Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 01 January 2015 - 19:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Var på Tenton MB idag.

Var bröst på programmet, men krampar och låser sig på framsida vänsteraxel (inte tränat på länge, så diagnostiserar mig med pad-axel?), så jag körde marklyft och sittande rodd istället. Inte jättebra efter att ha kört ben igår, men det fick duga.

Jobbgymmet har betydligt behagligare stång. Eller mindre nött grepp, kanske (mindre hudavlagringar). Hursomhelst så gav greppförmågan upp helt och hållet för mig redan på treor på 130kg. Tragiskt. Gick och körde lite chins istället, men orkade knappt hålla i mig. Nog för att det har varit mycket julmat, men för **** så klena händer jag har. Blev därefter sittande rodd på mastiga 39 kilo 10x5 och lite rejäl stretching av höftböjaren.

Ska börjas lugnt, tycker kroppen tydligen...

Nu vet du hur det känns när man inte tränat på ett tag. Tänk då på mig som i princip inte tränade på fem månader. Gissa om jag tappade greppstyrka?

Fick hem mina SBD-sleeves idag. Storlek large fick det bli. Får inte på mig medium utan att använda plastpåsar så ingen mening att köpa sådana för träning. Med mycket våld får jag på mig large. Skulle gissa att jag får ut några kg extra i böjen av dom.

Postad 01 January 2015 - 19:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hade en konstig dag på gymmet idag. Hade tänkt köra axlar och triceps idag då jag hade ganska kraftig träningsvärk i benen från gårdagen.
Kom till gymmet men kände då inte alls för axlar utan körde rygg istället :)
Gymmet var nästan tomt så bestämde mig för att filma lite mark. Har haft problem med låsningar i ländryggen ett bra tag så har bara kört upp till 120 i ett försök att stärka upp den och samtidigt bättra på hållningen (är stel som en pinne efter åratal av innebandy utan stretchning).
Så vet inte vad som flög i mig idag när jag efter jag gjorde 120x3 ändrade mig och ökade vikten. Gjorde 130x2 följt av singlar på 140, 150 och slutligen 160. Har film på 160-lyftet som jag hoppas jag kan ladda upp. Ser att hållningen inte är den bästa, min stela ländrygg gör sig påmind, men vad tycker ni, ser det skapligt ut eller rent åt h-vete?

Iaf skönt med ett pb på 40kg :)

Du skulle prova att ha smalbenen mer räta mot marken. Nu har du knäna ganska långt framåt vilket gör att du inte kan lyfta stången rakt upp. Kan du få en rätare vinkel mellan smalbenet och golvet så kan du lyfta stången rakare. Kolla Richard Hawthorne på YouTube, han beskriver det rätt bra.

Postad 01 January 2015 - 20:29

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Årsbästa i alla övningar idag! skämt åsido så blev det ett riktigt skitpass och enligt filosofin go hard or go home så blev det go home. gick upp lite över jul men i morse så låg jag ett hg under julvikten, och det blev rätt exakt 1kg i veckan minus den här månaden.
Nya friska tag i morgon då ryggen ska få sitt

Postad 03 January 2015 - 10:55

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Du skulle prova att ha smalbenen mer räta mot marken. Nu har du knäna ganska långt framåt vilket gör att du inte kan lyfta stången rakt upp. Kan du få en rätare vinkel mellan smalbenet och golvet så kan du lyfta stången rakare. Kolla Richard Hawthorne på YouTube, han beskriver det rätt bra.

Kollade upp han och han verkade kunna sina saker :)
Körde rygg igår igen och tänkte då på det Richard sa. Behöver träna en del på tekniken känner jag men jag har tid så det ska nog bli bra.
Eftersom 160 gick såpass enkelt testade jag 170kg igår. Fick relativt enkelt upp den men lyftet liknande det på 160, alltså snarare ett rakt marklyft. Kommer nu träna mer på teknik och inte maxa på ett tag, känns dock bra att ryggen känns bra och att inte ha pappersvikt som personbästa :D

Postad 03 January 2015 - 12:03

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om bra ställe att köpa träningsbyxor på?
Är rätt lång (196) och större storlekar har som tendens att bara bli vidare, inte längre.
Enda kravet: dragkedjor på fickorna.

Postad 03 January 2015 - 18:29

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 1
Ursäkta min dåliga humor

Bifogad fil(er)

Postad 07 January 2015 - 21:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Har blivit riktigt dåligt med träning nu över jul och nyår. Kört skoter två gånger och åkt ca 4.5km längdskidor men det är allt. Ska in till hembyn på fredag så ska köra ett pass med gamla polarna då. Blir nog bara ganska lätt tror jag, ska ju på knäböjsläger på Sundsvalls Atletklubb på söndag.
Var på massage idag också. 60min hos en bodybuildingtjej som jobbat som massör i tio år. Trodde aldrig att den lilla tjejen kunde ta i så hårt men jävlar vad det gjorde ont ibland alltså. Hon sa inte så jättemycket men hon frågade ifall jag fick huvudvärk ibland (vilket jag inte brukar få). Hon frågade det då hon höll på med höger traps så jag antar att hon kände att jag var ganska stel där. Det var riktigt skönt att få det gjort och det ska bli spännande att se hur det känns om några dagar då ömheten släppt. Just nu känns det bara kaos i ryggen.

Tror faktiskt att jag ska gå på massage hos henne igen i sommar. Det tar ju trots allt lite på kroppen att träna styrkelyft.

Postad 07 January 2015 - 22:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har börjat köra grippers regelbundet och igår kväll stängde jag coc2 med vänstern och sen även med högern.

Jag tror mig vara starkare med högern,men grippersarna passar min vänsterhand bättre på något vänster. Dom sitter riktigt bra. Ja, jag känner till dogleg :)

Postad 08 January 2015 - 00:03

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Går framåt även här dieten och träningen flyter på, nästan helt bra i axeln och kan köra bänk någorlunda okey nu, inte vågat testa mer än 130kg men inga konstigheter där iaf, blev några rep på 150 i knäböjjen med och det kändes riktigt bra även om 200 känns rätt avlägset så är det på gång iaf, kört 2 vadpass med och kan inte ens står rakt upp haha helt sjukt, det blev inte ett enda vadpass förra året men nu får det bli ändring på det

Bifogad fil(er)

Postad 08 January 2015 - 17:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Sämsta passet i måndags. Ryggen har varit lugn under en hyfsad tid nu men så på marken nu i måndags så började han jävlas igen. Fick sluta på en 170 singel. Sen var typ resten av ryggpasset kört. Får helt enkelt skita i marken en bra tid framöver. Var ju hos en sjukgymnast för någon månad sen men det var inte mycket man fick ut av det. Hade ju vilat så ryggen var lugn vid tillfället och då ansåg hon inte att jag hade problem. Verifierade iaf att kotorna satt som de skulle och sen var det bra med det. Ska ta och boka tid hos IMC eller Kulan här i Malmö istället och se om man kan få en lite utförligare undersökning.

Blev dock lite knäböj idag och känns fortfarande i ryggen men inte så farligt. Slängde på bälte redan vid 120 och det gjorde en jäkla skillnad. Sån skillnad att det blev 3 PB:s på raken. Först 155x1. Sen 160x1. Och sen blev det fan 170x1!

17,5kgs ökning inom 10 minuter.

Today was a good day!

Postad 08 January 2015 - 19:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Inte dåligt det, Zartok. Jag tycker grippers känns skitkonstiga i vänsterhanden, känns som fel bara.

Min rygg känns idag ungefär som om jag kört ett tretimmars pass med enbart rodd igår. Känner till och med av lite i rumpan och framsida lår trots att hon bara masserade ryggen. Skumt det där.

Postad 08 January 2015 - 19:56

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Har börjat köra grippers regelbundet och igår kväll stängde jag coc2 med vänstern och sen även med högern.

Jag tror mig vara starkare med högern,men grippersarna passar min vänsterhand bättre på något vänster. Dom sitter riktigt bra. Ja, jag känner till dogleg :)

För mig passar COC något bättre för högern. Fick brev hem från Iron Minds igår, där de gjorde reklam för nya grippers som ska passa vänsterhanden bättre. Får se om jag ids beställa en ny, men tror inte det.

Postad 08 January 2015 - 20:01

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

kört 2 vadpass med och kan inte ens står rakt upp haha helt sjukt, det blev inte ett enda vadpass förra året men nu får det bli ändring på det

Hur gör ni för att köra slut på vaderna? Jag brukar köra 5 eller 10 set vadpress med 12-15 reps ca. 100-110 kg men blir aldrig trött efteråt och får aldrig någonsin träningsvärk i vaderna.

