* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 05 juli 2010 - 21:32
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
.25 eller .27 är senaste som dock inte alla fått än (inte kommit än för oss med obrandade) Jag är inte så haj på detta men vad betyder obrandad? Rent kontantköpta telefoner utan bindande abbonemang?:-) Hittar telefonen uppdateringar själv eller måste jag själv hitta dom?
Postad 05 juli 2010 - 21:53
rasjen
-
rasjen
-
Rookie
-
5 inlägg
Har fortfarande inte testat min flickväns X10, men när jag pratade med henne idag lät ljudet rätt kass. Många hade klagat sa hon, och det verkar ju även som en hel del av er har problem?
Någon som fått ny telefon, eller testat annan och konstaterat att det inte är samma problem på alla X10?
Tråkigt detta 
Hej, Jag själv har inga problem men alla som jag pratar med klagar på kass ljudkvalite. Har läst om flera som haft samma problem. Nu undrar jag om det är någon som löst problemet? Mvh Jens
Postad 05 juli 2010 - 22:23
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej,
Jag själv har inga problem men alla som jag pratar med klagar på kass ljudkvalite. Har läst om flera som haft samma problem.
Nu undrar jag om det är någon som löst problemet?
Mvh
Jens
Har "tyvärr" aldrig haft problemet, jag bor dock i sthlm och använder tele2 som operatör, det verkar som många som har 3 har problemet även en del andra men flest folk som har 3, så jag undrar om inte problemet sker när telefonen går över till WCDMA nätet iställt för GSM nätet.
Postad 05 juli 2010 - 22:49
rasjen
-
rasjen
-
Rookie
-
5 inlägg
Har "tyvärr" aldrig haft problemet, jag bor dock i sthlm och använder tele2 som operatör, det verkar som många som har 3 har problemet även en del andra men flest folk som har 3, så jag undrar om inte problemet sker när telefonen går över till WCDMA nätet iställt för GSM nätet.
Hej, Tackar för hjälpen. Jag har Tele2 och en telefon som är köpt utan abonnemang. Finns det något sätt att låsa telefonen till GSM nätet? Så kan man iaf utesluta om det är det som är problemet...
Postad 06 juli 2010 - 00:45
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jo, Siba eller rättare sagt samma person ska ha sig en rejäl dänga vilket han fick. Kändes dock löjligt att Anovo uppdaterade till samma mjukvara som jag hade när jag skickade in den och felen visades direkt när jag var där. Kort och gott så var det flera olika versioner av a&q-buggen som jag i alla fall alltid har haft. Jag skickade ett mail till butikschefen som hade en pratstund om mitt klagomål på den anställde. Det ringde han själv till mig och sa och jag fick även ett samtal senare av någon mellanchef eller liknande som sa att de kunde göra en omleverans pga goodwill efter allt som hade hänt. När jag väl åkte dit så sa jag att jag ville häva köpet vilket jag fick från denne mellanchef. Den anställde i sig hade blåljugit mig rakt upp i ansiktet ett antal gånger och varit otroligt dryg trots sin tekniska inkompetens som bevisades gång på gång. Men jag är glad för er som fortfarande tycker om den, visst är den snyggare än HTC Desire men jag har inte haft några direkta buggar alls med den så jag är lite mer nöjd.
Får väl säga grattis till ett bra byte, kanske, även om jag själv tycker bättre om min X10:a he he. Men den bugg som jag pratade , beror på 1.6 egentligen. Den BT-profil som finns i den har ju SE själva lagt in, och vad jag förstått så är operativet inte riktigt haj på den tekniken... he he. 2.1 skall fixa problemet har jag hört. Men annars inga buggar, inte sedan jag uppdaterade den (hade ju självklart tangentbordsproblemet som nu e som bortblåst). Helt klart bästa mobilen jag haft alla kategorier. Visst tråkigt att det inte går att redigera sina videoklipp och att ingen skapat en app som klarar detta. Och tråkigt att Det inte finns EQ i den.... ibland e basen lite klen... he he. Jo en sak till... Timescape och Mediascape kunde vara snabbare i kommunikationen... he he. Jag lyssnar på en låt, och låten visas ett par minuter efteråt i Timescape, å då lyssnar man redan på nästa låt. ha ha. De borde de kunna fixa, antingen att göra en Mediascapewidget också.
