Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
1707 svar till detta ämne
Postad 04 januari 2008 - 02:34
JohanP2
-
JohanP2
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Tänkte också lägga till en film, inom kategorin barntrauman, detta tog plats för ca 8-10 år sedan.
Kunde inte somna, så jag gick ner till mor och far för att berätta om det fruktansvärda.
De satt och tittade på en film, det jag hann se innan jag sprang upp igen var ungefär följande:
Ett gäng (poliser?) går in i en bar full av motorcykelknuttar. De börjar kaxa med alla motorcykelknuttarna och börjar slutligen slåss med dem. Knuttarna får ordentligt med stryk, och en av dem försöker fly. Dock kommer några ur det första gänget ikapp honom och börjar misshandla honom också. De slår och sparkar för fult, fram tills han slutligen är medvetslös. En av misshandlarna säger då: - That was me?!
Jag blev då så rädd att jag gick direkt upp igen, och drömde mardrömmar hela natten.
Vore kul om någon hade något tips om vad det var för film, hade varit roligt att se den idag, med lite perspektiv på det hela, och upptäcka att detta troligen var en dålig gangsterkomedi eller någon slags lågbudgetrulle. Lite klurig att leta efter, men kanske att det handlar om Northville Cemetary Massacre från 1976. Lite mer om filmen hittar du här.
Det låter faktiskt väldigt likt, ska kolla upp det omedelbums! Tack så mycket!
Postad 18 januari 2008 - 13:22
Unregistered02ffdc89
-
Unregistered02ffdc89
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag har riktigt knivig fråga. jag har en replik som satt sig i skallen och ajg kommer inte på från vilken film det är. det är en svensk film troligen gjord under 90-talet och utspelar sig på ett behandlingshem. Det är ett par personer som är där för att få behandling, men vårdarna är sjukare än vad patienterna är. Filmen slutar med att vårdarna sitter och dunkar sina huvuden i borden och säger: "Alkohol bö"
Postad 19 januari 2008 - 16:01
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Missade denna tråden så jag lägger in det här istället. Någon får gärna plocka bort den tråden jag skapade innan.
Jag såg en film på 80-talet som jag bara kommer ihåg fragment från, men vill gärna få tag på den men är svårt då jag inte kommer ihåg vad den heter.
Den handlar om hushållsnära maskiner som dammsugare som är robotar. Dessa löper amok och dödar folk. Minns också att det dök upp en massa små robotar som påminde om insekter och en sprängde en hel polisstation.
Minns också slutet. det var ett slagsmål vid en hiss på en byggarbetsplats och han som programmerat robotarna att löpa amok föll offer för sina egna små robotar...
Någon som vet vad för film jag menar?
Postad 19 januari 2008 - 16:09
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Runaway kanske?
runaway_1_.jpg 36,19K
0 Antal nerladdningar
Postad 19 januari 2008 - 16:28
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Postad 19 januari 2008 - 16:35
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Runaway kanske?
Tack för svaret! Det kan nog vara denna. :-) Tack för sista länken. Den bekräftade att det är filmen jag tänker på. Känner igen de insektsliknande robotarna :-)
Redigerat av klarinettmeister, 19 januari 2008 - 16:40.
Postad 21 januari 2008 - 14:50
Bismarck
-
Bismarck
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Söker också en film som jag bara såg en skymt av för kanske 7-8 år sedan, som gick på Filmnet (innan canal plus).
Var en sci-fi rulle me en stor robot som höll på att jaga några människor. Människorna hade några vapen i stil me pulse-rifels, och dom stänger ute roboten bakom en dörr. Men den bankar sönder dörren å dom får fly, men sen stannar en person kvar å skjuter som en galning  å sen blir han dödad. Och dom andra flyr upp för nån stege eller nått.
Har för mig att roboten liknande nått i stil me en dinosaurie fast i plåt hehe.
Kanske också är Runaway?
Någon som vet? :-)
/Bismarck
Postad 21 januari 2008 - 17:21
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Det låter lite som peacekeeper-roboten i Robocop.
robocop_1_.jpg 29,71K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 januari 2008 - 17:52
Bismarck
-
Bismarck
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tror inte de är robocop, har sett dem alla. Även om de var ett tag sedan  Tror den hade mindre hela plåtstycken och var mer flexibel än den i robocop. Något i stil me Arnold terminator , fast nått kreatur me vassa klor som den strimlar killen som skjuter på den.