Postad 08 January 2015 - 21:36

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Stående eller sittande pressar?

Jag har starka vader, och kör stående vadpress, får köra ett ben i taget för att orka vara stabil i kroppen. Fullrange är det som gäller, ända upp till så nära balett det går. Tror dock nästan ROM är viktigare än tyngden för mig. Träningsvärk får jag av vadträning i vilket fall, även om jag bara kör på typ 60-70kg per ben. Hur hälsosamt det är att köra fullROM låter jag dock vara osagt..

Alternativt kan du testa springa 5km barfota (med tåisättning på stegen) på ett löpband :)

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 08 January 2015 - 22:01.

Postad 08 January 2015 - 22:23

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jag brukar köra både stående och sittande. Lite lägre vikt på sittande förstås. Fullt ROM kör jag nog, men ska testa att fokusera mer på det nästa gång, samt även prova med ett ben i taget i stående vadpress.

Postad 08 January 2015 - 22:38

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Efter att ha läst lite här blir man ju grymt sugen på att komma iform igen.. Det har gått för länge mellan gymbesöken senaste åren...

Postad 08 January 2015 - 23:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
med tanke på ditt bygge så lär du nog inte direkt ha suttit still dom senaste åren iaf, bygget. och grattis till 1000e inlägget! jag var först att skriva det :D

Postad 08 January 2015 - 23:37

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Tyvärr. Det är bara 999 :P

med tanke på ditt bygge så lär du nog inte direkt ha suttit still dom senaste åren iaf, bygget. och grattis till 1000e inlägget! jag var först att skriva det :D

Postad 09 January 2015 - 00:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Som sagt, jag var först att gratulera :D

Postad 09 January 2015 - 17:26

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Perspektiv :-P

Bifogad fil(er)

Postad 09 January 2015 - 18:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Och Big Z som man alltid tycker se så liten ut jämfört med andra strongmen :)

Postad 09 January 2015 - 18:15

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 0
"Normal person" var rätt biffig med.

Postad 09 January 2015 - 18:23

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

"Normal person" var rätt biffig med.

Nja... Om Cutler bara 175 cm så är "normal" person typ 160 cm så det ser nog bara ut som han är biffig!

Redigerat av vinncent, 09 January 2015 - 20:04.

Postad 10 January 2015 - 12:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Hur fixar man gorilla armar utan att gå på tråkigt gym? Rattar mycket bilratt så axelmusklerna eller något blir korta fram :)

Hänga på stång med armarna bakåt som den där snubben fixar jag inte.

Postad 10 January 2015 - 13:22

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Utan gym nu i 4 månader lite drygt. Sjukt sugen på att förnya kortet nu.

Har möjligtvis ett nattjobb inom industri på gång och vad jag hört så sliter det enormt på hela kroppen. Någon som kan hjälpa mig med träningstips/kostråd när man jobbar natt vore schysst :)

Postad 10 January 2015 - 14:59

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Har möjligtvis ett nattjobb inom industri på gång och vad jag hört så sliter det enormt på hela kroppen. Någon som kan hjälpa mig med träningstips/kostråd när man jobbar natt vore schysst :)

Aldrig jobbat natt själv men det beror ju lite på hur du är som person. Spontant skulle jag säga att det är bättre att träna innan du jobbar. Att vara uppe hela natten och sen gå och träna borde slita mer på kroppen, sen beror det på om du är "morgonpigg" eller inte.

Postad 10 January 2015 - 15:29

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jobbar natt och tränar innan jobbet, lite tid för dusch å slappa emellan bara.. Mat har jag lätt för att äta vad som när som.. Sover man riktigt tror jag inte det är så farligt slitsamt. Men alla är ju olika.

Postad 10 January 2015 - 15:43

ojdå
  • ojdå
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har någon ett bra helkropps program, har bara möjligheten att komma iväg till gymmet en dag i veckan?

Postad 10 January 2015 - 17:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

har någon ett bra helkropps program, har bara möjligheten att komma iväg till gymmet en dag i veckan?

Militärpress, marklyft, knäböj, bänkpress, chins. Det borde täcka det mesta.

