Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Cerwin Vega *

1247 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2005 - 20:00

Tim_Beluga
  • Tim_Beluga
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Då var det som jag trodde då, att Yamahan e en aning klen för Cerwin Vega.

Jasså, deras subbar e dåliga alltså. Synd, för det såg mycket bra ut för det priset, men jag får lita på dom som kan hehe:)

Tackar föresten, trevligt att vara här, verkar ju finnas gott om kunnig folk och massor med tips och sånt:)

Om man nu inte skulle ha så grymt med pengar, vilken förstärkare skulle kunna rekommenderas för att driva högtalarna, sen vilken sub skulle passa bra?

Redigerat av Tim_Beluga, 24 August 2005 - 20:02.

Postad 24 August 2005 - 20:11

oster
  • oster
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
du kan nog bygga en bio med cerwin utan sub. sen när allt är klart. kan du tänka om du behöver en sub eller inte.
men ett tips på bra subar. är SVS = SVSubwoofers. det är på gång med ett grupp köp här på prisjakt om de kan du läsa här

sen finns det svs klubben här ja tycker att du ska läsa igenom klubben. då får du en bild om SVS i hellhet./Mvh oster

Redigerat av oster, 24 August 2005 - 20:12.

Postad 24 August 2005 - 20:26

Tim_Beluga
  • Tim_Beluga
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Okej, kanon:)
Tackar för de, ska läsa igenom det:)

Postad 24 August 2005 - 20:37

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
satsa heldre på stora frontar med ett slutsteg till..
Subbarna är inte kassa i sig utan stegen är på tok för klena o har alltid varit!
Inte funderat på någon annan förstärkare änn just yamman?

Postad 24 August 2005 - 20:41

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Tänkte bara fråga vad ni tycker om E-715 (speciellt jämfört med v-12f), samt hur mycket kraft som behövs för att få schysst kontroll över dom? Räcker mitt NAD 216?

<{POST_SNAPBACK}>

Har lyssnat en del på E-712:orna och jag är inte direkt imponerad av dom, lutar mer åt V-serien än åt CLSC. Skall du satsa på något som kommer ge en bättre bas och låta bättre överlag så kör på classic. Annars finns ju alltid begagnatmarknaden som väldigt många verkar underskatta. Du kan te.x. få ett par AL-1000 till priset av 5-6tkr och då har du en högtalare som förmodligen låter hästlängder bättre än E-700 serien.

Sedan kan jag tillägga att Yamaha låter skit med CV, låter rätt illa med det mesta jag lyssnat på faktiskt, även de större modellerna jag hört. Var på Tele-Hå och jämförde H/K-AVR5500 med någon Yamaha bjässe och trots att hkn var svagare så lät det hela mycket mer dynamiskt, basen och detaljerna kom fram på ett helt annat sätt, högtalarna var ett par jmlab som kostade runt 12tkr och skillnaden var stor mellan förstärkarna.

Redigerat av Unregistered1b42c15d, 24 August 2005 - 20:44.

Postad 25 August 2005 - 04:34

Tim_Beluga
  • Tim_Beluga
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

satsa heldre på stora frontar med ett slutsteg till..
Subbarna är inte kassa i sig utan stegen är på tok för klena o har alltid varit!
Inte funderat på någon annan förstärkare änn just yamman?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag e alltid öppen för förslag.
Jobbiga e ju att man inte har råd att slänga ut hur mycket som helst. Var inne på att köpa en Denon först men sen hittade jag Yamahan som hade liknade specifikationer för ett bra mycket billigare pris.

Postad 25 August 2005 - 12:51

Lovsta
  • Lovsta
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Har idag hämtat ut min AVR-235 och kopplat in CLSC-6: orna.. Haha, visste inte att 6,5" kunde basa på så här!! :( Ösigt ljud som fan, samtidigt som de låter klart! Jag e nöjd!

Redigerat av Lovsta, 25 August 2005 - 14:49.

Postad 25 August 2005 - 17:56

vantechmag
  • vantechmag
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag fick just ett besked från HiFi klubben, som kan vara till glädje för alla AT-100 ägare...

