Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 December 2011 - 16:49

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Körde precis in version 6b ser lovande ut, stort tack Trixeo.

Fick 197 Mb ledigt på C: allt i sin ordning?

MVH

Postad 09 December 2011 - 16:57

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har exakt lika mycket kvar, så det ska nog vara så.. visst är det lite skillnad jämfört med Anna? :)

MVH

Postad 09 December 2011 - 17:07

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Absolut, känns modernare och snabbare :rolleyes:
Testade även en tidig version av Belle känns som det hänt lite sen dess också.

Postad 09 December 2011 - 17:07

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ja la in dom i Phoenixmappen som sagt :)

Postad 09 December 2011 - 19:25

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

MVH

Kanon jobb du gör trixeo,har en fråga angående din sista version,är det en egen inställning i equalizern?,så man kan ändra själv?.tacksam för svar.

Postad 09 December 2011 - 21:13

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kanon jobb du gör trixeo,har en fråga angående din sista version,är det en egen inställning i equalizern?,så man kan ändra själv?.tacksam för svar.

Nej, ingen som har fixat en mod till det än för denna versionen vad jag vet.
http://store.ovi.com/content/178889

Redigerat av trixeo, 10 December 2011 - 01:30.

Postad 10 December 2011 - 06:08

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Hmm, två saker jag inte fattar med Belle 6b (komplett version!).

1 - Meddelandewidgeten funkar inte, den visar info men det händer inget när man trycker på den.

2 - WLAN har blivit manuellt? Eller är det jag som missförstått hur det funkar? Antennsymbolen högst upp tolkar jag som att den scannar efter nätverk.

Edit: Här är inställningen jag saknar, från manualen:

"Inaktivera sökningen efter tillgängliga trådlösa nät i bakgrunden.
Välj Meny > Inställningar och Anslutbarhet > WLAN > Val > Inställningar > Visa WLAN- status > Aldrig."

Redigerat av SL2, 10 December 2011 - 06:50.

Postad 10 December 2011 - 10:26

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
efter att ha mixtrat med lite för mycket filer i sysmapparna blev det generalerror och jag gjorde en refurbish med 6b men nu syns inte silentmode ikonen i statusraden eller på klockskärmsläckaren.....jag blir galen..har refurbat och updejtat lite huller om buller med trixeos två senaste men får inte tillbaka ljudlös ikonen....vadfan? Nu e d helg o frugan bråkar om julhandling så jag får väl hålla mig nån dag......

Postad 10 December 2011 - 12:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hmm, två saker jag inte fattar med Belle 6b (komplett version!).

1 - Meddelandewidgeten funkar inte, den visar info men det händer inget när man trycker på den.

2 - WLAN har blivit manuellt? Eller är det jag som missförstått hur det funkar? Antennsymbolen högst upp tolkar jag som att den scannar efter nätverk.

Edit: Här är inställningen jag saknar, från manualen:

"Inaktivera sökningen efter tillgängliga trådlösa nät i bakgrunden.
Välj Meny > Inställningar och Anslutbarhet > WLAN > Val > Inställningar > Visa WLAN- status > Aldrig."

1. Jo den funkar, kanske bara inte som den gjorde i Anna, håller med om att det är en brist men jag valde att ta med den i min cfw detta till trots.
2. Vet inte vad du menar med att WLAN blivit manuellt, det funkar precis som det alltid gjort i N8. Antennsymbolen utan nyckel betyder att det finns nätverk i närheten. För att stänga av visningen (vad man nu tjänar på det), stäng av Wi-fi, det gör du lättast med Wi-Fi-widgeten.

Postad 10 December 2011 - 14:04

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Trixeo: Tack för svar.

1 - Så den ska inte gå att öppna? För det konstiga är att man känner hur vibratorn reagerar om man trycker på den när den har ett meddelande, som om den var på väg att öppna, men om den är tom så vibrerar den inte. Det var därför jag reagerade lite extra.

2 - När man satte inställningen till Aldrig så sökte den inte efter nätverk, men anslöt om det behövdes och kunde och kopplade bort sen igen. Om man stänger av i Belle så måste man slå på det manuellt för att få anslutning.

Nackdelen med Anna var väl att man kunde inte hindra WLAN-anslutning på ett enkelt sätt, men inställningen gjorde att den drog mindre ström.