Redigerat av dragontrumpetare, 06 juli 2010 - 00:47.
Postad 06 juli 2010 - 00:50
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej,
Jag själv har inga problem men alla som jag pratar med klagar på kass ljudkvalite. Har läst om flera som haft samma problem.
Nu undrar jag om det är någon som löst problemet?
Mvh
Jens
Lustigt det problemet. Har inte heller haft det. Ingen har då klagat på ljudkvaliten då jag ringt, än. Däremot kanske man själv har lite svårt att höra, om man då kör mobilens högtalare. Den e ju lite klen faktiskt. Men kör man headset så är ju inte det ett problem. Har för fin skärm för att hålla på å smeta på fettiga öron på skärmen... he he. Har som sagt TRE, och det har funkat riktigt bra. Använder t ex min X10 som modem just nu.... och har farter på runt 3Mbit/s just nu. Funkar hur bra som helst. Lite tråkigt förstås att inte kunna göra den till en wlanspot....Men som usbmodem funkar den jäkligt bra.
Postad 06 juli 2010 - 03:45
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Får väl säga grattis till ett bra byte, kanske, även om jag själv tycker bättre om min X10:a he he. Men den bugg som jag pratade , beror på 1.6 egentligen. Den BT-profil som finns i den har ju SE själva lagt in, och vad jag förstått så är operativet inte riktigt haj på den tekniken... he he. 2.1 skall fixa problemet har jag hört. Men annars inga buggar, inte sedan jag uppdaterade den (hade ju självklart tangentbordsproblemet som nu e som bortblåst). Helt klart bästa mobilen jag haft alla kategorier. Visst tråkigt att det inte går att redigera sina videoklipp och att ingen skapat en app som klarar detta. Och tråkigt att Det inte finns EQ i den.... ibland e basen lite klen... he he. Jo en sak till... Timescape och Mediascape kunde vara snabbare i kommunikationen... he he. Jag lyssnar på en låt, och låten visas ett par minuter efteråt i Timescape, å då lyssnar man redan på nästa låt. ha ha. De borde de kunna fixa, antingen att göra en Mediascapewidget också.
Så det finns alltså någon som använder timescape  ? Skippade allt som hade med den att göra tidigt då alla updates tog så ******** mycket batteri  . Förstod inte heller riktigt poängen
Postad 06 juli 2010 - 07:02
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Finns det något sätt att låsa telefonen till GSM nätet? Så kan man iaf utesluta om det är det som är problemet...
Inställningar -> Trådlösa styrenheter -> Mobila nätverk -> Nätverksläge.
Postad 06 juli 2010 - 07:58
rasjen
-
rasjen
-
Rookie
-
5 inlägg
Inställningar -> Trådlösa styrenheter -> Mobila nätverk -> Nätverksläge.
Nu ska det testas att bara köra GSM vs VCDMA så får man se om felet är när den hoppar mellan banden. Återkommer med mer info.
Postad 06 juli 2010 - 16:46
hedstrom
-
hedstrom
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Skulle vilja installera nåt nytt "tangentbord" på mobilen, m
en hur ska jag göra och finns det något? Vill att det ska vara mer likt iphone då jag tycker det blir att man oftast trycker fel bokstav på det som är från början.
Postad 06 juli 2010 - 17:51
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Skulle vilja installera nåt nytt "tangentbord" på mobilen, m en hur ska jag göra och finns det något? Vill att det ska vara mer likt iphone då jag tycker det blir att man oftast trycker fel bokstav på det som är från början.
Jonas tangentbord är att rekommendera. Finns på Xda-developers, bara söka lite. Finns ett antal länkar här i tråden, senaste någon enstaka sida bak.
Postad 06 juli 2010 - 19:18
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Jag är inte så haj på detta men vad betyder obrandad? Rent kontantköpta telefoner utan bindande abbonemang?:-)
Hittar telefonen uppdateringar själv eller måste jag själv hitta dom?
Bra att du frågar då, säkert fler som inte vet eftersom ingen svarar  Obrandad betyder att mjukvaran är en Sonyericsson original mjukvara som inte blivit anpassad av/för någon operatör (eller för några andra speciella ändamål). Oftast kan man likställa operatörslåsta telefoner med brandade och med andra ord så är alla telefoner som köper rent, utan bindande abonnemang som kan användas med vilket SIM-kort/abonnemang som helst i regel obrandade. Angående uppdateringen så beror det på om du har inställt att telefonen ska hitta uppdateringar själv. Kolla i menyn Inställningar->Om telefonen->Programuppdatering Lycka till.
Postad 06 juli 2010 - 19:37
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Är det någon som hört när uppdateringen till de obrandade kommer?
Segt att vänta....
Postad 06 juli 2010 - 19:55
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Så det finns alltså någon som använder timescape ? Skippade allt som hade med den att göra tidigt då alla updates tog så ******** mycket batteri . Förstod inte heller riktigt poängen
Jajamensan. Tycker den är suverän. :-)
Postad 06 juli 2010 - 20:24
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jonas tangentbord är att rekommendera. Finns på Xda-developers, bara söka lite. Finns ett antal länkar här i tråden, senaste någon enstaka sida bak.
hur får man åäö på jonas tangentbord??
Redigerat av brandcore, 06 juli 2010 - 20:58.
Postad 06 juli 2010 - 21:00
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Postad 06 juli 2010 - 21:06
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
ja de vet jag men de går inte att få se de finns med direkt i tangentbordet?
Postad 06 juli 2010 - 22:46
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
alltså hur ska man göra när man ska uppdatera sin x10?
har testat både pc-c och update service, men i inget av dom får jag nån fråga om att säkerhetskopiera mitt innehåll?
har ...16 just nu så det ska ju finnas en uppdatering även till mig, trots jag har en obrandad?
bägge får iaf fram att det finns ny programvara
men jag hittar inget om jag söker direkt i mobilen, hur kommer det sig? kör med telia
Postad 07 juli 2010 - 05:02
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
alltså hur ska man göra när man ska uppdatera sin x10? har testat både pc-c och update service, men i inget av dom får jag nån fråga om att säkerhetskopiera mitt innehåll?
har ...16 just nu så det ska ju finnas en uppdatering även till mig, trots jag har en obrandad? bägge får iaf fram att det finns ny programvara
men jag hittar inget om jag söker direkt i mobilen, hur kommer det sig? kör med telia
Vissa uppdateringar släpps av olika anledningar inte "over the air (OTA)", kan bero på t ex storlek på uppdateringen eller bandbredd etc. Dessa går bara att få tag i via kabel och dator. Den nu utkomna uppdateringen (1.1.25) körs via OTA men ännu så länge är den inte släppt till obrandade telefoner oavsett operatör. Den uppdatering (1.0.21) som PC-C och SEUS hittat åt dig släpptes aldrig OTA (om jag minns rätt) utan måste installeras förslagsvis via SEUS. När jag gjorde det via SEUS frågade den mig om jag ville behålla inställningarna eller radera allt så det är märkligt att du inte fått den möjligheten. Skulle kunna vara i ett senare steg i uppdateringen. Själv har jag nu rootat min X10, kör Build R2BA023 med 1.1.27. Har nu tillgång till betalapps!
Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 07 juli 2010 - 05:05.
Postad 07 juli 2010 - 05:10
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Vissa uppdateringar släpps av olika anledningar inte "over the air (OTA)", kan bero på t ex storlek på uppdateringen eller bandbredd etc. Dessa går bara att få tag i via kabel och dator. Den nu utkomna uppdateringen (1.1.25) körs via OTA men ännu så länge är den inte släppt till obrandade telefoner oavsett operatör. Den uppdatering (1.0.21) som PC-C och SEUS hittat åt dig släpptes aldrig OTA (om jag minns rätt) utan måste installeras förslagsvis via SEUS. När jag gjorde det via SEUS frågade den mig om jag ville behålla inställningarna eller radera allt så det är märkligt att du inte fått den möjligheten. Skulle kunna vara i ett senare steg i uppdateringen.
