Battlefield 1
986 svar till detta ämne
Postad 03 November 2016 - 13:19
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ja Dice har verkligen renderat snipern till att hålla sig borta från flaggorna (möjlgitvis att försvara flaggorna men inte att ta över vilket ger mest poäng). Dessutom med sweetspot mekaniken och snabbheten på kulorna så har dem gjort det enklare att snipra på avstånd. Tråkigt för mig som gillade att spela objective och aggressivt med snipern. Men det är ändå kul att köra någelund aggressivt och försöka ta flagg. lyckas man bra känner man sig extra bra jämfört med om man spelar andra enklare klasser.
Kikade nån video och snipert man låser upp vid lvl 10 verkar vara det man vill ha för aggresivt spelade, lite sent... då har man ju levlat klart ;-)
Postad 03 November 2016 - 13:28
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Jag kikade en video ifrån Linus tech tips och bf1 är spelbart på ett 660 i medium (30fps) så det bör vara mer lätt drivet än bf4 när det kom i förhålandet?
Sen så är det nog dags att lägga ner ordet pc master race... mer Pc minority race!
http://youtu.be/pktQhIcaLJ0
Jag dingade lvl 10 på supporten igår, så tänkte ge mig på sniper då jah råkar ha ett legendary skin till pistolen man låser upp vid 10, men shit... jag kan inte spela objective då jag inte kan ha ihjäl nån i närstrid så poängen trillar ju inte direkt in... mvh kommer ta flera månader!
Ofan, då verkar det driva lättare än bf4? Har ett 1060kort , 3.4 ghz i7a 2600(eller nåt sånt), och 16gig ram... flyter på som fan, men har slagit av en hel del, som AA, vert sync, för att minska inputlag, sen sänkt en hel del på olika settings (lövrunk) för vill att det ska flyta på så bra som möjligt och se den lede fienden bra, men är ruggigt snyggt ändå (kör i 1080p)
Ligger nog 100-120 fps hela tiden... inte behövt kolla...
Undar vad man behöver för burk för att ligga på 60fps plus för detta tro? 
Redigerat av Garrett, 03 November 2016 - 13:36.
Postad 03 November 2016 - 13:31
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Själv passade jag på att göra en overhaul på gaming-riggen inför BF1.
Så nu sitter man och kör allting maxat i 3440x1440p på stabila 90-100 fps 
Postad 03 November 2016 - 13:33
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Själv passade jag på att göra en overhaul på gaming-riggen inför BF1.
Så nu sitter man och kör allting maxat i 3440x1440p på stabila 90-100 fps 
Jo... sett din skärm i ditt galleri med... avundsjuk man är!
Postad 03 November 2016 - 13:36
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ja tack, den är en våt dröm att spela med kan jag lova, vilken skillnad.
Dock sved det ordentligt i plånboken.... 
Postad 03 November 2016 - 13:39
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Ja tack, den är en våt dröm att spela med kan jag lova, vilken skillnad.
Dock sved det ordentligt i plånboken.... 
Förstår det 
Hoppas på joystick stöd nu... hörde rykten om att det ska komma en uppd på det, nån från EA hade skrivit det på tvitter... men i början sa dom ju " big No no..." Men ett bf på dator utan joystick, är ju som ha blankslitna sommardäck på en isig väg! 
Postad 03 November 2016 - 13:40
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Förstår det 
Hoppas på joystick stöd nu... hörde rykten om att det ska komma en uppd på det, nån från EA hade skrivit det på tvitter... men i början sa dom ju " big No no..." Men ett bf på dator utan joystick, är ju som ha blankslitna sommardäck på en isig väg! 
Håller med, vägrar att flyga med kontroll eller mus, men som sagt dom har ju gått ut med att det kommer så.
Postad 03 November 2016 - 13:46
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Nån somlåst upp ett bra supportvapen färresten... är väl det enda jag jag har direkt svårt med, med dom olika klasserna... hört talas om att BAR ska va bra... men vilken..? 
Postad 03 November 2016 - 13:47
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Nån somlåst upp ett bra supportvapen färresten... är väl det enda jag jag har direkt svårt med, med dom olika klasserna... hört talas om att BAR ska va bra... men vilken..? 
Bar Storm är en ny favvo för mig iaf, klart bäst hittils imo.
Postad 03 November 2016 - 17:09
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Bar Storm är en ny favvo för mig iaf, klart bäst hittils imo.
Får sikta in mig på den... ibland är man ju support i gruppen då dom andra är assault/medic... då är det viktigt att leverera ammo, OCH överleva med något ok vapen!
Postad 03 November 2016 - 17:15
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Däremot återstår en lång resa innan man kan låsa upp Hellriegel för Assaultklassen 
Tycker nästan alla vapen för den suger so far.
Postad 03 November 2016 - 17:52
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Däremot återstår en lång resa innan man kan låsa upp Hellriegel för Assaultklassen 
Tycker nästan alla vapen för den suger so far.
Jag använder autmatico M1918 Trench så länge... inte bra å långt håll, men i närstrid är den riktigt grym, och på lite håll går det att "dutta" försiktigt och få kills... men är svårt... men närstrid, jäklar!
Postad 03 November 2016 - 18:01
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Jag använder autmatico M1918 Trench så länge... inte bra å långt håll, men i närstrid är den riktigt grym, och på lite håll går det att "dutta" försiktigt och få kills... men är svårt... men närstrid, jäklar! 
Jo, kör den själv men tycker den suger på allt annat än CQB.
Postad 03 November 2016 - 18:18
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Tycker att assaultklassen är riktigt effektiv så länge man spelar den korrekt. Jag får alltid riktigt bra k/d och poäng eftersom man hänger på flaggorna, har ner tanks och har lätt ihjäl typ 3 pers innan man måste ladda om.
Postad 03 November 2016 - 18:19
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Jo, kör den själv men tycker den suger på allt annat än CQB.
Jo... man får vara inne i röjet så att säga... men har en jäkla massa kills med den redan tror jag... stadsbanor och tättbebyggt är den kung
Postad 03 November 2016 - 18:24
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Tycker att assaultklassen är riktigt effektiv så länge man spelar den korrekt. Jag får alltid riktigt bra k/d och poäng eftersom man hänger på flaggorna, har ner tanks och har lätt ihjäl typ 3 pers innan man måste ladda om.
Ja... den är viktig mot tanks, och tanksgranaterna funkar ypperligt mot inf med! 
Gäller och ha en bra support med också...
Postad 04 November 2016 - 07:05
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Har sett på videor att uppe till höger i grafiken på skärmen syns det vilka som dödas och av vilket vapen... men det syns inte hos mig... hur slår man på det..?
Redigerat av Garrett, 04 November 2016 - 07:06.
Postad 04 November 2016 - 08:25
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Man måste aktivera killfeed under gameplay options.
Redigerat av andersos, 04 November 2016 - 08:26.
Postad 04 November 2016 - 09:08
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Man måste aktivera killfeed under gameplay options.
Ok... kan va bra när man ser dom i squaden när dom stryker med eller inte mm... 
Tack 
Redigerat av Garrett, 04 November 2016 - 09:17.
Postad 04 November 2016 - 13:13
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
När jag låste upp Merci Telescopic (kör 2.5 i zoom) så vände det för mig som support spelare, innan hade jag stora problem att döda någon.
Postad 04 November 2016 - 18:59
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Vilket Scout-vapen tycker ni är bäst?
Postad 05 November 2016 - 06:11
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Vilket Scout-vapen tycker ni är bäst?
Som låg level scout lirar jag Russian sniper! Tot 150 kills. Men haft riktigt bra flyt inatt. Ifrån att inte fattat alls hur jag ska spela scout till 2 rundor irad med 30+ kills.
Postad 05 November 2016 - 13:24
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Ok, jag får inte så många kills på en runda än, måste träna mer Vad kör du för taktik? Jag har försökt lite olika. Bl.a att gömma sig i en buske och vakta ett Objective samt scouta åt folk. Ibland springer jag och hjälper till med att ta över dom. Det brukar oftast sluta med att man dör av någon support som kommer och matar en full med bly.