Var och "tränade" igår men var så seg, sovit dåligt och haft en allmänt dålig dag så blev mest bara lite "motion". Inte tränat på över två veckor också. Fick lite krampkänningar i högra låret i böjen när jag kom upp på 90 så avslutade där. Var iväg idag också här i stan för jag skulle hjälpa morsan att komma igång med träningen. Stannade kvar fem minuter extra för att prova sbd-värmarna. Laddade på 80 och sen 120 och det kändes skitbra. Imorgon knäböjsläger, riktigt taggad för det.

Postad 10 January 2015 - 18:06

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Blev precis lite böj här med ca 8set varav 4 arbets set skulle avsluta med 2 st 6òr på 100men det blev en tia på första och 6x110kg på sista och en jävla massa benspark på det samt årets 3`dje vadpass och en halvtimme på treadmillen går bra nu minus 6kg på 6v :-)

Postad 10 January 2015 - 18:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Härligt att höra! Jag har gett upp vadträningen totalt men ändå tycker jag mig se att dom växer och jag tror jag blir starkare också. Har ju gått upp rät mycket i vikt och jag går till och från skolan varje dag så en vanlig vecka snittar jag nog ca 3-3.5km promenad utöver det man normalt går inomhus på campus och så. Inte så jättemycket men eftersom jag alltid vägt mellan 70-80kg så är det en ganska stor skillnad nu när jag väger 90.

Postad 10 January 2015 - 21:45

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Aldrig jobbat natt själv men det beror ju lite på hur du är som person. Spontant skulle jag säga att det är bättre att träna innan du jobbar. Att vara uppe hela natten och sen gå och träna borde slita mer på kroppen, sen beror det på om du är "morgonpigg" eller inte.

Jag tänkte från början som ni säger, att man går före jobbet. Jag är lite av en nattmänniska redan - men jobbat på natten har jag aldrig gjort tidigare.

Jobbar natt och tränar innan jobbet, lite tid för dusch å slappa emellan bara.. Mat har jag lätt för att äta vad som när som.. Sover man riktigt tror jag inte det är så farligt slitsamt. Men alla är ju olika.

Okej. Jobbar du industri då eller? Jag också, angående maten. Men jag tänkte om det är annorlunda med matsmältningen på natten, eller är det bara i början som kroppen behöver vänja sig lite.

Postad 10 January 2015 - 21:59

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Jag har lätt för att äta vad som när som. Så kan bli middagsmat 3-4ggr om dagen :P bara tränat när jag jobbat natt så har inget att jämföra med.

Postad 10 January 2015 - 22:12

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Blev precis lite böj här med ca 8set varav 4 arbets set skulle avsluta med 2 st 6òr på 100men det blev en tia på första och 6x110kg på sista och en j*vla massa benspark på det samt årets 3`dje vadpass och en halvtimme på treadmillen går bra nu minus 6kg på 6v :-)

Blir du av med muskler(vikt) när du gymmar :) :)

Redigerat av mikkiz, 10 January 2015 - 22:13.

Postad 10 January 2015 - 22:13

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Jo jobbar i industrin, rätt varierande jobb så lite olika slitsamt.

Postad 10 January 2015 - 22:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Kör själv skift och när det är nattjobb så försöker jag äta "middag" vid tolv-snåret. Kanske blir mindre mellanmål under natten men klarar mig oftast utan att käka något fram till 5. Sen träning direkt efter man vaknar,

Dock är det IT-jobb så inte lika aktivt som industrin.

Postad 11 January 2015 - 10:52

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Jobbade skift i fabrik ca 6år inklusive natt. Det vi fick lära oss under hälsoundersökningarna vi hade var att mellan 00 och 04 har kroppen som svårast att smälta maten och fett är det värsta att äta under denna tid.

Själv så åt jag mellanmål när jag klev upp vid 14-15tiden. Middag mellan 17-18 och sedan kanske en kvällsmacka eller dylikt innan jag började jobba kl 22. Mellan 23-00 blev det frukt och sedan åt jag frukost i form av fil och musli eller riktigt mat mellan 5-6 innan hem och sova...

Postad 11 January 2015 - 12:35

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jobbade skift i fabrik ca 6år inklusive natt. Det vi fick lära oss under hälsoundersökningarna vi hade var att mellan 00 och 04 har kroppen som svårast att smälta maten och fett är det värsta att äta under denna tid.

