![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 29 december 2011 - 18:46
Postad 29 december 2011 - 19:25
vad är statusen på belle? när?
jag har ett irriterande problem..jag använder opera mini..varje gång jag kör den via mobilt nätverk (alltså inte WLAN) så måste jag starta om den varje gång för att få kontakt med nätet. exempelvis..jag öppnar opera och surfar runt lite, går fint. stoppar ner i fickan och tar upp den och igen en halvtimme senare (opera ligger fortfarande igång i bakgrunden) och ska surfa vidare..icket..den bara laddar och laddar och kommer ingenstans..startar jag om opera så funkar det direkt, kör jag via WLAN så funkar det utan problem. i anslutningar i opera har jag "standardanslutning" och har provat ändra till tex "internet" utan resultat..
vad fan är problemet? alla andra applikationer kan accessa utan problem...jävligt irriterande..
Postad 30 december 2011 - 10:05
samma här.....fast opera mini har alltid gjort så för mig sen tidernas begynnelse ända sen javamobilrnas tid.....alltså, nu har jag inte hängt med på länge men...
jag har ett irriterande problem..jag använder opera mini..varje gång jag kör den via mobilt nätverk (alltså inte WLAN) så måste jag starta om den varje gång för att få kontakt med nätet. exempelvis..jag öppnar opera och surfar runt lite, går fint. stoppar ner i fickan och tar upp den och igen en halvtimme senare (opera ligger fortfarande igång i bakgrunden) och ska surfa vidare..icket..den bara laddar och laddar och kommer ingenstans..startar jag om opera så funkar det direkt, kör jag via WLAN så funkar det utan problem. i anslutningar i opera har jag "standardanslutning" och har provat ändra till tex "internet" utan resultat..
vad fan är problemet? alla andra applikationer kan accessa utan problem...jävligt irriterande..
Postad 30 december 2011 - 10:42
alltså, nu har jag inte hängt med på länge men...
Har du provat Opera Mobile 11? Tycker den fungerar bra, vet dock inte om det löser ditt specifika problem. Angående oficiella släppet av Belle så är det nog första kvartalet 2012 som gäller, jag skulle gissa på februari.
Redigerat av Unregistered9a238731, 30 december 2011 - 12:26.
Postad 30 december 2011 - 12:30
Har 11:an också men mini går femdubbelt så snabbt att surfa med samt att den visar hela websidan utan att man behöver zooma o scrolla hela tiden. Lite komprimerat och ibland felrenderade sidor men funkar för det mesta. Bara visa forumsidor o javascript grejer som bråkar ibland och då kör jag 11:an eller inbyggda skitwebläsaren. Samt att jag har alla mina 100 rss prenuminationer i opera mini också. Går inte att ha alls i 11:an.....Har
Har du provat Opera Mobile 11? Tycker den fungerar bra, vet dock inte om det löser ditt specifika problem. Angående oficiella släppet av Belle så är det nog första kvartalet 2012 som gäller, jag skulle gissa på februari.
Postad 30 december 2011 - 14:02
Släpper dom en N8 med 4,5 tumsskärm så KÖPER jag omedelbart
N8:an är för mig den optimala mobilen p.g.av GPS, kameran, videon.
Jag har googlat runt men inte kunnat fånga in ngra rykten om större skärm
Vad tror panelen om sannolikheten att dom släpper en N8:a med större skärm???
Mvh
Postad 30 december 2011 - 14:35
Hoppas att nokia lanserar en N8:a med större skärm
Släpper dom en N8 med 4,5 tumsskärm så KÖPER jag omedelbart
N8:an är för mig den optimala mobilen p.g.av GPS, kameran, videon.
Jag har googlat runt men inte kunnat fånga in ngra rykten om större skärm
Vad tror panelen om sannolikheten att dom släpper en N8:a med större skärm???
Mvh
Att dom släpper N8an med större skärm är nog ytterst osannolikt, däremot så känner jag mig rätt säker på att N8ans efterträdare som ska släppas under 2012 kommer ha iaf en 4 tums skärm.
Finns ju inget bekräftat såklart annat än att den är under produktion, men blir spännande att se när den väl presenteras

