Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 June 2021 - 20:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Allente har inte ordning på mycket, nyss kom ett email om bland annat att följa F1 i Frankrike på Paul Ricard den 25-27, synd bara att denna tävling var förra helgen.

Nästa race är Styrian GP.

Hej

Ska kolla upp, fick tag i ett av två utskick och det var korrekt information i det. Tack för info mhbml.

Mvh
Niklas

Postad 24 June 2021 - 22:24

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Hej Allente! Blev uppringd för ett tag sedan av en av "era" säljare som kom med ett helt ok erbjudande till mig som Viasat/viaplaykund som jag nappade på. Jag var väldigt tydlig med att vi inte har parabol etc utan att vi enbart kör streamingtjänster, vilket inte skulle vara några problem...

Det lilla problemet är ju att jag inte alls har tillgång till några utökade streamingtjänster med mängder av filmer, serier etc. enligt den info jag fick. Det går alldeles utmärkt att logga in i Mina sidor, där det av oklar anledning står att jag är parabol kund (?), men appen går inte att logga in i. Vad göra? Det är ju inte riktigt det här jag tackade ja till...

Postad 25 June 2021 - 08:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Allente! Blev uppringd för ett tag sedan av en av "era" säljare som kom med ett helt ok erbjudande till mig som Viasat/viaplaykund som jag nappade på. Jag var väldigt tydlig med att vi inte har parabol etc utan att vi enbart kör streamingtjänster, vilket inte skulle vara några problem...

Det lilla problemet är ju att jag inte alls har tillgång till några utökade streamingtjänster med mängder av filmer, serier etc. enligt den info jag fick. Det går alldeles utmärkt att logga in i Mina sidor, där det av oklar anledning står att jag är parabol kund (?), men appen går inte att logga in i. Vad göra? Det är ju inte riktigt det här jag tackade ja till...

Hej

Skicka ett PM med kundnummer eller personnummer så ska jag hjälpa dig. 

Mvh
Niklas

Postad 25 June 2021 - 08:30

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
@Allente: Om man har ett pausat abonnemang kan man då inte säga upp abonnemanget? Svärföräldrarna ringde kundservice för att säga upp sitt abonnemang men blev då övertalad till att istället pausa det, nämndes då inget om att man inte kunde säga upp det under tiden det var pausat. För att kunna avsluta abonnemang är man tydligen tvungen att ha ett aktivt abonnemang och åker få på att betala under uppsägningstiden.

Postad 25 June 2021 - 09:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@Allente: Om man har ett pausat abonnemang kan man då inte säga upp abonnemanget? Svärföräldrarna ringde kundservice för att säga upp sitt abonnemang men blev då övertalad till att istället pausa det, nämndes då inget om att man inte kunde säga upp det under tiden det var pausat. För att kunna avsluta abonnemang är man tydligen tvungen att ha ett aktivt abonnemang och åker få på att betala under uppsägningstiden.

Hej

Det stämmer att man inte kan avsluta abonnemanget om det är pausat, då är det innevarande månad plus en månad i uppsägningstid (om man inte är bunden) men om du skickar kontaktuppgifter till svärföräldrarna så kan jag be någon ringa och se vad vi kan göra.

Mvh
Niklas

Postad 25 June 2021 - 09:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Hej

Det stämmer att man inte kan avsluta abonnemanget om det är pausat, då är det innevarande månad plus en månad i uppsägningstid (om man inte är bunden) men om du skickar kontaktuppgifter till svärföräldrarna så kan jag be någon ringa och se vad vi kan göra.

Mvh
Niklas

Tack, gör så.

Kan dock tycka att detta är något man bör upplysa om, speciellt då man ringer i syfte att säga upp ett abonnemang men blir övertalat till att istället pausa det.

Postad 25 June 2021 - 09:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tack, gör så.

Kan dock tycka att detta är något man bör upplysa om, speciellt då man ringer i syfte att säga upp ett abonnemang men blir övertalat till att istället pausa det.

Hej

Vi ska självklart vara tydliga med vad det innebär när man pausar abonnemanget. Men vi kontaktar svärföräldrarna på måndag så ska vi se om vi kan hitta en lösning.