Nackdelen med Belle är ju att den söker hela tiden, men fördelen är att man har en tydlig switch att stänga av ordentligt.
Nokia kunde ju bara lagt till switchen, och låta Visa WLAN- status vara kvar.

Postad 10 December 2011 - 14:07

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
@trixeo: vet du om och i så fall hur mycket batteritiden påverkas av att uppgradera från Anna till Belle? Jag märker nämligen av en markant försämring, nästan en halvering hittills, vilket jag inte hade läst nåt om. Uppdaterade min telefon igår vid 15-tiden, då var den fulladdad såklart men redan vid 20-tiden skrek den efter mer mat. Laddade den igen och lät den vara på över natten - vid 10 i morse var den nästan slut, så jag fick ladda den igen :(

Postad 10 December 2011 - 17:26

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
X2

Postad 10 December 2011 - 19:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Har 5b (ska lägga in 6b imorg) och jag har inga som helst problem med batteritiden, tömde ni massminnet (E) ordentligt innan ni la in mjukvaran, för jag glömde det en gång och då blev det prg som visade sig fast jag inte lagt in dem osv.. Kanske är något sådant som spökar??

Redigerat av big_swede70, 10 December 2011 - 19:32.

Postad 10 December 2011 - 22:50

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Jag har inte märkt nån försämring av batteritid, inte heller någon skillnad med att ha wi-fi på eller av, den drar otroligt lite ström för att upptäcka nät, den sänder ingenting utan tar bara emot så länge den inte kopplar upp. Om batteriet tar slut fort är det pga någon inställning man gjort (eller inte gjort), tex har man lagt till email så är standard att kolla hela tiden, dvs en ständig uppkoppling vilket leder till en markant kortare batteritid.

Vad gäller Meddelanden-widgeten hänvisar jag till mod-tråden.
EDIT: Verkar som om den inte funkar fullt ut för att jag lagt den i rofs2, den funkar man lägger den i uda, vilket jag tycker är konstigt. Skillnaden är att från rofs hamnar filerna i z: och uda i c:. Den kanske funkar om du installerar den på c: genom sis-filen som finns i samma tråd men jag misstänker att det blir ett felmeddelande vid installation men det kan vara värt att pröva. Jag drar helt enkelt ned "gardinen" och trycker mig dit jag vill där.

EDIT: Nu har jag gjort en patch för Meddelanden-wideten, enbart för min cfw 6b. Efter installationen av plåstret blir widgeten klickbar.
notifications-widget-patch_for_trixeo_cfw_v6b_SE_EN_v1.sis (standard)
notifications-widget-patch_noe_for_trixeo_cfw_v6b_SE_EN_v1.sis (för den som inte vill att det ska stå "Inga missade händelser, samtal eller meddelanden" utan det blir bara en tom ruta när det inte finns några händelser)
Ladda hem plåstret här.

Redigerat av trixeo, 11 December 2011 - 17:33.

Postad 11 December 2011 - 17:33

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo: Tack för svar.

1 - Så den ska inte gå att öppna? För det konstiga är att man känner hur vibratorn reagerar om man trycker på den när den har ett meddelande, som om den var på väg att öppna, men om den är tom så vibrerar den inte. Det var därför jag reagerade lite extra.

2 - När man satte inställningen till Aldrig så sökte den inte efter nätverk, men anslöt om det behövdes och kunde och kopplade bort sen igen. Om man stänger av i Belle så måste man slå på det manuellt för att få anslutning.

Nackdelen med Anna var väl att man kunde inte hindra WLAN-anslutning på ett enkelt sätt, men inställningen gjorde att den drog mindre ström.

Nackdelen med Belle är ju att den söker hela tiden, men fördelen är att man har en tydlig switch att stänga av ordentligt.
Nokia kunde ju bara lagt till switchen, och låta Visa WLAN- status vara kvar.

Nu har jag gjort en patch för Meddelanden-wideten, enbart för min cfw 6b. Efter installationen av plåstret blir widgeten klickbar.
notifications-widget-patch_for_trixeo_cfw_v6b_SE_EN_v1.sis (standard)
notifications-widget-patch_noe_for_trixeo_cfw_v6b_SE_EN_v1.sis (för den som inte vill att det ska stå "Inga missade händelser, samtal eller meddelanden" utan det blir bara en tom ruta när det inte finns några händelser)
Ladda hem plåstret här.