Lite svårt att förklara men hoppas nån fattar
/Bismarck
Postad 22 januari 2008 - 08:44
Unregisteredf3125ee8
-
Unregisteredf3125ee8
-
Användare
-
-
124 inlägg
Försöker igen.
Någon som kan hjälpa mig?
Söker en spökfilm, ganska gammal (70 till tidig 90-tal) och tydligen verklighetsbaserad om jag kommer ihåg rätt. Hur som helst, handlar om en familj som flyttar in i ett hus där det börjar spöka, det enda spöken dom ser är en skuggor som rör sig från vägg till vägg, har för mig att dom är tre men det är en man ser mest då den är mer fientlig.
Dom försöker bli av med spöket genom att lämna huset och fara ut på campingtur men spöket hittar sig dit också.
Enda jag kommer ihåg från filmen men hoppas det är tillräckligt..
Postad 22 januari 2008 - 09:19
mabbe
-
mabbe
-
Användare
-
-
174 inlägg
Försöker igen.
Söker en spökfilm, ganska gammal (70 till tidig 90-tal) och tydligen verklighetsbaserad om jag kommer ihåg rätt. Hur som helst, handlar om en familj som flyttar in i ett hus där det börjar spöka, det enda spöken dom ser är en skuggor som rör sig från vägg till vägg, har för mig att dom är tre men det är en man ser mest då den är mer fientlig. Dom försöker bli av med spöket genom att lämna huset och fara ut på campingtur men spöket hittar sig dit också. Enda jag kommer ihåg från filmen men hoppas det är tillräckligt..
Det låter nästan som att det skulle kunna vara The Entity. Mamma med sina barn som blir överfallen och våldtagen av en osynlig kraft. Har för mig att den även följer efter henne när de reser iväg.
Postad 22 januari 2008 - 12:49
Unregisteredf3125ee8
-
Unregisteredf3125ee8
-
Användare
-
-
124 inlägg
Försöker igen.
Söker en spökfilm, ganska gammal (70 till tidig 90-tal) och tydligen verklighetsbaserad om jag kommer ihåg rätt. Hur som helst, handlar om en familj som flyttar in i ett hus där det börjar spöka, det enda spöken dom ser är en skuggor som rör sig från vägg till vägg, har för mig att dom är tre men det är en man ser mest då den är mer fientlig. Dom försöker bli av med spöket genom att lämna huset och fara ut på campingtur men spöket hittar sig dit också. Enda jag kommer ihåg från filmen men hoppas det är tillräckligt..
Det låter nästan som att det skulle kunna vara The Entity. Mamma med sina barn som blir överfallen och våldtagen av en osynlig kraft. Har för mig att den även följer efter henne när de reser iväg.

Vet inte om mitt minne är fel men har för mig att det var en hel familj som flyttade in till ett hemsökt hus. Fantomerna gjorde aldrig någon illa, iaf inte i början, vad jag kan komma ihåg, utan bara var där och satte skräck i familjen.
Postad 22 januari 2008 - 12:55
mabbe
-
mabbe
-
Användare
-
-
174 inlägg
Vet inte om mitt minne är fel men har för mig att det var en hel familj som flyttade in till ett hemsökt hus. Fantomerna gjorde aldrig någon illa, iaf inte i början, vad jag kan komma ihåg, utan bara var där och satte skräck i familjen.
Kan det kanske ha varit The Amityville Horror då? Familj som flyttar in i hus som är hemsökt. Finns ett antal uppföljare, bl.a. med en titel som innehåller "escapes".
Postad 22 januari 2008 - 17:07
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Nu är det dags för en ny filmtitel.
Jag fick aldrig se klart på denna filmen för det var läggdags och vi hade ingen video på den tiden att spela in den på :-(
Den handlade iaf om en någon som hade gjort experiment i källaren i ett hus och gjort människor galna. Påminde om varulvar i utseendet om jag minns rätt.
Senare flyttade det in en familj helt ovetandes om vad som fanns i källaren.
Minns att det var någon av familjemedlemmarna som tappade en röd boll eller något (kanske var nyckelringen eller något) och man fick se att den drogs bort en bit... Undrar om det är någon som vet vad för film jag pratar om... Det var på 80-talet det här med iaf.
Postad 22 januari 2008 - 18:10
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Okej grabbar och tjejer, jag skulle behöva er hjälp...
För ett par månader sedan såg jag kampsportsmagasinet Fight Club på Eurosport... de hade ett bakom kuliserna-reportage om en Thailändsk film som jag tyckte verkade väldigt intressant. Nu är det så att jag inte minns vad filmen heter och det är där jag skulle behöva er hjälp. Sk jag vara ärlig så vet jag inte ens vad filmen handlar om men jag fastnade för de ovanliga och häfiga fightingscenerna. Det var en lågbudgetfilm och jag är inte säker på att den har släppts ännu... humm, så för att sammanfatta så vet jag i princip inget om filmen men hoppas att någon av er också såg pogrammet och kommer ihåg filmens titel!
Tacksam för hjälp!
Låte som Ong Bak. Trailer
Postad 22 januari 2008 - 23:24
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
< Beskrivning av film > Låte som Ong Bak.Trailer
Visst gör det - och det var svaret han fick i inlägget direkt efter som postades mer än tre år före ditt inlägg (samt på minst tre andra ställen i tråden)
Postad 23 januari 2008 - 11:37
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
jag söker en ganska ny film som jag glömt titeln på
handlar om ett gäng tjejkompisar som brukar åka iväg på olika äventyr ibland.
Filmen handlade om när dom åkte på ett sånt äventyr för att utforska en ny grotta, men dom går vilse i grottan och kan inte komma ut. Dessutom bor det zombies i den grottan som käkar människor. Tror dom flesta dör i den filmen.
Just d, filmen börjar med att en av tjejerna förlorar sin familj i en bil olycka. Så det blir dubbel olycka för henne.
Minns att jag gillade filmen för jag hade ingen aning om vad den skulle handla om och varje person hade sin unika personlighet´men allt det förändrades när dom var i grottan.
Postad 23 januari 2008 - 11:53
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2 625 inlägg
jag söker en ganska ny film som jag glömt titeln på
handlar om ett gäng tjejkompisar som brukar åka iväg på olika äventyr ibland.
Filmen handlade om när dom åkte på ett sånt äventyr för att utforska en ny grotta, men dom går vilse i grottan och kan inte komma ut. Dessutom bor det zombies i den grottan som käkar människor. Tror dom flesta dör i den filmen.
Just d, filmen börjar med att en av tjejerna förlorar sin familj i en bil olycka. Så det blir dubbel olycka för henne.
Minns att jag gillade filmen för jag hade ingen aning om vad den skulle handla om och varje person hade sin unika personlighet´men allt det förändrades när dom var i grottan.
Skulle det kunna vara The Descent
Postad 23 januari 2008 - 12:09
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Tack. alltid svårt när det inte är några kändisar med i filmerna
Postad 23 januari 2008 - 18:30
rauschen
-
rauschen
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag söker titeln till två filmer. Den ena är en skräckfilm och den andra en indianfilm.
Den första, skräckfilmen, visades för mig när jag var ca 3-4 år gammal (1983-84) så jag kommer inte ihåg så mycket. Det jag kommer ihåg av filmen är att en man får en militärgrön tablett att äta och efter ett tag så blir han lika grön som tabletten i ansiktet och börjar slita av sig delar av ansiktet käken m.m. Nån som vet vad det är för film?
Den andra filmen handlar om indianer. Det som var speciellt för den här filmen var att indianerna, när dom skulle bli vuxen, fick hängas upp med örnklor stuckna igenom deras bröst i nåt dygn. Detta för att dom skulle få några speciella ärr på brösten. Den här filmen såg jag nån gång på 80-talet, kanske tidigt 90-tal. Någon som vet vad det är för nåt?
Postad 23 januari 2008 - 19:40
mabbe
-
mabbe
-
Användare
-
-
174 inlägg
Hej! Jag söker titeln till två filmer. Den ena är en skräckfilm och den andra en indianfilm. Den första, skräckfilmen, visades för mig när jag var ca 3-4 år gammal (1983-84) så jag kommer inte ihåg så mycket. Det jag kommer ihåg av filmen är att en man får en militärgrön tablett att äta och efter ett tag så blir han lika grön som tabletten i ansiktet och börjar slita av sig delar av ansiktet käken m.m. Nån som vet vad det är för film? Den andra filmen handlar om indianer. Det som var speciellt för den här filmen var att indianerna, när dom skulle bli vuxen, fick hängas upp med örnklor stuckna igenom deras bröst i nåt dygn. Detta för att dom skulle få några speciella ärr på brösten. Den här filmen såg jag nån gång på 80-talet, kanske tidigt 90-tal. Någon som vet vad det är för nåt?
Första filmen har jag ingen aning om, men "indianfilmen" låter som om det skulle kunna vara kannibalfilmen, Cannibal Ferox (aka make them die slowly.
Redigerat av mabbe, 23 januari 2008 - 19:41.
Postad 24 januari 2008 - 03:46
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Vet inte riktigt om jag ser indiankopplingen i Mabbes förslag, men skulle vilja gissa på " A Man Called Horse" från 1970 med Richard Harris i huvudrollen. Det var visserligen inte örnklor där, men annars passar den in rätt bra.
Postad 24 januari 2008 - 08:29
mabbe
-
mabbe
-
Användare
-
-
174 inlägg
Om jag ska vara helt ärlig tror jag inte heller att jag förstår min egen koppling till det som skrevs. Så, glöm bort mitt inlägg  Jag läste det jag ville när det gällde krokar i brösten och indianer.
Postad 27 januari 2008 - 22:25
namn_efternamn
-
namn_efternamn
-
Användare
-
-
186 inlägg
Kom precis på en film som jag måste ha titeln på och någon kanske kan hjälpa mig.
Det är några elever som går på någon polisskola, möjligtvis agentskola. Man får följa en man och en kvinna. Han klarar inte utbildningnen men det gör hon. Efter detta får hon jobb på någon firma där hon misstänks smuggla ut hemligstämplat material. Den här agenturen söker upp mannen som inte klarade utbildningen och han får börja övervaka henne. Någon som vet titeln?
MVH Kenan
Postad 27 januari 2008 - 22:38
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Kom precis på en film som jag måste ha titeln på och någon kanske kan hjälpa mig. Det är några elever som går på någon polisskola, möjligtvis agentskola. Man får följa en man och en kvinna. Han klarar inte utbildningnen men det gör hon. Efter detta får hon jobb på någon firma där hon misstänks smuggla ut hemligstämplat material. Den här agenturen söker upp mannen som inte klarade utbildningen och han får börja övervaka henne. Någon som vet titeln?
MVH Kenan
Kan det va denna kanske ... The Recruit
Postad 27 januari 2008 - 23:37
namn_efternamn
-
namn_efternamn
-
Användare
-
-
186 inlägg
Kom precis på en film som jag måste ha titeln på och någon kanske kan hjälpa mig. Det är några elever som går på någon polisskola, möjligtvis agentskola. Man får följa en man och en kvinna. Han klarar inte utbildningnen men det gör hon. Efter detta får hon jobb på någon firma där hon misstänks smuggla ut hemligstämplat material. Den här agenturen söker upp mannen som inte klarade utbildningen och han får börja övervaka henne. Någon som vet titeln?
MVH Kenan
Kan det va denna kanske ... The Recruit
JAA! Tack så hemskt mycket!
Postad 30 januari 2008 - 18:58
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Min arbetskollega utmana mig att hitta en, i mina öron, mycket sjuk film.
Den var från 1990-tal, amerikansk och handla om galopp/race och hästar + doping.
Var några snubbar som syssla med doping och börja vinna loppen genom att de dopa hästarna med en typ "dildo"!  (Om jag nu inte hörde fel på verkstaden!  )
I slutet av filmen började folk komma på vad de pyssla med och sen minns han inge med, lätt va?
Postad 31 januari 2008 - 00:05
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
haha...låter som en högkvalitets rulle
Postad 31 januari 2008 - 01:26
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Min arbetskollega utmana mig att hitta en, i mina öron, mycket sjuk film. 
Den var från 1990-tal, amerikansk och handla om galopp/race och hästar + doping. Var några snubbar som syssla med doping och börja vinna loppen genom att de dopa hästarna med en typ "dildo"! (Om jag nu inte hörde fel på verkstaden! ) I slutet av filmen började folk komma på vad de pyssla med och sen minns han inge med, lätt va? 
