Jag skulle inte tro att det är annat än ren placebo. Som övriga pwo's mao.
Vad i blodet ger kicken eller är det en placebo-kick?
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 15 February 2015 - 17:56
Postad 15 February 2015 - 18:24
Jack3d är fortfarande den sjukaste PWO jag testat. Tog det en gång, tränade två timmar. Jobbade sedan ett tretimmars pass på posten paketterminal med en otrolig energi på inbanan (lasta ur postbehållare till transportband).
Jag tror att PWO funkar men det är inget jag tycker man ska ta hela tiden. En gång i veckan kanske eller om man kör en period om två veckor där man tar PWO inför varje pass och sedan tar 3-4 veckor utan.
Beta-alanin tycker jag funkar rätt bra för att tända till lite extra. Är inte så fasligt dyrt och det borde ha effekt på alla.
Körde förresten lite marklyft idag. Gjorde en etta på 170 och 175 och sedan 5x5 på 150. Efter jag kört mitt sista set så kommer en strongmankille in och frågar ifall han kan ta över efter mig. Jag frågar ifall han vill ha hjälp att plocka av lite vikter från stången men han säger att det är lugnt och han kör en skitexplosiv sexa på 150 helt ouppvärmd. Senare under passet gör några reps på 300 och sen såg jag en sexa på 280 också. Sjuk kille ![]()
Postad 15 February 2015 - 18:26
Jag skulle inte tro att det är annat än ren placebo. Som övriga pwo's mao.
Så koffein är inte placebo men pwo är? Intressant resonemang, betyder alltså att de andra beståndsdelarna i en pwo neutraliserar effekten från koffeinet. Sikken otur alltså
Postad 16 February 2015 - 20:59
Postad 16 February 2015 - 21:10
Vad tycker ni om Gainomax-dryck efter ett gympass? Bra eller bara reklam?
Betydligt effektivare än 100 bananer.
Men onödigt dyrt och för mycket socker och tyvärr ingen vassle utan bara kasein.
Men i brist på annat, håller länge i rumstemperatur, bara att dricka direkt utan att tillsätta vatten så är det bra men jag hade nog hellre valt en sån där drick-kvarg men den behöver hållas kyld.
Vanligt vassle-pulver i shaker är bäst och billigast.
Postad 16 February 2015 - 21:55
Vart har jag skrivit det? Jag har skrivit om en mängd koffein som kan tänkas behövas för att bli pigg, och den mängden får du inte i dig av pwo.Så koffein är inte placebo men pwo är? Intressant resonemang, betyder alltså att de andra beståndsdelarna i en pwo neutraliserar effekten från koffeinet. Sikken otur alltså
Solo: gainomax är jättebra, men lite dyrt Sett till innehållet. Jag tänkte just föreslå att du hade kunnat ta med en termos med mjölk och dricka. Mjölk kickar upp insulinvärdet ordentligt sett till dess glykemiska index, så det fungerar bra tycker jag. Proteiner och kolhydrater i. gainomax är dock bättre än mjölk. Båda varianterna är bättre än bananer
Postad 17 February 2015 - 13:52
Har själv börjat gymma nyligen, trögt i början för jag blir lätt sliten och måste ha mina vilodagar
I början är det nog bara att köra på, oviktigt hur bara det händer något. Tiden går snabbare med musiken eller när man tränar med en kompis.
Funderar på att köpa nya strumpor för mina är så jäkla varma i att träna i. Har de här just nu:
http://www.timarco.c...-shaftless-sock
Kanske passar mer för utomhusträning, behöver något att ha inomhus. Någon med förslag? ![]()
Postad 17 February 2015 - 14:04
Har själv börjat gymma nyligen, trögt i början för jag blir lätt sliten och måste ha mina vilodagar
I början är det nog bara att köra på, oviktigt hur bara det händer något. Tiden går snabbare med musiken eller när man tränar med en kompis.
Funderar på att köpa nya strumpor för mina är så jäkla varma i att träna i. Har de här just nu:
http://www.timarco.c...-shaftless-sock
Kanske passar mer för utomhusträning, behöver något att ha inomhus. Någon med förslag?
Själv kör jag med ankelstrumpor från HM tror jag det är.
Postad 17 February 2015 - 16:47
Så du är opåverkad av koffeinmängden i en pwo, runt 200mg? Om det inte är överkonsumtion av kaffe som gjort detta så är det ju "dig" det är fel på, och inte produkterna.Vart har jag skrivit det? Jag har skrivit om en mängd koffein som kan tänkas behövas för att bli pigg, och den mängden får du inte i dig av pwo.
Tycker nog folk kan testa pwo med varierad dosering innan de förkastar produkten och går på nötblodet
Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 17 February 2015 - 16:47.
