* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 24 juli 2010 - 09:03
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kan man få tillbaka de defaulta genvägarna på startskärmen?
Jag tog bort allt som var standard vid köp och har lagt dit egna genvägar. Vad jag saknar är genvägen med 4 ikoner som innehöll Bluetooth, WiFi + 2 till. Genvägen låg som ett bälte över skärmen. Visst kan jag lägga till genväg för Bluetooth och WiFi, men det blir inte originalikon för dem, utan det blir ikonen för Inställningar med undertexten Bluetooth och WiFi. Eller har någon tips om det går att byta ut ikonen för Inställningar till Bluetooth- och WiFi-ikon?
Det finns separata Bluetooth / Wifi knappar på market som fungerar precis som de knapparna i bältet gjorde. Vet inte exakt vad du ska söka på men jag vet att jag har hittat dom tidigare. En separat knapp som jag dock behöll var "mute", den stänger inte bara av ringsignaler men även mediavolymen med ett knapptryck. Bra när man surfar i sängen sidan om en sovandes sambo. De fyra knapparna i bältet ligger under widgets, letar efter widgeten "snabbinställningar".
Postad 24 juli 2010 - 09:32
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
De fyra knapparna i bältet ligger under widgets, letar efter widgeten "snabbinställningar".
Tack! Kommer du på vad söksträngen för knapparna är, så får du gärna hojta till.
Postad 24 juli 2010 - 10:09
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
försökt leta men finner inget svar, någon här kanske? Jag har bluetooth i bilen (fabriksmonterad) och allt är frid och fröjd att hitta telefonen den parar sig vackert med bilen, men jag får inte upp min telefonbok i bilens display. Detta har fungerat klockrent med andra mobiler. Någon inställning i X10:an? Jag har tagit emot samtal när jag kört så allt funkar så, men som sagt min telefonbok? No entries står det i fönstret.
Det beror på kompabillitetsproblem mellan bilens bt och telefonens bt. Har dom inte fullt stöd för varann så kommer inte alla funktioner fungera. Har du testat att uppgradera blåtanden i bilen ? Vad har du för bil ? Har du senaste programvaran i telefonen ? Jag har en mini pro och åker i en V70 II -10 med fabriksmonterad BT och där fungerar allting perfekt.
Postad 24 juli 2010 - 10:24
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
BT profilerna i Android 1.6 är väldigt begränsade så i stort sett all BT funktionalitet i X10 är custom bygge av SE själv, vet inte om det är samma med x10 mini eller om det överhuvudtaget spelar någon roll.
2.1 kommer i September så om du inte har löst det innan dess så bör det lösa sig då.
Postad 24 juli 2010 - 10:49
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Sök på "Retro Clock", det är klockan jag använder och hörde att det skulle vara precis som HTC's.
Tack för tipset. Tycker dock att denna inte är riktigt så snygg som jag vill smycka startskärmen med.  Finns det någon alternativ klocka i samma stil? /M
Postad 24 juli 2010 - 15:01
Unregistered0e3ea284
-
Unregistered0e3ea284
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hur gör man för att byta namn på programikonerna/Genvägarna på startskärmen?
Har försökt med PC C. men kan inte ens hitta några program alls därigenom..!
Redigerat av Unregistered0e3ea284, 24 juli 2010 - 17:36.
Postad 24 juli 2010 - 19:28
Unregistered8369b8a4
-
Unregistered8369b8a4
-
Användare
-
-
129 inlägg
volvis> Jag har en A4 -o5:a och jag har senaste programvaran i telefonen, men hur uppgraderar man i bilen? Låter som något dyrt man måste göra på VAG... Knepigt, jag hade nyss en Aino och har haft en s500i där det funkade perfekt.
Smith> ok, får väl hålla mig till september då kanske - tack för svar
Postad 25 juli 2010 - 16:13
lja0115
-
lja0115
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tänkte fråga om det är någon som vet om man kan synka sin X10 med iTunes? Om man kan det, hur isåfall?
Postad 25 juli 2010 - 17:51
mikrokiwi
-
mikrokiwi
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tänkte fråga om det är någon som vet om man kan synka sin X10 med iTunes? Om man kan det, hur isåfall?
iTunes fungerar endast med apple-produkter
Postad 25 juli 2010 - 21:57
lja0115
-
lja0115
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
iTunes fungerar endast med apple-produkter 
Jo, det vet jag.  Men jag har för mig att jag har läst någon stans att man kan synka sin Android mobil med iTunes med hjälp av ett program. Ingen som har läst/gör det?
Postad 25 juli 2010 - 22:18
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jo, det vet jag. Men jag har för mig att jag har läst någon stans att man kan synka sin Android mobil med iTunes med hjälp av ett program. Ingen som har läst/gör det?
Sökte som hastigast på Itunes sync på market och hittade en hel del appz för det bla. Isyncr lite for pc och mac det är olika appz beronde på dator du kör itunes på så du drar hem rätt
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 juli 2010 - 22:19.
Postad 26 juli 2010 - 00:13
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Hur gör man för att byta namn på programikonerna/Genvägarna på startskärmen? Har försökt med PC C. men kan inte ens hitta några program alls därigenom..!
Testa med BetterCut, funkar utmärkt för mig ivjf!
Postad 26 juli 2010 - 07:43
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Det går i princip att göra detta genom MediaGo i PC-C. Den läser in Library filen som Itunses skapar och sen kan man enkelt överföra sina spellistor/podcasts/filmer till telefonen.
Postad 26 juli 2010 - 16:24
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Hej!
Jag funderar på X10, i dag har jag X1.
I X1'an har jag ett pgm som heter Voice Command, hur fungerar det med röststyrning i X10?
Jag undrar även om Wayfinder fungerar?
Postad 26 juli 2010 - 18:46
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej!
Jag funderar på X10, i dag har jag X1.
I X1'an har jag ett pgm som heter Voice Command, hur fungerar det med röststyrning i X10?
Jag undrar även om Wayfinder fungerar?
Förtillfället funkar inte röststyrning alls p g a att denna funktion inte finns för svenska marknade just nu. Ryktet säger däremot att Google just nu är ifärd att göra något åt detta, så det ska vara på g. Annars så finns det röststyrning på andra språk, tror det t om finns på danska, finska å norska, men inte säker på detta.
Postad 26 juli 2010 - 20:28
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej,
Kör ADW Laucher. Ibland (vet ej riktigt vad som triggar) får ADW Launcher för sig att stänga status-baren längst upp. Jäkligt irriterande!  Är det någon som vet hur man fixar detta?
/M
Postad 26 juli 2010 - 21:54
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej,
Kör ADW Laucher. Ibland (vet ej riktigt vad som triggar) får ADW Launcher för sig att stänga status-baren längst upp. Jäkligt irriterande! Är det någon som vet hur man fixar detta?
/M
Det händer om du sveper din tumme eller finger neråt eller uppåt mitt på skärmen. Det skall gå att stänga av i ADW-inställeningarna men vet inte riktigt själv hur.
Postad 26 juli 2010 - 23:37
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Det händer om du sveper din tumme eller finger neråt eller uppåt mitt på skärmen. Det skall gå att stänga av i ADW-inställeningarna men vet inte riktigt själv hur.
Jepp, du har rätt. Tack! Jag hittade inställningen under ADW settings->System Prefs->Swipe up actions. Dock hittar jag inget sätt att stänga av allt som har med swipe up actions att göra.  /M
Postad 27 juli 2010 - 00:13
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
En fråga ang. SMS/Meddelanden: om jag tittar på en tråd ser jag tiden/datumet varje meddelande kom under varje meddelande. Dock ifall en tråd spänner över flera dagar försvinner tiden och ersätts av datumet, vilket jag tycker är synd!
Kan man på nåt sätt få upp både tid och datum under varje meddelande?
/M
edit: man kan hålla ner fingret över varje meddelande och sedan trycka på "Information", men jag vill slippa detta.
Redigerat av eztoril, 27 juli 2010 - 09:30.
Postad 27 juli 2010 - 07:32
Unregisteredcc82d64c
-
Unregisteredcc82d64c
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag har haft en SE 902 under ett par år. Ingen speciell telefon, men den har gjort ett kanonjobb och klarat av en ganska omild behandling. Köpte nu X10 och har följande frågor:
Finns det ingen "anteckning" där man kan skriva ner lite viktiga kom ihåg uppgifter?
Finns det någon "Kodminne" där man kan ha sina hemliga koder och andra uppgifter som inte så enkelt skall ses av fel personer?
Postad 27 juli 2010 - 08:42
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jag har haft en SE 902 under ett par år. Ingen speciell telefon, men den har gjort ett kanonjobb och klarat av en ganska omild behandling. Köpte nu X10 och har följande frågor:
Finns det ingen "anteckning" där man kan skriva ner lite viktiga kom ihåg uppgifter? Finns det någon "Kodminne" där man kan ha sina hemliga koder och andra uppgifter som inte så enkelt skall ses av fel personer?
Om inte SE har anteckning inlagd bland widgets så finns det flera olika att hitta på market
Postad 27 juli 2010 - 08:51
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Finns det ingen "anteckning" där man kan skriva ner lite viktiga kom ihåg uppgifter? Finns det någon "Kodminne" där man kan ha sina hemliga koder och andra uppgifter som inte så enkelt skall ses av fel personer?
Colornote, kanske kan vara nåt, finns på market.
Postad 27 juli 2010 - 09:45
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jepp, du har rätt. Tack! Jag hittade inställningen under ADW settings->System Prefs->Swipe up actions. Dock hittar jag inget sätt att stänga av allt som har med swipe up actions att göra.  /M
Har bestämt för mig att man kunde välja "Nothing" på alla swipes Tack för tipset. Tycker dock att denna inte är riktigt så snygg som jag vill smycka startskärmen med.  Finns det någon alternativ klocka i samma stil?
/M
Har för mig att det fanns nåt som hette typ Fancy Widgets (kan ha fel) som var extremt lik Sense's egna widget. Vet inte om de fick ta bort den för att den var för lik. Annars är Beautiful Widgets hyffsat lik också
Postad 27 juli 2010 - 17:20
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag har ett mycket irriterande problem med min X10:a med Tele2.
När jag ska ringa ett samtal så händer det allt för ofta att det piper till och står samtal avslutat, det kan ske efter första tonen eller kanske ett par sekunder in i samtalet.
Händer även när jag inte har telefonen vid örat så det beror inte på att jag råkar klicka på något.
Vet inte om det beror på telefonen eller operatören.
Skall slänga i sambons Telia SIM för o se om det gör nån skillnad.
Är det någon här som har liknande problem?
Postad 27 juli 2010 - 17:34
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag har ett mycket irriterande problem med min X10:a med Tele2.
När jag ska ringa ett samtal så händer det allt för ofta att det piper till och står samtal avslutat, det kan ske efter första tonen eller kanske ett par sekunder in i samtalet. Händer även när jag inte har telefonen vid örat så det beror inte på att jag råkar klicka på något. Vet inte om det beror på telefonen eller operatören.
Skall slänga i sambons Telia SIM för o se om det gör nån skillnad.
Är det någon här som har liknande problem?
Jag har Tele2 och jag har iaf inte det problemet så jag tror att det är din telefon som det är fel på.
Postad 27 juli 2010 - 17:50
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
volvis> Jag har en A4 -o5:a och jag har senaste programvaran i telefonen, men hur uppgraderar man i bilen? Låter som något dyrt man måste göra på VAG... Knepigt, jag hade nyss en Aino och har haft en s500i där det funkade perfekt.
Smith> ok, får väl hålla mig till september då kanske - tack för svar
Kan inte svar på hur man uppgraderar bilen, vilket troligtvis är vad du behöver göra. Kontakta din VAG återförsäljare o kolla med dom,kaske inte är spec kostsamt ? Ditt problem beror helt klart på att bilens bt inte är kompatibel med telefonen. Eftersom du har senaste i telefonen är det helt klart bilen blåtandsprotokoll som behöver uppdateras.
Postad 27 juli 2010 - 17:52
ellboj80
-
ellboj80
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej där
Tänkte kolla med er, ja har hört att jag kan ta över mina facebooks vänners bilder o få in dem som kontaktsbilder, man kopierade alla från facebook till kontaktlistan eller liknande? e ja ute o cyklar eller går det?
Sen ladade ja ner nya teman till telefonen men ja fattar inte hur ja ändrar tema?? Har kollat igenom lurens inställningar men hittar inget..?
Mvh / Martin
Postad 27 juli 2010 - 18:32
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Kan inte svar på hur man uppgraderar bilen, vilket troligtvis är vad du behöver göra.
Kontakta din VAG återförsäljare o kolla med dom,kaske inte är spec kostsamt ?
Ditt problem beror helt klart på att bilens bt inte är kompatibel med telefonen. Eftersom du har senaste i telefonen är det helt klart bilen blåtandsprotokoll som behöver uppdateras.
Kan det inte lika gärna vara tvärtom? Som det sagts innan är ju x10's bt protokoll hemsnickrat på SE eftersom det är en brist i android 1.6? Iaf jag skulle sjå mig med att fara och göra nåt kostsamt på VAG tills x10 fått android 2.1. Hej där
Tänkte kolla med er, ja har hört att jag kan ta över mina facebooks vänners bilder o få in dem som kontaktsbilder, man kopierade alla från facebook till kontaktlistan eller liknande? e ja ute o cyklar eller går det?
Sen ladade ja ner nya teman till telefonen men ja fattar inte hur ja ändrar tema?? Har kollat igenom lurens inställningar men hittar inget..?
Mvh / Martin
Finns ett program på market, Facebook Sync heter det, som är till för att just synca profilbilderna på FB med dina kontakter på din x10.
Postad 27 juli 2010 - 20:29
Unregistered8369b8a4
-
Unregistered8369b8a4
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag har ställt frågan på Nordicaudi.com så får vi se - nästa steg blir väl att ta kontakt med VAG... Eller vänta in 2.1. Sitter inte i sjön
Postad 28 juli 2010 - 05:13
hink-fan
-
hink-fan
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej,
Jag har på nått vis av misstag råkat aktiverat Koreanskt Tangentbord på telefonen. Är det någon som råkat aktiverat det också men lyckats ändra till viket annat som helst? Jag försökte förtvivlat igårkväll men helt utan framgång. Jag testade avinstallera andra t-bord för att sedan installera och aktivera dom, men inget lyckades ta över till dess layout. Jag har ett gäng installerade t-bord, men det händer inget när jag aktiverar dom, utan detdär koreanska t-bordet är kvar. Är det nån som har en smart lösning av vad jag bör testa för att få fram vilket annat t-bord som helst?
Väldigt tacksam för svar,
Mvh Alexander
Postad 28 juli 2010 - 06:09
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Öppna meddelanden och välj att skriva ett nytt meddelande. Där det står "Börja skriva" tryck och håll inne en stund, så får du upp ett nytt val. Klicka på Indatametod och välj ditt favorittangentbord.
Postad 28 juli 2010 - 06:33
hink-fan
-
hink-fan
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
jag har forsokt. (skriver pa telen nu) men det alternativet finns inte tyvarr. det enda jag kan gora dar ar att lagga till vibrator pa knapparna. jag kan verkligen inte byta inmatningsmetod. jag har bytt tbord manga ganger forr men nu gar jag bet pa detta.
Postad 28 juli 2010 - 06:39
hink-fan
-
hink-fan
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nu hittade jag... det var där du sa i meddelanden, jag kör handsent sms och ärr gick det inte att ändra (som jag brukar göra) tack för ditt snabba var :-)
Postad 28 juli 2010 - 08:40
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jag har ställt frågan på Nordicaudi.com så får vi se - nästa steg blir väl att ta kontakt med VAG... Eller vänta in 2.1. Sitter inte i sjön 
Ja funkar det att ringa så kan du ju kanske vänta i några veckor till så får vi se
Postad 29 juli 2010 - 15:51
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Ny mjukvara ute.
Jag har en obrandad med Tele2/Comviq abonnemang.
147.9 MB att ladda ner. Bara hälften kvar nu.
Postad 29 juli 2010 - 16:48
ville866
-
ville866
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ny mjukvara ute.
Jag har en obrandad med Tele2/Comviq abonnemang. 147.9 MB att ladda ner. Bara hälften kvar nu. 
Vilken version är det?
Postad 29 juli 2010 - 16:54
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Vilken version är det?
Basbandsversion: 1.1.31 Skapa nummer: R2BA026
Postad 29 juli 2010 - 17:44
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Basbandsversion: 1.1.31 Skapa nummer: R2BA026
Tog du hem den via OTA, SEUS eller PC-C? Jag hittar iaf inget OTA. (Olåst med Tre)
Postad 29 juli 2010 - 17:52
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Tog du hem den via OTA, SEUS eller PC-C? Jag hittar iaf inget OTA. (Olåst med Tre)
Testade förstmed OTA, men där fanns ingen ny programvara. Så det blev SEUS. Har läst på andra forum att det är SEUS som gäller.
Redigerat av Core2, 29 juli 2010 - 17:53.
Postad 29 juli 2010 - 18:03
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Tankar oxå ner nu.
Postad 29 juli 2010 - 18:26
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Fick ner ny mjukvara till Telenor brandad.
Postad 29 juli 2010 - 19:48
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
laddar ner nu jag med. (obrandad Tele2). någon som har märkt någon skillnad än?
Postad 29 juli 2010 - 20:12
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Wohoo. 
Uppdaterar här med nu, nån som sett nå nytt?
Postad 29 juli 2010 - 20:17
Joelbit
-
Joelbit
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
OBS!!! Det enda som jag har märkt än så länge är att SE's backupprogram är helt värdelöst. Det återställer i princip ingen ting. Inga program, inga inställningar för epost, googlekonton, ringsignaler, inställningar för homescreens osv.
Den kalarade av att återställa sms, samtalslogg och bokmärken i princip. OBS!!!
Postad 29 juli 2010 - 20:21
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Men va! Min obrandade med Tele2 vill inte bli uppdaterad, PC companion säger att den redan är uppdaterad.
Postad 29 juli 2010 - 20:24
Joelbit
-
Joelbit
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Men va!
Min obrandade med Tele2 vill inte bli uppdaterad, PC companion säger att den redan är uppdaterad.
Du måste använda "SE Update Service"
Postad 29 juli 2010 - 20:33
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
OBS!!! Det enda som jag har märkt än så länge är att SE's backupprogram är helt värdelöst. Det återställer i princip ingen ting. Inga program, inga inställningar för epost, googlekonton, ringsignaler, inställningar för homescreens osv. Den kalarade av att återställa sms, samtalslogg och bokmärken i princip. OBS!!!
Det låter inte alls bra, nån fler som kan bekräfta det?
Postad 29 juli 2010 - 21:04
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jag back-upade 'allt' innan jag uppdaterade, men valde uppdatera (utan återställning - som vanligt) och allt är kvar.
Postad 29 juli 2010 - 21:15
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jag back-upade 'allt' innan jag uppdaterade, men valde uppdatera (utan återställning - som vanligt) och allt är kvar.
Hur menar du då? Gör du det i seus lr? När får man göra det? Efter man ska stoppa i sladden?
Postad 29 juli 2010 - 21:26
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Ja, innan man stoppar i sladden så vet ju inte SEUS om det finns en uppdatering för telefonen eller inte. 
Det är väl typ:
Det finns en uppdatering tillgänglig -> fortsätt
Uppdatera eller uppdatera och återställ -> fortsätt
Redigerat av mrNoodles, 29 juli 2010 - 21:27.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|