Ha! Den gick på under fem minuter. Guden Google vet allt och jag är oraklet!  Gå du till din kollega och säg att filmen han letar efter är " A Fine Mess" från 1986 av Blake Edwards med Ted Danson och Howie Mandel i huvudrollerna. Nästa!
Postad 31 januari 2008 - 01:44
Hej ,går det att fråga om tecknade serier...chansar:
Ok , tidigt 80 tal skulle jag tippa på.Vagt men handlade om några ungar, nån tonårspojke med yngre syster kan det ha varit -eller så var de kanske 3-4 ungdomar /barn , som hade några av huvudrollerna så att säga.De åkte ut i rymden , olika världar ? Det var en tecknad serie minns ej vilket språk som talades -förmodligen dubbat till svenska .Musiken var spejsig och väldigt speciell .Gick på svensk tv -jag antar att det bara fanns kanal ett och två då.
Ja jag vet ,väldigt vagt men nån som iaf har tips ?
Redigerat av svenssonx, 31 januari 2008 - 01:47.
Postad 31 januari 2008 - 02:55
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Hm, Kan man få lite mer att gå på? Var ungarna ensamna när de reste eller fanns det andra som de reste med? Hur var stilen? "realistisk eller överdriven"? Min första tanke var franska " Det var en gång" som till viss del uspelade sig i rymden.
Postad 31 januari 2008 - 16:29
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hittade "A Fine Mess" själv 5 minuter efter jag skrev inlägget, kallas själv för Google-Grnaström så! 
Men han sökte ju en seriös så jag trodde inte det var den dock, men det var det..."En Salig Röra" på svenska!
Postad 01 februari 2008 - 16:03
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Hittade "A Fine Mess" själv 5 minuter efter jag skrev inlägget, kallas själv för Google-Grnaström så!  Men han sökte ju en seriös så jag trodde inte det var den dock, men det var det..."En Salig Röra" på svenska!
Den såg jag på bio när jag var 14 och höll på att skratta ihjäl mig... men så var jag ju 14 också.
Postad 02 februari 2008 - 02:27
fjk31
-
fjk31
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
En kille bjuder med en ?strippa? till ?las vegas? dom delar en hotellsvit o varje kväll efter ett visst klockslag kommer hon in i hans rum o strippar.
Någon som vet vilken film detta kan vara?
Jag såg den för nåt/några år sen på SVT
Postad 02 februari 2008 - 03:58
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Den får du komma med mer info om - ett drama, eller? Händer det nåt mer i filmen eller utspelar den sig på hotellrummet?
Postad 02 februari 2008 - 18:08
JohanP2
-
JohanP2
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Kan det vara Leaving Las Vegas eller?
Postad 02 februari 2008 - 19:11
fjk31
-
fjk31
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
"bjuder" med henner till las vegas, han betalar henne
Det är inte Leaving Las Vegas.....Dom är mest på Hotellrummet.....utan i början på filmen o i slutet.o möjligt vis någon scen imellan..tror att killen ibörjan av filmen sitter vi en dator (?dataföretagare?)....på slutet av filmen så söker han upp "strippan" på en klubb där hon "jobbar"...tror han blir kär i henne....Dom är båda unga 20-35år....Inga vad jag vet kända skådespelare med i filmen..troligt vis drama
Redigerat av fjk31, 02 februari 2008 - 19:13.
Postad 04 februari 2008 - 00:55
Tiny turtle: Tackar för tipset :-) Den här "Det var en gång " känner jag igen.Inte säker det är den jag menar,men ska kolla vidare.
Postad 04 februari 2008 - 21:42
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Söker namnet på en svensk film som gick på SVT i höstas. Såg bara litegrand av den och kommer ihåg följande:
Det utspelar sig i en lägenhet, där innehavaren och en kompis spelar in porrfilm med en tjej, det är här mitt huvudbry kommer, kan inte släppa tanken att det var Johanna Sällström eller Tuva Novotny, men hittar ingen sån film med dom. I lägenheten finns också en son som har en missformad hand.
