Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 juli 2010 - 10:14

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Det låter ju helt sjukt länge! Min klarar vid normal användning MAX 2 dygn. Detta innebär kollar lite mail, ringer några samtal, ett par foton, uppdaterar nån app då och då. Använder jag telefonen riktigt sparsamt så kanske den når upp till 2,5 dygn. Visst jag har en del widgets men jag har ökat uppdateringsintervallen rätt mycket och har inte autosynk på så många appar. Jag tror inte heller att det är nån app som håller den "vaken" under natten för jag brukar max tappa 5-10 % under natten. Tips?

vid normal användning så håller min mobil kanske 2-3 dagar (normal användning för mig är ganska lite). anledningen till att jag kan få den att hålla så länge om jag knappt använder den är nog att jag uppdaterar allt manuellt, förutom 3g watchdog. Plus att jag inte har GPS, BT eller WIFI igång om jag inte använder det.
Jag kör även taskkiller...

Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig.. :)

Redigerat av z i p p o o, 20 juli 2010 - 10:15.

Postad 20 juli 2010 - 11:35

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

vid normal användning så håller min mobil kanske 2-3 dagar (normal användning för mig är ganska lite). anledningen till att jag kan få den att hålla så länge om jag knappt använder den är nog att jag uppdaterar allt manuellt, förutom 3g watchdog. Plus att jag inte har GPS, BT eller WIFI igång om jag inte använder det.
Jag kör även taskkiller...

Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig.. :P

Du sa 120 timmar. Det var nog det han reagerade på . Det är 5 dygn. Ganska imponerande samtidigt ganska tveksamt om inte telefonen går i viloläge.
Nej behöver ni inte ladda mer än varannan natt skall ni vara nöjda.

Postad 20 juli 2010 - 11:59

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Via Bluetooth förde jag över en fil från datorn till telefonen. Jag godkänner att ta emot filen och när det är klart står "Filen har sparats".
Det är en .apk fil och som jag vill installera.
Kopplar jag telefonen via USB till datorn, så ser jag att filen finns på SD-kortet.

Frågan är hur jag kan installera programmet i telefonen?
Kan inte klura ut hur jag ska kunna se filen ifrån telefonen.

Redigerat av Core2, 20 juli 2010 - 12:23.

Postad 20 juli 2010 - 12:31

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Via Bluetooth förde jag över en fil från datorn till telefonen. Jag godkänner att ta emot filen och när det är klart står "Filen har sparats".
Det är en .apk fil och som jag vill installera.
Kopplar jag telefonen via USB till datorn, så ser jag att filen finns på SD-kortet.

Frågan är hur jag kan installera programmet i telefonen?
Kan inte klura ut hur jag ska kunna se filen ifrån telefonen.

Installera en filhanterare t.ex Androidzip och leta upp den den vägen....installera

Redigerat av Unregistered1193, 20 juli 2010 - 12:32.

Postad 20 juli 2010 - 13:13

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Installera en filhanterare t.ex Androidzip och leta upp den den vägen....installera

Den hittade jag inte på marknaden, så det blev Astro. Fungerar precis som jag ville.
Tack i alla fall!
Bifogad fil  AmbientTime.png   65,91K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 juli 2010 - 13:37

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Du sa 120 timmar. Det var nog det han reagerade på . Det är 5 dygn. Ganska imponerande samtidigt ganska tveksamt om inte telefonen går i viloläge.
Nej behöver ni inte ladda mer än varannan natt skall ni vara nöjda.

Enligt "Spare Parts" så går inte telefonen i viloläge iaf... men enligt mobilens egna "batteriförbrukning" i inställningar så gör den det, så Spare Parts kanske visar fel.

I vilket fall som helst så är jag nöjd med batteritiden nu :P just nu 95h och 12% kvar. (men jag har semester så den används inte så mkt)

Postad 20 juli 2010 - 13:51

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Den hittade jag inte på marknaden, så det blev Astro. Fungerar precis som jag ville.
Tack i alla fall!
Bifogad fil  AmbientTime.png   65,91K   0 Antal nerladdningar

Finns det någon liknande lockscreen fast med de nio "lösenordsprickarna" istället? Vill dels ha en ny lockscreen och dels kunna ha lås på utan att behöva låsa upp mobilen för att komma till låset.

Postad 21 juli 2010 - 10:06

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ha lite hjälp och tips angående kameran i X10an, det är nämligen så att den är helt värdelös i mörker, både om jag vill ta ett kort eller filma.
Jag har kollat och pillat i inställningarna utan ngt som helst resultat...
Det kan väl inte stämma att denna kameran är såhär dålig?
Kanske är det just min mobil det är fel på??
Tacksam för svar och tips..

Mvh Micke

Redigerat av dallan1981, 21 juli 2010 - 10:17.

Postad 21 juli 2010 - 18:35

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja ha lite hjälp och tips angående kameran i X10an, det är nämligen så att den är helt värdelös i mörker, både om jag vill ta ett kort eller filma.
Jag har kollat och pillat i inställningarna utan ngt som helst resultat...
Det kan väl inte stämma att denna kameran är såhär dålig?
Kanske är det just min mobil det är fel på??
Tacksam för svar och tips..

Mvh Micke

jag kan inte hjälpa dig men jag kan konstatera att min kamera också är värdelös i mörker...

Postad 21 juli 2010 - 19:45

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Nu har jag badat med min X10... ;) :) ska se om den klarade av det :lol: Ligger på tork

Postad 21 juli 2010 - 19:47

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Nu har jag badat med min X10... :lol: ;) ska se om den klarade av det :) Ligger på tork

Gjorde en kort visit ner i plurret med min med för drygt två månader sedan. Den lever än i dag :)
Trots att vätskeindikatorn på batteriet "utlöstes".

Postad 21 juli 2010 - 20:25

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Gjorde en kort visit ner i plurret med min med för drygt två månader sedan. Den lever än i dag :)
Trots att vätskeindikatorn på batteriet "utlöstes".

Hade den i fickan på badshortsen... och var säkert nere i badet 5-10 minuter. Den ligger på tork brevid den bärbara datorns fläkt nu. Den blinkade till lite blått förut och ser ut att ta emot laddström. Nu är det lite grått i kanten av displayen men jag låter den torka lite till innan jag provar igen.

Hur länge hade du den på tork innan den funkade igen?

Badade med en c902 förra sommaren som klarde av doppet förutom att kameran och bluetooth lade av. Annars så får det gå på drulleförsäkringen (igen)

Postad 21 juli 2010 - 21:35

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0

jag kan inte hjälpa dig men jag kan konstatera att min kamera också är värdelös i mörker...

Okok, ah då är det väl så att X10ans kamera helt enkelt suger i mörker, tyvär.

Man trodde/tycker ju faktiskt att den skulle hålla en lite högre nivå... inte ens en blixt i kameran heller, riktigt illa SE.

Postad 21 juli 2010 - 23:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Okok, ah då är det väl så att X10ans kamera helt enkelt suger i mörker, tyvär.

Man trodde/tycker ju faktiskt att den skulle hålla en lite högre nivå... inte ens en blixt i kameran heller, riktigt illa SE.

Har nåt fått dig att tro att du skulle få blixt med X10an?

Postad 21 juli 2010 - 23:41

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

inte för att frågan var riktad till mig men jag antar att han bara menar att det skulle vara trevligt med blixt.

Postad 22 juli 2010 - 10:39

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Hade den i fickan på badshortsen... och var säkert nere i badet 5-10 minuter. Den ligger på tork brevid den bärbara datorns fläkt nu. Den blinkade till lite blått förut och ser ut att ta emot laddström. Nu är det lite grått i kanten av displayen men jag låter den torka lite till innan jag provar igen.

Hur länge hade du den på tork innan den funkade igen?

Badade med en c902 förra sommaren som klarde av doppet förutom att kameran och bluetooth lade av. Annars så får det gå på drulleförsäkringen (igen)

Lite fukt kvar i skärmen, men den startar och pekskärmen funkar. Den får ligga på tork idag med. :)

Postad 22 juli 2010 - 13:19

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0

Har haft min x10:a sen release typ, och har överhuvudtaget inte använt kameran seriöst förens nu här i dagarna, givetvis hade det varit fint med en blixt i x10:an och att den klarade av mörker allmänt bättre- den är ju verkligen dålig som den är.

Sen en annan sak som jag tycker är lite vagt, är att jag använder dagligen appen "Sveriges Radio" när jag befinner mig på jobbet, och telefonens batteri klarar inte ens av en vanlig arbetsdag (ca 8 tim) av radiolyssnande, utan dör efter ca 4-6 timmar...illa!

Utöver dessa två negativa synpunkter, så tycker jag om telefonen väldigt bra.

Mvh Micke

Postad 22 juli 2010 - 14:25

Blixten9
  • Blixten9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har haft min x10:a sen release typ, och har överhuvudtaget inte använt kameran seriöst förens nu här i dagarna, givetvis hade det varit fint med en blixt i x10:an och att den klarade av mörker allmänt bättre- den är ju verkligen dålig som den är.

Sen en annan sak som jag tycker är lite vagt, är att jag använder dagligen appen "Sveriges Radio" när jag befinner mig på jobbet, och telefonens batteri klarar inte ens av en vanlig arbetsdag (ca 8 tim) av radiolyssnande, utan dör efter ca 4-6 timmar...illa!

Utöver dessa två negativa synpunkter, så tycker jag om telefonen väldigt bra.

Mvh Micke

Tror inte det finns någon mobil som klarar att streama i 8 timmar ;) Är du i behov av att lyssna på webradion så mycket så köp ett extra batteri :) Jag har ett med mig i reserv om jag vet att jag är ifrån ett eluttag länge och är i behov att använda telefonen mycket.

Postad 22 juli 2010 - 18:14

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Tror inte det finns någon mobil som klarar att streama i 8 timmar :D Är du i behov av att lyssna på webradion så mycket så köp ett extra batteri :) Jag har ett med mig i reserv om jag vet att jag är ifrån ett eluttag länge och är i behov att använda telefonen mycket.

Lyssna på fm-radio via mw600 istället :blush:

Postad 22 juli 2010 - 19:41

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0

Lyssna på fm-radio via mw600 istället :blush:

Vad är det?, tell me more.. :)

Edit: jaha, du menar det trådlösa handsfreet, å dra ännu mer ström :D

Redigerat av dallan1981, 22 juli 2010 - 20:00.

Postad 22 juli 2010 - 19:44

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Vad är det?, tell me more.. :)

Du har ju radio i blåtandsheadsetet (MW600) som du fick med X10an. :blush:

Postad 22 juli 2010 - 20:15

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0

Du har ju radio i blåtandsheadsetet (MW600) som du fick med X10an. :)

Hmm, utan att behöva streama ifrån x10:an???! B) :blush: :lol: :blush:

Hmm, utan att behöva streama ifrån x10:an???! B) :D :blink: :blush:

Edit: (igen) :blush: .... det hade den ju, ska ladda detta fullt nu, å hoppas att batterierna i den håller lääängre :rolleyes:

Det borde väl hålla mkt längre?, plus att jag inte behöver stjäla batteri från x10:an..

Redigerat av dallan1981, 22 juli 2010 - 20:28.

Postad 22 juli 2010 - 21:14

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det håller i alla fall mycket längre för mig och din x10 lär hålla betydligt bättre också :)

Postad 22 juli 2010 - 22:02

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
hum..enligt mitt pc-c så finns det en ny version ute av programvaran till min x10?
kan det stämma?
har basband 1.1.27 nu, är inte det den senaste?

vad sparas förresten i den här backup & restore-appen?
har allt ikryssat, betyder det att telefonen är sig helt lik om man kör en update eller en reparation tex?
får jag tillbaka alla appar och allt då?

nån som testat och vet?

Postad 22 juli 2010 - 23:02

Unregistered0e3ea284
  • Unregistered0e3ea284
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har ständigt ett "i" uppe i vänstra hörnet. När jag rullar ner så visar det ett meddelande från Telenor.. Klickar jag på det så återgår det bara till startskärmen och "i"´t ligger kvar.
Hur f-n blir jag kvitt det?
Telenorbrandad är den då då såklart.

Postad 22 juli 2010 - 23:42

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

hum..enligt mitt pc-c så finns det en ny version ute av programvaran till min x10?
kan det stämma?
har basband 1.1.27 nu, är inte det den senaste?

vad sparas förresten i den här backup & restore-appen?
har allt ikryssat, betyder det att telefonen är sig helt lik om man kör en update eller en reparation tex?
får jag tillbaka alla appar och allt då?

nån som testat och vet?

Det är senaste, jao. Fick den OTA imorse faktiskt! :) Obrandat då. Har saknat en uppdatering rätt länge. x) Det enda jag har att anmärka på är att tangentbordet faktiskt blivit sämre. Kanske för att jag är helt invand med det jag hade innan? Men det går fort att vänja sig så. :blush:

Postad 23 juli 2010 - 07:52

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som har förslag på en bra bälteshållare/väska för telefonen? Ser inte ut som SE erbjuder något sådant som orginaltillbehör, lite märkligt kan tycka.

Kan lägga till att batteritiden är kraftigt förbättrad på min telefon sedan den senaste uppdateringen, kör i varje fall två dygn mellan laddningarna vid normal användning. Tycker jag är helt ok. Är rent generellt väldigt nöjd med telefonen, två grejor som stör mej en del dock:

a)Skärmlåset (blixlåset). Tycker jag är lamt, måste ofta dra både två och tre gånger. Några förslag på alternativ?
b)Kameraknappen. Svara väldigt dåligt, både när jag ska aktivera kameran och när jag ska ta bilder. Andra med samma problem?

Mvh,
Bo

Postad 23 juli 2010 - 08:06

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som har förslag på en bra bälteshållare/väska för telefonen? Ser inte ut som SE erbjuder något sådant som orginaltillbehör, lite märkligt kan tycka.

Kan lägga till att batteritiden är kraftigt förbättrad på min telefon sedan den senaste uppdateringen, kör i varje fall två dygn mellan laddningarna vid normal användning. Tycker jag är helt ok. Är rent generellt väldigt nöjd med telefonen, två grejor som stör mej en del dock:

a ) Skärmlåset (blixlåset). Tycker jag är lamt, måste ofta dra både två och tre gånger. Några förslag på alternativ?
b ) Kameraknappen. Svara väldigt dåligt, både när jag ska aktivera kameran och när jag ska ta bilder. Andra med samma problem?

Mvh,
Bo

Jag håller med om bägge punkterna.
a. Gällande skärmlåset skulle jag även vilja ha ett alternativ, gillar HTC varianten där man bara "drar neråt".
b. Jag har tröttnat på detta och lagt till en genväg på hemskärmen.

Vill du ha en väska/fodral/hållare så kan jag rekommendera Ebay. Jag har redan köpt billaddare, bilhållare, 2 fodral mm då det i princip är gratis. ( bilhållare+ laddare = ca 50 kr ink frakt) :)

Redigerat av tanion, 23 juli 2010 - 08:09.

Postad 23 juli 2010 - 09:03

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0

a)Skärmlåset (blixlåset). Tycker jag är lamt, måste ofta dra både två och tre gånger. Några förslag på alternativ?
b)Kameraknappen. Svara väldigt dåligt, både när jag ska aktivera kameran och när jag ska ta bilder. Andra med samma problem?

Mvh,
Bo

Hej! Jag studerade länge vilken väska jag skulle ha, och det blev tillsist en väska med nerfällbart skydd över skärmen ifrån TheMobilstore.

Är mkt nöjd med den, den kostar 254kr med frakt. Kommer inte ihåg namnet dock, men det finns 2st olika svarta väskor, och jag valde den smidigare varianten utav dom två.

Edit: LCN2 Heter väskan jag valde, kanonbra helt enkelt, och telefonen blir även bra skyddad över skärmen.

Redigerat av dallan1981, 23 juli 2010 - 09:00.

Postad 23 juli 2010 - 11:35

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Jag studerade länge vilken väska jag skulle ha, och det blev tillsist en väska med nerfällbart skydd över skärmen ifrån TheMobilstore.

Ser lite "tjock" ut. Kan du mäta tjockleken med mobilen i?
Den som de skriver "original väska", som man stoppar ner telefonen i, ser lite tunnare ut. Såg du väskorna innan du köpte, eller gick du på bilderna?
Vore ju smidigt om man kunde se dem live först. :)

Postad 23 juli 2010 - 11:55

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0

Ser lite "tjock" ut. Kan du mäta tjockleken med mobilen i?
Den som de skriver "original väska", som man stoppar ner telefonen i, ser lite tunnare ut. Såg du väskorna innan du köpte, eller gick du på bilderna?
Vore ju smidigt om man kunde se dem live först. :)

Den ena modellen är tjock ja, därför valde jag min modell LCN2, den är väl ca 3mm tjock på alla ställen, ett lager skinn lixom..

Postad 23 juli 2010 - 12:45

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Om ni är intresserade av läderväskor så har Noreve en riktigt fin som går att styla på ett flertal olika sätt

http://www.noreve.co..._Tradition.html

Kostar lite mer men enligt mig värda sitt pris, har haft mitt fodral sen jag x10 släpptes.

Postad 23 juli 2010 - 12:54

jumjum78
  • jumjum78
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som kan tipsa om en bättre dialer som klarar svensk T9.

Postad 23 juli 2010 - 13:58

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon som kan tipsa om en bättre dialer som klarar svensk T9.

Jag använder aContacts, vet inte om den klarar svenskt T9 men det är en en kanonsnabb app som är väldigt populär.

Postad 23 juli 2010 - 13:58

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Uppdaterade till den nya uppdateringen. Var det någon annan som fick ett nytt program Creatouch där man kan göra nya snygga bakgrunder?

Postad 23 juli 2010 - 16:05

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Uppdaterade till den nya uppdateringen. Var det någon annan som fick ett nytt program Creatouch där man kan göra nya snygga bakgrunder?

Inte vad jag sett, har du fått? :)

Postad 23 juli 2010 - 16:56

Unregistered8369b8a4
  • Unregistered8369b8a4
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
försökt leta men finner inget svar, någon här kanske? Jag har bluetooth i bilen (fabriksmonterad) och allt är frid och fröjd att hitta telefonen den parar sig vackert med bilen, men jag får inte upp min telefonbok i bilens display. Detta har fungerat klockrent med andra mobiler. Någon inställning i X10:an? Jag har tagit emot samtal när jag kört så allt funkar så, men som sagt min telefonbok? No entries står det i fönstret.

Postad 23 juli 2010 - 17:01

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Inte vad jag sett, har du fått? :)

Jepp. Hittade ett sådan app. Varför har jag numera en ikon
som heter com.sonyericsson?

Postad 23 juli 2010 - 17:13

Hjohan
  • Hjohan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har ständigt ett "i" uppe i vänstra hörnet. När jag rullar ner så visar det ett meddelande från Telenor.. Klickar jag på det så återgår det bara till startskärmen och "i"´t ligger kvar.
Hur f-n blir jag kvitt det?
Telenorbrandad är den då då såklart.

Samma fel hos mig. Blir inte klok på hur jag ska bli av med detta irriterande meddelande...

Har provat ta bort alla sms, både från telefonminne och sim. Samt rensat SD kortet från sms...

Någon som vet vad det innebär och hur man får bort detta??

Postad 23 juli 2010 - 17:38

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Någon som hade koll på vad som sparas av det här backup and restore som man fick med i ota-uppdateringen?

Anledningen att jag frågar var ju för att mitt pc-c vill uppdatera min x10 trots att jag fick en ota-uppdatering till 1.1.27.
Inte kan det vara nån skillnad på ota- och pc-c-uppdateringen?

Vill ju inte förlora alla appar och sånt bara för att uppdatera.
Ser ju att apparna inte inkluderas i listan där man kan bocka i vad som ska sparas.

Postad 23 juli 2010 - 18:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Nej, det lär väl vara samma, då 1.1.27 är den senaste.

Postad 23 juli 2010 - 19:27

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nej, det lär väl vara samma, då 1.1.27 är den senaste.

Varför vill den uppdatera åt mig då?
Knepigt..

Uppdaterade dessutom pc-c igår när jag startade datorn igår så den borde ju vara uppdaterad och ha koll på läget, så vad göra?

Förresten det här creatouch som nån fått hem på sin x10, nåt sånt har då inte jag fått på min?

Postad 23 juli 2010 - 19:39

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Varför vill den uppdatera åt mig då?
Knepigt..

Uppdaterade dessutom pc-c igår när jag startade datorn igår så den borde ju vara uppdaterad och ha koll på läget, så vad göra?

Förresten det här creatouch som nån fått hem på sin x10, nåt sånt har då inte jag fått på min?

Finns gratis på PlayNow...bara att dra hem dyngan...

Postad 23 juli 2010 - 19:43

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Fick inte heller, men det är bara att hämta på Play Now om du vill ha.

Postad 23 juli 2010 - 19:57

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0
Creatouch fick jag oxå i senaste uppdaten, det e enligt mig ett fult och helt värdelöst program..

Postad 23 juli 2010 - 21:26

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej,

Har lite frågor:

1. Jag hittar inte längre (möjligen efter 1.1.27 update) "Play Now"-appen. Den går heller inte att nå inifrån Mediascape. Hur får jag tillbaka denna?

2. Tycker att widget-klockan på HTC:s mobiler är snygg. Har en widget som tidigare liknade HTC's variant, men verkade i senaste utgåvan fått omdesignats, p.g.a. påtryckningar från HTC. Dock har jag nyligen sett denna HTC-widget i en tidning visande en X10-mini (har jag för mig). Finns någon liknade klockwidget att hämta hem till X10:an?

3. Jag har en app som heter "com.sonyericsson..."-nånting (med Android-market-ikon). Den går inte att starta. Är detta min "Play Now"-app? Hur får jag bort denna konstiga app?

/M

Redigerat av eztoril, 23 juli 2010 - 21:27.

Postad 23 juli 2010 - 21:47

bengan83
  • bengan83
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej,

Har lite frågor:

1. Jag hittar inte längre (möjligen efter 1.1.27 update) "Play Now"-appen. Den går heller inte att nå inifrån Mediascape. Hur får jag tillbaka denna?

2. Tycker att widget-klockan på HTC:s mobiler är snygg. Har en widget som tidigare liknade HTC's variant, men verkade i senaste utgåvan fått omdesignats, p.g.a. påtryckningar från HTC. Dock har jag nyligen sett denna HTC-widget i en tidning visande en X10-mini (har jag för mig). Finns någon liknade klockwidget att hämta hem till X10:an?

3. Jag har en app som heter "com.sonyericsson..."-nånting (med Android-market-ikon). Den går inte att starta. Är detta min "Play Now"-app? Hur får jag bort denna konstiga app?

/M

http://www.swedroid....ead.php?t=15736

Postad 23 juli 2010 - 22:50

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

http://www.swedroid....ead.php?t=15736

Tack! Det funkade (och min com.sonyericsson... försvann :-) ).

Hur e det med HTC-klock-widgeten (flip clock)? Finns det ngn sådan app?

/M

Postad 23 juli 2010 - 22:53

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hur e det med HTC-klock-widgeten (flip clock)? Finns det ngn sådan app?

/M

Sök på "Retro Clock", det är klockan jag använder och hörde att det skulle vara precis som HTC's.

Postad 24 juli 2010 - 08:45

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Kan man få tillbaka de defaulta genvägarna på startskärmen?

Jag tog bort allt som var standard vid köp och har lagt dit egna genvägar.
Vad jag saknar är genvägen med 4 ikoner som innehöll Bluetooth, WiFi + 2 till. Genvägen låg som ett bälte över skärmen. Visst kan jag lägga till genväg för Bluetooth och WiFi, men det blir inte originalikon för dem, utan det blir ikonen för Inställningar med undertexten Bluetooth och WiFi.
Eller har någon tips om det går att byta ut ikonen för Inställningar till Bluetooth- och WiFi-ikon?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.