Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 juni 2010 - 13:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Står inget där om förbättrad batteritid :huh:

Som sagt var, SE släpper ju aldrig några releasenotes. Alltså en lista där det framgår EXAKT vad som är ändrat/förbättrat.

Förbättrad batteritid ÄR det, det kan vi som redan har 1.1.25 intyga. Iallafall är det så på min lur.
Förbättrad batteritid ingår nog i "general performance".

Postad 30 juni 2010 - 14:32

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Även jag har fått bättre batteritid efter uppdatering.

brukade ligga på 65-70% när jag kom hem efter jobbet. Nu ligger batteriet oftast på 80-85%.

Postad 30 juni 2010 - 14:47

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Även jag har fått bättre batteritid efter uppdatering.

brukade ligga på 65-70% när jag kom hem efter jobbet. Nu ligger batteriet oftast på 80-85%.

Det låter ju inte så dumt. För min del brukar batteriet hålla 1-2 dagar. Om jag klarar komma upp i 2-3 dagar med den nya uppgradering blir jag nöjd. Hoppas man slipper vänta alldeles för länge.

Postad 30 juni 2010 - 19:20

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tror ni att man måste göra backup på det man har i telefonen för att inget ska försvinna vid den nya OTA uppdateringen? Jag såg att de skulle lägga till en backup tjänst men antar att den inte kommer kunna backa upp ngt föränn efter uppdateringen? :huh: /MVH

Postad 30 juni 2010 - 19:44

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hur folk kan klara 2-3 dagar på X10:an måste ju vara en gåta.

Telefonen kanske höll 8-10h för mig förr utan att jag knappt gjorde nått med den.

Flasha O2 *.25 i förrgår men har inte hunnit ladda upp den till 100% vid nått tillfälle men nu verkar det ju som om telefonen _kanske_ kan klara 1dag + natten efter (för alarm)

edit

Efter *.25 så är ju "flytet" i telefonen iaf acceptabelt men ljudet när man pratar är så sjukt "grumligt/lågt" att jag hör faktiskt inte vad folk säger halva tiden... och ringer jag till nån med en X10 så blir det dubbelt upp och blir tvungen att byta till min jobbmobil som har ljusår bättre ljud (E72)

Har alla problem med ljudkvalitén eller tycker ni bara att det är för lågt?

Redigerat av zhogun, 30 juni 2010 - 19:48.

Postad 30 juni 2010 - 19:50

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Telefonen kanske höll 8-10h för mig förr utan att jag knappt gjorde nått med den.

Flasha O2 *.25 i förrgår men har inte hunnit ladda upp den till 100% vid nått tillfälle men nu verkar det ju som om telefonen _kanske_ kan klara 1dag + natten efter (för alarm)

edit

Efter *.25 så är ju "flytet" i telefonen iaf acceptabelt men ljudet när man pratar är så sjukt "grumligt/lågt" att jag hör faktiskt inte vad folk säger halva tiden... och ringer jag till nån med en X10 så blir det dubbelt upp och blir tvungen att byta till min jobbmobil som har ljusår bättre ljud (E72)

Jag har inte några problem med ljudet förrutom att det kunde varit en bättre speaker i telefonen....

Postad 30 juni 2010 - 19:52

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Inga problem med ljudet, brukar få sänka volymen för att det blir för högt.

Postad 30 juni 2010 - 20:03

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
heh :huh:

får väl lämna in telefonen igen då på Mobilakuten, synd bara att dom är totalt kassa.

sist när jag lämna in så önskade jag att dom kollade upp ljudet och fokuseringen på kameran (som är lite off) och jag sa att jag hadr precis uppdaterat till nyaste firmware.
"nä men du vet om vi uppdaterar så blir det mycket bättre för vi har bättre utrustning" ... HAH

samma telefon kom tebax... jag ville ju ha högtalaren och kameramodulen utbytt/justerad B)

Postad 30 juni 2010 - 20:48

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

edit

Angående batteritiden, sluta använda program som aldrig låter telefonen vila, några vanliga är typ 3Gwatchdog, alla sorters chatprogram som ligger och kör i bakgrunden (alla), alla batteriindikator widgets typ, många väder uppdateringswidgets som kör platslokalisering.