Postad 17 February 2015 - 19:30
vilken pwo innehåller 200mg koffein per dos? och nej, 200 mg koffein påverkar mig inte nämnvärt eller över huvudtaget. det är inget fel på mig, jag är bara inte troende på alla möjliga saker som säljare försöker att kasta på mig för dyra pengar. jag testade en trippel dos jack3d, den som nu är borta från svenska marknaden och jag märkte ungefär squat. det betyder ingenting. människor måste tro på pwo i sverige eftersom vi har stenhårda lagar mot doping. i uk får du exempelvis dopa dig med allehanda preparat, det är lagligt. här är synen en annan och då är kontrollen väldigt noga.
jag tror att jag behöver över 500mg koffein för att det ska märkas. men det är inte så konstigt, jag väger över 100 och har mina reningsorgan i topptrim eftersom jag inte röker, dricker, snusar eller något annat.
det enda jag har sagt om nötblod är att det ger en mental kick. samma som pwo gör. eller, för mig så gör det ju inte det, men du förstår vad jag menar.
Postad 17 February 2015 - 19:44
Ska eventuellt börja träna på morgonen.
Något man bör tänka på som skiljer sig mot senare på dagen?
Tänkte på om man intar aminosysror eller om frukosten spelar någon roll när man tränar på morgonen?
Redigerat av Unregistered79193128, 17 February 2015 - 19:45.
Postad 17 February 2015 - 20:01
Ska eventuellt börja träna på morgonen.
Något man bör tänka på som skiljer sig mot senare på dagen?
Tänkte på om man intar aminosysror eller om frukosten spelar någon roll när man tränar på morgonen?
Aminosyror eller vassle innan passet på tom mage sen en proteinrik frukost efter det. Sen ät protein till varje måltid.
Postad 17 February 2015 - 20:16
vilken pwo innehåller 200mg koffein per dos? och nej, 200 mg koffein påverkar mig inte nämnvärt eller över huvudtaget. det är inget fel på mig, jag är bara inte troende på alla möjliga saker som säljare försöker att kasta på mig för dyra pengar. jag testade en trippel dos jack3d, den som nu är borta från svenska marknaden och jag märkte ungefär squat. det betyder ingenting. människor måste tro på pwo i sverige eftersom vi har stenhårda lagar mot doping. i uk får du exempelvis dopa dig med allehanda preparat, det är lagligt. här är synen en annan och då är kontrollen väldigt noga.
jag tror att jag behöver över 500mg koffein för att det ska märkas. men det är inte så konstigt, jag väger över 100 och har mina reningsorgan i topptrim eftersom jag inte röker, dricker, snusar eller något annat.
det enda jag har sagt om nötblod är att det ger en mental kick. samma som pwo gör. eller, för mig så gör det ju inte det, men du förstår vad jag menar.
Fösta sökningen på pwo (bara för att jag använder den själv just nu)
http://www.sportkost...la-gateway.html
200mg koffein /skopa och en dosering är 1-2 skopor, tar själv 1,5 skopa. (Ja det står 1 på burken men det är 1-2)
Du vet om att doseringen finns där av en anldning va, att ta en trippel dos kan ge motsatt effekt (överdrivet mycket koffein gör dig inte pigg utan det motsatta).
Så du påstår att ditt helt rena inre system blir mindre påtagligt än ett system som är kört i botten? Låter väldigt konstigt. Och med tanke på att den uppiggande effekten mycket är för skallen spelar det ju mindre roll att du väger 100kg?
Det märks tydligt att du är emot produkter, och när du säger att något inte fungerar för dig (placeboeffekt fast motsatt då du inte vill känna något?) så KAN det inte fungera för någon annan utan det måste vara placebo. Märklig inställning
Postad 17 February 2015 - 20:47
Vad vill du? Är du ute efter koffeinet så köp rent koffein. http://www.svensktko...28PQaAkxD8P8HAQ 250 doser för 150 spänn. Mycket billigare.Fösta sökningen på pwo (bara för att jag använder den själv just nu)
http://www.sportkost...la-gateway.html
200mg koffein /skopa och en dosering är 1-2 skopor, tar själv 1,5 skopa. (Ja det står 1 på burken men det är 1-2)
Du vet om att doseringen finns där av en anldning va, att ta en trippel dos kan ge motsatt effekt (överdrivet mycket koffein gör dig inte pigg utan det motsatta).
Så du påstår att ditt helt rena inre system blir mindre påtagligt än ett system som är kört i botten? Låter väldigt konstigt. Och med tanke på att den uppiggande effekten mycket är för skallen spelar det ju mindre roll att du väger 100kg?
Det märks tydligt att du är emot produkter, och när du säger att något inte fungerar för dig (placeboeffekt fast motsatt då du inte vill känna något?) så KAN det inte fungera för någon annan utan det måste vara placebo. Märklig inställning
http://overdos.se/overdos-av-koffein/
Bli trött av att dosera massa koffein? Sluta hitta på nu. Dessutom, jag skrev att JAG blev påverkad, läs piggare av det du tror är en överdos koffein.
Kroppsvikten spelar alltid en roll. Om du väger 70 kilo så utlovar jag att jag har både större renande organ och mer blod att späda ut skiten med. Om du tror något annat så hitta en referens på det.
Vadå inte vill känna något? Menar du att man ska behöva vilja känna något för att en produkt ska fungera? Det är då det är placebo. Jag har sagt att koffein är en pwo som jag kan ställa mig bakom. Däremot så går jag inte på allt svammel som finns i branchen, såsom att whey 100 är supermycket bättre än whey 80 när det rör sig om 10-15 kalorier mer energi från kolhydrater och ffett per 100g samt två g mer protein.
Tro inte på allt du läser, ha ett skeptiskt öga och våga tvivla på det säljare av en produkt säger. Homeopati är även ett ord som du bör lägga bakom örat.
Postad 17 February 2015 - 21:10
Vad vill du? Är du ute efter koffeinet så köp rent koffein. http://www.svensktko...28PQaAkxD8P8HAQ 250 doser för 150 spänn. Mycket billigare.http://overdos.se/overdos-av-koffein/
Bli trött av att dosera massa koffein? Sluta hitta på nu. Dessutom, jag skrev att JAG blev påverkad, läs piggare av det du tror är en överdos koffein.
Kroppsvikten spelar alltid en roll. Om du väger 70 kilo så utlovar jag att jag har både större renande organ och mer blod att späda ut skiten med. Om du tror något annat så hitta en referens på det.
Vadå inte vill känna något? Menar du att man ska behöva vilja känna något för att en produkt ska fungera? Det är då det är placebo. Jag har sagt att koffein är en pwo som jag kan ställa mig bakom. Däremot så går jag inte på allt svammel som finns i branchen, såsom att whey 100 är supermycket bättre än whey 80 när det rör sig om 10-15 kalorier mer energi från kolhydrater och ffett per 100g samt två g mer protein.
Tro inte på allt du läser, ha ett skeptiskt öga och våga tvivla på det säljare av en produkt säger. Homeopati är även ett ord som du bör lägga bakom örat.
1. Du frågade efter en PWO med 200mg/dos, jag visade dig en.
2. Ursäkta det med koffeinet. Men om nu koffein påverkar dig hur kan då en trippel dos jack3d som har en hög koffeinhalt inte påverka dig "ett squat"?
3. På tal om referenser som du så kärt vill ha, kan du inte visa en som visar att ett rent system påverkas mindre av koffein än ett "smutsigt"?
4. Jag påstår inte att man ska vilja känna något för att det ska ge en effekt, tvärtom. Jag testade pwo för första gången för ett år sedan utan att veta vad det skulle ge för effekt, men effekten gjorde att jag idag använder det när jag behöver komma igång. Det jag menade var att det lät på dig att du redan visste vad du tyckte om PWO när du testade din trippla dos av jack3d och därför inte ville känna något. Du som läser mycket psykologi borde veta att placebo förekommer åt båda hållen.
5. Jag har en akademisk titel och har gjort min beskärda del av vetenskapligt sökande och läsande så tack för omtanken men nej jag tror inte på allt jag läser. Däremot tror jag på det jag upplever som person. Och nix jag kan inte säga att det är produkten eller placebo, men spelar det någon roll när effekten blir att jag blir piggare/mer uthållig och får bättre pump?
För att summera och sluta diskussionen. Har du (läsaren) inte testat en pwo så är mitt tips gör det, har du inte oturen att vara som Zartok så kan det ge dig en extra skjuts i träningen.
Postad 17 February 2015 - 22:20
Kollar du mängden koffein i jack3d så får du fram svaret.1. Du frågade efter en PWO med 200mg/dos, jag visade dig en.
2. Ursäkta det med koffeinet. Men om nu koffein påverkar dig hur kan då en trippel dos jack3d som har en hög koffeinhalt inte påverka dig "ett squat"?
3. På tal om referenser som du så kärt vill ha, kan du inte visa en som visar att ett rent system påverkas mindre av koffein än ett "smutsigt"?
4. Jag påstår inte att man ska vilja känna något för att det ska ge en effekt, tvärtom. Jag testade pwo för första gången för ett år sedan utan att veta vad det skulle ge för effekt, men effekten gjorde att jag idag använder det när jag behöver komma igång. Det jag menade var att det lät på dig att du redan visste vad du tyckte om PWO när du testade din trippla dos av jack3d och därför inte ville känna något. Du som läser mycket psykologi borde veta att placebo förekommer åt båda hållen.
5. Jag har en akademisk titel och har gjort min beskärda del av vetenskapligt sökande och läsande så tack för omtanken men nej jag tror inte på allt jag läser. Däremot tror jag på det jag upplever som person. Och nix jag kan inte säga att det är produkten eller placebo, men spelar det någon roll när effekten blir att jag blir piggare/mer uthållig och får bättre pump?
För att summera och sluta diskussionen. Har du (läsaren) inte testat en pwo så är mitt tips gör det, har du inte oturen att vara som Zartok så kan det ge dig en extra skjuts i träningen.
Så du vill ha en referens på att en skrumplever fungerar sämre än en frisk lever? http://sv.m.wikipedi...iki/Skrumplever vill du ha på nedsatt njurfunktion också?
Nej, det är nocebo åt det ena hållet. jag tycker själv att det är en sund inställning att låta effekten av preparatet tala för sig själv, snarare än att ta ett preparat och vara helt övertygad om att preparatet kommer vara the Shit. Gör man det senare så kan följande inträffa: http://www.nytimes.c...lore-brain.html som du ser så framkallar kroppen själv allergiska symptom på en placebo. Då är det inte så svårt att misstänka att en enkel extra taggning i träningen kan ske av samma effekt. Det är tom väldigt troligt.
Varför drar du in din utbildning i detta? Och när du gör det, har du en utbildning inom medicin eller psykologi? Det är rätt irrelevant om du är utbildad ingenjör.
Det är väl inte otur att inte påverkas av ett svindyrt preparat? Jag får ett par kilo proteinpulver för samma summa som någon köper pwo för. Är väl snarare en fördel att jag inte upplever att jag behöver något för att kunna träna hårt?
Postad 18 February 2015 - 06:08
Egentligen vill jag ju ha en referens om varför ett friskt system medför att kroppen reagerar sämre på prestationshöjare än ett illa medfaret system. Skulle tippa på att mitt system mår ganska bra, röker/snusar/dricker inte, och jag får effekt från pwo. Eller nej sorry det var ju placebo det.Kollar du mängden koffein i jack3d så får du fram svaret.
Så du vill ha en referens på att en skrumplever fungerar sämre än en frisk lever? http://sv.m.wikipedi...iki/Skrumplever vill du ha på nedsatt njurfunktion också?
Nej, det är nocebo åt det ena hållet. jag tycker själv att det är en sund inställning att låta effekten av preparatet tala för sig själv, snarare än att ta ett preparat och vara helt övertygad om att preparatet kommer vara the Shit. Gör man det senare så kan följande inträffa: http://www.nytimes.c...lore-brain.html som du ser så framkallar kroppen själv allergiska symptom på en placebo. Då är det inte så svårt att misstänka att en enkel extra taggning i träningen kan ske av samma effekt. Det är tom väldigt troligt.
Varför drar du in din utbildning i detta? Och när du gör det, har du en utbildning inom medicin eller psykologi? Det är rätt irrelevant om du är utbildad ingenjör.
Det är väl inte otur att inte påverkas av ett svindyrt preparat? Jag får ett par kilo proteinpulver för samma summa som någon köper pwo för. Är väl snarare en fördel att jag inte upplever att jag behöver något för att kunna träna hårt?
Du gav mig ju tipset att inte tro på allt jag läser, källkritik, och då tyckte jag det var ganska lämpligt att dra upp min utbildning då källkritik var en viktig del när man skrev uppsats. Tycker du inte det? Men jag som ingenjör får alltså ingen kunskap inom detta med källkritik, man måste vara "psykolog eller vara inom medicin" för det? Nej du har nog rätt, jag kan ju bara lösa ekvationer och knappt läsa eller förstå någonting :s
Sorry att du måste stå ut med personer med så lågt intellekt
Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 18 February 2015 - 06:09.
Postad 18 February 2015 - 08:42
Jag visade ju skrumplever. Men här kommer första passagen http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förstapassagemetabolism. Det gäller allt som intas oralt och som du ser går det via levern.Egentligen vill jag ju ha en referens om varför ett friskt system medför att kroppen reagerar sämre på prestationshöjare än ett illa medfaret system. Skulle tippa på att mitt system mår ganska bra, röker/snusar/dricker inte, och jag får effekt från pwo. Eller nej sorry det var ju placebo det.
Du gav mig ju tipset att inte tro på allt jag läser, källkritik, och då tyckte jag det var ganska lämpligt att dra upp min utbildning då källkritik var en viktig del när man skrev uppsats. Tycker du inte det? Men jag som ingenjör får alltså ingen kunskap inom detta med källkritik, man måste vara "psykolog eller vara inom medicin" för det? Nej du har nog rätt, jag kan ju bara lösa ekvationer och knappt läsa eller förstå någonting :s
Sorry att du måste stå ut med personer med så lågt intellekt
Vet du hur mediciner och läkemedel testas fram? Dom testas fram först i djurförsök och sen i blinda studier. Det är pga placeboeffekten. Läste du länken? Gjorde du det så förstår du varför. Du kan även reagera kraftigare på koffein än vad jag gör. Koffein har en väldokumenterad effekt.
Det jag menar är att din utbildning, om det är en ingenjörsutbildning, är totalt irrelevant för det vi pratar om. Ni läser inte om medicin, hur det testa fram eller placeboeffekter i större utsträckning. utbildning är irrelevant över huvudtaget, det som spelar roll är vad man kan.
börja inte dra in intellekt i det här också, det saknar värde även det. Vi pratar om pwo. Som jag påvisat ovan, första passagen bryter ner mycket av orala läkemedel och då levern ingår i detta så är det höst relevant med ett friskt syste. Läs länken om skrumplever. Det finns fall där individer med skrumplever faktiskt varit alkoholpåverkade i över ett dygn pga att levern inte arbetat som den ska. Så ja, ett friskt system påverkar.
Du förstår säkerligen att kroppsmassa också påverkar mycket. När man ex talar om överdosering av olika ämnen så brukar enheter som mg per kroppsvikt tas upp. Finns att läsa i länken om överdosering som jag länkat.
Har du någon som helst käka över huvudtaget till dina påståenden? Jag har ju fått påvisa rätt mycket av mina argument nu och fortsätter att säga att pwo är psykiskt betingade. Koffeintabletter har en bevisad effekt, det är inte så märkligt att majoriteten pwo innehåller en stor del koffein. Någon effekt måste det ju ha.
Postad 18 February 2015 - 09:43
Kan ju kolla PWOn jag har här hemma, MuscleSpeed Xtreme från Self Omninutrition. En svart burk med mycket grönt på lappen som sitter klistrad runt.
En skopa sådant innehåller 250mg koffein och 3g beta alanin. Jag har koffein hemma också i pillerform från Star Nutrition, det är 200mg i varje piller. Jag har även beta alanin i pulverform från Self Omninutrition där en skopa är 3g.
Jag vet, av egen erfarenhet, att det är skillnad på att ta PWO jämfört med att ta ett koffeinpiller och en skopa beta alanin. Visst, nu är det ju 50mg mer koffein in PWOn men jag tror att skillnaden är ganska liten mellan 200 och 250mg.
Dom pass jag varit som mest alert och på är då jag först tagit ett koffeinpiller ca en timme innan träning och sedan druckit en halv skopa PWO samt 3g extra beta alanin på väg till gymmet. Då har jag fått i mig lite drygt 300mg koffein vilket är ganska nära gränsen på "för mycket" för mig. 4.5g beta alanin får en också att tända till rejält. De övriga ämnena i PWOn låter jag vara osagt om dom har någon effekt men antagligen så har dom det eftersom jag märker skillnad på PWO och koffeintablett med beta alanin.
Postad 18 February 2015 - 10:47
rätta mig gärna om jag har fel nu, men koffein försvinner väl från kroppen efter en timme? det skulle innebära att det enda du fick effekt av var pwo'n. förutsatt att tiden stämmer överens så borde du få liknande effekt varje gång du tar pwo =)
Postad 18 February 2015 - 12:17
rätta mig gärna om jag har fel nu, men koffein försvinner väl från kroppen efter en timme? det skulle innebära att det enda du fick effekt av var pwo'n. förutsatt att tiden stämmer överens så borde du få liknande effekt varje gång du tar pwo =)
6 timmar.
Postad 18 February 2015 - 14:42
Har för mig att det tar ännu längre än 6 timmar för koffein att försvinna ur kroppen. Möjligtvis att det har en halveringstid på kanske 3 timmar eller så. Läste något om detta för några dagar sedan men kommer inte ihåg exakt vad det stod.
Postad 18 February 2015 - 17:55
Postad 18 February 2015 - 18:50
Postad 18 February 2015 - 20:05
Är det inte viktigast, absolut, att peppa upp sig rent mentalt innan träningen? Gå igenom passet och se sig själv lyfta bra!!
Detta kombinerat med en bra måltid är det bästa sättet.
Postad 18 February 2015 - 21:10
Postad 18 February 2015 - 21:39
Yes, halveringstiden på koffein är längre än vad jag tidigare trott... har gjort extensiva försök på mig själv och min påföljane sömnmängd... dricker jag 20 koppar kaffe en dag så är det satanigatan omöjligt att somna på kvällen, även om man slutar dricka i tid... Pinkandet avtar dock ganska fort (vätskedrivandet alltså), men det kanske beror på mängden vätska som finns kvar i systemet...
hur mycket ökande effekt man får av tolv snabba stora koppar starkt kaffe låter jag vara osagt, men det kan nog negeras ganska ordentligt av den magkatarr och rännsketa som snabbt byggs upp...
Postad 19 February 2015 - 13:15
Tack för tips både Zartok och Lactoferrin. Will do =)ät större lunch än du brukar så blir det gottmos =)
Postad 19 February 2015 - 16:18
Maxning i böj idag. Skräckblandad förväntan. Laddade med enorm frukost i morse. Ska äta lax, potatis och lite grönsaker nu. Maxningen sker väl ca 18:30 skulle jag gissa. Har tidigare tagit 162,5 och det var en 20:e december. Idag siktar jag på minst 170.
Postad 19 February 2015 - 20:52
Var ganska seg framåt eftermiddagen idag. Brukar var lite seg där efter fyra-tiden men inte så här seg som jag var idag. Tog koffein vid fem, en halv skopa pwo och en rågad skopa beta alanin som jag drack på väg till gymmet. Blev lite bättre av den men kände mig fortfarande lite avtrubbad i skallen.
Började värma upp på 40 och 70. Kändes knappt. Ökar till 100, känns knappt. 120 börjar kännas lite. 140 känns lite tungt men fortfarande inga problem. 150 känns också relativt lätt. Slänger på 160, mitt tidgare max är 162,5. 160 seglar upp utan problem. Hade nog kunnat göra 3-4 reps på det om jag ville. Nästa anhalt är 170, tre 25:or på varje sida. 10kg ifrån mitt pr i mark. Mitt tidigare böjpr satte jag för bra precis två månader sedan så jag borde klara 170 nu tycker jag. Går in och sätter 170 ganska lätt men ser på klippet efteråt att djupet var lite tveksamt. Funderar på om jag ska sätta om den med rätt djup eller öka till 175 och försöka sätta den med rätt djup istället. Stannar jag på 170 så kommer jag inte orka ett försök på 175 sen efteråt så jag känner att fan, jag går på 175 och det får gå som det går. Kan ju tillägga också att jag körde med vanligt rack idag och inte i en bur. Jag hade alltså inga skydd på sidan ifall jag failar utan det enda skydd jag har är polarn som står bakom. Går ut med 175, tight som fan i kroppen. Ska ta ett nytt andetag när jag väl står där ute men det är otroligt svårt att suga in ett djupt andetag. Bältet sittet hårdare än det brukar för jag har ätit som en best idag. Jag suger in ett så djupt andetag som går och börjar gå neråt mot golvet. Det går lite för fort så när jag vänder upp så börjar jag tappa balansen framåt/bakåt så vinglar till ganska rejält. Är uppe på hälarna ett tag och tårna lättar från golvet. Lyckas få tillbaka balansen dock och krigar upp den.
Hade tagit med mig lindorna också ifall att jag ville prova 180. Tar en ganska lång paus, av med värmarna. Lindar på lindorna hårt så in i ****, hårdare än jag någonsin haft dom. Går in under 180 och det känns skumt som fan att gå ut med den. Börjar gå ner men när jag vänder så skjuter jag bak höften för långt och tappar trycket från framsida lår och då orkar jag helt enkelt inte få upp det. Polarn får rycka in och dra upp mig. Känner när jag rackar tillbaka vikten att det bränner så in i **** i vänstra sidan av nacken. Står kvar och håller i stången ett tag ifall jag svimmar tänker jag. Tack och lov så svimmar jag inte men det gör svinont i nacken. Lägger mig ner på golvet och vilar några minuter och smärtan börjar centrera sig till vänstra övre traps. Alltså sidan av nacken och ner ovanpå axeln liksom. Är stel som fan och det sticks och svider och är varmt. Gissningsvis så drog jag bak huvudet när jag inte fick upp vikten och då överbelastade jag muskeln lite.
Nu lite drygt en timme efteråt så är det varmt och stelt men gör inte riktigt lika ont. Kommer inte bli någon träning i helgen och troligtvis ingen eller endast lite lätt träning till veckan. Tanken var ju att jag skulle maxa bänk på lördag men... Får passa på att plugga istället. Får hoppas att det inte blir något långvarit strul bara. Ska ösa på med alvedon nu och kanske ska köpa mig en tub voltaren också.
Postad 19 February 2015 - 21:44
Postad 20 February 2015 - 09:35
Burit upp ett piano för en spiraltrappa idag. Vikt? Över 200 kilo. Priset på pianot var ungefär detsamma. Körde dubbla bälten så att halva bröstkorgen var täckt, men det lönade sig i stabilitet
Ta det inte på fel sätt nu men jag inte kunde låta bli(med tanke på hur det är skrivet) så måste fråga om du lyfte det själv? ![]()
Redigerat av Crabban, 20 February 2015 - 09:36.
Postad 20 February 2015 - 09:40
Var ganska seg framåt eftermiddagen idag. Brukar var lite seg där efter fyra-tiden men inte så här seg som jag var idag. Tog koffein vid fem, en halv skopa pwo och en rågad skopa beta alanin som jag drack på väg till gymmet. Blev lite bättre av den men kände mig fortfarande lite avtrubbad i skallen.
Började värma upp på 40 och 70. Kändes knappt. Ökar till 100, känns knappt. 120 börjar kännas lite. 140 känns lite tungt men fortfarande inga problem. 150 känns också relativt lätt. Slänger på 160, mitt tidgare max är 162,5. 160 seglar upp utan problem. Hade nog kunnat göra 3-4 reps på det om jag ville. Nästa anhalt är 170, tre 25:or på varje sida. 10kg ifrån mitt pr i mark. Mitt tidigare böjpr satte jag för bra precis två månader sedan så jag borde klara 170 nu tycker jag. Går in och sätter 170 ganska lätt men ser på klippet efteråt att djupet var lite tveksamt. Funderar på om jag ska sätta om den med rätt djup eller öka till 175 och försöka sätta den med rätt djup istället. Stannar jag på 170 så kommer jag inte orka ett försök på 175 sen efteråt så jag känner att fan, jag går på 175 och det får gå som det går. Kan ju tillägga också att jag körde med vanligt rack idag och inte i en bur. Jag hade alltså inga skydd på sidan ifall jag failar utan det enda skydd jag har är polarn som står bakom. Går ut med 175, tight som fan i kroppen. Ska ta ett nytt andetag när jag väl står där ute men det är otroligt svårt att suga in ett djupt andetag. Bältet sittet hårdare än det brukar för jag har ätit som en best idag. Jag suger in ett så djupt andetag som går och börjar gå neråt mot golvet. Det går lite för fort så när jag vänder upp så börjar jag tappa balansen framåt/bakåt så vinglar till ganska rejält. Är uppe på hälarna ett tag och tårna lättar från golvet. Lyckas få tillbaka balansen dock och krigar upp den.
Hade tagit med mig lindorna också ifall att jag ville prova 180. Tar en ganska lång paus, av med värmarna. Lindar på lindorna hårt så in i ****, hårdare än jag någonsin haft dom. Går in under 180 och det känns skumt som fan att gå ut med den. Börjar gå ner men när jag vänder så skjuter jag bak höften för långt och tappar trycket från framsida lår och då orkar jag helt enkelt inte få upp det. Polarn får rycka in och dra upp mig. Känner när jag rackar tillbaka vikten att det bränner så in i **** i vänstra sidan av nacken. Står kvar och håller i stången ett tag ifall jag svimmar tänker jag. Tack och lov så svimmar jag inte men det gör svinont i nacken. Lägger mig ner på golvet och vilar några minuter och smärtan börjar centrera sig till vänstra övre traps. Alltså sidan av nacken och ner ovanpå axeln liksom. Är stel som fan och det sticks och svider och är varmt. Gissningsvis så drog jag bak huvudet när jag inte fick upp vikten och då överbelastade jag muskeln lite.
Nu lite drygt en timme efteråt så är det varmt och stelt men gör inte riktigt lika ont. Kommer inte bli någon träning i helgen och troligtvis ingen eller endast lite lätt träning till veckan. Tanken var ju att jag skulle maxa bänk på lördag men... Får passa på att plugga istället. Får hoppas att det inte blir något långvarit strul bara. Ska ösa på med alvedon nu och kanske ska köpa mig en tub voltaren också.
Jobbigt värre när det blir sådär.
Låter som en bra idé att bara ta det piano och vila upp sig ordentligt och på det igen vid nästa tillfälle.
Känns riktigt skönt med helg nu efter en veckas träning. Går stadigt framåt tycker jag i träningen, 6 veckor avklarade. Kommer dock kliva in i en split A/B nästa vecka då jag känner att återhämtningen är på gränsen för övningarna av vad min kropp klarar av.
Förhoppningen är att påhoppet på split gör att jag fortsätter öka i övningarna helt enkelt. Kul också att få lite mer variation med lite tilläggsövningar.
Postad 20 February 2015 - 09:57
Känns förvånansvärt bra idag i nacken faktiskt. Kommer ändå låta den vila idag och imorgon och sedan gå in på söndag och träna lite vader och annat som inte ställer några krav på trapsen.
Postad 20 February 2015 - 10:02
Haha, det var menat att låta så, men nej, vi var faktiskt två personer nertill som fick jobba endel. Sen var det två upptill som har i uppgift att vinkla pianot och knuffa ut fronten så att dom kom över trappstegen. Plus att han som skulle ha upp pianot stod brevid och hejade på med en fruktansvärd entusiasm!Ta det inte på fel sätt nu men jag inte kunde låta bli(med tanke på hur det är skrivet) så måste fråga om du lyfte det själv?
Ja, du får börja vara lite försiktig nu, det är inga små vikter du bokar runt med!Känns förvånansvärt bra idag i nacken faktiskt. Kommer ändå låta den vila idag och imorgon och sedan gå in på söndag och träna lite vader och annat som inte ställer några krav på trapsen.
Postad 20 February 2015 - 10:12
Haha, det var menat att låta så, men nej, vi var faktiskt två personer nertill som fick jobba endel. Sen var det två upptill som har i uppgift att vinkla pianot och knuffa ut fronten så att dom kom över trappstegen. Plus att han som skulle ha upp pianot stod brevid och hejade på med en fruktansvärd entusiasm!
Haha, den dagen man tar upp ett piano själv i en spiraltrappa så kan man lika gärna kasta in handduken och pensionera sig. Då har man gjort sitt. ![]()
Känns förvånansvärt bra idag i nacken faktiskt. Kommer ändå låta den vila idag och imorgon och sedan gå in på söndag och träna lite vader och annat som inte ställer några krav på trapsen.
Alltid skönt när man blir positivt överraskad dagen efter att man "skadat" sig och det känns betydligt bättre än vad man kan tro.
Postad 20 February 2015 - 12:32
Var med på farsans jobb i somras och hjälpte till att få upp ett löpband till gymmet på vinden. Först skulle det upp för en vanliga trappa och därefter upp för en smal sån där metallspiraltrappa. Gissningsvis så vägde löpbandet 150kg för det var tungt nå så in i ****. Det var jag, en kompis, farsan och en annan som jobbade där. Det tog nog en femton minuter och en jävla massa svett men till slut så fick vi upp det.
Postad 20 February 2015 - 15:37
Blev rygg och ben idag, benpressen gick så djupt att fötterna var två dec från röven. Jeflars vad jobbigt det var att gå hem.
Ja, nu vill väl någon vända det och skriva att det kanske såg ut som att något hade varit två dec in i röven och att det var därför det var jobbigt att gå hem, men nu var jag snabbast och tog den!
Redigerat av Zartok, 20 February 2015 - 15:39.
Postad 20 February 2015 - 20:33
Skit också!! Haha 😀ja, vi vet då iaf vilket helskotta det kan vara båda två
![]()
Blev rygg och ben idag, benpressen gick så djupt att fötterna var två dec från röven. Jeflars vad jobbigt det var att gå hem.
Ja, nu vill väl någon vända det och skriva att det kanske såg ut som att något hade varit två dec in i röven och att det var därför det var jobbigt att gå hem, men nu var jag snabbast och tog den!
Postad 21 February 2015 - 12:10
Fyfan, ställde larmet på mobilen igårkväll för jag vill inte sova bort hela helgen. Ställde larmet till 9 för jag var uppe relativt sent ändå. Vaknade nyss och kände mig groggy som fan. Ska kolla vad klockan är men får inte igång mobilen. Då har batteriet dragit ur på nå jävla vis. Aja, slänga i mig frukost, gymmet öppnar om 50 minuter. Tror det blir ett maratonpass idag för att bli så trött som möjligt. Kommer inte kunna sova ikväll annars.
Postad 23 February 2015 - 10:42
Fyfan, ställde larmet på mobilen igårkväll för jag vill inte sova bort hela helgen. Ställde larmet till 9 för jag var uppe relativt sent ändå. Vaknade nyss och kände mig groggy som fan. Ska kolla vad klockan är men får inte igång mobilen. Då har batteriet dragit ur på nå jävla vis. Aja, slänga i mig frukost, gymmet öppnar om 50 minuter. Tror det blir ett maratonpass idag för att bli så trött som möjligt. Kommer inte kunna sova ikväll annars.
Jobbigt när det blir sådär.
Hur gick passet?
Postad 24 February 2015 - 09:41
Jobbigt när det blir sådär.
Hur gick passet?
Passet gick väl inge vidare men lyckades somna sedan på kvällen i alla fall.
Postad 25 February 2015 - 18:50
Blev en tripp utanför bekvämlighets cirkeln idag med årsbästa i böjen som resultat, inga monstervikter med 180kg åkte upp i god form ![]()
Postad 25 February 2015 - 21:37
Blev en tripp utanför bekvämlighets cirkeln idag med årsbästa i böjen som resultat, inga monstervikter med 180kg åkte upp i god form
Härligt! Ibland måste man kliva ur den cirkeln för att öka.
Blev bänk idag för min del. Väldigt konstigt pass blev det. Uppvärmningen på 20, 50 och 70 kändes skitlätt. Sedan på 80 kändes det tvärtungt helt plötsligt och 90 kändes också riktigt tungt. Hade bestämt mig för att köra på 100 och jag höll mig till den planen. Gjorde en tvåa först och det kändes svintungt. Tänkte "vad i ****" för förra passet gjorde jag ju en sexa på 100. Vilade lite och gjorde ett set till. Tänkte göra en tvåa till men lyckades med en fyra med pyttelite hjälp på sista repet. Gjorde två fyror till sedan helt utan hjälp. Varvade sedan ner med två åttor med paus på 70 och lite pumpande på 50. När jag körde 50 så verkligen flög stången upp från bröstet men vid utlåsningen då det är mest triceps så saktade den ner rejält. Hade helt enkelt inte orken i triceps. Bröstet skulle nog ha orkat 30 reps på 50kg men triceps pallade bara runt 10st.
Postad 25 February 2015 - 23:13
Imponerad över uthålligheten i dina tissar, Ala_95.
När jag en gång blivit stum så återhämtar jag mig tamejfan ALDRIG under det träningspasset; det är som att kroppen inte klarar av att utföra ett press till, utan jag får helt enkelt gå ner till kanske 20-40% av maxvikt för att ens få upp stångjäveln... och då kan man ge sig på att formen ser ut som hejkomochhjälpmig också. Men gör det ändå för att .. ja. "jogga ner lite"..
Detta gäller framförallt när jag tränar bröst, men också underarmarna; däremot så har underarmarna kanske blivit bättre på den saken över åren, men det har tagit tid.
Postad 26 February 2015 - 09:13
Blev en tripp utanför bekvämlighets cirkeln idag med årsbästa i böjen som resultat, inga monstervikter med 180kg åkte upp i god form
Alltid nice med nya rekord. ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?