Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 juni 2010 - 16:35

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Inte direkt nyheter, men det är ju trots allt bara rykten än så länge! Men jag hoppas! Undrar NÄR det kommer dock. April nästa år? :P

Ja jag nämnde det för ett par veckor sedan, men du kanske har bättre insyn med tanke på ditt inlägg :-)

Postad 26 juni 2010 - 12:43

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Mitt pc-companion påstår att det finns en ny version av min programvara ute, stämmer det?
Och isf måste jag backup'a allt som sms å så nånstans?

Postad 26 juni 2010 - 12:49

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Mitt pc-companion påstår att det finns en ny version av min programvara ute, stämmer det?
Och isf måste jag backup'a allt som sms å så nånstans?

Vilken version har du? Den version jag har är 2.00.142.

Postad 26 juni 2010 - 12:51

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Uppdatering av pc-companion, eller x10:ans programvara? är telefonen telenor-brandad?
Du ska få ett alternativ när du uppdaterar, får du ingen så kan det ju vara läge att avbryta och göra en backup.

Postad 26 juni 2010 - 13:20

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Vilken version har du? Den version jag har är 2.00.142.

Jag har basbandsversion 1.0.16?

Uppdatering av pc-companion, eller x10:ans programvara? är telefonen telenor-brandad?
Du ska få ett alternativ när du uppdaterar, får du ingen så kan det ju vara läge att avbryta och göra en backup.

Så vitt jag förstod var det på mobilen och jag har en helt ren och obesudlad x10.
Inget telenor eller tre eller sånt trams.

Hmm ok, så SE har byggt in en backup-tjänst i uppdateringen?

Postad 26 juni 2010 - 13:37

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Jag har basbandsversion 1.0.16?
Så vitt jag förstod var det på mobilen och jag har en helt ren och obesudlad x10.
Inget telenor eller tre eller sånt trams.
Hmm ok, så SE har byggt in en backup-tjänst i uppdateringen?

Jag missförstod din ursprungliga fråga, trodde du menade ny version av PC-Companion.
Senaste basbandsversion för en obunden X10 är 1.0.21

Bifogad fil  2010_06_26_14_04_14.png   190,73K   0 Antal nerladdningar

Postad 26 juni 2010 - 13:53

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jag missförstod din ursprungliga fråga, trodde du menade ny version av PC-Companion.
Senaste basbandsversion för en obunden X10 är 1.0.21

Bifogad fil  2010_06_26_14_04_14.png   190,73K   0 Antal nerladdningar

Ah, men då är frågan, måste jag försöka hitta nån backup-app eller sköter SE det under uppdateringen?
Vad är skillnaden gentemot 1.0.16 btw?
Nån märkbar skillnad?

Postad 26 juni 2010 - 14:32

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Ah, men då är frågan, måste jag försöka hitta nån backup-app eller sköter SE det under uppdateringen?
Nån märkbar skillnad?

Jag hade inte haft min X10 mer än 5-6 timmar innan jag gjorde uppdateringen. Inget av det jag installerat och de konfigurationer jag gjort, ändrades efter att jag uppdaterat. Vet ej skillnaden gentemot 1.0.16.
Vad som är på gång är en ny programvara (R2BA020) och då kan det bli aktuellt med backup. Den nya programvaran har redan nått t.ex. telefoner bundna till Telenor. Det spekuleras hejd villt att vi andra ska få den i slutet av denna vecka. Men en lördag eller söndag?

Postad 26 juni 2010 - 15:18

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jag hade inte haft min X10 mer än 5-6 timmar innan jag gjorde uppdateringen. Inget av det jag installerat och de konfigurationer jag gjort, ändrades efter att jag uppdaterat. Vet ej skillnaden gentemot 1.0.16.
Vad som är på gång är en ny programvara (R2BA020) och då kan det bli aktuellt med backup. Den nya programvaran har redan nått t.ex. telefoner bundna till Telenor. Det spekuleras hejd villt att vi andra ska få den i slutet av denna vecka. Men en lördag eller söndag?

Aja får kika in det sen, hoppas bara man inte mister alla sms å så..

Postad 26 juni 2010 - 16:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Nån märkbar skillnad?

Telefonen snabbas upp allmänt.
Mindre lagg mellanbildväxlingarna i Mediascape.
Jag uppdaterade med SEUS (SE Update Service) och fick frågan om jag ville rensa och installera eller bara installera, valde det senare och allt var kvar.

