* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 29 juli 2010 - 21:52
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Jag gjorde en backup först sedan tankade jag hem, allt var kvar av mitt gamla så behöde inte ens använda backuppen.
/Mats
Däremot har jag fått en ny app som heter places verkar ganska bra men inte samma klass som allakaror
Postad 29 juli 2010 - 22:13
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jag gjorde en backup först sedan tankade jag hem, allt var kvar av mitt gamla så behöde inte ens använda backuppen. /Mats Däremot har jag fått en ny app som heter places verkar ganska bra men inte samma klass som allakaror
Places fick ja med 1.1.27
Postad 29 juli 2010 - 23:08
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ja, innan man stoppar i sladden så vet ju inte SEUS om det finns en uppdatering för telefonen eller inte.  Det är väl typ: Det finns en uppdatering tillgänglig -> fortsätt Uppdatera eller uppdatera och återställ -> fortsätt
Jo det är klart, skrev fel, menade innan man blir ombedd att stänga av mobilen eller vad nu första steget är. Seus laddar ju ner och gör allt klart innan och sen börjar den ju uppdatera. Har testat det och jag får då ingen fråga innan det är dags för själva uppdateringen?  Skumt..
Postad 29 juli 2010 - 23:13
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Har du en obrandad lur? Frågan kommer ju inte som nån popup utan innan man börjar uppdatera. Har du uppdaterat med SEUS nångång, eller ger du upp för att du aldrig kommer till 'frågan' om rensa eller ej? Läs här: http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv
Redigerat av mrNoodles, 29 juli 2010 - 23:17.
Postad 30 juli 2010 - 00:06
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Någon som hunnit utvärdera senaste uppdatering & vad den innehåller?
Postad 30 juli 2010 - 06:47
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Någon som hunnit utvärdera senaste uppdatering & vad den innehåller?
"Lås upp" funktionen hackar inte längre. De känns även som man inte behöver "dra" lika långt som tidigare.
Postad 30 juli 2010 - 07:30
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Har du en obrandad lur?
Frågan kommer ju inte som nån popup utan innan man börjar uppdatera. Har du uppdaterat med SEUS nångång, eller ger du upp för att du aldrig kommer till 'frågan' om rensa eller ej?
Läs här: http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv
Japp helt ren telefon med telia i. Nja inte med x10an men min 905a gjorde jag det. Nåja får testa sen. Upplever min x10 som rätt seg ibland faktiskt, kan det vara nåt fel på programvaran tro?  Tycker även den tappar 3g väl ofta, oroar och stör mig en del.
Redigerat av Pjuklarven, 30 juli 2010 - 07:33.
Postad 30 juli 2010 - 07:57
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När jag lägger till noteringar i min kalender via webben så synkas inte det automatiskt med min x10. Det har fungerat innan men har helt plötsligt lagt av. Någon som vet? Eller tips på¨vad göra?
Postad 30 juli 2010 - 07:58
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Du ska självklart uppdatera den, SE jobba ju med att förbättra mjukvaran. 
Och framförallt vid första uppdateringen från .14 till .21? upplevde många det som att telefonen blev snabbare.
Om alla får möjligheten att uppdatera utan rensa så lär ju du också få det, eller hur?
Go go go go
Redigerat av mrNoodles, 30 juli 2010 - 07:59.
Postad 30 juli 2010 - 08:07
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Däremot har jag fått en ny app som heter places verkar ganska bra men inte samma klass som allakaror
Kom inte Places med Google Maps 4.4, som kom tidigare i veckan?
Postad 30 juli 2010 - 08:15
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Finns det någon "Kodminne" där man kan ha sina hemliga koder och andra uppgifter som inte så enkelt skall ses av fel personer?
Handy Safe Pro for Android finns att köpa, men ännu så länge går det bara för de som kan köpa appar i "Butiken". Dvs inte för oss i Sverige ännu. Paragon Software arbetar annars på att själva sälja Android-applikationen. De har sagt till hösten. http://android-softw....com/index.html
Postad 30 juli 2010 - 08:16
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Du ska självklart uppdatera den, SE jobba ju med att förbättra mjukvaran.  Och framförallt vid första uppdateringen från .14 till .21? upplevde många det som att telefonen blev snabbare.
Om alla får möjligheten att uppdatera utan rensa så lär ju du också få det, eller hur? 
Go go go go
Svar till mig?
Postad 30 juli 2010 - 08:18
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Svar till mig?
Det var nog menat till mig
Postad 30 juli 2010 - 08:22
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Precis
Postad 30 juli 2010 - 08:23
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Håller på att ladda ner. 144mb rejäl uppdatering?
Postad 30 juli 2010 - 08:23
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Svar till mig?
Sorry missade att citera Pjuklarven.
Postad 30 juli 2010 - 08:29
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Det är mycket möjligt hade inte sett den innan bara. /Mats
Postad 30 juli 2010 - 08:45
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När jag lägger till noteringar i min kalender via webben så synkas inte det automatiskt med min x10. Det har fungerat innan men har helt plötsligt lagt av. Någon som vet? Eller tips på¨vad göra?
Fick det att fungera efter uppdateringen. Behövde inte göra någon backup, allt kvar!
Postad 30 juli 2010 - 09:30
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jo jag tror också det, men jag är inte säker
Postad 30 juli 2010 - 09:35
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jo jag tror också det, men jag är inte säker
Jo det var en Googlemaps-uppdatering! Helt rätt.
Postad 30 juli 2010 - 09:50
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jag menade så klart att jag fick Places när jag uppdaterade GoogleMaps i veckan, eller när det nu var.
Postad 30 juli 2010 - 10:58
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Finns det någon "Kodminne" där man kan ha sina hemliga koder och andra uppgifter som inte så enkelt skall ses av fel personer?
Pröva PasswordSafe LITE. Det funkar nog som du vill. /M
Postad 30 juli 2010 - 12:27
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
E det ngn som vet vad som har förbättrats i 1.1.31? På nätet hittade jag ngt om att det skulle vara en "much improved MS and TS experience", men jag vet inte om jag märker ngn skillnad där...
/M
Postad 30 juli 2010 - 14:44
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nu får SE snart vakna, nu i helgen får konkurrenten HTC Desire 2.2, o vi har inte fått 2.1 än.. Bättre att dom skippar 2.1 o ger oss 2.2 ist..
Postad 30 juli 2010 - 15:19
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Nu får SE snart vakna, nu i helgen får konkurrenten HTC Desire 2.2, o vi har inte fått 2.1 än.. Bättre att dom skippar 2.1 o ger oss 2.2 ist..
Jamen så ring och säg det till dom då istället för att gnälla här, eller köp en HTC istället.
Postad 30 juli 2010 - 16:07
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jamen så ring och säg det till dom då istället för att gnälla här, eller köp en HTC istället.
Det har jag redan gjort, till en polare som jobbar där.. Så får se vad som händer!
Postad 30 juli 2010 - 19:05
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jag börjar bli smått tokig på min bror när han skall skryta om sin jädrans Iphone 4. Så nu kommer jag med frågor för att se om det finns några bra nyttoprogram som möjligen inte Iphone har.
MIn bror skryter som sagt att han minsan kan göra vägbeskrivningar där han själv ritar in vad folk ska och sedan skickar enkelt via MMS. Inte för att jag förstår själv varför jag skall behöva rita in det för egen maskin, men nåja. En annan sak som han kom med var om man kunde scanna in en text via kameran och sedan skicka via SMS. Finns det något liknande. Och kan man göra en Skärmdump/Printscreen? Kom gärna med flera förslag som min X10 klarar bättre än hans Iphone för hans skryt börjar verkligen gå mig på nerverna. Jag menar nu riktig smarta program som förenklar livet.... För som jag sa... nämner jag gps, blåtand, Stämapp för att stämma instrument t ex, svara han bara... gammalt.
Skulle inte förvåna mig att alla de riktigt bra apparna kostar pengar och vi kan inte köpa dessa via Market. Jag vet att det är nästan löjligt att någon i min ålder skall känna sig så påverkad av sin lillbrorsa, men grejen är att jag tror ni alla vet hur Iphoneägare är nu förtiden. Iphone är perfekt, med alla dess fel och brister, medan andra mobiler alltid är dåliga även om den faktiskt skulle göra bättre ifrån sig. De ser inte felen.
Redigerat av dragontrumpetare, 30 juli 2010 - 19:06.
Postad 30 juli 2010 - 19:14
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jag börjar bli smått tokig på min bror när han skall skryta om sin jädrans Iphone 4. Så nu kommer jag med frågor för att se om det finns några bra nyttoprogram som möjligen inte Iphone har.
MIn bror skryter som sagt att han minsan kan göra vägbeskrivningar där han själv ritar in vad folk ska och sedan skickar enkelt via MMS. Inte för att jag förstår själv varför jag skall behöva rita in det för egen maskin, men nåja. En annan sak som han kom med var om man kunde scanna in en text via kameran och sedan skicka via SMS. Finns det något liknande. Och kan man göra en Skärmdump/Printscreen? Kom gärna med flera förslag som min X10 klarar bättre än hans Iphone för hans skryt börjar verkligen gå mig på nerverna. Jag menar nu riktig smarta program som förenklar livet.... För som jag sa... nämner jag gps, blåtand, Stämapp för att stämma instrument t ex, svara han bara... gammalt.
Skulle inte förvåna mig att alla de riktigt bra apparna kostar pengar och vi kan inte köpa dessa via Market. Jag vet att det är nästan löjligt att någon i min ålder skall känna sig så påverkad av sin lillbrorsa, men grejen är att jag tror ni alla vet hur Iphoneägare är nu förtiden. Iphone är perfekt, med alla dess fel och brister, medan andra mobiler alltid är dåliga även om den faktiskt skulle göra bättre ifrån sig. De ser inte felen.
Enkelt - du kan ju be honom fästa en kalenderwidget eller vilken widget som helst direkt på homescreen... case closed
Postad 30 juli 2010 - 19:15
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Enkelt - du kan ju be honom fästa en kalenderwidget eller vilken widget som helst direkt på homescreen... case closed
Jag kan försöka med det. Tror inte det impar på honom ändå. Något annat bra tips... ha ha
Postad 30 juli 2010 - 19:24
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jag kan försöka med det. Tror inte det impar på honom ändå. Något annat bra tips... ha ha
Haha - jag vet inte vad som kan "imponera" på honom - Applefanatiker tenderar att gå över stock och sten för sina produkter.
Postad 30 juli 2010 - 19:27
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Well ett tips: Sköt dig själv och skit i andra. Mobilen måste vara värdelös om man måste försöka impa ,skryta eller övertyga andra om den =) Bara och gå en egen väg.
Postad 30 juli 2010 - 19:30
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Vägbeskrivningarna låter jag vara osagt, aldrig behövt funktionen. Men ocr-scanners för text finns, så även streck-kods scanner. Sen är det bara att inse, vi i Sverige har inte tillgång till alla appz, dessutom har iphone funnits längre och haft massor av användare så det är inte konstigt om de har det mesta när det gäller appz. Teman och att kunna göra om telefonen så den passar just dig ligger ju iphone i lä på. Edit/ Dock har jag aldrig förstått mig på tjafset "min telefon är bättre än din" oavsett vilken sida som slåss värst, jag köper en telefon för att jag gillar den inte för att bevisa för andra att den är bäst.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 30 juli 2010 - 19:38.
Postad 30 juli 2010 - 19:42
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Fråga om han kan hålla telefonen hur han vill utan att mottagningen påverkas...?  Det har jag redan gjort, till en polare som jobbar där.. Så får se vad som händer!
Sa inte han att 2.1 då var ett krav för att man skulle kunna uppgradera till 2.2? Eller var det inte så det skrevs en bunt sidor bak i tråden...?
Postad 30 juli 2010 - 20:27
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Fråga om han kan hålla telefonen hur han vill utan att mottagningen påverkas...? 
Sa inte han att 2.1 då var ett krav för att man skulle kunna uppgradera till 2.2? Eller var det inte så det skrevs en bunt sidor bak i tråden...?

Jo, som sagt vi får hoppas att vi oxå får 2.2 efter vi fått 2.1 På denna sida kan man se när nya o kommande mjukvaru versionerna blivit certifierade, http://www.ptcrb.com...m?modelid=16755
Redigerat av voyager, 30 juli 2010 - 20:27.
Postad 30 juli 2010 - 20:32
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jo, som sagt vi får hoppas att vi oxå får 2.2 efter vi fått 2.1 På denna sida kan man se när nya o kommande mjukvaru versionerna blivit certifierade, http://www.ptcrb.com...m?modelid=16755
Nog tror ja vi får 2.2, frågan är väl mer hur länge vi får lov att vänta.  R2BA026 blev certifierad 12juli och släptes igår, så dryga 2v mellan cert. och släpp.
Postad 30 juli 2010 - 20:50
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jo, men det är inte så att Maps 4.4 var en del av 27 uppdateringen för X10 användare ?
Postad 30 juli 2010 - 21:06
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jo, men det är inte så att Maps 4.4 var en del av 27 uppdateringen för X10 användare ?
Jag tror den kom separat, men kan ha fel
Postad 30 juli 2010 - 22:01
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Jag kör med ett som heter Secrets (for android) som jag tycker är kanon, gratis i Butiken...
Postad 30 juli 2010 - 22:21
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej,
Har köpt mig ett Copter displayskydd. Har ännu inte påbörjat appliceringen. Är det någon som har tips på saker att tänka på? Man får ju bara en chans och vill helst inte sabba skyddet
Tack på förhand!
/M
Postad 31 juli 2010 - 00:42
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej,
Har köpt mig ett Copter displayskydd. Har ännu inte påbörjat appliceringen. Är det någon som har tips på saker att tänka på? Man får ju bara en chans och vill helst inte sabba skyddet 
Tack på förhand!
/M
Copter är väl samma sak som invisible shield (jag kan ha fel...)? och till Invisible shield måste du ju kunna hitta lite tips angående applicering. Edit: med samma menar jag samma material annat märke... typ.... men som sagt så är jag inte säker på om det är så
Redigerat av z i p p o o, 31 juli 2010 - 00:45.
Postad 31 juli 2010 - 10:17
Davye
-
Davye
-
Användare
-
-
103 inlägg
Copter är väl samma sak som invisible shield (jag kan ha fel...)? och till Invisible shield måste du ju kunna hitta lite tips angående applicering.
Edit: med samma menar jag samma material annat märke... typ.... men som sagt så är jag inte säker på om det är så
Jag kör med invisible shield full body men med copter på displayen eftersom jag klantade mig lite. Copter har en sprayflaska med vilket är smidigare tyckte jag än svampen som kommer med invisible shield. Fram och baksidan har hållit bra men dom små bitarna till sidorna och botten började släppa fult i kanterna ganska omgående. Lyckades repa min copter eftersom jag var för noga med att få ut bubblor med skrapan. Blir rejält med repor om man använder skrapan när vätskan försvunnit vilket jag vet nu. Om jag skulle köpa en ny skulle det bli copter eftersom display-delen är bättre utformad på den...tycker jag... I början känns det trögt att dra med fingret över displayen men det blir bättre efter några dar.(eller så vänjer man sig vid det)
Redigerat av Davye, 31 juli 2010 - 10:17.
Postad 31 juli 2010 - 19:07
Unregisteredc01819ac
-
Unregisteredc01819ac
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Är det någon som har testat om det funkar med microSD 32GB i X10 mini?
/C
Postad 31 juli 2010 - 19:14
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Hej
Är det någon som har testat om det funkar med microSD 32GB i X10 mini?
/C
Kolla i tråden avsett för X10Mini, jag tror du får bäst och mer korrekta svar där. https://www.minhembi...howtopic=256442
Postad 01 augusti 2010 - 10:35
Unregisteredef7958e7
-
Unregisteredef7958e7
-
Rookie
-
6 inlägg
Mitt spotify täcker bara övre halvan på skärmen, någon som vet vad som kan vara fel? Har funkar kalas sedan påsk här gjort alla updates på både telefon och spotify men aldrig några problem förut.
Postad 01 augusti 2010 - 14:18
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Nog tror ja vi får 2.2, frågan är väl mer hur länge vi får lov att vänta.  R2BA026 blev certifierad 12juli och släptes igår, så dryga 2v mellan cert. och släpp.
Jag är rätt säker att vi kommer få 2.2. Har en bekant som jobbar på SE som har sagt att det redan börjat jobba med froyo för X10an. Dock osäker gällande x10 mini och mini pro.
Postad 01 augusti 2010 - 14:45
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jag må ha läst, men isåfall glömt, men har SE sagt ett pip om när?
Eclair nu q3, men har det sagt nåt ang Froyo?
Postad 01 augusti 2010 - 15:10
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jag må ha läst, men isåfall glömt, men har SE sagt ett pip om när? Eclair nu q3, men har det sagt nåt ang Froyo?
Dom får allt börja sno på nu när htc redan nu släpper 2.2 till desire och vi inte ens har 2.1 än..*suck*
Postad 01 augusti 2010 - 15:29
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Dom får allt börja sno på nu när htc redan nu släpper 2.2 till desire och vi inte ens har 2.1 än..*suck* 
För att prata om nå helt annat, har du uppdaterat till 1.1.31?  Och hur gick det?
Redigerat av mrNoodles, 01 augusti 2010 - 15:29.
Postad 01 augusti 2010 - 15:34
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
För att prata om nå helt annat, har du uppdaterat till 1.1.31?  Och hur gick det? 
Nee, jag är på semester, fixar det imorrn  Men apropå det, kan det vara nåt fel på min x10? Den känns verkligen slö ibland.. Måste jag kanske göra en reparation istället? Och isf, har backup & restore sparat alla mina appar? Läste nåt sånt på info-rutan i programmet? Edit: Såhär står det ju. "Vid säkerhetskopieringen görs också en kopia på alla program du hämtat."
Redigerat av Pjuklarven, 01 augusti 2010 - 15:36.
Postad 01 augusti 2010 - 17:05
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Nee, jag är på semester, fixar det imorrn 
Men apropå det, kan det vara nåt fel på min x10? Den känns verkligen slö ibland.. Måste jag kanske göra en reparation istället?
Har du testat att starta om så det inte är nån app som ligger i bakgrunden och stjäl kräm?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|