Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 november 2011 - 08:19

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Har för mig jag haft samma problem vid nyinstallation av telefonen, det har avhjälpts genom att gå in och sätta "Internet" som kopplingspunkt där, trots att det redan står Internet där.

Stämmer.. Va samma för mig så man får inte glömma det för man blir lätt tokig när man inte får prio ordningen att fungera kommer jag ihåg..

Postad 15 november 2011 - 08:37

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Är det någon annan som kör belle som tycker att bilderna är lite mörkare.
tar ofta bilder i garaget på mitt bygge o ja tycker ja har fått sämre bilder sen ja la in belle?

Postad 15 november 2011 - 10:59

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Här laddar du ner X-plore: http://www.lonelycat...latform=symbian Den kostar inget men du får då stå ut med 3 sek delay vid start och avslut av prg... Behöver inte signeras.. Varsågod. Ha en god fredag ni med//

Tack :)

Postad 15 november 2011 - 11:04

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nån´som har ett ljust eller gärna vitt tema med belle-iconer att rekommendera? Jag har kollat Ovi store, zedge och lite allmänt på google men inte funnit vad jag söker.

testa: blog.logonaniket.com/nokia-theme-white-by-la

eller orginal n97 temat: blog.logonaniket.com/n97-themes-redefined-by-la

eller: mobilemodder.com/2011/10/dull-white-belle-theme-for-nokia-s3-by-lphs/

skål....

Postad 15 november 2011 - 13:13

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Nya rykten om Belle...

http://mynokiablog.c...ext-week-or-so/

Postad 15 november 2011 - 14:49

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
nyläckt belle... http://www.symbiantw...ed-for-nokia-n8

dags att göra en ny version trixeo? :)

Postad 15 november 2011 - 16:50

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

nyläckt belle... http://www.symbiantw...ed-for-nokia-n8

dags att göra en ny version trixeo? :)

Råkade på den igår, tveksamt om jag har tid att göra en mod av den. Har inte läst hela tråden på dailymobile, kolla in den, kanske finns svenska.
EDIT: Nej hittade inget på svenska, dock verkar denna läcka inte vara i originalform utan han som läckt den har redan ändrat saker i den. Jag väntar tills (om) det kommer en originalläcka.

Redigerat av trixeo, 15 november 2011 - 17:08.

Postad 15 november 2011 - 17:38

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
okej. annars kanske du får vänta tills de släpper officiellt och banta den sen.

Postad 15 november 2011 - 20:52

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
TRIXEOOOO du måste börja bygga lager så du har allt du behöver när färdiga belle kommer så du inte behöver göra annat än att fixa den åt oss ;)

Önskemål:
Rensat bort skit (doooh..)
Bort med start-up film + ljud
Val att stänga av slutarljudet till kameran

Sen tror jag jag är nöjd med vad du än gör ;)

Postad 15 november 2011 - 21:19

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 19:55.

Postad 15 november 2011 - 22:34

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Vad tjänar man på att köra "bantad" verision? Förutom några mb mer plats?

Postad 16 november 2011 - 00:42

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

TRIXEOOOO du måste börja bygga lager så du har allt du behöver när färdiga belle kommer så du inte behöver göra annat än att fixa den åt oss ;)

Önskemål:
Rensat bort skit (doooh..)
Bort med start-up film + ljud
Val att stänga av slutarljudet till kameran

Sen tror jag jag är nöjd med vad du än gör ;)

