jobb inom en snar framtid.

Postad 15 August 2013 - 07:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Detta måste vara en av dem sämsta släppen någonsin.
Först så visar de upp en konsol som folk inte vill ha och de får massa hate för all skit de försökt med.
Sedan så måste de backa på 99% av alla de nya funktionerna men de ligger fortfarande hästlängder efter PS4 när det gäller förhansbokningar och efter detta senaste med grova förseningar så de inte ens har konsoler till oerhört viktiga julhandeln så har de tappat ännu mer köpare.

Xbone går samma väg som Windows ME och kommer att vara en konsol som troligvis kommer att vara den sista Xboxen någonsin och de inblandade i denna soppa kommer att få se sig om efter nya jobb inom en snar framtid.

Du har alltså siffror på förbokningarna? Hur ser det ut?

Postad 15 August 2013 - 08:13

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Blir nog att avboka om båda försenar och köpa ny pc för pengarna istället. Fullständig idioti. Ingen gamer bryr sig väl egentligen om översättningar så länge det finns på engelska etc. Blir så less..

Postad 15 August 2013 - 08:32

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
la om alla mina förbokningar från 360 till ps3 nu bara för att också. sjukt irriterande. KOmmer ps4an först blir den lätt main console denna generation.

Postad 15 August 2013 - 08:47

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Du har alltså siffror på förbokningarna? Hur ser det ut?

är ju bara att söka lite så hittar du eller gå in på amazon i olika länder så ser du hur det ser ut..
övertaget är tydligt även på förbokade spel så är det stoooort övertag för ps4

Postad 15 August 2013 - 08:55

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Ja eller varför inte prata med någon på typ EG eller MM, dom brukar komma med fakta och har dessutom bra insyn...

(ironi)

Postad 15 August 2013 - 09:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

men de ligger fortfarande hästlängder efter PS4 när det gäller förhansbokningar och efter detta senaste med grova förseningar så de inte ens har konsoler till oerhört viktiga julhandeln så har de tappat ännu mer köpare.

De för MS viktiga marknaderna kommer ha konsoler till julmarknaden, de kommer antagligen ha fler konsoler också efter de är färre länder. Kriget avgörs inte i Sverige, Ryssland och Schweiz.

Titta på lanseringsländerna i Europa som får sina konsoler innan jul. Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Spanien och Storbritannien. Det är där man lägger krutet, vilket är fullkomligt logiskt.

är ju bara att söka lite så hittar du eller gå in på amazon i olika länder så ser du hur det ser ut..
övertaget är tydligt även på förbokade spel så är det stoooort övertag för ps4

Du inser hur lite det säger och hur statistisk osäkert det är att titta på en nätbutik som inte ens redovisar siffror. Eller kan du säga hur många av varje konsol som är förhandsbokade på amazon?

Allting som rör förhandsbokningar är spekulationer och önsketänkande.

Vad kostar gold nuförtiden? Psn+ kostar 340:- vid rätt tillfälle, tror inte att gold kostar 120:- mindre än det... Hur var det med beräkningar?

Kollade precis och såg att gold var dyrare än psn+. Men dom kanske också har rabatter på gold ibland? Så då kan vi säga att priset är samma. Så år 6+ är alltså fortfarande "vinst" ;)

Jag betalade 250kr för ett år guld denna månad. Via nätbutik.

Postad 15 August 2013 - 09:21

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 1

De för MS viktiga marknaderna kommer ha konsoler till julmarknaden, de kommer antagligen ha fler konsoler också efter de är färre länder. Kriget avgörs inte i Sverige, Ryssland och Schweiz.

Titta på lanseringsländerna i Europa som får sina konsoler innan jul. Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Spanien och Storbritannien. Det är där man lägger krutet, vilket är fullkomligt logiskt.

Du inser hur lite det säger och hur statistisk osäkert det är att titta på en nätbutik som inte ens redovisar siffror. Eller kan du säga hur många av varje konsol som är förhandsbokade på amazon?

Allting som rör förhandsbokningar är spekulationer och önsketänkande.

man får en ganska bra fingervisning sen om vissa inte klarar/vill/kan se det stoppar huvet i sanden istället och lever i förnekelse

Postad 15 August 2013 - 09:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Fast jag tror ärligt att det kan bli färre PS4 enheter sett till en WW release, som alla vet kör ju Sony med DDR5, tror det kan bli ett bekymmer då DDR5 minnen är mer avancerade att tillverka, om jag fattat rätt. Sen kör dom ju på likvärdiga processorer, så Sony lär ju inte få det lättare att tillverka sina PS4or.
Så personligen är jag orolig att man inte kommer få några PS4or i Sverige heller.
Då återstår det bara att fixa PCn så man kan lira BF4 i höst.
Hur som helst så lär ju inte Dice vara särskilt glada över detta, dom tappar ju massor på försäljningen.

Postad 15 August 2013 - 09:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi kommer absolut få ps4'or till sverige. Att anta att sony skulle ha problem med tillverkningen för att ms har det är ologiskt. Kom ihåg att det var 32mb-**minnet som var det svåra att ta fram. Nvida tillverkar väl nästan bara gddr5-minne nu, och har dom sagt att dom kan leverera så gör dom det. Med andra ord, komponenten som är svår att ta fram, som dom digitala smartingarna här talat om, finns inte ens i ps4 :P

Postad 15 August 2013 - 10:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Nvida tillverkar väl nästan bara gddr5-minne nu

NVidia tillverkar i huvudtaget inte några minnen men jag håller med om att det är ologiskt att dra slutsatsen att bara för att MS har problem (eller snarare eventuellt har tillverkningsproblem) så har Sony det.

Sen kör dom ju på likvärdiga processorer, så Sony lär ju inte få det lättare att tillverka sina PS4or.

I och med ESRAM-minnet så tror jag inte man kan påstå att de har särskilt likvärdiga processorer, konstruktionsmässigt.

PS4 APU borde vara ganska lätttillverkad, AMD och deras partners har tidigare erfarenheter av att baka ihop CPU och GPU logik på samma kiselyta och chippet som sådant kommer inte vara särskilt stort, ungefär som Pitcairn, dvs det chip som sitter i AMDs mellanklassare 7870/7850.

ONE APU lär bli större och mer komplex pga ESRAM som sagt.

som alla vet kör ju Sony med DDR5, tror det kan bli ett bekymmer då DDR5 minnen är mer avancerade att tillverka, om jag fattat rätt.

GDDR5 i sig lär inte vara så svårt att tillverka. Men däremot så är ju moduler i storleken 4 Gbit något helt nytt (och finns än så länge bara på marknaden i väldigt liten skala i Nvidia Quadro K6000 12 GB) så ja, här kan det ju finnas risk för komponentbrist. Inte minst då det krävs 16 st moduler per PS4:a.

Som det ser ut så har de iaf minst två möjliga leverantörer iaf (Samsung och Hynix) plus att de är specade för lite lägre klockning vilket ev kan hjälpa upp yield en smula.

Redigerat av pacman, 15 August 2013 - 10:41.

Postad 15 August 2013 - 10:25

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Jag betalade 250kr för ett år guld denna månad. Via nätbutik.

Vilken butik då? Kollade igår och då var det 368:- eller något som var billigast. Men hur som helst så är psn+ 10:- billigare ändå vid rätt tillfälle ;) plus flera gratisspel varje månad och andra rabatter på spel osv. Gold kommer aldrig att komma i närheten av psn+

Edit- rätt kul ändå att läsa om att så många ser en försening som positivt :)

Redigerat av Fiddey, 15 August 2013 - 10:28.

Postad 15 August 2013 - 10:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

man får en ganska bra fingervisning sen om vissa inte klarar/vill/kan se det stoppar huvet i sanden istället och lever i förnekelse

Utan siffror ger den en väldigt dålig fingervisning. Det handlar inte om att stoppa huvudet i sanden. Det handlar om att jag vill ha klara konkreta siffror. Jag har aldrig sagt att PS4 inte är mer förhandsbokad eller något sådant. Jag säger att sinnes snack om hästlängder före är bara rena spekulationer eftersom vi inte har några siffror. Vi vet inte hur många fler konsoler Sony har förhandsbokade jämfört med MS och kan därför inte snacka om stooort övertag. Stort är för övrigt en definitionsfråga. Vad som är stort för dig är nödvändigtvis inte stort för MS eller andra bedömare.

Ge mig siffror så kan vi fortsätta diskutera. Fram tills dess blir det bara spekulationer. Mina spekulationer är att Sony kommer leda racet under de första året och beroende på hur många fler konsoler ge har sålt (10%, 20%, 30% mer) kommer MS att agera nästa sommar under E3 (eller inte om det skiljer lite).

Vilken butik då? Kollade igår och då var det 368:- eller något som var billigast. Men hur som helst så är psn+ 10:- billigare ändå vid rätt tillfälle ;) plus flera gratisspel varje månad och andra rabatter på spel osv. Gold kommer aldrig att komma i närheten av psn+

Simply games. Och nu lägger du en personlig bedömning i det hela också. För dig kommer guld inte i närheten av PSN+. Behöver inte vara samma sak för någon annan som värdesätter andra saker med tjänsterna.

Postad 15 August 2013 - 10:45

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Köpte 13 mån Guld för 290 kr igår och billigaste PSN+ 12 mån gick på 370 kr. Om det gått att köpa PSN+ 13 mån så hade det garanterat kostat minst 390 kr.

Räknade på ett lite för högt pris igår för jag var osäker på om en PSN+ kod köpt från England funkade här hemma.