Det är minst sagt en mycket märklig film, att den visades på TV förbryllade mig. Skulle bli oerhört tacksam för tips
Postad 05 februari 2008 - 07:43
Nanoo
-
Nanoo
-
Användare
-
-
127 inlägg
Kan det vara "Ett hål i mitt hjärta" med Sanna Bråding? http://www.imdb.com/title/tt0381682/
Postad 05 februari 2008 - 14:43
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Kan det vara "Ett hål i mitt hjärta" med Sanna Bråding? http://www.imdb.com/title/tt0381682/
Ja visst är det ju det!! Tack så himla mycket  Sanna var det ju, ny ramlar poletten ner.
Postad 05 februari 2008 - 20:47
pek707
-
pek707
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
quote name='fjk31' post='1765933' date='Feb 2 2008, 20:11 ']"bjuder" med henner till las vegas, han betalar henne Det är inte Leaving Las Vegas.....Dom är mest på Hotellrummet.....utan i början på filmen o i slutet.o möjligt vis någon scen imellan..tror att killen ibörjan av filmen sitter vi en dator (?dataföretagare?)....på slutet av filmen så söker han upp "strippan" på en klubb där hon "jobbar"...tror han blir kär i henne....Dom är båda unga 20-35år....Inga vad jag vet kända skådespelare med i filmen..troligt vis drama[/quote] Det där måste vara: The Centre of the World[ Några mycket duktiga (och ganska kända) skådisar är trots allt med, t ex Peter Sarsgaard och Molly Parker i huvudrollerna.
Redigerat av pek707, 07 februari 2008 - 20:25.
Postad 07 februari 2008 - 12:34
fjk31
-
fjk31
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det är nog den
Tackar så mycket för hjälpen
Postad 08 februari 2008 - 18:52
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Hej!
Såg en film förra året som handlade om framtiden, ca 500 år frammåt. I den tiden var alla korkade eftersom det var white trash som hade fött barn bara och alla akademiker var för sent ute. Huvudpersonen hade varit fryst från nu till den framtiden osv osv...
Vad heter denna film? Kommer ej ihåg och hittar ej på IMDB. :-(
Tacksam för svar.
Postad 08 februari 2008 - 19:36
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Hej!
Såg en film förra året som handlade om framtiden, ca 500 år frammåt. I den tiden var alla korkade eftersom det var white trash som hade fött barn bara och alla akademiker var för sent ute. Huvudpersonen hade varit fryst från nu till den framtiden osv osv...
Vad heter denna film? Kommer ej ihåg och hittar ej på IMDB. :-(
Tacksam för svar.
Den heter Idiocracy.
Postad 15 februari 2008 - 16:27
Andrfolk
-
Andrfolk
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag behöver hjälp...
Jag kommer inte ihåg så mycket från filmen men det handlar om en kille som skall utföra ett uppdrag åt ett forskningscentrum... Han träffar någon tjej där, tror jag  men efter han är klar med uppdraget injicerar de ett serum (eller något) som gör att han glömmer allting.. men han har lagt ut ledtrådar som skall hjälp honom att komma ihåg, tror det är ett visitkort eller något i den stilen. Avslutningsscenen utspelar sig i något stort "växthus" där dom skjuter som fan... Ganska ny film...
Hjälp
Postad 15 februari 2008 - 22:51
krizan
-
krizan
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Det låter som om du har blandat ihop Leaving Las vegas med Conspiracy theory, eller nåt.
Men jag kan ha fel
Postad 16 februari 2008 - 09:47
Andrfolk
-
Andrfolk
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Det låter som om du har blandat ihop Leaving Las vegas med Conspiracy theory, eller nåt. Men jag kan ha fel
Jag fick hjälp av en kompis igår med namnet på filmen... "Paycheck", var det jag sökte Beskrivningen av filmen var nog inte av bästa klass men han kom på det
Postad 25 februari 2008 - 20:57
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Ok behöver lite hjälp, det är en film som jag såg när jag var mindre. Det var i framtiden typ, tror det iaf. Det handlade om några soldater typ, tror det iaf. Sen var det "robotar" eller "utomjordingar" som levde i sanden, de hade knivblad och typ flög upp ur sanden o kapade benen på alla, typ, tror jag iaf. Säkert en skitfilm men det gnager mig lite att inte komma på vilken film det är typ, tror jag iaf. Vill säga att den hetet nåt med the i början =P. Jo det var en kille som var med som var otroligt besatt av sin stora machokniv. Han var också robot kommer det fram i slutet av filmen.
Have a go at it!
/Jeppe
Postad 25 februari 2008 - 23:40
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|