Corona och hur den sprids och är aktiv
2286 svar till detta ämne
Postad 30 december 2020 - 12:10
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Bekanta till mig har blivit återställda på någon vecka medans min systers kompis fortfarande inte har smak och hon blev sjuk i april.
det är ju fruktansvärt. måste ju ta på psyket, eller så vänjer man sig kanske. lider med henne.
Postad 30 december 2020 - 12:10
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
nån som haft covid och blivit av med smak och lukt? hur länge dröjde det innan ni fick tillbaka det?
det är fruktansvärt tråkigt att inte känna vad man äter. klarade inte ens äta ett par ostmackor igår.
Frugan har fortfarande inte fått tillbaka smak/lukt helt, mer än 2 månader sen vi var sjuka. Vissa smaker/lukter kan hon känna, vissa inte alls. Men det där varierar ju enormt.
Jättetrist men vad värre är dock att hon har fått klåda som vägrar ge sig. Med största säkerhet en efterslängare av sjukdomen. Riktigt totalt värdelöst, ren psykisk terror.
Väldigt mkt lotteri, själv har jag noll problem.
Redigerat av pacman, 30 december 2020 - 12:13.
Postad 30 december 2020 - 12:11
erikjonathan
-
erikjonathan
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Har dock inte hört eller läst om någon annan som varit utan så länge, så borde vara väldigt sällsynt
Postad 30 december 2020 - 12:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag blir uppriktigt förbannad. Hans brandtal han höll och så klampar man i klaveret på detta sätt. Så jäkla klantigt.
Det som är viktigt trots denna handling är att det är inte för Löfven eller Morgon Johansson som vi isolerar oss. Det är för att skydda våra nära och kära. Så vi måste hålla ut ett tag till ändå.
Bryr mig inte så mkt om handlingen i sig men fascinerande att vi har en stadsminister som inte kan tänka längre än näsan räcker.
Postad 30 december 2020 - 12:29
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Frugan har fortfarande inte fått tillbaka smak/lukt helt, mer än 2 månader sen vi var sjuka. Vissa smaker/lukter kan hon känna, vissa inte alls. Men det där varierar ju enormt.
Jättetrist men vad värre är dock att hon har fått klåda som vägrar ge sig. Med största säkerhet en efterslängare av sjukdomen. Riktigt totalt värdelöst, ren psykisk terror.
Väldigt mkt lotteri, själv har jag noll problem.
usch, jag har läst om den där klådan. det värsta är tycker jag att vissa symptom verkar kunna bli så utdragna. inte kul alls faktiskt.
Postad 30 december 2020 - 12:48
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
nån som haft covid och blivit av med smak och lukt? hur länge dröjde det innan ni fick tillbaka det?
det är fruktansvärt tråkigt att inte känna vad man äter. klarade inte ens äta ett par ostmackor igår.
Är smaken helt borta? Känner du ingen skillnad mellan socker och salt?
Postad 30 december 2020 - 13:03
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Är smaken helt borta? Känner du ingen skillnad mellan socker och salt?
jo lite sött känner jag och lite mer salt.. men inga smaker och ingen lukt.
så saltlakrits är helt okej att äta och knäckebröd med extrasaltat bregott på 
salta pinnar borde funka också.
men vanlig mat är inte jättetrevligt att äta faktiskt.
Postad 30 december 2020 - 13:47
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
jo lite sött känner jag och lite mer salt.. men inga smaker och ingen lukt.
så saltlakrits är helt okej att äta och knäckebröd med extrasaltat bregott på 
salta pinnar borde funka också.
men vanlig mat är inte jättetrevligt att äta faktiskt.
Går det att känna skillnad på whisky och vodka nu?
Postad 30 december 2020 - 13:49
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
ingen aning
Postad 30 december 2020 - 14:06
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
jag kan nog påstå att jag är över medel eller i alla fall medel på att vara försiktig i den här pandemin, tänker hela tiden på avstånd,, tvättar händer extremt ofta, spritar bord och handtag i matsal innan och efter jag går ut därifrån, spritar maskinerna och truckar på jobbet dagligen, umgås inte med vänner, åker inte kollektivt, springer inte i massa butiker i onödan, har ställt in flera resor både innanför och utanför landet bland annat och ändå lyckas jag bli drabbad, då förstår man hur extremt svårt det är att få bukt med den här pandemin.
alla kan bli drabbade oavsett.
Det du beskriver är nog ganska normalt för många. Man håller avstånd när man är ute och tvättar händerna i alla lägen. Dom jag känner umgås egentligen inte utanför familjen idag, med något litet undantag. Jobbet gör jag hemifrån men den möjligheten har ju inte alla.
Jag känner ingen som träffat sin familj i jul, med ett undantag. Min kusin hälsade på sin mamma, men han har haft covid-19 och har antikroppar, då var det ok enligt uppgift.
Gällande shoppande politiker så är jag förvånade över deras agerande. Att dom som individer shoppar är naturligtvis inte avgörande för smittspridningen, dom smittar sannolikt inte värre än övriga i butiken.
Men det är ändå förvånande att dom inte inser själva hur fel det blir i rådande situation. Varför bjuda på ett sådant självmål just nu? Om man åker på solsemester just nu, det är ju dåligt omdöme.
Men om alla följer rekommendationerna och struntar i vissa mindre lyckade "föredömen", då kanske det löser sig.
Postad 30 december 2020 - 15:28
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Är ett experiment ute på Youtube nu... Rätt kända populära killar.
Han har vorit utan smak och lukt sedan oktober tror jag. https://youtu.be/CwG96fMYsek
Postad 30 december 2020 - 15:31
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 479 inlägg
Jag hoppas att alla politiker och tjänstemän som har trotsat rekommendationerna själva får Covid och aldrig blir återställda. Att se Stefan Löfven, Morgan Johansson och Dan Eliasson utmärglade och stapplandes fram med rullator vore en fröjd.
Postad 30 december 2020 - 15:40
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Jag hoppas att alla politiker och tjänstemän som har trotsat rekommendationerna själva får Covid och aldrig blir återställda. Att se Stefan Löfven, Morgan Johansson och Dan Eliasson utmärglade och stapplandes fram med rullator vore en fröjd.
Skratt, vad sägs om alla flashiga politiker ansvariga för äldrevård i Sthlms stad och Region Sthlm festande tillsammans och dela ut kramar? Googla. Bli inspirerad.
Postad 30 december 2020 - 16:28
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3 587 inlägg
Var själv idag inne hos optikern på en av galleriorna i staden där jag bor och tyckte alla som var där skötte och respekterade de rådande rekommendationerna som för tillfället gäller på ett bra sätt.
Postad 30 december 2020 - 16:52
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3 587 inlägg
Från och med den 7 januari 2021 rekommenderas munskydd i kollektivtrafiken klockan 7–9 samt 16–18 vardagar, i hela landet.
https://www.folkhals...-den-7-januari/
Postad 30 december 2020 - 17:01
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Varför just 7 januari och inte nu direkt, kan man undra...
Postad 30 december 2020 - 17:04
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 479 inlägg
Varför just 7 januari och inte nu direkt, kan man undra...
Byråkrati.
Postad 30 december 2020 - 17:12
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3 587 inlägg
När det gäller munskydd så kan de, enligt Folkhälsomyndighetens och WHO:s uppfattning, komma ifråga i miljöer där trängsel inte kan undvikas.
– Det allra viktigaste och mest effektiva sättet att förhindra smittspridning är att hålla avstånd. Men i situationer där detta inte är möjligt kan munskydd spela en roll, säger Johan Carlson.
Trots att stora förbättringar ägt rum kvarstår det fortfarande problem vid arbetspendling. Inför att många återgår till arbete och skola den 7 januari kommer Folkhälsomyndigheten att ta fram en nationell riktlinje om användning av munskydd i kollektivtrafiken på vardagar, liksom en vägledning för användning av munskydd utanför vård och omsorg.
De företag som driver kollektivtrafik kommer att behöva informera resenärer om rekommendationen om munskydd, och också kunna tillhandahålla munskydd kostnadsfritt till de resenärer som inte har med sig eget. Rekommendationerna kommer att gälla lika över hela landet även om behovet är störst i storstadsområdena.
https://www.folkhals...h-skydda-halsa/
Postad 30 december 2020 - 17:35
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
När det gäller munskydd så kan de, enligt Folkhälsomyndighetens och WHO:s uppfattning, komma ifråga i miljöer där trängsel inte kan undvikas.
FHM:s uppfattning om detta kom 7 månader efter att WHO rekommenderade munskydd.
Postad 30 december 2020 - 17:36
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Var själv idag inne hos optikern på en av galleriorna i staden där jag bor och tyckte alla som var där skötte och respekterade de rådande rekommendationerna som för tillfället gäller på ett bra sätt.
Då kan vi avskriva zaius som statsminister efter Löfven!
Jag kan också avskrivas. Köpte ett par skor veckan före min resa. Sen så ingår matbutiken i en galleria också.
Postad 30 december 2020 - 17:43
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Hjälper bra med ”hard lockdowns” och krav på munskydd i tex. Tyskland.... borde man inte se en nedåtgående trend och inte fortsätta spränga 1000 döda/24 timmar hela tiden?
Postad 30 december 2020 - 17:53
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Hjälper bra med ”hard lockdowns” och krav på munskydd i tex. Tyskland.... borde man inte se en nedåtgående trend och inte fortsätta spränga 1000 döda/24 timmar hela tiden?
Hur hade trenden sett ut utan lockdown och munskydd i Tyskland?
Postad 30 december 2020 - 17:57
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Hur hade trenden sett ut utan lockdown och munskydd i Tyskland?
Säg det, hur mycket har lockdowns och munskydd hjälpt?
Sätter man in åtgärder då görs det normalt sett med ambitionen att man skall vända en negativ utveckling/trend.
Postad 30 december 2020 - 18:02
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3 587 inlägg
Då kan vi avskriva zaius som statsminister efter Löfven!
Jag kan också avskrivas. Köpte ett par skor veckan före min resa. Sen så ingår matbutiken i en galleria också.
Ser gärna Nooshi Dadgostar som nästa statsminister men är nog mer troligt att det blir Mikael Damberg, om han nu ställer upp som partiordförande för Socialdemokraterna vill säga vilket jag hoppas och tror.
Postad 30 december 2020 - 18:05
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Jag har förstått din frustration och måendet som inte alls uppskattar läget just nu. Men har du ens en aning om vilka lagar och förordningar som måste beaktas för att sådana beslut som t ex munskydd, sms eller lockdown ska kunna användas av en regering eller riksdag? 
Att enkelt bara kasta ur sig byråkrati är lite spydig och ovärdigt dig. Var tacksam istället för byråkratin som i segheten faktiskt ser till att så få som möjligt ska behöva bli trampade på vid eventuell åtgärd. Det finns ju alltid någon som kommer känna sig kränkt i några avseenden, det kan vi aldrig undvika. Men rent juridiskt måste det bli rätt. 
Redigerat av PML73, 30 december 2020 - 18:12.
Postad 30 december 2020 - 18:09
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Säg det, hur mycket har lockdowns och munskydd hjälpt?
Sätter man in åtgärder då görs det normalt sett med ambitionen att man skall vända en negativ utveckling/trend.
”Andra exempel på forskning som dyker upp i debatten är bland annat en undersökning från den tyska staden Jena, där man införde obligatoriska munskydd i ett tidigt skede av pandemin, redan i början av april. Tyska epidemiologer har sedan jämfört smittspridningen i Jena med liknande tyska städer och kommit fram till att munskydden minskade ökningstakten i smittspridningen i Jena med 40 procent.”
https://www.forsknin...-det-ar-fragan/
Ser gärna Nooshi Dadgostar som nästa statsminister men är nog mer troligt att det blir Mikael Damberg, om han nu ställer upp som partiordförande för Socialdemokraterna vill säga vilket jag hoppas och tror.
Ett sätt att låsa en tråd är att få igång en politisk diskussion. Hoppas det inte var baktanken
Postad 30 december 2020 - 18:13
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Du brukar ju vara snabb på att hoppa på nyheter. Munskydd verkar vara en favorit.
Vad tror du nu, kommer smittalen att minska eller sjunka när munskydden kommer? Och motivera gärna ditt svar.
Redigerat av Mr_Tom, 30 december 2020 - 18:19.
Postad 30 december 2020 - 18:14
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Åh, Jena igen... den var ny.... de har inga tillförlitliga sätt att benchmarka på. Förklara istället hur det kommer sig att trenden ser ut som den gör trots alla insatser/åtgärder och om det ur ett samhällsekonomiskt sätt är försvarbart med den typen av åtgärder.
Postad 30 december 2020 - 18:19
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Vad tror du nu, kommer smittalen att minska eller sjunka när munskydden kommer? Och motivera gärna ditt svar.
Jag tror det kommer att minska mot vad det skulle gjort utan munskydd. Jag hänvisar till studien jag länkade till för några inlägg sen. Vad tror du själv angående smittalen?
Redigerat av Buddypresley, 30 december 2020 - 18:29.
Postad 30 december 2020 - 18:30
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Jag tror det kommer att minska, vilket FHM och WHO också tror. Jag hänvisar till studien jag länkade till för några inlägg sen. Vad tror du själv angående smittalen?
Tyskarna trodde för dryga 1,5 månad sedan att antal döda/infekterade per dag skulle minsta också, så blev det dock inte...
Postad 30 december 2020 - 18:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Tyskarna trodde för dryga 1,5 månad sedan att antal döda/infekterade per dag skulle minsta också, så blev det dock inte...
Så då kommer inte du att använda munskydd?
Postad 30 december 2020 - 18:42
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Så då kommer inte du att använda munskydd?
Nej, jag kommer inte att använda munskydd det är korrekt uppfattat.
Nu var det ju inte det frågan gällde men misstänker att du som vanligt kastar en någon annan random fråga/frågeställning.
Du säger att antal smittade minskar när människor börjar använda munskydd så min fråga är då varför vi inte sett den utveckling i Tyskland? Munskydd är ju guds gåva till mänskligheten.
Postad 30 december 2020 - 18:51
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Nej
Postad 30 december 2020 - 19:13
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Jag tror det kommer att minska mot vad det skulle gjort utan munskydd. Jag hänvisar till studien jag länkade till för några inlägg sen. Vad tror du själv angående smittalen?
Jag hade hoppats på dina egna tankar och slutsatser men så blev det alltså inte. Kanske inte oväntat egentligen .
Jag hoppas du har rätt men jag tror inte du har det. Jag är faktiskt inte ens säker på att syftet är att minska smittan utan snarare att minska ökningstakten.
Vi har ett dåligt läge just nu om man ser till belastningen på vården. Om inget görs så kommer om några veckor dessutom effekten av jul- och nyårshelgen att adderas. Jag tror inte det blir bättre även om många skött det hela bra. Munskydden har för många blivit en symbol och FHM har väl inte lyckats i sin pedagogik heller. Om munskydden varit så effektiva som vissa verkar tro så borde läget vara annorlunda i ett antal länder.
Jag såg en forskare häromdagen som sa att åtgärderna som görs just nu bromsar ökningen. Det handlar om att balansera ¨åtgärder mot vårdens kapacitet. Skall vi verkligen bromsa och trycka ner smittan, då behövs något av typ lock-down. Den nya "pandemilagen" ger ju en del möjligheter och jag blir inte förvånad om det kommer.