Själv har jag nu rootat min X10, kör Build R2BA023 med 1.1.27. Har nu tillgång till betalapps!
Jaha ok, ja man skulle ju vilja veta innan man ofrivilligt blåst hela mobilen lixom.. Jag fick då aldrig nån sån fråga, bara tipset att det kunde vara smart att göra det, men det fick man göra manuellt..
Postad 07 juli 2010 - 07:07
rasjen
-
rasjen
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu ska det testas att bara köra GSM vs VCDMA så får man se om felet är när den hoppar mellan banden. Återkommer med mer info.
Nu har det testats under en dag och det verkar som om problemen med dålig hörbarhet och skrapljudet som hörts på andra ändan försvinner om man väljer att köra basa VCDMA. När jag körde bara GSM fanns problemen kvar. Nu är det bara att hålla tummarna att det här är något som SE jobbar på att fixa. Med tanke på att det verkar vara flera som har samma problem så kanske någon lösning kan tas fram...
Postad 07 juli 2010 - 08:02
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
hur får man åäö på jonas tangentbord??
Jag vill gärna rekommendera Smart keyboard (finns på market) Helt suveränt. Bättre än Jonas tycker jag. Man måste också ladda hem svensk fil till detta, då får man ÅÄÖ åxå. samt att man kan ha Iphonestyle på det. Funkar klockrent
Postad 07 juli 2010 - 08:22
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
ja de vet jag men de går inte att få se de finns med direkt i tangentbordet?
Helt riktigt, det går inte.
Postad 07 juli 2010 - 08:32
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
alltså hur ska man göra när man ska uppdatera sin x10? har testat både pc-c och update service, men i inget av dom får jag nån fråga om att säkerhetskopiera mitt innehåll?
har ...16 just nu så det ska ju finnas en uppdatering även till mig, trots jag har en obrandad? bägge får iaf fram att det finns ny programvara
Har du uppdaterat den nu då? Eller vad var sista alternativet i SEUS innan du avbröt?
Postad 07 juli 2010 - 09:36
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Ställer en fråga för min sambos räkning och hoppas få svar innan hon slänger telefonen i golvet i ilska.
Hon har tagit en del bilder med kameran. Hon har sedan namngivit personerna på något sätt så att telefonen skall känna igen (?) personen när nästa bild tas.
Problemet är att telefonen ibland tar bort namn hon nyligen lagt in, den blandar om namnen (jag fick plötsligt ett tjejnamn) och beter sig allmänt märkligt.
Det kan ju handla om handhavandefel och isåfall- finns något allmänt råd om hur hon skall hantera denna funktion?
Hon har vid ett tillfälle fått ett felmeddelande om att det saknades SD-minneskort men det var varken uttaget eller någon lucka öppen. Vet inte om detta har med bildhanteringsproblemet att göra.
Postad 07 juli 2010 - 09:47
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Ställer en fråga för min sambos räkning och hoppas få svar innan hon slänger telefonen i golvet i ilska.
Hon har tagit en del bilder med kameran. Hon har sedan namngivit personerna på något sätt så att telefonen skall känna igen (?) personen när nästa bild tas.
Problemet är att telefonen ibland tar bort namn hon nyligen lagt in, den blandar om namnen (jag fick plötsligt ett tjejnamn) och beter sig allmänt märkligt.
Det kan ju handla om handhavandefel och isåfall- finns något allmänt råd om hur hon skall hantera denna funktion?
Hon har vid ett tillfälle fått ett felmeddelande om att det saknades SD-minneskort men det var varken uttaget eller någon lucka öppen. Vet inte om detta har med bildhanteringsproblemet att göra.
Innan jag lärde mig att montera bort kortet innan jag drog ut USB-kontakten fick jag precis samma fel, kom ihåg att alltid montera bort USBn innan hon tar bort sladden. Vad gäller korten har jag lite av samma problem, funktionen är inte "hundra" och ibland får jag samma mysko svar med namn som inte stämmer osv. Det kanske stämmer i 50% av fallen hos mig. Då får man helt enkelt byta namn manuellt på de korten det gäller.
Postad 07 juli 2010 - 09:53
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Nu ringde min sambo precis... nu heter jag Ringsignal.
Postad 07 juli 2010 - 10:27
jonsvn
-
jonsvn
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Nu finns uppdateringen även för min obrandade
Postad 07 juli 2010 - 10:28
rasjen
-
rasjen
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu finns uppdateringen även för min obrandade 
Vilken version är det som finns tillgänglig?
Postad 07 juli 2010 - 10:51
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Jag vill gärna rekommendera Smart keyboard (finns på market) Helt suveränt. Bättre än Jonas tycker jag.
Man måste också ladda hem svensk fil till detta, då får man ÅÄÖ åxå. samt att man kan ha Iphonestyle på det.
Funkar klockrent
Postad 07 juli 2010 - 11:02
jonsvn
-
jonsvn
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vilken version är det som finns tillgänglig?
1.1.27 verkar flyta bättre vi första test.
Postad 07 juli 2010 - 11:22
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Obrandad? Jag har precis testat OTA och SEUS, men får bara besked att telefonen har senaste programvaran. 1.0.21 R1FB001
Postad 07 juli 2010 - 11:34
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Obrandad? Jag har precis testat OTA och SEUS, men får bara besked att telefonen har senaste programvaran. 1.0.21 R1FB001
Samma här..inget än
Postad 07 juli 2010 - 11:39
Unregistered09c217aa
-
Unregistered09c217aa
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag vill gärna rekommendera Smart keyboard (finns på market) Helt suveränt. Bättre än Jonas tycker jag. Man måste också ladda hem svensk fil till detta, då får man ÅÄÖ åxå. samt att man kan ha Iphonestyle på det. Funkar klockrent
Hittar inte detta vid sökning på Market. Endast de olika språktilläggen verkar finnas. Tips?
Postad 07 juli 2010 - 11:44
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Hittar inte detta vid sökning på Market. Endast de olika språktilläggen verkar finnas. Tips?
Sök "smart keyboard pro" cyril deguet + Swedish for smart keyboard Samma här..inget än
Samma här  Min kollega som har tre uppgradera nyss :-((
Postad 07 juli 2010 - 11:54
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Kommer det avisering när uppdateringen finns tillgänglig, och i så fall får man det även om man bara kör "GSM"?
Postad 07 juli 2010 - 11:54
Unregistered09c217aa
-
Unregistered09c217aa
-
Rookie
-
7 inlägg
Sök "smart keyboard pro"
cyril deguet
+
Swedish for smart keyboard
Nix... nada. Smart Keyboard Pro är väl en betalapp som jag förstått det. Nån som vet om det går att uppdatera med en Teliatelefon?
Postad 07 juli 2010 - 11:59
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Kommer det avisering när uppdateringen finns tillgänglig, och i så fall får man det även om man bara kör "GSM"?
Skulle inte tro att det går att ladda ner med GSM!? det var en ganska så stor uppdatering. Men aviseringen bör du få i top baren!. Nix... nada. Smart Keyboard Pro är väl en betalapp som jag förstått det.
Nån som vet om det går att uppdatera med en Teliatelefon?
Söker du på datorn eller i telefon? När jag skriver Smart keyboard kommer det upp i Market i telefon iaf.
Postad 07 juli 2010 - 12:04
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
1.1.27 finns knappast till obrandade, inte i Sverige iallafall. Finns, än så länge, endast om du har rootat telefonen så vitt jag vet. Jag har valt att inte rootat än, väntar tills det kommer ROM's med android 2.2.
Postad 07 juli 2010 - 12:08
Unregistered09c217aa
-
Unregistered09c217aa
-
Rookie
-
7 inlägg
Söker du på datorn eller i telefon? När jag skriver Smart keyboard kommer det upp i Market i telefon iaf.
Söker på Market i telefonen... konstigt!? Tack för hjälpen i alla fall.
Postad 07 juli 2010 - 12:22
jonsvn
-
jonsvn
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
1.1.27 finns knappast till obrandade, inte i Sverige iallafall. Finns, än så länge, endast om du har rootat telefonen så vitt jag vet. Jag har valt att inte rootat än, väntar tills det kommer ROM's med android 2.2.
, Telefonen är köpt kontant i telias butik, ej operatörlåst. Antog att det var obrandad.
Postad 07 juli 2010 - 12:22
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Söker på Market i telefonen... konstigt!? Tack för hjälpen i alla fall. http://smartkeyboardpro.com/
Postad 07 juli 2010 - 12:32
AZAD
-
AZAD
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har en obrandad och precis testat OTA, SEUS och PC Companion utan att hitta uppdateringar, kör 10.0.21 för tillfället.
Postad 07 juli 2010 - 12:35
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
, Telefonen är köpt kontant i telias butik, ej operatörlåst. Antog att det var obrandad.
Ok...skumt då att det bara är vissa med obrandade telefoner som fått den. Själv har jag Telenor-brandad så därför skrev jag "så vitt jag vet". Vi med Telenor-brandade har ju 1.1.25.
Postad 07 juli 2010 - 13:31
lungberg
-
lungberg
-
Rookie
-
5 inlägg
Skrev till se och fråga detta:
Tänkte höra varför bara vissa får tillgång till nya uppdateringen som ska finnas ute? Jag har Vnr: 1.0.21 av programvaran och min telefon säger att jag har nyaste fast jag vet att det finns nyare. De som har operatörs bundna verkar ha fått den men inte vi som betalat fullpris utan låsning till något "nät".
Skulle gärna ha svar då det sägs att batteritiden blivit mycket bättre och hoppas att ni rättat till ljudet i högtalaren som är påtok för lågt vart sen den var ny 1april, inte kul att anstränga sig för att höra den man pratar med.
När kommer den större uppdateringen till Android 2,1?
Nöjd med x10 i övrigt förutom ljudet, batteriet, och android 1,6...Men Kommer bli en toppen Telefon om det fixas snart!
Fick detta till svar:
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.
Vi har tyvärr ingen närmare information om när uppdateringen för Sony Ericsson Xperia™ X10 kommer att bli tillgänglig annat än att Sony Ericsson och Google arbetar för att det ska bli så snart som möjligt.
Han/Hon på se måste trott att jag menade 2,1 uppgraderingen..Eller vad menar de?
Postad 07 juli 2010 - 13:51
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Vad är det som säger att vi med obrandade telefoner ska få uppdateringar först?
Postad 07 juli 2010 - 14:04
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Vad är det som säger att vi med obrandade telefoner ska få uppdateringar först? Det borde väl vara så eftersom de obrandade telefonerna får uppdateringen direkt ifrån SE medans de med brandade telefoner vanligtvis måste vänta tills operatören har tittat igenom uppdateringen och ändrat/lagt till det de vill ändra/lägga till...
Postad 07 juli 2010 - 14:20
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Det borde väl vara så eftersom de obrandade telefonerna får uppdateringen direkt ifrån SE medans de med brandade telefoner vanligtvis måste vänta tills operatören har tittat igenom uppdateringen och ändrat/lagt till det de vill ändra/lägga till...
Obrandade fick 2 uppdateringar när brandade inte fick några. Delar av de uppdateringarna ligger med största säkerhet med i den brandade som kom nu...men man kan ju hoppas att det kommer snart
Postad 07 juli 2010 - 14:36
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Ni som har brandade telefoner, vad står i Model info som hittas i menyn Service info?
Jag har en obrandad köpt i Sverige.
ServiceModelinfo.png 59,1K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 juli 2010 - 15:25
Yoda70
-
Yoda70
-
Rookie
-
2 inlägg
Körde en OTA för några timmar sen och fick in 1.1.27. Kör en Telia X10.....då skall vi se vad som är annorlunda och förhoppningsvist bättre med mobilen.....första jag märkte var att den kändes mer direkt och aningen snabbare. Fast jag tyckte den var riktigt snabb innan uppdateringen också. Sen kan man byta färgteman i Timescape......får pilla vidare för att se vad mer som har förbättrats!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|