Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 01 February 2015 - 17:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Lite tynglyftarböj idag. Frontböj atg med paus i botten, långsamt och kontrollerat. Räknade inte reps och set men körde lite på 90 och 100, typ 8-10 reps per set kanske. Provade en atg pausböj på 120, gick bra. Bestämde mig för att maxa frontböj när jag ändå höll på. Har satt 120 förut med tveksamt djup. Gick upp på 110 direkt nästan och satte det skitenkelt. Lastade på 130 och satte den också. Inte superenkelt men det var inga problem och jag gick så djupt att låren slog i vaderna.

Provade lite benpress på det också. En fitnessbrud jag känner skrev på instagram för några dagar sedan att hon tagit 300. Jag gjorde en trea på 240 idag och tyckte det var tungt nå så djävulskt och det såg ut att vara samma lutning på maskinen hon körde på som den jag körde på. Aja, jag har aldrig varit någon höjdare i benpress.

Postad 01 February 2015 - 19:41

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Brukade köra ca. 3set X12 reps på 240 kg i benpress (djupa), men har aldrig provat att maxa vikten. Brukade även köra 3x12 på 80 kg i bänkpress (stången ner till bröstet). Dina vikter i knäböj är jag dock inte i närheten av. Tror inte min ländrygg skulle palla mer än 100 kg. Blir iofs bättre om jag håller andan har jag märkt.

Fattar förresten vad du menar med att det ser fånigt ut att inte köra ner till bröstet i bänkpress. Såg en kille som låg och duttade med 80 kg i "bänkpress" med minimal rörelse. Han kanske är axelskadad, men jag ser ingen direkt vits med att träna så. Tänker läka ut min egen axelskada innan jag börjar köra bänkpress igen öht. Ska även ta hjälp av en kunnig instruktör innan jag ger mig på tyngre vikter igen.

När det gäller benpressen är det extremt vanligt att folk inte kör med något djup alls, bara för att kunna lassa på en massa viktplattor. Ganska vanligt i knäböj också, men just benpressen är nog den värsta viktkåthetsövningen på hela gymmet.

Postad 02 February 2015 - 16:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Inte en chans i världen att jag skulle klara 3x12 på 240 i benpressen. Men som du säger, det är en fråga om djup också. Jag går så långt ner jag kan, nästan så att knäna tar i axlarna, samtidigt som jag försöker pressa ner höften så att den inte lättar från dynan. Går man lite kortare och inte bryr sig om att höften lättar, ja då kanske 240kg känns lite lättare. Men jag tycker man ska gå djupt, typ så som Tom Platz gör här https://www.youtube....h?v=dezRAKhF080

Ligger man helt platt på bänken så förstår jag att många säger att dom inte är rörliga nog eller får ont i axlarna av bänk. Jag tycker också det är obekvämt att gå ända ner till bröstet om jag skulle ligga platt som en planka på bänken. När jag bänkade så för några år sedan så fick jag ju jätteont i axlarna varje gång också. Nä, jag tycker man ska brygga i bänk. Visst, behöver inte vara någon exorcistbrygga om man bara motionstränar men lite brygga bör man försöka ha just för axlarnas skull. Ska man tävla, ja då är det bara att försöka få en så hög brygga som möjligt och skita i vad alla nissar på gymmet säger.

Postad 03 February 2015 - 21:34

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jag kör också väldigt djupt i benpressen och pressar ner mig i sitsen. Skadade mig ju innan i ryggen när jag slarvade med att låta rumpan lätta från sitsen så det misstaget gör jag aldrig om. Men just benen och då främst lårmusklerna har jag alltid varit stark i, så det är lite genetiskt. Jag har mycket svårare för att bygga stora armar.

Postad 05 February 2015 - 15:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Gjorde 4x4 på 165 i mark igår. Hade fortfarande träningsvärk i magen och kände att jag inte kunde aktivera den riktigt så ryggen fick jobba jäkligt hårt. Det var inte lätt att göra 4x4 men det gick och det var det som var huvudsaken. Nästa gång ska jag ner på 160 och försöka göra så många femmor på det som möjligt. Klarar jag fyra stycken så är jag jäkligt glad men kommer nog sikta på fem.

Sen var det ju det att jag bara sov fem timmar i natt för jag har en ouppfostrad liten slyngel att dela lägenhet med. Ska iväg och prova köra lite bänk, får se hur det går. Hinner inte träna imorgon och inte heller på lördag för då ska jag till Köping och kolla på tävling så lika bra att gå och köra ett kort pass även om det kommer gå skit.

Postad 05 February 2015 - 17:27

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Bänk igår...

Seg och sliten; värmde på tomstång; sedan upp på 60kg, men 18st lätt. Fan kändes rätt bra ändå? Nåja, bara 60kg och "uppvärmning" ändå.

Sedan 80 kg. Kollegan passade. Tänkte göra 3-5st. Gjorde 10 skitlätt. Wtf?
90kg. Kollegan passade. Tänkte kolla om det gick. Gjorde en lätt, en seg och en konstig, men den gick upp förhållandevis lätt.
Sedan upp på 100kg. Lyfte av stången och det högg lite i handleden. Mental blockad efter det. Pausade och testade igen. Samma sak. Hade nog inte gjort mer ont än vid upplyftandet såhär i efterhand, men mentala blockeringen blev lite för mycket. Sedan började kollegan om efter lunchen, så jag blev själv.

Fasen 18 år sedan eller så man var uppe på tresiffrigt.

Efteråt gick jag ner på 60kg och körde volym på 5x10st. Tre set med lutande hantelflyes. Skön kontakt hela vägen. Sedan lite greppträning genom att klättra armgång på chinsstången ända tills underarmarna brände. Vila lite; sedan mer armgång. Och en gång till. Ny chinsstång = jävligt lite hud kvar i händerna nu.

Grymt pass; riktigt skönt att kunna få ett sånt pass trots omotivation.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 05 February 2015 - 17:28.

Postad 05 February 2015 - 18:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Bänk igår...

Seg och sliten; värmde på tomstång; sedan upp på 60kg, men 18st lätt. Fan kändes rätt bra ändå? Nåja, bara 60kg och "uppvärmning" ändå.

Sedan 80 kg. Kollegan passade. Tänkte göra 3-5st. Gjorde 10 skitlätt. Wtf?
90kg. Kollegan passade. Tänkte kolla om det gick. Gjorde en lätt, en seg och en konstig, men den gick upp förhållandevis lätt.
Sedan upp på 100kg. Lyfte av stången och det högg lite i handleden. Mental blockad efter det. Pausade och testade igen. Samma sak. Hade nog inte gjort mer ont än vid upplyftandet såhär i efterhand, men mentala blockeringen blev lite för mycket. Sedan började kollegan om efter lunchen, så jag blev själv.

Fasen 18 år sedan eller så man var uppe på tresiffrigt.

Efteråt gick jag ner på 60kg och körde volym på 5x10st. Tre set med lutande hantelflyes. Skön kontakt hela vägen. Sedan lite greppträning genom att klättra armgång på chinsstången ända tills underarmarna brände. Vila lite; sedan mer armgång. Och en gång till. Ny chinsstång = jävligt lite hud kvar i händerna nu.

Grymt pass; riktigt skönt att kunna få ett sånt pass trots omotivation.

Det är kul när det går sådär skitbra ibland. Hjärnspöken kan vara jobbiga ibland, speciellt när det handlar om tresiffrigt i bänken ;)

Tanken var ju att jag skulle köra 3x8 85kg i bänk nästa bänkpass vilket blev idag. Men 3x8 60kg var fan tungt nog idag. Längesedan jag var så klen och orkeslös som jag var idag. Tog det mesta bara lugnt idag. Körde lite lutande hantelpressar, baksida axlar, rotatorcuffar och så. Provade även den större av dom två strongmanstockarna. Vet inte riktigt vad den väger men jag gissar omrking 40-45kg och den är jäkligt stor också så den är lite otymplig att hålla på med. Visst, nu var jag seg idag men en trea var fan tungt. Det svåraste var att vända upp den från knäna upp till axlarna och det jobbigaste var att stabilisera kroppen när jag väl hade den där uppe och skulle pressa. Stocken var så grov att jag fick luta mig bak riktigt rejält och pressa väldigt långt fram.

Edit: Googlade strongman log och lyckades hitta exakt den jag provade idag http://www.profitnes...9-diameter.html

Redigerat av Ala_95, 05 February 2015 - 18:05.

Postad 07 February 2015 - 09:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 1
så, då var jag färdig med min "nyttiga" månad.
Har inte ätit godis,chips,bullar,kakor eller några andra sötsaker.
Har inte ätit pizza eller annan skräpmat.
Har bytt ut 70% av det mjuka brödet mot knäckebröd. samt dragit ner lite på portionerna och inte ätit sent på kvällen.
Har garanterat legat på ett underskott större delen av tiden, dock utan att gå hungrig.

Har även varit ute och gått promenader 3-4 ggr i veckan. Ibland mer.

har aldrig känt att det har varit jobbigt då alla förändringar inte varit så stora.

Resultatet. -5kg och tydligt synligt resultat på kroppen.
får på mina för små åtsittande skjortor utan problem. :D

Jag var inte fet från början men det fanns allt. Har alltid problem med att fettet sätter sig som lovehandles och fram nere på magen.
vägde 71.7kg för en månad sen och väger nu 66.7kg

fortfarande hull kvar som lovehandles men dom blir nog svåra att få bort helt utan att se ut som ett skelett på resten av kroppen.

Jag är helnöjd och det är verkligen inte svårt att förbränna lite fett om man vill.

Postad 07 February 2015 - 20:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Var på serietävlingen i Köping idag. Riktigt kul! Fick se en del bra lyft, t.ex ett nytt juniorrekord i böj på 282.5kg som min polare satte. På försöket innan så stötte han i ställningen på vägen ut, fick rotation och var tvungen att släppa stången. Det var längesedan jag var så rädd någon gång. 282.5kg som rasar från ca 170cm höjd och man har ingen aning om någon blivit skadad.

Riktigt taggad att tävla själv också. Har ett gäng polare hemifrån som gjorde tävlinsdebut i Borlänge idag också och dom knep första, andra och tredje plats i 105an tydligen.

Postad 09 February 2015 - 18:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jaha, gått och blivit förkyld då. Vaknade inatt och det kändes som att jag svalt taggtråd. Rösten har varit helt knas och min hals känns sandpapprig och slemmig. Tanken var att jag skulle ha tränat både idag och imorgon men så blir det inte...

Postad 09 February 2015 - 19:27

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Kan Jang och SInopret Forte så blir du frisk snabbt.

Jaha, gått och blivit förkyld då. Vaknade inatt och det kändes som att jag svalt taggtråd. Rösten har varit helt knas och min hals känns sandpapprig och slemmig. Tanken var att jag skulle ha tränat både idag och imorgon men så blir det inte...

Postad 09 February 2015 - 20:00

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Körde ett snabt bröstpass idag, tränade ensam så tänkte ta det ganska lugnt och inte gå tungt.
Körde 2 set med 8x80, kändes lite halvt om halvt men ökade ändå till 90 för måste få iaf ett tyngre set.
Gjorde 8 reps relativt enkelt och allt kändes bättre.
Struntade i att jag var ensam och gjorde 2 set 3x100 relativt enkelt så det blev ett riktigt bra pass ändå. Gjorde 5x5 på 90 i fredags så styrkan blir bättre och bättre.
Körde 10 set lutande hantelpress som avslutning på passet, 5 set vanlig lutning och 5 med kraftig lutning. Bra pump idag

Postad 09 February 2015 - 21:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Stängde coc2 enkelt med vänster och höger hand idag när jag skulle visa hur man ska sätta coc i handen för en kompis som var lite intresserad. Var riktigt kul, det innebär att jag aldrig varit starkare i greppet iaf :)

Postad 10 February 2015 - 10:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Hmm. Inte ont i halsen idag, bara lite konstig röst. Slemmig i halsen dock och lite tjock i huvudet. Undra om jag ska gå iväg och köra ett lugnt pass i eftermiddag? Kan ju köra lite mindre krävande övningar och försöka att inte jaga upp pulsen så högt.

Postad 10 February 2015 - 19:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ursäkta en amatörfråga men here goes. Jag tänkte förbättra min form allmänt genom att gymma två gånger i veckan och ta en löprunda två gånger i veckan (samt försöka äta bra). Vill få lite mindre fett och lite mer muskelmassa. Har inga extrema ambitioner men vill bli lite fastare i kroppen och må bättre. Frågan är: när tycker ni man skall äta i förhållande till träningspassen? Före eller efter?

Postad 10 February 2015 - 20:25

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Ursäkta en amatörfråga men here goes. Jag tänkte förbättra min form allmänt genom att gymma två gånger i veckan och ta en löprunda två gånger i veckan (samt försöka äta bra). Vill få lite mindre fett och lite mer muskelmassa. Har inga extrema ambitioner men vill bli lite fastare i kroppen och må bättre. Frågan är: när tycker ni man skall äta i förhållande till träningspassen? Före eller efter?

Här skiljer det nog mycket beroende på hur man är som person. Jag äter lunch kl 12, lätt mellanmål kl 15 och sen tränar jag efter kl 17. Äter du en riktig måltid skulle jag nog vänta 2h innan träning men är det något enklare med snabba kolhydrater kan man träna ganska snart efter. För löpning gäller nog något liknande men kanske bör vänta ännu längre.

Men jag skulle iaf äta en riktig måltid efter träningen för att fylla på.

Det bästa är att testa och se vad som passar dig bäst, träna med magen full gör ingen glad :P

Postad 11 February 2015 - 23:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag brukar se till att inte träna för tätt inpå ett stort mål. T.ex om jag ätit en ganska stadig lunch så vill jag nog vänta kanske två timmar. Tränar jag efter en middag av någon anledning så väntar jag gärna 2.5-3h för jag brukar äta rätt stora middagar. Jag tränar inte heller på fastande mage då jag känner att jag inte orkar lika mycket då. Brukar se till att ha ätit ett ganska stort mål högst 3-4h innan träning och sedan något litet typ en timme eller så innan. Kör jag marklyft så tränar jag gärna på lite tommare mage.

Efter pass brukar jag ta protein/gainer shake och sedan se till att äta ett stadigt mål så fort som möjligt för jag blir så otroligt trött och seg annars.

Postad 12 February 2015 - 08:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kroppen behöver energin efter träningen mer än före. Människor har i regel rätt mycket snabb energi sparat och som kan utsöndras, atp, vilket gör att energin efter är mycket viktigare. Lite kolhydrater för att få upp insulinet och endel proteiner efteråt så är det bra. Många kör ex en shake och en banan men allt går. Huvudsaken är att man får upp insulinet för att hjälpa till att fylla cellerna med energi.

Så ät efter hellre än före, alla gånger i veckan :)

Postad 12 February 2015 - 20:49

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 0

Vad säger ni om billiga proteinpulver på fitnessguru.com?

Postad 12 February 2015 - 21:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Sophie Arvebrink är väl sponsrad av fitnessguru? Gissar att det är ok produkter.

Annars har ju gymgrossisten sitt whey-80 för 98kr/kg eller 88kr/kg om du köper 4kg-påse. Det är nog oslagbart tror jag.

Postad 12 February 2015 - 21:20

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Köpte två smaker från tillskottsbolaget för någon vecka sedan när de hade sitt protein för 99kr/kg, ordinarie är väl 139-149kr. Jag tyckte det smakade riktigt dåligt. Men de säljer mycket så det måste ju finnas de som tycker om smaken.
Det jag vill säga är att man måste testa och avgöra själv.

De bästa jag testat so far är nog tyngres whey med kladdkaka, body science double rich chocolate och nyligen ett whey-100 protein från scitec med smak av vit choklad och jordgubb. Aldrig köpt från fitnessguru så kan ej ge feedback därifrån.

Postad 12 February 2015 - 22:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Mitt favoritprotein är Self Whey Active i Double Rich Chocolate. Fick med mig en hink hem då dom släppte smaken på fitnessfestivalen förr-förra gången. Har fortfarande lite kvar. Blandar man det med lite malto så blir det otroligt gott.

Postad 12 February 2015 - 22:57

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0

Kan rekommendera Body Science Whey 100% Päronsplitt. Nästan som man väntar på att passet ska ta slut så man får dricka det =) har även haft deras Bananchoklad förut och även den smakade kanon. De funkar dock bara bra med vatten, med mjölk blir inte alls bra :/

Postad 12 February 2015 - 23:03

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Body science double rich chocolate är verkligen nice smakmässigt. Finns inte en tillstymmelse till beska eller något; dessutom är den ruggigt lättblandad och förhållandevis billig.

Gymgrossistens rävgift är enligt mig inte värt den billiga slanten om man nu inte gör som Zartok och köper hem 3290482 kilo samtidigt. Å andra sidan så vänjer man sig vid alla smaker tillslut. Förutom naturell whey-100.... smakar typ sur uppstötning blandat med diarré och kattsand.

Postad 13 February 2015 - 10:28

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Body science double rich chocolate är verkligen nice smakmässigt. Finns inte en tillstymmelse till beska eller något; dessutom är den ruggigt lättblandad och förhållandevis billig.

Gymgrossistens rävgift är enligt mig inte värt den billiga slanten om man nu inte gör som Zartok och köper hem 3290482 kilo samtidigt. Å andra sidan så vänjer man sig vid alla smaker tillslut. Förutom naturell whey-100.... smakar typ sur uppstötning blandat med diarré och kattsand.

Har du smakat kattsand 😳 😄😄😄

Postad 13 February 2015 - 10:49

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Gymvaruhuset har också helt ok protein för pengen. Deras Whey FX tycker jag har bra smak. gillar framför allt Banan-choklad och choklad.

Postad 13 February 2015 - 12:33

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Har du smakat kattsand

Jag var beredd på en sådan kommentar, imponerad över att du inte skrev diarré :P

Postad 13 February 2015 - 12:42

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Alla som har katt har väll känt av smaken av dammet som yr när man häller upp kattsand.

Postad 13 February 2015 - 14:55

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jag gillar dom, väldigt goda men sjukt söta. Annars ligger väl Gymvaruhuset bäst till med både smak och pris. Kolozzeums egna är inte fy skam det heller men det var bättre förr när dom hade smakerna skogsbär, banan och kokos men dom finns inte kvar längre, nu är det bara jordgubb och choklad etc som finns.

Som sagt så smakar whey 80 från GG skit.

Postad 13 February 2015 - 15:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Tack för tipsen. Det får bli ett par bananer efter nästa träning. Pulver och shakes är inget för mig.

Postad 13 February 2015 - 15:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Man behöver minst c:a 5 bananer för att det ska ge nån effekt. Annars räcker vassleprotein tillräckligt för att boosta både proteinsyntesen och insulin. Fast efter träning så är inte insulin nödvändigt, celler är mottagliga ändå fast det beror väl träningens intensitet.

Postad 13 February 2015 - 15:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Får du i dig någon form av protein så är det bra, då det snabbar på muskelreparationen. Men det kan ju vara vad som helst, några han är bättre än inget alls :)

Postad 14 February 2015 - 15:15

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Höjde mitt PB i mark igår med 20 kg, från 170 till 190kg.
Gjorde femmor på 60, 100 och 140 följt av en trea på 160. Har känt ett tag att jag har mer än 170 i mig så gick tyngre igår fast jag tränade ensam. La på 180kg och jag kände redan innan lyftet att det var mentalt jobbigt. Jag visste att jag skulle klara det men stången kändes sjukt tung, aldrig känt så innan. När väl stången lämnat marken var det ingen tvekan utan den gick upp enkelt. Och eftersom det gick bra så fick det bli 190 också.
Samma sa nu, den jobbigaste biten var det mentala. När händerna greppat stången och jag ställt mig i position kom känslan "detta går aldrig". Lyckades dock skaka av mig känslan och få upp stången hela vägen även om det inte var lika lätt som 180.

Tror jag har 200 i mig, även om formen inte skulle vara den bästa, om bara den mentala delen kunde försvinna, aldrig känt något liknande inför ett lyft förr. Men skönt med nytt PB iaf

Postad 14 February 2015 - 18:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jobbigt det där med hjärnspöken, speciellt i marken tycker jag. I marken så ligger stången helt vilande liksom. I både böjen och bänken så har man den ju på sig och då har man kroppen spänd redan.

Bänk idag för mig. Har varit taggad ända sedan igår men kom hem sent inatt och sov lite halvdåligt plus att jag fortfarande är lite förkyld. Uppvärmningen på 50 kändes tyngre än vanligt. Stegade upp till 80 och en femma på det kändes också ganska tungt. Ökade till 100 och tänkte att jag kan prova göra en fyra på det för jag har bara gjort en trea på hundra förut. Sa åt min polare att komma och passa. Vet att han är duktig på att passa så det kändes tryggt att ha honom där. Första två repen kändes skitlätta. Funderade nästan om jag lastat fel för det kändes så lätt. Gjorde dom fyra reps jag skulle men kände att jag hade mer att ge och att det var lika bra att klämma ut allt. Gjorde en rep till men polaren skrek åt mig att jag hade en till. Jag trodde inte jag hade en till men jag tänkte att jag provar, värsta som händer är att det tar stopp och han får rycka in. Lyfte på arlset för att ställa om bryggan inför sista repet. Satte ner arslet igen och sänkte stången. Kom alldeles för långt ner mot magen men eftersom jag inte pausade så klarade jag av att få upp den typ 10-15cm men där tog det tvärstopp. Jag kämpar för att få upp den men stången är helt stilla. Polaren visar att han är beredd men han rör inte stången och han skriker åt mig att jag har den. Jag ligger där och kämpar i säkert 2-3 sekunder innan den ens börjar röra sig igen och det tog nog ytterligare 2-3 sekunder att få upp den helt. Har aldrig gjort ett sådan kämpigt och långsamt lyft någon gång.

Tog en lång ~10 minuters vila efter det och satte en nia på 90 vilket också är pr. Om allt känns rätt så ska jag maxa nästa vecka. 115 borde gå ganska enkelt och jag hoppas på att kunna ta 120.

Postad 14 February 2015 - 19:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hade ett märkligt pass igår. Bänk. Tänkte testa lite högre vikter lugnt.

10 reps på 50 ett par Set
Sen femmor på 80 i tio set.
Treor på 100 i några set
Sen ettor på 110 i fem set.

Sen ökade jag till treor på 110 i tre set.
Avslutade på fyror på 110 i fem set.

Vikterna kommer tillbaka snabbt, har bara kört på 80 hela året :)

Postad 14 February 2015 - 19:58

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Hade ett märkligt pass igår. Bänk. Tänkte testa lite högre vikter lugnt.
10 reps på 50 ett par Set
Sen femmor på 80 i tio set.
Treor på 100 i några set
Sen ettor på 110 i fem set.
Sen ökade jag till treor på 110 i tre set.
Avslutade på fyror på 110 i fem set.
Vikterna kommer tillbaka snabbt, har bara kört på 80 hela året :)

Så 28-30 set bänk?? Skulle aldrig orka göra så många set på en enda övning, redan efter 10 set mark igår var jag trött på övningen :s

Postad 14 February 2015 - 20:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, plus endel till på 80 och sen 50 explosiva. Dom på 50 orkade jag sexor på, så jag var rätt trött. Tog över en timme :D

Postad 15 February 2015 - 11:06

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Är det någon av er som använder pwo?

Postad 15 February 2015 - 11:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ibland, i små mängder kombinerat med annat. Igår tog jag 200mg koffein ca 1h innan passet. Blandade i ordning en shake med en halv skopa Self Muscle Speed och en och en halv skopa beta alanin som jag drack på väg till gymmet.

Postad 15 February 2015 - 12:17

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Yesbox brukar använda pwo. Tränar efter jobbet och då är det skönt att ta en och ladda om!
Just nu är det aldrig vilas Gateway som används. Använde breach 2 innan (samma märke) och både levererade i min mening.
Bara att testa och köpa en från någon känd butik/märke. Variera dock doseringen så märker du vad som passar dig bäst

Postad 15 February 2015 - 12:41

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Jag jobbar själv 12h pass. Och svårt att hitta energi och ork att träna efter jobb. Nu har jag kört utan pwo ett tag och tycker jag märker skillnad dem dagarna man jobbat. Har bara testa C4(men de va ett tag sedan) Men tips på vettiga pwo? (Förutom dem Rexx13 skrev)

Postad 15 February 2015 - 12:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

koffeintabletter som du köper från hälsokostbutiker. på apoteket kostar 50mg tabletter (typ 40 st) lika mycket som 100 st 200mg på hälsokostbutiker och kedjor som säljer tillskott. jag har testat det och fungerar bättre än gamla jack3d som drogs tillbaka pga otillåtna substanser. jack3d fungerade inte alls för mig, koffein fungerar måttligt. det som jag tycker har fungerat bäst är faktiskt en shot med silat nötblod.

Postad 15 February 2015 - 12:54

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

PWO för mig är mer än ritual!, en point of no return så att säga, när man sänkt den så måste man lyfta arshlet ur fotöljen, så vitt jag vet finns det ingen vettig pwo för tillfället ingen hypad ingrediens som fortfarande är laglig, så det man får är koffein beta alanin och kreatin i olika smaker, priser och doseringar.

Postad 15 February 2015 - 13:34

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

koffeintabletter som du köper från hälsokostbutiker. på apoteket kostar 50mg tabletter (typ 40 st) lika mycket som 100 st 200mg på hälsokostbutiker och kedjor som säljer tillskott. jag har testat det och fungerar bättre än gamla jack3d som drogs tillbaka pga otillåtna substanser. jack3d fungerade inte alls för mig, koffein fungerar måttligt. det som jag tycker har fungerat bäst är faktiskt en shot med silat nötblod.

Silat nötblod??

Men sen är det väl så att olika pwo fungerar olika bra på olika människor?!

Postad 15 February 2015 - 13:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Silat nötblod??

Men sen är det väl så att olika pwo fungerar olika bra på olika människor?!

Ja, du köper blod av nöt (koblod) från affären, tinar och silar den så att du inte får med något koagulerat skit, det kan man börja må illa av. Sen tar du det i en termos och dricker det i omklädningsrummet, ger en mental kick.

Pwo är jag rätt säker fungerar jättebra på personer som tror att det ska fungera jättebra på. Jag fick tre testdoser, tog alla tre och märke inte av ett skit. Men dyra är dom.

Koffein fungerar bättre på mig, men inte bra nog för att jag ska känna att jag behöver det.

Postad 15 February 2015 - 14:15

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Ja, du köper blod av nöt (koblod) från affären, tinar och silar den så att du inte får med något koagulerat skit, det kan man börja må illa av. Sen tar du det i en termos och dricker det i omklädningsrummet, ger en mental kick.
Pwo är jag rätt säker fungerar jättebra på personer som tror att det ska fungera jättebra på. Jag fick tre testdoser, tog alla tre och märke inte av ett skit. Men dyra är dom.
Koffein fungerar bättre på mig, men inte bra nog för att jag ska känna att jag behöver det.

Ja man ska ju testa allt. :o
Men ursäkta mig men det låter jävligt äckligt.
Och jag kan se det framför mig att man tappar termosen i omkl rummet, välkommen avstängning ;)
Låter lite galet det. Men det funkar säkert lika bra som pwo...

Postad 15 February 2015 - 14:26

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Sen tar du det i en termos och dricker det i omklädningsrummet, ger en mental kick.

Vad i blodet ger kicken eller är det en placebo-kick?

Postad 15 February 2015 - 16:40

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Vad i blodet ger kicken eller är det en placebo-kick?

Eftersom ingen PWO fungerar på honom (inte ens placeboeffekt) lär ju inte blod ge honom placebo heller. Så då återstår det att reda ut vad det är i blodet som fungerar.
Är det bara blod från kossor som fungerar? Testat får, gris, häst? Människoblod då?
Fungar blodplasma eller måste det vara "the real deal"?
Är det bättre färskt? (Direkt från källan alltså?)

Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 15 February 2015 - 16:41.

Postad 15 February 2015 - 16:43

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Eftersom ingen PWO fungerar på honom (inte ens placeboeffekt) lär ju inte blod ge honom placebo heller. Så då återstår det att reda ut vad det är i blodet som fungerar.
Är det bara blod från kossor som fungerar? Testat får, gris, häst? Människoblod då?
Fungar blodplasma eller måste det vara "the real deal"?
Är det bättre färskt? (Direkt från källan alltså?)

Bara för att produkt A inte ger placebo betyder det inte att produkt B inte kommer göra det.

Postad 15 February 2015 - 17:47

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
När man ser lite bättre i mörkret påvägen till jobbet efter träningen är det bra grejer ;) fast var något årsen jag provade pwo nu..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.