Shadow of war för mig och forza om det är släppt då.
Forza ska vara släppt
1 relaterade trådar
Postad 04 september 2017 - 09:14
Forza ska vara släppt Postad 04 september 2017 - 09:16
Då är de ju per definition "One X Enhanced" så då kan de ju lika gärna "patcha in" högre upplösning än så. Postad 04 september 2017 - 09:20 Sant, det var mer en personlig önskan. Jag nöjer mig med native 1080p, 4k är inget jag suktar efter 😋. Edit: hoppas ju på 1080p också då det bör vara lättare att nå 60fps med än 4k... Redigerat av SKIBBE, 04 september 2017 - 13:26. Postad 04 september 2017 - 09:32 Jag lirar ännu kopiöst med Fallout 4, så jag gissar att jag kommer att peta in GOTY-versionen som släpps denna månad vid premiären på X
Postad 04 september 2017 - 12:30 Ryktas att Assassins' creed på one X ska kunna köras i 4K 30fps eller 1080p i 60 fps.
Vad ska man välja? ÄR ju ett single player spel...och har en 4k tv så lutar ju mer åt 30 fps och 4k. Men då ska det gå att se skillnad på 4k och 1080p med. Postad 04 september 2017 - 12:56
Du får jämföra och berätta dina upplevelser när det är dags. Funderade på om jag skulle vänta med att starta upp Bioshock: The Collection tills jag får hem skorpionen. Postad 04 september 2017 - 14:32
Är ju precis som patchen som ska komma till Tomb Raider där man ska kunna välja olika inställningar. Ett spel som AC känns ju inte som man lider av 30 fps iaf men det är ju kul att man kan testa olika åtminstone. Postad 04 september 2017 - 17:06 Jag kommer köra Forza 7 på win 10 burk när xbox one X släpps Redigerat av oqvist, 04 september 2017 - 17:06. Postad 06 september 2017 - 16:16 Pratade med MS Store om när de drar pengarna för min Scorpio, ett märkligt samtal som gör att jag inte vet när jag behöver "öppna" mitt VISA (Kan bara öppna NORDEA mot världen i 60 minuter åt gången).
Någon som har erfarenhet av detta? Postad 06 september 2017 - 16:31
Ring Nordea och fråga hur fan dom tänkt att man någonsin ska kunna förboka saker utomlands med den fantastiska säkerhetsfunktionen dom fixat. Swedbank spärrade ju mitt kort när jag var i USA då dom trodde att någon fått tag på mina kortuppgifter. Man borde ju kunna förvänta sig åtminstone ett samtal innan dom bara spärrar hursomhelst. Postad 06 september 2017 - 16:46 Sorry för lite OT. Lycka till med Nordea. De är helt värdelösa. Fick problem med en förbokning hos Amazon.co.uk. Amazon kunde inte dra pengarna när det var dags pga kortet var stängt hos Nordea.
Ringde upp Nordea och fråga hur de tänkte när man inte kan ha kortet öppet, tex Handelsbanken och andra banker har valet att ha kortet öppet hela tiden. Fick till svar att de gör det för kundens bästa.
Sa då att jag är vuxen nog att bedömma ifall jag vill ha kortet öppet hela tiden. Gav tipset att Nordea inför ett val dvs att kunna lämna kortet öppet. Tror dock att det aldrig kommer att genomföras.
Ser nu också att Nordea har flyttat huvudkontoret till Finland. Tror det är dags att byta bank.
Edit: Kör numera med PayPal vid förbokningar för att slippa problemet med stängt kort. Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 06 september 2017 - 17:31. Postad 06 september 2017 - 17:37 Hur gör man med saker som drar varje månad, typ Spotify, Usenet t.ex som inte är svenskt, eller amerikanska Netflix osv? Måste man sitta och tajma dessa dragningar? Redigerat av SKIBBE, 06 september 2017 - 17:38. Postad 06 september 2017 - 18:50 Ja helt sjukt när det bara är öppet 60 minuter! Bad NORDEA att jag borde kunna sätta MS som en säker säljare, men något sådant finns inte... Känns som lotto nu...
Dags att byta bank (Efter den 7de November), men till vem? Postad 06 september 2017 - 19:38
Har du förbokat från något annat land med ditt Paypal? Min Scorpio kommer skickas från Tyskland men ska jag då ha Sverige som land i MS-store som Paypal-land? Postad 07 september 2017 - 07:36
Trams bank .... jag har inga problem med Swedbank Postad 07 september 2017 - 08:40 Har Handelsbanken, aldrig haft krångel. Kort (Mastercard) går att öppna och stänga för ehandel. Kanske tom utlandshandel. Postad 07 september 2017 - 14:38
Jag är också intresserad av detta. Jag förbokade från Italien och med paypal som angiven betalning. Nu sitter jag här och är orolig för att det ska krångla någonstans på vägen när det närmar sig release. Enligt MS så är mitt paypal för köp i Sverige. Postad 07 september 2017 - 15:15 Jag förbokade en Scorpio från England, valde vid betalning en engelsk postkod annars så kunde jag inte genomföra köpet. Är inte orolig men skulle det skita sig så får man väl köpa en vanlig Xbox X från Amazon, eller någon annan utlänsk firma när den väl är släppt. Betalar då med kreditkort. Postad 07 september 2017 - 15:23
Hmm...jag fick vad jag kan minnas inte upp någon fråga om postkod annat än den svenska. I min bekräftelse så står ju min adress helt korrekt och paypal kopplad till mitt MS-konto står med där också.
Ytterligare en fråga: Har du något kort kopplat till Paypal och vet du om det automatiskt är det kortet som kommer att belastas? I alla andra fall när jag har använt paypal så har man ju direkt blivit vidareslussad till dem och där fått ange hur man vill betala vida Paypal. Jag kan inte minnas att jag fick någon sådan fråga heller men jag är osäker, det var ju lite bråttom med förbokningarna så jag kan ha dåligt minne i förvirringen. Postad 09 september 2017 - 11:01 400 kr kemikalieskatt för att rädda världen från flamskyddsmedel. Det gillar vi! Och en hundring till CopySwede, det bjuder vi på.
Hm, slutbokat på både amazon uk/de och hos Microsoft. Återstår bara att boka från skatte-tyngda svenska återförsäljare om man är sugen. Redigerat av ruva, 09 september 2017 - 11:05. Postad 11 september 2017 - 14:31
Jag spärrade mitt kort efter bokningen, la bara till det nya hos microsoft. Verkar inte vara några problem Postad 12 september 2017 - 17:15 Med Nordea kort som betalning kommer man få ett mail från microsoft store ett par dagar före release, där det står att betalningen inte gick igenom och att man behöver aktivera manuellt, bara att öppna kortet då och trycka på bekräftelsen direkt. i alla fall så det funkade med min gears of war 4 betalning. borde vara samma nu. Postad 13 september 2017 - 09:02
Låter toppen om det är så! Jag vill ha min Scorpio i tid! Postad 15 september 2017 - 08:55 MS kan i framtiden erbjuda mer skräddarsydda downloads just för dig/din region = mindre downloads.
http://www.youtube.com/watch?v=PBw30bs4eC0 Postad 15 september 2017 - 13:46 Hur var det egentligen med kylningen av Xbox One X - vapourchamber plus vätska i slutet system eller? Postad 15 september 2017 - 21:25
Vapour chamber ska den ha, men det betyder inte att den har vattenkylning (eller annan vätska som cirkulerar). Det är "bara" delen som är i direkt kontakt med APUn som innehåller en vätska som förångas och kondenserar om vartannat vilket ger bättre värmeavledningsförmåga. Redigerat av Ageve, 15 september 2017 - 21:32. Postad 17 september 2017 - 11:50 Tack för kaffet Ageve. Sökte lite och hittade en utförlig förklaring om hur ångkammaren är konstruerad här: http://www.tomshardw...stem,34787.html Postad 18 september 2017 - 05:36 Bara svenska butiker som har konsolen till förbeställning? Kollat amazon i europa med alla fullbokade. Ingen lust att betala 500 kr extra för Kemikalieskatten och Copy Swede. Postad 18 september 2017 - 07:59
Det är väl "project Scorpio" varianten som är fullbokad, den vanliga versionen dyker nog upp närmare release och kan köpas av MS/Amazon utomlands. Postad 19 september 2017 - 09:46 Köpte om Witcher 3 till Xbox då det ska få Enhanced, hade ändå inte kommit så långt i det. Men jag saknar en titel som Mass Effect i Enhancedlistan, hoppas EA får fingrarna ur och uppdaterar det till X också. Köpte det också i hopp om att det kommer framöver. Redigerat av New Player, 19 september 2017 - 09:46. Postad 19 september 2017 - 12:42 Undrar det, de har ju lagt ner support för det och kommer inga fler patcher. Men det är fullt spelbart som det är också. Postad 19 september 2017 - 15:52 Postad 19 september 2017 - 16:05 Inget är omöjligt, men jag undrar vad de ska förändra i så fall. De kan nog inte förbättra animeringen utan att göra om hela animeringssystemet.
Det de skulle kunna göra i och för sig, som hade varit en stor förbättring, är att fixa laddningstiderna på X. Borde inte vara så mycket arbete.
Men de har ju redan lagt en sex månader på spelet efter det släpptes och det sålde trots allt inte så bra. Witcher 3 är ju en storsäljare, om de kan få upp det till ultranivå på PC eller bättre så kan det nog sälja en del till. Skillnaden för de som bara äger Xbox One kommer ju bli enorm iaf, för frameraten var inte den bästa där. Postad 20 september 2017 - 08:22 Nu går det att boka den vanliga versionen, iallafall hos Microsoft. https://www.microsof...q33jvv1s9v/3htd
Dyker förmodligen upp för bokning bland svenska butiker under dagen. Edit: http://cdon.se/spel/..._x_1tb-41251491 https://www.inet.se/...-171107#merinfo Redigerat av mr.keyser, 20 september 2017 - 10:03. Postad 20 september 2017 - 09:35 Ni som beställt saker från tex Tyskland förut. Tillkommer det någon kostnad om man beställer från tex microsoftstore.de? €499,99 är ju lite bättre pris än 5395kr. Postad 20 september 2017 - 10:15
Grå importerade min One ifrån frankrike, inget pålägg och fri frakt. Tror inte det är annorlunda denna gången fast jag köper ifrån Tyskland. Verkar vara ett gemensamt lager, som allt skickas ifrån typ Belgien om jag minns rätt. Postad 21 september 2017 - 22:15
Nederländerna var det när originalet av XboxOne kom... (Tog min från Italien då men allt skickades från Nederländerna)
Den kostade också 499€, ingen frakt och kom på två dagar precis vid julen 2013... Redigerat av Svenna72, 21 september 2017 - 22:19. Postad 22 september 2017 - 05:57
Skillnaden är väl mest kemikalieskatten på drygt 400:- eller vad den nu är. Du kanske tjänar några extra kronor beroende på vad valutan ligger på men det är förmodligen ganska marginellt lite. Inom EU är priserna €499 och £449. Gissar på att den kostar $499 i staterna. Postad 22 september 2017 - 10:37
4850 fick jag min från MS-store Tyskland, ska vara ännu billigare från UK... Postad 22 september 2017 - 16:07
Du får nog räkna med att summan kan bli annorlunda när väl pengarna dras på riktigt. Bankerna brukar vara duktiga på att ta betalt för smågrejer såsom valutaväxling osv. Från mig har dom inte reserverat en krona än. Postad 22 september 2017 - 17:41 Aha, men då skiljer det inte så speciellt extremt mycket då med andra ord. Postad 23 september 2017 - 13:20
Fast Euron kan bli billigare till den 7de november med så vi tjänar ännu mer på att beställa konsolerna från Tyskland och liknande! Postad 26 september 2017 - 22:27 Alla spel jag köpt på sistone är nästan uteslutande såna som finns på "xbox one x enhanced list". Skyrim SE för 195:- på Webhallen känns som en bra deal Postad 28 september 2017 - 10:50 http://www.aftonblad...om-jag-mott-gud
”Väcker ett pirr i mig” Inte för att överdriva, men det kändes som att jag mötte Gud i det där i rummet. Även om det bara var jag, en tv och en Xbox One X. Men det var inte vilken spelmaskin som helst, utan Microsofts nya best som besitter 40 procent mer kraft än någon annan konsol. Krispig 4k-upplösning, en grafikprocessor på 6 teraflops, 60 bilder per sekund och HDR som ger lyster till spelens alla färger. I nuläget är det här är så nära en konsol kommer en PC-dator.
”Ritar om spelkartan” Nästan exakt ett år efter lanseringen av Playstation 4 Pro kikar Xbox One X fram – redo att ta emot publikens jubel. PR-maskineriet har varit i full gång och spytt ur sig grandiosa löften om prestanda hit och dit. Men den här gången var det inget hittepå. Microsoft har på riktigt lyckats rita om spelkartan. Redigerat av Svenna72, 28 september 2017 - 10:53. Postad 28 september 2017 - 11:04 Postad 28 september 2017 - 11:13
Den kostar ju 499€ eller 449£. Allt hänger ju på valutan står i när MS skickar konsolen och drar pengarna. Bankerna eller ditt kreditkort kommer ju antagligen också ta en växlingskostnad osv. Men troligvis kommer man iaf spara runt 400:- utan problem. MS har ju gratis frakt så. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |