Tro mig, jag älskar Bill Murray, måndag hela veckan spelades till förbannelse i den gamla videospelaren.
Vilken/Vilka är de mest usla filmer du sett?
Postad 28 February 2005 - 15:42
Tro mig, jag älskar Bill Murray, måndag hela veckan spelades till förbannelse i den gamla videospelaren.
Postad 01 March 2005 - 10:19
Såg Alexander häromdagen och maken till seg film har jag aldrig sett, vi var 7 pers som såg den och det slutade med att vi allihop inte orkade se klart den.
Postad 01 March 2005 - 14:05
Postad 07 December 2005 - 19:42
Postad 07 December 2005 - 20:43
Postad 07 December 2005 - 22:29
Utan tvekan den sämsta rullen jag har sett.
Postad 07 December 2005 - 22:51
Jag förstår att folk kan ogilla Lost in translation även om jag tycker att det är ett mindre mästerverk. Jag tror dock inte att ni kan säga att den är så fullkomligt befriad på kvalitativa element som Guilty by association.
Redigerat av Unregistered94f939c2, 07 December 2005 - 22:53.
Postad 07 December 2005 - 22:56
Under olivträdens skugga (eller något sånt) av Abbas Kiarostami är den enda filmen jag har lämnat salongen under. Det var som en landsbygdsversion av La Dolce Vita. Nu avskydde jag iofs La Dolce Vita också, men tar man bort det meningslösa jetsetlivet i storstaden från den filmen så finns det absolut ingenting intressant kvar.
Postad 10 December 2005 - 13:41
Postad 10 December 2005 - 14:02
riktigt dålig manus
inte alls roligt
korkade action scener
Redigerat av ron jeremy, 10 December 2005 - 14:05.
Postad 03 January 2006 - 08:02
Och hur kan man tycka T2 är såå dålig? Bättre action har knappast nånsin gjorts.
Jaja, smaken är ju tydligen väldigt olika.
Mitt bidrag till världens sämsta film måste bli "Falling Down" med Michael Douglas. Det händer ju ingenting i filmen. Han bara går omkring med sin attacheväska. Hur tråkig som helst.
Postad 03 January 2006 - 08:26
Vilken patetisk handling det var och Keira Knightley spelade riktigt dåligt tycker jag.
Postad 03 January 2006 - 08:29
Postad 03 January 2006 - 08:44
Nä nu......Merlin är ju en favorit. Hur kan man tycka den är det sämsta man sett?
Och hur kan man tycka T2 är såå dålig? Bättre action har knappast nånsin gjorts.
Jaja, smaken är ju tydligen väldigt olika.
Mitt bidrag till världens sämsta film måste bli "Falling Down" med Michael Douglas. Det händer ju ingenting i filmen. Han bara går omkring med sin attacheväska. Hur tråkig som helst.
Där ser du hur olika smaken är... Har själv sett falling down fem gånger. Riktigt bra är den!
Alexander är nog den sämsta film jag sett som jag kan komma ihåg. Ofta faller ju skitfilmerna i glömska...
Postad 04 January 2006 - 17:26
världens näst-sämsta film: Hollowman
världens tredje-sämsta film: The Fast And The Furious
andra dåliga filmer: Armageddon, American Pie och The Fantastic Four
Redigerat av Unregistereddcda8fb0, 04 January 2006 - 17:38.
Postad 04 January 2006 - 17:35
//Hylle
Redigerat av Unregistered36883, 04 January 2006 - 17:36.
Postad 06 January 2006 - 00:13
Amelie Från Montmartre måste ju vara om inte DEN sämsta så iaf top 3 alla tider...!!
"Amelie" ligger 27'a på IMDBs topplista, uppifrån. Personligen tycker jag det är motiverat men som sagt, smaken är som baken.
Får väl komma med något eget också. Kan kanske inte säga att det är den sämsta jag sett, den har jag nog förträngt men ett svenskt exempel är "Dykaren".
Om inte varje kommande inlägg i denna tråd har en utförlig redogörelse för varför man tycker att en film är den sämsta filmen så låses denna tråd omedelbart.
OK då
Postad 06 January 2006 - 20:41
Fullständigt meningslös film, så dålig så det finns inga ord för det.
Det verkar vara populärt att använda fula ord här på forumet. Vi försöker att undvika det i framtiden, tack. Det svenska språket erbjuder flertalet möjligheter att använda ett trevligare ordval.
Redigerat av MalcolmX7, 06 January 2006 - 21:02.
Postad 06 January 2006 - 21:11
världens sämsta film: Starship Troopers 2
världens näst-sämsta film: Hollowman
världens tredje-sämsta film: The Fast And The Furious
andra dåliga filmer: Armageddon, American Pie och The Fantastic Four
Du har inga förklaringar till varför du tycker detta?
Själv tycker jag de 3 sista du räknade upp är riktigt bra (FF kanse lite sämre dock).
Känns som vissa försöker provocera i denna tråden.
För är tex armageddon och american pie bland de sämsta man sett då har man inte enligt mig sett mycke...
Postad 06 January 2006 - 21:38
Sämsta filmen enligt mej iaf.
Postad 27 March 2006 - 13:01
Så när vi går ut så tänkte jag bara säga till om att salongen var skitig, samt att filmen var dålig. Kvinnan i kassan (en tjurig tant) säger att jag absoult inte får pengar tillbaka (även om jag inte ens bett om det). Jag hade däremot fått pengar tillbaka om datorerna var på ?!?
Usch kass film, kasst motagande..
date movie = varnig!! Dödstråkig (ja dödstråkig då jag misstänker att man kan avlida av denna hemska "film"..)
Postad 27 March 2006 - 13:37
Hard Rain, gick på TV3 tror jag.
Riktigt riktigt usla specialeffekter, blod som liknade ketchup, dockhus som modeller osv. Sen var
dessutom storyn helt pantad. Skurken blev "knockad" med en flygande båtmotor.
Postad 27 March 2006 - 15:09
Tycker generellt inte om spökfilmer men denna var väldigt dålig!!
Postad 02 April 2006 - 13:59
den FILMEN är helt otroligt dålig, ville bara gråta....
Postad 02 April 2006 - 15:24
Sämsta jag har sett änså länge är:"War of the worlds" med Tom Crusie, vilken skräpfilm!! som han gör för detta är en djupdykning i kvalliten som han brukar normalt ha.
Långtråkig film med en story som är lika dålig som starship troopers och som är helt innehållslösa i story och har inget bra att komma med vad gäller filmklass, så kort sagt så måste T.C fått rejält betalt för en så dålig film när han gjorde en outstanding roll i last samurai som han gör med bravur.
Tråkig,urdålig story, samt dåligt filmad.
//golfen
Postad 02 April 2006 - 15:26
Postad 02 April 2006 - 15:34
Baise-Moi och Visitor Q
Postad 02 April 2006 - 22:40
Postad 03 April 2006 - 00:14
Postad 03 April 2006 - 08:18
Corpse Bride "Inte så mycke att säga är inte inne på denna sorts filmer, så stängde av efter 30min då den inte lyckats intressera mig trots att jag försökte
Pride And Prejudice "Segare och innehållslösare film får man leta efter"
Memoirs Of A Geisha "..och här hittade vi den, ännu mer seg och tråkig och .....
Platsar iaf på min "senaste årets sämsta filmer jag sett" lista.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 April 2006 - 08:20.
Postad 03 April 2006 - 08:31
Postad 04 April 2006 - 15:24
Postad 30 April 2006 - 11:07
Sämre film får man leta efter, och den har ändå fått 7.4 på imdb.
Någon som har sett den?
Postad 30 April 2006 - 19:38
Jag förlorade nästan 3 timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka då jag såg "Den tunna röda linjen". Hade lust att kräva tillbaka pengarna från SF. Förvisso gick jag och såg filmen med höga förväntningar och ville ha en maffig krigsfilm efter att ha sett "Rädda menige Ryan" där man svävade på moln första halvtimmen.
Själv tycker jag Den Tunna Röda Linjen är bättre än Saving Private Ryan
Postad 30 April 2006 - 19:51
Postad 30 April 2006 - 20:03
Jag såg, eller försökte åtminstonde se MirrorMask igår, men jag klarade inte mer än 30 minuter.
Sämre film får man leta efter, och den har ändå fått 7.4 på imdb.
Någon som har sett den?
Jag orkade med ca 10 minuter av MirrorMask sedan pallade jag inte mer, blev väldigt besviken att den var så dålig eftersom jag alltid gillat Neil Gaimans verk för övrigt.
Postad 30 April 2006 - 20:08
För är tex armageddon och american pie bland de sämsta man sett då har man inte enligt mig sett mycke...
Bara drygt 3000 filmer
Armageddon har inte ens de kalkonkvaliteter som gör independence day till en underbar exkursion i uselhet. Dialogen, logiken, handlingen, karaktärernas relationer, scenografin, filmfotot, nivån på de olika cliffhangers de kör mellan scener ... jag har aldrig blivit lika generad av en annan film. När de visade Bruce Willis dödsscen på Cannes-festivalen (tror jag det var) så skrattade publiken. Den har en solklar plats på min topplista över de sämsta filmer som någonsin har gjorts
Redigerat av clevername, 30 April 2006 - 20:09.
Postad 02 May 2006 - 09:12
Men tänker man efter lite på antalet skitfilmer som finns så har jag svårt att se att ngn av dessa filmer skall platsa på listan "sämsta man sett".
Steven Seagals 10 senaste filmer är tex riktiga bottennapp men fortfarande har jag sett mycke sämre filmer än så...
Eller filmer som Shark Attack 3 mm
Postad 02 May 2006 - 10:42
Postad 02 May 2006 - 11:06
coolia spelar igor....
hade det inte varit hyrfilm hade jag bränt (menar eldat) upp den för sådana filmer skall ej finnas
Postad 02 May 2006 - 11:22
Andra dåliga filmer är t.ex. alla filmer med Ben Affleck, den romantiska komedins motsvarighet till Steven Segal. Keanu Reeves filmer klarar sig på bra birollsskådisar och intressant handling, men han kan nog vara den sämsta skådespelaren i mina ögon. Det är roligare att titta på när gräset växer än på hans minspel.
Postad 02 May 2006 - 19:55
Jag kan bidra med Dracula 3000 där lågvattenmärket tangeras bl.a. när dracula är med i bild samt när svartingsnubben blitt vampyr (eller vad man nu ska kalla det, det ska föreställa vampyrer i varje fall) och iställt för att SFX:a filmen så att de rör sig snabbt och kan springa på väggar etc. så mongar han sig och låtsas springa fort och hoppa på saker och ting. Ja förrutom helt utan SFX så det ser ut ungefär som mina söner 3 och 5 år när de leker att de är spindelmannen och kan klättra på väggar.
Nåja, det är så dumt dåligt att det är nästan värt att se bara för att se hur riktigt dåligt det faktiskt är! Det borde vara spöstraff att producera filmer så dåliga.
(Fler lågvattenmärken i andra filmer finns förstås också..)
Postad 02 May 2006 - 20:30
En sådan rulle skulle man kunna göra lika bra med ett par polare på 2 veckor.
Har sparat filmen för att kunna ge bort den på skoj till någon polare, men har inte riktigt mage att förstöra tid för någon jag känner..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
45 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?