Postad 30 december 2011 - 18:08
Att dom släpper N8an med större skärm är nog ytterst osannolikt, däremot så känner jag mig rätt säker på att N8ans efterträdare som ska släppas under 2012 kommer ha iaf en 4 tums skärm.
Finns ju inget bekräftat såklart annat än att den är under produktion, men blir spännande att se när den väl presenteras
N8ans efterträdare?
Var har du hört ryktas om en efterträdare?
Låter ju bra om den fårr en efterträdare och borde då bli minst lika bra som sin företrädare och förhoppningsvis då som du skriver minst en 4 tumsskärm och förhoppningsvis något större ändå
mvh
Postad 30 december 2011 - 22:00

http://www.gsmarena....r-news-3385.php
Släpps den under nästa år som det verkar nu så blir det köp helt klart, det ryktas om optisk zoom och 14 mp, samt större fotosensor. Dock är jag väl lite skeptisk huruvida det verkligen blir en optisk zoom eller inte, det känns mest som ett rykte, men 14 mp och större fotosensor känns väldigt rimligt.

Postad 31 december 2011 - 15:58
Har trixeos 7:a och allt funkar som det ska förutom nokia store som bråkar vid betalning. Om jag väljer att köpa så blinkar det till att det inte går att får kontakt med nätet. Och sen kommer en ruta upp som säger att det blivit nåt fel och jag kan prova igen. Allt annat funkar i butik. Att ladda ner browsa runt osv...bara just betalnngen bråkar. Har testat olika versioner av store men samma problem kvarstår. Har aldrig haft detta problem någonsin förut. Har det nåt med trixeos v7 att göra? Nån som har liknande problem?
Postad 31 december 2011 - 16:10
glömde säga att när den har blinkat till och anslutning misslyckats så startar jag om nokiastore, sen går det att ladda ner det som inte funkade innan. Och jag får ingen betalningsbekräftelse och inga pengar har dragits från mobilabbonemanget heller....är det värsta gratishacket eller nåt jag inte vet om. Har varit så här sen jag la in trixeo v7 för nån vecka sen....som den nörd man är så postar jag en fråga innan nyårspartyt börjar.
Har trixeos 7:a och allt funkar som det ska förutom nokia store som bråkar vid betalning. Om jag väljer att köpa så blinkar det till att det inte går att får kontakt med nätet. Och sen kommer en ruta upp som säger att det blivit nåt fel och jag kan prova igen. Allt annat funkar i butik. Att ladda ner browsa runt osv...bara just betalnngen bråkar. Har testat olika versioner av store men samma problem kvarstår. Har aldrig haft detta problem någonsin förut. Har det nåt med trixeos v7 att göra? Nån som har liknande problem?
Postad 31 december 2011 - 18:26
Postad 02 januari 2012 - 13:21
Funkade första gången jag startade det för mig men sen dess så stängs det ner innan det hinner köra igång.
Postad 02 januari 2012 - 14:34
Nån som får Fring att fungera på nån av trixeos belleversioner?
Funkade första gången jag startade det för mig men sen dess så stängs det ner innan det hinner köra igång.
finns fix för det....kollla dailymobiles forum....
Postad 02 januari 2012 - 16:24
Thx man! Dagen är räddadfinns fix för det....kollla dailymobiles forum....

Postad 02 januari 2012 - 17:32
We are not sure for how long they will stay as free so go get them at the Nokia Store!
http://dailymobile.s...-nokia-store-2/
http://store.ovi.com.../BH Production/