"Jag kommer ihåg at AT100 er en 6 ohms höjttaler (er doch inte helt sikker) med minimum impedans på ca 3,2 ohm.

Best regards

Jens H. Larsen
Product Director

Hi-Fi Klubben/AudioNord Distribution"

Okey, det är ändå mycket möjligt att den är "nominellt 4ohm" som det stod i de 4 senaste katalogerna, men att den lägsta impedans svackan bara var ner till 3.2ohm och det är ju inte värre än många 6ohms högtalare!

Ingen som har mätt sina????

Postad 25 August 2005 - 18:00

HiFi nooBen
  • HiFi nooBen
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Tjena, första inlägget här inne för min del:)
Men till saken nu, har vart inne och kikat efter ett par högtalare på HiFi-klubben och fastnade för cerwin vega clsc15. Är ute för ett par goa högtalare med skön bas i. Och dessa kommer jag även att använda i hemmabiosyfte!. Har en yamaha RX-V1500(7*120 watt RMS) reciever som driver min hemmabioanläggning just nu. Och min fråga är om denna förstärkare skulle kunna driva dessa 15 tummare under en kortare period, kanske under 2 månader, tills ekonomin tillåter ett extra slutsteg!:)
Någon som vet?

tack på förhand// fredde

Postad 25 August 2005 - 18:22

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Tjena, första inlägget här inne för min del:)
Men till saken nu, har vart inne och kikat efter ett par högtalare på HiFi-klubben och fastnade för cerwin vega clsc15. Är ute för ett par goa högtalare med skön bas i. Och dessa kommer jag även att använda i hemmabiosyfte!. Har en yamaha RX-V1500(7*120 watt RMS) reciever som driver min hemmabioanläggning just nu. Och min fråga är om denna förstärkare skulle kunna driva dessa 15 tummare under en kortare period, kanske under 2 månader, tills ekonomin tillåter ett extra slutsteg!:)
Någon som vet?

tack på förhand// fredde

<{POST_SNAPBACK}>

jo det kan den göra men det kommer inte att låta roligt
då basen inte kommer till sin rätt på grund av förstärkaren
och sen när man kör en för klen förstärkasre så passa diskanterna
då det är lätt att spela sönder dom
toill cervin rekomenderas ett steg på minst 200watt/rms för att låta riktigt bra

Postad 25 August 2005 - 19:49

HiFi nooBen
  • HiFi nooBen
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
[/quote]
toill cervin rekomenderas ett steg på minst 200watt/rms för att låta riktigt bra

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

okej, så om jag fattar de rätt, så skulle de va nog att skaffa ett slutsteg på 2*80, 2*100 watt, eller? Och isåfall, vad skulle ett sådant kosta? och några rekomendationer på nått passande slutsteg för inte allt för dyr prislapp?
Tack på förhand // Fredde

Postad 25 August 2005 - 20:28

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
[quote name='HiFi nooBen' date='Aug 25 2005, 20:49 ']
[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

okej, så om jag fattar de rätt, så skulle de va nog att skaffa ett slutsteg på 2*80, 2*100 watt, eller? Och isåfall, vad skulle ett sådant kosta? och några rekomendationer på nått passande slutsteg för inte allt för dyr prislapp?
Tack på förhand // Fredde

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag skulle säga 1st NAD 216 , C270 , C272 .. Till att börja med .. Sedan köpa ett likadant till och bryggkoppla ..
Själv kör jag "dubbla" NAD C270 vilket lämnar 300w RMS @ 8ohm .. Kan säga att de håller ett järngrepp om baselementen ! :)

Postad 25 August 2005 - 21:03

HiFi nooBen
  • HiFi nooBen
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
[/quote]

Jag skulle säga 1st NAD 216 , C270 , C272 .. Till att börja med .. Sedan köpa ett likadant till och bryggkoppla ..
Själv kör jag "dubbla" NAD C270 vilket lämnar 300w RMS @ 8ohm .. Kan säga att de håller ett järngrepp om baselementen ! :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

tackar så mkt för tipsen!, hittar inte 216, och 270in, här på prisjakt, nån som vet vad dessa bägge kostar och var man kan köpa dessa bägge.
Låter grymt, är det kraften som gör om man får distinkt bas eller?, har en sub nu, som brummar lite, inte mkt... men aningen. Kan de bero på detta?

Postad 25 August 2005 - 21:19

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0
[quote name='HiFi nooBen' date='Aug 25 2005, 20:03 ']
[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

tackar så mkt för tipsen!, hittar inte 216, och 270in, här på prisjakt, nån som vet vad dessa bägge kostar och var man kan köpa dessa bägge.
Låter grymt, är det kraften som gör om man får distinkt bas eller?, har en sub nu, som brummar lite, inte mkt... men aningen. Kan de bero på detta?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Din sub är förmodligen aktiv och har inbyggda slutsteg, brummar den bara så är det väl för att det är en vanlig halvkass sub. Det är där det blir skillnad med CV, inte speciellt mycket muller utan en hård fast bas som slår på ordentligt.
216/208/218 stegen hittar du begagnade och c272/c372 finns att köpa hos hifiklubben.

Kraften hos förstärkarna gör extremt mycket för basen på ett par CV, många ser dom som lättdrivna men för att få de att spela som det är tänkt så krävs en del.

Sedan så kan du ju alltid testa med sökfunktionen på forumet, du hittar säkert ett 20 tal trådar där jag och andra skrivit att just rejält med kraft är viktigt till CV. Läs och lär, fråga sen :)

Postad 25 August 2005 - 23:22

HiFi nooBen
  • HiFi nooBen
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
okej, får tacka så mkt för alla tips och vägledningar:)

Postad 26 August 2005 - 10:17

Unregistered30643
  • Unregistered30643
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Hej, fick en galen ide om att koppla ur baselementet och köra det på ett eget steg. Har idag en Sony DB 790 som driver AT-100, det är ju inte det optimala. Hur skulle det bli om jag skulle köra basarna separat och låta Sonyn driva disk och mellanreg?. Sonyn har ju endast preout på subben. / jojje

// Ovanstående fråga kommer från en tråd som jag valde att slå ihop med den officiella CV-tråden // alpha

Redigerat av Unregistered30643, 26 August 2005 - 19:21.

Postad 26 August 2005 - 15:09

K.A
  • K.A
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Har idag hämtat ut min AVR-235 och kopplat in CLSC-6: orna.. Haha, visste inte att 6,5" kunde basa på så här!! :) Ösigt ljud som fan, samtidigt som de låter klart! Jag e nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

va bra att du vart nöjd. skulle själv vilja lyssna på clsc-6orna nån gång, men de hade de inte till provs när jag var senast på hifiklubben. tycker de är så snygga så vore kul att höra dem spela. tyckte ju tolvorna lät så plastiga men eftersom det är mindre plast på 6orna kan jag tänka mig att de låter betydligt bättre =)

Postad 26 August 2005 - 18:42

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
är möjligen på jakt efter ett par clsc-15 men är lite osäker vad jag ska ha för steg.

Har kollat lite på
Nad-218
Vincent sp-996 (mono steg= 2 st)
H/K PA-2000

Har kollat vad de kostar beg,ett par vincent mono block får jag för ca 3000 spänn likasså det sälsynta H/K steget men 218 steget ligger på det dubbla priset o går illa kvickt...

Får jag rätt mängd med kräm om jag väljer vincent stegen?
vad säger ex dexa,har du testat vincent&CV??

De steg som Nad säljer idag köper jag dock ej!
Tyckte de lät rätt kasst när jag lyssnade på v15F (skiftade då mellan thules steg och cambridge tror jag de heter)
Lät rätt så bra om man ser till diskant o mellanregg men thulen som är känd för att inte ge så bra punch i basen var aningen starkare där..
Bägge kostar 5500 så...
Så vad säger ni,är det ett steg som är värt o satsa på? alltså sp 996...
http://www.ultimate....250x250/160.jpg

Postad 27 August 2005 - 00:12

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

är möjligen på jakt efter ett par clsc-15 men är lite osäker vad jag ska ha för steg.

Har kollat lite på
Nad-218
Vincent sp-996 (mono steg= 2 st)
H/K PA-2000

Har kollat vad de kostar beg,ett par vincent mono block får jag för ca 3000 spänn likasså det sälsynta H/K steget men 218 steget ligger på det dubbla priset o går illa kvickt...

Får jag rätt mängd med kräm om jag väljer vincent stegen?
vad säger ex dexa,har du testat vincent&CV??

De steg som Nad säljer idag köper jag dock ej!
Tyckte de lät rätt kasst när jag lyssnade på v15F (skiftade då mellan thules steg och cambridge tror jag de heter)
Lät rätt så bra om man ser till diskant o mellanregg men thulen som är känd för att inte ge så bra punch i basen var aningen starkare där..
Bägge kostar 5500 så...
Så vad säger ni,är det ett steg som är värt o satsa på? alltså sp 996...
http://www.ultimate....250x250/160.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte testat vincent stegen men har varit inne på o köpa dom en gång i tiden. H/K rakt igenom tror jag skulle ge en allt för mörk ljudkaraktär, dock så har jag inte testat deras steg utan utgår från deras hemmabiorecieverar. Nad-stegen vet jag fungerar bra, men att testa dom med något försteg som har en ljudkaraktär likt Denon men en bas som H/K vore det ultimata. Hade Denon innan men tyckte det lät alltför tafatt, H/Kn är mer dynamisk men har lite för kall ljudkaraktär för min smak men jag väljer ändå h/k alla gånger före nad/denon/yamaha/pioneer/marantz. Har du möjlighet att testa Rotel/vincent eller något annat märke som försteg så vore det väldigt intressant. Thule har jag inte lyssnat på heller så en thule - nad kombination där vore också intressant. Fördelen med att investera i ett nad-steg är ju att du senare kan införskaffa ett till och bryggkoppla och på så sätt verkligen få ut max av högtalarna.

Postad 27 August 2005 - 14:27

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
Thulen får jag ju ha typ 2 steg för att de ska hända något med clsc-15...
Vincent vet jag att de finns folk på detta forum som använder till just clsc 15
Kanske de kan ge nån kommentar?
Hade isf tänkt köra ev Thule-Vincent som försteg-slutsteg sen clsc-15...
kan nog bli mumma`?

Postad 27 August 2005 - 16:18

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Thulen får jag ju ha typ 2 steg för att de ska hända något med clsc-15...
Vincent vet jag att de finns folk på detta forum som använder till just clsc 15
Kanske de kan ge nån kommentar?
Hade isf tänkt köra ev Thule-Vincent som försteg-slutsteg sen clsc-15...
kan nog bli mumma`?

<{POST_SNAPBACK}>

Vincent är på tok för klena iaf 996 ..

Postad 27 August 2005 - 16:32

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Jag var iväg igår och köpte ett par Cerwin vega Vs-150 som ersätter mina v12f

Vilken skillnad det är, nu finns det ju mellanregister också och ett otroligt djup i basen. Jag driver dom med en Denon 1315R förstärkare. Verkar fungera bra.

Jag har läst att vissa tycker att man ska byta ut säkringarna i dom, nån som vet något om det ?

Nån annan kul information ni pålästa har om just dom här högtalarna ?

Tacksam för svar
Mvh Marcus

<{POST_SNAPBACK}>

Själv gjorde jag precis likadant idag. Dock driver jag dom med en NAD 216 och det verkar vara lite klent till dessa kylskåp. Går det att köra med 2st 216 eller blir impendansen för låg? Är det bättre att köpa ett Nad 218?

Postad 27 August 2005 - 16:38

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Jag var iväg igår och köpte ett par Cerwin vega Vs-150 som ersätter mina v12f

Vilken skillnad det är, nu finns det ju mellanregister också och ett otroligt djup i basen. Jag driver dom med en Denon 1315R förstärkare. Verkar fungera bra.

Jag har läst att vissa tycker att man ska byta ut säkringarna i dom, nån som vet något om det ?

Nån annan kul information ni pålästa har om just dom här högtalarna ?

Tacksam för svar
Mvh Marcus

<{POST_SNAPBACK}>

Själv gjorde jag precis likadant idag. Dock driver jag dom med en NAD 216 och det verkar vara lite klent till dessa kylskåp. Går det att köra med 2st 216 eller blir impendansen för låg? Är det bättre att köpa ett Nad 218?