Postad 01 juli 2010 - 05:51

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

heh :huh:

får väl lämna in telefonen igen då på Mobilakuten, synd bara att dom är totalt kassa.

sist när jag lämna in så önskade jag att dom kollade upp ljudet och fokuseringen på kameran (som är lite off) och jag sa att jag hadr precis uppdaterat till nyaste firmware.
"nä men du vet om vi uppdaterar så blir det mycket bättre för vi har bättre utrustning" ... HAH

samma telefon kom tebax... jag ville ju ha högtalaren och kameramodulen utbytt/justerad B)

Lämnade in den och tillade att jag hade uppdaterat den 3 gånger till 3 olika FWs. Då uppdaterade dem den till samma FW igen... Som om de skulle hjälpa, var dock Anovo via Siba.
Jag körde .21 innan jag bytte ut min X10 och hade svårt att höra vissa människor ibland, nu kör jag på min Desire och jag får nästan ont i örat och måste sänka volymen när jag pratar med samma människor som tidigare varit väldigt låga. Helt enkelt win för min del.

Postad 01 juli 2010 - 06:40

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Från SE blog:

"When the update is available in your market you will receive a message in the notification bar of your X10. The easiest way to get the new software is to accept this update – you can use your mobile network connection or a WiFi connection for the download."

Precis vad som hände när jag slog på telefonen nu på morgonen.

Uppdatering pågår...trodde jag.

Kollade nu men det är ingen ny programvara. Alla versioner samma som tidigare. Och klickar jag på Uppdatera nu så får jag bara veta att jag har senaste programvara.

Redigerat av Core2, 01 juli 2010 - 07:06.

Postad 01 juli 2010 - 10:55

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nu har tre fått uppdateringen, så... nordic generic på g?

Postad 01 juli 2010 - 11:18

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Lustigt att alla får uppdateringen innan dom som har obrandad telefon får den.. jag har då inte fått nåt än och min är obrandad..

Postad 01 juli 2010 - 15:05

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till basbandsversion 1.1.27 under morgonen (med root) och måste säga att mobilen flyter på som aldrig förr! SUPERNÖJD!
http://img686.images...00701104259.png

Postad 01 juli 2010 - 15:15

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Har uppdaterat till basbandsversion 1.1.27 under morgonen (med root) och måste säga att mobilen flyter på som aldrig förr! SUPERNÖJD!
http://img686.images...00701104259.png

Hur tycker du att det funkar? är det ia xda grabbarna du rootat och uppdaterat?

är inte den nya officiella uppdateringen .25 ?

Well.. tycker det e riktigt lustigt iallafall att SEM inte släpps den redan till obrandade telefoner och att telenor och tre släpper den innan dom själva gör det

Postad 01 juli 2010 - 15:36

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hur tycker du att det funkar? är det ia xda grabbarna du rootat och uppdaterat?

är inte den nya officiella uppdateringen .25 ?

Well.. tycker det e riktigt lustigt iallafall att SEM inte släpps den redan till obrandade telefoner och att telenor och tre släpper den innan dom själva gör det

Det funkar skitbra faktiskt, att roota tar kanske 10 min, och ja jag gjorde det från Bin4rys och snubbarna på XDAs guide.
1.1.25 är den som släppts till Telenor och UK generic. Men Nordic generic är ännu inte släppt, så jag vet inte vilket basbandsnummer den får.
Den nya 1.1.27 (kommer från T-Mobile i Kroatien) skall vara ännu snabbare och ha bättre "incall volume" :unsure:

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 01 juli 2010 - 15:38.

Postad 01 juli 2010 - 15:39

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Det funkar skitbra faktiskt, att roota tar kanske 10 min, och ja jag gjorde det från Bin4rys och snubbarna på XDAs guide.
1.1.25 är den som släppts till Telenor och UK generic. Men Nordic generic är ännu inte släppt, så jag vet inte vilket basbandsnummer den får.
Den nya 1.1.27 (kommer från T-Mobile i Kroatien) skall vara ännu snabbare och ha bättre "incall volume" :unsure:

1.1.27 är det nåt bin4rys och grabbarna trixat fram? så dom har släppt root 2 redan?