Redigerat av MerBlues, 02 januari 2012 - 17:33.
Postad 03 januari 2012 - 12:32
Jag tycker jag det är synd att det ryms mindre info på en hemsida. De nya klockorna och mail-widgeten är väl snygga och funkar bra, men de tar för mycket plats (titelraden i mailwidgeten kunde man t.ex. slopa). Jag saknar den utrymmeseffektiva Tid-Datum-Profil-widgeten, som tillsammans med widgetarna för mail, kalender, händelser och favoritkontakter gav fin överblick på en och samma hemsida.
Skulle det fungera att lägga in den gamla 'Tid-Datum-Profil-widgeten' i Belle på något vis?
Redigerat av Frasse_Z, 03 januari 2012 - 12:33.
Postad 04 januari 2012 - 17:14
http://www.symbiantw...pport-for-belle
Nokia Configuration Tool graduates from betalabs
http://www.symbiantw...s-from-betalabs
SPB Shell 3D updated to v1.2 (adds support for Belle and WRT Widgets)
http://www.symbiantw...-3d-for-symbian
Redigerat av MerBlues, 04 januari 2012 - 17:31.
Postad 04 januari 2012 - 19:02
"Om man däremot köper en N8, C7 eller C6-01 innan dess finns möjligheten att telefonen har Belle från start. De exemplar som tillverkas nu har Belle när de lämnar fabrikerna och dessa kommer succesivt att skickas ut till olika marknader, med början hos kinesiska återförsäljare."
Det borde ju innebära att en färdig Belle till N8 finns någerst

Postad 04 januari 2012 - 20:32
Som vanligt mao. Den version som finns med dem är med stor sannolikhet 111.030.0609.Intressant att det står såhär
"Om man däremot köper en N8, C7 eller C6-01 innan dess finns möjligheten att telefonen har Belle från start. De exemplar som tillverkas nu har Belle när de lämnar fabrikerna och dessa kommer succesivt att skickas ut till olika marknader, med början hos kinesiska återförsäljare."
Det borde ju innebära att en färdig Belle till N8 finns någerst
Postad 04 januari 2012 - 20:59
Postad 04 januari 2012 - 21:10
Har tänkt på fram- och återspolningen på den inbyggda videospelaren. När man försöker spola fram eller tillbaka 15-20 sekunder är det hopplöst, man hamnar för långt tillbaka eller för långt fram. Har märkt att androidtelefonerna har en mycket vettigare tillämpning i det fallet, det är mycket enklare att komma dit man vill i videon. Finns något man kan göra så att det blir enklare att snabbspola? Någon som vet?
Jag tror det beror på upplösningen, att man kan vara mer exakt ju högre upplösning. Jag kan ha fel dock

Postad 05 januari 2012 - 00:08
Det beror på längden på klippet, en gång lade jag in ett klipp som var 4 timmar långt och det var ingen idé att försöka spola fram eller tillbaka nån minuter i den.Jag tror det beror på upplösningen, att man kan vara mer exakt ju högre upplösning. Jag kan ha fel dock
Men jag håller med dig, ibland är det en pain in the butt att komma dit man vill i videon.
Skriv gärna här om ni hittar någon bättre spelare.
Postad 05 januari 2012 - 23:22
Jag kör med original anna just nu
Postad 05 januari 2012 - 23:53
Det är inte en uppdatering du gör utan ett helt utbyte av innehållet i telefonen. Så nej, du har inget för att först lägga in en annan version.När man ska lägga en trixeo bella , kan man lägga in den direkt eller måste man först lägga in trixeo anna ??
Jag kör med original anna just nu
Postad 06 januari 2012 - 00:45

Stort tack triexo
Postad 06 januari 2012 - 10:39
Nokia Car Mode: http://conversations...e-for-download/
Tycker det är lite oklart vilken utrustning som krävs i bilen. Att man förmodligen behöver byta ut sin bils huvudenhet skriver de inte så mycket om. Eller har jag fattat fel hur det funkar?
Postad 08 januari 2012 - 11:44

HD-spel full version, kräver Belle:
http://www.n8fanclub...-anna.html#more
Edit: Ny version så nu funkar den för Anna oxå
Redigerat av big_swede70, 08 januari 2012 - 20:30.
Postad 08 januari 2012 - 12:42

Är förvånad hur fort det gick, tog typ 5 minuter att flasha om den till Belle!
Inte märkt av några problem ännu, tack trixero att du fixar detta till oss

Postad 08 januari 2012 - 20:49
Gameloft kan man lita på i alla fall, de sviker inte.Tintin e ju i ropet just nu den gamle hjälten..
Postad 08 januari 2012 - 20:59
Tintin e ju i ropet just nu den gamle hjälten..
Någon som provat? Värt att ta hem?
Postad 08 januari 2012 - 21:28
Edit: Kanske ska beskriva felet också