Postad 26 juni 2010 - 18:30

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
någon här som fått den nya uppdateringen? Eller är det samma visa här att bara TELENORvarianten fått uppdateringen?

Postad 26 juni 2010 - 19:04

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
det här var skumt..
var tidigare ikväll inne på pc-c, installerade det på en annan dator.
då hittade den en uppdatering till min o-brandade x10, men nu när jag är hemma, har jag plötsligt den senaste igen?! :P

Postad 26 juni 2010 - 19:07

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

någon här som fått den nya uppdateringen? Eller är det samma visa här att bara TELENORvarianten fått uppdateringen?

vad jag vet så är det bara telenor som har fått den senaste, jag har inte hört/läst något annat här (men jag har inte kollat själv)

Postad 26 juni 2010 - 19:18

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Ja jag nämnde det för ett par veckor sedan, men du kanske har bättre insyn med tanke på ditt inlägg :-)

Det var ditt inlägg jag tänkte på, faktiskt. :D Men jag tänkte rent praktiskt med tanke på tidigare erfarenheter av Sony Ericsson så brukar de vara rätt ###### sega med uppdateringar, om jag ska vara helt ärlig. Och har jag ingen som helst insyn i SE faktiskt. Rena spekulationer från min sida. :P

Postad 27 juni 2010 - 07:31

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Det var ditt inlägg jag tänkte på, faktiskt. :D Men jag tänkte rent praktiskt med tanke på tidigare erfarenheter av Sony Ericsson så brukar de vara rätt ###### sega med uppdateringar, om jag ska vara helt ärlig. Och har jag ingen som helst insyn i SE faktiskt. Rena spekulationer från min sida. :P

Jag har inte heller några större förhoppningar att få se "gingerbread" inom 6-12 månader. Skall vi gissa på Q2 2011? :(

Postad 27 juni 2010 - 09:17

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag har inte heller några större förhoppningar att få se "gingerbread" inom 6-12 månader. Skall vi gissa på Q2 2011? :P

Tidigast. :D

Postad 27 juni 2010 - 10:40

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Kan man inte skicka en bild via bluetooth? Går jag in i album kan jag ju bara skicka via mail, facebook, mms, mm. Skulle vilja skicka bilder via bluetooth till kompisens mobil som ju alltid fungerat på äldre mobiler.

Får jag ett mms med en bild, hur gör jag då för att spara bilden? Finns ju inget sådant val. Är ju samma ifall jag skille vilja spara en bild från min mail, kan ju bara välja använd som bakgrundsbild eller kontaktbild.

Har även upptäckt att alarmet ej fungerar när telefonen är avstängd. Nån som vet om alarmet fungerar om telefonen stänger av sig själv på natten pga lågt batteri?

OBS! Jag har ej hunnit läsa igenom tråden ännu

Postad 27 juni 2010 - 10:49

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Någon som har vet något om när uppdateringen från 1.0.16 kommer för 3-brandad telefon?

Postad 27 juni 2010 - 10:53

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Kan man inte skicka en bild via bluetooth? Går jag in i album kan jag ju bara skicka via mail, facebook, mms, mm. Skulle vilja skicka bilder via bluetooth till kompisens mobil som ju alltid fungerat på äldre mobiler.

Får jag ett mms med en bild, hur gör jag då för att spara bilden? Finns ju inget sådant val. Är ju samma ifall jag skille vilja spara en bild från min mail, kan ju bara välja använd som bakgrundsbild eller kontaktbild.

Har även upptäckt att alarmet ej fungerar när telefonen är avstängd. Nån som vet om alarmet fungerar om telefonen stänger av sig själv på natten pga lågt batteri?

Via MediaScape så kan jag skicka bilder via bluetooth.
För att spara en bild, tryck och håll inne på bilden, så kommer en meny upp.
Ang. alarmet så sätts inte telefonen igång om den är avstängd!

Postad 27 juni 2010 - 12:05

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Ladda ner Bluetooth File Transfer från market så ska det fungera överallt! Och nej, är inte telefonen igång så startar inte alarmet, det är en begränsning i Android!

Postad 27 juni 2010 - 12:37

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Looks like the sd card is not being auto-mounted even after restart. I assume your phone is not connected to a PC through USB since in that case you'll see that message.
Since your phone is new perhaps updating it will solve the problem, SE never said what they fixed on their first 2 minor updates. We are now expecting a third update but anyhow, I would go through their update service to see if that helps.
Lika till.

Ser ut att vara fel på minneskortet. Testade det i min Satio och där visades "Fel på minneskortet".
Med minneskortet från Satio i X10 är det inget problem.

Det var fel på minneskortet. Det konstaterade butiken jag handlade i. De hade inga 8GB class 2 hemma, så jag fick ett Kingston 8GB class 4 istället.
Testade också, innan jag gick till butiken, med en programuppdatering men det hjälpte inte.
Nu funkar allt.

Postad 27 juni 2010 - 16:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Som Kingcool skrivit, tryck och håll fingret på bilden så kommer det en meny, dock lär detta göras när du ser bilden i tumnagelstorlek, alltså innan du klickat upp och kollar på den i större format.

Postad 27 juni 2010 - 17:05

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Orkar inte leta igenom 250 sidor, så jag frågar direkt :P

Någon som vet hur lång batteritiden är om man bara ser film på den när den är laddad.

Tack!

Postad 27 juni 2010 - 18:33

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
root guide

http://forum.xda-dev...ad.php?t=711907

Postad 27 juni 2010 - 18:50

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

root guide

http://forum.xda-dev...ad.php?t=711907

Nackdelen är att det verkar rensa alla SE-apps från telefonen. Vilket suger lite. ._.

Postad 27 juni 2010 - 20:19

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Frågan e vilken android version dom har på rootningen? är det fortf 1.6 eller är det 2.1 och vad skillnaden är ifrån vanliga x10an till rootade... att dom enbart tagit bort mediascape och timescape och lite skit progs som moxier osv eller gjort större förändringar?

Posta gärna här och berätta vad skillnaden är och vad som är fixat, raderat och ändrat om du/ni rootat eran x10a

Postad 27 juni 2010 - 20:33

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Frågan e vilken android version dom har på rootningen? är det fortf 1.6 eller är det 2.1 och vad skillnaden är ifrån vanliga x10an till rootade... att dom enbart tagit bort mediascape och timescape och lite skit progs som moxier osv eller gjort större förändringar?

Posta gärna här och berätta vad skillnaden är och vad som är fixat, raderat och ändrat om du/ni rootat eran x10a

Det är 1.6. Det är inte rootat så djupt att man kan använda custom ROMs. Det är väl i princip att SEs program är borttagna, förutom det är det inte mycket mer om man inte är avancerad användare! Jag tänker inte roota innan det går att flasha custom ROMs. :P

Postad 27 juni 2010 - 20:51

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Det är 1.6. Det är inte rootat så djupt att man kan använda custom ROMs. Det är väl i princip att SEs program är borttagna, förutom det är det inte mycket mer om man inte är avancerad användare! Jag tänker inte roota innan det går att flasha custom ROMs. :P

tänker inte jag heller göra, är nog inte värt det än.

men ska bli intressant att se om kommande uppdatering/patch gör batteriet mer hållbart och om man märker stor skillnad på snabbhet osv..

måste hem till mina föräldrar för att se om jag kan uppdatera än obrandad x10a.. på min dator funkar det inte.. den avbryter uppdateringen vid installation av nån konstig anledning

Postad 27 juni 2010 - 21:31

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
kan nån förklara hur två olika exemplar av pc-c uppför sig olika?
testade nu idag igen på den andra burken och åter igen ville den uppdatera, men inte hemma på min egen dator?!

kan det ha med att jag uppdaterade från ...14 till ...16 på min egen hemma, medan den här andra är ny installerad?

Postad 27 juni 2010 - 22:02

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Använd SEUS istället för PC-C. Det bara uppför sig nojjigt tycker jag. Finns det uppdatering så ladda den hem nästan hela och timade ut på exakt samma ställe hela tiden. Trots att jag lagt in senaste vers via SEUS påstod PC-C att ny uppdateing fanns en annan gång. Har tagit bort det då det bara var ivägen. ploppade ju upp varje gång man anslöt telefonen med kabel.

Postad 27 juni 2010 - 23:21

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hej!

Vet nån hur man får fram programen som liger i hantera program,Jag vill ha ljudispelaren.
Vet nån hur man får blåtand till en av dom 4 hörnen.

MVH/Kalle

Postad 27 juni 2010 - 23:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Hej!

Vet nån hur man får fram programen som liger i hantera program,Jag vill ha ljudispelaren.

MVH/Kalle

Fel tråd va, iom hörnfrågan?
Kolla i X10 mini tråden. :P

Postad 28 juni 2010 - 05:11

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hej!

MVH/Kalle

Gissar på att det är en process som hänger ihop med "Play Now" och dessvärre inget fristående program. Men det finns säkert något du kan använda på "Android Market"

Postad 28 juni 2010 - 06:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Custom ROM:s lär komma när som helst. Det här var första steget i rätt riktning.

Man kan behålla Mediascape mm om man vill men då får man manuellt plocka bort det man inte vill ha.

For all who want mediascape and other keyboards, skip the last step where it does the cleaning, then you can delete manually whatever you want but it wont delete anything after rooting.

Postad 28 juni 2010 - 14:26

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Efter massa tjat på Siba och deras löjliga personal som ljög mig rakt upp i ansiktet ett flertalet gånger och långa tråkiga mail till butikschefen fick jag mitt köp hävt enligt vad de kallade goodwill, jag hävdar fortfarande konsumentköplagen dock.

Så jag införskaffade mig nyss en Desire. Blev lite less på olika buggar som fanns och MT tyckte jag om lite mer än jag trodde då jag tänkte ha den ett långt tag. Att SE siktar på 2.1 när 2.2 finns ute är också lite tråkigt. Men hoppas ni som har era X10or inte blir lika besvikna på era som jag blev på min.

Postad 28 juni 2010 - 18:53

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Kan man inte bara ta bort:

"rm mediascape*
rm MediascapePluginManager*"

från "cleanup.sh" i step4-mappen om man vill behålla det?

Postad 28 juni 2010 - 19:02

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Kan man inte bara ta bort:

"rm mediascape*
rm MediascapePluginManager*"

från "cleanup.sh" i step4-mappen om man vill behålla det?

Jo det ska ju stämma. Så förstod jag det av xda-tråden.

Postad 28 juni 2010 - 22:38

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
SonyEricsson släpper ju då och då nya programuppdateringar som man kan uppdatera med den där "Update Service" (och det är inte Android version som jag menar..).
MEN inför en sådan uppdatering så riskerar man ju att blåsa rent hela telefonen! :-o

Kontakter, Kalender och Anteckningar kan man ju synka med antingen sitt gmail-konto eller via:
http://www.sonyericsson.com/user

Men alltså resten av telefonen då? MMS, SMS, profil-bilder som man lagt upp på sina kontakter etc, etc...
Hur backar man upp allt sånt??

Finns det verkligen inget smidigt sätt att göra en total backup av ens personliga data i telefonen (och jag menar då allt och inte bara kontakter och kalender...) - typ göra en form av "image" av ens personliga data och kunna läsa tillbaks sedan??
Finns det verkligen inget enkelt sätt att fixa det på??

När man kör typ "Update Service" och installerar en ny programuppdatering för telefonen, blåser man då även alla applikationer som man tidigare installerat så man måste ut på "Android Market" och leta upp dom återigen??

/Makusi'

Postad 28 juni 2010 - 22:45

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Så vitt jag vet så försvinner ingenting alls vid uppdateringarna...

Postad 29 juni 2010 - 01:51

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Testar o fråga igen :)

Någon som vet hur lång videotiden är på telefonen?

Menar att kolla när telefonen är laddad tills den dör, någon som har info om detta, står inget i specsen vad jag ser iaf.

Tack

Postad 29 juni 2010 - 05:25

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

SonyEricsson släpper ju då och då nya programuppdateringar som man kan uppdatera med den där "Update Service" (och det är inte Android version som jag menar..).
MEN inför en sådan uppdatering så riskerar man ju att blåsa rent hela telefonen! :-o

Kontakter, Kalender och Anteckningar kan man ju synka med antingen sitt gmail-konto eller via:
http://www.sonyericsson.com/user

Men alltså resten av telefonen då? MMS, SMS, profil-bilder som man lagt upp på sina kontakter etc, etc...
Hur backar man upp allt sånt??

Finns det verkligen inget smidigt sätt att göra en total backup av ens personliga data i telefonen (och jag menar då allt och inte bara kontakter och kalender...) - typ göra en form av "image" av ens personliga data och kunna läsa tillbaks sedan??
Finns det verkligen inget enkelt sätt att fixa det på??

När man kör typ "Update Service" och installerar en ny programuppdatering för telefonen, blåser man då även alla applikationer som man tidigare installerat så man måste ut på "Android Market" och leta upp dom återigen??

