Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 december 2011 - 11:00

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
trixeo: Stort tack för allt fixande! :) Jag använder nu Belle för första gången, och gillar att det är så snabbt! 245 MB ledigt är ju fantastiskt!

Det är väldigt få saker jag saknar än så länge. Det enda jag stör mig på är musikspelaren på startsidan som är abnormt stor!!!
Finns det nån i still med den gamla som man kan använda?

Du tar bort onödig information, som den där påminnelsen om att dra ur laddaren, det gillar jag.
Går det att ta bort "Inga missade händelser, samtal eller meddelanden" ur Meddelandewidgeten?
Inget nödvändigt, men det skulle se bra ut. En tom ruta är ju logiskt när det inte finns nåt nytt att meddela om.

Jag saknar även att det inte skiljs på kontakter på startsidan och favoritkontakter. De jag har på startsidan ringer jag ofta, favoriter brukade vara de jag ringer ibland, och resten är nummer jag vill ha men sällan ringer.
Man kan ju använda grupper, men det gamla systemet var ju väldigt praktiskt.

Postad 08 december 2011 - 11:58

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

trixeo: Stort tack för allt fixande! :) Jag använder nu Belle för första gången, och gillar att det är så snabbt! 245 MB ledigt är ju fantastiskt!

Det är väldigt få saker jag saknar än så länge. Det enda jag stör mig på är musikspelaren på startsidan som är abnormt stor!!!
Finns det nån i still med den gamla som man kan använda?

Du tar bort onödig information, som den där påminnelsen om att dra ur laddaren, det gillar jag.
Går det att ta bort "Inga missade händelser, samtal eller meddelanden" ur Meddelandewidgeten?
Inget nödvändigt, men det skulle se bra ut. En tom ruta är ju logiskt när det inte finns nåt nytt att meddela om.

Jag saknar även att det inte skiljs på kontakter på startsidan och favoritkontakter. De jag har på startsidan ringer jag ofta, favoriter brukade vara de jag ringer ibland, och resten är nummer jag vill ha men sällan ringer.
Man kan ju använda grupper, men det gamla systemet var ju väldigt praktiskt.

245MB??? Då har du antingen inte flashat UDA eller så har du raderat c:
Finns kanske nån som moddat musikspelaren, men jag stör mig inte, finns ju 6 startsidor!
Det går att ta bort den informationen ur Meddelanden, det är bara att editera ROFS2\resource\apps\notifierharvesterstrings.r06 med tex Resource editor for symbian os och ta bort den raden "Inga missade händelser, samtal eller meddelanden", spara och flasha om telefonen.
Förstår inte vad du menar att det inte skiljs på kontakter på startsidan. Tycker det är så enkelt att bara trycka på luren, skriva in de första bokstäverna på den du vill ringa och sedan trycka på personen i listan så jag har inga kontakter alls på startsidorna.

Postad 08 december 2011 - 12:27

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Yes, jag raderade med de tre knapparna. :)

Musikspelaren är tre gånger så stor som den gamla bara för att den visar omslag, vilket jag inte bryr mig om.
Ja det finns massor med startsidor, men det är ju skönt att slippa byta bara för att ändra låt, då kan jag ju lika gärna gå in i musikspelaren med en genväg.
Den gamla var så liten att man hade råd att ha den på varje startsida, man behövde aldrig byta. ;)

Tack för tipset om Meddelandetexten.

I Anna såg man inte vilka kontakter som valts till startsidan i kontaktboken, däremot hamade favoriter överst, vilket gjorde att man fick tre kategorier med kontakter. De kontakter jag hade på startsidan täckte 95% av alla samtal, annars gick jag in i kontaktboken, och väldigt sällan gick jag ner till de som inte var valda som favoriter.

I Belle har man slagit ihop favoriter med startsidans kontakter. Nu fylls startsidan med massor med kontakter jag kanske ringer fem ggr om året, och tar jag bort dessa så hamnar de bland resten av nummer som jag använder väldigt sällan.
Jag har aldrig sökt på kontakter, så jag förstår att vi har helt olika vanor.

Redigerat av SL2, 08 december 2011 - 12:31.

Postad 08 december 2011 - 13:32

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Musikspelaren är tre gånger så stor som den gamla bara för att den visar omslag, vilket jag inte bryr mig om.