<{POST_SNAPBACK}>

2st 216 går ut märkt förutset att man kör bryggat dom hinkar ur sig runt 300 watt då
och det borde räka till men som 208 fanatiker så är det bättre att få tag i ett sånt beggat .

Postad 27 August 2005 - 16:42

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Heh, jo jag vet 208 är överlägsen i kraft men kostar på tok för mycket för mig. Verkar dock lite ont om Nad 216/218 just nu =/.

Postad 27 August 2005 - 17:12

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Heh, jo jag vet 208 är överlägsen i kraft men kostar på tok för mycket för mig. Verkar dock lite ont om Nad 216/218 just nu =/.

<{POST_SNAPBACK}>

jo jag vet det gäller att hitta dom men dom finns så man får söka som attan
men hittar man en så ge inget skambud för dom som säljer vet vad dom vill ha

Postad 27 August 2005 - 17:36

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
teposen,vad är bilderna? :)

Postad 27 August 2005 - 17:51

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jo jag vet det gäller att hitta dom men dom finns så man får söka som attan
men hittar man en så ge inget skambud för dom som säljer vet vad dom vill ha

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm jo.. Nedrans, snackade med en som sålde en 216 förra veckan och den såldes på typ två dagar =///.

teposen,vad är bilderna? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Håller på att ladda upp dom nu ;)

Redigerat av dirtpop, 27 August 2005 - 17:57.

Postad 27 August 2005 - 18:16

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Har idag hämtat ut min AVR-235 och kopplat in CLSC-6: orna.. Haha, visste inte att 6,5" kunde basa på så här!! :unsure: Ösigt ljud som fan, samtidigt som de låter klart! Jag e nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

va bra att du vart nöjd. skulle själv vilja lyssna på clsc-6orna nån gång, men de hade de inte till provs när jag var senast på hifiklubben. tycker de är så snygga så vore kul att höra dem spela. tyckte ju tolvorna lät så plastiga men eftersom det är mindre plast på 6orna kan jag tänka mig att de låter betydligt bättre =)

<{POST_SNAPBACK}>

Vad snackar du om egentligen? Vad skulle få clsc-12 att låta mer plastiga än clsc-6c?
Jag kanske borde bygga om mina clsc-215 till titan för på dom är det ju ännu mer plast på <_<

lodden, svaret på din fråga skrev fanatic ovanför

Själv kör jag "dubbla" NAD C270 vilket lämnar 300w RMS @ 8ohm .. Kan säga att de håller ett järngrepp om baselementen !

Har även sett fanatic skriva innan att han tycker att det fungerar alldeles ypperligt

Har för tillfället ingen digitalkamera men ska försöka fixa bilder på baksidan

Redigerat av Unregistered1b42c15d, 27 August 2005 - 18:24.

Postad 27 August 2005 - 18:16

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
gott :unsure: lägg gärna upp nån bild på baksidan me!

jag snackade lite med en som sålde ett nas 218 steg,jag ringde han 2 timmar efter det att annonsen vart ute, vad fick jag för svar? SÅLD! tog antagligen bara en lite stund...
Därför jag undrade om det fanns andra alternativ till dessa bestar? såg nån som körde c272 till clsc 15,funkar de bra? med tanke på att de bara väger 11 kg lr nått...

Redigerat av lodden, 27 August 2005 - 18:23.

Postad 27 August 2005 - 18:27

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Så nu har jag slängt upp lite nya bilder.. Behöver dock mycket mer ljus för att bilderna ska se någolunda bra ut.

Kan tillägga att Vs-15 låter grymt mycket bättre än mina v-12f. Nu fattas bara ett 216 till och ett Creative X-fi-ljudkort så ska det nog låta grymt :unsure:.

Redigerat av dirtpop, 27 August 2005 - 18:29.

Postad 27 August 2005 - 18:34

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
härligt :unsure:
men jag vill se en bild på baksidan <_<

Postad 27 August 2005 - 18:39

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
hmm kan ta en bild lite senare, orkar inte flytta runt dom mer just nu :blink:.

Vilken styrka på säkringen tycker ni är lagom? Satt en 10A i :unsure: <_< . Ska väll sätta i en 3A, 2.5A (som det står att det ska vara) känns lite lite..

Redigerat av dirtpop, 27 August 2005 - 18:52.

Postad 27 August 2005 - 21:36

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

hmm kan ta en bild lite senare, orkar inte flytta runt dom mer just nu :blink:.

Vilken styrka på säkringen tycker ni är lagom? Satt en 10A:unsure:  <_< . Ska väll sätta i en 3A, 2.5A (som det står att det ska vara) känns lite lite..

<{POST_SNAPBACK}>

5A trög , ska det väll ändå sitta ? :blink:

Postad 27 August 2005 - 21:42

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Känns ju iof som ett rätt onödigt skydd.. Använder man inte PA-grejer kommer man väll inte upp i så många ampere?

OffT: Ser att du också håller på med teorin till körkortet, visst är det tråkigt <_<...

Edit: Har nu testat att bryggkoppla ena högtalaren, men jag tycker ändå inte det blir jättemycket tryck i basen (som jag såg fram emot). Känns som basen i V-12f:en slår hårdare än denna :unsure: . Blir det stoooor skillnad med två nad 216/ 319?

Redigerat av dirtpop, 28 August 2005 - 14:11.

Postad 28 August 2005 - 16:56

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
strange att de inte blev "mer bas" menar de vs15 jag lyssnat på slog de v-12 orna jag hade ijalla fall...
Har även lyssnat på v-15F på hifiklubben med c272 tror jag steget heter? o även de var jag grymmt besviken på...
men ett steg till är nog på sin plats eller ett som är större...

Postad 28 August 2005 - 17:19

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Känns ju iof som ett rätt onödigt skydd.. Använder man inte PA-grejer kommer man väll inte upp i så många ampere?

OffT: Ser att du också håller på med teorin till körkortet, visst är det tråkigt <_<...

Edit: Har nu testat att bryggkoppla ena högtalaren, men jag tycker ändå inte det blir jättemycket tryck i basen (som jag såg fram emot). Känns som basen i V-12f:en slår hårdare än denna  :unsure: . Blir det stoooor skillnad med två nad 216/ 319?

<{POST_SNAPBACK}>

Den enda skillnaden är ju att den andra högtalaren kommer låta likadant som den du testat brygga med ett 216. Ang mängden bas så är det väl bara att dubblera eftersom du nu enbart testat med en högtalare. Finner det mycket märkligt att du tycker v12f låter bättre. Har själv ägt ett par v12or och dom låter sämre än alla cv-serier jag lyssnat på oavsett om det har varit10,12 eller 15 tum.

För övrigt så undrar jag om någon testat CV med någon onkyo reciever som försteg? Är ute efter något med mer varm ljudkaraktär men samtidigt har bra dynamik och kan leverera en kraftfull bas.

Postad 28 August 2005 - 18:49

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

strange att de inte blev "mer bas" menar de vs15 jag lyssnat på slog de v-12 orna jag hade ijalla fall...
Har även lyssnat på v-15F på hifiklubben med c272 tror jag steget heter? o även de var jag grymmt besviken på...
men ett steg till är nog på sin plats eller ett som är större...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag tycker det är konstigt jag med.. Ska dock påpeka att v-12f inte låter bättre på något sätt, utan det jag menade var att det kändes som v-12orna slog hårdare än vad dessa gör (då på hööög volym).. Men djupbasen, mellanregget, och diskanten är bättre i Vs-15. Hittills har jag ju bara provat med ett 216 med ett marantz "försteg" med ljudet från datorn..

Jag tycker det borde vara steget som inte orkar med, eftersom det känns lite som när jag hade min nad c352 och ville spela högt; när man höjde så blev det efter en stund bara mellanregget och diskanten som höjdes när förstärkaren inte orkade mer.

Redigerat av dirtpop, 28 August 2005 - 18:55.