/Makusi'

Jag har testat MyBackup och fick inte sparat allt när jag blåste allt genom PC-Companion.
Senaste gången jag uppdaterade (till .21) så körde jag via SEUS och då fanns det valmöjligheten att enbart uppdatera versionen utan att blåsa ur allt (kommer inte ihåg exakt vad valet är). Det kanske dock är lite riskfyllt att anta att det alltid kommer att vara så. Vid större uppdateringar antar jag att så inte är fallet.

Testar o fråga igen biggrin.gif

Någon som vet hur lång videotiden är på telefonen?

Menar att kolla när telefonen är laddad tills den dör, någon som har info om detta, står inget i specsen vad jag ser iaf.

Tack

Det är lite svårt att bara säga det. Beror på om det är youtube och du därmed kör internet. Vilka skärminställningar du har såsom alltid på eller om du kör auto ljusstyrka.
Men har allt för mig att min batteriwidget antog tiden till runt 4 timmar att man tittade på video. Kan vara 4.50 eller liknande men gissningsvis är det 3-5 timmar väldigt höftat.

Redigerat av mornn, 29 juni 2010 - 05:27.

Postad 29 juni 2010 - 18:22

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
UK Generic har fått uppdateringen nu via OTA, kan någon kolla om den finns för oss svenskar också? Kan inte kolla själv pga root

Postad 29 juni 2010 - 18:33

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

UK Generic har fått uppdateringen nu via OTA, kan någon kolla om den finns för oss svenskar också? Kan inte kolla själv pga root

Inte via OTA eller SEUS här i Sverige. Kollade för 5 minuter sedan.

Postad 30 juni 2010 - 08:10

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Varje gång jag startar telefonen får jag en liten varningstriangel längst upp i vänstra hörnet. Klickar jag Meny -> Aviseringar så står det under Meddelanden: Logga in på ditt konto. Trycker jag där så kommer jag till Inloggning på Google för mitt Gmail-konto.
Någon som vet hur jag kan inaktivera detta? Fanns inte i början, utan jag måste ha gjort någon inställningsändring.
Visst kan jag trycka Ta bort och då är varningstriangeln borta. Nästa gång jag startar telefonen är den där igen.

Bifogad fil  InaktiveraGoogle.png   227,56K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Core2, 30 juni 2010 - 08:15.

Postad 30 juni 2010 - 09:38

masken88
  • masken88
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Varför kan man inte koppla sin Yahoo-mail till X10?
Riktigt dåligt faktiskt!

Redigerat av masken88, 30 juni 2010 - 09:39.

Postad 30 juni 2010 - 10:00

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Varför kan man inte koppla sin Yahoo-mail till X10?
Riktigt dåligt faktiskt!

Går utmärkt med den medföljande mailappen. Har både ett Yahookonto och en egen mail där.
Vad är det som inte fungerar? Antar att du har POP inställt på yahookontot.

Redigerat av ormetkruper, 30 juni 2010 - 10:02.

Postad 30 juni 2010 - 10:18

masken88
  • masken88
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Går utmärkt med den medföljande mailappen. Har både ett Yahookonto och en egen mail där.
Vad är det som inte fungerar? Antar att du har POP inställt på yahookontot.

När jag testar att regga mig så kommer det upp en ruta:
"Obs!
Vi stöder inte åtkomst till postlådan för vissa typer av Yahoo!-konton. Om du har problem att ansluta besöker du yahoo.com. Där hittar du mer information."

Klickar jag ändå på ok eller gå vidare kommer följande upp efter att den försökt kontrollera serverinställningar m.m:
"Det gick inte att slutföra installationen.
Det går inte att upprätta en säker anslutning till servern.
(Not trusted server certificate)"

Har ett vanligt @yahoo.com konto

Redigerat av masken88, 30 juni 2010 - 10:19.

Postad 30 juni 2010 - 10:38

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har ett vanligt @yahoo.com konto

Jag har ett yahoo.se konto. Kanske är kinkigare med .com?

Annars har jag ju standardinställningar
pop.mail.yahoo.com port 110

På ut har jag en special då jag har telia, smtprelay1.telia.com port 25

Tillägg: Verkar som Yahoo har problem just nu. Kan inte ta emot mail på yahoo, varken på telefon eller datorn. Testskickade men det kommer inte fram. Skicka går dock utmärkt...

Redigerat av ormetkruper, 30 juni 2010 - 10:40.

Postad 30 juni 2010 - 12:44

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Ínfo om den nya uppdateringen från SE

Postad 30 juni 2010 - 13:32

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ínfo om den nya uppdateringen från SE

Står inget där om förbättrad batteritid :huh:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.