Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 April 2021 - 07:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Viasats montör skulle kommit till mig igår och riktat om parabolen. Tog t.o.m ledigt från jobbet. Kom det någon? Nej. Så fuck you Viasat/Allente.....

Angående uttalet så blir det nog det försvenskade Al dente utan D  :D

Hej phil neal

Skicka mig ditt kundnummer och telefonnummer via PM så ska jag kolla upp vad som hänt. 

Mvh
Niklas

Postad 13 April 2021 - 08:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Då var det alltså dags för Allente att visa framfötterna med alla sina nya samlade resurser.

Men först skulle jag vilja veta hur namnet skall uttalas?

Om vi skall nalkas ordet med etymologiska metoder är ordet sannolikt sprunget ur engelskans ”all entertainment”. Roten till det begreppet i sin tur lämnar vi därhän (men man kan ana kopplingar till Nent group och hur det varumärket uppstod).

Med den här bakgrunden kan man då börja fundera på hur man skall uttala Allente. En väg att gå är att knyta an till det engelska ursprunget och uttala det ”Ålänte”.

När man söker på Google efter ordet Allente och ber om en språkanalys tolkas ordet som italienskt. Skulle man acceptera den analysen borde ordet uttalas ungefär som ”al dente” (begreppet man använder för pasta som inte kokats för mjuk) men utan bokstaven ”d”. Men givetvis lite mer sammansatt så att det hörs att det bara är ett ord. Vill någon höra hur Allente skulle låta på italienska (skrivet som all'ente som betyder ”till institutionen”)  kan man följa länken och trycka på högtarikonen.

Personligen känner jag lite dragning till den italienska varianten men med svensk brytning om ni förstår vad jag menar.

En annan väg att gå är ju såklart att strunta i alla sökningar och analyser. Man ringer helt enkelt Allentes kundtjänst och hör hur det låter när de svarar. Men det är väl ändå fusk och så gör man inte som amatörforskare. :rolleyes:

Är det förresten någon som redan vet så kan ni väl skriva det här i tråden (fonetiskt) för det är här vi tidigt brukar få korrekt information.

Hej

Om du ringer 0770 27 27 00 så kan du i vårt talsvar höra hur Allente uttalas  :D 

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 13 April 2021 - 08:17.

Postad 13 April 2021 - 08:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kommer man kunna slå ihop sina kanalpaket och välja Allente?

Hej

Behöver lite mer information så jag inte missförstår din fråga. Kan du förklara närmare hur du menar?

Mvh
Niklas

Postad 13 April 2021 - 15:14

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Missade ni min fråga om Discovery?

Telia har inte kunnat hjälpa mig på 3 månader, så man börjar överväga byta operatör

Postad 13 April 2021 - 15:21

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Kan ni matcha Telia cmore sport serier film viasat sport serier film för 499 kr månad?

Redigerat av Ironse, 13 April 2021 - 15:21.

Postad 13 April 2021 - 15:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Missade ni min fråga om Discovery?

Telia har inte kunnat hjälpa mig på 3 månader, så man börjar överväga byta operatör

Hej

Ber om ursäkt, det gjorde jag.

Här är priserna för Discovery+ 

https://www.allente....us-hos-allente/

Just nu kan man bara teckna Discovery+ om man är tidigare kund hos Viasat eller kund via Allente fiber.

Mvh
Niklas

Postad 13 April 2021 - 15:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kan ni matcha Telia cmore sport serier film viasat sport serier film för 499 kr månad?

Hej

Nej inte just det paketet. Om du vill kan du skicka PM med ditt telefonnummer så ber jag någon kollega kontakta dig och berätta vad vi kan fixa för erbjudande.