Mvh
Niklas

Postad 25 June 2021 - 12:59

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Hej Niklas... Nu har jag fått ett sms där ni uopmanar mig att byta lösenord "av säkerhetsskäl". Ni har mailat för ett tag sen och då hänvisat till att jag kan kontrollera på haveibeenpwned. Eftersom min mailadress inte finns med där, vilket gör att jag gärna vill veta vilka säkerhetsskälen är. Dels byter jag ogärna lösenord utan att ga en bra anledning (inte på nån av mina 400 inloggningar faktiskt), dela vill jag veta vad ni vet så jag vet om jag behöver vara orolig. Ropar ni varg, duger inte ett vagt "säkerhetsskäl". Jag har även frågat på messenger (nyss).

Postad 25 June 2021 - 13:35

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hej Niklas... Nu har jag fått ett sms där ni uopmanar mig att byta lösenord "av säkerhetsskäl". Ni har mailat för ett tag sen och då hänvisat till att jag kan kontrollera på haveibeenpwned. Eftersom min mailadress inte finns med där, vilket gör att jag gärna vill veta vilka säkerhetsskälen är. Dels byter jag ogärna lösenord utan att ga en bra anledning (inte på nån av mina 400 inloggningar faktiskt), dela vill jag veta vad ni vet så jag vet om jag behöver vara orolig. Ropar ni varg, duger inte ett vagt "säkerhetsskäl". Jag har även frågat på messenger (nyss).

Japp, samma skit här också.. 😠

När ska de lära sig?

Bifogad fil(er)

Postad 25 June 2021 - 14:59

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

svaret på messenger känns ju ockå "sådär":

"Som en del av att pterinstallera Min sida kmmer vi att be del av vpra kunder att byta lösenord.

Detta ör en standardsäkerhetsåtgärd efter återinstallationen av Min Sida som vi haft tekniska problem med."

(era felstavningar)

Innebär det att ni tror ni har läckt? eller varför behöver jag byta lösenord? Vad händer om jag inte gör det? Är det nåt fel att skicka denna information i ett mail? är det nåt fel att ha denna information på min  "Min Sida" - jag har alltså inga problem att logga in på min "Min sida". Sen kan jag ju byta lösenord där, men i smset ska jag göra det genom "glömt lösenord" - varför? vad händer om jag inte gör det?

Jag har alltså ca 400 olika inloggningar (inloggningar via FB eller Googlekonto oräknat), om alla dessa skulle få för sig att tvånga mig att byta lösenord helt omotiverat, skulle jag bli ganska rabiat.

Jag tycker inte det är för mycket begärt att få veta så

Postad 25 June 2021 - 15:52

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Fick byta lösen bara så där  fungerade icke det jag hade innan  mysko :blink:

Postad 25 June 2021 - 16:29

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Fick byta lösen bara så där  fungerade icke det jag hade innan  mysko :blink:

i det fallet är det naturligtvis rätt information i SMSet - man kan ju i det läget bara byta lösenor genom att säga "glömt lösenord"

i mitt fall är jag helt övertygad om att min gamla mailadress (som jag bytte 2018, typ) dykt upp igen och spökar, DEN adressen finns med i ett antal "pwned"-listor.

jag kan logga in utan problem. och jag skulle gissningsvis kunna byta lösenord där. MEN jag tror att Allente/Canal Digital faktiskt fu**at upp.

vi får se om de svarar nåt mer på messenger. senaste svaret säger att det har att göra med mailet de skickade ut den 14/5.

Postad 25 June 2021 - 22:24

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Försökte byta lösenord, men det verkar inte gå att göra, får ett felmeddelande ’Bad gateway’ när jag försöker, så nu funkar inte All-appen, vare sig på Apple TV eller på iPad Pro.

Gediget jobb igen av All@#*!!

Postad 26 June 2021 - 09:33

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Jag testade lite. Det gick inte att ändra lösenord i oinloggat läge, så jag loggade ut och då kom jag inte in igen. 

när jag gjorde "glömt lösenord" testade jag först att byta till samma som jag redan hade - "Tyvärr kan din förfrågan inte behandlas just nu, vänligen prova igen senare."...

loggade in och provade att byta tillbaks - "Något gick snett, ditt lösenord ändrades inte. Prova igen."

Var finns informationen om att jag inte får återanvända ett tidigare lösenord? Hur länge sparas lösenordshistoriken? Det gör mig dessutom orolig - har canal digital (okejdå - aliente) i och med att CD sparar lösenordshistorik, så finns det alltså ytterligare möjligheter för skummisar att komma över kundernas nuvarande och historiska lösenord. så om CD rålkar ut för ett intrång, hamnar kunderna i situationen att de måste byta lösenord överall (400+ ställen i  mitt fall) om de inte har exakt kontroll på om de har återanvänt ett gammalt CD-lösenord nånstans. Ganska förkastligt, enligt mig. Jag ser inte behovet av att CD ska behöva hålla en lösenordshistorik, det ingår förmodligen inte heller i det godkännande CD har för sitt register.

i messenger fgick jag veta att det inte alls hade att göra med maj-mejlet, men å andra sidan trodde kundtjänst att jag fått infon om att jag behövde byta lösenord via mail - trots att jag flera gånger sagt att jag fått ett SMS. Vet inte kundtjänst skillnad mellan SMS och Mail?

och - VARFÖR skickas inte denna typ av information i ett mail? Vad är det som gör att ALLENTE tror att jag som kund hellre håller på att fippla ett lösenordsbyte via telefonens tangentbord, än att använda datorn?

Postad 26 June 2021 - 10:10

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Testade byta lösenord igen, precis som du säger @sunqan så har de ett lösenordsminne, så när jag försökte sätta mitt gamla lösenord fick jag något nonsensmeddelande om att det inte går att göra just nu, men när jag hittade på ett nytt och garanterat oanvänt lösenord accepterades det.

Postad 28 June 2021 - 18:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Testade byta lösenord igen, precis som du säger @sunqan så har de ett lösenordsminne, så när jag försökte sätta mitt gamla lösenord fick jag något nonsensmeddelande om att det inte går att göra just nu, men när jag hittade på ett nytt och garanterat oanvänt lösenord accepterades det.

Hej

Det ska som sagt vara exakt som det står i informationen, av säkerhetsmässiga skäl pga tekniska problem med min sida så rekommenderar vi att man byter lösenord.

Mvh
Niklas

Postad 29 June 2021 - 11:09

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Ur senaste Allente-mailet:

Vår app ingår i ditt abonnemang och det ger dig frihet att se det du vill när du vill. Ladda ned appen till mobil, surfplatta, Apple TV, Samsung Smart-TV eller titta via din dator

Innebär det att appen finns till 2020 och 2021 års modeller av samsungs tvapparater?

Postad 29 June 2021 - 12:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Ur senaste Allente-mailet:

Vår app ingår i ditt abonnemang och det ger dig frihet att se det du vill när du vill. Ladda ned appen till mobil, surfplatta, Apple TV, Samsung Smart-TV eller titta via din dator

Innebär det att appen finns till 2020 och 2021 års modeller av samsungs tvapparater?

Hej

Nej det är fortfarande endast 2015-2019 som vår app fungerar på. Har tagit din feedback vidare till vår marknadsavdelning.

Mvh

Niklas

Postad 29 June 2021 - 13:15

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Hej

Nej det är fortfarande endast 2015-2019 som vår app fungerar på. Har tagit din feedback vidare till vår marknadsavdelning.

Mvh

Niklas

misstänkte det. i "vanliga" fall brukar det vara tvärtom - det är BARA den senaste versionen som det funkar med :-)

Postad 29 June 2021 - 18:28

Unregisteredb7d789c0
  • Unregisteredb7d789c0
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej Allente,

Jag blev terroriserad av en av era oerfarna (nya) försäljare.

I samtalen med denne man förklarade jag tydligt att det vi idag kollar på är Netflix, Cmore golf, samt disney+! (endast streaming)
Inga problem, ALLT detta + MYCKET mer skall ingå i vår app Allente play.
Och de bästa av allt, du betalar bara 249kr i månaden för all sport, film och serier du vill! Allt som finns på netflix, cmore, viaplay, hbo, ja allt kommer du få tillgång till..

Sounds like a pretty good deal, tyckte jag, 

Först kom ett sms med lite info, där det framkom att mån. kostnaden skulle uppgå totalt till 349kr inkl lite avgifter, men fine fine, fortfarande en rätt sweet deal. 

Sedan började han spela in och rabbla upp en formell harang, ett muntligt avtal, lät okej tills en punkt dök upp, "ditt utbud hos allente play avspeglas av ditt parabol abonnemang".... U say what? Här böjrade jag ifrågasätta säljaren varav han pausade inspelningen och lovade på heder o samvete att de inte alls är så, utan jag kommer kunna se min golf, netflix osv för mina 249kr (eller ja 349kr) i mån.

Well well. Jag accepterade till slut avtalet.

Men efter lite mer research verkar min magkänsla ha rätt... Att jag inte alls kommer få allt jag begärde för 249.... eh juste 349kr. /mån

Så.. Kan ni bekräfta, vad sjutton kommer jag få tillgång på allente play till för mina 349kr/mån?

Väl Mött

Rasmus

Postad 29 June 2021 - 19:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Hej Allente,

I samtalen med denne man förklarade jag tydligt att det vi idag kollar på är Netflix, Cmore golf, samt disney+! (endast streaming)
Och de bästa av allt, du betalar bara 249kr i månaden för all sport, film och serier du vill! Allt som finns på netflix, cmore, viaplay, hbo, ja allt kommer du få tillgång till..

Först kom ett sms med lite info, där det framkom att mån. kostnaden skulle uppgå totalt till 349kr inkl lite avgifter, men fine fine, fortfarande en rätt sweet deal. 

Sedan började han spela in och rabbla upp en formell harang, ett muntligt avtal, lät okej tills en punkt dök upp, "ditt utbud hos allente play avspeglas av ditt parabol abonnemang".... U say what? Här böjrade jag ifrågasätta säljaren varav han pausade inspelningen och lovade på heder o samvete att de inte alls är så, utan jag kommer kunna se min golf, netflix osv för mina 249kr (eller ja 349kr) i mån.

Men efter lite mer research verkar min magkänsla ha rätt... Att jag inte alls kommer få allt jag begärde för 249.... eh juste 349kr. /mån

Så.. Kan ni bekräfta, vad sjutton kommer jag få tillgång på allente play till för mina 349kr/mån?

Väl Mött

Rasmus

Han glömde nog tala om att Netflix kostar fr 89kr/mån Cmore Golf typ 349kr/mån och Disney för du för 89kr/mån  :D

Postad 29 June 2021 - 19:47

Unregisteredb7d789c0
  • Unregisteredb7d789c0
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Han glömde nog tala om att Netflix kostar fr 89kr/mån Cmore Golf typ 349kr/mån och Disney för du för 89kr/mån :D

Jag frågade han säkert 20gånger under samtalet och han hävdade gång på gång att ALLT ingår för 249kr/mån..

Försökte ringa upp säljaren och möttes av "numret du försöker nå existerar inte längre".

Så nu har jag 14dagar på mig att ta mig ur skiten, skulle inte förvåna mig om köerna till deras kundtjänst är timvisa...

Postad 29 June 2021 - 20:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Allente,

Väl Mött

Rasmus

Hej

Hör av dig med dina kunduppgifter och gärna vilket telefonnummer du blev uppringd ifrån så ska jag följa upp med säljbolaget och så ser vi över ditt abonnemang, du behöver inte kontakta oss. Men försök skicka PM ikväll så jag hinner följa upp allt imorgon.

Nu vet jag inte vilket paket som blev tecknat så vågar inte säga vad du får tillgång till och inte tillgång till, men Disney+ och Netflix är inte något som vi säljer eller har något erbjudande på. Vi har en del innehåll från Disney i playtjänsten, men det är inte Disney+.

Mvh

Niklas

Postad 29 June 2021 - 20:58

Unregisteredb7d789c0
  • Unregisteredb7d789c0
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej

Hör av dig med dina kunduppgifter och gärna vilket telefonnummer du blev uppringd ifrån så ska jag följa upp med säljbolaget och så ser vi över ditt abonnemang, du behöver inte kontakta oss. Men försök skicka PM ikväll så jag hinner följa upp allt imorgon.

Nu vet jag inte vilket paket som blev tecknat så vågar inte säga vad du får tillgång till och inte tillgång till, men Disney+ och Netflix är inte något som vi säljer eller har något erbjudande på. Vi har en del innehåll från Disney i playtjänsten, men det är inte Disney+.

Mvh

Niklas

Tack Niklas, du har ett PM!

Jag skulle få tillgång till det största paketet i 2mån fritt, sedan skulle jag ta del av "basic" paketet.

Men om vi nu vänder på frågan, med basic paketet (inga extra tillval eller dyl.) vad får man tillgång till då via er streaming app?

//Rasmus

Postad 29 June 2021 - 21:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

Tack Niklas, du har ett PM!

Jag skulle få tillgång till det största paketet i 2mån fritt, sedan skulle jag ta del av "basic" paketet.

Men om vi nu vänder på frågan, med basic paketet (inga extra tillval eller dyl.) vad får man tillgång till då via er streaming app?

//Rasmus

Hej

Tack, har tagit det vidare nu så hör av mig imorgon.

Då får du tillgång till kanalerna som ingår i basic plus veckoarkiv på de kanalerna som vi har veckoarkiv på i samma paket.

Här ser du vilka kanaler som ingår
https://www.allente..../allente-basic/

När man går upp på paketet standard så ingår lite mer innehåll i playtjänsten, tex Paramount+ och Viaplay film och serier.

Mvh
Niklas

Postad 29 June 2021 - 21:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Ser att Basic inte var billigt. 279:- för elva reklamfinansierade kanaler. 

Postad 30 June 2021 - 12:19

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Finns det en standard transponder for Viasat box på Thor 1 väst?

10778 vertikalt är hemtranspondern.

Ser att Basic inte var billigt. 279:- för elva reklamfinansierade kanaler. 

Märkligt hur de höger abonnemangskostnaden hela tiden utan att höja ersättningen till installatörer  :angry:

Postad 01 July 2021 - 15:44

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hmmm V sport  Live 1-5 Ingen tillgång varför betala för något man inte kan se  <_<

Postad 01 July 2021 - 17:25

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Åtta stycken test kanaler har dykt upp på lite olika transpondrar 
Sju av dem är HD och en är UHD kanal

Vad kan detta vara? 
Discovery har en del extrakanaler vid Allsvenskan som är 8 till antalet men ingen UHD kanal
 men OS närmar sig ju också… 

Niklas kanske kan berätta vad som är på gång  B)  

Postad 01 July 2021 - 18:14

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Vad kan detta vara? 
Discovery har en del extrakanaler vid Allsvenskan som är 8 till antalet men ingen UHD kanal

aa precis, jag märkte det också Test 7550 är HEVC med bitrate på 18-19 mb/s Och alla andra test kanaler är på HD med 8-9 mb/s

Ljudspåren saknar bit rate...

Redigerat av angelsevov, 01 July 2021 - 18:35.

Postad 01 July 2021 - 18:33

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Hmmm V sport  Live 1-5 Ingen tillgång varför betala för något man inte kan se  <_<

Allente har något slags av problem med att uppdatera sina abonnemang/kort idag och de som kör med box klagar om "inget åtkomst 6" på Allentes facebook sida https://www.facebook...397328318627923  ( de har precis raderat posten som hade ca 100 kommentarer)

Kunder behöver inte lida pga detta fel tycker jag. Allente kan ju alltid stänga av krypteringen och kan lösa problemet under tiden. Men de har inte gjort det ...

(jag kör CA modul och har inga problem)

jag gissar att de skulle skicka provisioning för Vsport live kanalerna och då blev det något fel och korten har inte fått rätt provision. 

De har även fått lite problem med geoblocking när de skulle justera rättigheterna för V Sport UHD och på tv2dk pga Euro 2020.  https://digitalt.tv/...te-waoo-kunder/

Niklas kan kanske uppdatera oss här senare.

Redigerat av angelsevov, 01 July 2021 - 19:07.

Postad 01 July 2021 - 20:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Allentes hemsida måste vara internets långsammaste hemsida. 

Postad 01 July 2021 - 20:58

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Proffsigt.

Postad 01 July 2021 - 21:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 1

Vad kan detta vara? 

Det är extrakanaler för OS.
Har dykt även hos Telenor Kabel/IPTV.

Redigerat av Leatherface, 01 July 2021 - 21:47.

Postad 02 July 2021 - 19:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Det är extrakanaler för OS.
Har dykt även hos Telenor Kabel/IPTV.

Stämmer bra

Nu har kanalerna fått EPG "Temporär OS-Kanal" heter det där

Postad 04 July 2021 - 21:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Min kaonbox har börja buckla,hänger sig och ”låser”sig stup i ett. Signalerna är gröna och nästan full stapel på både styrka och kvalitet. Är det problem med utsändningarna eller är boxen på väg mot graven. Kollar på hemsidan så finns endast den allt annat än hyllade op boxen eller ca-modul. Säljs inte kaon längre?

Postad 05 July 2021 - 08:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Problemet verkar likna de op-boxen dras med,fryser och hänger sig. Nån annan med kaonboxen som upplevt liknande. Problemen började nu i helgen.

Redigerat av Askungen, 05 July 2021 - 08:43.

Postad 05 July 2021 - 11:23

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Min Kaon fungerar felfritt tack och lov. Det var nåt år sen nu den försvann som alternativ, sen dess har CD inte haft någon riktig box.
Frågan är varför Allinte dröjer med den nya boxen, den har ju varit känd i ett år nu.

Postad 05 July 2021 - 12:49

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Min Kaon fungerar felfritt tack och lov. Det var nåt år sen nu den försvann som alternativ, sen dess har CD inte haft någon riktig box.
Frågan är varför Allinte dröjer med den nya boxen, den har ju varit känd i ett år nu.

Ja snart dröjer det för länge för mig med och jag har haft ett möte med Allente om det...

Tänker inte teckna om abonnemanget (till ett bra pris) utan en ny box, gratis!

Postad 05 July 2021 - 14:00

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Ja snart dröjer det för länge för mig med och jag har haft ett möte med Allente om det...
Tänker inte teckna om abonnemanget (till ett bra pris) utan en ny box, gratis!

Några nyheter om den kommande boxen än? Vet man vem som utvecklar den t ex?

Postad 05 July 2021 - 14:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Min bindningstid gick ut för ett och ett halvt år sen så för att binda mig igen så säger jag som Svenna,gratis op2 box och fullt utbud till halva priset i ett av åren + nya atv:n!

Postad 05 July 2021 - 14:16

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Några nyheter om den kommande boxen än? Vet man vem som utvecklar den t ex?

KAON som har utvecklat den, finns ett fåtal boxar hos Allente sedan länge... Kommer nog bli bra, men Allente kan gå omkull om dom väntar för länge.

Postad 05 July 2021 - 16:46

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

KAON som har utvecklat den, finns ett fåtal boxar hos Allente sedan länge... Kommer nog bli bra, men Allente kan gå omkull om dom väntar för länge.

Är det samma som gjort den nuvarande boxen?

Postad 05 July 2021 - 16:52

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Oneplace är tillverkad av LG

Postad 05 July 2021 - 17:01

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Är det samma som gjort den nuvarande boxen?

KAON har tillverkat boxen innan OnePlace, den bästa CD haft

Postad 05 July 2021 - 17:14

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

KAON har tillverkat boxen innan OnePlace, den bästa CD haft

Det låter som att Allente kan ha en vinnare på gång i så fall! Har själv ett par vilande smartboxar som jag var nöjd med, i stora drag. Numera kör jag streaming via Telia, utan box, och tycker det fungerar över förväntan bra.

Redigerat av Saturnus, 05 July 2021 - 17:17.

Postad 06 July 2021 - 10:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Hej

Vill bara önska alla en trevlig sommar och informera att jag går på semester och är tillbaka 16 augusti.

Mvh
Niklas

Postad 06 July 2021 - 10:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Vill bara önska alla en trevlig sommar och informera att jag går på semester och är tillbaka 16 augusti.

Mvh
Niklas

Ha en fin sommar Niklas, och kom ihåg att massa kunder är kvar hos er tack vare dig, inklusive mig!

Njut!

Postad 07 July 2021 - 12:29

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Har kanske missat något. Men, när driftsätts Viasat extra 1-5? 

Postad 07 July 2021 - 12:56

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Har kanske missat något. Men, när driftsätts Viasat extra 1-5?

1e juli började dom rulla.

12 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 12 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.