Postad 15 August 2013 - 10:50

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Vilken butik då? Kollade igår och då var det 368:- eller något som var billigast. Men hur som helst så är psn+ 10:- billigare ändå vid rätt tillfälle ;) plus flera gratisspel varje månad och andra rabatter på spel osv. Gold kommer aldrig att komma i närheten av psn+ Edit- rätt kul ändå att läsa om att så många ser en försening som positivt :)

Fast jag köper inte Xbox Live Guld för att jag får massa spel gratis (i dagsläget får jag 2 spel gratis som jag får behålla även om jag inte behåller Guld-abonnemanget vilket inte är så hos PSN+) utan jag köper Guld för att jag vill ha den bästa spelupplevelsen som finns på konsol idag.
Därmed betalar jag gärna lite mer pengar för Guld än för PSN+.

Ser absolut inte förseningen som något positivt, vill hellre ha Xbox One i november än början av 2014 (när det nu är?). Däremot kan positiva saker komma ur förseningen då man har mer tid att jobba fram saker som inte skulle hinna till november.

Postad 15 August 2013 - 11:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 4
Tror det bara är bullshit att förseningen beror på översättningar eller att de sålt för mycket. För dålig produktionsyield helt enkelt. Vad jag tror...

Postad 15 August 2013 - 11:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Ingen gamer bryr sig väl egentligen om översättningar så länge det finns på engelska etc.

Haha, jo det finns ju tydligen en här på forumet som tycker det är viktigare än allt annat att översättningarna är bra annars rör han den inte med tång :)

Postad 15 August 2013 - 11:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Vi kommer absolut få ps4'or till sverige. Att anta att sony skulle ha problem med tillverkningen för att ms har det är ologiskt. Kom ihåg att det var 32mb-**minnet som var det svåra att ta fram. Nvida tillverkar väl nästan bara gddr5-minne nu, och har dom sagt att dom kan leverera så gör dom det. Med andra ord, komponenten som är svår att ta fram, som dom digitala smartingarna här talat om, finns inte ens i ps4 :P

Nvidia tillverkar inte ett enda GDDR5 chip vad jag vet.

Postad 15 August 2013 - 11:58

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Haha, jo det finns ju tydligen en här på forumet som tycker det är viktigare än allt annat att översättningarna är bra annars rör han den inte med tång :)

alltid ett undantag som bekräftar regeln! :P

Postad 15 August 2013 - 12:04

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 1

Utan siffror ger den en väldigt dålig fingervisning. Det handlar inte om att stoppa huvudet i sanden. Det handlar om att jag vill ha klara konkreta siffror. Jag har aldrig sagt att PS4 inte är mer förhandsbokad eller något sådant. Jag säger att sinnes snack om hästlängder före är bara rena spekulationer eftersom vi inte har några siffror. Vi vet inte hur många fler konsoler Sony har förhandsbokade jämfört med MS och kan därför inte snacka om stooort övertag. Stort är för övrigt en definitionsfråga. Vad som är stort för dig är nödvändigtvis inte stort för MS eller andra bedömare.

Ge mig siffror så kan vi fortsätta diskutera. Fram tills dess blir det bara spekulationer. Mina spekulationer är att Sony kommer leda racet under de första året och beroende på hur många fler konsoler ge har sålt (10%, 20%, 30% mer) kommer MS att agera nästa sommar under E3 (eller inte om det skiljer lite).

Simply games. Och nu lägger du en personlig bedömning i det hela också. För dig kommer guld inte i närheten av PSN+. Behöver inte vara samma sak för någon annan som värdesätter andra saker med tjänsterna.

kanske svårt att hitta siffror på konsollen men på spel finns det och där ser det ut så här för en vecka sen eller två i usa xbox förlovande land

Battlefield 4 (PS4): 67,486 / (Xbox One): 29,390

Call of Duty: Ghosts (PS4): 66,548 / (Xbox One): 45,749

Watchdogs (PS4): 79, 995 / (Xbox One): 29,390 preorders

så allt pekar på ungefär 3:1/4:1 ratio och ennuvärre ser det ut i europa och efter detta att den släpps 2014 lär ju inte göra saken bättre hahaha

men det är ju klart xbox köparna kanske inte köper spel dom kan ju titta på tv istället

Redigerat av Rumpnisse, 15 August 2013 - 12:04.

Postad 15 August 2013 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

Kriget avgörs inte i Sverige, Ryssland och Schweiz.

Precis, det är fullkomligt irrelevant att de missar dessa små marknader med några månader. Vi såg ju hur doomed PS3 blev när de missade hela EU med ett halvår.

Edit- rätt kul ändå att läsa om att så många ser en försening som positivt

Ja de försöker nog se det positiva i en för dem tråkig nyhet, det är riktigt nedrigt av dem. Då gillar vi mer de som aldrig ens har varit intresserade av Xbox som nu kommer som flugor till saft.