Postad 28 August 2005 - 21:13

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
du får la ta o köpa ett steg till, pengar och ficklampa är det du behöver... De är svåra att hitta vetu :unsure:

Thule-Nad vore kul o testa med... ska se vad jag kan åstadkomma,är ju på jakt efter ett steg som tyar med clsc-15...

Postad 28 August 2005 - 22:22

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

du får la ta o köpa ett steg till, pengar och ficklampa är det du behöver... De är svåra att hitta vetu :unsure:

Thule-Nad vore kul o testa med... ska se vad jag kan åstadkomma,är ju på jakt efter ett steg som tyar med clsc-15...

<{POST_SNAPBACK}>

Vet en som säljer en Nad 319. Tyckte dock det sprakade lite när jag hade den bryggkopplat. Dom är ju på 4ohm så det är ju inte så konstigt. Näe, blir nog ett 218 för min del.

Redigerat av dirtpop, 28 August 2005 - 22:22.

Postad 29 August 2005 - 11:19

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Har en kompis som har At 100 och driver dom med ett vincent sp-993. Det är den snabbaste och fetaste bas jag hört. Järngrepp är bara förnamnet :(

Postad 29 August 2005 - 11:45

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Har en kompis som har At 100 och driver dom med ett vincent sp-993. Det är den snabbaste och fetaste bas jag hört. Järngrepp är bara förnamnet :(

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du jämfört med?

Postad 29 August 2005 - 12:34

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
2st nad 2400 bryggade. H/K citation sixteen. inga utav dessa lät dåligt på något vis men med vincentsteget lät allt bättre.. hmm svårt att förklara. Basen blev rapp som en liten 8 tummare.

Det där med snabbaste och fetaste jag skrev menade jag ju AT-100

Har inte hört några större högtalare i hemmamiljö och kan inte i min vildaste fantasi tänka mej att det behövs. Då blir det ju en fara för livet... :(.

Men 2st 218 och Clsc215 knäcker nog det mesta.

Postad 29 August 2005 - 16:30

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

2st nad 2400 bryggade. H/K citation sixteen. inga utav dessa lät dåligt på något vis men med vincentsteget lät allt bättre.. hmm svårt att förklara. Basen blev rapp som en liten 8 tummare.

Det där med snabbaste och fetaste jag skrev menade jag ju AT-100

Har inte hört några större högtalare i hemmamiljö och kan inte i min vildaste fantasi tänka mej att det behövs. Då blir det ju en fara för livet... :D.

Men 2st 218 och Clsc215 knäcker nog det mesta.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var inte menat som ett ifrågasättande om du tog det så :( , övervägde bara tanken på att kanske satsa på ett Vincent försteg om det nu finns något sådant bra för en rimlig summa. Hur tycker du ljudkaraktären hos Vincent är, är den mer åt det varma hållet?

Redigerat av Unregistered1b42c15d, 29 August 2005 - 16:30.

Postad 29 August 2005 - 18:05

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Vet ej om jag kan svara på det, då det slutsteget är den enda vincentpryl jag har lyssnat på. Men onekligen fick de högtalarna att spela finare, mjukare och med en grym kontroll. Om Vincents försteg har samma ljudkaraktär så skulle jag rekomendera det direkt.

Postad 31 August 2005 - 21:47

Marcusk
  • Marcusk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Vilken Center högtalare kan man ha ihop med ett par Cerwin vega vs15 ?
Funkar det med dalis center från blåa serien.
Eller kanske en center från classic serien från Cerwin vega

Just nu har jag en v5c och den klarar inte alls att leverera samma klara och rena ljud som frontarna.

// Marcus

Postad 03 September 2005 - 15:13

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Tjena grabbar! Loggade precis in på mitt Hifi-Klubben konto på nätet och såg detta fina erbjudande! E700 serien för ett riktigt bra pris! Det man måste göra är att logga in/skaffa gratiskonto på HiFi-Klubbens hemsida så finns det en värdekupong där, som man skriver ut :unsure:

Nya tider - nya priser
Hi-Fi Klubben har köpt ett restlager av Cerwin-Vegas E700-serie som du nu får chansen att köpa till otroligt bra priser. Det finns flera anledningar till att detta är möjligt. För det första är dollarkursen mycket lägre nu än när vi sålde E-serien tidigare och för det andra har tillverkningen flyttat till Kina, vilket sänkt omkostnaderna drastiskt. Resultatet är att du just nu kan köpa ett par extremt starka rockhögtalare cirka 50 % billigare än tidigare!