Postad 05 November 2016 - 20:57
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Nån som gamear på ps4 så adda voldoo
Postad 05 November 2016 - 21:46
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Nån som gamear på ps4 så adda voldoo
kan adda i morgon då jag får ha tv i fred från frugan haha
Postad 05 November 2016 - 23:25
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Har vi lite PC folk här i tråden?
Adda mig gärna på origin isf: legendarystabbe
Redigerat av stabbe, 05 November 2016 - 23:25.
Postad 05 November 2016 - 23:27
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Har vi lite PC folk här i tråden?
Adda mig gärna på origin isf: legendarystabbe
Nä, här spelas enbart på pc, the way it's meant to be played
Postad 06 November 2016 - 00:51
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
The way its ment to played ja inte riktigt merparten spelar på ps4 och det är väl dock mer ämnat att alla plattformar är ämnade att spelas på jag tycker dock de är roligare på konsoler
Postad 06 November 2016 - 07:23
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
The way its ment to played ja inte riktigt merparten spelar på ps4 och det är väl dock mer ämnat att alla plattformar är ämnade att spelas på jag tycker dock de är roligare på konsoler
Kan ju bero på att det är billigare och köpa ps4+BF än en hyffsad PC+bf... jag spelar bf på både och... och kan säg att på PC funkar allt lite bättre... enligt mig iaf... sen handlar det nog mycket om okunskap... är inte så svårt att sätta ihop en hyfsad PC till bra peng... men är ju bara fråga här eller på sweclockers, så får man bra råd 
Tycker med det är roligt på konsol, men lite roligare på PC, och brukar gå bättre för mig där... 
Saknar framför allt chatt på konsol, ingame, så man kan skriva tex "tank på väg till b " snabbt mm till teammates, och lite "smakade spaden bra" tex till fi, när man "spadat"ihjäl nån man känner i motståndarlaget ... och man skulle kunna ha/nå Teamspeak server genom konsol med, istället för att hålla på att krångla med party...
En sak som är fördel med konsol, är väl att alla spelar på lika villkor... är ju lite tråkigt om nån har knappa 30fps, gammal mus/tangbord, släpig skärm, möter en med responsiv skärm i 144fps/hz, bra/hög DPI på musen...
Det som kan vara orättvist på konsol, är väl hur bra/responsiv bildvisare man har... går man in för det ska man ju spela på en bra datorskärm med konsolen, då lyder kontrollen, siktet mycket bättre...
Nog om det... spelat lite scout nu nån timme... tycker det är rätt tråkigt annars, men här är det rätt kul, kört lite den här russian sniper, grym som faen... men tar ju flaggor också som scout, så måste ha en bra pistol med... har ni låst upp/köpt nån bra pickadol än? 
Brukar höftskjuta ett skott med scout, sen fortsätta med pistol om jag möter en st fi í närstrid bland flaggorna, har funkat ok 
Redigerat av Garrett, 06 November 2016 - 07:25.
Postad 06 November 2016 - 08:04
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Nä, här spelas enbart på pc, the way it's meant to be played 
Nä?  PC jag frågade efter 😆
Postad 07 November 2016 - 10:58
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
hansson11 vem är du? Bra understöd igår, grymt bra spelat!
Postad 07 November 2016 - 11:27
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kan ju bero på att det är billigare och köpa ps4+BF än en hyffsad PC+bf... jag spelar bf på både och... och kan säg att på PC funkar allt lite bättre... enligt mig iaf... sen handlar det nog mycket om okunskap... är inte så svårt att sätta ihop en hyfsad PC till bra peng... men är ju bara fråga här eller på sweclockers, så får man bra råd 
Tycker med det är roligt på konsol, men lite roligare på PC, och brukar gå bättre för mig där... 
Saknar framför allt chatt på konsol, ingame, så man kan skriva tex "tank på väg till b " snabbt mm till teammates, och lite "smakade spaden bra" tex till fi, när man "spadat"ihjäl nån man känner i motståndarlaget ... och man skulle kunna ha/nå Teamspeak server genom konsol med, istället för att hålla på att krångla med party...
En sak som är fördel med konsol, är väl att alla spelar på lika villkor... är ju lite tråkigt om nån har knappa 30fps, gammal mus/tangbord, släpig skärm, möter en med responsiv skärm i 144fps/hz, bra/hög DPI på musen...
Det som kan vara orättvist på konsol, är väl hur bra/responsiv bildvisare man har... går man in för det ska man ju spela på en bra datorskärm med konsolen, då lyder kontrollen, siktet mycket bättre...
Nog om det... spelat lite scout nu nån timme... tycker det är rätt tråkigt annars, men här är det rätt kul, kört lite den här russian sniper, grym som faen... men tar ju flaggor också som scout, så måste ha en bra pistol med... har ni låst upp/köpt nån bra pickadol än? 
Brukar höftskjuta ett skott med scout, sen fortsätta med pistol om jag möter en st fi í närstrid bland flaggorna, har funkat ok 
köper man spelet löst så är det dock inte billigare på ps4!! det är dyrare!! pc är billigare!!! och merparten köper inte en ny ps4 för ett spel man köper spelet enbart...
jag har en hyfsad 8 kärnig pc körde betan av BF1 på den men köpte ändå till ps4 av en anledning tycker det e roligare sitta o lira i vardagsrummet vid tv ...
Postad 07 November 2016 - 15:12
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
fy**** vad kär jag är i detta spel. ju mer man lär sig och förstår sig på spelet så blir det så uppenbart hur mycket bättre balanserat och designat detta är mot BF4. Dessutom fungerar det ju nästan smärtfritt rent tekniskt. små buggar finns såklart och att joina polare kan vara lite komplicerat
Postad 07 November 2016 - 15:42
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
fy**** vad kär jag är i detta spel. ju mer man lär sig och förstår sig på spelet så blir det så uppenbart hur mycket bättre balanserat och designat detta är mot BF4. Dessutom fungerar det ju nästan smärtfritt rent tekniskt. små buggar finns såklart och att joina polare kan vara lite komplicerat
Word! (gillar fortfarande dock inte tåg, zeppelinare grejen fortfarande.. )
Går det inte flippa l1/l2, r1/2 på ps4 på detta..?
Redigerat av Garrett, 07 November 2016 - 15:42.
Postad 07 November 2016 - 15:48
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Haha ja dem jäklarna ja. Ville mest bara göra ett positivt inlägg å glömde bort dem. Dock stör jag mig inte på dem lika mycket längre men skulle helst slippa dem.
Postad 07 November 2016 - 19:18
Unregistered1594247d
-
Unregistered1594247d
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Hur är det med frame rate på PS4? I betan var det ju fruktansvärt ibland. Flyter det bättre nu eller droppar den enormt på vissa ställen? T.e.x stora strider.
Redigerat av Unregistered1594247d, 07 November 2016 - 19:20.
Postad 07 November 2016 - 20:42
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Hur är det med frame rate på PS4? I betan var det ju fruktansvärt ibland. Flyter det bättre nu eller droppar den enormt på vissa ställen? T.e.x stora strider.
Jag spelar på PS4 och jag är känslig för framedrops och klagade hela tiden på BF4 trots att man spelade Conquest Small men nu klagar jag inte alls. Märker det knappt.
Det ända jag märker rent prestanda mässigt är när man får någon medalj eller vad det är, så dyker det upp en stor blaffa på rutan när man utfört något, så blir upplösningen kass i typ en halv sekund.
Postad 07 November 2016 - 20:57
Unregistered1594247d
-
Unregistered1594247d
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Jag spelar på PS4 och jag är känslig för framedrops och klagade hela tiden på BF4 trots att man spelade Conquest Small men nu klagar jag inte alls. Märker det knappt.
Det ända jag märker rent prestanda mässigt är när man får någon medalj eller vad det är, så dyker det upp en stor blaffa på rutan när man utfört något, så blir upplösningen kass i typ en halv sekund.
Låter bra det! 
Postad 07 November 2016 - 23:31
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Har för mig att det går att mappa knapparna fritt i PS4-settings...?
Postad 08 November 2016 - 07:07
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Har för mig att det går att mappa knapparna fritt i PS4-settings...?
Japp... men ibland glömmer ma ställa tillbaka det... och då blir man vansinnig när man startar andra spel
Postad 08 November 2016 - 07:10
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Tycker du så? Tycker i CQ och det händer mycket, tex den ökenbanan med bara 3 flaggor, då dippar det nog ner mot 30 fps... 
Nu har jag inte lirat så mycket på ps4 versionen, kör mest PC, men spelar med bla sonen ibland på ps4...men nog märker jag av en hel del dipar som stör en del... 
Kanske blir mer optimerat snart..? Undrar hur det blir med PRO versionen..? 
Redigerat av Garrett, 08 November 2016 - 07:13.
Postad 08 November 2016 - 08:42
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Tycker du så? Tycker i CQ och det händer mycket, tex den ökenbanan med bara 3 flaggor, då dippar det nog ner mot 30 fps... 
Nu har jag inte lirat så mycket på ps4 versionen, kör mest PC, men spelar med bla sonen ibland på ps4...men nog märker jag av en hel del dipar som stör en del... 
Kanske blir mer optimerat snart..? Undrar hur det blir med PRO versionen..? 
Klart jag märkt endel dippar men det är ju inte ens i närheten av hur dåligt det var med BF4. Det kanske är därför jag inte stör mig på det. Jag är fortfarande så nöjd med hur detta spel presterar rent generellt att jag nog fortfarande svävar på moln... när jag kommer tillbaka till verkligheten kanske jag reagerar annorlunda hahaha
Postad 08 November 2016 - 10:12
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Detta var ju lite småroligt
http://www.youtube.com/watch?v=FxUG27mrdgE
Postad 08 November 2016 - 15:15
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Bara jag som inte haft jättekul med BF1 hittills? BF4 är nog min absoluta favorit och mest spelade spel, men kommer inte riktigt in detta... tycker att dom har odlat det sämsta från BF4 så pass att spelet mest bara är massa campare med snipers bakom varsin sten långt borta någonstans.
Postad 08 November 2016 - 17:37
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Bara jag som inte haft jättekul med BF1 hittills? BF4 är nog min absoluta favorit och mest spelade spel, men kommer inte riktigt in detta... tycker att dom har odlat det sämsta från BF4 så pass att spelet mest bara är massa campare med snipers bakom varsin sten långt borta någonstans.
Som med BF4 då? lol
Postad 08 November 2016 - 18:44
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Bf4 var drabbat av det, men inte alls så att det förstörde helhetsupplevelsen annat än på någon undantagsbana.
Postad 08 November 2016 - 19:02
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Bf4 var drabbat av det, men inte alls så att det förstörde helhetsupplevelsen annat än på någon undantagsbana.
Är väl samma sak med BF1?
Och huruvida det förstörde helhetsupplevelsen i BF4 beror väl helt och hållet på vem du frågar?
Postad 08 November 2016 - 20:32
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Är väl samma sak med BF1?
Och huruvida det förstörde helhetsupplevelsen i BF4 beror väl helt och hållet på vem du frågar?
Ja det är ju min åsikt, min upplevelse. Jag frågade ju om andra höll med. Det verkar ju inte som det?
Postad 08 November 2016 - 20:37
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Upplever inte det alls med massa sniper campare, vissa banor är fördelaktigt för det, men är väl inte mer ön rättvist, då en stadsbana kanske gynnar smg/lmg över en sniper.
Det tråkiga är ju dom som spelar sniper och inte spelar objektivet utan bara jobbar på sin egna kd. Förståligt om man inte står och cappar en flagga, gör sällan jag som sniper heller, men att tömma en flagga på folk är ju sniperns uppgift så att markpersonalen kan plocka av dom som "campar" på flaggan.
Redigerat av SKIBBE, 08 November 2016 - 20:55.
Postad 08 November 2016 - 20:37
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ja det är ju min åsikt, min upplevelse. Jag frågade ju om andra höll med. Det verkar ju inte som det?
Och jag och andra svarade med våra åsikter och upplevelser.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|