Postad 11 December 2011 - 17:51

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tack!!! Jag har saknat den sedan jag uppgraderade till din nya Belle :)

Postad 11 December 2011 - 19:42

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har ett litet problem efter att kört in 6b versionen nämligen att telefonen inte stänger av ordentligt.
Då jag väljer "Stäng av" blir hela skärmen vit och stannar i det läget.
För att telefonen ska stängas av måste jag trycka in den fysiska knappen längst ner då slocknar skärmen.

Vad i hela friden kan detta bero på? Gjorde en Refurbish vid installationen tömde dock inte e: kan det vara boven?

En annan sak jag inte får att fungera är då jag svara på ett sms så vill jag samtidigt se vad personen skrev till mig. Under tiden jag hade Anna installerat fungerade den funktionen endast någon sporadisk gång trodde Belle skulle göra susen på den fronten men tyvärr.

Tackam för svar.

MVH

Postad 11 December 2011 - 20:40

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Har ett litet problem efter att kört in 6b versionen nämligen att telefonen inte stänger av ordentligt.
Då jag väljer "Stäng av" blir hela skärmen vit och stannar i det läget.
För att telefonen ska stängas av måste jag trycka in den fysiska knappen längst ner då slocknar skärmen.

Vad i hela friden kan detta bero på? Gjorde en Refurbish vid installationen tömde dock inte e: kan det vara boven?

En annan sak jag inte får att fungera är då jag svara på ett sms så vill jag samtidigt se vad personen skrev till mig. Under tiden jag hade Anna installerat fungerade den funktionen endast någon sporadisk gång trodde Belle skulle göra susen på den fronten men tyvärr.

Tackam för svar.

MVH

Har du problem så ska du i första hand flasha om. Man ska alltid radera minst dessa mappar (alla mappar kanske inte finns) vid en refurbish där inte massminnesfilen blir flashad (som är fallet med min cfw som saknar den filen), koppla telefonen till datorn i masslagringsläge och välj i windows att visa alla filer:
/data
/private
/resource
/sys
/system
Om problemet/problemen kvarstår beror det mest troligt på en app du har installerad.
EDIT: Detta gäller E: men även F: om du har ett minneskort.

Redigerat av trixeo, 11 December 2011 - 23:06.

Postad 11 December 2011 - 21:25

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
De mapparna du nämner menar du i c: eller e: eller båda?
Hur tar jag bort dessa mappar?

Trodde då man körde en refurbish att den gör en helt ny installation på c: precis som när telefonen var ny vad händer egentligen?

Tack för hjälpen.
MVH

Redigerat av Unregistered0f33ff87, 11 December 2011 - 21:33.

Postad 11 December 2011 - 21:47

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

De mapparna du nämner menar du i c: eller e: eller båda?
Hur tar jag bort dessa mappar?

Trodde då man körde en refurbish att den gör en helt ny installation på c: precis som när telefonen var ny vad händer egentligen?

Tack för hjälpen.
MVH

Det stämmer, men inte e: eftersom den filen inte är med.

Redigerat av trixeo, 11 December 2011 - 21:48.

Postad 11 December 2011 - 21:54

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Okej så det är alltså på E: jag ska ta bort de mapparna du skrev innan en refurbish?
Fast det verkar ej som E: innehåller mappen /data?

Hoppas du har överseende med frågorna

MVH

Postad 11 December 2011 - 22:48

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag rensade inget på E: Nu är den enda av mapparna jag har är /data.

Postad 11 December 2011 - 23:02

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort en patch för Meddelanden-wideten, enbart för min cfw 6b.

Wow, mycket bra gjort! Stort tack! :)

Det här löste även ett annat problem jag upptäckte igår.
Det var att missade samtal i widgeten inte försvann förrän man tömde samtalsloggen, vilket var lite opraktiskt.

Jag är så otroligt nöjd med Belle! :D Anna tyckte jag ändå var rätt bra, men nu är det som en ny telefon.
Det där jag sa om nätverk är inget problem i praktiken, inser jag nu. Ibland behöver man bara vänja sig lite..

Redigerat av SL2, 11 December 2011 - 23:06.

Postad 11 December 2011 - 23:02

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Okej så det är alltså på E: jag ska ta bort de mapparna du skrev innan en refurbish?
Fast det verkar ej som E: innehåller mappen /data?

Hoppas du har överseende med frågorna

MVH

Läs min editerade post ett par poster upp.
Finns inte mappen kan du ju inte ta bort den, så enkelt är det?

Redigerat av trixeo, 11 December 2011 - 23:04.

Postad 12 December 2011 - 09:02

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Elgiganten säljer idag Nokia N8 Dark Grey till 1990:- om någon vill slå till.

http://www.elgigante...-smartphone-gra

Postad 12 December 2011 - 15:58

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

efter att ha mixtrat med lite för mycket filer i sysmapparna blev det generalerror och jag gjorde en refurbish med 6b men nu syns inte silentmode ikonen i statusraden eller på klockskärmsläckaren.....jag blir galen..har refurbat och updejtat lite huller om buller med trixeos två senaste men får inte tillbaka ljudlös ikonen....vadfan? Nu e d helg o frugan bråkar om julhandling så jag får väl hålla mig nån dag......

ok...refurbade 5:an igen och uppdaterade med 6b...har inte märkt nåt knas än. Och min älskade ljudlös ikon är tillbaka på statusraden. Dock inte på skärmsläckaren. Återigen. VARFÖR finns ingen meddelandeikon för mail i tex statusraden eller skärmsläckaren. Detta försvann efter s60v5 o v3.....VARFÖR?!?? Hur svårt kan det vara? Finns ju trejdepartssläckare o låsskärmar som fixar detta men som suger i användardelen....
Finns inget generellt vaddetnuheter som anropar meddelanden o mail osv. Tex så syns inte whatsapp meddelanden heller längre efter belle. Syns bara i statusraden som en pratbubbla men inte på skärmsläckaren som förut. Allltid ändras nåt skit så det måste hackas o bökas. Gillar inte ajfån men där är allt iallfall reglerat så vartenda program som vill ha nån sorts åtkomst till meddelanden eller popuper funkar som det ska...facebook,wordfeud,whatsapp,skype osv.....

Postad 12 December 2011 - 16:09

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Nä nu får det vara nog tills officiella belle släpps. Lyckas alltid flasha hacka o mixtra så det blir nåt knas och omflashning behövs...hahaha...:-) nu verkar det som att allt är perfekt för tillfället. Måste ju faktiskt använda telefonen också......eller så drar jag in nån ny patch eller temeaeffekt och allt pajjar igen.....vi får se...om jag kan låta bli....

Postad 12 December 2011 - 17:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Nä nu får det vara nog tills officiella belle släpps. Lyckas alltid flasha hacka o mixtra så det blir nåt knas och omflashning behövs...hahaha...:-) nu verkar det som att allt är perfekt för tillfället. Måste ju faktiskt använda telefonen också......eller så drar jag in nån ny patch eller temeaeffekt och allt pajjar igen.....vi får se...om jag kan låta bli....

haha
Det där känner man ju igen..6b ikväll för mig iaf

Postad 12 December 2011 - 19:03

vonBambi
  • vonBambi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har följt denna tråd väldigt långt tillbaka och har haft mycket nytta av den så jag får börja med att tacka för all god info man fått härifrån. Förut så flashade jag min lur med en av trixeos versioner av belle och allt har fungerat fint, men sen bestämde jag mig att nedgradera till officiella anna igen och tankade helt enkelt hem det genom phoenix med hjälp av min produktkod och körde refurbish med dead phone flash (alla filer i paketet). Allt funkar som det ska förutom att det inte går att redigera profiler, är det så att man måste göra något annat för att nedgradera eller är det bara en bugg utan känd orsak?

Tack på förhand!

Postad 12 December 2011 - 20:51

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har följt denna tråd väldigt långt tillbaka och har haft mycket nytta av den så jag får börja med att tacka för all god info man fått härifrån. Förut så flashade jag min lur med en av trixeos versioner av belle och allt har fungerat fint, men sen bestämde jag mig att nedgradera till officiella anna igen och tankade helt enkelt hem det genom phoenix med hjälp av min produktkod och körde refurbish med dead phone flash (alla filer i paketet). Allt funkar som det ska förutom att det inte går att redigera profiler, är det så att man måste göra något annat för att nedgradera eller är det bara en bugg utan känd orsak?

Tack på förhand!

Nedgraderade du utan att först nedgradera till den skandinaviska 011.005 dg 0598984? Tog du hem massminnesfilen (mass memory content) också när du la in anna? Har du ett minneskort i?

Postad 12 December 2011 - 22:52

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Testar nya 111.030.0609 versionen (på min test-N8) som kommit till Nokia 603, 700 och 701 för att se vad som skiljer sig från .0607.
- Kartor är version 3.08 11wk47 b04 (denna är en nyare version än i min cfw 6b - finns att ladda hem från Nokia Store om du ställer in att du har Nokia 701 - men ska inte installeras på Anna utan bara i Belle)
- Butik är version 2.12.040 - lite väl gammal kan man tycka? 2.12.042 är den senaste att ladda hem för N8 om man inte laddar version 3.20.049 från Betalabs (version 3.20.044 är med i min cfw 6b)
- Social är version 1.3.236 (version 1.3.237 var den senaste innan de tog bort den helt från Nokia Store, men jag har inte uppgraderat den från .236 i min cfw heller)
I övrigt är det inga skillnader vad jag kan se.

Postad 12 December 2011 - 23:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Ny version av Phoenix http://www.multiupload.com/V2OVA0V0CZ

Postad 13 December 2011 - 09:04

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Elgiganten säljer idag Nokia N8 Dark Grey till 1990:- om någon vill slå till.

http://www.elgigante...-smartphone-gra

De har även silverfärgad till samma pris http://www.elgigante...r-vit?scid=1698

Postad 13 December 2011 - 09:40

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
6b inlaggd och får ju säga att effekterna du lagt in va klart snygga.. bra jobbat och tackar igen

Postad 13 December 2011 - 10:05

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
har ni kvar samma problem när man går in i program mappen att telefonen fryser 10-12 sekunder.....
problemet kvarstod efter uppgraderingen till anna.
inget jobbigt egentligen,men lustigt att den lilla frysningen med dubbelbild inte försvann i min telefon när jag uppgraderade...min fru har en c7 och den är helt felfri från detta..

//V

Postad 13 December 2011 - 11:13

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

har ni kvar samma problem när man går in i program mappen att telefonen fryser 10-12 sekunder.....
problemet kvarstod efter uppgraderingen till anna.
inget jobbigt egentligen,men lustigt att den lilla frysningen med dubbelbild inte försvann i min telefon när jag uppgraderade...min fru har en c7 och den är helt felfri från detta..

//V

Testade precis och det tog ca 4-5 sekunder, visst är även det lång tid, men 10+ sekunder verkar långt. Hur som helst beror det nog i huvudsak på programikonerna verkar det som, så det beror troligen på vilka program man har i mappen. I relation till detta, så uppdaterade jag relativt nyligen Angry birds seasons som därmed bytte ikon och då jag har denna på en av startsidorna så tar det signifikant längre tid innan sidan laddar efter att telefonen är omstartad. Har Anna original BTW.

Postad 13 December 2011 - 11:44

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
jaha,kanske har jag tryckt dit för många program....16 sek tog det nu förresten.61 ikoner har jag i den mappen.spel och annat som jag tagit hem från ovi butiken.kanske man borde rensa upp bland saker som man ej behöver... :rolleyes:

Postad 13 December 2011 - 12:50

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

jaha,kanske har jag tryckt dit för många program....16 sek tog det nu förresten.61 ikoner har jag i den mappen.spel och annat som jag tagit hem från ovi butiken.kanske man borde rensa upp bland saker som man ej behöver... :rolleyes:

Det verkar som just vissa ikoner är tunga, så det kan nog vara ett fåtal som gör i stort sett hela fördröjningen skulle jag tro. Du kan ju alltid lägga de du inte använder ofta i en annan mapp. Jag har mina spel i en separat mapp och jag testade precis och det tar ungefär samma tid som för dig att öppna spelmappen första gången, men det är rätt mycket skrot där.

Postad 13 December 2011 - 13:23

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
noterade precis att skype inte finns på nokia store längre?! det har ju inte funkat för mig i belle ändå men i anna funkade det ju bra. är ju inte som att det vimlar av alternativ direkt som viber, heytell o.s.v. gick in på skypes hemsida och kikade under symbian... där kunde man skicka en länk men när man går in där så säger den att skype inte finns till min telefon. extra komiskt är att de har N8 på bild just på den sidan... men det kanske har att göra med att jag kör belle. tror att den känner av min telefon som 701 nu?!

Postad 13 December 2011 - 16:00

vonBambi
  • vonBambi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Nedgraderade du utan att först nedgradera till den skandinaviska 011.005 dg 0598984? Tog du hem massminnesfilen (mass memory content) också när du la in anna? Har du ett minneskort i?

Jag har inget minneskort i, och det enda jag gjorde var att ladda hem det senaste genom phoenix med hjälp av min egen produktkod, och ja jag tog hem massminnesfilen med. Så för att svara på din fråga så nej, jag la aldrig in 011.005 dg 0598984

Postad 13 December 2011 - 18:43

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jag har inget minneskort i, och det enda jag gjorde var att ladda hem det senaste genom phoenix med hjälp av min egen produktkod, och ja jag tog hem massminnesfilen med. Så för att svara på din fråga så nej, jag la aldrig in 011.005 dg 0598984

Det ska inte gå alls, men det gick ju uppenbarligen, men kanske något gick snett då du inte nedgraderade till 11.005 först.

noterade precis att skype inte finns på nokia store längre?! det har ju inte funkat för mig i belle ändå men i anna funkade det ju bra. är ju inte som att det vimlar av alternativ direkt som viber, heytell o.s.v. gick in på skypes hemsida och kikade under symbian... där kunde man skicka en länk men när man går in där så säger den att skype inte finns till min telefon. extra komiskt är att de har N8 på bild just på den sidan... men det kanske har att göra med att jag kör belle. tror att den känner av min telefon som 701 nu?!

Beror på vilken Belle du kör, min cfw 6b är inte baserad på något annat än N8-firmware, har inget med 701 att göra.
Om du går in på Nokia Store via dator och du väljer att säga att du har en N8-00 kommer frågan upp om du kör Belle eller Anna, väljer du Belle finns inte mycket att ladda hem.

Redigerat av trixeo, 13 December 2011 - 18:44.

Postad 13 December 2011 - 23:23

vonBambi
  • vonBambi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det ska inte gå alls, men det gick ju uppenbarligen, men kanske något gick snett då du inte nedgraderade till 11.005 först.

Så jag ska alltså först flasha den firmwaren du nämnde och sedan göra som jag gjort, alltså flasha den med den senaste firmwaren som jag hämtar igenom phoenix?

Postad 14 December 2011 - 07:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Så jag ska alltså först flasha den firmwaren du nämnde och sedan göra som jag gjort, alltså flasha den med den senaste firmwaren som jag hämtar igenom phoenix?

Jag kan svara... Ja så skall du göra

Postad 14 December 2011 - 12:42

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ja. Kolla denna tråd.

Postad 14 December 2011 - 14:18

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
jag kör någon tidig version. kommer inte ihåg exakt. men det är den som säger att man har en 701:a ibland. på nokia store på datorn har jag inte valt belle men den är inte där ändå...

Postad 14 December 2011 - 14:29

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

jag kör någon tidig version. kommer inte ihåg exakt. men det är den som säger att man har en 701:a ibland. på nokia store på datorn har jag inte valt belle men den är inte där ändå...

Nej, jag hittar inte heller Skype där, spelar ingen roll vilken telefon man väljer så finns den inte kvar "Item unavailable".

Postad 14 December 2011 - 15:12

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
tycker skype mest har strulat hela tiden och att förtroendet alltid varit ganska lågt för dom. kanske varit bättre om svenskarna behållt och fortsatt utvecklingen.

Postad 14 December 2011 - 18:10

Unregistered2117
  • Unregistered2117
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tack för tippset Haloguilty. slog till på en och hoppas den blir bättre en min n86

Postad 14 December 2011 - 19:03

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
flasha om den med rensad trixeo belle så ska du se att du blir nöjd.

Postad 14 December 2011 - 21:31

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Svårt att inte bli nöjd med den. Funkar grymt bra. Blev en helt ny lur. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.