Uppdaterade versioner
Jämfört med den ursprungliga serien vi sålt i Hi-Fi Klubben har de två golvhögtalarna fått uppdaterade baselement. Därför kan vi garantera att du får äkta Cerwin-Vega kvalitet vilken modell du än väljer!

Bygg ut din anläggning
Om du redan har Cerwin-Vegas E-serie i din anläggning känner du till den massiva råstyrkan som dessa högtalare levererar. Om du vill ha ännu mer ljud får du inte missa detta tillfälle att uppgradera till större modeller – eller kanske komplettera med center- och bakhögtalare till din hemmabio. Den här chansen kommer aldrig tillbaka!

Slå till innan det är för sent – lagret är begränsat!

Cerwin-Vega E78 stativhögtalare
1.798:-/par

Cerwin-Vega E710 golvhögtalare
(förr 5.996:-/par) NU 2.396:-/par

Cerwin-Vega E712 golvhögtalare
(förr 6.996:-/par) NU 3.396:-/par

Cerwin-Vega E76C centerhögtalare
(förr 2.698:-) NU 1.198:-/st.

Postad 03 September 2005 - 15:16

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Tjena grabbar! Loggade precis in på mitt Hifi-Klubben konto på nätet och såg detta fina erbjudande! E700 serien för ett riktigt bra pris! Det man måste göra är att logga in/skaffa gratiskonto på HiFi-Klubbens hemsida så finns det en värdekupong där, som man skriver ut :unsure:

Nya tider - nya priser
Hi-Fi Klubben har köpt ett restlager av Cerwin-Vegas E700-serie som du nu får chansen att köpa till otroligt bra priser. Det finns flera anledningar till att detta är möjligt. För det första är dollarkursen mycket lägre nu än när vi sålde E-serien tidigare och för det andra har tillverkningen flyttat till Kina, vilket sänkt omkostnaderna drastiskt. Resultatet är att du just nu kan köpa ett par extremt starka rockhögtalare cirka 50 % billigare än tidigare!

Uppdaterade versioner
Jämfört med den ursprungliga serien vi sålt i Hi-Fi Klubben har de två golvhögtalarna fått uppdaterade baselement. Därför kan vi garantera att du får äkta Cerwin-Vega kvalitet vilken modell du än väljer!

Bygg ut din anläggning
Om du redan har Cerwin-Vegas E-serie i din anläggning känner du till den massiva råstyrkan som dessa högtalare levererar. Om du vill ha ännu mer ljud får du inte missa detta tillfälle att uppgradera till större modeller – eller kanske komplettera med center- och bakhögtalare till din hemmabio. Den här chansen kommer aldrig tillbaka!

Slå till innan det är för sent – lagret är begränsat!

Cerwin-Vega E78 stativhögtalare
1.798:-/par

Cerwin-Vega E710 golvhögtalare
(förr 5.996:-/par) NU 2.396:-/par

Cerwin-Vega E712 golvhögtalare
(förr 6.996:-/par) NU 3.396:-/par

Cerwin-Vega E76C centerhögtalare
(förr 2.698:-) NU 1.198:-/st.

Postad 07 September 2005 - 01:05

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
CLSC-15S funderar på om denna sub kan vara något för mig? passar med mina andra saker? Sen jämfört med xtz sub den större modelen.

Redigerat av Unregistered990, 07 September 2005 - 01:13.

Postad 08 September 2005 - 13:24

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
du har ett par kanon fina högtalare men den förstärkaren lämnar inte så pass mycket effekt som de gärna vill ha.
ett slutsteg hade jag satsat på istället...
Cv subbarna är hyffsat kassa..

Redigerat av lodden, 16 September 2005 - 18:09.

Postad 16 September 2005 - 09:29

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0
Denon funkar grymt bra till cerwin vega al-1000 iaf, denon = power särskilt när man har poa 6600A, enligt mig o många ;) :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.