Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 July 2010 - 23:18

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

@Aure
Några intryck från dagen med 2.1?:)

Ja, den känns mycket mjukare, dvs den följer dina rörelser bättre. JAG här bilder men vågar inte kasta upp de här eftersom det är testversion från SE. Den version JAG testade var kernel 2.6. 29 med version 2.1-update1 (fw). Det var vanilla stock utan SE 's uxp och den flöt på alldeles utmärkt. Kameran bar riktigt snabb och menyerna var snabbare än vad JAG väntade mig. Enligt polaren är batteritiden ytterligare förbättrad. Jag måste köra än mer för att kunna ge mer feedback men den kändes bra. Skall fundera på om jag vågar lägga upp bilden jag här på mjukvaruversionen.

Postad 14 July 2010 - 04:08

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

sätt den på max uppdateringstid. Jag tycker inte den drar nåt speciellt med batteri.
De kunde ha längre intervall med för det är ju inte så kinkigt att veta vad man gjort åt så ofta.

att sätta den på max tid mellan uppdateringar hjälper nog en del, men det som är problemet med programmet är att det inte låter mobilen gå i viloläge ordentligt. Men efter den nya uppdateringen så finns det ju gott om batteri :) just nu har min mobil varit igång i 64h och jag har 49% kvar (utan att den går i viloläge ordentligt) !!! fast jag har knappt använt mobilen denna laddning...

Postad 14 July 2010 - 08:13

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Ja, den känns mycket mjukare, dvs den följer dina rörelser bättre. JAG här bilder men vågar inte kasta upp de här eftersom det är testversion från SE. Den version JAG testade var kernel 2.6. 29 med version 2.1-update1 (fw). Det var vanilla stock utan SE 's uxp och den flöt på alldeles utmärkt. Kameran bar riktigt snabb och menyerna var snabbare än vad JAG väntade mig. Enligt polaren är batteritiden ytterligare förbättrad. Jag måste köra än mer för att kunna ge mer feedback men den kändes bra. Skall fundera på om jag vågar lägga upp bilden jag här på mjukvaruversionen.

Hei, er skärmen bättre? skal väl vara 16 milj. fäger med 2.1?

MT ?

Postad 14 July 2010 - 08:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hoppas det flyter lika fint efter SEs UXP är pålagd också. :)

Postad 14 July 2010 - 08:54

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Hei, er skärmen bättre? skal väl vara 16 milj. fäger med 2.1?

MT ?

mycket bättre färger, garanterat 16 milj....

Postad 14 July 2010 - 09:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

MT ?

HÅRDVARA.

Postad 14 July 2010 - 09:31

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

HÅRDVARA.

Jag vet ;-), men tror fortsatt SE säger detta pga Patent issue ;-)

Postad 14 July 2010 - 11:26

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Och tappa marknadsandelar pga detta...?
Njae.. :)

Postad 14 July 2010 - 11:34

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nej, ingen MT

Postad 14 July 2010 - 12:02

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
bild borttagen...

Redigerat av Unregistered1193, 14 July 2010 - 20:45.

Postad 14 July 2010 - 13:20

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
@Aure, hadde den HD recording?

Redigerat av Unregistered42102, 14 July 2010 - 21:58.

Postad 14 July 2010 - 20:39

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
det e en DEV telefon :) Bara dev telefoner kan ha den "udpaten"... Och den e kodad med "personlig" information varav han har mörkat sin serial under kernel numret.

nyare än den förra bilden på en med 2.1 dock...

Redigerat av Gucci, 14 July 2010 - 20:39.

Postad 14 July 2010 - 20:50

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Tog bort bilden av "privata" skäl... :)

Återkommer kanske.... ;)

Anders: Kan du editera bort bildlänken i ditt inlägg tack :)

@Aure, hadde den HD recording?

Skall se det imorgon...

BTW - har fått en fet repa mitt på min skärm...sablars....vart lite mkt vin o räkor igår...

Redigerat av Unregistered1193, 14 July 2010 - 20:48.

Postad 15 July 2010 - 19:51

styrlasse
  • styrlasse
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man tar bort Timescape?

Postad 15 July 2010 - 20:10

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

För att göra det måste du roota telefonen, instruktioner för sånt finns tidigare i tråden.

Dock inget att rekommendera för den vanlige användaren i nuläget.

Postad 15 July 2010 - 20:32

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

wayfinder men denna är bara trial, sen har man ju Google map's som du kan bruka med navigering

Så Wayfinder fungerar i X10'an?

Postad 15 July 2010 - 22:21

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Timescape BÖR du inte ta bort då allt i telefonen är byggt runt det...

Men här e en glädjande nyhet,

Cyanogen 6 RC1 FROYO Android 2.2 http://github.com/Cy.../CHANGELOG.mkdn

Håller på att i skrivande stund bli portad till våra underbara X10:or, varav en helt ny kernel är på väg som kommer tillåta mycket som tex Överklockning ;)

Från 2.6.29 kernel till 2.6.32

Detta innebär alltså att dom har även rootat Bootloader :P

Ladies and Gentlemen... Telefonen är nu HELT i era händer, vinka hejdå till SonyEricsson och deras "förväntade" Q3 rls av 2.1 :).

Postad 16 July 2010 - 07:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Detta innebär alltså att dom har även rootat Bootloader ;)

Ladies and Gentlemen... Telefonen är nu HELT i era händer, vinka hejdå till SonyEricsson och deras "förväntade" Q3 rls av 2.1 :).

Nja, tänk på att detta fortfarande inte är något för dom allra flesta.
Finns ännu inte någon Custom ROM.

Jag citerar jerpelea ( XDA Dev ):

this is not for daily use but will help us boot an custom rom

Jag är, trots möjligheten, skeptisk till överklockning. Tror det blir mer problem än glädje.
Batteritid och batteritemp lär påverkas negativt big time.

Redigerat av BrittBastard, 16 July 2010 - 07:05.

Postad 16 July 2010 - 11:19

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag är, trots möjligheten, skeptisk till överklockning. Tror det blir mer problem än glädje.
Batteritid och batteritemp lär påverkas negativt big time.

Tanken är nog att använda "över"clockning smart. Inte att jämnt ha 20% ökad frekvens.
Jag skulle nog hellre vilja nedklocka den med 70-80% i standby.
Ha en knapp som överklockar den max innan man kör en krävande applikation.

På det sättet kan man få längre batteritid samtidigt som bättre prestanda (vid en inte alltför stor användning av de krävande applikationerna såklart!).

Men sen vill man ha stabilitet också. Det är kul att pilla men det finns en vardag också.

Jag kommer ta SEs nästa uppgradering och vara nöjd resten av året. Men sen är osäkerheten stor vad gäller SEs NÄSTA uppgradering samt faktat att SE kommer vara ytterligare efter då nästa Android kommer (slutet av året). Där någonstans lär jag byta sida. Då är nog metoderna mognare också!

Postad 16 July 2010 - 22:04

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Timescape BÖR du inte ta bort då allt i telefonen är byggt runt det...

Men här e en glädjande nyhet,

Cyanogen 6 RC1 FROYO Android 2.2 http://github.com/Cy.../CHANGELOG.mkdn

Håller på att i skrivande stund bli portad till våra underbara X10:or, varav en helt ny kernel är på väg som kommer tillåta mycket som tex Överklockning :wub:

Från 2.6.29 kernel till 2.6.32

Detta innebär alltså att dom har även rootat Bootloader :wub:

Vad skönt! Nu väntar jag bara på en fin release också! :lol:

Postad 16 July 2010 - 22:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
http://www.e24.se/bu...nst_2182771.e24

X10:an var Sony Ericssons första Androidlur och den är fortfarande en av dom absolut bästa mobilerna i m o.
Grymt!
Tror faktiskt att vändningen har kommit för SE nu.

Postad 16 July 2010 - 22:28

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

http://www.e24.se/bu...nst_2182771.e24

X10:an var Sony Ericssons första Androidlur och den är fortfarande en av dom absolut bästa mobilerna i m o.
Grymt!
Tror faktiskt att vändningen har kommit för SE nu.

Jo, man får ju hoppas det! De har krämat ut rätt många X10or till folk jag känner i alla fall. Både minis och stora. :)

Postad 17 July 2010 - 13:53

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Måste få spy lite galla.

Jag har orginal-ciggkabeln CLA-70 och en kensingtonhållare (egentligen för en iPhone) för att ha den i bilen som gps (kör CoPilot) och har den i "landskapsläge) men jag var tvungen att göra en habrovink med sladden så att den inte "böjs" eller sitter spänt för om den går direkt från cigguttaget till telefon så blev det glapp i usb-kontakten på telefon.