Själv så åt jag mellanmål när jag klev upp vid 14-15tiden. Middag mellan 17-18 och sedan kanske en kvällsmacka eller dylikt innan jag började jobba kl 22. Mellan 23-00 blev det frukt och sedan åt jag frukost i form av fil och musli eller riktigt mat mellan 5-6 innan hem och sova...

Kanske borde lägga om kosten några månader för att se om det kan göra någon nytta för mig.. Lite svårt att bli av med dom sista kilona :( är ju alltid jobbigt med omställning i maten. Äter ju helst min största måltid kl 01.00

Postad 11 January 2015 - 17:54

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Blir du av med muskler(vikt) när du gymmar :) :)

Med lite tur får jag behålla lite massa :) men jag ligger på 124kg just nu så det är diet som gäller till 115 iaf sen får vi se

Postad 11 January 2015 - 18:25

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Dagsformen efter 5v diet och minus 6kg

Bifogad fil(er)

Postad 11 January 2015 - 18:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tycker du ser ut som en mysgubbe, du ser alltid så snäll ut (tatueringarna till trots :D)

Postad 11 January 2015 - 18:36

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Haha Aouwe :wub: det kan ligga ngt i det, jag är en mjukis!

Postad 11 January 2015 - 21:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Skapliga biccar där ;)

Knäböjslägret idag var kul, trots att jag kände mig i katastrofal form. Fick lite tekniktips så som att prova högre stångplacering (hade tydligen extremt låg nu) samt att jag skulle vinkla fram armbågarna mer. Körde bara lite på 120 och 130, orkade inte gå upp på mer. Efteråt så kände jag för att köra något set mark men precis då när jag skulle börja såg jag en tjej som körde sumo och det såg ruskigt bra ut och lilla hon lyfte på 100-110kg ganska enkelt. Frågade ifall hon ville kolla på min sumo och säga om jag kunde förbättra något. Hon gav mig lite tips och det kändes bra att köra som hon sa. Tror jag ska ge sumo en chans i ett par månader nu. Jag är ju trots allt starkare i benen än ryggen så sumo borde nog kunna vara bra för mig.

Postad 12 January 2015 - 19:35

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Jaha... gymandet har varit ganska dåligt sista året... problem/ont i axeln gör ont som dan när jag lyfter utåt åt sidan och vrider, kan hugga till när som på jobbet med, problem att sova med, vaknar flera ggr per natt att jag måste lägga mig till rätta för vaknar av värk... fått reda på att det är artrosförändningar sen jag gjorde MR för några veckor sen, sen mumlade dom nånting att ta bort/fila en benbit, hörde inte riktigt... ska operera den på onsdag, får hoppas att den blir mycket bättre efter rehab... vet en del som varit sjukskrivna allt från 6v till ett halvår efter sån OP... :unsure:
Har ju opererats förr, 2 ggr i foten, som jag bröt brutalt efter en offpiståkning, vadbenen och fotleden vreds av.... är nedsatt i rörelse i den leden, 6% invalid räknade dom ut att jag va då för några år sen...
Och den foten ska opereras igen när jag axeln är ok, måste kunna gå på kryckor efter OP av foten ju, ska blockas bort brosk, och dom ska fila bort en del ben vid toppen av fotleden, och längs ner där skenbenet möter fotleden eller vad man ska säga , kan knappt böja den till 90% vinkel, ska kanske kunna böja den mer sen... jäklar vad det ska karvas :o :blink: :lol: Det naturliga brosket som är i leden är typ helt borta sa dom, därav att jag har väldigt ont ibland... dom snackade om stel OP, men det vägrar jag! Måste ju kunna promenera och gymma och åka skidor någorlunda iaf!

Redigerat av Garrett, 12 January 2015 - 19:41.

Postad 12 January 2015 - 20:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Idag var det HIIT; ett äkta grispass på schemat. Gruppträning. Intervallträning + mängdträning deluxe! Nu ska kroppen vakna och julfläsket ska tamejfan pressas ut ur svettkörtlarna :)
40 sekunder maxfart; 20 vila; 40 maxfart; 20 vila; 60 maxfart. Sedan ny övning efter 60 sekunder vila.

Ganska bra taggad innan passet dessutom. Ätit vettigt på morgonen. Druckit kaffe, pinkat och skitit innan passet. Bra förberedelser helt enkelt. Det här är skoj, på något sjukt sätt.

Resultatet?
Det var det sämsta pass jag kört på säkert 20 år. Så jävla dåligt kroppen svarade. Otroligt trist. Jävla julmat och tillhörande fläskberg.

Börjande med mountainclimbers. Kändes ok, även om höftböjaren jobbade mer än jag skulle vilja; magen missades helt.
Därefter var det dags för Kettlebell swings. Det är en övning jag är bra på så jag får ut mycket av den i energiförbrukning; det tar där det ska ta, helt enkelt. Den här gången, däremot, dog underarmarna. De började nästan krampa, vilket jag aldrig någonsin i hela mitt liv varit med om tidigare. Nåja, körde på 40+40+60 enligt "schemat", och blev lite lagom slut i resten av kroppen; hamstrings kände sig lite ovanligt överarbetade, men inget jag egentligen tänkte på.
Sedan var det dags för burpees. Fuck off. Där tog energin helt slut. Orkade fyra burpees, sedan var jag tvungen att vila några sekunder innan nästa. Settet efter var än värre, orkade fyra burpees på fyrtio sekunder. Sedan vilade jag hela nästa minut och sket i sista setet. Benen var helt stumma.
Sedan var det benböj med kettlebell (egentligen frontböj med 20kg, alltså). ATG och kontrollerat snarare än maxfart, men benen var fortsatt helt körda. Blev vila med stretch i bottenläget vid ett flertal tillfällen för att jag inte orkade upp.. Det var dessutom en kamp att hålla fast kettlebellen eftersom underarmarna dog i swingsen.

Sedan smala armhävningar. Men hej! Kolla, underarmarna helt slut, minns ni? Inte för att jag känt att smala armhävningar någonsin tagit på underarmarna egentligen, men det gjorde så ont så det gick inte köra ordentligt. Blev att köra på knäna litegrann. Och sista var jag tvungen att köra paus mellan varje armhävning. Fint sånt.

Därefter utfallshopp. Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, stumma ben, remember?

Avslutade med crunches, och det gick skitbra, fick ordentlig kontakt med rätt muskler (magen, duh) utan att nacken gjorde ont. Crunches är en övning jag har problem att utföra, men inte idag, så det var ju positivt.

Äh, fy s*tan vilket skitpass.

Blir ju dock rätt lite träningsvärk av ett sånt här skitpass och förhoppningsvis vaknade kroppen litegrann i alla fall :)
Riktigt tråkigt när man är taggad och får ut så lite; det blev ju inte ens ett grispass av det, eftersom jag inte orkade grisa....

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 12 January 2015 - 20:46.

Postad 12 January 2015 - 21:52

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Idag var det HIIT; ett äkta grispass på schemat. Gruppträning. Intervallträning + mängdträning deluxe! Nu ska kroppen vakna och julfläsket ska tamejfan pressas ut ur svettkörtlarna :)
40 sekunder maxfart; 20 vila; 40 maxfart; 20 vila; 60 maxfart. Sedan ny övning efter 60 sekunder vila.

Ganska bra taggad innan passet dessutom. Ätit vettigt på morgonen. Druckit kaffe, pinkat och skitit innan passet. Bra förberedelser helt enkelt. Det här är skoj, på något sjukt sätt.

Resultatet?
Det var det sämsta pass jag kört på säkert 20 år. Så jävla dåligt kroppen svarade. Otroligt trist. Jävla julmat och tillhörande fläskberg.

Börjande med mountainclimbers. Kändes ok, även om höftböjaren jobbade mer än jag skulle vilja; magen missades helt.
Därefter var det dags för Kettlebell swings. Det är en övning jag är bra på så jag får ut mycket av den i energiförbrukning; det tar där det ska ta, helt enkelt. Den här gången, däremot, dog underarmarna. De började nästan krampa, vilket jag aldrig någonsin i hela mitt liv varit med om tidigare. Nåja, körde på 40+40+60 enligt "schemat", och blev lite lagom slut i resten av kroppen; hamstrings kände sig lite ovanligt överarbetade, men inget jag egentligen tänkte på.
Sedan var det dags för burpees. Fuck off. Där tog energin helt slut. Orkade fyra burpees, sedan var jag tvungen att vila några sekunder innan nästa. Settet efter var än värre, orkade fyra burpees på fyrtio sekunder. Sedan vilade jag hela nästa minut och sket i sista setet. Benen var helt stumma.
Sedan var det benböj med kettlebell (egentligen frontböj med 20kg, alltså). ATG och kontrollerat snarare än maxfart, men benen var fortsatt helt körda. Blev vila med stretch i bottenläget vid ett flertal tillfällen för att jag inte orkade upp.. Det var dessutom en kamp att hålla fast kettlebellen eftersom underarmarna dog i swingsen.

Sedan smala armhävningar. Men hej! Kolla, underarmarna helt slut, minns ni? Inte för att jag känt att smala armhävningar någonsin tagit på underarmarna egentligen, men det gjorde så ont så det gick inte köra ordentligt. Blev att köra på knäna litegrann. Och sista var jag tvungen att köra paus mellan varje armhävning. Fint sånt.

Därefter utfallshopp. Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, stumma ben, remember?

Avslutade med crunches, och det gick skitbra, fick ordentlig kontakt med rätt muskler (magen, duh) utan att nacken gjorde ont. Crunches är en övning jag har problem att utföra, men inte idag, så det var ju positivt.

Äh, fy s*tan vilket skitpass.

Blir ju dock rätt lite träningsvärk av ett sånt här skitpass och förhoppningsvis vaknade kroppen litegrann i alla fall :)
Riktigt tråkigt när man är taggad och får ut så lite; det blev ju inte ens ett grispass av det, eftersom jag inte orkade grisa....

Inte för att vara sån men man kan ju chocka kroppen med måtta ;)
Skulle nog räckt med ett "vanligt pass" för att vänja in kroppen igen.
Men nu är det gjort och det kan ju bara bli bättre :)

Postad 12 January 2015 - 22:12

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Jo, men har ju inte varit _helt_ sysslolös under uppehållet, bara ätit lite ... mer. Dessutom anser jag mig vara tillräckligt grundtränad för att orka basala kettlebellövningar som jag ändå tränar ett par gånger i veckan, liksom. Men denna gång var det inte så. Men, men :) Nu är detta pass gjort, iaf.

Det kan bara bli bättre.

Postad 13 January 2015 - 14:11

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag brukar alltid ta det lugnt efter ett uppehåll sådär. Ge första veckan till att låta kroppen vänja sig. Jag ska iväg idag tror jag och köra lite bänk men det blir bara lättare vikter, kanske 80-90kg som mest.

Kom tillbaka till Norrköping igår kväll och glömde bort att handla frukost till i morse. Hade tenta 8-13 idag så behövde någon rejäl frukost, inte bara en proteinshake, så jag plundrade frysen och hittade lite korvstroganoff så det fick bli korvstroganoff och ris till frukost. Sex stycken ägg till lunch nu. Ska iväg och köpa mat så in i **** nu och sen får vi väl se hur det går på gymmet ;)

Postad 13 January 2015 - 14:17

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Torra kolhydrater som tex riskakor och knäckebröd suger in maximalt med vätska i musklerna och är riktigt fint att ladda med dagen innan ett PB pass eller liknande :) 3 paket riskakor och man känner sig som Branch Warren ser ut!

Postad 13 January 2015 - 16:06

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Jag brukar alltid ta det lugnt efter ett uppehåll sådär. Ge första veckan till att låta kroppen vänja sig. Jag ska iväg idag tror jag och köra lite bänk men det blir bara lättare vikter, kanske 80-90kg som mest

Vad räknar du som tunga vikter? När du orkar max 1-2 reps? Skulle själv säga att 90 är ganska tungt om PB ligger på 110 (om jag minns rätt?).

En fundering, när ni tränar armar får ni också en riktigt bra pump väldigt snabbt? Körde bröst följt av triceps idag och redan efter 2-3 set in i triceps pushdown så var muskeln sjukt spänd. Det är inte det att jag inte vill ha pumpen men det känns som att den hämmar träningen då den kommer så snabbt, har svårt att hålla repsen uppe efter att detta händer.
Visst triceps får ju bra med träning under bröstpasset men tycker ändå det är "tråkigt" för det är kul att träna triceps men blir ju trött så snabbt när pumpen kommmer :P
Ska testa att köra triceps utan att träna bröst innan om några dagar, se hur det känns då.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.