Musikspelarwidgeten har väl visat omslag sedan början vad jag vet, jag kör Nokia original Anna och där visas omslaget i alla fall.

Postad 08 december 2011 - 13:35

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Kan bekräfta att det funkar finfint! :)

Nice ! , det var över förväntan faktiskt att det funkar med SDXC utan att det krånglade.

Postad 08 december 2011 - 13:45

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Musikspelarwidgeten har väl visat omslag sedan början vad jag vet, jag kör Nokia original Anna och där visas omslaget i alla fall.

Ok jag uttryckte mig fel, men det beror på att jag lyssnar på mycket musik som saknar omslag så jag har det inte färskt i minnet.

Den gamla tog upp fyra enheter i yta (en enhet = en genväg), och endast en enda enhet är för omslaget. Se här.

Den nya tar upp 12 enheter, varav 8 är för omslaget. Se här.

Så, ja, den har blivit tre gånger så stor och tar nu upp hälften av skärmen istället för en sjättedel.
Största skillnaden är omslaget, knapparna är ungefär lika stora som förut. Jag förstår att man kan vilja ha omslag, men när de är så stora borde man ha den gamla layouten som alternativ, eller att stänga av omslagsfunktionen..

Redigerat av SL2, 08 december 2011 - 13:48.

Postad 08 december 2011 - 13:49

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Yes, jag raderade med de tre knapparna. :)

Då förlorar du ju hela idén med en bantad version! Du kan ta vilken cfw som helst och få ca 250MB ledigt på c: (vilket är storleken på partition c: default) om du efter flash nollar den med tre fingrar.
Du lär nog få problem med att installera vissa saker då mycket av grundprogrammen befinner sig i UDA:
appupdatesp, CP Services, CwmSchemeHandler DLL, CWRT Core, InternetSearch, lkmservice, NmSchemeHandler DLL, OMB, OpeService, Qt AdConnector, Searchwidget, SLP GW, SSO, Wrt Service Providers. Även installationsinformation till en massa annat såsom Qt ligger i UDA dock inte själva filerna.
Har du tex lyckats installera Butik och Kartor? Reboot modden (sysap av coderus) har jag lagt till i UDA också.
Detta kommer så småningom Nokia lösa i form av service packs för Belle precis som de gjorde med Anna men just nu lär du få problem.

Video och Photo-editorn ligger normalt i UDA också, men i min 6b ligger de i ROFS2 vilket innebär att de blir kvar efter reset.

Om du istället för att göra en 3-finger reset avinstallerar de program du inte använder så blir det bara kvar det allra nödvändigaste på c:.

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 14:03.

Postad 08 december 2011 - 14:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Hmm, ja jag insåg att det nog var en förhastad sak att göra. Fast när jag gjorde detsamma i Orginal Anna så fick jag inte lika mycket ledigt, det kanske är annorlunda i Belle.
Det är ju fortfarande skillnader mot orginal, men jag är beredd att göra om det. Maps w27 installerat och fungerar, men Store gick inte att installera, haha.

Postad 08 december 2011 - 14:17

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Ok, tror att problemet är att jag kör Win8 devoloper pre. på denna maskinen. Ska testa att göra om det på en Win7 maskin imorgon...

Ok nu har jag kommit till punkt 9 utan problem. Men när jag kop´plar in min telefon så står det "waiting for USB Device" och en ruta hoppar upp efter en stund med:

The flashing failed. Do you want to retry the flashing?

HRESULT 0x8401f141 (-2080247487)

Flash: Boot rom was not detected after phone boot up. Unable to start flashing.

Några förslag? Tack på förhand.

Postad 08 december 2011 - 14:20

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hmm, ja jag insåg att det nog var en förhastad sak att göra. Fast när jag gjorde detsamma i Orginal Anna så fick jag inte lika mycket ledigt, det kanske är annorlunda i Belle.
Det är ju fortfarande skillnader mot orginal, men jag är beredd att göra om det. Maps w27 installerat och fungerar, men Store gick inte att installera, haha.

Jag har raderat UDA\private\100059c9\excludelist.txt, den filen innehåller information om vad som inte får raderas men trodde inte den lästes vid just 3-finger reset utan bara vid vanlig factory reset.
Nej Butik behöver vissa av de basprogram som jag räknade upp i förra posten, kanske bara ett av dem, men har inte orkat ta reda på vilket/vilka.
Partitionen C: är 256MB mer exakt.

Postad 08 december 2011 - 14:24

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ok nu har jag kommit till punkt 9 utan problem. Men när jag kop´plar in min telefon så står det "waiting for USB Device" och en ruta hoppar upp efter en stund med:

The flashing failed. Do you want to retry the flashing?

HRESULT 0x8401f141 (-2080247487)

Flash: Boot rom was not detected after phone boot up. Unable to start flashing.

Några förslag? Tack på förhand.

Prova att hårdresetta telefonen innan flash, håll inne powerknappen (ca 8 sekunder) tills telefonen durrar till 3 ggr. Telefonen skall då stängas av helt och förbli så tills den automatiskt startas av Phoenix under flashprocessen.

Tips nummer två är att prova andra usb-uttag.

EDIT: tips nummer tre, ta bort kod vid byte av simkort i inställningarna på telefonen samt remote lock.

EDIT: är telefonen fulladdad?

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 14:35.

Postad 08 december 2011 - 14:27

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Prova att hårdresetta telefonen innan flash, håll inne powerknappen (ca 8 sekunder) tills telefonen durrar till 3 ggr. Telefonen skall då stängas av helt och förbli så tills den automatiskt startas av Phoenix under flashprocessen.

Tips nummer två är att prova andra usb-uttag.

Är det 3 knapps reset eller kod du menar? Vilken kod isf?

Postad 08 december 2011 - 14:28

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Är det 3 knapps reset eller kod du menar? Vilken kod isf?

Jag skrev ju vad du skulle göra, läs igen.

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 14:29.

Postad 08 december 2011 - 14:30

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag skrev ju vad du skulle göra, läs igen.

Ok ber om ursäkt. Trodde hårdreset innabar ngt annat... ska testa igen.

Postad 08 december 2011 - 14:33

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ok ber om ursäkt. Trodde hårdreset innabar ngt annat... ska testa igen.

Ingen fara, skulle kanske varit mer tydligt med ett kolon istället för ett komma =)

Kolla också de andra 3 tipsen

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 14:35.

Postad 08 december 2011 - 14:34

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Verkar fungera nu! Tusen tack för hjälpen!

Postad 08 december 2011 - 14:43

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Verkar fungera nu! Tusen tack för hjälpen!

Vad hjälpte? Hårdreset?

Postad 08 december 2011 - 15:03

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vad hjälpte? Hårdreset?

Ja att hålla inne powerknappen i 8sek. Fan vilken skillnad det blev från Anna. Supernöjd..!!

Postad 08 december 2011 - 15:25

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Trixeo, vet du hur stor risken att något går fel är? Alltså om man ska lägga in din version. Vill inte sitta med en död telefon utan garanti sen :)

Postad 08 december 2011 - 16:23

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Ok jag uttryckte mig fel, men det beror på att jag lyssnar på mycket musik som saknar omslag så jag har det inte färskt i minnet.

Den gamla tog upp fyra enheter i yta (en enhet = en genväg), och endast en enda enhet är för omslaget. Se här.

Den nya tar upp 12 enheter, varav 8 är för omslaget. Se här.

Så, ja, den har blivit tre gånger så stor och tar nu upp hälften av skärmen istället för en sjättedel.
Största skillnaden är omslaget, knapparna är ungefär lika stora som förut. Jag förstår att man kan vilja ha omslag, men när de är så stora borde man ha den gamla layouten som alternativ, eller att stänga av omslagsfunktionen..

Jag har sett att det är skillnad på storlek, jag håller verkligen med dig att det vore önskvärt att kunna välja att ha widgeten i Belle som tidigare i Anna då det inte känns så viktigt att ha stort omslag på startsidan utan man kanske vill ha utrymmet till annat.

Postad 08 december 2011 - 16:44

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hej... Vilken tur man inte hann smiska in 6'an för de effekter du missade va jag lite nyfiken på..
Väntar m spänning på 6b då.. och tack än en gång som f'n för ditt jobb med de svenska mjukvarorna.. :D

Trixeo: Ang de där effekterna som kinesen har fixat och du lagt in i 6b, kan man ta bort dem om man tröttnar och ha original tema-effekter som vanligt igen då?

Postad 08 december 2011 - 17:12

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo, vet du hur stor risken att något går fel är? Alltså om man ska lägga in din version. Vill inte sitta med en död telefon utan garanti sen :)

Risken är 49,14159265% att det kan gå fel! :P Nej det går alltid att lösa det hela, du kan inte ha sönder din telefon genom att flasha den. Många tror att den är död om det gått snett och att det inte går att göra något annat än att lämna in den på service men det finns alltid lösningar. Tex går det att nedgradera telefonen tillbaka till Anna genom att först flasha en special firmware och sedan tillbaka till original Anna, det syns inte ens då på något vis att du har micklat med den på eget bevåg om den återställs på rätt vis.

Vi här i forumet kan ge råd om det går fel.

Trixeo: Ang de där effekterna som kinesen har fixat och du lagt in i 6b, kan man ta bort dem om man tröttnar och ha original tema-effekter som vanligt igen då?

Det går att stänga av temaeffekterna helt inne i menyn. Det går även att lägga in originaleffekterna i e:\resource\effects\ om man absolut vill ha original. Behövs det kan jag göra en .sis för det ändamålet.

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 17:13.

Postad 08 december 2011 - 18:07

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns någon "belle" version som är läckt till Nokia X7 eller någon annan lösning nu när Belle är försenad till Q1 2012?

Postad 08 december 2011 - 19:16

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
märkligt problem har uppstått. Videofiler syns inte i galleriet bara i videos appen. Filmar jag med kameran så dyker filmen upp i galleriet....vafan. Har massor av film som jag vill ska synas i rättordning i galleriet med tillhörande bilder. Har flyttat till dcim mappen och till videomappen huller om buller trots att galleriet uppdateras efteråt. Endast videor filmade med kamer syns. Helskumt. Jag la in 6:an av trixeos igår och har hållt på och konfigurerat iordning hela telefonen då jag nu upptäckte detta....whats wrong? Drar jag in en divx så syns det somsagt i videos appen men inte i galleriet. Please help....

Postad 08 december 2011 - 19:32

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

märkligt problem har uppstått. Videofiler syns inte i galleriet bara i videos appen. Filmar jag med kameran så dyker filmen upp i galleriet....vafan. Har massor av film som jag vill ska synas i rättordning i galleriet med tillhörande bilder. Har flyttat till dcim mappen och till videomappen huller om buller trots att galleriet uppdateras efteråt. Endast videor filmade med kamer syns. Helskumt. Jag la in 6:an av trixeos igår och har hållt på och konfigurerat iordning hela telefonen då jag nu upptäckte detta....whats wrong? Drar jag in en divx så syns det somsagt i videos appen men inte i galleriet. Please help....

Det är nog så det ska vara i Belle.

Postad 08 december 2011 - 19:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Märkte det redan på 5'an, även nyatagna foton lägger sig inte under IMAGES längre utan i en mapp som heter DCIM numer, antar att detta har göra med att det inte är officiella Belle för en bugg är det iaf..(tror jag.. :wacko: )

Redigerat av big_swede70, 08 december 2011 - 19:34.

Postad 08 december 2011 - 19:39

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Märkte det redan på 5'an, även nyatagna foton lägger sig inte under IMAGES längre utan i en mapp som heter DCIM numer, antar att detta har göra med att det inte är officiella Belle för en bugg är det iaf..(tror jag.. :wacko: )

Nej, det är så i Belle.
Som jag också sagt i en tidigare post så skulle jag inte bli förvånad om det är just denna som blir den officiella Belle i jan-feb.

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 19:41.

Postad 08 december 2011 - 19:46

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Nej, det är så i Belle.
Som jag också sagt i en tidigare post så skulle jag inte bli förvånad om det är just denna som blir den officiella Belle i jan-feb.

Ok, men då kan man ju flytta över allt ifrån IMAGES-mappen redan nu då och lägga i DCIM-mappen så vet man var allt ligger.. Lite onödigt byta tycker jag från Nokia men de har väl sina skäl antar jag

Postad 08 december 2011 - 19:54

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 19:48.

Postad 08 december 2011 - 19:55

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nej, det är så i Belle.

faann...hatar när dom ändra så här...jag vet att en del gillar att separera men jag har jäkla massa familjebilder med tillhörande videos runt 5000 bilder o videos...vill att rätt video är med rätt bilder.....Och varför syns det jag filmar med kameran? Det dyker upp i galleriet?! Men inga av mina gamla videos hur jag än testar olika mappar...

Postad 08 december 2011 - 20:04

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

faann...hatar när dom ändra så här...jag vet att en del gillar att separera men jag har jäkla massa familjebilder med tillhörande videos runt 5000 bilder o videos...vill att rätt video är med rätt bilder.....Och varför syns det jag filmar med kameran? Det dyker upp i galleriet?! Men inga av mina gamla videos hur jag än testar olika mappar...

Jag själv tycker att det är smidigt att ha både videor och bilder i samma galleri. Nu måste jag öppna två olika progs för att visa nåt som kanske hör ihop. Puuuh vad jobbigt....
Och VARFÖR visa nytagna videos i galleriet.....måste ju vara en bugg. Finns ingen logik.

Postad 08 december 2011 - 20:43

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag själv tycker att det är smidigt att ha både videor och bilder i samma galleri. Nu måste jag öppna två olika progs för att visa nåt som kanske hör ihop. Puuuh vad jobbigt....
Och VARFÖR visa nytagna videos i galleriet.....måste ju vara en bugg. Finns ingen logik.

Borde finnas nåt hack för detta?

Postad 08 december 2011 - 21:00

Unregistered4d16e521
  • Unregistered4d16e521
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Warning, rekommenderar ingen att stoppa minneskortet i simkorts slotten, : ). Fick skruva upp hela mobben för att få ut att, mycket snack på nätet att det skulle vara svårt o bökigt, hur lätt som helst o tex byta batt eller skärm.

Postad 08 december 2011 - 22:08

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Såklart så visas inte nytagna videos i Videor appen utan bara i galleriet så nu måste man gå in på två ställen beroende vilken video man ska se.....jaha...får väl vänta februari om officiella belle släpps då och se om dom fixat till nåt....helknäppt detta....

Postad 08 december 2011 - 22:56

Unregistered77d30fc4
  • Unregistered77d30fc4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu är jag trött på Anna, tänkte faktiskt ta och prova att uppdatera till Belle, dock har jag två frågor.
Måste man ha en PC för detta eller kan man göra det med en Mac?
Har ingen guide på svenska för uppdateringen, har det skrivits någon här inne om hur man går tillväga?

Skulle vara jättetacksam för svar. Sen måste jag säga att det känns som Trixeo lägger ner mer tid på Symbian än Nokia :-) Stor eloge!

Redigerat av Unregistered77d30fc4, 08 december 2011 - 22:56.

Postad 08 december 2011 - 23:33

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Nu är jag trött på Anna, tänkte faktiskt ta och prova att uppdatera till Belle, dock har jag två frågor.
Måste man ha en PC för detta eller kan man göra det med en Mac?
Har ingen guide på svenska för uppdateringen, har det skrivits någon här inne om hur man går tillväga?

Skulle vara jättetacksam för svar. Sen måste jag säga att det känns som Trixeo lägger ner mer tid på Symbian än Nokia :-) Stor eloge!

Installera Phoenix (cracked) http://www.seidea.co...tegory/phoenix/ - Din fråga är felställd eftersom du kan visst installera det på en Macintosh men du måste köra Windows på den. Sen följer du min guide som jag länkade till i min v6b post.

Redigerat av trixeo, 08 december 2011 - 23:34.

Postad 09 december 2011 - 00:04

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Har testat lite nu och kommit fram till att det enda du behöver för att får Butik att fungera efter en 3-finger reset är "CWRT Core", du kan ta den från Anna update pack 1 direkt från Nokia här.

EDIT: Men du ska vara medveten om att jag tom bantat installationerna av Butik och Kartor i min cfw, endast svenska och engelska resursfiler mm finns kvar.

Redigerat av trixeo, 09 december 2011 - 00:06.

Postad 09 december 2011 - 00:08

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Har testat lite nu och kommit fram till att det enda du behöver för att får Butik att fungera efter en 3-finger reset är "CWRT Core", du kan ta den från Anna update pack 1 direkt från Nokia här.

EDIT: Men du ska vara medveten om att jag tom bantat installationerna av Butik och Kartor i min cfw, endast svenska och engelska resursfiler mm finns kvar.

Oh, tusen tack! Jag hade ju till och med tänkt flasha om den imorrn, får se hur jag gör nu.

Edit: Kan man lägga till flera resemål i senaste Maps? Jag använder w37 för det var den senaste som kunde det, sen tog de bort funktionen, och jag gissar att det är så fortfarande.

Redigerat av SL2, 09 december 2011 - 00:11.

Postad 09 december 2011 - 00:27

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte kan ladda hem Phoenix??
När jag kör nedladdningsprogrammet iLivid så hänger det sig bara.....

Postad 09 december 2011 - 01:04

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte kan ladda hem Phoenix??
När jag kör nedladdningsprogrammet iLivid så hänger det sig bara.....

Använd inte neddladdningsprogram annat än det inbyggda i din webläsare. Har laddat upp senaste Phoenix här.

Postad 09 december 2011 - 09:28

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Är det bara jag som stör mig på detta....alla gamla videos tillagda i telefonen efter bellflash syns bara i "videor" medans nya man tar med kameran bara syns i galleriet....aaaarrrgh är man pedant så är man.....kan gå med på att nokia av nån anledning vill dela upp det men då vill jag ju se ALLA videor i "videor" och ingen i galleriet.......aaaaaaarrrrgghhh :)

Redigerat av rastamanne, 09 december 2011 - 09:33.

Postad 09 december 2011 - 09:42

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Använd inte neddladdningsprogram annat än det inbyggda i din webläsare. Har laddat upp senaste Phoenix här.

TACK!!!!!

Postad 09 december 2011 - 11:48

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hur vet man om mobilen är operatörlåst?

Postad 09 december 2011 - 11:53

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av covejoli, 09 december 2011 - 11:53.

Postad 09 december 2011 - 12:09

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Har problem med Phoenix...
När jag väljer Flashing/Firmware Update, tryck sedan på "..." så får jag upp felmeddelande med texten:

Neither DP1.0 nor DP2.0 was found for the produkt or the product cannot be identified.

Ideer?

Postad 09 december 2011 - 12:31

ringorm
  • ringorm
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack !! Trixeo för jobbet du lagt ner på din version av belle. Jag fick ordning på grejerna och är super nöjd:) Känns ju som en helt ny lur !

Återigen Tack:)

Postad 09 december 2011 - 12:34

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Har problem med Phoenix...
När jag väljer Flashing/Firmware Update, tryck sedan på "..." så får jag upp felmeddelande med texten:

Neither DP1.0 nor DP2.0 was found for the produkt or the product cannot be identified.

Ideer?

Jag svarar mig själv...
Allt funkade nu för installationsfilerna låg på fel plats.
Flashat och klart så nu blir det kul att kolla in detta!
Tack för ett enormt arbete Trixeo :)
//Surmetarn

Postad 09 december 2011 - 12:48

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Vars har du placerat dom då, surmetarn? Har nämligen samma problem själv, jag kommer till punkt 5 och sen är det stopp, trots att jag placerat Belle-filerna i "C:\Program Files\Nokia\Packages\Products\RM-596\" som det står i guiden.. då borde det ju fungera, inte sant?

Jag svarar mig själv...
Allt funkade nu för installationsfilerna låg på fel plats.
Flashat och klart så nu blir det kul att kolla in detta!
Tack för ett enormt arbete Trixeo :)
//Surmetarn

Redigerat av Unregistered5a89201c, 09 december 2011 - 12:49.

Postad 09 december 2011 - 15:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Vars har du placerat dom då, surmetarn? Har nämligen samma problem själv, jag kommer till punkt 5 och sen är det stopp, trots att jag placerat Belle-filerna i "C:\Program Files\Nokia\Packages\Products\RM-596\" som det står i guiden.. då borde det ju fungera, inte sant?

Nej det står det inte alls i guiden, det står C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Om du har ett OS tidigare än Vista är det C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\

Hur vet man om mobilen är operatörlåst?

Prova med ett simkort från en annan operatör?

Redigerat av trixeo, 09 december 2011 - 15:14.

Postad 09 december 2011 - 15:30

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Tack för att du försöker hjälpa en gammal man, trixeo. Det ordnade sig galant att lägga filerna i "Program Files" dock, bara man bytte ut "Packages" mot "Phoenix". Nu har jag också en (som det känns) sprillans ny telefon. Du ska verkligen ta till dig all cred som du får här i tråden, den är du värd!

//Anders

Nej det står det inte alls i guiden, det står C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Om du har ett OS tidigare än Vista är det C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\

Prova med ett simkort från en annan operatör?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.