Har faktiskt suttit ett par timmar nu och kollat in denna nya läcka. Vad jag inte VILL göra är att lägga till svenska resursfiler då dessa i så fall måste komma från Nokia 701 som har en äldre Belle än denna läckta. Det jag gjort med denna nya v5 (kommer släppa den imorgon onsdag förmodligen efter lite test) är att duplicera de engelska resursfilerna (detta innebär att valet Svenskt telefonspråk kommer finnas som val vid första uppstart men det mesta är ändå på engelska), lagt till svenska som tal/rättstavning/tangentbord, tagit bort "use phone as modem"-filen men ändrat sökvägen till E:\ om man manuellt vill lägga till iso-filen, radiosändaren sänder "Nokia N8", reserverat minne för OTA-uppdatering satt till 0MB, startup ljud/videon med händerna avstängt, CODeRUS installserver i ROFS2, möjlighet att installera TweakS med ett par tweaks från C:\data\tweaks\, alla resursfiler/språkfiler/hjälpfiler/etc förutom engelska (och svenska där det finns svenska) är raderade.
Allt detta har jag gjort med ett skript som jag har utvecklat för att göra denna procedur lite enklare. Dock är det största jobbet att kontrollera att allt blir rätt och fungerar som det ska.
Har inte rört förinstallerade program i UDA (förutom språkresursfiler), dessa appar går att avinstallera om så önskas efter flash. Versionsnummer på ROFS2, ROFS3 och UDA är ändrade i enlighet med en skandinavisk release med aktuellt versionsnummer (111.030.0607).
Har inte orkat kolla upp vilken inställning är ansvarig för kameraljudet men gissar att det redan går med denna läcka då den andra läckan där det inte går var APAC och denna är EURO_3 - har väl att göra med bestämmelser för vissa länder?

EDIT: Den verkar hittills fungera ok, något rappare upplever jag den. Kameran är tyst om man är i profil silent.
Det jag saknar mest nu är "reboot" och Nokia Pure. Tyvärr har ju CODeRUS slutat fixa mods för symbian men ska testa hans gamla sysap för reboot och se om den fungerar ok med denna läcka. Typsnitt har jag inte gett mig på i denna release då det verkar bli för mycket buggar, tex syns inte prickarna på Ö och Ä, med Nokia Pure, samt är för stort för nya Nokia Maps och orsakar att viss info inte får plats på skärmen.

EDIT2: Nu finns v5 att ladda hem här http://www.multiupload.com/T4XII65Z0O
Gamla sysap fungerade inte så någon reboot finns inte än, dock går det att lägga till om det släpps senare utan att flasha om telefonen. För att flasha ta bort massminnesfilen och ape_eno_only i Phoenix options då dessa ej är med i detta paket.

EDIT3: Det går att välja Capture tone: Off i Kamerainställningarna.
Program som är borttagna från UDA: Shazam, Microsoft Communicator, F-Secure, Youtube-länk. Vissa program är på svenska (de som ligger i UDA och har stöd för svenska).

EDIT4: Försökte nu installera Facebook (den officiella), installationen gick bra men lyckas inte starta appen, kanske behövs "java fix" från originalläcksposten här http://forum.dailymo...p?topic=57475.0

Redigerat av trixeo, 16 november 2011 - 15:18.

Postad 16 november 2011 - 07:25

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

vill inte vara spydig eller så men Trixeo är inte direkt en slav, han har modding som ett hobby och han moddar för oss för sin egen vilja och vårt men man kan inte bara säga till han vad han ska göra och oavsett vad han gör så har han gjort rätt så mycket både för tråden och användarna. Sen om du vill verkligen ha rena versioner så är nätet fullt med dem och allt du behöver göra är lägga in Svenska vilket är jätte lätt med rätt programvara.

Som sagt jag vill inte vara spydig säger bara att man ska uppskatta det man har :)

Ironi är svårt på internet, men gjorde ett försök med en smiley, självklart kräver jag inte att någon ska ta ledigt från jobbet och låsa in sig tills det är klart :)
Jag att han gör det på fritiden, provat lite själv och vet vilken tid det tar (inte minst för att jag inte hade någon kunskap i grunden och fick läsa mycket).
Satt i några timmar för en månad sen och gjorde som på windows xp tiden, tog bort grejer som kändes överflödiga, men precis som förr så rensade jag för mycket första gångerna :D

...Har inte rört förinstallerade program i UDA (förutom språkresursfiler), dessa appar går att avinstallera om så önskas efter flash. Versionsnummer på ROFS2, ROFS3 och UDA är ändrade i enlighet med en skandinavisk release med aktuellt versionsnummer (111.030.0607).
Har inte orkat kolla upp vilken inställning är ansvarig för kameraljudet men gissar att det redan går med denna läcka då den andra läckan där det inte går var APAC och denna är EURO_3 - har väl att göra med bestämmelser för vissa länder?

EDIT: Den verkar hittills fungera ok, något rappare upplever jag den. Kameran är tyst om man är i profil silent.
Det jag saknar mest nu är "reboot" och Nokia Pure. Tyvärr har ju CODeRUS slutat fixa mods för symbian men ska testa hans gamla sysap för reboot och se om den fungerar ok med denna läcka. Typsnitt har jag inte gett mig på i denna release då det verkar bli för mycket buggar, tex syns inte prickarna på Ö och Ä, med Nokia Pure, samt är för stort för nya Nokia Maps och orsakar att viss info inte får plats på skärmen.

Låter som en lösning, fast jag ville bara peppa dig inför färdiga belle som sägs ska komma när som helst :)
Okej shazaam och de andra går att ta bort nu ? Skönt att höra !
Hittade en "fix" som ersatte ett av kameraljuden med en tyst ljudfil, men lyckades inte riktigt få in den nu sist när jag satt och försökte.. Låter rimligt det du säger, som det brukar vara i sverige, tyst läge = tyst.

Vad säger du om separata apps för facebook / twitter, med egna widgets, finns det eller spar nokia det för ännu nästa version ? :)

Redigerat av K_arlstrom, 16 november 2011 - 07:25.

Postad 16 november 2011 - 11:15

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Någon som är sugen att testa Sandisks nya MicroSDXC 64GB kort? Jag är sugen på ett, men vågar inte köpa förrän jag vet att det fungerar i N8:an :)

Postad 16 november 2011 - 13:27

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
V5 av min Belle cfw finns att ladda hem ett par poster upp.

Postad 16 november 2011 - 13:35

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Sådär. nu fick man nått att göra ikväll med :D

Postad 16 november 2011 - 16:42

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Här ska det flashas ! :D

EDIT: Här var det flashat !

Redigerat av K_arlstrom, 16 november 2011 - 17:04.

Postad 16 november 2011 - 18:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Grymt Trixeo...
Ni som testat, hur upplever ni den?
Tyvärr bortrest 4 dagar så jag får följa tråden och höra vad ni tycker så flashar jag på måndag om ni e nöjda med v5

Postad 16 november 2011 - 20:14

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
http://www.phonearen...support_id23819

Enligt Phonearena (ingen aning om man kan lita på dem) så kommer uppdateringarna efter Belle att heta Carla och Donna.

Vad tror ni, kommer N8 få någon av dem?

Postad 16 november 2011 - 22:03

Polystyrenehat
  • Polystyrenehat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Mycket rykten om Belle nu, finns ett som menar på att en realease bara är några dagar bort

http://mynokiablog.c...ext-week-or-so/

Och så finns det ett som vore riktigt surt om det är sant, nämligen att de äldre modellerna med S^3 såsom N8, C7, C6-01 kommer att få vänta till första kvartalet nästa år. Och det skulle kännas som en käftsmäll, helt klart.

http://androsym.com/...elayed-to-2012/

Postad 16 november 2011 - 22:23

lvpumpen
  • lvpumpen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Vad har Belle som inte Anna har?
Eller vad har förbättrats i Belle?

Tacksam för svar

Mvh

Postad 16 november 2011 - 23:37

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Vad har Belle som inte Anna har?
Eller vad har förbättrats i Belle?

Tacksam för svar

Mvh

http://www.youtube.com/watch?v=qsz-R1E4btU

bättre ergonomi i hanteringen av telefonen, "bättre" widgets, bättre utnyttjande av hårdvaran och för mig bättre batteritid ! Om du vill ha en sammanfattning, annars tror jag det mesta är med i videon även om den inte rör N8 :)

Big_swede: same same but different, inga stora skillnader, allt flyter fint än så länge !

Kan även passa på att rekommendera det bästa tidtagarprogramet jag hittat än så länge ! http://store.ovi.com/content/202924
(sen diggar jag även voddler)

EDIT: Läste just en fantastisk sak i nokia suite... garantin på min mobil täcker fuktskador och fysiska skador !! :o
Slå det apple, som inte ens tillåter drulleförsäkringar ;)

Redigerat av K_arlstrom, 16 november 2011 - 23:55.

Postad 17 november 2011 - 19:39

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Sen den senaste läckan har nu min N8 bootat om av sig själv en gång, hände aldrig med förra! Vill varna alla som har min förra version för uppdatering till senaste.

Postad 17 november 2011 - 20:55

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Hoppas ryktena om snar release är sann :)

Belle ser verkligen bra ut, börjar bli lite less på min N8.. men tänkte ge den en ny chans när belle kommer genom att tömma hela telefonen och köra från scratch med Belle..

SKYNDA NU NOKIA :) Sega inte så mkt

Postad 17 november 2011 - 21:15

Polystyrenehat
  • Polystyrenehat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
"Information on the availability of Belle on the N8 and other phones will be available in the coming months"

Såg just det på Nokias officiella twitter och jag tycker inte det verkar lovande alls, det blir nog ingen realease under 2011, kunde man väl gett sig fan på isf. Otroligt vad besviken man blir.

Postad 17 november 2011 - 21:17

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

"Information on the availability of Belle on the N8 and other phones will be available in the coming months"

Såg just det på Nokias officiella twitter och jag tycker inte det verkar lovande alls, det blir nog ingen realease under 2011, kunde man väl gett sig fan på isf. Otroligt vad besviken man blir.

Asch då :/ .. Kanske ditchar den då och kör N900an tills vidare..

Postad 17 november 2011 - 23:28

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
varför inte flasha in den läckta?

Postad 17 november 2011 - 23:31

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Sen den senaste läckan har nu min N8 bootat om av sig själv en gång, hände aldrig med förra! Vill varna alla som har min förra version för uppdatering till senaste.

Tråkigt att höra, får se om det händer mig med. Kan bekräfta att v4 var stabil, får återkomma om 5an strular för mig med !
GPS'en låser snabbare för mig med denna versionen, men den varnar inte längre för fartkameror (fast den kör offline på riktigt nu, kan hänga ihop?).
Nu ska jag slänga in lite mer appar och se om det är stabilt ;)

Har de gjort en uppdatering av den senaste läckan ? http://www.n8fanclub...1110300607.html låg högst upp i deras feed igen !

Redigerat av K_arlstrom, 18 november 2011 - 00:04.

Postad 17 november 2011 - 23:32

Polystyrenehat
  • Polystyrenehat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

varför inte flasha in den läckta?

Är sugen på att göra det, men vet inte riktigt om jag vågar, det verkar lite krångligt och risken finns ju att luren dör om jag förstått det rätt.

Postad 18 november 2011 - 00:07

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
jo fast du kan ju flasha om den igen ändå.

Postad 18 november 2011 - 00:24

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Otroligt vad besviken man blir.

Läs inte skvallersidorna!
De kan inte ge dig det du vill ha (= uppdatering), det kan bara Nokia, eller möjligen Trixeo mfl.
De kan bara ge dig förhoppningar eller besvikelse, men de är bara ute efter nättrafik.
Lika givande som Aftonbladet. . :D

Jag lovar, det lönar sig att vara lyckligt ovetande.

Edit: Nu kommer väl nån rätta mig med att en del info faktiskt kommer från Nokia,
men det är ärligt talat inte mycket värt heller för de kan också vara inkonsekventa,
mest pga att Nokia har ingen koll på vilka medarbetare som säger vad på internet.
(Jag bryr mig inte om Apple alls, men på den här punkten är de överlägsna.)

Det enda jag tror på är uppdateringar, resten är mest tomma ord för mig innan jag har sett det bekräftat.
Så har det iaf varit de här första 7500 posterna, och även långt innan N8.

Redigerat av SL2, 18 november 2011 - 01:26.

Postad 18 november 2011 - 00:50

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Smörgåsbord.

Redigerat av SL2, 18 november 2011 - 00:51.

Postad 18 november 2011 - 17:45

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag skrev på deras facebook att dom ska släppa det asap! :P

Dom sa bara "It's coming, hold on!"

Får hoppas det inte är så långt bort bara ^^

Postad 18 november 2011 - 23:20

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
OT: Är det bara jag som måste logga in två ggr varje gång jag loggar in på en annan enhet på minhembioforum för att logga in sedan ett par veckor tillbaka? Kanske beror på webläsaren jag vanligtvis använder (SeaMonkey).

Postad 19 november 2011 - 03:02

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
det har strulat för mig med med inloggningen.

Postad 21 november 2011 - 09:14

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som fått problem öppna ex word i office pro senaste,
Får info på skärmen jag måste betala den plötsligt
La in den versionen som kunde installeras på E från Trixeo.
Lösningen va ju att tillsvidare lägga in smartoffice V1.8 från pixcell

Postad 21 november 2011 - 14:19

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Antag att jag befinner mig på Östermalm i Stockholm och snabbt behöver veta var närmaste ATG-ombud eller Apotek ligger. Hur gör jag då?

Utgår från att funktionen finns, antingen inbakad någonstans i "kartor" eller som en separat app. Enlighten me!

Postad 21 november 2011 - 16:35

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag har blivit lite halvless på Anna nu och tänkte trycka en Belle istället, är dock inte vidare tekniskt lagd..

Jag har installerad den crackade phoenix-versionen och lyckas ladda in Anna-filerna. Har försökt läsa trixeos instruktioner och har förstått att man ska radera RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx. Ska man byta ut de andra 4 filerna till dom med samma namn som finns till Belle? Och i vilket läge ska telefonen kopplas in, kan den vara inkopplad från början till slut?

Ska man göra en "Ctrl+R" också för att den ska läsa in telefonens information som det står i guiden till trixeos Anna-firmware?

Redigerat av SvenSven, 21 november 2011 - 16:41.

Postad 21 november 2011 - 17:23

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
det är inte det smidigaste och jag kommer inte riktigt ihåg hur det var. anser mig tekniskt lagd men kände mig ändå riktigt trög ibland. innan jag fixade det till slut. jag gjorde så att jag sparade ner trixeos olika guider i notepad och till slut så fick jag ihop det.

Postad 21 november 2011 - 22:38

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Antag att jag befinner mig på Östermalm i Stockholm och snabbt behÖver veta var närmaste ATG-ombud eller Apotek ligger. Hur gÖr jag då?

Utgår från att funktionen finns, antingen inbakad någonstans i "kartor" eller som en separat app. Enlighten me!

Jag sökte aptoket östermalm och så dök det upp en j*vla massa apotek över hela östermalm.....atg ombud var det dock svårare med...sök på "spel och tobak" så dyker det upp lite grann....

Postad 22 november 2011 - 03:18

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag har blivit lite halvless på Anna nu och tänkte trycka en Belle istället, är dock inte vidare tekniskt lagd..

Jag har installerad den crackade phoenix-versionen och lyckas ladda in Anna-filerna. Har försökt läsa trixeos instruktioner och har förstått att man ska radera RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx. Ska man byta ut de andra 4 filerna till dom med samma namn som finns till Belle? Och i vilket läge ska telefonen kopplas in, kan den vara inkopplad från början till slut?

Ska man göra en "Ctrl+R" också för att den ska läsa in telefonens information som det står i guiden till trixeos Anna-firmware?

Kolla sid 143 i denna tråd, där finns lite förklaringar som hjälpte mig när jag la in Trixeos 4b version..
Youtube länk som beskriver rätt bra steg för steg
http://www.youtube.com/watch?v=EJ4vzlqz-M0

Redigerat av big_swede70, 22 november 2011 - 03:19.

Postad 22 november 2011 - 03:23

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Äntligen har Handy Weather kommit med en fung version till Anna-Belle.
Har ej hunnit prova den själv ännu
http://www.n8fanclub...nokia.html#more

Postad 22 november 2011 - 08:42

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Jag sökte aptoket östermalm och så dök det upp en j*vla massa apotek över hela östermalm.....atg ombud var det dock svårare med...sök på "spel och tobak" så dyker det upp lite grann....

Du sökte var då?

Jag vill inte behöva skriva Östermalm. Jag vill kunna skriva "apotek" och så ska telefonen känna av var jag befinner mig och berätta vilket som är närmaste apotek. Det funkade på min gamla Sony Ericsson och det var en "dumb phone". Vet inte vad programmet hette men det var väl något motsvarande "Här och nu". Tycker att både "Här och nu" och "Guider" verkar rätt dåligt, eller så förstår jag inte hur man använder dom.

Postad 22 november 2011 - 15:14

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Ny version 5b cfw av senaste läckta Belle - nu helt på svenska! Samma core, rofs3 och uda som version 5.
http://www.multiupload.com/HTFQFBYY7C
OBS! Har inte själv hunnit testa denna än, men uppdaterar denna post när jag gjort det!
Funkar fint!

Redigerat av trixeo, 22 november 2011 - 16:02.

Postad 22 november 2011 - 15:18

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Ny version 5b cfw av senaste läckta Belle - nu helt på svenska! Samma core, rofs3 och uda som version 5.
OBS! Har inte själv hunnit testa denna än, men uppdaterar denna post när jag gjort det!

I vilket läge ska man koppla in telefonen då man lägger in Belle? Är det efter man fixat med filerna och tryckt på "Refurbish"? Visst ska "Dead Phone USB flashing" vara iklickad då man klickar på "Refurbish"?

Postad 22 november 2011 - 16:04

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

I vilket läge ska man koppla in telefonen då man lägger in Belle? Är det efter man fixat med filerna och tryckt på "Refurbish"? Visst ska "Dead Phone USB flashing" vara iklickad då man klickar på "Refurbish"?

Min favorit är att anväda dead phone flash, då ska du inte koppla in telefonen förrän du tryckt refurbish och sedan OK. Flashningen väntar tills den hittar telefonen (har varit med om att vissa usb portar krånglar och vägrar sätta telefonen i flashmode, den startar istället upp telefonen i massmedialäge. Prova i så fall i ett annat usb-uttag.)

Postad 22 november 2011 - 17:45

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Min favorit är att anväda dead phone flash, då ska du inte koppla in telefonen förrän du tryckt refurbish och sedan OK. Flashningen väntar tills den hittar telefonen (har varit med om att vissa usb portar krånglar och vägrar sätta telefonen i flashmode, den startar istället upp telefonen i massmedialäge. Prova i så fall i ett annat usb-uttag.)

"Firmware updating failed."
The flashing failed. Do you want to retry the flashing?
HRESULT 0x8401f141 (-2080247487)
Flash: Boot rom was not detected after phone boot up. Unable to start flashing."

Fick detta fel. Är det problemet du just skrev om?

Postad 22 november 2011 - 18:15

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Du sökte var då?

Version 3.08 använder jag och då är det bara att klicka på "Sökning" längst ner till vänster på skärmen, och där skriver jag in det jag söker t ex apotek, bensin, busstation eller biograf

Postad 22 november 2011 - 19:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Funkar fint!

Gött mos som vi säger i Götet..

Har denna version fått bort problemet att vissa prg inte går att skriva i om man inte förvalt Q-tangentbord innan?
Var ju ett problem i din tidigare version 4b.

Redigerat av big_swede70, 22 november 2011 - 20:33.

Postad 22 november 2011 - 19:40

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Du sökte var då?

Jag vill inte behöva skriva Östermalm. Jag vill kunna skriva "apotek" och så ska telefonen känna av var jag befinner mig och berätta vilket som är närmaste apotek. Det funkade på min gamla Sony Ericsson och det var en "dumb phone". Vet inte vad programmet hette men det var väl något motsvarande "Här och nu". Tycker att både "Här och nu" och "Guider" verkar rätt dåligt, eller så förstår jag inte hur man använder dom.

Precis som merblues så har jag maps 3.08 och jag behöver bara klicka på "sök" och sen trycka på "A" så dyker "Apotek" upp som sökförslag, atg-ombud var klurigare men här uppe i norr har så gott som varenda coop/ica det.. alltid en lösning :)
Och när gps'en hittat var du är sorterar den förslagen efter avstånd från dig ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.