Lägg Ljudlös av/på-widgeten eller Profil-widgeten på startsidan så ser du. Men du har rätt att det borde synas i övre raden, vet att det går att åtgärda med en fil men minns inte vilken.ääääh refurbade sjuan nu...allt verkar funka....tackar trixeo! Vilken julklapp! God Jul!
Min kära ljudlösikon är såklart borta i denna version men jag får väl klämma in en widget som visar om ljudet e av. Nu ska jag försöka att inte flasha nåt mer tills riktiga belle kommer.....sitter ju och installerar skit hela dagarna istället för att använda telefonen som man ska. men e man nörd så är man.....haha
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 23 December 2011 - 18:29
Postad 23 December 2011 - 19:47
Postad 23 December 2011 - 20:16
Postad 24 December 2011 - 00:56
Har undersökt det hela med den saknade ljudlösikonen nu och kommit fram till att det är pga SysAp Belle 3.0 från coderus som ställer till det. OM man tar bort den modden kommer ikonen tillbaka, MEN du blir av med:ääääh refurbade sjuan nu...allt verkar funka....tackar trixeo! Vilken julklapp! God Jul!
Min kära ljudlösikon är såklart borta i denna version men jag får väl klämma in en widget som visar om ljudet e av. Nu ska jag försöka att inte flasha nåt mer tills riktiga belle kommer.....sitter ju och installerar skit hela dagarna istället för att använda telefonen som man ska. men e man nörd så är man.....haha
- möjligheten att ta bort meddelanden om charging/not charging, battery full, unplug charger, battery low, psm activated/deactivated, fmtx enabled/disabled/volume disabled/accessory standby
- auto enable psm if low battery/auto enable if good battery
- möjligheten att inte rensa sim settings/calls repository/calls log vid byte av sim
- möjligheten till reboot
mm mm.
Så här tar du bort modden:
Använd FileBrowser eller någon annan filebrowser med full access till C: och radera följande:
c:\private\10202be9\persists\1fff58f3.cre
c:\private\10202be9\persists\facf58f3.cre
c:\resource\apps\sysap.mif
c:\resource\apps\sysap.r01
c:\resource\apps\sysap.r06
c:\sys\bin\boot0.exe
c:\sys\bin\domainsrv.exe
c:\sys\bin\sysap.exe
c:\system\apps\tweaks\plugins\sysap_coderus_en.plg
samt hela mappen c:\system\domainsrv
starta sedan om telefonen
(en av filerna sysap.r01 eller sysap.r06, beroende på vilket språk du använder på telefonen, går inte att ta bort förrän efter omstarten).
Redigerat av trixeo, 24 December 2011 - 00:57.
Postad 24 December 2011 - 01:19
Har undersökt det hela med den saknade ljudlösikonen nu och kommit fram till att det är pga SysAp Belle 3.0 från coderus som ställer till det. OM man tar bort den modden kommer ikonen tillbaka, MEN du blir av med:
- möjligheten att ta bort meddelanden om charging/not charging, battery full, unplug charger, battery low, psm activated/deactivated, fmtx enabled/disabled/volume disabled/accessory standby
- auto enable psm if low battery/auto enable if good battery
- möjligheten att inte rensa sim settings/calls repository/calls log vid byte av sim
- möjligheten till reboot
mm mm.
Så här tar du bort modden:
Använd FileBrowser eller någon annan filebrowser med full access till C: och radera följande:
c:\private\10202be9\persists\1fff58f3.cre
c:\private\10202be9\persists\facf58f3.cre
c:\resource\apps\sysap.mif
c:\resource\apps\sysap.r01
c:\resource\apps\sysap.r06
c:\sys\bin\boot0.exe
c:\sys\bin\domainsrv.exe
c:\sys\bin\sysap.exe
c:\system\apps\tweaks\plugins\sysap_coderus_en.plg
samt hela mappen c:\system\domainsrv
starta sedan om telefonen
(en av filerna sysap.r01 eller sysap.r06, beroende på vilket språk du använder på telefonen, går inte att ta bort förrän efter omstarten).
ok.tack..allt flyter så smidigt nu...vågar knappt gå in o rota längre....har precis färdigställt mobben som jag vill ha den. Går jag in o pillar nu så lovar jag att nåt jävulskap händer.....du har inga knep att få mailen att synas förutom i mailwidgeten. Varför gör nokia så? Förut i s60v3 o v5 så dök det upp ikoner både i skärmsläckare och statusrad om man fick mail. Varför i **** tar man bort det? Varför syns inte nytt mail i dropdown menyn? Varför syns inte nya mail någonstans förutom mailwidgeten? grrrr
Postad 24 December 2011 - 01:31
Postad 24 December 2011 - 01:59
c: persists skrev jag nog knappast? Du kanske måste gå in i FileBrowser options och ställa in så du ser alla filertrixeo....jaf har inte ens första filen??? Finns inget att radera i c: persists......
"Använd FileBrowser eller någon annan filebrowser med full access till C:"
Nokias inbyggda filhanterare ser inte ens roten av c:, den ser bara i "c:\data\"
Redigerat av trixeo, 24 December 2011 - 02:01.
Postad 24 December 2011 - 09:01
Jag kollade lite på nätet och såg ett tips om att ändra från endast hemmanätverk. (Min N8 är olåst Telia från början men jag kör Tele 2.)
Då såg jag att kopplingspunkten för positioneringsserver är Telia Internet och jag kan inte ändra det.
Någon som vet hur man kan fixa det? Edit: Kunde ta bort hela servern inkl. kopplingspunkt. När jag gjorde en ny positionsserver (supl.nokia.com) kom inte alternativet upp att välja kopplingspunkt.
Vilka inställningar är optimala för bästa GPS-funktion?
Jag kör Anna original ännu så länge.
Redigerat av larsake, 24 December 2011 - 09:19.
Postad 24 December 2011 - 09:59
c: persists skrev jag nog knappast? Du kanske måste gå in i FileBrowser options och ställa in så du ser alla filer
"Använd FileBrowser eller någon annan filebrowser med full access till C:"
Nokias inbyggda filhanterare ser inte ens roten av c:, den ser bara i "c:\data\"
jag uttryckte mig lite knasigt, såklart kollar jag i xplore eller filebrowser....alla filer finns utom
c:\private\10202be9\persists \1fff58f3.cre
jag uttryckte mig lite knasigt, såklart kollar jag i xplore eller filebrowser....alla filer finns utom
jag vågar inte ta bort nåt om inte denna fil finns. Är det nåt jag ska göra så den dyker upp. Starta nåt program eller så. Alla filer finns som sagt utom ovannämnda. Hmmmmmm???
Postad 24 December 2011 - 11:37
Finns den inte så finns den inte, beror på om du valt vissa saker i tweaks eller inte. Kolla om du har c:\private\10202be9\1fff58f3.txt istället och ta bort den, om inte ta bort resten av filerna.jag uttryckte mig lite knasigt, såklart kollar jag i xplore eller filebrowser....alla filer finns utom
jag vågar inte ta bort nåt om inte denna fil finns. Är det nåt jag ska göra så den dyker upp. Starta nåt program eller så. Alla filer finns som sagt utom ovannämnda. Hmmmmmm???
Optimalt är standard.Jag tänkte kolla min GPS som jag egentligen aldrig använt ordentligt. Den är fruktansvärt långsam och tar grymt lång tid på sig för att hitta position. Min gamla N97mini var blixtsnabb jämfört och jag kör normalt offline precis som med den.
Jag kollade lite på nätet och såg ett tips om att ändra från endast hemmanätverk. (Min N8 är olåst Telia från början men jag kör Tele 2.)
Då såg jag att kopplingspunkten för positioneringsserver är Telia Internet och jag kan inte ändra det.
Någon som vet hur man kan fixa det? Edit: Kunde ta bort hela servern inkl. kopplingspunkt. När jag gjorde en ny positionsserver (supl.nokia.com) kom inte alternativet upp att välja kopplingspunkt.
Vilka inställningar är optimala för bästa GPS-funktion?
Jag kör Anna original ännu så länge.
Postad 24 December 2011 - 17:16
Jag hittar inte "C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\"
Är det något jag ska skapa själv eller ska den finnas här?
Sitter på Win7 64bit och har installerat Phoenix.
Någon som kan förklara för mig =O ?
Tänkte göra ett första försök att lägga in Trixeo's Belle =D
EDIT: Kan lägga in det jag hittar i C: - ProgramData - Nokia
-Fuse
-Nokia Service Layer
-Nokia Suite
Glöm det, jag tror det löser sig nu...
Fyy F**N vad fint det flyter med din version av Belle, Trixeo.
TACK <3 <3 <3, och ha en fortsatt bra Jul.
Redigerat av Jonrad89, 24 December 2011 - 19:10.
Postad 24 December 2011 - 20:22
allt borta nu och ljudlösikonen är tillbaka. Grymt. Enda kruxet e att nu täcker wlan ikonen nätuppkopplingsikonen. Som det brukar alltså...visste inte att detta var ett tweakshack...gillade att se i statusraden vilka uppkopplingar som var på. Men som sagt nu e allt bra. God jul än en gång alla. Och i synnerhet God Jul till trixeo!
Postad 25 December 2011 - 13:03
Ny version 7 av min cfw! Nyheter från förra versionen:
- Baserad på Taylors läckta 111.030.0609 men nästan allt är översatt till svenska där jag inte fick tag i svenska resursfiler
- Meddelande widget ligger nu i UDA från början, den behöver inte patchas alltså
- Nya widgets: 3G (på/av), RSS-flöden, Bluetooth (på/av), Bokmärke, Kalender agenda (stor kalender), Klocka mekanisk, Klocka stor, Ljudlös (på/av), Mobildata (på/av), Mobiledata tracker (osäker på om den funkar), Musikspelare kompakt, Offline (på/av), Väder nu (liten väderwidget), Väder prognos (stor)
- Nokia standardtemaeffekter i denna cfw
- Musikspelarskärmsläckaren är tillbaka!
- Equalizer modifierbar (buggar i vanlig ordning första gången man försöker skapa ett nytt läge, bara att skapa ny igen, sen funkar det, samt ta bort "abab")
- Telefonlogg går att sätta upp till 99 dagar
- Javapermission-patch
- Det går att ändra namn på ikoner i menyn
- Förbättrad USB OTG
- Senaste Nokia Kartor, Nokia Butik och Sökwidget
- CWRT Core ligger i ROFS2 (blir kvar efter 3-finger reset=inga problem att installera Nokia Butik, dock försvinner allt som ligger i UDA=alla nya widgets)
- Inga filer behöver plockas bort längre i Phoenix eftersom alla är med i detta paket, dvs ALLT rensas på telefonen vid Refurbish, även E: (dock inte F:)
OBS! Donera absolut inte pengar till mig! Jag gör detta för jag tycker det är kul och använder andras verk för att klara av detta. Tack alla moddare, coderus mm. Taylor kan äta barnmat!
EDIT:
Ladda hem min cfw v7 här!
Kort instruktion för full ominstallation (Refurbish): OBS!!! Detta raderar även E:!!! Gör backup till datorn eller till minneskortet (F:)
1. Placera filerna i detta paket i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\.
2. Se till att din telefon är laddad, säkrast är att den är fulladdad. Stäng sedan av telefonen helt och hållet.
3. Starta Phoenix utan att ha kopplat in telefonen till datorn.
4. Välj File/Open Product, välj sedan RM-596 i listan. Tryck OK.
5. Välj Flashing/Firmware Update, tryck sedan på "..." och välj 0599766. Tryck OK.
6. Kryssa i "Dead phone USB flashing".
7. Tryck nu "Refurbish", därefter "OK" på dialogen som kommer upp.
8. Koppla nu in din avstängda telefon via USB till datorn och vänta på att den blir uppgraderad!
EDIT: Installera Phoenix:
Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.
UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.
Tackar!! Flashade upp min precis, verkar funka fin fint!
God Jul på dig!!!
Postad 26 December 2011 - 17:05
Låter jättekonstigt, har inga som helst problem med min. Verkar hur som helst inte alls normalt, vet dock inte vad det kan bero på
I botten på telefonen sitter Wi-Fi. FM-sändare/mottagare samt BT sitter bakpå - bredvid blixten. GSM/CDMA i toppen på telefonen.
I bottenplasten så sitter det ett par kontakt-bleck.
Antagligen så är dessa till bl.a. FM-sändaren (antenn).
Sitter bottenplasten tillräckligt tight mot övriga mobilen? När man sätter dit bottenplasten får man se till att man skjuter in den så rakt som möjligt så att piggarna från mobilen träffar rätt på kontaktblecken.
Blir till att skicka in den och använda en annan Nokia som reserv, tack för hjälpen iaf
Postad 26 December 2011 - 22:16
Kan ni köra:
Spotify
Truecaller
Exchangemailapp inklusive kalenderfunktioner mot exchangeserver?
Mvh
Mats
Redigerat av nextuz, 26 December 2011 - 22:18.
Postad 26 December 2011 - 22:52
Tänkte eventuellt flasha in trixeos belle v7 nu nåndag, men vart nånstans i datorn ligger nu detta? Och ska jag zippa upp det hela när jag lagt in bellefilen där?
Väldigt ny på detta och vet fortfarande inte om jag vågar då telefonen är oumbärlig för mig.
Samtidigt är jag less på att vänta också.
Postad 26 December 2011 - 23:43
Installera Phoenix så finns i alla fall sökvägen C:\ProgramData\Nokia\ (förutsätter att du har Vista eller nyare), sen får du skapa undermappar så det ser ut som ovan. I mappen RM-596 packar du upp min cfw. Om du inte hittar ProgramData kan du enkelt hitta dit genom att i Windows trycka på Start-knappen och i sökfältet klistra in "%programdata%" (utan citationstecknen), tryck sedan enter så öppnas den mappen.C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Tänkte eventuellt flasha in trixeos belle v7 nu nåndag, men vart nånstans i datorn ligger nu detta? Och ska jag zippa upp det hela när jag lagt in bellefilen där?
Väldigt ny på detta och vet fortfarande inte om jag vågar då telefonen är oumbärlig för mig.
Samtidigt är jag less på att vänta också.
Redigerat av trixeo, 26 December 2011 - 23:44.
Postad 27 December 2011 - 00:16
Installera Phoenix så finns i alla fall sökvägen C:\ProgramData\Nokia\ (förutsätter att du har Vista eller nyare), sen får du skapa undermappar så det ser ut som ovan. I mappen RM-596 packar du upp min cfw. Om du inte hittar ProgramData kan du enkelt hitta dit genom att i Windows trycka på Start-knappen och i sökfältet klistra in "%programdata%" (utan citationstecknen), tryck sedan enter så öppnas den mappen.
Dessvärre så har jag XP och där verkar mappen heta Program Files och där finns också Nokiamappen med Nokia suite, phoenix osv så jag antar att det är rätt?
Postad 27 December 2011 - 00:36
I XP ska det ligga i C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\Dessvärre så har jag XP och där verkar mappen heta Program Files och där finns också Nokiamappen med Nokia suite, phoenix osv så jag antar att det är rätt?
Postad 27 December 2011 - 00:58
I XP ska det ligga i C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Måste jag isf skapa en application data mapp? För det finns nämligen ingen sådan i mitt XP.
Postad 27 December 2011 - 01:56
Vad beror det på?
Postad 27 December 2011 - 03:09
Du kanske har installerat nåt knas för så var den ju inte när du nyss installerat den?Jag kör Belle 6b, när jag stänger av den blir skärmen vit, och den stängs inte av helt förrän jag trycker på menyknappen.
Vad beror det på?
Den finns men du har väl inte valt att Windows ska visa den?Måste jag isf skapa en application data mapp? För det finns nämligen ingen sådan i mitt XP.
Prova att öppna den direkt, tryck Start meny, sen Kör (eller vad det nu strå på svenska) och klistra in sökvägen
%ALLUSERSPROFILE%\Application Data\
Redigerat av trixeo, 27 December 2011 - 03:22.
Postad 27 December 2011 - 04:13
Den finns men du har väl inte valt att Windows ska visa den?
Prova att öppna den direkt, tryck Start meny, sen Kör (eller vad det nu strå på svenska) och klistra in sökvägen%ALLUSERSPROFILE%\Application Data\
Nu hittade jag den, man tackar för hjälpen!
Flashningen verkar ju inte vara särskilt svårt heller trots allt, så det kanske blir ett försök till veckan.
Men om nu det värsta skulle inträffa att det går åt skogen, vad gör man då?
Då jag ska bo i Australien under det närmsta året från och med mitten på februari så blir telefonen rätt så ovärderlig för min del med GPS och allt. Överlag så verkar det ju funka för de allra flesta här, men nångång så går det väl fel.
Och går det att lägga in den officiella när den väl släpps över Nokia Suite trots att man har en flashad belle?
Postad 27 December 2011 - 11:32
Jag har samma fenomen på min N8 med ver.6b av belle. har varit sen start...Jag kör Belle 6b, när jag stänger av den blir skärmen vit, och den stängs inte av helt förrän jag trycker på menyknappen.
Vad beror det på?
Postad 27 December 2011 - 12:30
Problemet uppstod då jag hade ställt in telefonen som jag ville ha den så det är väl antagligen något program som skapar konflikten.
Bestämde mig efter ett tag att köra in Anna igen då jag tyckte widgetsen i Belle har blivit för stora för min smak.
MVH
Redigerat av Unregistered0f33ff87, 27 December 2011 - 12:31.
Postad 27 December 2011 - 14:31
Det går inte åt skogen, det är bara att flasha om igen.Nu hittade jag den, man tackar för hjälpen!
Flashningen verkar ju inte vara särskilt svårt heller trots allt, så det kanske blir ett försök till veckan.
Men om nu det värsta skulle inträffa att det går åt skogen, vad gör man då?
Då jag ska bo i Australien under det närmsta året från och med mitten på februari så blir telefonen rätt så ovärderlig för min del med GPS och allt. Överlag så verkar det ju funka för de allra flesta här, men nångång så går det väl fel.
Och går det att lägga in den officiella när den väl släpps över Nokia Suite trots att man har en flashad belle?
Såklart kan du flasha din telefon senare med andra versioner.
Det är inte så från start om man rensat telefonens minne e: och kört refurbish.Jag har samma fenomen på min N8 med ver.6b av belle. har varit sen start...
Postad 27 December 2011 - 16:21
Postad 27 December 2011 - 16:44
Nej men allt annatOm man flashar v7, försvinner all information för Angry Birds i telefonen?
Postad 27 December 2011 - 16:46
Nej men allt annat
Nej såklart försvinner allt som du inte gjort backup på.
Går det att spara spelsparningar på något sätt? Jag menar, de borde ju ligga i någon mapp nånstans på telefonen
Postad 27 December 2011 - 17:18
Nej men allt annat
Nej såklart försvinner allt som du inte gjort backup på.
Undrar samma sak. Sparas verkligen spelinformation när man gör backup?Går det att spara spelsparningar på något sätt? Jag menar, de borde ju ligga i någon mapp nånstans på telefonen
Jag behöll spelinformationen med v6b men med v7 formateras ju E: också.
Jag hittar inget i Nokia Suite om sådant ingår i backupen.
Postad 27 December 2011 - 18:16
Nej det ingår inte i Nokias backup, om man ska spara sådant måste man ta reda på var det spelet sparar informationen och det finns inget särskilt ställe som de sparar det i men det borde ligga under E:\private\UID (eller C:\private\UID) där UID är programmets unika id.Undrar samma sak. Sparas verkligen spelinformation när man gör backup?
Jag behöll spelinformationen med v6b men med v7 formateras ju E: också.
Jag hittar inget i Nokia Suite om sådant ingår i backupen.
Redigerat av trixeo, 27 December 2011 - 20:11.
Postad 27 December 2011 - 22:07
Om allt går bra nu så kör jag Belle inom kort, wish me luck!
Och tack till trixeo för all hjälp!
EDIT: Jag fegade ur, jag kom så pass långt som till sista steget, 8 sekunders avstängningen, fixade allt i phoenix, klickade på refurbish, pluggade in luren, väl där dök det upp nån wizard av nåt slag som inte fanns beskriven i någon guide, så jag fick panik, stängde ner flashningen, drog ur luren ur datorn och startade upp och tack och lov hade inget hänt.
Har inte nerverna för det här, jag älskar min N8 för mycket för att våga riskera att nåt händer tror jag.
Redigerat av Polystyrenehat, 27 December 2011 - 23:08.
Postad 27 December 2011 - 23:10
Äsch! Larv!Sådär, då har jag koll på phoenix, har gjort backup på allt viktigt och luren är fullt laddad!
Om allt går bra nu så kör jag Belle inom kort, wish me luck!
Och tack till trixeo för all hjälp!
EDIT: Jag fegade ur, jag kom så pass långt som till sista steget, 8 sekunders avstängningen, fixade allt i phoenix, klickade på refurbish, pluggade in luren, väl där dök det upp nån wizard av nåt slag som inte fanns beskriven i någon guide, så jag fick panik, stängde ner flashningen, drog ur luren ur datorn och startade upp och tack och lov hade inget hänt.
Har inte nerverna för det här, jag älskar min N8 för mycket för att våga riskera att nåt händer tror jag.
"jag kom så pass långt som till sista steget, 8 sekunders avstängningen" vad menar du med det? Det har jag väl inte skivit nåt om i min korta guide?
Förmodligen menar du kanske att Windows upptäcker en ny enhet när du sätter i telefonen? Nokia USB Flashing Parent eller liknande, det är helt i sin ordning.
Redigerat av trixeo, 27 December 2011 - 23:15.
Postad 27 December 2011 - 23:27
Äsch! Larv!
Vad exakt kom upp?? Nån wizard?? Nåt sånt finns inte i Phoenix.
"jag kom så pass långt som till sista steget, 8 sekunders avstängningen" vad menar du med det? Det har jag väl inte skivit nåt om i min korta guide?
Förmodligen menar du kanske att Windows upptäcker en ny enhet när du sätter i telefonen? Nokia USB Flashing Parent eller liknande, det är helt i sin ordning.
Nej det har du kanske inte skrivit, men jag läste tidigare om att det kanske är säkrast att göra den avstängningen innan flash, stod även i phoenix
Nokia USB flashing parent, så var det ja! Så det är bara att trycka på finish då när den dyker upp och sen drar det hela igång?
Postad 27 December 2011 - 23:47
Postad 28 December 2011 - 02:32
"Unable to set phone to flash mode"
Har följt alla stegen utan avvikelser.
Men jag tror nog ändå att jag lägger ner detta och väntar på det officiella släppet i februari, min N8 är i toppskick och i slutändan så vågar jag nog inte riskera att nåt händer den när jag dessutom har 1 år kvar på garantin.
Men tackar iaf för all hjälp trixeo!
Postad 28 December 2011 - 11:43
Telefonen kan inte gå sönder bara för du flashar den.Får upp följande felmeddelande.
"Unable to set phone to flash mode"
Har följt alla stegen utan avvikelser.
Men jag tror nog ändå att jag lägger ner detta och väntar på det officiella släppet i februari, min N8 är i toppskick och i slutändan så vågar jag nog inte riskera att nåt händer den när jag dessutom har 1 år kvar på garantin.
Men tackar iaf för all hjälp trixeo!
Ditt felmeddelande kan du få av två anledningar, antingen slår telefonen på när du kopplar den till USB och då kan den inte flashas, detta kan bero på att du hade behövt göra den där "mer än 8 sekunder resetten" innan. Den andra anledningen är ett USB-uttag som är felaktigt, prova ett annat uttag.
Postad 28 December 2011 - 12:10
Postad 28 December 2011 - 15:10
Sedan undrar jag om du trixeo har någon statistik om hur många som har tankat hem dina versioner du lägger upp? Är grymt nöjd med den senaste efter att jag lade till temaeffekterna som fanns i din version 6b, tyckte de var så snygga
Redigerat av Unregistered9a238731, 28 December 2011 - 15:13.
Postad 28 December 2011 - 17:33
Varsågod: Fullt fungerande joukispot till belle, använder den själv:Jag har lagt in trixeos cfw v7 och får inte juikuspot att fungera, synd, då jag tycker det funkat så bra tidigare. Jag har provat både den senaste versionen 3.20 och 2.50 utan resultat. Någon som fått det att funka?
Sedan undrar jag om du trixeo har någon statistik om hur många som har tankat hem dina versioner du lägger upp? Är grymt nöjd med den senaste efter att jag lade till temaeffekterna som fanns i din version 6b, tyckte de var så snyggaTack för ett bra jobb!
Glöm inte att du måste ha wifi påslaget i mobilen när du ska starta prg'et annars får du felmedd: "Anslutningen misslyckades". Kan va lätt att glömma
http://www.n8fanclub...05-s3.html#more
Redigerat av big_swede70, 28 December 2011 - 17:33.
Postad 28 December 2011 - 18:20
Postad 28 December 2011 - 18:34
Hehe.. gött det löste sig, misstänkte det va felet för dig, bråkade nämligen själv med detta problem innan jag kom på det..Haha, ibland är lösningen enklare än man tror. Tack big_swede70, hade inte wifi påslaget i mobilen först, trodde programmet skulle starta det automatiskt (har för mig att det var så i versionen jag hade tidigare). Nu funkar det dock kanon, tycker det är fantastiskt att komma upp i 2,77 Mbit/s med bärbara datorn via 3G i mobilen!
Innan Belle kunde du inte stänga av Wifi så då kunde det felet inte uppkomma..
Surfa lugnt...
Postad 28 December 2011 - 19:36
Nej, jag har inte någon stat. över det tyvärr.Jag har lagt in trixeos cfw v7 och får inte juikuspot att fungera, synd, då jag tycker det funkat så bra tidigare. Jag har provat både den senaste versionen 3.20 och 2.50 utan resultat. Någon som fått det att funka?
Sedan undrar jag om du trixeo har någon statistik om hur många som har tankat hem dina versioner du lägger upp? Är grymt nöjd med den senaste efter att jag lade till temaeffekterna som fanns i din version 6b, tyckte de var så snyggaTack för ett bra jobb!
Jo temaeffekterna var bra men jag ansåg inte att de egentligen hörde hemma i min cfw som ska vara en så smal och smidig version som möjligt. Men det går ju som du gjort, att installera det efteråt.
La själv in 7:an idag och hittills funkar det bra. (Såklart har jag testat den innan jag lade ut den men bara på en test-N8 som jag har för just det ändamålet och är det enda den duger till då cdma/gsm-chippen dött.)
Postad 28 December 2011 - 20:35
Är det någon som har likande problem? Det Kan också vara problem med Suiten, jag har lagt in senaste betan som fanns på nokia betalabs
Postad 28 December 2011 - 23:21
Testade nu och de funkar men fy f*n vad jag hatar att "synca" på detta vis, vad är det för fel på masslagringsläge och kopiera över mappar man vill spela?Jag har ett litet småproblem efter upgraderingen till senaste Belle. Jag kan inte synka över musiken som jag lagt in i Nokia suite.
Är det någon som har likande problem? Det Kan också vara problem med Suiten, jag har lagt in senaste betan som fanns på nokia betalabs
EDIT: Nej det funkade inte alls, Unable to copy the songs...
Redigerat av trixeo, 28 December 2011 - 23:34.
Postad 28 December 2011 - 23:47
Först en sis att installera som modifierar i vilken katalog man lägger effekter:
http://www.mediafire...k1lh3x7rd2uffob
Sedan själva effekten av Jin hao:
http://uploading.com...s/get/b6m6d5a6/
Installera SIS-filen på din telefon.
Packa upp Effektfilerna.
Tag katalogen Effects och lägg den under E:
Starta om telefonen och njut
Eller kräks...
Postad 29 December 2011 - 00:11
Testade nu och de funkar men fy f*n vad jag hatar att "synca" på detta vis, vad är det för fel på masslagringsläge och kopiera över mappar man vill spela?
EDIT: Nej det funkade inte alls, Unable to copy the songs...
Jag kör allt i spotify...
Lägger in de i spotify på datorn i locals.. skapar playlist av de jag vill ha.. startar spotify i telefon och säger åt den via datorn att synka offlinespellistan..
funkar kanon =)
Postad 29 December 2011 - 13:58
Har exakt samma problem med min lur. Har ingen aning om vad felet är. Bara jäkligt irriterande.
Någon som kan ha en idé vad som kan ha gått fel i vissa lurar. Jag har även installerat om nokia store från beta labs och även installerat om systemet. (anna)
Fick visst inte med själva problemet :-) i frågan. Men min lur laddar ner och börjar installera en app men avbryter nästan genast.Någon som kan ha en idé vad som kan ha gått fel i vissa lurar. Jag har även installerat om nokia store från beta labs och även installerat om systemet. (anna)
Postad 29 December 2011 - 17:34
Postad 29 December 2011 - 18:19
Hur menar du att det hände? Något du gjort för den funkar ju på min. Startat om telen?Attans, nu funkar inte meddelande-widgeten igen. Den är inte längre klickbar. Kör trixeos cfw 7 Belle. Någon som har liknande problem?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?