* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34702 svar till detta ämne
Postad 17 november 2009 - 16:36
Nannou
-
Nannou
-
Rookie
-
1 inlägg
En fråga till Telia. Jag har Fiberlan, med Tv, telefoni och bredband. Det ringde en snubbe från Telia med ett erbjudande om att få Viasats kanaler till reducerat pris. Skräddarsytt var ett av orden han använde för att beskriva hur bra det var, och jag tänkte slå till på erbjudandet.
Men så nämner han att detta skulle innebära att några få kanaler från mitt nuvarande Storpaket skulle försvinna, bland annat Silver som är den kanal jag tittar mest på. Så det hela föll pladask och killen lät väldigt ledsen efter de tio minuter han lagt på att prata med mig.
Hur kommer detta sig, vad hände med Skräddarsytt? Är det en rättighetssak? Ser inte hur det skulle kunna vara ett problem tekniskt.
Postad 17 november 2009 - 16:51
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag har precis fått bekräftat att Boxers IP-TV-kunder kan spela in två program samtidigt som de kan se på ett tredje tidigare inspelat program. Detta borde sannolikt bli möjligt hos Telia också gissar jag.
Postad 17 november 2009 - 19:08
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Borde det inte gå att aktivera USBportarna på 1910 och ge den en softwareupdate för PVR? Nog mer än jag som skulle jubla över det .
och de som betalat massa mellan för en 1963 för att få inspelningsfunktionen blir säkert överlyckliga? Jag har precis fått bekräftat att Boxers IP-TV-kunder kan spela in två program samtidigt som de kan se på ett tredje tidigare inspelat program. Detta borde sannolikt bli möjligt hos Telia också gissar jag.
kan inte det bero på att boxer bara erbjuder iptv via stadsnät, där alla har gott om bandbredd till en extra kanal. telia har ju mängder av kunder som sitter på ADSL-linor där det kan bli kinkigt att köra två samtidigt. för att slippa förklara för berta varför hon bara kan spela in en kanal medan hennes syster, som också har telia och betalar lika mycket, kan spela in två väljer man ett enda alternativ, som funkar för alla? ren spekulation, men plausibelt.
Postad 17 november 2009 - 20:50
HemoWest
-
HemoWest
-
Användare
-
-
151 inlägg
Betalar du 249kr för krypteringen per helår? Normalt är den 249kr/halvår (41,50/månad)
Samma för mig... så man får slå på lite pengar per månad. Nu blev jag lite avis. Jag betalar mer för mitt 10/10Mbit än vad du betalar för ditt 100/10Mbit.
Ja, det sjuka var att jag hade 10/10 för 245kr per månad... så 30kr för 100Mb ner var liksom inte att fundera på när jag såg det.
Postad 17 november 2009 - 21:20
Anonym12345
-
Anonym12345
-
Rookie
-
2 inlägg
Motorola VIP1963
Erbjudande: 100kr/månad, 18 månader
Ordinariepris: 2995kr
Från den 23e November.
Postad 17 november 2009 - 21:37
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Motorola VIP1963 Erbjudande: 100kr/månad, 18 månader Ordinariepris: 2995kr
Från den 23e November.
Då ska jag fa... köpa två. Jag har en undran om det är möjligt att ha två telefonnummer från kopparnätet..och i så fall ha två ADSL-abb ? Då kanske det finns möjlighet till ansluta två modem och därefter två två Ip-boxar.. Kanon.
Postad 17 november 2009 - 21:51
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Motorola VIP1963 Erbjudande: 100kr/månad, 18 månader Ordinariepris: 2995kr
Från den 23e November.
Källa?
Postad 17 november 2009 - 21:58
Aint2Fat
-
Aint2Fat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Är det ingen kunnig Linux entusiast som kan kolla på Motorolas opensource för boxen, borde gå att aktivera USB-porten med hjälp av den, jag kan själv väldigt lite om Linux men lyckades skapa en kernel, boot-image och rootdisk filerna till boxen, problemet är att jag inte vet hur jag ska använda dem.
Postad 17 november 2009 - 22:46
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
1) Varningar utdelade för det eviga OT snacket
2) Anonym12345: I de regler du signat när du gick med i vårt forum står det att man får ha ETT konto per person. Vilket vill du ha kvar - detta eller det andra?
Postad 18 november 2009 - 09:12
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Jag pratade precis med kundtjänst, hon var väldigt tydlig med att tala om att det inte går att titta på en kanal och spela in på en annan. Priset för boxen är 2 292:- börjar skickas ut nästa vecka.
1. Är det nån som vet när dom har tänkt fixa så man kan se på en kanal och spela in på en annan?
2. Den boxen man redan har, har man köpt den? Eller kan man byta in den mot PVR varianten mot nån kostnad?
Postad 18 november 2009 - 09:20
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag pratade precis med kundtjänst, hon var väldigt tydlig med att tala om att det inte går att titta på en kanal och spela in på en annan. Priset för boxen är 2 292:- börjar skickas ut nästa vecka.
1. Är det nån som vet när dom har tänkt fixa så man kan se på en kanal och spela in på en annan? 2. Den boxen man redan har, har man köpt den? Eller kan man byta in den mot PVR varianten mot nån kostnad?
Låter konstigt att man skulle ha en sådan begränsning när boxer erbjuder möjligheten att spela in två kanaler och samtidigt titta på ett tidigare inspelat program. Jag är skeptisk... Kanske en begränsning för ADSL-kunder?
Postad 18 november 2009 - 09:39
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Telia benämner dem som "Telia Inspelare" och "Telia Inspelare Plus" där plus är den som är riktad till kunder med fiber. Plus kan spela in en sak och visa en annan, den utan plus kan det inte och är ett resultat av bandbreddsbegränsning för ADSL kunder.
Inspelningarna kommer taggas med metadata oavsett om det är plus eller inte och inbyggda disken är 320Gb.
Tjänsten kräver aktivering via kundtjänst, och är begränsad till 2 Inspelare Plus per kund.
Är det nån skillnad i kostnad eller är det bara fiber/adsl som skiljer?
Postad 18 november 2009 - 09:54
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Inspelningarna kommer taggas med metadata...
Som säger vadå?
Postad 18 november 2009 - 10:16
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Han menar säkert titel, datum och den text som finns på epg? Eller?
Postad 18 november 2009 - 10:19
gunnargren76
-
gunnargren76
-
Rookie
-
5 inlägg
Fler som inte kommer in på Mina sidor på telia?
Postad 18 november 2009 - 10:46
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Telia benämner dem som "Telia Inspelare" och "Telia Inspelare Plus" där plus är den som är riktad till kunder med fiber. Plus kan spela in en sak och visa en annan, den utan plus kan det inte och är ett resultat av bandbreddsbegränsning för ADSL kunder.
Inspelningarna kommer taggas med metadata oavsett om det är plus eller inte och inbyggda disken är 320Gb.
Tjänsten kräver aktivering via kundtjänst, och är begränsad till 2 Inspelare Plus per kund.
Man blir ju lite nyfiken på vilken relation som Rebellion Instigator har till Telia med tanke på den initierade information som bjuds (och även i föregående inlägg). Det brukar vara kutym, speciellt i den här tråden, att informera om man är anställd på, eller på något annat sätt har en relation till, Telia. Så Rebellion Instigator, vad gäller i ditt fall? /Peter Cigéhn
Postad 18 november 2009 - 11:38
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
1. Är det nån som vet när dom har tänkt fixa så man kan se på en kanal och spela in på en annan? 2. Den boxen man redan har, har man köpt den? Eller kan man byta in den mot PVR varianten mot nån kostnad?
Gick det att beställa tjänsten PVR redan nu eller måste man vänta till nästa vecka?
Postad 18 november 2009 - 12:52
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Gick det att beställa tjänsten PVR redan nu eller måste man vänta till nästa vecka?
Som jag förstod det så gick det att beställa boxen men den skickas inte förrens nästa vecka.
Postad 18 november 2009 - 13:23
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Som jag förstod det så gick det att beställa boxen men den skickas inte förrens nästa vecka.
Hur? Bara i butik eller via Mina Sidor?
Postad 18 november 2009 - 13:29
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Så vilka begränsningar finns då för Telia Inspelare respektive Telia Inspelare Plus? Kan man spela in två kanaler och samtidigt titta på ett tidigare inspelat program på Plusversionen men bara spela in en kanal på ADSL-varianten?
Postad 18 november 2009 - 15:29
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Nu vet jag inte om detta varit uppe tidigare men rykten florerar att det skall komma en app till iPhone som gör att man skall kuna styra sina inspelningar via denna.
Det skulle vara en riktigt trevlig funktion utöver att styra inspelningarna via Mina Sidor!
Postad 18 november 2009 - 15:44
J031
-
J031
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har precis avslutat ett samtal med kundtjänst och det gick inte att beställa PVR. Jag skulle återkomma under nästa vecka för först då kan beställningar göras, har tydligen något att göra med Telias julkampanj som startar den 23:e.
Postad 18 november 2009 - 18:29
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
1) Varningar utdelade för det eviga OT snacket
Vad är OT?
Redigerat av ansgar, 18 november 2009 - 18:31.
Postad 18 november 2009 - 18:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Vad är OT?
Off Topic, saker som inte hör till ämnet och saboterar tråden.
Postad 18 november 2009 - 18:46
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Hej! Jag har en LG pt85 TV med inbyggd h-disk! Undrar bara om det är någon som vet om man kan få till det på något vis så att man kan spela in från telia digital-tv med dom funktionerna som finns i tv'n?
Mvh
Johan
Varför inte! Intressant att höra hur det går för dig. Off Topic, saker som inte hör till ämnet och saboterar tråden.
Aha, det kunde han ju skrivit. För övrigt tycker jag inte det finns nåt som inte hör hemma i denna livliga tråd! Den handlar om Telias bredbandsTV och där inkluderar vi varianter och möjlheter och jämför även med andra system! Detta skulle däremot kunna vara OT (Off Topic)
Redigerat av ansgar, 18 november 2009 - 18:47.
Postad 18 november 2009 - 18:47
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Aha, det kunde han ju skrivit.
Det är en gängse term som varit vedertagen under rätt många år nu  För övrigt tycker jag inte det finns nåt som inte hör hemma i denna livliga tråd!
Vad bra. Då är bara rätt saker dolda
Postad 18 november 2009 - 18:54
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Det är en gängse term som varit vedertagen under rätt många år nu
Vad bra. Då är bara rätt saker dolda 
Har ni plockat bort inlägg eller flyttat dem till rätt tråd?
Postad 18 november 2009 - 19:02
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Har ni plockat bort inlägg eller flyttat dem till rätt tråd?
Dom ligger dolda. Ser ingen anledning att flytta inlägg där folk kallar varandra idioter till en ny tråd  Inte heller inlägg som inte har något med ämnet att göra. Vill man prata om något annat startar man helt enkelt en ny tråd om ämnet, om det inte redan finns en någonstans på forumet.
Postad 18 november 2009 - 21:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Får man vara nyfiken och fråga exakt vad det var som hände 03:37? Jag vill bara veta om mina tidigare spekulationer och uppkomsten av timeout-buggen stämmer eller inte... 
Kan väl säga kort att det alltså är en bug i browsern som orsakar detta. Det har med timers att göra och är såvitt jag vet ett känt fel med den aktuella browsern. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 18 november 2009 - 22:19
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Kan väl säga kort att det alltså är en bug i browsern som orsakar detta. Det har med timers att göra och är såvitt jag vet ett känt fel med den aktuella browsern.
Markus Johansson Telia Kundservice
Jo, jag vet vad problemet är på klientsidan (boxen). Men vad hände 03:37 på serversidan i Telias nät? Ställdes klockan på någon server som distribuerar systeminformation som går ut till alla boxar, som gjorde att timerhanteringen ballar ur i alla boxar (nåja, åtminstoen 1510 och 1910 som är baserad på Mozilla vill säga och att 19x3 boxarna förblev opåverkade eftersom dom körWebkit)? Eller? /Peter Cigéhn
Postad 18 november 2009 - 22:40
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Jo, jag vet vad problemet är på klientsidan (boxen). Men vad hände 03:37 på serversidan i Telias nät? Ställdes klockan på någon server som distribuerar systeminformation som går ut till alla boxar, som gjorde att timerhanteringen ballar ur i alla boxar (nåja, åtminstoen 1510 och 1910 som är baserad på Mozilla vill säga och att 19x3 boxarna förblev opåverkade eftersom dom körWebkit)? Eller?
Antar att man kan räkna ut när buggen händer på klientsidan eftersom att man vet vad som går fel. Infon om att det skulle hända var känd för mig redan innan det skedde men jag hade inte tid att skriva det här på kvällen. Jag vet att 1903 och 1963 inte har buggen så jag antar att du är på rätt spår Nu finns en plan på hur man löser detta så det inte ska hända i framtiden, och det är ju det viktiga. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 19 november 2009 - 08:10
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Och så rök det några inlägg igen.
Har ni andra saker att ta upp, starta en tråd om ämnet, förstör inte den här tråden.
Postad 19 november 2009 - 10:59
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Och så rök det några inlägg igen.
Har ni andra saker att ta upp, starta en tråd om ämnet, förstör inte den här tråden.
Vad är det för inlägg som Censureras? - Har vi fått Telia som Moderator?
Postad 19 november 2009 - 12:01
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Vad är det för inlägg som Censureras? - Har vi fått Telia som Moderator?
Läser du dåligt? Inlägg inte relaterade till Telias Digital-TV censureras. Nej det är väl administratorn (inlägget innan ditt) som censurerar
Postad 19 november 2009 - 12:45
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Vad är det för inlägg som Censureras?
Inlägg som inte hör till ämnet ... som trådrubriken lyder behandlar tråden detta ämne: * Officiell Tråd - Telias Digital-TV *
Postad 19 november 2009 - 13:12
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice Kan man använda Motorolas IR extender ( USB120IR IR Extender) eller är USB utgångarna helt avstängda på alla Telia varianter av VIP19XX? Motorola USB120IR IR Extender
Postad 19 november 2009 - 15:24
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Inlägg som inte hör till ämnet ... som trådrubriken lyder behandlar tråden detta ämne:
* Officiell Tråd - Telias Digital-TV *
Kanske god ide att namna var de flyttats eller varför de tagits bort, svårt annars att förstå ... OT har stora tolkningsmöjligheter ... fösvarar inte det som gjorts då jag inte kan ta ställning ens - bra med forum som håller sig till ämnet och där det inte e onödigt tjat ...
Redigerat av kentrj, 19 november 2009 - 15:28.
Postad 19 november 2009 - 18:04
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Någon mer som haft stora problem idag ?
Min tv började strula på morgonen när dottern skulle titta på tv
innan det var skoldags. Tv:n var helt svart men kanalinfon visades,kanallistan
fungerade men ingen bild.
Testade att starta om boxen nu för en timme sedan och fick bara
en gul prick att lysa vid uppstart. Testade att starta om modemet
och då gick det att få prickarna att börja jobba allafall men bilden
var som för ett par veckor sen,frysningar och fyrkanter.
Även Internet låg nere, inga sidor kunde visas
Drog ur strömmen ur modemet och satt tillbaka och nu verkar allt fungera igen ?
Vad hände ?
Några problem i nätet eller var det något i mitt modem som hängt sig ?
Postad 19 november 2009 - 18:32
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Några problem i nätet eller var det något i mitt modem som hängt sig ?
Med tanke på att det fungerade att starta om modemet så var det antaligen det. Att ha i åtanke när det nog är modemet om du har problem med mer än en tjänst samtidigt. Om en omstart av modemet inte löser problemet så bör man kontrollera kablar och vilka lampr som lyser på modemet. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 19 november 2009 - 18:33.
Postad 19 november 2009 - 19:04
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Med tanke på att det fungerade att starta om modemet så var det antaligen det.
Att ha i åtanke när det nog är modemet om du har problem med mer än en tjänst samtidigt. Om en omstart av modemet inte löser problemet så bör man kontrollera kablar och vilka lampr som lyser på modemet.
Ok. kan det vara så att modemet precis som boxen ibland behöver göras strömlöst ? Det har jag nog inte gjort någon gång sen det installerades.
Postad 20 november 2009 - 21:37
joek
-
joek
-
Användare
-
-
110 inlägg
Är det fler än jag som upplever att Telia IPTV är mer instabilt än vanligt för tillfället?
Under den senate veckan har min 1910 kraschat (ingen bild/inget ljud och varken grön eller röd diod lyser) två gånger, och nu efter att ha tittat på SVT play har GUI:t fastnat på sidan Programbibliotek med ett timglas och något dialogliknande som säger "categoriesPage: handleChannelChange", grön prick och "Confirm" när jag försöker byta kanal.
/jonas
Postad 20 november 2009 - 22:00
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Är det fler än jag som upplever att Telia IPTV är mer instabilt än vanligt för tillfället?
Under den senate veckan har min 1910 kraschat (ingen bild/inget ljud och varken grön eller röd diod lyser) två gånger, och nu efter att ha tittat på SVT play har GUI:t fastnat på sidan Programbibliotek med ett timglas och något dialogliknande som säger "categoriesPage: handleChannelChange", grön prick och "Confirm" när jag försöker byta kanal.
/jonas
Nej, inga problem här. Det var så länge sedan jag hade något problem så jag minns faktiskt inte längre när det var. Har fiber och en 1910 och en 1510. /A
Postad 20 november 2009 - 22:20
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
/jonas
Lite segare än vanligt vid kanalbyten, menyer osv fast man har fiberlan.
Postad 21 november 2009 - 09:49
tomaxx
-
tomaxx
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Jag har en 1910-box inkopplad via HDMI till en Philips LCD 32". I HDMI-ingången bredvid har jag en PS3 kopplad. På senare tid har jag haft de problem med att ljudet försvinner från Motorlaboxen när jag switchat HDMI-ingången på TV:n och tillbaka som jag sett att fler verkar ha haft.
Nu har det dock gått ett steg längre. Om min 1910-box är i standby-läge (röd lampa) och jag startar PS3:an och växlar HDMI-kanal till denna så dör 1910-boxen helt. Hur är detta möjligt? Finns det något allmänt HDMI-bekymmer som orsakar detta och ljudbortfallet?
Någon som har en aning eller liknande problem? Det har dykt upp på senare tid (~ några månader).
Tack!
Postad 21 november 2009 - 23:35
joek
-
joek
-
Användare
-
-
110 inlägg
/jonas
Ikväll kunde jag återupprepa problemet med att GUI:t hakar upp sig med timglas på sidan Programbibliotek. Efter att ha tittat på ett avsnitt av Morden på SVT Play backade jag tillbaka (med Back). På sista sidan innan man är tillbaka till huvudmenyn (?) fastnar man. Om man försöker byta kanal får man 'dialogen' jag beskrev tidigare. Ikväll kom jag i alla fall loss genom att trycka på TV/EXIT efter grön. /jonas
Postad 22 november 2009 - 10:54
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Ikväll kunde jag återupprepa problemet med att GUI:t hakar upp sig med timglas på sidan Programbibliotek. Efter att ha tittat på ett avsnitt av Morden på SVT Play backade jag tillbaka (med Back). På sista sidan innan man är tillbaka till huvudmenyn (?) fastnar man. Om man försöker byta kanal får man 'dialogen' jag beskrev tidigare. Ikväll kom jag i alla fall loss genom att trycka på TV/EXIT efter grön.
Vet du vilket program i listan det var du tittat på? Tittade du klart så den hoppade till menyn eller avbröt du i eftertexterna? Jag har försökt återskapa problemet här men inte lyckats. Jag har dock upptäckte något lustigt i programlistan ibland när man trycker på OK och tittar på en kanal, flyttar markören så den "scrollar" och sen trycker på höger eller vänsterpil så hoppar den över kanaler. Någon som lyckas komma fram till vad som händer och när det händer? Markus Johansson Telia kundservice
Postad 22 november 2009 - 11:09
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Jag har en 1910-box inkopplad via HDMI till en Philips LCD 32". I HDMI-ingången bredvid har jag en PS3 kopplad. På senare tid har jag haft de problem med att ljudet försvinner från Motorlaboxen när jag switchat HDMI-ingången på TV:n och tillbaka som jag sett att fler verkar ha haft.
Nu har det dock gått ett steg längre. Om min 1910-box är i standby-läge (röd lampa) och jag startar PS3:an och växlar HDMI-kanal till denna så dör 1910-boxen helt. Hur är detta möjligt? Finns det något allmänt HDMI-bekymmer som orsakar detta och ljudbortfallet?
Jag har tidigare skrivit om att ibland verkar en del utrustning tappa ljudet, detta verkar bero på att något går fel med HDCP. Det låter som att din TV beter sig lustigt med HDCP över HDMI helt enkelt, när boxen dör antar jag att du menar att den slocknar helt? Hur får du då igång boxen igen? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 november 2009 - 13:45
tomaxx
-
tomaxx
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har tidigare skrivit om att ibland verkar en del utrustning tappa ljudet, detta verkar bero på att något går fel med HDCP. Det låter som att din TV beter sig lustigt med HDCP över HDMI helt enkelt, när boxen dör antar jag att du menar att den slocknar helt? Hur får du då igång boxen igen?
Hej, tack för svar. Precis, boxen slocknar helt när jag sätter igång PS3. Då drar jag ur strömsladden och sätter i den igen så fungerar boxen på nytt. Du har nog rätt med att problemet kanske ligger i tv:n, men det konstiga är att det funkat bra fram tills för ett litet tag sedan, ungefär samtidigt som det verkar ha blivit fler som har problem med HDMI och ljud.
Postad 22 november 2009 - 19:13
linusjohansson84gmailcom
-
linusjohansson84gmailcom
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Under Bruno filmen finns det två alternati, en valig version och en som är i HD.
Funkar detta med adsl eller bara för fiber? Någon som testat?
Postad 22 november 2009 - 20:37
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag har tidigare skrivit om att ibland verkar en del utrustning tappa ljudet, detta verkar bero på att något går fel med HDCP. Det låter som att din TV beter sig lustigt med HDCP över HDMI helt enkelt, när boxen dör antar jag att du menar att den slocknar helt? Hur får du då igång boxen igen?
Efter senaste fw uppdateringen (eller om det var näst senaste) så kan jag få svart bild utan ljud när jag byter kanal, skiftar man kanal igen fram och åter så är det OK igen
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|