Varför placerade de ladduttaget högst upp? På sidan (som fastportkontakten t.ex.) hade ju varit betydligt bättre.

Någon annan som har liknande problem?

Orginalladdaren som jag laddar med hemma verkar inte sitta lika "sladdrigt" i micro-usbkontakten heller...

Postad 17 July 2010 - 14:11

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Kan det vara för att CLA-70 är mini-usb och X10 använder sig av micro-usb?

Skämtosido, rätt dålig placering faktist. Utesluter ju tyvärr även en snygg bordsladdare också.

Postad 17 July 2010 - 14:37

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Kan det vara för att CLA-70 är mini-usb och X10 använder sig av micro-usb?

Skämtosido, rätt dålig placering faktist. Utesluter ju tyvärr även en snygg bordsladdare också.

Nej, det är förstås rätt laddare jag har... AN300 heter den ju, Googlade upp fel. :) :wub:

Postad 17 July 2010 - 15:04

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag har lite trevliga nyheter att dela med mig av. Enligt en polare som jobbar på SE så ska 2.1 till X10an ha lämnat utvecklingsavdelningen och skall nu testas. Förhoppningsvis kan vi förvänta oss en uppdatering lite tidigare än sista september :)

En annan glädjande nyhet är att SE verkar ha fått lite eld i röven och ska börja med Android 2.2, som ska ha fått klartecken för X10an. Min "källa" sa att SE troligen underskattat användarnas behov/krav på Androidversionerna. :wub:

Redigerat av tanion, 17 July 2010 - 15:10.

Postad 17 July 2010 - 21:25

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hur kan man underskatta det undrar då jag, men jaja, det låter ju verkligen trevligt om detta stämmer.

Postad 17 July 2010 - 23:24

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Måste få spy lite galla.

Jag har orginal-ciggkabeln CLA-70 och en kensingtonhållare (egentligen för en iPhone) för att ha den i bilen som gps (kör CoPilot) och har den i "landskapsläge) men jag var tvungen att göra en habrovink med sladden så att den inte "böjs" eller sitter spänt för om den går direkt från cigguttaget till telefon så blev det glapp i usb-kontakten på telefon.

Varför placerade de ladduttaget högst upp? På sidan (som fastportkontakten t.ex.) hade ju varit betydligt bättre.

Orginalladdaren som jag laddar med hemma verkar inte sitta lika "sladdrigt" i micro-usbkontakten heller...

Det störde mig med som tusan i bilen. Jag hade cigguttaget ganska långt ner också så man fick ett rackarns "spänn" i kabeln.

Postad 18 July 2010 - 08:02

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Det störde mig med som tusan i bilen. Jag hade cigguttaget ganska långt ner också så man fick ett rackarns "spänn" i kabeln.

En lösning torde vara Brodits hållare som nämnts tidigare i tråden, med den aktiva så slipper man spänn i kabeln :)

http://www.brodit.se/

Har dock inte fått tummen ur att köpa någon själv än men det ser väldigt smidigt ut.

Postad 18 July 2010 - 09:25

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
I mina ögon sett ännu sämre då du skall fibbla och koppla bort laddkontakten varenda gång du skall ta bort luren o svara / skicka ett sms eller knappra almänt. Jag brukar alltid göra det då det är mer bekvämt att knappra då än när den sitter i hållaren. Beror väl lite på bilmodell och var luren hamnar också iofs.

Har man hands-free så kan det vara en bra lösning dock.

Postad 18 July 2010 - 10:10

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Ja det är djupt olyckligt att dom satt kontaten där den sitter.
Utesluter ju både snygga bordsställ och smidiga bil-hållare, för brodits är ju bara en nödlösning, inte speciellt smidig.

Htc verkar ju däremot tänkt på sånt och satt den i botten.

Och så får dom allt ta och rappa på lite med android, det börjar ju vara pinsamt långsamt nu..

Postad 18 July 2010 - 10:41

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Utesluter ju både snygga bordsställ och smidiga bil-hållare, för brodits är ju bara en nödlösning, inte speciellt smidig.

Och så får dom allt ta och rappa på lite med android, det börjar ju vara pinsamt långsamt nu..

Pinsamt långsamt? Först sa de Q4, sedan sköt de tillbaka det till Q3...dvs sista september...Dessutom behöver man inte oja sig så enormt mkt över 2.1, du ser fan ingen skillnad rent utseendemässigt. Några fler appar det är väl det bästa. Men folk ojjar sig över så förbannat mkt över skillnaden mellan 1.6 och 2.1, om folk egentligen hade satt sig in i vad skillnaden är istället. Jag väntar dock hellre på Froyo eller Gingerbread, där ser vi en extrem prestandaskillnad i OS:et. :)

Ursäkta min hårda ton, inte riktad mot dig personligen utan mot tjatet om 2.1.

Postad 18 July 2010 - 11:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

SE eller 1.6? :)

Postad 18 July 2010 - 13:04

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Edit: Problemet löst

Redigerat av Flecks, 18 July 2010 - 13:05.

Postad 18 July 2010 - 13:07

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Edit: Problemet löst

Editera gärna med lösningen istället för att ta bort allt. :) Det kan ju vara fler som har vad för problem du nu hade.

Postad 18 July 2010 - 16:32

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Måste få spy lite galla.

Jag har också glapp. Men pga den vanliga laddaren. Dock är det ett problem som är generellt för micro USB kontakten. Den är för klen. Det blir ju "spänn" bara av att sladden är styv. Jag måste kolla så att telefonen verkligen börjar ladda varje gång jag sätter i sladden. Ligger inte kabeln rätt så kan det bli glapp. Trist.

Dock för bilkörningen hade det väl varit risk att sladden åkt ut om den satt nedåt? Jag kan tänka mig att cigg-kabeln är lite tyngre?

Postad 18 July 2010 - 16:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Dock för bilkörningen hade det väl varit risk att sladden åkt ut om den satt nedåt? Jag kan tänka mig att cigg-kabeln är lite tyngre

Är inne på min 5:e htc nu alla har haft usb-porten neråt och det har aldrig hänt mig att varken ciggkabel eller den vanliga laddaren trillat bort, har alltid haft hållare i bilen. Enda gången jag fått problem med att laddaren släpper är om man håller i luren och typ vänder på huvudet så kabeln sträcks för långt, men det ser jag som ganska naturligt iom att det inte finns några hakar som håller kvar den.

Postad 18 July 2010 - 18:57

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Pinsamt långsamt? Först sa de Q4, sedan sköt de tillbaka det till Q3...dvs sista september...Dessutom behöver man inte oja sig så enormt mkt över 2.1, du ser fan ingen skillnad rent utseendemässigt. Några fler appar det är väl det bästa. Men folk ojjar sig över så förbannat mkt över skillnaden mellan 1.6 och 2.1, om folk egentligen hade satt sig in i vad skillnaden är istället. Jag väntar dock hellre på Froyo eller Gingerbread, där ser vi en extrem prestandaskillnad i OS:et. :)

Ursäkta min hårda ton, inte riktad mot dig personligen utan mot tjatet om 2.1.

Är det inte så att batteriprestandan är en av skillnaderna när vi får 2.1?
För det stör jag mig rätt mycket på att den har så dålig batteritid.

Postad 18 July 2010 - 19:46

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Blev din inge bättre iom senaste uppdateringen (1.1.27)?

Postad 18 July 2010 - 21:55

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Enligt rykten skall det vara bättre batteritid. Helt klart. JAG har efter sista uppdateringen ca 2-3 dgr utan ladd.

Postad 18 July 2010 - 23:47

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har börjat använda mw600 nu och kan då inte spola play/pause osv med headsettet. Är detta fortfarande lösningen som gäller eller har det kommit en bättre så jag slipper förlora mina kontakter osv med en återställning? /mvh

Konstaterande om MW600:

Reparerar du mjukvaran via i telefon via Update Service så lirar hedasetet bra med telefon, du kan byta låter, spola & play/pause. Men telefoner är inte lika snabb efter reparationen.

Gör du sen en återställning av telefonen via telefon menyn så går telefonen snabbare men då har du problem med headsetet igen, kan inte byta låt, spola & play/pause.

Påtalade detta för SE supporten, men de hade ingen vetskap om detta.

Pest eller kolera.....

Postad 19 July 2010 - 06:09

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Blev din inge bättre iom senaste uppdateringen (1.1.27)?

Enligt rykten skall det vara bättre batteritid. Helt klart. JAG har efter sista uppdateringen ca 2-3 dgr utan ladd.

Jo bättre kanske det blev men inga 2-3 dar alls.
Händer att den dör under dagen med, eller på eftermiddagen alltså.

Tror nåt är fel, funderar på att göra en reparation.
Sparar Backup & restore allt?
Alla sms, appar inställningar och allt sånt?
Tycker telefonen känns allmänt seg.

Hur är det förresten med dom här app-killers?
Påverkar dom telefonen mest negativt?

Postad 19 July 2010 - 07:45

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Händer att den dör under dagen med, eller på eftermiddagen alltså.

Du menar altså att du har ca 8 timmars användning? Det låter helt åt skogen (om du inte konstant pillar på den).

Angående batteriet så har jag varit med om att Robo Defense drännerat det på mindre än en timma. Då var telefonen stekhet. Måste varit någon bugg. Men ändå, troligtvis inte helt uppfriskande för telefonen.

Postad 19 July 2010 - 08:04

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag kör utan appkiller och har inte några större problem. Dock är vissa appar lite dåligt kodade så att de slukar alldeles för mkt batteri eller att de ligger kvar i bakgrunden. T.ex. så känns det som att Spotify-appen ligger och drar lite ström om den ligger i bakgrunden...

Postad 19 July 2010 - 08:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har börjat använda mw600 nu och kan då inte spola play/pause osv med headsettet. Är detta fortfarande lösningen som gäller eller har det kommit en bättre så jag slipper förlora mina kontakter osv med en återställning? /mvh

Prova att ta bort och parkoppla det igen, kan funka om jag minns rätt.

Postad 19 July 2010 - 13:53

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Fortfarande samma problem, jag får det inte att fungerar även om nya parkopplingar görs. Utan det är en ren reperation av mjukvaran som får det att fungera.

Postad 19 July 2010 - 14:30

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Fortfarande samma problem, jag får det inte att fungerar även om nya parkopplingar görs. Utan det är en ren reperation av mjukvaran som får det att fungera.

Tack för svaren men jag märkte att problemet låg i att det inte stöds av den musikspelaren som jag använder (music folder player). Det funkade däremot fint i mediascape, synd bara att jag finner mediascape helt värdelöst och osmidigt att använda =/. Tack igen! /mvh

Postad 19 July 2010 - 20:03

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Det första man bör göra är att inaktivera GPSen, den suger rejält med ström, det ökar garanterat tiden med timmar. Ställ ner skärmstyrkan något, ofta kör man den alldeles för starkt ljus och det dränerar enormt.

Jag har i skrivande stund 40 timmars upptid och ca 20% kvar (Nu kör jag dock mobilen som modem till laptopen så det är väl slut om 10 min) :)

Postad 20 July 2010 - 00:35

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Det första man bör göra är att inaktivera GPSen, den suger rejält med ström, det ökar garanterat tiden med timmar. Ställ ner skärmstyrkan något, ofta kör man den alldeles för starkt ljus och det dränerar enormt.

Jag har i skrivande stund 40 timmars upptid och ca 20% kvar (Nu kör jag dock mobilen som modem till laptopen så det är väl slut om 10 min) :)

Ja jag tycker att batteritiden är helt ok nu! jag provade nyligen att använda mobilen väldigt lite och då hade den varit igång i drygt 120h när jag satte den i laddaren (med 15% kvar).

Då hade jag inte gjort något mer än att ringa något enstaka samtal, skickat ett par SMS och surfat väldigt lite... Men och andra sidan så hade jag 3Gwatchdog igång som inte låter min mobil gå i viloläge!

Postad 20 July 2010 - 08:38

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ja jag tycker att batteritiden är helt ok nu! jag provade nyligen att använda mobilen väldigt lite och då hade den varit igång i drygt 120h när jag satte den i laddaren (med 15% kvar).

Då hade jag inte gjort något mer än att ringa något enstaka samtal, skickat ett par SMS och surfat väldigt lite... Men och andra sidan så hade jag 3Gwatchdog igång som inte låter min mobil gå i viloläge!

Det låter ju helt sjukt länge! Min klarar vid normal användning MAX 2 dygn. Detta innebär kollar lite mail, ringer några samtal, ett par foton, uppdaterar nån app då och då. Använder jag telefonen riktigt sparsamt så kanske den når upp till 2,5 dygn. Visst jag har en del widgets men jag har ökat uppdateringsintervallen rätt mycket och har inte autosynk på så många appar. Jag tror inte heller att det är nån app som håller den "vaken" under natten för jag brukar max tappa 5-10 % under natten. Tips?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.