Vad är skillnaden på den då och 1.1.25 må tro?

Postad 01 juli 2010 - 15:51

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

1.1.27 är det nåt bin4rys och grabbarna trixat fram? så dom har släppt root 2 redan?

Vad är skillnaden på den då och 1.1.25 må tro?

Ehm hade du inte svaret på bägge dina frågor i inlägget du citerade?:unsure:

Postad 01 juli 2010 - 15:52

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jag måste bara hosta ur mig lite galla över Sony Ericssons customer care support..

013-100-190 (för xperia) är numret dit.. jag ringde nyss och frågade om dom hade nåt besked över när uppdateringen kommer till obrandade X10an och att det e sjukt konstigt att operatörer släpper den före dom..

Då svarar han att det har han ingen info om och att det borde ske inom en snar framtid..

Då svarade jag men det brukar juh komma till obrandade telefoner först och sen brukar övriga operatörer släppa den efter att dom trixat lite med den för sina egna brandade mobiler..

Som svar får jag.. jaa det brukar juh släppas till obrandade telefoner först så att säga och sen till brandade men vi kan inte säga nåt datum eller ge mer info om det..

No shit din apa.. det var juh det jag just sa.. så upprepar han det jag redan sagt.. besitter dom någon sorts av kunnighet eller kvalite så skulle dom ge mer info än vad dom ger.. snart börjar jag ångra mitt köp måste jag säga.. med tanke på att man inte får nån info alls gällande "patchnotes" över vad som förbättrats, nån mer info angående android uppdateringen 2.1 , 2.2 och varför släppa en telefon egentligen med 1.6 när 2.1 redan finns ute och när 2.2 kommer så släpper man en uppdatering med 2.1. Det är juh att sätta käpp i hjulet för sig själva egentligen och inte hänga med i svängarna och låta andra hinna före med allt... SJUKT besviken !!

Postad 01 juli 2010 - 16:12

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

jag måste bara hosta ur mig lite galla över Sony Ericssons customer care support..

013-100-190 (för xperia) är numret dit.. jag ringde nyss och frågade om dom hade nåt besked över när uppdateringen kommer till obrandade X10an och att det e sjukt konstigt att operatörer släpper den före dom..

Då svarar han att det har han ingen info om och att det borde ske inom en snar framtid..

Då svarade jag men det brukar juh komma till obrandade telefoner först och sen brukar övriga operatörer släppa den efter att dom trixat lite med den för sina egna brandade mobiler..

Som svar får jag.. jaa det brukar juh släppas till obrandade telefoner först så att säga och sen till brandade men vi kan inte säga nåt datum eller ge mer info om det..

No shit din apa.. det var juh det jag just sa.. så upprepar han det jag redan sagt.. besitter dom någon sorts av kunnighet eller kvalite så skulle dom ge mer info än vad dom ger.. snart börjar jag ångra mitt köp måste jag säga.. med tanke på att man inte får nån info alls gällande "patchnotes" över vad som förbättrats, nån mer info angående android uppdateringen 2.1 , 2.2 och varför släppa en telefon egentligen med 1.6 när 2.1 redan finns ute och när 2.2 kommer så släpper man en uppdatering med 2.1. Det är juh att sätta käpp i hjulet för sig själva egentligen och inte hänga med i svängarna och låta andra hinna före med allt... SJUKT besviken !!

Om jag skall vara ärlig så saknar jag nästan inte alls att x10an inte kör 2.1. Det är isf bara de fåtal appar som måste köras i 2.x för att funka.
Men med senaste uppdateringen så tycker jag mobilen rullar på riktigt bra. Vad har du för problem med din x10a nu som gör att du MÅSTE ha den nya uppdateringen så snabbt som möjligt?
Sen att SE inte släpper några "patchnotes" kan ju kvitta. Huvudsaken är ju att mobilen funkar bra, och d gör den!:unsure:

Postad 01 juli 2010 - 16:17

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Om jag skall vara ärlig så saknar jag nästan inte alls att x10an inte kör 2.1. Det är isf bara de fåtal appar som måste köras i 2.x för att funka.
Men med senaste uppdateringen så tycker jag mobilen rullar på riktigt bra. Vad har du för problem med din x10a nu som gör att du MÅSTE ha den nya uppdateringen så snabbt som möjligt?
Sen att SE inte släpper några "patchnotes" kan ju kvitta. Huvudsaken är ju att mobilen funkar bra, och d gör den!:unsure:

jag drar utomlands på onsdag i en månad utan internet och surfa via mobilen kommer inte på tal tusentals kr i räkning och vill juh att sketna batteritiden ska bli bättre som dom sagt ska ske med denna uppdatering väl..

Postad 01 juli 2010 - 16:19

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

jag drar utomlands på onsdag i en månad utan internet och surfa via mobilen kommer inte på tal tusentals kr i räkning och vill juh att sketna batteritiden ska bli bättre som dom sagt ska ske med denna uppdatering väl..

Om du nu är så desperat så flasha in den själv....
http://forum.xda-dev...ad.php?t=683793

Postad 01 juli 2010 - 16:23

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Om du nu är så desperat så flasha in den själv....
http://forum.xda-dev...ad.php?t=683793

vågar faktiskt inte göra det haha,, kommer pajja den

Postad 01 juli 2010 - 16:26

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

vågar faktiskt inte göra det haha,, kommer pajja den

Man kan återställa med SEUS. Går finfint

Postad 01 juli 2010 - 16:37

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Man kan återställa med SEUS. Går finfint

bor du i sthlm? fan vågar definitivt inte flasha själv

Postad 01 juli 2010 - 16:41

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

bor du i sthlm? fan vågar definitivt inte flasha själv

Nej, men skicka PM om du behöver hjälp. Kan hjälpa till via MSN

Postad 01 juli 2010 - 21:30

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Har du testat alla tips som fixar med batteri tiden redan då? Som nämnt 100ggr tidigare ta bort program som inte låter telefonen vila och slå för guds skull av Sony Ericsson sync och/eller Googel sync å g-mail sync:en...
Och vips batteritid som funkar för en 2-3 dagar.

Sen varför är Sony Ericssons customer care support så kassa då? Dom har ju uppenbarligen ingenting med uppdateringen att göra. Det förklara han ju de första han sa enligt dig:
"Då svarar han att det har han ingen info om och att det borde ske inom en snar framtid.."
Han agerar support om du har problem med mobilen inte super utvecklare på programvaror i mobiler!
Du kunde ju lika gärna frågat flera gånger å tjatat om han visste hur man lagade en smulpaj han har inget med de heller att göra....

Sen nämn en mobiltillverkare som ger "patchnotes"?? Jag har då inte märkt nån än i alla fall så de är ju gemensamt för branschen verkar de.

Å angående ingen info om android uppdateringen de har dom ju vist gjort Q3! Klart och tydligt!
Troligen kommer den då att släpas i Q3 och när utvecklarna har fixat dom flesta buggarna och känner sig nöjda, för att du inte ska behöva klaga på alla buggar också....
Sen att dom släpar lite efter i android uppdateringe med 2.1 2.2 osv beror nog lite på MS och TS men kan även ha att göra med att dom verkligen vill testa nya android och hitta buggar osv innan dom släpper en ny mjukvara.. Först är inte alltid bäst i mjukvaru racet. Jag föredrar en stabil och bra mjukvara än en som man lär plocka ur batteriet för att återställa flera ggr dagligen.

Postad 01 juli 2010 - 23:49

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
klart jag tagit bort allt som syncar hela tiden som dödar batteritiden,samt batterywidget, gps, bt, wifi avstängt hela tiden förutom när jag lyssnar på musik (BT). och advanced task killer för att ta kål på saker som visserligen går igång av sig själva av någon konstg anledning.. haft mobilen sedan 31a mars

Postad 02 juli 2010 - 10:48

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
när det gäller batteritid utomlands så fungerar det ganska lugnt, det absolut första jag gjorde när jag fick mobilen var att åka till new york i en vecka, detta var innan jag fattade att man skulle stänga av massa grejer, det enda jag gjorde var att stänga av roaming, körde mest wifi på hotspots hela tiden, klarade i snitt typ 3 dagar mellan laddningar. telefonen användes då mest som en telefon, ringa, smsa och lite wifi surf.

Postad 02 juli 2010 - 21:10

Unregisteredf3d43c18
  • Unregisteredf3d43c18
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Hej alla,

Min fru har köpt denna telefon trevliga telefon och är nöjd med den och vi är nu utomlands. Uppe vid mottagningsstaplarna så står det ett "R" hela tiden. Vad betyder det? Hon har ingen tjänst igång i mobilen så som Facebook eller mail, alltså inget som skall använda internet vad vi känner till.

Jag har stängt av Roaming (tror jag i alla fall via inställningarna). Eller har jag missat något?

Postad 02 juli 2010 - 22:46

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ni som har era mobiler utomlands hur gör man för att tex få en karta eller åtminstone kunna märka ut tex. hotellet med gps:n för att kunna pejla sig tillbaka med en pil eller nått? Alla gps program jag har i nu vill ha internet uppkoppling för att fungera och de vill inte jag betala utomlands.

Ingen som vet nått program med offline karta eller bara markera och gå tillbaka funktionen?

Postad 03 juli 2010 - 00:57

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Ni som har era mobiler utomlands hur gör man för att tex få en karta eller åtminstone kunna märka ut tex. hotellet med gps:n för att kunna pejla sig tillbaka med en pil eller nått? Alla gps program jag har i nu vill ha internet uppkoppling för att fungera och de vill inte jag betala utomlands.

Ingen som vet nått program med offline karta eller bara markera och gå tillbaka funktionen?

Kolla "crowsFlight" om det är något sånt du vill ha. Du kan spara en kordinatposition och sedan pekar telefonen med en pil tillbaka till målet. Tänk bara på att stänga av "aGPS" om du inte vill dra någon data utomlands. Personligen tycker jag att GPS-chippet i telefonen är riktigt snabb på att hitta satelliter även utan aGPS påslaget.

Edit: Angående kartprogram så använder inte Navigon någon internetuppkoppling vid drift, utan enbart förinstallerade kartor. Helt ok GPS-program för övrigt. Kostar väl runt 800:-, men kan säkert hittas utan kostnad med små funktionsinskränkningar...

Redigerat av Joelbit, 03 juli 2010 - 12:19.

Postad 03 juli 2010 - 11:56

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Hej alla,

Min fru har köpt denna telefon trevliga telefon och är nöjd med den och vi är nu utomlands. Uppe vid mottagningsstaplarna så står det ett "R" hela tiden. Vad betyder det? Hon har ingen tjänst igång i mobilen så som Facebook eller mail, alltså inget som skall använda internet vad vi känner till.

Jag har stängt av Roaming (tror jag i alla fall via inställningarna). Eller har jag missat något?

"R" betyder att telefonen är ansluten till ett "roamande" nätverk. Det du stänger av när du stänger av roaming är endast datatjänster vid roaming, ringa kan du alltid göra ändå...

Det borde med andra ord vara helt kostnadsfritt för er att ha telefonen påslagen så länge ni inte ringer...

Trevlig semester.

Postad 03 juli 2010 - 18:31

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Gammal och kanske redan lagts ut... men här kommer den ändå...

http://www.petitiono...o/petition.html

Postad 03 juli 2010 - 18:47

Unregistered38381
  • Unregistered38381
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har stora problem med att kunna uppdatera min xperia om jag går till först till inställningar och vidare till Om telefonen och till sist programuppdatering och klickar på uppdatera så säger den bara att jag har den senaste versionen men jag kör på 1.0.14 och den vägrar inse att det är en äldre version som jag kör, så jag skulle verkligen uppskatta om nån har något förslag på hur jag ska göra för att kunna få den senaste jag har abonnemang hos telia.

/Magnus

Postad 03 juli 2010 - 18:54

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

...så jag skulle verkligen uppskatta om nån har något förslag på hur jag ska göra för att kunna få den senaste jag har abonnemang hos telia.

Samma för mig då jag försökte från telefonen och Uppdatera nu. Från SEUS (Sony Ericsson Update Service) gick det att uppdatera utan problem.

http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv

Postad 03 juli 2010 - 19:19

Unregistered38381
  • Unregistered38381
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack så mycket för svaret det funkade hur bra som helst att ladda hem programmet och uppdatera genom det :D.
/Magnus

Postad 04 juli 2010 - 00:52

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Fick min X10 för två dagar sedan och hittills är jag mycket nöjd!

Men ett problem är att jag inte kan hitta alla apps i Market som jag söker efter, ex. Jonas tangetbord kan jag inte hitta

http://www.androlib....-hacky-CFw.aspx
Söker jag efter HackySack på Market får jag inte upp något. Det fungerar bara om jag använder mig utav QR-koden på deras hemsida. Stött på det här fenomenet flera gånger hittills. Någon som kan förklara?

Postad 04 juli 2010 - 01:09

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Market är i min mening värdelöst. Kategorierna för att hitta apps är påtok för breda och listningarna för apps är omöjliga att sortera på något vettigt sätt.

Jonas tangentbord finns inte på Market så vitt jag vet, bläddra lite bakåt i tråden så hittar du länk för nerladdning.

Postad 04 juli 2010 - 07:17

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Fick min X10 för två dagar sedan och hittills är jag mycket nöjd!

Men ett problem är att jag inte kan hitta alla apps i Market som jag söker efter, ex. Jonas tangetbord kan jag inte hitta

http://www.androlib....-hacky-CFw.aspx
Söker jag efter HackySack på Market får jag inte upp något. Det fungerar bara om jag använder mig utav QR-koden på deras hemsida. Stött på det här fenomenet flera gånger hittills. Någon som kan förklara?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=624416 ska nog vara rätt länk för jonas tangentbord.

Market har jag också lite småtrubbel med. Just HackySack sög ju dock :D. På min HTC Desire hittar jag appen när jag söker på "hackysack" på market.

Postad 04 juli 2010 - 19:08

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
hej
jag undrar om man kan få in smileysar i sms, som figurer då och inte att man gör dom själva??

/p

Postad 04 juli 2010 - 21:08

Unregisteredf3d43c18
  • Unregisteredf3d43c18
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

"R" betyder att telefonen är ansluten till ett "roamande" nätverk. Det du stänger av när du stänger av roaming är endast datatjänster vid roaming, ringa kan du alltid göra ändå...

Det borde med andra ord vara helt kostnadsfritt för er att ha telefonen påslagen så länge ni inte ringer...

Trevlig semester.

Tackar för ett utförligt svar. Nu kan vi fortsätta njuta på semestern utan att behöva vara oroliga :D

Hoppas Ni också får en behaglig och skön semester!

Postad 04 juli 2010 - 21:31

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Har inte testat själv, men kanske denna kan vara något:

http://www.mapdroyd.com

Någon som har testat denna?
PS. frågan hör väl kanske egentligen mer hemma i följande tråd:
https://www.minhembi...howtopic=239771

Redigerat av Makusi, 04 juli 2010 - 21:32.

Postad 04 juli 2010 - 23:46

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

hej
jag undrar om man kan få in smileysar i sms, som figurer då och inte att man gör dom själva??

/p

Man kan trycka på smileysknappen till vänster om space. (det blir "riktiga" smileys när du skickar)

Postad 05 juli 2010 - 09:25

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Tackar för ett utförligt svar. Nu kan vi fortsätta njuta på semestern utan att behöva vara oroliga :)

Hoppas Ni också får en behaglig och skön semester!

Tack.

Jag kanske kan tillägga att det säkraste om man inte ska använda data på sin semester är att kontakta sin operatör och be dom stänga av datatrafiken under den period man är utomlands.

Sedan 1:a Juli gäller även nya regler för roaming inom EU:
http://www.pts.se/sv...telefonen-i-EU/

Postad 05 juli 2010 - 13:12

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Efter massa tjat på Siba och deras löjliga personal som ljög mig rakt upp i ansiktet ett flertalet gånger och långa tråkiga mail till butikschefen fick jag mitt köp hävt enligt vad de kallade goodwill, jag hävdar fortfarande konsumentköplagen dock.

Så jag införskaffade mig nyss en Desire. Blev lite less på olika buggar som fanns och MT tyckte jag om lite mer än jag trodde då jag tänkte ha den ett långt tag. Att SE siktar på 2.1 när 2.2 finns ute är också lite tråkigt. Men hoppas ni som har era X10or inte blir lika besvikna på era som jag blev på min.

Oj oj, tyckte du det var så illa med dina buggar? Men nog tyckte jag när man läst dina inlägg att det verkade vara något fel på din mobil. Men ser ju ut som att SIBA var det största problemet. Själv är jag då fortfarande helnöjd. Tror inte jag varit så här nöjd med en mobil på mycket mycket länge. Motorola A1000 var nog senaste. he he. Har som sagt inga buggar, eller jo en. Det är ju den att man måste starta Spotify och stänga ner programmet för att få BT-profilen att fungera gentemot headsetet ordentligt. he he. Men överlever nog den... :-)

Har iallafall uppgraderat min X10 till senaste programvaran, och mobilen är nu ännu bättre.

Redigerat av dragontrumpetare, 05 juli 2010 - 13:14.

Postad 05 juli 2010 - 18:04

brandcore
  • brandcore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
vad heter den senaste uppdateringen? basbandsversion 1.0.21? eller finns de andra uppdateringar än basbansversionen?

Postad 05 juli 2010 - 18:42

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Oj oj, tyckte du det var så illa med dina buggar? Men nog tyckte jag när man läst dina inlägg att det verkade vara något fel på din mobil. Men ser ju ut som att SIBA var det största problemet. Själv är jag då fortfarande helnöjd. Tror inte jag varit så här nöjd med en mobil på mycket mycket länge. Motorola A1000 var nog senaste. he he. Har som sagt inga buggar, eller jo en. Det är ju den att man måste starta Spotify och stänga ner programmet för att få BT-profilen att fungera gentemot headsetet ordentligt. he he. Men överlever nog den... :-)

Har iallafall uppgraderat min X10 till senaste programvaran, och mobilen är nu ännu bättre.

Jo, Siba eller rättare sagt samma person ska ha sig en rejäl dänga vilket han fick. Kändes dock löjligt att Anovo uppdaterade till samma mjukvara som jag hade när jag skickade in den och felen visades direkt när jag var där.
Kort och gott så var det flera olika versioner av a&q-buggen som jag i alla fall alltid har haft.
Jag skickade ett mail till butikschefen som hade en pratstund om mitt klagomål på den anställde. Det ringde han själv till mig och sa och jag fick även ett samtal senare av någon mellanchef eller liknande som sa att de kunde göra en omleverans pga goodwill efter allt som hade hänt. När jag väl åkte dit så sa jag att jag ville häva köpet vilket jag fick från denne mellanchef.
Den anställde i sig hade blåljugit mig rakt upp i ansiktet ett antal gånger och varit otroligt dryg trots sin tekniska inkompetens som bevisades gång på gång.
Men jag är glad för er som fortfarande tycker om den, visst är den snyggare än HTC Desire men jag har inte haft några direkta buggar alls med den så jag är lite mer nöjd.

Postad 05 juli 2010 - 19:37

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

vad heter den senaste uppdateringen? basbandsversion 1.0.21? eller finns de andra uppdateringar än basbansversionen?

.25 eller .27 är senaste som dock inte alla fått än (inte kommit än för oss med obrandade)

Postad 05 juli 2010 - 20:51

Snartin
  • Snartin
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Godkväll!

Finns det någon som har koll på om det finns någon inställning så att telefonen i första hand väljer WiFi och inte GPRS utan att man handgripligen måste aktivera trådlöst? När jag startar Opera och väljer en site, så använder telefonen GPRS istället för mitt trådlösa nätverk....

Mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.