Mvh
Niklas

Postad 13 April 2021 - 17:51

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Även på den nya hemsidan påstår ni att ni har massa HD kanaler som inte sänds i HD, typ BBC CNN TV4 Fakta mm

https://www.allente....lente-standard/

Postad 13 April 2021 - 18:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Även på den nya hemsidan påstår ni att ni har massa HD kanaler som inte sänds i HD, typ BBC CNN TV4 Fakta mm

https://www.allente....lente-standard/

Hej

Den har jag redan felanmält, men uppskattar informationen. Följande kanaler är SD kanaler som just nu är felaktigt uppmärkta på hemsidan. 

TV4 Film

Disney Channel

TV4 Fakta

Paramount Network

MTV

VH1

Disney Junior

Nickelodeon

Nick JR

Cartoon Network

Boomerang

CNN

BBC World News

Bloomberg

Al Jazeera

MTV 80s

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 13 April 2021 - 23:20.

Postad 13 April 2021 - 19:05

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Varför är de SD? Ser skit ut på 4K

Postad 13 April 2021 - 21:18

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Så Motorvision HD är inte HD utan SD?

Måste kolla i morgon..

Postad 13 April 2021 - 22:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Måste kolla i morgon..

Hej

Det är jag som skrev fel, den är HD (1080i)

Mvh
Niklas

Postad 14 April 2021 - 09:05

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Ingen underhållning?

Bifogad fil(er)

Postad 14 April 2021 - 09:31

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Kommer Kanal 9 som HD inom överskådlig framtid?

Postad 14 April 2021 - 09:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Ingen underhållning?

Hej

Standard heter nu paketet som motsvarar underhållning för nya kunder. 

Mvh
Niklas

Postad 14 April 2021 - 09:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kommer Kanal 9 som HD inom överskådlig framtid?

Hej

När vi justerat din parabol mot thor satelliten så kommer du att få några extra kanaler i HD, tex Kanal 9 HD, Kanal 11 HD, National Geographic HD & Discovery HD.

Mvh
Niklas

Postad 14 April 2021 - 10:22

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Hej

När vi justerat din parabol mot thor satelliten så kommer du att få några extra kanaler i HD, tex Kanal 9 HD, Kanal 11 HD, National Geographic HD & Discovery HD.

Mvh
Niklas

Så det är bara parabol som gäller?

Postad 14 April 2021 - 10:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Så det är bara parabol som gäller?

Hej

Eftersom Canal Digital haft dessa kanaler som HD kanaler länge så får man automatiskt tillgång till dem nu när man justerar sin viasat-parabol mot thor satelliten. 

Mvh
Niklas

Postad 14 April 2021 - 10:49

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

Hur länge kommer Viasat sända från sin satellit position?

Postad 14 April 2021 - 10:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Blir inte klok på detta med Allente, får nu in mina Viasat kanaler via Canaldigital boxen men det står inte att jag har behörighet till C more sport.

Problemet är att jag hade abonnemanget på Cmore genom Viasat :-)

Dessutom blir jag hänvisad till Allente både när jag försöker logga in på canaldigital och Viasat :-)
Så jag kan inte justera min abonnemang på något sätt just nu.

Postad 14 April 2021 - 11:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Vet inte om det finns något 100% beslut på det, men skulle tippa på slutet av 2021. Det är några paraboler som ska justeras  :D 

Mvh
Niklas

Blir inte klok på detta med Allente, får nu in mina Viasat kanaler via Canaldigital boxen men det står inte att jag har behörighet till C more sport.

Problemet är att jag hade abonnemanget på Cmore genom Viasat :-)

Dessutom blir jag hänvisad till Allente både när jag försöker logga in på canaldigital och Viasat :-)
Så jag kan inte justera min abonnemang på något sätt just nu.

Hej

Skicka ditt kundnummer via PM så ska jag hjälpa dig.

Mvh
Niklas

Postad 14 April 2021 - 12:38

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Hej

Vet inte om det finns något 100% beslut på det, men skulle tippa på slutet av 2021. Det är några paraboler som ska justeras  :D 

Mvh
Niklas

Hej

Skicka ditt kundnummer via PM så ska jag hjälpa dig.

Mvh
Niklas

Ja just nu kommer jag bara åt Cmore kanalerna via appen.

Postad 14 April 2021 - 13:05

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Perfekt, den genomusla bilden på Kanal 9 när dom sänder fotboll har stört mig i många år  <_<

Postad 14 April 2021 - 13:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Glöm inte bort att det är frivisning på V Sport till 19 april om någon skulle ha missat att kolla sin e-post.

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 14 April 2021 - 13:13.

Postad 14 April 2021 - 13:49

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
[quote name="Allente Sverige" post="4628061" timestamp="1618394885"]Hej
Mvh
Niklas

Kom på parabolen redan är riktad mot Thor och Viasat tas emot med en sido lob. Då hade man tur för en gångs skull.

Postad 14 April 2021 - 23:56

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 1

Hej

Mvh
Niklas

Nu blev jag misstänksam för "oväntade" biverkningar, alltså inte bara paraboler som skall riktas om.

Många distributörer har inte haft ett så generöst kodningssystem som Canal Digital haft - på det stora flertalet av sina kanaler. Det har fungerat bra att koppla in en alternativ digitalmottagare utan att kort och box behöver kopplas samman, "pairas".

Kommer vi som kör med sådana alternativ (t.ex. Vu+ i mitt fall) att få problem. En mindre lämplig lösning skulle vara att köpa en CA-modul. Men fungerar de på alla boxar som klarar en CA-modul eller bara på certifierade TV-mottagare? Den lösningen kan också medföra att man inte längre kan spela in samtidigt som man tittar på en annan kanal.

Jag hoppas att ni tar med detta i beräkningen när ni byter sändningssystem.

Postad 15 April 2021 - 08:13

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
När jag klickar på bilden för +underhållning på "min sida", så försöker webbläsaren öppna https://www.allente..../underhallning/ men blir redirectad till https://www.allente....dband-250-mbit/

Det är visserligen milt underhållande, men ...

Postad 15 April 2021 - 10:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Nu blev jag misstänksam för "oväntade" biverkningar, alltså inte bara paraboler som skall riktas om.

Många distributörer har inte haft ett så generöst kodningssystem som Canal Digital haft - på det stora flertalet av sina kanaler. Det har fungerat bra att koppla in en alternativ digitalmottagare utan att kort och box behöver kopplas samman, "pairas".

Kommer vi som kör med sådana alternativ (t.ex. Vu+ i mitt fall) att få problem. En mindre lämplig lösning skulle vara att köpa en CA-modul. Men fungerar de på alla boxar som klarar en CA-modul eller bara på certifierade TV-mottagare? Den lösningen kan också medföra att man inte längre kan spela in samtidigt som man tittar på en annan kanal.

Jag hoppas att ni tar med detta i beräkningen när ni byter sändningssystem.

Hej

Om man är kund hos Canal Digital sedan tidigare så blir det inga förändringar, förutom att vi har bytt namn till Allente. Du kan fortsätta använda din VU+ box precis som vanligt. När vi justerar en parabol till thor hos en tidigare kund hos Viasat så använder kunden samma utrustning som tidigare, inga förändringar där förutom att signalen tas ner via thor istället för astra.

CA-modul kommer ni fortsatt kunna köpa via Allente. Eftersom den modulen vi har idag endast kan avkoda en kanal så är det tyvärr inte möjligt att spela in på en kanal och titta på en annan.

Mvh
Niklas

När jag klickar på bilden för +underhållning på "min sida", så försöker webbläsaren öppna https://www.allente..../underhallning/ men blir redirectad till https://www.allente....dband-250-mbit/

Det är visserligen milt underhållande, men ...

Hej

Tack för info sunqan, ska ta det vidare. Det pågår fortfarande en hel del arbete med hemsidan.

Mvh
Niklas

Postad 15 April 2021 - 18:40

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Måste kolla i morgon..

HD men med låg bithastighet 3,9 Mbit/s 

Ingen kanal det satsas på  :)

Postad 15 April 2021 - 18:41

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Hej

Om man är kund hos Canal Digital sedan tidigare så blir det inga förändringar, förutom att vi har bytt namn till Allente. Du kan fortsätta använda din VU+ box precis som vanligt. När vi justerar en parabol till thor hos en tidigare kund hos Viasat så använder kunden samma utrustning som tidigare, inga förändringar där förutom att signalen tas ner via thor istället för astra.

CA-modul kommer ni fortsatt kunna köpa via Allente. Eftersom den modulen vi har idag endast kan avkoda en kanal så är det tyvärr inte möjligt att spela in på en kanal och titta på en annan.

Mvh
Niklas

Så bra att inte krypteringsreglerna ändras. Det var inlägget om Thor som fick mig att undra om det är besparingar på gång genom att avveckla en av utsändningsvägarna. Tack för ett snabbt och välinformerat svar Niklas!

Redigerat av Priskvark, 15 April 2021 - 18:42.

Postad 15 April 2021 - 19:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Så bra att inte krypteringsreglerna ändras. Det var inlägget om Thor som fick mig att undra om det är besparingar på gång genom att avveckla en av utsändningsvägarna. Tack för ett snabbt och välinformerat svar Niklas!

Flera nordiska kanaler kodas nu också i Nagravision 3, på ett flertal transpondrar på Thor satelliten 

Vad kan det betyda för framtiden?

Postad 15 April 2021 - 21:30

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Kan man köpa den nu från Allente? Är väldigt intresserad av köp, du kanske kan hjälpa mig?

Redigerat av Karl-Johan, 15 April 2021 - 21:31.

Postad 16 April 2021 - 12:26

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Om du är kund är det bara att beställa en CA-modul via mina sidor > beställ hårdvara och välj CA-modul. När du beställer en modul kan du välja att göra den till tvillingabonemang eller ersätta din nuvarande utrustning. Du kan fortsätt använda din gamla utrustning men utan förmågan att se TV via den om du inte väljer tvillingabonemang.

Jag ersätte min oneplace med en CA-modul och använder min oneplace som en chromecast.

Om du inte är kund beställer du en CA-modul samtidigt när du blir kund.

Ser bara Canal digitals ca-modul när jag är inloggad. https://www.allente....ivert/tv-modul/

Här är en med annat pris men går ej att köpa. https://www.allente....dvara/tv-modul/

Redigerat av Karl-Johan, 16 April 2021 - 12:28.

Postad 16 April 2021 - 13:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

HD men med låg bithastighet 3,9 Mbit/s 

Ingen kanal det satsas på  :)

Hej 

Gissar det är rörlig bitrate på den transpondern, ska se om jag hittar någon dokumentation om kanalen och vad bitraten är i snitt där. 

Mvh
Niklas

Postad 16 April 2021 - 13:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Du kan vara lugn =) Så lite så, hör av dig om du funderar på något mer.

Mvh
Niklas

Kan man köpa den nu från Allente? Är väldigt intresserad av köp, du kanske kan hjälpa mig?

Hej

Du kan köpa en modul från oss. Men det är bra om du kontaktar oss så vi kan stämma av allt så allt blir korrekt och att den tekniska lösning du har tänkt verkligen fungerar. Det skiljer sig beroende på om du varit kund hos Canal Digital eller Viasat tidigare hur det fungerar med CA-modulen.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 16 April 2021 - 13:54.

Postad 16 April 2021 - 15:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Flera nordiska kanaler kodas nu också i Nagravision 3, på ett flertal transpondrar på Thor satelliten 

Vad kan det betyda för framtiden?

Hej

Det är enbart för nya boxen, kommer bli så på fler transpondrar framöver. Har tyvärr inte så mycket information att komma med just nu.

Mvh
Niklas

Postad 17 April 2021 - 18:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

När kommer Allente appen till Samsung smart tv 2020?
Har funnit där hela tiden i äldre modeller

På allentes nya hemsida så är det en enda röra för den som varit CD kund innan

Hur är det möjligt att inte ha lyckats göra en hemsida innan man lanserar ett nytt varumärke?

Kanalpaketen är rena skämtet. Tror man att man har monopol nu ?

Postad 17 April 2021 - 19:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Går inte ens uppgradera kanalpaketen manuellt just nu, inget händer.
Vet ej hur jag ska se mina Viasat paket som jag haft. Har haft både Viasat och Canal Digital, kan bara se CD paketet.

När kommer Allente appen till Samsung smart tv 2020?
Har funnit där hela tiden i äldre modeller

På allentes nya hemsida så är det en enda röra för den som varit CD kund innan

Hur är det möjligt att inte ha lyckats göra en hemsida innan man lanserar ett nytt varumärke?

Kanalpaketen är rena skämtet. Tror man att man har monopol nu ?

Finns inte på Tizen OS vad jag kan se

Postad 17 April 2021 - 20:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Den finns kvar som CD app på Tizen äldre modeller, men den kom aldrig till 2020 modellerna. Då tänkte jag .. ok de kommer satsa på Viaplayappen och lägga ner CD appen. Men så blev det inte. Viaplayappen är inte uppdaterad ens på Apple TV i jämförelse med Allente appen. 

Tror inte de själva har koll. 

Allente är ett stort företag i allt för liten kostym

Postad 17 April 2021 - 20:37

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Till sista oktober har jag hört.

Postad 18 April 2021 - 07:05

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Går inte ens uppgradera kanalpaketen manuellt just nu, inget händer.
Vet ej hur jag ska se mina Viasat paket som jag haft. Har haft både Viasat och Canal Digital, kan bara se CD paketet.

Om du går till
https://www.allente....eamingtjansten/

Så kan du läsa detta

Playtjänsten kommer du åt från din box, på webben, samt via vår app för mobiler, surfplattor, Apple TV 4 och Samsung Smart TV (2015 eller nyare). 

Det sista är en halvsanning som CD vilselett oss kunder med i ett drygt år (sedan 2020 års modeller kom) men vi förväntas väl förstå att det är svårt att hålla hemsidan uppdatetad.

Så om du inte hittar appen i samsungs store, betyder det att du antingen har en för gammal eller för ny tv.

Postad 18 April 2021 - 08:14

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Surfar runt lite på nya hemsidan. Jag tycker det är märkligt att Allente inte lagt ner mer möda på det som är deras ansikte utåt, och en av deras största marknadsföringskanaler.
Hamnade t.ex här:
https://www.allente....ade-tv-kanaler/

Där kan man läsa

Med Viaplay kan du streama ett urval av dina tv-kanaler live, var och när du vill i Sverige. Med ett fingersvep byter du kanal, spolar tillbaka, startar om ett program och ​ser de program du missat upp till 48 timmar senare. Allt detta ingår exklusivt för dig som är Allentekund med minst tv-paket Bas. Du hittar streamade kanaler i Allente-appen.

Och som befintlig kund från CD kan jag ju konstatera att det inte stämmer just nu. I allenteappen kan jag streama alla mina kanaler. De som kommer från viasat och som använder viaplayappen kan myvket riktigt bara streama en del av sina kanaler i viaplayappen.

Sen undrar jag varför det står en massa om viaplay när man sen avslutar med "du hittar streamade kanaler i allente-appen"

Resten av texten på den sidan är ockdå helt tokig. Allente-appen finns väl inte till android tv? Vilket sidan påstår.

Är det nån hos allente som tror att deras framtoning är seriös?

När jag nu ändå håller på - senaste uppdateringen av allenteappen på play store... under nyheter...

Hoppsan! Ljudet var visst lite högt när man öppnade appen tidigare. Vi har fixat det nu! :)

Visst kan det vara kul att ha en familjär ton, men seriöst? Njae...

Postad 19 April 2021 - 10:43

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

I ett helt år har man vetat om att man skall slå samman dessa två bolag. 

Varför satte man inte en grupp till att arbeta med hur allt skulle se ut den dagen man gjorde sammanslagningen

Teknik, Hemsida osv.

För mig är det det bara ett bevis på att företaget inte har rätt och eller tillräckligt med resurser.

Konkurrensen om kunderna är stenhård och ju mer folk går mot streaming istället för det enda lämpliga (parabol) desto lättare blir det att kunderna byter leverantör. 

När streamingen nått en bättre kvalitet, kommer parabol vara stenåldern. 
(förutom de dagarna kabeln går av eller strömmen går hos fiberleverantören)

Postad 19 April 2021 - 11:53

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

När streamingen nått en bättre kvalitet, kommer parabol vara stenåldern. 
(förutom de dagarna kabeln går av eller strömmen går hos fiberleverantören)

Det lär dröja minst 50 år innan streaming kommit ikapp. 

Postad 19 April 2021 - 13:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Det lär dröja minst 50 år innan streaming kommit ikapp. 

Tekniskt sett skulle man kunna använda dom IPTV strömmar som redan finns.
Eftersom dom finns i stadsnäten så skickas det också ut i multicast.

Redigerat av Leatherface, 19 April 2021 - 13:08.

Postad 20 April 2021 - 08:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Surfar runt lite på nya hemsidan. Jag tycker det är märkligt att Allente inte lagt ner mer möda på det som är deras ansikte utåt, och en av deras största marknadsföringskanaler.
Hamnade t.ex här:
https://www.allente....ade-tv-kanaler/

Där kan man läsa

Med Viaplay kan du streama ett urval av dina tv-kanaler live, var och när du vill i Sverige. Med ett fingersvep byter du kanal, spolar tillbaka, startar om ett program och ​ser de program du missat upp till 48 timmar senare. Allt detta ingår exklusivt för dig som är Allentekund med minst tv-paket Bas. Du hittar streamade kanaler i Allente-appen.

Och som befintlig kund från CD kan jag ju konstatera att det inte stämmer just nu. I allenteappen kan jag streama alla mina kanaler. De som kommer från viasat och som använder viaplayappen kan myvket riktigt bara streama en del av sina kanaler i viaplayappen.

Sen undrar jag varför det står en massa om viaplay när man sen avslutar med "du hittar streamade kanaler i allente-appen"

Resten av texten på den sidan är ockdå helt tokig. Allente-appen finns väl inte till android tv? Vilket sidan påstår.

Är det nån hos allente som tror att deras framtoning är seriös?

När jag nu ändå håller på - senaste uppdateringen av allenteappen på play store... under nyheter...

Hoppsan! Ljudet var visst lite högt när man öppnade appen tidigare. Vi har fixat det nu! :)

Visst kan det vara kul att ha en familjär ton, men seriöst? Njae...

Hej sunqan

Håller med dig att det blev lite konstigt formulerat av oss där. Ska följa upp och se till att vi förtydligar.

Tack för info.

Mvh
Niklas

Postad 20 April 2021 - 16:45

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Till sista oktober har jag hört.

Får hoppas de hinner klart med alla parboljobb till dess. Fick mail i november '20 att min parabol ska riktas om, har inte hört något sedan dess.

Postad 20 April 2021 - 17:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Får hoppas de hinner klart med alla parboljobb till dess. Fick mail i november '20 att min parabol ska riktas om, har inte hört något sedan dess.

Haha

då kanske du ska kolla med dom igen :)  Den service ordern lär vara borta nu menar jag :P

Postad 20 April 2021 - 19:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Vi kommer att höra av oss när det närmar sig, det kan vara så att du har en hårdvara som inte är redo att hantera signalen från thor-satelliten. Men vill du att jag kollar upp hur det ser ut så är det bara skicka ett PM med kundnummer.

Mvh

Niklas

Postad 23 April 2021 - 20:49

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

När kan vi som kommer från viasat att ha hela nya allente premium ? Dvs streama Paramount + mm 

7 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.