Postad 30 december 2020 - 19:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Jag hade hoppats på dina egna tankar och slutsatser men så blev det alltså inte. Kanske inte oväntat egentligen .
Jag hoppas du har rätt men jag tror inte du har det. Jag är faktiskt inte ens säker på att syftet är att minska smittan utan snarare att minska ökningstakten.
Vi har ett dåligt läge just nu om man ser till belastningen på vården. Om inget görs så kommer om några veckor dessutom effekten av jul- och nyårshelgen att adderas. Jag tror inte det blir bättre även om många skött det hela bra. Munskydden har för många blivit en symbol och FHM har väl inte lyckats i sin pedagogik heller. Om munskydden varit så effektiva som vissa verkar tro så borde läget vara annorlunda i ett antal länder.
Jag såg en forskare häromdagen som sa att åtgärderna som görs just nu bromsar ökningen. Det handlar om att balansera ¨åtgärder mot vårdens kapacitet. Skall vi verkligen bromsa och trycka ner smittan, då behövs något av typ lock-down. Den nya "pandemilagen" ger ju en del möjligheter och jag blir inte förvånad om det kommer.
det lär inte bli lättare nu heller när den nya mer smittsamma varianten letar sig hitåt.
Vi eller någon annan i världen är inte i närheten av att varken bromsa eller ha kontroll över detta.
Vi kan ju hoppas att vaccinet får den effekten som vi vill ha. Jag tror dock på en extrem spridning innan runt omkring i världen.
Det är dock min högst amatörmässiga gissning.
Postad 30 december 2020 - 19:27
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Nej, jag kommer inte att använda munskydd det är korrekt uppfattat.
Du kommer inte att följa FHM:s och WHO:s rekommendationer. Vems rekommendationer kommer du följa då?
Ok, vad är din uppfattning då?
Så då kommer inte du heller att använda munskydd?
Redigerat av Buddypresley, 30 december 2020 - 19:28.
Postad 30 december 2020 - 19:30
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Du kommer inte att följa FHM:s och WHO:s rekommendationer. Vems rekommendationer kommer du följa då?
Ok, vad är din uppfattning då?
Svara på frågan istället... Försök. Är inte så svårt som det kan verka..
Postad 30 december 2020 - 19:45
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Det är dock min högst amatörmässiga gissning.
Det finns nog inga proffs på immunologi och liknande här. Det är ju därför man skall följa rekommendationerna.
Du förstod nog inte vad jag skrev. Försök en gång till.
Postad 30 december 2020 - 19:48
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Det finns nog inga proffs på immunologi och liknande här. Det är ju därför man skall följa rekommendationerna.
ja våra övermän har ju verkligen bevisat dom senaste dagarna att det är jätteviktigt att följa rekommendationerna... eller vänta nu...........
Postad 30 december 2020 - 19:48
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Du säger att antal smittade minskar när människor börjar använda munskydd så min fråga är då varför vi inte sett den utveckling i Tyskland? Munskydd är ju guds gåva till mänskligheten.
Nej, jag säger att jag tror att smittspridningen minskar gentemot vad det skulle gjort om inte munskydd använts. Sen så vet du inte om munskydden gör verkan eller inte bara genom att titta på utvecklingen på en grupp. Du vet ju inte hur utvecklingen skulle sett ut utan munskydd. Du måste jämföra två grupper mot varandra, en med munskydd och en utan, och såna undersökningar har gjorts.
Postad 30 december 2020 - 19:51
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
ja våra övermän har ju verkligen bevisat dom senaste dagarna att det är jätteviktigt att följa rekommendationerna... eller vänta nu...........
Och du tycker att du skall vara kaxig i den frågan ?
Edit: Elakt kanske med lite öppet mål också .
Redigerat av Mr_Tom, 30 december 2020 - 19:52.
Postad 30 december 2020 - 19:53
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 117 inlägg
Jag frågade om du kommer använda munskydd. Kommer du att använda munskydd i dom lägen där det är rekommenderat? Inte svårt att svara, eller?
Postad 30 december 2020 - 19:53
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Och du tycker att du skall vara kaxig i den frågan ?
jag blev smittat på jobbet, inte pga att jag sprang i gallerior eller åkte på charter.
men jag förstår din poäng 
Postad 30 december 2020 - 20:09
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Gällande smittspridning och dess förutsättningar. Som jag ser det har Stefan och co stått i kö osv när det behövs utanför butik. Jag kan inte minnas kritiken vara lika stark mot Ebba Busch Thor och hennes kollega Ella Bohlin ansvarig för stora delar av äldreomsorgen i Sthlm när de festade och kramades...skratt
Detta är inte politik, utan bara en återblick på hur folk väljer att "rasa" beroende på vem som gör vad.
Postad 30 december 2020 - 20:10
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Nej, jag säger att jag tror att smittspridningen minskar gentemot vad det skulle gjort om inte munskydd använts. Sen så vet du inte om munskydden gör verkan eller inte bara genom att titta på utvecklingen på en grupp. Du vet ju inte hur utvecklingen skulle sett ut utan munskydd. Du måste jämföra två grupper mot varandra, en med munskydd och en utan, och såna undersökningar har gjorts.
Du kan ju sluta redigera dina inlägg till att börja med, att i efterhand ändra sin text för att bättre passa in är en rätt oskön egenskap.
Postad 30 december 2020 - 20:12
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Gällande smittspridning och dess förutsättningar. Som jag ser det har Stefan och co stått i kö osv när det behövs utanför butik. Jag kan inte minnas kritiken vara lika stark mot Ebba Busch Thor och hennes kollega Ella Bohlin ansvarig för stora delar av äldreomsorgen i Sthlm när de festade och kramades...skratt
Detta är inte politik, utan bara en återblick på hur folk väljer att "rasa" beroende på vem som gör vad.
en stadsminister bör föregå med gott exempel. eller tycker du något annat?
Postad 30 december 2020 - 20:26
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
jag blev smittat på jobbet, inte pga att jag sprang i gallerior eller åkte på charter.
men jag förstår din poäng 
Notera att jag försvarar inte vissa politikers agerande, eller en viss generaldirektör
Jag frågade om du kommer använda munskydd. Kommer du att använda munskydd i dom lägen där det är rekommenderat? Inte svårt att svara, eller?
Din fråga var ju formulerad som ett påstående som antydde att du inte förstått vad jag menade. Dessutom vet jag ju att du gillar provocerade påståenden.
Jag har inga planer på att använda munskydd baserat på dom rekommendationerna eftersom jag inte åker kollektivtrafik vid dom tiderna..Kan man undvika trängsel är ju det ett bättre alternativ än munskydd. Eller hur?
Postad 30 december 2020 - 20:27
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
Självklart ska alla föregå med gott exempel, även staTsministern 
Tyvärr är vi allt för många som struntar i många av råden och det kommer många få sota för nästkommande månader.
Postad 30 december 2020 - 20:28
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Absolut, ska alla företrädare föregå med gott exempel. Du svarade alltså att det inget gör att ansvariga för äldrevård i sthlm enligt din moral alltså har större rätt att festa och kramas? Än statsminister som hämtar en lagad klocka på serviceställe?
Postad 30 december 2020 - 20:40
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Absolut, ska alla företrädare föregå med gott exempel. Du svarade alltså att det inget gör att ansvariga för äldrevård i sthlm enligt din moral alltså har större rätt att festa och kramas? Än statsminister som hämtar en lagad klocka på serviceställe?
nej jag menade inte att enbart statsministern skulle föregå med gott exempel.. alla företrädare såklart.
men det ger ju lite fel signal när herr statsminister håller tal ett par dagar innan om att vi måste följa ditten och datten, och sen springer han själv i butiker efteråt.
Hur förstod han inte att det skulle sticka i folks ögon? HUR tyckte han att det var okej att just han kunde åka och myshandja i gallerian ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|