Postad 15 August 2013 - 12:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

kanske svårt att hitta siffror på konsollen men på spel finns det och där ser det ut så här för en vecka sen eller två i usa xbox förlovande land

så allt pekar på ungefär 3:1/4:1 ratio och ennuvärre ser det ut i europa och efter detta att den släpps 2014 lär ju inte göra saken bättre hahaha

men det är ju klart xbox köparna kanske inte köper spel dom kan ju titta på tv istället

Om siffrorna kommer från VGChartz.com är det spekulationer inte konkreta fakta.

Men ja Sony lär ha en starkare start än MS, det är nog få som tror något annat. Sedan är frågan hur mycket starkare och hur och när MS kommer att agera.

Men med tanke på tonen i ditt meddelande kan man fundera på om du ens är intresserad av att diskutera eller bara trolla.

Postad 15 August 2013 - 12:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Hur har du det med matten, egentligen? Ingen av de där siffrorna är ens 3:1, ändå pekar allt på 3-4:1?

Antingen är din matte dålig, eller så är det din logik som är skev.

Postad 15 August 2013 - 12:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nej, nu har jag blandat ihop alla tillverkare igen ser jag :D

Nåväl, kontentan är väl iaf att ms hade svårt att få fram esram (hette det väl?) enligt rykten tidigare i sommar. Det är en del som sony inte har med i sin enhet, vilket skulle innebära att produktionsproblemen, om det är den delen, inte kan överföras till ps4. Officiellt har väl ms sagt att det beror på flera anledningar, översättning osv, men så länge dom inte rakt ut säger att dom inte har produktionsproblem så tror jag fortfarande på att det är produktionen som är det stora problemet.

I min värld så bör det nämligen inte vara så svårt att sätta ihop ett par små team för att göra en snabbare översättning av dashboarden eller var det nu var som behövde översättas.

Postad 15 August 2013 - 12:29

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Hur har du det med matten, egentligen? Ingen av de där siffrorna är ens 3:1, ändå pekar allt på 3-4:1?

Antingen är din matte dålig, eller så är det din logik som är skev.

ne men räknar man med exclusiva och vad butiker raporterar och vad som sägs så ligger det på minst 3:1/4:1 i usa och lär vara bra mycket högre i resten av världen helst efter senarelagd lansering

Postad 15 August 2013 - 12:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Visa på de siffrorna då, istället för att visa siffror som säger från ca 1,5:1 till ca 2,7:1, om du nu vill bevisa din tes.

Postad 15 August 2013 - 12:46

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

ne men räknar man med exclusiva och vad butiker raporterar och vad som sägs så ligger det på minst 3:1/4:1 i usa och lär vara bra mycket högre i resten av världen helst efter senarelagd lansering

1. Man kan inte lägga fram hälften av siffrorna.
2. Återigen är det bara rena spekulationer från din sida utan ett uns mer konkreta siffror.

Traditionellt sätt är Sony betydligt starkare än MS i Europa och det är klart att något sådant här kommer sätta käppar i hjulen för oss i Sverige. Men som jag redan påpekat får de stora och viktiga länderna i Europa konsolen samtidigt som USA. Så hur resonerar man när man säger

När Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Spanien och Storbritannien alla får konsolen 2013...

Postad 15 August 2013 - 13:12

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Onlinebutikerna har ju satt "beräknas i lager: 31/12" på PS4:an. Orka gnälla på MS när det kan bli en liknande försening för Sony.

Postad 15 August 2013 - 13:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Onlinebutikerna har ju satt "beräknas i lager: 31/12" på PS4:an. Orka gnälla på MS när det kan bli en liknande försening för Sony.

Om det blir en försening av PS4 kommer vi gnälla på det med, den har dock inte försenats än. ;)

Postad 15 August 2013 - 13:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1
Näe då ska vi plocka fram det positiva i det. Det kan ju bara komma gott ur det faktum att PS4 trillar in i Sverige framåt Maj eller så... ;)

Redigerat av pacman, 15 August 2013 - 13:29.

Postad 15 August 2013 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Näe då ska vi plocka fram det positiva i det. Det kan ju bara komma gott ur det faktum att PS4 trillar in i Sverige framåt Maj eller så... ;)

Dina meningar stämmer inte överens. Den ena säger plocka fram det positiva i en försening, den andra säger att det bara kan komma gott. Det känns som du inte riktigt förstår skillnaden?

Postad 15 August 2013 - 13:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Den ena säger plocka fram det positiva i en försening, den andra säger att det bara kan komma gott. Det känns som du inte riktigt förstår skillnaden?

Dina meningar stämmer inte överens. Det känns som du inte riktigt förstår sambandet.

Redigerat av pacman, 15 August 2013 - 13:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.