Vissa filer går inte att spela upp alls, det blir ngt felmeddelande med "detta videoklipp kan ej spelas upp" eller något. Andra går att spela upp, det blir ljud men ingen bild. Jag vet att det har och göra med codecs, men tycker det verkar konstigt att de bara bytt codecs sådär plötsligt.
Redigerat av donpipino, 08 januari 2012 - 21:37.
Postad 08 januari 2012 - 23:20

Postad 09 januari 2012 - 03:11
Windows brukar vara missvisande med sin prognos över hur lång tid det tar att kopiera till N8, när det stod 8 timmar tog jag det med en nypa salt.
20 minuter senare hade knappt nåt hänt, tog fram linjalen på skoj för att kolla hur långt mätaren hade kommit: En trettioniondel.
Alltså tar det totalt 13 timmar om det fortsätter i samma tempo. Ifall det skulle dyka upp större filer på slutet så lär det väl rassla till men jag tvivlar på det.
Nä jag kör inte Bluetooth och har mobilen liggandes i mikron.

Det här är inte alls nåt konstigt, flytta tusentals småfiler till trötta flashminnen går som sirap, men jag vill ändå varna de som kanske inte tänker på det.
Nu kom jag att tänka på första gången jag installerade Windows på ett vanligt USB-minne bara för att se hur segt det blev.
5 timmar senare hade det fortfarande inte bootat för första gången, haha.
Redigerat av SL2, 09 januari 2012 - 03:19.
Postad 09 januari 2012 - 14:49
Fast jag har iofs inte Norton-hacket, bara Trixeo's Belle (6an).
EDIT: (aha - ser att de uppdaterat infon på N8Fanclub nu: "THIS GAME IS CURRENTLY NOT WORKING ON NOKIA N8, E7, C7, C6-01 and Showing White Screen"
Redigerat av Frasse_Z, 09 januari 2012 - 14:56.
Postad 09 januari 2012 - 15:25
Varför är min så efterbliven då? Kopierade du till E: eller F:?Tog inte särskilt lång tid att ladda ner och kopiera över datat, däremot startar inte spelet.
Postad 09 januari 2012 - 17:42
Belle - New release out - 28.12.2011 -v.10.02(10)
Support for Nokia Belle only, does not work in Anna!
Localization
Improved connection handling from the top-bar
homescreen widget to quickly set the server on/off (user need to add manually the widget to homescreen)
Nokia Play To lets you show photos and videos taken with your mobile to your friends wirelessly on your TV. Or you can listen to your favourite music stored on your mobile with your home audio system. Just launch Play To, select the device and media you want to play. No configuration is needed once WLAN is on and all devices are connected to the same network.
Nokia Play To is meant for playing media stored on mobile i.e. it is not possible to access other DLNA devices with it. We wanted to concentrate on creating a solution for easily enjoying mobile media on a big TV screen or with an audio system. If you are familiar with DLNA technology we are supporting push and server functionalities with our current implementation.
http://betalabs.noki...s/nokia-play-to
Postad 09 januari 2012 - 18:16
Varför är min så efterbliven då? Kopierade du till E: eller F:?
du för väl över filer i masslagringsläget? Annars tar det evigheter..........
Postad 09 januari 2012 - 21:11
Ja jag hade glömt byta inser jag nu, men ärligt talat är ju Nokia suite snabbare för större filer (10.61 MB/s) än Masslagring (8.43 MB/s).du för väl över filer i masslagringsläget? Annars tar det evigheter..........
Eftersom jag aldrig kopierar uppackade spel eller annat med tusentals 20 kB-filer så har jag aldrig upplevt skillnaden i den situationen.
Tack för tipset!

Postad 10 januari 2012 - 00:10
Ett test på e: -minnet utfört med HD Tune Pro ger 12,7MB/s (läs) 4,8MB/s (skriv) - testat i masslagringsläge (kan inte testa med HD Tune i något annat läge)Ja jag hade glömt byta inser jag nu, men ärligt talat är ju Nokia suite snabbare för större filer (10.61 MB/s) än Masslagring (8.43 MB/s).
Eftersom jag aldrig kopierar uppackade spel eller annat med tusentals 20 kB-filer så har jag aldrig upplevt skillnaden i den situationen.
Tack för tipset!
Gjorde därtill ett ganska ovetenskapligt test med hjälp av en 100MB stor fil och överförde den till telefonens E: minne i Ovi Suite-läge, det tog 32 sekunder (testet utfört 3 gånger och detta är medelvärdet). Samma test i masslagringsläge tog 19 sekunder. Anledningen att det tar så mycket längre tid, speciellt för många små filer, i ovi suite-läge är att telefonen förmodligen skickar massor med mer kontrolldata innan en fil ens skickas.
Samma tester med en 1GB stor fil gav intressant nog motsatt resultat, i masslagringsläget tog det i genomsnitt 173 sekunder och i ovi suite-läget endast 134 sekunder. Så du har mycket rätt i att det går snabbare med stora filer i ovi suite-läget.
Postad 10 januari 2012 - 00:49
Trixeo, ditt test med stor fil gav fakiskt ganska låg hastighet jämfört med mig, men det kan ju bero på flera orsaker.
Postad 10 januari 2012 - 12:37
forum.dailymobile.se/index.php?topic=49472.0
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 10 januari 2012 - 12:59.
Postad 11 januari 2012 - 16:19
Men har ett ganska stort problem...
Jag får dålig signalstyrka när jag har det på eftersom den täcker för lite på toppen och på botten. Detta är väldigt störande. Om jag inte använder Silikonfodralet får jag full signalstyrka (alla bars). Men när jag använder silikonfodralet så sjunker det lite, men om jag dessutom håller i den sjunger den ner till 1 stapel.
Detta är väldigt tråkigt

Postad 11 januari 2012 - 18:18
Nylonskal/Silokonfodral? "täcker för lite"? "sjunger den"? Jag är förvirrad!Hej! Jag har köpt ett nylonskal till min N8 och jag gillar det mycket: http://fyndiq.se/sok...konfodral-svart
Men har ett ganska stort problem...
Jag får dålig signalstyrka när jag har det på eftersom den täcker för lite på toppen och på botten. Detta är väldigt störande. Om jag inte använder Silikonfodralet får jag full signalstyrka (alla bars). Men när jag använder silikonfodralet så sjunker det lite, men om jag dessutom håller i den sjunger den ner till 1 stapel.
Detta är väldigt tråkigtHar även märkt utan fodralet, att signalstyrkan sjunger när man håller i den. Om ni undrar använder jag Tele 2 kontantkort och med min förra sugiga sony ericsson mobil hade jag aldrig något liknande problem...
Vad pratar du om? Olagligheter eller menar du operatörslåst? Det förstnämnda pratar vi inte om i denna tråd (dessutom går det inte - för att säga det förenklat).Kan man låsa upp dessa rackare på ett enkelt sätt?
Postad 11 januari 2012 - 20:32
Nylonskal/Silokonfodral? "täcker för lite"? "sjunger den"? Jag är förvirrad!
Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Det är detta silikonfodral: http://fyndiq.se/sok...konfodral-svart
Och den täcker ju runt hela telefonen. Den täcker alltså längst upp och längst ner på telefonen där det är plast. Och där sitter ju antennerna i telefonen. Tror du det är därför jag får sämre täckning?
Postad 11 januari 2012 - 20:38
Jag har ett Nokia originalsilikonskal, det täcker också telefonens topp och botten men jag har aldrig ens tänkt på att jag får sämre täckning. Har du märkt av det rent praktiskt då? Inte bara att stapeln rör på sig menar jag. Antennen för GSM/WCDMA sitter i botten.Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Det är detta silikonfodral: http://fyndiq.se/sok...konfodral-svart
Och den täcker ju runt hela telefonen. Den täcker alltså längst upp och längst ner på telefonen där det är plast. Och där sitter ju antennerna i telefonen. Tror du det är därför jag får sämre täckning?
Redigerat av trixeo, 11 januari 2012 - 20:43.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar