Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Philips Pronto *

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips SBC-RU890 Pronto (Fjärrkontroller) 1 7,89 (18) Inga priser
Philips SBC-RU970 Pronto Pro (Fjärrkontroller) 1 8 (6) Inga priser
Philips SBC-RU950 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 8,71 (20) Inga priser
Philips SBC-RU940 Pronto (Fjärrkontroller) 1 7,72 (24) Inga priser
Philips SBC-RU930 Pronto Neo (Fjärrkontroller) 1 7,1 (9) Inga priser
Philips SBC-RU980 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8,6 (4) Inga priser
Philips SBC-RU960 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 7,6 (4) Inga priser
Philips SBC-RU990 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8,43 (6) Inga priser
Philips TSU9600 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8,78 (8) Inga priser
Philips TSU9400 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8,67 (5) Inga priser
Philips TSU9200 Pronto (Fjärrkontroller) 0 (0) Inga priser
Philips TSU9800 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 24 augusti 2008 - 13:24

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Jaha, då var jag stolt ägare till en tsu9600. Vid första påseendet är det verkligen skärmens kvalité som som sticker ut. Krispigt! Programmeringen har nu tagit sin början med det grundläggande så här kommer första frågan...

Jag har Canal Digtals alla kanaler men Philips loggor täcker inte alla kanaler. Jag har hittat alla loggor här www.lyngsat-logo.com . Frågan är om man måste ladda ned en och en eller finns det något enklare sätt?

De flesta logotyper finns på t.ex. Comhems sida. Sen är det bara att gå lös med ett bildredigeringsprogram. Skapa dina egna ikoner.

Postad 26 augusti 2008 - 10:52

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Ny Pronto med stor skärm! TSU 9800 http://www.pronto.ph...dex.cfm?id=1685

Och för oss andra en rejält uppdaterad ProntoEdit. http://www.pronto.ph...dex.cfm?id=1002

Postad 26 augusti 2008 - 11:20

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ny Pronto med stor skärm! TSU 9800 http://www.pronto.ph...dex.cfm?id=1685

Och för oss andra en rejält uppdaterad ProntoEdit. http://www.pronto.ph...dex.cfm?id=1002

Tråkigt nog så fungerar inte nya PEP v2 i Windows Vista 64-bit än så länge.

Postad 04 september 2008 - 22:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
tjenare, just nybliven pronto ägare :) en ru950

jag har fått kläm på det "mesta" men en sak blir jag inte klok på, jag har ett nexa system som jag vill kunna använda samtidigt som alla saker på IR skall fungera.

jag får dom att funka varförsig, men ej samtidigt. vad jag har förstått det som så skall jag göra en "sida" med RF där jag har "nexan" och sen göra genvägar ifrån denna till dom jag har IR på. för att få dom att funka samtidgt. är detta rätt tänkt?

låter kanske lite luddigt men jag hoppas att ni förstår hur jag menar

Postad 05 september 2008 - 07:29

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

tjenare, just nybliven pronto ägare :) en ru950

jag har fått kläm på det "mesta" men en sak blir jag inte klok på, jag har ett nexa system som jag vill kunna använda samtidigt som alla saker på IR skall fungera.

jag får dom att funka varförsig, men ej samtidigt. vad jag har förstått det som så skall jag göra en "sida" med RF där jag har "nexan" och sen göra genvägar ifrån denna till dom jag har IR på. för att få dom att funka samtidgt. är detta rätt tänkt?

låter kanske lite luddigt men jag hoppas att ni förstår hur jag menar

Kan denna tråd vara till hjälp? https://www.minhembi...howtopic=118177

Postad 05 september 2008 - 08:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Kan denna tråd vara till hjälp? https://www.minhembi...howtopic=118177

jo kanske större chans att jag får svar där, för jag får ju igång så jag kan använda pronton till att styra mitt nexa. men inte båda samtidigt. i den tråden så är det främst för dom som vill köra med pyramider och inte har RF funktionen i sin kontroll. men jag postar precis samma inlägg där som jag gjorde här så får vi se:) tack för tipset

Postad 05 september 2008 - 08:21

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Tråkigt nog så fungerar inte nya PEP v2 i Windows Vista 64-bit än så länge.

Det finns numera en fix för oss som köra Vista 64-bit och PEP v2. Denna fix är inofficiell och finns att ladda hem här: PEPV2 Windows Vista 64 fix

Postad 07 september 2008 - 05:27

joz
  • joz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det finns numera en fix för oss som köra Vista 64-bit och PEP v2. Denna fix är inofficiell och finns att ladda hem här: PEPV2 Windows Vista 64 fix

Hej Krass, det står Programmet kunde inte starta eftersom programmets sida-vis-sidakonfiguration är Felaktig.
Vad gör jag för fel?

/joZ

Postad 07 september 2008 - 13:30

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Hej Krass, det står Programmet kunde inte starta eftersom programmets sida-vis-sidakonfiguration är Felaktig.
Vad gör jag för fel?

/joZ

Ingen aning, det är inget som jag har råkat ut för. Du kanske måste ändra sökvägarna i *.bat filen om dom inte stämmer överens med din installation.

Om du inte får denna fix att fungera så finns det även färdigfixade exe-filer att hämta i en tråd på www.remotecentral.com.

Postad 08 september 2008 - 06:53

joz
  • joz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ingen aning, det är inget som jag har råkat ut för. Du kanske måste ändra sökvägarna i *.bat filen om dom inte stämmer överens med din installation.

Om du inte får denna fix att fungera så finns det även färdigfixade exe-filer att hämta i en tråd på www.remotecentral.com.

Tack för tipset. Rotis lösning på sidan 2 fungerade klockrent för mig.

http://www.remotecen...d.cgi?1796,2#32

/joZ

Postad 19 september 2008 - 18:28

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

jo kanske större chans att jag får svar där, för jag får ju igång så jag kan använda pronton till att styra mitt nexa. men inte båda samtidigt. i den tråden så är det främst för dom som vill köra med pyramider och inte har RF funktionen i sin kontroll. men jag postar precis samma inlägg där som jag gjorde här så får vi se:) tack för tipset

Det är rätt tänkt. Du ska alltså ha en RF-device där du lägger in nexa-koderna och sedan länka från den sida där du har dina knappar.

Ett bra sätt att konfa sin Pronto är att skapa en device för varje pryl (TV, DVD, stärkare etc) och lägga in alla koder från originalfjärren utan att göra någon layout. Sedan skapar du en bra layout som matchar dina behov och länkar till de underliggande devicerna, som aldrig visas.

Blev lite otydligt, hoppas att du fattar vad jag menar.

Postad 19 september 2008 - 18:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Det är rätt tänkt. Du ska alltså ha en RF-device där du lägger in nexa-koderna och sedan länka från den sida där du har dina knappar.

Ett bra sätt att konfa sin Pronto är att skapa en device för varje pryl (TV, DVD, stärkare etc) och lägga in alla koder från originalfjärren utan att göra någon layout. Sedan skapar du en bra layout som matchar dina behov och länkar till de underliggande devicerna, som aldrig visas.

Blev lite otydligt, hoppas att du fattar vad jag menar.

jag har försökt med detta, men får bara igång en variant i taget. jag som är för otålig antar jag. du vet inte något ställe där det finns någon bildguide för detta kanske??

Postad 20 september 2008 - 21:00

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Var och klämde på ny 9800 idag på Reference Audio. Vill-ha-faktorn är hög. Det är en rejäl pjäs som kräver två-hands hantering. Riktpriset på den kommer att bli 18.000:- och leverans börjar inom några veckor. Jag kommer nog att köpa min i USA när jag är där nästa gång. Lite bättre priser än här. Kan t.ex. köpa 9600 där idag idag för 5.700:- mot 12.900:- här.

Postad 20 september 2008 - 21:52

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Personligen ser jag inte poängen med varför 9800 tillverkades över huvud taget! Det är så vitt jag har förstått det en 9600 med större skärm?!

Dom har inte förbättrat något funktionellt i fjärren (förutom större skärm om man nu kan anse det som en förbättring). Det enda dom gjort är att lansera en ny, STÖRRE, fjärr som kostar ÄNNU MER pengar. Men till vilken anledning? Jo, man kan få plats med mer knappar på displayen och det finns två hard buttons till. Weeeee, det är verkligen värt pengarna. hahaha

Nej, jag håller fast med min 9600 tills det kommer något som är värt att byta till.

Detta är mina åsikter så jag hoppas att ingen tar illa upp. Jag älskar min Pronto så dessa åsikter är helt riktade till just denna fjärr.

Förresten borde du kunna hitta 9600 billigare än 5700, jag pyntade 5300 för min och det var med frakt.

Postad 21 september 2008 - 01:40

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Personligen ser jag inte poängen med varför 9800 tillverkades över huvud taget! Det är så vitt jag har förstått det en 9600 med större skärm?!

Dom har inte förbättrat något funktionellt i fjärren (förutom större skärm om man nu kan anse det som en förbättring). Det enda dom gjort är att lansera en ny, STÖRRE, fjärr som kostar ÄNNU MER pengar. Men till vilken anledning? Jo, man kan få plats med mer knappar på displayen och det finns två hard buttons till. Weeeee, det är verkligen värt pengarna. hahaha

Nej, jag håller fast med min 9600 tills det kommer något som är värt att byta till.

Detta är mina åsikter så jag hoppas att ingen tar illa upp. Jag älskar min Pronto så dessa åsikter är helt riktade till just denna fjärr.

Förresten borde du kunna hitta 9600 billigare än 5700, jag pyntade 5300 för min och det var med frakt.

Jag gillade den stora skärmen. Sen har den stöd för ethernet i basenheten och det följer med ett väggmonteringskit om man vill ha den som en panel. Kommer tydligen ett kit för att kunna vägmontera 9600 också.
Var köpte du din 9600?

Postad 21 september 2008 - 12:03

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag gillade den stora skärmen. Sen har den stöd för ethernet i basenheten och det följer med ett väggmonteringskit om man vill ha den som en panel. Kommer tydligen ett kit för att kunna vägmontera 9600 också.
Var köpte du din 9600?

Vad är fördelen men ethernet i basenheten?

Väggkitt för 9600 finns redan men är tydligen inte så bra och är ganska dyrt. Det är en bra ide att dom levererar ett sådant kitt med 9800.

Jag köpte min på eBay. :)

Postad 21 september 2008 - 12:16

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Vad är fördelen men ethernet i basenheten?

Önskemål från custom-installers enligt killen jag pratade med.
Det blir troligtvis en 9800 för mig när den kommer. Gillar den stora skärmen och det är dags att byta ut min trokänare RU980. Ska snart till New York och tänkte köpa en då.

Postad 21 september 2008 - 12:37

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Önskemål från custom-installers enligt killen jag pratade med.
Det blir troligtvis en 9800 för mig när den kommer. Gillar den stora skärmen och det är dags att byta ut min trokänare RU980. Ska snart till New York och tänkte köpa en då.

Ser du en vägghållare till 9600 så kan du väl ta med en sån hem till mig? :)

Postad 21 september 2008 - 20:05

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Någon som har tips om vart någonstan man kan laga en Pronto?

Postad 22 september 2008 - 00:35

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Någon som har tips om vart någonstan man kan laga en Pronto?

Kontakta Altavox som är agent i Sverige för Pronto. De kanske kan hjälpa dig.
http://www.altavox.se/

Postad 24 september 2008 - 18:57

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Tack för tipset!

Postad 26 september 2008 - 21:24

fivestar81
  • fivestar81
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en pronto ru990. har en fråga gällande inlärning. har en function knapp som man trycker på för att vxl till input från olika enheter. jag vill komma åt så att jag kan progga en input utan att behöva trycka flera gånger. verkar som att den bara skickar samma ir signal varje gång. går detta att komma ifrån?

Postad 27 september 2008 - 07:11

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en pronto ru990. har en fråga gällande inlärning. har en function knapp som man trycker på för att vxl till input från olika enheter. jag vill komma åt så att jag kan progga en input utan att behöva trycka flera gånger. verkar som att den bara skickar samma ir signal varje gång. går detta att komma ifrån?

Sök efter diskreta koder för din apparat. www.remotecentral.com är en bra sida. Kolla i deras forum Discrete Code Hunter. Lycka till!

Postad 04 oktober 2008 - 06:10

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hurra - fick precis tag på en ny TSU9200 för 600kr via ebay ;)

Ser fram emot att få leka med den.

Postad 04 oktober 2008 - 08:06

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Hurra - fick precis tag på en ny TSU9200 för 600kr via ebay ;)

Ser fram emot att få leka med den.

Välkommen i Prontoklubben. :D

Postad 04 oktober 2008 - 13:10

joz
  • joz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Poängen med att började med mitt eget projekt var att lära mig PontoScript och att få ett system där jag kan styra en musikspelare helt och hållet i Pronton.

Projektet är så långt gånget så det "bara" är Pronto-biten kvar i stort sett. Det är visserligen en mycket stor del men jag trodde PC-biten skulle vara svårare än vad den har visat sig vara.

I slutänden kommer man kunna ha olika playlists eller spela olika låter i vilken ordning man vill (klicka på låtarna i Pronton). Man kommer självklart kunna få albuminformation i Pronton också men det är inte det initiala målet.

Precis som Barry så gör jag detta för egen skull, inte för att tjäna pengar eller liknande. Vem vet, jag kanske släpper det som donation ware!? :wacko:

SlimPronto låter intressant, men om man inte har en hårdvaruspelare så låter det lite väl krångligt. Det kanske inte är så krånligt som det låter dock? Jag vågar faktiskt inte be om en demoversion av SlimPronto. Risken är stor att man oavsiktligt snor idéer och det vill jag verkligen inte göra. :/

tjena Krazz.
Hur går det med ditt "lilla" projekt?

/joZ

Postad 04 oktober 2008 - 14:08

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Har även jag inhandlat en TSU9200 från Ebay, riktigt trevlig fjärr, stod och velade mellan denna och 9400:an men tycker den blev för stor så budet föll på 9200:an.
Två frågor bara, går det inte att installera Pronto Configurator på XP, för som det är nu måste jag köra det på frugans dator som har Vista?
Den andra gäller RFX9200:an, funkar den till XP och Itunes eller är det bara uppgradering som gäller?

Mvh Christian

Postad 04 oktober 2008 - 14:24

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
joz: Det går sakta just nu. Jag har inte haft ork att sätta mig in i PEP v.2 ännu så hela utvecklingen har stannat till tills jag får upp intresset igen.

Just nu rullar det dock en beta på fjärren som är aningens buggig men där det grundläggande finns.

Postad 11 oktober 2008 - 09:29

andyman
  • andyman
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Då jag lyckats med att "döda" min TSU 3000 vid ett reparationsförsök så söker jag efter en ny kontroll.
Funderar då på en TSU9200 eftersom tanten ändå inte gillade storleken på min TSU3000.
Hur är det med RF-kompatibiliteten på den, går det att styra tex nexa brytarna utan att köpa någon extender?
Hittade en på Ebay som såg intressant ut men hur är det med rf från USA?

Postad 11 oktober 2008 - 10:28

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Om du vill köra TSU9200 till NEXA så behöver du använda en IR-till-RF omvandlare. Den RF som det står i specen att fjärren har är vanligt WLAN på 2.4 GHz bandet. Iofs är jag inte HELT säker på att det är 802.11b/g WLAN men det är på 2.4 GHz bandet. Dvs. att jag är inte säker på om du kan ansluta till en trådlös router/Internet med denna fjärr. Men jag vet att den använder 2.4 GHz bandet för att ansluta till antingen RFX9200 (extender) eller PCX9200 (USB dongel).

Du hittar lite information här: http://www.pronto.ph...dex.cfm?id=1618
För mer tekniska frågor kan du alltid söka i forumen på Remote Central: http://www.remotecen...rd/forums.cgi?4

Postad 27 oktober 2008 - 11:13

joz
  • joz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

joz: Det går sakta just nu. Jag har inte haft ork att sätta mig in i PEP v.2 ännu så hela utvecklingen har stannat till tills jag får upp intresset igen.

Just nu rullar det dock en beta på fjärren som är aningens buggig men där det grundläggande finns.

I see you're point. de va inte kul å ladda pronto konfigen i pep2 första gången. men nu har jag fått rätt bra ordning på min relativt enkla konfig. Har beställt en IR till bluetooth omvandlare från staterna till mitt ps3 oxå. Ska bli kul å testa den om ett par veckor.

/joZ

Postad 27 oktober 2008 - 11:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
jag har tyvärr fått problem med min pronto. den hänger sig titt som tätt. nu är det så illa att den har fått ligga i sin laddstation ett bra tag. någon som vet vad detta kan bero på?

det gäller en 950

Postad 30 oktober 2008 - 07:46

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Krazz: en newbie fråga till dig eller andra som 9600/9800. Kan WiFi funktionen användas för att koppla upp sig mot Squeezecenter (Squeezebox servern)? Man behöver alltså kunna nå en http.// adress. Är detta möjligt?

Postad 30 oktober 2008 - 17:57

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Krazz: en newbie fråga till dig eller andra som 9600/9800. Kan WiFi funktionen användas för att koppla upp sig mot Squeezecenter (Squeezebox servern)? Man behöver alltså kunna nå en http.// adress. Är detta möjligt?

Absolut, det fungerar. Det finns, såvitt jag vet, två olika program för fjärren (9400/9600/9800) att köpa.

Det ena heter ProntoSqueeze och det hittar du här www.prontoprojects.com. Det finns även en film på YouTube som visar lite hur detta program ser ut och fungera, tänk dock på att denna film är väldigt gammal och att programmet kanske inte ser likadant ut längre.

Det andra heter SlimPronto och det finns inte att ladda ner som demo så du får kontakta Barry Gordon (en av seniorerna på RemoteCentral). Barry når du antingen genom RemoteCentrals webb, www.remotecentral.com, eller genom hans privata hemsida, www.the-gordons.net. Denna version har jag aldrig sett och vet inte hur den fungerar. Barry är däremot vädigt duktig så jag är inte orolig över att du skulle bli missnöjd.

Postad 30 oktober 2008 - 18:54

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
ProntoSqueeze äger...

Postad 30 oktober 2008 - 19:29

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Men äger verkligen SqueezeCenter? hehe

Postad 30 oktober 2008 - 21:33

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Hehe.... det kan man fråga sig.

Det verkar som att jag hittat min fjärr. Får börja skumma Ebay efter 9600 nu då.... :-)
Är det några tillbehör ni rekommenderar när man ändå är i köpartagen?
Skulle vilja kunna styra min elektriska Tab Tension duk också... Finns det någon vettigt tillbehör där?

Postad 30 oktober 2008 - 23:02

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Det beror väl på hur duken styrs?! :lol: Det mesta går att lösa, frågan är som sagt bara hur det ska gå till.

Jag köpte min 9600 på eBay från denna person: http://shop.ebay.co....c...=&_osacat=0

Han var otroligt professionell och trevlig. Leveransen tog exakt 13 dagar (14 dagar utlovat). Han skickar med en plugg som passar i Svenska väggurtag och markerar paketet som "gift". :)

Det tråkiga är väl att det blir rätt dyrt att köpa den just nu eftersom dollarkursen är som den är. När jag köpte min så kostade den totalt 5300 kr med frakt och allt. Nu går den på nästan en tusenlapp mer. :)

Postad 01 november 2008 - 11:33

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Nixpixlingondrix.

Squeezecenter suger. Men det funkar. :(

Postad 12 november 2008 - 13:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
nu är min skärm helt knas. den vägrar att reagera när man trycker på den. dom hårda knapparna verkar funka som dom skall. men vad skall jag göra för att få min skärm att funka igen

PLZ hjälp mig nu alla kunniga här!

Postad 13 november 2008 - 22:45

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

nu är min skärm helt knas. den vägrar att reagera när man trycker på den. dom hårda knapparna verkar funka som dom skall. men vad skall jag göra för att få min skärm att funka igen

PLZ hjälp mig nu alla kunniga här!

Gör en reset av fjärren...

(Home + Menu + Page up)

Funkar det nu?

Om inte det funkar så kanske du har en konfiguration med prontoscript i, som du kanske varit inne och meckat med lite? Då har du troligen gjort en loop som låser fjärrens touchskärm.

Stäng isåfall av fjärren på switchen. Håll in Backlight + Menu + Channel Up samtidigt som du startar fjärren på switchen. Håll knapparna intryckta ända tills hela konfigurationen är laddad. Detta stänger av prontoscript. Fixa felet i editorn och tanka ner i fjärren. Stäng av och sätt på fjärren med switchen för att återaktivera prontoscript.

Funkar det ändå inte, så hoppas jag att du köpt fjärren hos en svensk återförsäljare :-D

Redigerat av Installera, 13 november 2008 - 22:47.

Postad 15 november 2008 - 09:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
du har inte lust att visa på en bild vilka knappar du menar, jag vet vilken home knappen är men inte dom andra.

Postad 16 november 2008 - 08:54

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Home = Huset

Menu = Menu

Backlight = Lampknappen uppe på fjärren till vänster

Page up = Plusset (+) på Page-knappen

Channel up = Plusset (+) på CH-knappen

Postad 20 november 2008 - 16:46

tobias77
  • tobias77
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Funderar på om mitt liv skulle bli enklare och mer meningsfullt med en tsu 9400.
Finns det någon som vill sälja sin 9400 som kanske går i köptankar på en 9600 alt 9800.
På ebay kan man hitta dem för runt 4-4500, kan nån slå det priset?
För den som är intresserad så kan jag erbjuda en riktig utmaning med en RC9800i funkar som den ska. (1500kr)

// En Prontowannabe :P

Postad 25 november 2008 - 20:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Home = Huset

Menu = Menu

Backlight = Lampknappen uppe på fjärren till vänster

Page up = Plusset (+) på Page-knappen

Channel up = Plusset (+) på CH-knappen

jag skall uppenbarligen inte ha en sånhär leksak. hittar inte ens meny knappen. *suckar djupt*

Postad 02 december 2008 - 18:16

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Skulle det inte finnas behov av ett eget forum för pronto?
När allt om pronto ligger i en tråd blir det ganska oöverskådligt tycker jag.
Vad tycker ni andra?

Postad 02 december 2008 - 18:22

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Någon som har en RFX9600?
Kan man styra den på något annat sätt än via en pronto?

Jag funderar på att bygga ett system där bland annat RFX9600 och TSU9600 ingår.
Dock vill jag även kunna styra mina apparater från andra källor, tex en pc med pekskärm.
Kan jag styra RFX9600 även från en pc via tcp/ip? Finns protokollet för den tillgängligt?

Hur är det med TSU9800, ingår en väggdocka?
Vissa artiklar på nätet antyder det men jag tvivlar med tanke på vad väggdockan tull 9600 kostar...

Postad 03 december 2008 - 15:46

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jag har en RFX 9600. Tyvärr är inte protokollet för tcp/ip tillgänligt.

Barry Gordon har en lösning med ett serverprog. på en pc där man får köpa en hårdvara från en annan tillverkare som liknar RFX9600 i funktioner men där protokollen är öppna. Gör en sökning på remotecentral.com forum.

Johan

Postad 12 december 2008 - 16:40

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Stämmer det att TSU9400 bara klarar WEP och inte WPA2-PSK?

Postad 12 december 2008 - 18:52

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
wiizard, det stämmer, endast WEP

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.