![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 14 december 2011 - 22:56
Postad 14 december 2011 - 23:06
en till lur eller menar du belle?
N8 med rensad Trixeo Belle.
Redigerat av micke_thorn, 14 december 2011 - 23:07.
Postad 14 december 2011 - 23:16
Några skillnader hittar du uppräknade här.Hej den här tråden har blivit lång finns det någon som kan tala om dom stora skillnaderna mellan anna och belle tack på förhand
Postad 15 december 2011 - 12:41
Svårt att inte bli nöjd med den. Funkar grymt bra. Blev en helt ny lur.
kan inte annat än hålla med, vill absolut inte byta bort N8 mot någon annan telefon tack vare trixeos Belle. Tack Trixeo.
// Tommy
Postad 15 december 2011 - 12:53
Postad 15 december 2011 - 13:09
Jag har upptäckt att den senaste Phoenix ofta kraschar vid flash, det kommer upp en ruta om att den kraschar precis när flash börjar, men om man ignorerar den rutan (tryck inte OK) så fungerar flashningen bra ändå!
Trixeo,
Skulle du ha ork att skriva en kortfattad guide hur man går tillväga.. behöver inte vara något avancerat .. typ länkar o sånt

Har Anna på telefonen just nu
Postad 15 december 2011 - 15:22
Jag har upptäckt att den senaste Phoenix ofta kraschar vid flash, det kommer upp en ruta om att den kraschar precis när flash börjar, men om man ignorerar den rutan (tryck inte OK) så fungerar flashningen bra ändå!
Precis vad som hände för mig. Första gången tryckte jag på OK-rutan och Phoenix tvärdog. Telefonen var åxo helt död. Kopplade loss den och försökte få igång den men inte ett liv i den. Körde Phoenix igen och ignorerade bara rutan och det funkade perfekt.
Postad 15 december 2011 - 16:03
Kortfattat guide har jag ju i min post för v6b? Länk till senaste Phoenix finns ett par poster tillbaka.Trixeo,
Skulle du ha ork att skriva en kortfattad guide hur man går tillväga.. behöver inte vara något avancerat .. typ länkar o sånt
Har Anna på telefonen just nu
EDIT: Guide här. Senaste Phoenix här. Min cfw v6b här.
Redigerat av trixeo, 15 december 2011 - 16:23.
Postad 15 december 2011 - 16:27

Och snö får man se för första gången detta halvåret för i Götet e det ju barmark och plusgrader hela tiden..

Fråga: Om nu senaste Phoenix behagar krasha vad e det som gör den så oumbärlig jämfört med den tidigare? Den har jag aldrig fått det problemet med ju.. Några nyheter i den nya?
Postad 15 december 2011 - 16:31
Redigerat av Unregistered31511, 15 december 2011 - 16:33.
Postad 15 december 2011 - 16:40
Nej, det är inget kritiskt som uppdaterats i nyaste så det går bra med den gamla.Haha, här e man på minisemester i Sälen några dagar men nog f¨n kan man inte låta bli titta in i favotråden till frugans förtjusning så fort man kopplat upp laptopen via N8'an (givetvis)
.
Och snö får man se för första gången detta halvåret för i Götet e det ju barmark och plusgrader hela tiden..
Fråga: Om nu senaste Phoenix behagar krasha vad e det som gör den så oumbärlig jämfört med den tidigare? Den har jag aldrig fått det problemet med ju.. Några nyheter i den nya?
Postad 15 december 2011 - 17:14
Har fortfarande Anna i min lur men det kanske blir en uppdatering till Belle inom en snar framtid, fast jag är övernöjd med telefonen som den är. Tycker den har allt.
Enda minuset är Wordfeud.
Postad 16 december 2011 - 12:05
Börjar bli less på att vänta på officielle Belle släppet så jag tänkte ge trixeos version en chans.
Vad behöver jag tänka på innan jag flashar?
Ska jag ta backup innan?
Försvinner kontakter,sms,anteckningar etc?
Spelar det nån roll om jag har microsd-kortet i telefonen under flashen?
Postad 16 december 2011 - 13:55
Postad 16 december 2011 - 14:30
grundguide:
På svenska för dem som vill ha det och inte vill följa en guide som visar hur man "hackar" telefonen på samma gång. Det enda hack jag kör med är en hackad version av installserver.exe som gör att man slipper signera osignerade appar. Vill man göra detta så kanske jag tillägger detta senare i en annan guide. Men denna är alltså bara om man vill installera en firmware som egentligen inte är till sin egen telefon, tex för dem som har telia-produktkod.
OBS! OBS! OBS! Se mig inte som ansvarig för något problem du stöter på, för fel kan uppstå! Kom ihåg att ALDRIG försöka nedgradera en version, tex kan du INTE nedgradera från 1.1 till 1.0 igen även om valen i programmet kan finnas. Se längre ned i posten för "Dead Phone Flashing" - Om din telefon skulle dö pga att datorn/Phoenix/telefonen hänger sig under flashningen. Nedgradering är dock möjlig till version 11.5 Scandinavia DG 0598984.
OBS! Om du följer denna guide så kommer ALLT det du hade på din telefon att försvinna förutom det du har på ditt extra minneskort. Gör backup på det du vill spara med hjälp av Filhanteraren (Program/Kontor). Ett tips är att skippa "Inställningar" då de även kan föra med sig oriktiga inställningar. Backup på detta vis kan man bara göra om man har ett extra minneskort. Sync med Ovi online är annars ett alternativ (Kontakter/Val/Ovi synkr.), synkar kontakter, kalendrar samt anteckningar. Har du inte redan ett Ovi konto kan du skapa ett på http://mail.ovi.com/
Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.
UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.
Läs gärna igenom hela proceduren innan du flashar.
1. Ladda hem Phoenix Service Software. Man behöver en hackad version av den för den från Nokia behöver en extern enhet kopplad för att fungera (dongle, tror jag). Ladda hem denna hackad och klar från tex http://www.seidea.com/
2. Installera utan att ha telefonen kopplad till datorn.
3. Starta Phoenix utan att ha din telefon inkopplad (dessa steg utförs utan telefonen kopplad för Phoenix är lite buggigt ibland och vi vill inte att det hänger sig under själva flashingen). I menyn gå till Tools/Data Package Download.
4. I Product code-rutan, skriv i den produkt du vill flasha din telefon med, tex Scandinavian Dark Grey's nummer 0598984. Tryck sedan Check availability. Kryssa sedan i "Download optional files also (like Mass Memory Content)" och tryck på Download. Detta tar en stund (ca 1496.89 MB). Detta laddas ned till C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\ (om du har Windows Vista eller Windows 7) eller C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\ (för Windows XP).
5. När detta är klart tryck "Close" och stäng sedan Phoenix helt och hållet. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.
6. Koppla in telefonen med USB-sladden i "Nokia Ovi Suite"-läge och vänta tills Windows upptäckt alla eventuella enheter.
7. Starta Phoenix. Välj din telefons koppling vid "Connections:" (tex USB1 - RM-596). Tryck sedan Ctrl+R (File/Scan Product) och vänta tills Phoenix läst in din telefons information som sedan visas i listen längst ned till höger.
8. Gå till Flashing/Firmware Update. Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj den produktkod du vill flasha, tex "0598984 scandinavian_dg 2.0" (låt "Detect Product Automatically" vara okryssad). Tryck sedan OK.
9. Nu är du redo att flasha. Tryck "Refurbish" och ta en kopp kaffe, låt datorn vara!
10. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!
------------------------------------------------------------------------------------------
Dead Phone Flashing (ja det går att komma loss ur en misslyckad uppdatering, tex om din dator/Phoenix/N8 hänger sig under flashningen):
1. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.
2. Tryck och håll inne telefonens Power-knapp minst 8 sekunder, tills telefonen "durrar" till.
3. Starta Phoenix utan att ha telefonen kopplad till datorn. Välj vid "Connections:" "NO CONNECTION". Sedan File/Open Product. Välj RM-596 (för Nokia N8) i listan och tryck OK.
4. Gå till Flashing/Firmware Update. Kryssa i rutan "Dead phone USB flashing". Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj den produktkod du vill flasha, tex "0598984 scandinavian_dg 2.0". Tryck sedan OK.
5. Nu är du redo att flasha din döda telefon. Tryck "Refurbish" och vänta på instruktionerna som dyker upp i en ruta:
*** 1. Disconnect USB cable (behöver du ju inte göra för du har den ju inte inkopplad)
*** 2. Press Power button (samma här, redan gjort, eller hur?)
*** 3. Connect USB cable (koppla in telefonen via USB till datorn)
*** 4. Press OK (tryck OK)
Om det bara står "Waiting for USB device" utan att hända något, tryck kort på telefonens Power-knapp så ska processen starta (kanske tom. dyker upp en instruktion om detta, jag har inte en död telefon att testa på i skrivande stund).
6. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!
anna-guide:
Guide för att flasha min CFW Anna med Phoenix. För all annan flashning hänvisar jag till originalguiden som du hittar här.
Ladda hem min senaste CFW Anna här.
OBS! OBS! OBS! Se mig inte som ansvarig för något problem du stöter på, för fel kan uppstå! Kom ihåg att ALDRIG försöka nedgradera en version, tex kan du INTE nedgradera från Anna till 14.2 igen även om valen i programmet kan finnas. Se längre ned i posten för "Dead Phone Flashing" - Om din telefon skulle dö pga att datorn/Phoenix/telefonen hänger sig under flashningen. Nedgradering är dock möjlig till version 11.5 Scandinavia DG 0598984. Guider för detta specifika ändamål finns men egentligen är det bara att ladda hem 11.5 Scandinavia DG 0598984 med Navifirm via Quality Assurance och flasha den.
OBS! Om du följer denna guide så kommer ALLT det du hade på din telefon att försvinna förutom det du har på ditt extra minneskort. Gör backup på det du vill spara med hjälp av Filhanteraren (Program/Kontor). Ett tips är att skippa "Inställningar" då de även kan föra med sig oriktiga inställningar. Backup på detta vis kan man bara göra om man har ett extra minneskort. Sync med Ovi online är annars ett alternativ (Kontakter/Val/Ovi synkr.), synkar kontakter, kalendrar samt anteckningar. Har du inte redan ett Ovi konto kan du skapa ett på http://mail.ovi.com/
Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.
UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.
Läs gärna igenom hela proceduren innan du flashar.
1. Ladda hem Phoenix Service Software. Man behöver en hackad version av den för den från Nokia behöver en extern enhet kopplad för att fungera (dongle, tror jag). Ladda hem denna hackad och klar från tex http://www.seidea.com/
2. Installera utan att ha telefonen kopplad till datorn.
3. Packa upp Anna firmware i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\ (om du har Windows Vista eller Windows 7) eller C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\ (för Windows XP).
4. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.
5. I telefonen formatera E: Massminne (glöm inte att göra backup!). Om du har installerat program på minneskort (F:) måste du ta radera systemmappar (data, private, resource, sys, system) på det kortet, alternativt formatera det också (glöm inte att backup i telefonen görs till just minneskortet så det kan vara en idé att göra det i denna ordning: (1) formatera Minneskortet (F:), (2) göra backup, (3) formatera Massminnet (E:).
6. Koppla in telefonen med USB-sladden i "Nokia Ovi Suite"-läge och vänta tills Windows upptäckt alla eventuella enheter.
7. Starta Phoenix. Välj din telefons koppling vid "Connections:" (tex USB1 - RM-596). Tryck sedan Ctrl+R (File/Scan Product) och vänta tills Phoenix läst in din telefons information som sedan visas i listen längst ned till höger.
8. Gå till Flashing/Firmware Update. Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj "059C852: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Dark Grey S3.1 v.4" (låt "Detect Product Automatically" vara okryssad). Tryck sedan OK.
9. Tryck nu "Options" och markera filen "RM-596_M006.44.emmc.fpsx" (röd text) i listan och tryck därefter "Delete" och "Yes". Tryck sedan OK för att stänga dialogen (denna fil finns inte med i den läckta Anna).
10. Nu är du redo att flasha. Tryck "Refurbish" och låt datorn och telefonen vara!
12. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!
------------------------------------------------------------------------------------------
Dead Phone Flashing (ja det går att komma loss ur en misslyckad uppdatering, tex om din dator/Phoenix/N8 hänger sig under flashningen):
1. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.
2. Tryck och håll inne telefonens Power-knapp minst 8 sekunder, tills telefonen "durrar" till.
3. Starta Phoenix utan att ha telefonen kopplad till datorn. Välj vid "Connections:" "NO CONNECTION". Sedan File/Open Product. Välj RM-596 (för Nokia N8) i listan och tryck OK.
4. Gå till Flashing/Firmware Update. Kryssa i rutan "Dead phone USB flashing". Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj den produktkod du vill flasha, tex "059C852: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Dark Grey S3.1 v.4". Tryck sedan OK.
5. Tryck nu "Options" och markera filen "RM-596_M006.44.emmc.fpsx" (röd text) i listan och tryck därefter "Delete" och "Yes". Tryck sedan OK för att stänga dialogen.
6. Nu är du redo att flasha din döda telefon. Tryck "Refurbish" och vänta på instruktionerna som dyker upp i en ruta:
*** 1. Disconnect USB cable (behöver du ju inte göra för du har den ju inte inkopplad)
*** 2. Press Power button (samma här, redan gjort, eller hur?)
*** 3. Connect USB cable (koppla in telefonen via USB till datorn)
*** 4. Press OK (tryck OK)
Om det bara står "Waiting for USB device" utan att hända något, tryck kort på telefonens Power-knapp så ska processen starta.
7. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!
Belle-Guide:
Ännu en CFW av den senaste läckta Belle, tack vare CODeRUS som bidragit med de flesta moddar i denna release.
Ladda hem min senaste Belle CFW version 4 här!
Hur gör man för att flasha denna FW? På samma vis som om du skulle flasha CODeRUS originalversion. Orkar inte skriva någon guide denna gång, vill någon annan vänlig göra det så varsågod!
Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode) ta sedan bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx under Options, redigera sedan CORE, ROFS2, ROFS3 och UDA sökvägarna till dit där du packat upp mina filer. Tryck OK och välj Refurbish med telefonen avslagen och urkopplad. Du bör formatera E: innan om du vill vara på den säkra sidan. Flashningen kommer att se ut som om den hänger sig efter 100%, vänta nån minut efter det stannat och dra sedan ur USB sladden till telefonen och starta den efter ca 10 sekunder (om det inte går, tryck in power i över 8 sekunder och prova sedan igen). Varför blir det så undrar du? För att de som läckt originalreleasen inte läckte ett par filer, det saknas alltså två stycken styrfiler. Om de hade läckt dem skulle de kunnat spåra läckan då de filerna innehåller personlig infromation. OBS att saknaden av dessa två filer inte medför något annat än att du måste lägga till dem manuellt, som jag skrivit ovan, samt att Phoenix flashningsprocess inte får en konfirmation av telefonen.
Glöm inte bort att om det går något snett så kan du alltid flasha igen!
- 192MB ledigt på C: efter flash refurbish
- Alla språkfiler förutom Svenska och Engelska är borttaget
- Svenskt skrivspråk/rättstavning/språksyntes är tillagt
- Svenskt GUI från Nokia 701 (även hjälpfiler)
- Senaste CODeRUS installserver i ROFS2 (ligger kvar vid hard-reset) - denna fil ser till att du kan installera osignerade appar med fulla rättigheter till telefonen - inget mer hackande behövs alltså!
- Friat upp ca 30MB med reserverat minne på C:
- Kontaktmatch på telefonnummer satt till 7 siffror istället för 8 för att fungera korrekt i Sverige
- FileBrowser installerad och konfigurerad för att fungera med Belle (avinstallation finns)
- TweakS installerad med plugins:
* Messaging notifications
* Kinetic Scrolling
* Startup/Shutdown
* S^3 SysAp 2.4 (avinstallation finns)
- Borttagna program: (vissa med nedladdningslänk direkt från Nokia)
* Ovi Music
* Quickoffice (detta är version 6 som kommer med i Nokias firmware, Quickoffice 7 finns på alternativa sidor)
* Adobe Reader
* YouTube-länk (full version av YouTube finns på m.google.com om du går dit med telefonen)
* NFC support (N8:an har inte stöd för det hårdvarumässigt så jag vet inte varför det ligger med)
* Microsoft Communicator
* Shazam
* topApps
- Default RSS feeds borttagna
- All prebuilt media borttagna. Tyckte de bakgrundsbilder som är med i Belle var för gräsliga så jag lade till en enda som sitter som standard på alla startsidorna.
- Importerar ej videotrailers från E:
- phone_as_modem.iso borttagen ur UDA och sökvägen ändrad tillbaka till E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso (som det var i tidigare PR, tex Anna)
- Nokia Pure typsnitt
- Skandinavisk Language set: 111.202.0203.06.01
- Tagit bort rester av program
- Vid en 3-finger reset rensas nu ALLT på C:
- Alla startsidor är tomma utom den första
- Play via Radio sänder "Nokia N8" som RDS
- Kinetic scrolling förbättrad
- Equalizern: nu kan du lägga till egna preset och ändra i befintliga (första du lägger till buggar tydligen, döps till abcd oavsett vad du sätter för namn och går ej att editera, skapa en till och ta bort abcd så funkar det!)
- Sätt call log till hur många dagar du vill, tex 365
- "Starta om!" finns nu som val när du trycker på powerknappen (bytt namn från "!Reboot")
- Inga störande meddelanden när du sätter i eller tar ur laddsladden eller när batteriet är fullt
- Autoaktiverar PSM vid dåligt batteri, avaktiverars när du sätter i laddning. Visar heller inte nån popup om detta.
- Ingen popup vid Play via Radio på/av
- Rensar inte call log vid byte av SIM
- Inga händer eller Nokia melodi vid uppstart
- Ingen popup om vidarekoppling
- VoIP - SIP inställningar tillgängliga under "Internet call settings"
- SMS och missat samtal: popup avstängd
- Fler toner/ringsignaler (Nokia original)
- Ljudlös ikon finns nu i statusfältet
- Nokia Maps 3.08(112) 11wk34 b01
- Ovi Store 2.12(45) (byter namn till Nokia Store i och med en uppdatering som släpps vilken dag som helst till version 3.16(30))
- ...
Adobe Reader och Quickoffice moddade för installation på E: (original installaras de enbart på C:). Detta är ett paket ursprungligen för Anna (att installeras efter en 3-finger reset) men fungerar lika bra i Belle! Installera bara Adobe Reader och Quickoffice från det paketet i Belle, resten är för Anna.
Om någon mot förmodan använder funktionen "Use phone as a modem" så behöver du alltså ha E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso för att det ska fungera. Filen är uppdaterad i och med Belle.
Postad 16 december 2011 - 18:44
Kortfattat guide har jag ju i min post för v6b? Länk till senaste Phoenix finns ett par poster tillbaka.
EDIT: Guide här. Senaste Phoenix här. Min cfw v6b här.
Stort tack för att du tog dig tid

Har slängt in det nu och är impad so far =) Riktigt stor skillnad.. som en ny mobil!
!!!! OCH NU finns äntligen en vettig FM-Widget .. (den gamla var ju värdelös) .. Liknar den som finns till N900!
Praise the lord!
Redigerat av Unregisteredae821c86, 16 december 2011 - 18:45.
Postad 17 december 2011 - 00:07
- SUPERBANTAD! ca. 212 MB på C: efter flash!
- Senaste Nokia Store version 3.20.050
- Senaste Nokia Maps version 3.08_11wk47_b04_SR1.0
- Väder-widget från Nokia E6
- Meddelande-widget ligger nu i UDA och fungerar utan patch.
Comming soon.
EDIT:
- Nokia Social är bortbantad helt, vem använder det? T.o.m. Nokia verkar ha skrotat det. Tips. Prova fMobi istället.
- Funderar på att ta bort QuickOffice och Adobe Reader och lägga med installations .sis för dem istället så man kan installera dem på E: istället. Även att flytta CWRT Core till ROFS2. I detta fall blir det 224 MB ledigt på C:.
Redigerat av trixeo, 17 december 2011 - 00:25.
Postad 17 december 2011 - 00:43
Version 6c är snart här! Skillnader från 6b:
- SUPERBANTAD! ca. 212 MB på C: efter flash!
- Senaste Nokia Store version 3.20.050
- Senaste Nokia Maps version 3.08_11wk47_b04_SR1.0
- Väder-widget från Nokia E6
- Meddelande-widget ligger nu i UDA och fungerar utan patch.
Comming soon.
EDIT:
- Nokia Social är bortbantad helt, vem använder det? T.o.m. Nokia verkar ha skrotat det. Tips. Prova fMobi istället.
- Funderar på att ta bort QuickOffice och Adobe Reader och lägga med installations .sis för dem istället så man kan installera dem på E: istället. Även att flytta CWRT Core till ROFS2. I detta fall blir det 224 MB ledigt på C:.
Kunde du inte sagt det innan jag uppdaterade

Socials är skräp men utan den finns väl ingen facebook-uploader för bilder?
Postad 17 december 2011 - 00:49
DÄR sa du nåt. Ska kolla om det går att spara bara de filerna som ansvarar för upload.Kunde du inte sagt det innan jag uppdaterade
Socials är skräp men utan den finns väl ingen facebook-uploader för bilder?
Postad 17 december 2011 - 08:28
Men det blir väl som vanligt att när en ny version kommer så måååste man ju lägga in den tillslut..Får nog söka för detta snart

Sen fick jag ett konstigt fel på min N8 igår. Mobilen hade legat i jackan några timmar och när jag fiska upp den så hade jag medd på skärmen där det stod" Anslut USB-kabeln till enheten" även USB-ikonen blinkade. Detta försvänn senare efter det jag kvitterat bort medd säkert 30-40 gånger. Men imorse när jag starta om mobilen så kom allt tillbaks igen.. Är det hårdvarufel eller mjukvarufel? Kan säga jag har ingen USB-kabel med mig där jag är nu..
Hoppas ju på att detta kan försvinna om jag tex installerar om med din kommande 6c.. puuh, för min ev garanti gick ut igår (1år)
Edit: hittade en usb-laddkabel i bilen och när jag satte den mellan dator och N8'an så försvann äntligen felmedd för stunden iaf. Den kabeln är enbart för laddning inte för data så lite konstigt den löste problemet.. men tacksam e man för det är (var) ******** irriterande med det felmedd som kommer upp var 20'e sek
Redigerat av big_swede70, 17 december 2011 - 10:46.
Postad 17 december 2011 - 17:59
Trycker man in vanliga laddaren, så "ploppar" den ut igen. Har bytt bottendel + laddare men samma resultat vilket gör det krångligt att ladda via vägguttaget.. Har böjt till piggen man stoppar in i ladduttaget så funkar lite bättre om man INTE rör mobilen.. undrar vad beror på?!
Sen får jag aldrig FM-sändaren att funka. Ställer frekvenserna lika men hör bara skrammel.. Tills jag tröck "ihop" mobilen på mitten med ena handen, då började det funka.. Dock om jag stöter till den så slutar det funka och jag måste hitta "läget" igen.. Märkliga fel tycker jag iaf och känner inte för att lämna in, men vad gör man?
Sen måste jag berömma App-utbudet till Nokia N9, fyfan vad bra och roliga appar det finns.. Äter upp tråksymbians med hästlängder

Postad 17 december 2011 - 18:08

Postad 17 december 2011 - 19:55
Haha, tänkte mest nackdelar jämfört med "äkta Belle" så att säga.Inget stöd av nokia.. men du har oss istället

Postad 17 december 2011 - 20:42
Postad 17 december 2011 - 20:56
Postad 17 december 2011 - 23:01
C: brukar ju för de flesta klogga igen rätt fort hur man än beter sig, då kan det ju vara bra att ha mycket att starta med =) Sen är det väl lite så att det bara känns bättre med en massa ledigt =)Halvdum fråga: Vad är meningen med att jaga mer mb på C eg? Menar att 6b som jag installera hade ju mycket ledigt på C och man installerar ju så gått som allt man kan på E (el F).?
Men det blir väl som vanligt att när en ny version kommer så måååste man ju lägga in den tillslut..Får nog söka för detta snart
Sen fick jag ett konstigt fel på min N8 igår. Mobilen hade legat i jackan några timmar och när jag fiska upp den så hade jag medd på skärmen där det stod" Anslut USB-kabeln till enheten" även USB-ikonen blinkade. Detta försvänn senare efter det jag kvitterat bort medd säkert 30-40 gånger. Men imorse när jag starta om mobilen så kom allt tillbaks igen.. Är det hårdvarufel eller mjukvarufel? Kan säga jag har ingen USB-kabel med mig där jag är nu..
Hoppas ju på att detta kan försvinna om jag tex installerar om med din kommande 6c.. puuh, för min ev garanti gick ut igår (1år)
Edit: hittade en usb-laddkabel i bilen och när jag satte den mellan dator och N8'an så försvann äntligen felmedd för stunden iaf. Den kabeln är enbart för laddning inte för data så lite konstigt den löste problemet.. men tacksam e man för det är (var) ******** irriterande med det felmedd som kommer upp var 20'e sek
Ang. ditt fel på mobilen har jag inte en aning, tror inte att det är mjukvaran dock :/
Vad menar du med spärrad??Är ny här. Har försökt flasha min N8 utan framgång. Köpte telefonen och den blev sedan spärrad efter ca en vecka. Någon här inne som bor i Skåne och ev kan hjälpa till mot ersättning. I annat fall kan jag skicka den till någon hjälpsam själ. Mvh
Det enda "hack" egentligen är installserver.exe som är utbytt mot en som inte bryr sig om om program är signade eller inte. Resten är bara konfigurationsändringar i .txt-filer. Hittar någon en nackdel så hoppas jag den meddelar mig det så jag kan åtgärda problemet.Ni som har lagt in Trixeos Belle (eller vilken hackad version som helst), kan ni nämna några nackdelar med att lägga in en hackad version i telefonen? Om det finns nackdelar såklart
Jag kan prova, men jag tror inte det beror på om man har en "nyare" Belle eller inte, Skype är inte skrivet för den version av Qt som ligger i Belle.såg att skype är tillbaka på Nokia Store nu... Men det fungerar inte fortfarande! har någon med nyare belle testat?
EDIT: Nej det startar men avslutas innan jag ens kan skriva i inloggningsuppgifter. Skype suger.
Redigerat av trixeo, 17 december 2011 - 23:06.
Postad 17 december 2011 - 23:02
Det enda "hack" egentligen är installserver.exe som är utbytt mot en som inte bryr sig om om program är signade eller inte. Resten är bara konfigurationsändringar i .txt-filer. Hittar någon en nackdel så hoppas jag den meddelar mig det så jag kan åtgärda problemet.
Program som inte fungerar då? Som t ex Skype du just nämnde?

Postad 17 december 2011 - 23:10
Har ju inget med en cfw att göra, funkar inte ens på Nokia 701 med original Belle från butik.Program som inte fungerar då? Som t ex Skype du just nämnde?
Postad 17 december 2011 - 23:11
Har ju inget med en cfw att göra, funkar inte ens på Nokia 701 med original Belle från butik.
Ah okej! Då trodde jag fel

Postad 18 december 2011 - 01:22
Postad 18 december 2011 - 03:47
Vad menar du med spärrad??
.
Telefonen vägrar att registrera mitt kort på nätet. Den är låst till Telenor men fungerar inte längre med detta sim-kort. Antar att jag blivit lurad och köpt en stulen telefon som därefter ägaren spärrat via IMEI. Orkar inte projektera med polisanmälan mm. då jag säkerligen blir av med telefonen, har ej råd till någon ny för tillfället. Någon här inne som kan hjälpa mig?
Postad 18 december 2011 - 12:38
Är den spärrad via imei är det inget du kan göra åt saken, imei numret är fast numera och går inte att ändra.Telefonen vägrar att registrera mitt kort på nätet. Den är låst till Telenor men fungerar inte längre med detta sim-kort. Antar att jag blivit lurad och köpt en stulen telefon som därefter ägaren spärrat via IMEI. Orkar inte projektera med polisanmälan mm. då jag säkerligen blir av med telefonen, har ej råd till någon ny för tillfället. Någon här inne som kan hjälpa mig?
EDIT: .."ändra i mjukvara" ska det vara. Det är dessutom olagligt vilket är något som inte diskuteras i denna tråd.
Redigerat av trixeo, 18 december 2011 - 12:56.
Postad 18 december 2011 - 14:58
-
Trixeeoo, en fråga ang transitions..
Jag gillar transitions i menyerna förutom att den buggar när man tar upp "alternativ-menyn" t.ex i galleriet (knappen nere till höger)
Sen tycker jag transitions i home-screen (den där att typ 3 bilder av förra screenen spinner) är väldigt ful.. går det få bort den?
Postad 18 december 2011 - 17:20
Men tid är ju det man har mest av så lika bra blåsa om mobilen IGEN...
Postad 18 december 2011 - 18:22
Stäng av tema effekter eller lägg in en annan effekt.Trixeeoo, en fråga ang transitions..
Jag gillar transitions i menyerna förutom att den buggar när man tar upp "alternativ-menyn" t.ex i galleriet (knappen nere till höger)
Sen tycker jag transitions i home-screen (den där att typ 3 bilder av förra screenen spinner) är väldigt ful.. går det få bort den?
EDIT: Förresten vad menar du med att den buggar? Jag märker inget konstigt.
Det kommer dröja förmodligen. Inget datum i äkta Nokiastil =)Trixeo: När släpper du 6c? Tänkte blåsa mobilen igen när Jag e hemma igen i götet för tror jag fick in gammalt skräp i C när jag installera in min backup som Jag gjorde i Nokia suite och det e väldigt konstigt för jag väljer alltid bara kontakter, medd, bokmärken & kalender. Men av någon anledning har den ant oxå tagit med filer??
Men tid är ju det man har mest av så lika bra blåsa om mobilen IGEN...
Redigerat av trixeo, 18 december 2011 - 23:35.
Postad 18 december 2011 - 19:45
Neeej.. Inte du oxå.. Nokiaförseningsbugg på dig med..Hehe. Vi får väl vänta lite till då. :-)Det kommer dröja förmodligen. Inget datum i äkta Nokiastil =)
Postad 19 december 2011 - 00:42
Sen får jag aldrig FM-sändaren att funka. Ställer frekvenserna lika men hör bara skrammel.. Tills jag tröck "ihop" mobilen på mitten med ena handen, då började det funka.. Dock om jag stöter till den så slutar det funka och jag måste hitta "läget" igen.. Märkliga fel tycker jag iaf och känner inte för att lämna in, men vad gör man?
I bottenplasten så sitter det ett par kontakt-bleck.
Antagligen så är dessa till bl.a. FM-sändaren (antenn).
Sitter bottenplasten tillräckligt tight mot övriga mobilen? När man sätter dit bottenplasten får man se till att man skjuter in den så rakt som möjligt så att piggarna från mobilen träffar rätt på kontaktblecken.
Postad 19 december 2011 - 01:45
I botten på telefonen sitter Wi-Fi. FM-sändare/mottagare samt BT sitter bakpå - bredvid blixten. GSM/CDMA i toppen på telefonen.I bottenplasten så sitter det ett par kontakt-bleck.
Antagligen så är dessa till bl.a. FM-sändaren (antenn).
Sitter bottenplasten tillräckligt tight mot övriga mobilen? När man sätter dit bottenplasten får man se till att man skjuter in den så rakt som möjligt så att piggarna från mobilen träffar rätt på kontaktblecken.
Redigerat av trixeo, 19 december 2011 - 01:47.
Postad 19 december 2011 - 08:36
Trycker man in vanliga laddaren, så "ploppar" den ut igen. Har bytt bottendel + laddare men samma resultat vilket gör det krångligt att ladda via vägguttaget.. Har böjt till piggen man stoppar in i ladduttaget så funkar lite bättre om man INTE rör mobilen.. undrar vad beror på?!
Låter jättekonstigt, har inga som helst problem med min. Verkar hur som helst inte alls normalt, vet dock inte vad det kan bero på
Postad 19 december 2011 - 11:32
Edit: Dessa widgets är för belle, endast. Om man sedan tidigare har väder-widgeten så måste man avinstallera den för att kunna installera dessa widgets. Har själv inte provat om det fungerar men tänkte göra det senare ikväll.
Mer info här http://forum.dailymo...p?topic=59343.0

Redigerat av roopie, 19 december 2011 - 12:38.
Postad 19 december 2011 - 15:37
The flashing failed. Do you want to retry the flashing?
HRESULT 0x8401f141 (-2080247487)
Flash: Boot rom was not detected after phone boot up. Unable to start flashing.
Vad gör jag, drar ur sladden eller låter den va?
EDIT: Nevermind, det löste sig med en 8 sek reset

Redigerat av Unregistered099926d3, 19 december 2011 - 15:44.
Postad 19 december 2011 - 16:13
n8fanclub.com/2011/12/symbian-belle-v1110300609-nokia-n8-pro.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NokiaN8sFanClub+%28Nokia+N8%27s+Fan+Club%29&m=1
Postad 19 december 2011 - 16:59
Nej jag bryr mig inte om den, om han inte släpper en ohackad version mot förmodan, han verkar bli sur för man använder det som han läckt utan att nämna hans namn, troligen därför han gjort en egen cfw och inte släppt original.ny belle firmware släppt av taylor från dailymobile.se.....tydligen nya widgets tex stor kalender och annan väderwidget....nåt för dig trixeo att bita i? ;-)
n8fanclub.com/2011/12/symbian-belle-v1110300609-nokia-n8-pro.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NokiaN8sFanClub+%28Nokia+N8%27s+Fan+Club%29&m=1
"Please Donation my webpage! Thanks!" - idiot säger jag, varför ska han få pengar för han läcker saker från Nokia?
Redigerat av trixeo, 19 december 2011 - 17:04.
Postad 19 december 2011 - 19:55
Tänkte på Texten NOKIA när man använder FM-sändaren, kan man ändra denna själv?
/Mats =)
Postad 19 december 2011 - 20:48
Enklast gör du det med TweakS och plugin FM Transmitter.Trixeo: Dessa TXT config filer... kommer man åt dem i telefonen? Eller lär man confa utanför och sen flasha?
Tänkte på Texten NOKIA när man använder FM-sändaren, kan man ändra denna själv?
/Mats =)
Manuellt: radera C:\private\10202be9\persists\20008ea6.cre, kopiera sen Z:\private\10202be9\20008ea6.txt till C:\private\10202be9\20008ea6.txt och redigera raden 0x10 string "Nokia" 0 cap_rd=alwayspass cap_wr=alwaysfail
Det går inte att använda vilka tecken som helst i den, tex funkar det inte att skriva Nokia N8-00, den gillar inte bindestreck.
Starta om telefonen när du är klar med redigeringen.
Postad 19 december 2011 - 21:20
Stäng av tema effekter eller lägg in en annan effekt.
EDIT: Förresten vad menar du med att den buggar? Jag märker inget konstigt.
Det kommer dröja förmodligen. Inget datum i äkta Nokiastil =)
Den buggar för mig endast den där lilla "alternativ" menyn.. Transitions fortsätter spinna en stund efter man tagit upp den

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar