Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7.749998 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4.5 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8.846152 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8.708332 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 9.124998 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8.299998 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7.5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 8.124998 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8.999998 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 9.277776 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6.2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 6.166666 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5.833332 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8.249998 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 9.045454 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8.576922 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 8.263156 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 7.092592 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 7.133332 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 9.197802 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 8.035714 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7.571428 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 9.099998 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 4.549998 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7.666666 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 5.194444 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7.5 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 7.074998 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6.80645 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7.571428 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 February 2013 - 09:32

n1njan
  • n1njan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Min XV-15, Fido kallad, blev senil efter jag uppdaterat firmwaren och började först gå i cirklar, sen städa halva rummen för att därefter komma tillbaka och göra klart. Sen letade den i alla rummen för att hitta laddstationen tills batteriet tog slut. :(
Någon mer som har haft problem efter uppdateringen?

Min beter sig likadant, plus att den har lite mer dumheter för sig därtill.
Tiitta på klippen jag har lagt upp på min helt nya xv 21 som jag uppdaterade direkt efter att jag hade laddat den för första gången: http://www.youtube.c...ey?feature=mhee

Detta får ju mig att tro att det faktiskt kan vara något fel på mjukvaran, så bästa fall kanske jag inte behöver meka med att skicka tillbaka den iaf :)

Redigerat av n1njan, 16 February 2013 - 09:36.

Postad 16 February 2013 - 11:59

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Jaha, då är det bara att vänta på den egentliga tulldeklarationen då vilket meningen "Vidarefakturering av avgifter" tyder på...

Vi får väll se vad slutnotan hamnar på men tulldeklarationen har jag redan fått i samma brev och där står varans pris: $69

Tycker alltid det fastnar i tullen när det går via Arlanda <_<

Postad 16 February 2013 - 12:05

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Tiitta på klippen jag har lagt upp på min helt nya xv 21 som jag uppdaterade direkt efter att jag hade laddat den för första gången: http://www.youtube.c...ey?feature=mhee

Detta får ju mig att tro att det faktiskt kan vara något fel på mjukvaran, så bästa fall kanske jag inte behöver meka med att skicka tillbaka den iaf :)

Undra hur ofta de släpper nya mjukvaror. Om felet ligger i fw 3.1 så borde det vara en hel del som har samma problem tycker man.

Postad 16 February 2013 - 15:09

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Fast i klippet 9:30 beter den ju sig korrekt om än något långsamt. Men det kan ju bero på att den jobbade i ett trångt utrymme med mycket ben och annat. Sen är det ju så att den s.a.s. programmerar sig själv och om den då fastnar och man måste hjälpa den så stämmer inte programmeringen längre och den blir förvirrad. Så lyft upp kökstolar och annat som den kan få problem med och testa igen.
Körde Fido idag igen och den betedde sig betydligt bättre än sist även om den envisade sig och tyckte att halva gången och halva köket var ett rum som den tog först för att sen ta resten av köket.
För övrigt verkar den ha bra och dåliga dagar på jobbet, precis som vi människor, så det är väl därför vi döper dem då de tycks ha personlighet. :)

Postad 17 February 2013 - 13:19

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
"Postat den 8 februari, 2013 av Robotnyheter"

"7 robotdammsugare i stort test av Aftonbladet"

http://robotnyheter....av-aftonbladet/

Postad 22 February 2013 - 09:32

Unregistered66a04d3d
  • Unregistered66a04d3d
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Alltså är det bara jag som tycker batterierna håller fasligt dåligt?

Går till laddstationen efter ca. 45min.

Hade den under transport i ett dygn så jag tog ur batterikopplingen, den var då nyladdad.
då jag satt tillbaka batterikopplingen så var batteriet TOMT, den ville prompt ladda innan arbete..
Snakka om hög självurladdning i batteriet..

Redigerat av Unregistered66a04d3d, 22 February 2013 - 09:50.

Postad 23 February 2013 - 11:21

Unregisteredfd815f14
  • Unregisteredfd815f14
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fick min tullräkning från Fedex igår 246kr. Kommer det inget mer än så får man verkligen vara nöjd med köpet.

Postad 23 February 2013 - 11:40

andersson.j
  • andersson.j
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag fick min XV-21:a från aimtofind i veckan. Ingen tullräkning ännu men på en lapp på lådan står det "DEC/CARRIAGE VAL 74" (USD). Med andra ord ser det ut som om de skrivit ned värdet. Moms + tull + avgifter på den summan borde inte bli mer än 200-300kr.

Min erfarenhet är att FedEx och liknande aldrig missar tullräkningen. Därför valde jag det billigare fraktalternativet i hopp om att det skulle vara USPS. Tyvärr var det FedEx. Paketet kom till Göteborg 2-3 dagar före estimated delivery men FedEx vägrade köra ut paketet i förtid. Usch vad jag hatar budfirmor!

Jag jobbar fortfarande på att "neatosäkra" lägenheten. Få undan sladdar, höja sängen nån cm, etc. Den tycks inte detektera saker lägre än ca 10cm förrän den kör in i/över dem. Den har inte heller stenkoll på sin egen höjd utan fastnar gärna under t.ex sängen som är nån mm lägre än neaton.

Batteritiden imponerar inte. Kanske bränner den mycket batteri när den står och spinner under sängen. När jag väl vågar låta den gå utan övervakning spelar det dock mindre roll.

Postad 23 February 2013 - 11:59

ottoangel
  • ottoangel
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Mitt batteri havererade efter några veckor. Blev billigare att köpa nytt från Amazon än skicka dammsugaren till USA. Lite högre kapacitet på de nya. Runt en timmes körningen. Men det där varierar från gång till gång beroende på hur den kör. Några gånger har den stannat precis innan laddstationen även med de nya batterierna.

Mitt batteri havererade efter några veckor. Blev billigare att köpa nytt från Amazon än skicka dammsugaren till USA. Lite högre kapacitet på de nya. Runt en timmes körningen. Men det där varierar från gång till gång beroende på hur den kör. Några gånger har den stannat precis innan laddstationen även med de nya batterierna.

Postad 23 February 2013 - 16:04

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Fick min tullräkning från Fedex igår 246kr. Kommer det inget mer än så får man verkligen vara nöjd med köpet.

Typiskt fall av kreativ tulldeklaration... :)
Inte så vanligt att amerikanska företag, i motsats till kinesiska, vågar sig på den manövern.
Synd bara att de för övrigt inte har något som får pryltarmen att gå igång.

Postad 23 February 2013 - 18:00

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Typiskt fall av kreativ tulldeklaration... :)
Inte så vanligt att amerikanska företag, i motsats till kinesiska, vågar sig på den manövern.
Synd bara att de för övrigt inte har något som får pryltarmen att gå igång.

Skulle vara en fet Weber isf! :D

Postad 27 February 2013 - 10:01

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Helt otroligt!
Jag har avverkat en Samsung, och (jag tror det är tre st) neato som alla havererat mer eller mindre.
Nu har Kärchern gått i knappt tre månader och har nu börjat gnissla. Den fungerar fortfarande men det låter mycket illa om den.
Nu är den inskickad till Kärcher i Göteborg så får vi se hur de hanterar ärendet.
Jag hade lite problem med att den fastnade på vissa mattor och soffgruppen.
Jag har nu bytt mattor och soffa (för sissodär 30 000 kr) och så kommer gnisslet.
Grejen är att den klarar ryamattor, bara de inte är för tjocka. Börjar den "gunga" så stannar den och larmar istället för att försöka ta sig bort från området.
Jag hade velat ha en uppdaterad mjukvara som ger den en större överlevnadsinstinkt än vad den har idag.
Det är så lätt att bara stanna och larma, och man kommer hem till ostädat hus....

Postad 28 February 2013 - 15:09

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Helt otroligt!
Jag har avverkat en Samsung, och (jag tror det är tre st) neato som alla havererat mer eller mindre.
Nu har Kärchern gått i knappt tre månader och har nu börjat gnissla. Den fungerar fortfarande men det låter mycket illa om den.
Nu är den inskickad till Kärcher i Göteborg så får vi se hur de hanterar ärendet.
Jag hade lite problem med att den fastnade på vissa mattor och soffgruppen.
Jag har nu bytt mattor och soffa (för sissodär 30 000 kr) och så kommer gnisslet.
Grejen är att den klarar ryamattor, bara de inte är för tjocka. Börjar den "gunga" så stannar den och larmar istället för att försöka ta sig bort från området.
Jag hade velat ha en uppdaterad mjukvara som ger den en större överlevnadsinstinkt än vad den har idag.
Det är så lätt att bara stanna och larma, och man kommer hem till ostädat hus....

jag har sagt det flera gånger, robotdammugare är inget man skall skaffa om man inte gillar att mecka med elektronik. Det är ingen produkt som man bara "fire and forget", ständigt pysslande.
Den tillverkare som kommer ut först med en verklig kvalitets dammsugare kommer kunna ta bra betalt.
Får hoppas Husqvarna kanske ger sig in i branchen då jag försått att deras gräsklippare är bra.

Postad 14 March 2013 - 09:06

-ix-
  • -ix-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej alla robot lovers,
Beställde en Neato XV-11 igår eftermiddag från Aimtofind.com och den beräknas komma imorgon eftermiddag. Herrejistanes, går det så snabbt? Helt sjukt i sådana fall.

Betalade 2000 kr inkl expressfrakt, så om den här lilla gullegrisen lever upp till förväntningarna är jag och Frugan mycket nöjda.

Kommer ihåg att jag såg en länk någonstans till en passande ersättningskabel för svenska uttag men hittar den inte igen. Någon som har tips på bra/billig i butik?

Postad 15 March 2013 - 13:36

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hej alla robot lovers,
Beställde en Neato XV-11 igår eftermiddag från Aimtofind.com och den beräknas komma imorgon eftermiddag. Herrejistanes, går det så snabbt? Helt sjukt i sådana fall.

Betalade 2000 kr inkl expressfrakt, så om den här lilla gullegrisen lever upp till förväntningarna är jag och Frugan mycket nöjda.

Kommer ihåg att jag såg en länk någonstans till en passande ersättningskabel för svenska uttag men hittar den inte igen. Någon som har tips på bra/billig i butik?

en sådan här skall funka
http://www.kjell.com...el-svart-p39231

Postad 15 March 2013 - 13:44

andersson.j
  • andersson.j
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nej, jag vill minnas att det var en jordad sladd: http://www.kjell.com...el-svart-p37302

Postad 15 March 2013 - 15:52

-ix-
  • -ix-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Nej, jag vill minnas att det var en jordad sladd: http://www.kjell.com...el-svart-p37302

Tack! Jag hittade en dylik på en gammal laptop-laddare. Nu blir det hemma och ladda. Beställningen som gjordes sent i förrgår eftermiddag från Aimtofind levererades i morse vid vår dörr, 1½ dygn senare. Jag är mållös.

Postad 16 March 2013 - 01:29

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Nya Neato på G! Nämligen XV Signature och XV Signature Pro. Påstås ha 50% bättre sugförmåga och skall börja levereras i april. Inte illa! :) Här en bild och en länk på underverket:
Bifogad fil  Neato_XV_Signature_Pro_robotdammsugare-300x227.jpg   13.95K   7 Antal nerladdningar
http://robotbg.com/n...d_signature_pro

Redigerat av perri, 16 March 2013 - 01:32.

Postad 16 March 2013 - 09:57

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Nya Neato på G! Nämligen XV Signature och XV Signature Pro. Påstås ha 50% bättre sugförmåga och skall börja levereras i april. Inte illa! :) Här en bild och en länk på underverket:
Bifogad fil  Neato_XV_Signature_Pro_robotdammsugare-300x227.jpg   13.95K   7 Antal nerladdningar
http://robotbg.com/n...d_signature_pro

Betydligt snyggare också!

Postad 18 March 2013 - 20:37

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Den ser mkt trevlig ut ! Nästan lika fin som min Roomba 650 :)
Om den nya Neato har 50% sug förmåga (vilket jag tvivlar starkt på) så kommer den äta allt på marknaden ! Men blir spännande att följa upp den nya skapelse helt klart.....

Ni som har/haft problem med Neaton hur går det för er ? Liten update vore trevligt ! :)

Postad 18 March 2013 - 22:25

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Den ser mkt trevlig ut ! Nästan lika fin som min Roomba 650 :)
Om den nya Neato har 50% sug förmåga (vilket jag tvivlar starkt på) så kommer den äta allt på marknaden ! Men blir spännande att följa upp den nya skapelse helt klart.....

Ni som har/haft problem med Neaton hur går det för er ? Liten update vore trevligt ! :)

Nej inte 50% sugförmåga utan 50% bättre sugförmåga än de tidigare modellerna. ;)
Efter den första uppdateringschocken funkar min Neato XV-15 okidoki igen fast nu med annat rörelsemönster.
Bortsett från det så har den tuffat på i över ett år nu utan problem.

Postad 19 March 2013 - 00:13

Unregisteredfd815f14
  • Unregisteredfd815f14
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag och farsan köpte varsina XV-21:or. Har inte haft några problem alls änsålänge.
Min städar på schema 2g i veckan. Förut dammsög jag själv 1g i veckan.
Men det är mycket renare nu när Doris som vi döpt henne till tar hand om det.
Kan tillägga att jag har en långhårig chihuahua som hårar ganska mycket.

Postad 19 March 2013 - 13:12

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Behöver ni rengöra Neato efter varje körning ? Roomban blir skitgrisen nrUNO efter bara 1 timmes körning. Tar iof bara 5min att rengöra den men iaf lite drygt att behöva göra det varje gång..... hade varit trevligt att kanske behöva göra det var 3e gång på sin höjd.

Postad 19 March 2013 - 19:27

Unregisteredfd815f14
  • Unregisteredfd815f14
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag rengör efter varje körning. Har fått för mig att man får bättre resultat om filter och borsten är ren från start.

Postad 21 March 2013 - 11:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Behöver ni rengöra Neato efter varje körning ? Roomban blir skitgrisen nrUNO efter bara 1 timmes körning. Tar iof bara 5min att rengöra den men iaf lite drygt att behöva göra det varje gång..... hade varit trevligt att kanske behöva göra det var 3e gång på sin höjd.

jag rengjorde min roomba vädligt sällan faktiskt.

Postad 21 March 2013 - 18:56

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

jag rengjorde min roomba vädligt sällan faktiskt.

Du kanske inte har husdjur ?

Postad 21 March 2013 - 19:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Jo, 2 katter.
Hade aerovac bin och tömde nån gång i veckan. Rengjorde borstarna sällan...
Saknar Roomban., sålde den nyligen.
Mest på grund av att jag var rädd för att den kanske kunde repa glasskivan på golvet som tillkomm när vi installerade kamin.
Men jag ångrar det och vill ha en ny.

Nån som testat Roomba 7 serie mot Neato? Osäker på vilken jag ska ha. Roomba är snyggare, låter kanske mindre har hepafilter. Neato verkar smartare. Har hört att fen gärna släpper efter sig damm om man inte städar o tömmer den ofta.

Postad 21 March 2013 - 20:54

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Nån som testat Roomba 7 serie mot Neato? Osäker på vilken jag ska ha. Roomba är snyggare, låter kanske mindre har hepafilter. Neato verkar smartare. Har hört att fen gärna släpper efter sig damm om man inte städar o tömmer den ofta.

Personligen så bryr jag mig inte om hur en hushållsapparat typ dammsugare ser ut då jag anser att funktion kommer före design.
Neato XV-25 har hepafilter.
Att den släpper dammtussar beror på att den i motsats till andra robotdammsugare är just en dammsugare och som sådan fyller upp sug-munstycket om man inte tömmer behållaren regelbundet.
Själv tömmer jag behållaren och rengör filtret efter varje gång för att på det viset maximera sugförmågan.
Att den sen väsnas lite mer beror ju också på att den dammsuger och inte bara borstar upp dammet.

Postad 21 March 2013 - 21:14

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hur progammerar man dessa robotdammsugare? Är det direkt på/vid stationen eller finns det webUI?

Postad 21 March 2013 - 21:23

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Roomban damsuger den med, men Neaton gör det med betydligt större sugkraft Har man ett golv med springor mellan tiljorna så blir dammet gärna kvar där med Roomban.
Roomban har å andra sidan en kantborste och det brukar dessutom vara mer damm längs lister än mitt på golvet där fötter rör sig.

Neaton navigerar bättre och damsuger därmed snabbare eftersom den i mindre utsträckning besöker samma ställe flera gånger. Tyvärr så leder Neatons stora sugkraft till att den gärna blåser omkring dammråttor. Hamnar de då på en plats som redan städats så är risken stor att dammråttorna blir kvar där.

Hur ska man då kunna välja?
Det ska man inte. Vänta tills dess att även Neaton får en kantboste eller köp en av varje. ;)

Postad 22 March 2013 - 09:14

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hej, jag är i färd att börjar leta efter ny dammsugare,
men efter ett par youtube klipp och x-antal forum så börjar man bli lite sugen på en Neato XV-21 eller en kobold vr100
Undrar om det är värt att vänta på Signature eller Signature Pro?
Är det samma tillverkar på Neato och Kobold?
Vad tror man att dom kommer att hamna i för pris klass?

Postad 22 March 2013 - 14:59

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag är själv nöjd med min Roomba, men skulle jag köpa ny så skulle jag köpa en Neato från Staterna typ 2000-2500:-
Känns som en smartare bättre maskin..... Trodde faktiskt att Roomba 650 skulle vara smartare. Hade inte köpt den om det inte varit bra pris på den 2300:-

Redigerat av Skrewie, 22 March 2013 - 15:00.

Postad 22 March 2013 - 15:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag är själv nöjd med min Roomba, men skulle jag köpa ny så skulle jag köpa en Neato från Staterna typ 2000-2500:-
Känns som en smartare bättre maskin..... Trodde faktiskt att Roomba 650 skulle vara smartare. Hade inte köpt den om det inte varit bra pris på den 2300:-

Någon speciell affär du tänker på för Neaton?

Postad 22 March 2013 - 17:49

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Jag tömmer min Neato efter varje rum - så skitigt har vi det ;-)

Postad 23 March 2013 - 09:50

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Någon speciell affär du tänker på för Neaton?

Ne blir nog en ebay på den skulle jag tro isf > http://www.ebay.com/...=item416f1e46d6 bra säljare.

Man får ju 2st av priset av en här hemma.... http://www.netonnet....25/174910.5711/

Redigerat av Skrewie, 23 March 2013 - 09:53.

Postad 23 March 2013 - 10:31

-ix-
  • -ix-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Minns inte om jag skrev det tidigare men jag köpte från Aimtofind.com och prismatchade mot Walmart och fick XV-11 (vars borste jag föredrar) för 2000 kr, inkl expressfrakt som tog osannolika 1,5 dygn dörr till dörr.

Efter en veckas användning är vi oerhört nöjda med köpet.

Postad 23 March 2013 - 12:12

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Borde vara halvstora förpackningar på dessa som fastnar hos farbror tullen? Annars verkar priserna helt klart bättre, men även inkl. tull kommer man under svenska priser fast då är frågan med garanti etc.

Postad 23 March 2013 - 15:49

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Borde vara halvstora förpackningar på dessa som fastnar hos farbror tullen? Annars verkar priserna helt klart bättre, men även inkl. tull kommer man under svenska priser fast då är frågan med garanti etc.

Flera här på forumet har ju beställt från staterna utan att behöva betala tull, så det är lite beroende på tur/otur om det skulle fastna.

Postad 23 March 2013 - 16:01

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Flera här på forumet har ju beställt från staterna utan att behöva betala tull, så det är lite beroende på tur/otur om det skulle fastna.

Nja, riktigt så var det ju inte.
Företaget ifråga, Aimtofind.com, har kört med kreativ tulldeklaration och sänkt värdet på Neaton så att de flesta bara har behövt betala runt ett par hundra i tull.
Bara att passa på tills de åker dit... :rolleyes:

Postad 23 March 2013 - 17:47

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Nja, riktigt så var det ju inte.
Företaget ifråga, Aimtofind.com, har kört med kreativ tulldeklaration och sänkt värdet på Neaton så att de flesta bara har behövt betala runt ett par hundra i tull.
Bara att passa på tills de åker dit... :rolleyes:

Intressant, kanske skulle dra iväg en beställning så småningom, måste man som beställare be om denna "extra-tjänst" eller är det per automatik? :P

Postad 23 March 2013 - 18:00

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Angående XV 21/25 med husdjurstillbehöret, detta är något valbart antar jag? Jag har inga husdjur och vad jag läst verkar det behövas mer rengöring av detta tillbehör (?) jämfört med standardutförandet.

Postad 23 March 2013 - 18:03

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Intressant, kanske skulle dra iväg en beställning så småningom, måste man som beställare be om denna "extra-tjänst" eller är det per automatik? :P

Nej det har de gjort på eget bevåg.
Annars är det fult att be andra om att begå oegentligheter... Brukar bli purkna tillrättavisningar... :)
Men i det här fallet var det ju för dem ett lyckat sätt att få nya kunder. Så länge det nu varar... :rolleyes:

Postad 23 March 2013 - 19:07

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Nej det har de gjort på eget bevåg.
Annars är det fult att be andra om att begå oegentligheter... Brukar bli purkna tillrättavisningar... :)
Men i det här fallet var det ju för dem ett lyckat sätt att få nya kunder. Så länge det nu varar... :rolleyes:

Detta hör väl kanske inte till tråden men hjälp med nedskrivet värde på försändelsen har man varit med om hos flera andra, ser inte riktigt hur butiken ska drabbas mer än att tullen skulle börja gå igenom leveranserna mer noggrant.

Postad 23 March 2013 - 20:27

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Detta hör väl kanske inte till tråden men hjälp med nedskrivet värde på försändelsen har man varit med om hos flera andra, ser inte riktigt hur butiken ska drabbas mer än att tullen skulle börja gå igenom leveranserna mer noggrant.

En tulldeklaration är samma sak som en sanningsförsäkran. Att skriva en annan summa räknas som bedrägeri och är straffbart i det land det utförs.
I USA är myndigheterna lite petiga när det gäller en sån sak medan t.ex Hong-Kong och Kina är det i stort sett fritt fram även om det är olagligt.
Flera av de tulldeklarationer jag fått därifrån har haft rutan för "gift" förkryssad redan vid tryckningen... :)

Redigerat av perri, 23 March 2013 - 20:32.

Postad 24 March 2013 - 14:53

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Hur bra är den på trösklar Neato? Har för mig att i aftonbladets test så var det inte många mm den klarade av eller så var det en annan.
Skillnad mellan xv12 och 21?

Postad 24 March 2013 - 16:47

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Med lite trekantslist så klarar min Neato +12mm:s trösklar galant.

Postad 24 March 2013 - 17:00

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Bulldog76, 24 March 2013 - 17:02.

Postad 27 March 2013 - 09:29

n0ir
  • n0ir
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har två Roombor sedan tidigare en tänkte uppgradera robotarmén vid flytt till hus... Kan tipsa om att Amazon.co.uk säljer Neato XV-15 för ~3.000:- inkl. frakt och moms.

För min del känns det värt några hundralappar extra jämfört med att beställa från staterna, speciellt med tanke på att Amazon.co.uk är bra på ev. garantiärenden (gratis returfrakt etc.).

http://www.amazon.co...64372893&sr=8-1

Postad 27 March 2013 - 18:38

Unregisteredfd815f14
  • Unregisteredfd815f14
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu bör man nog inte köpa någon förens dom nya maskinerna kommer ut i April.
Dom nya skulle ju få 50% bättre sugförmåga än dom gamla modellerna.
Jag betalade 2500:- med frakt, moms och tull för min Neato XV-21 som heter XV-25 här hemma.

Postad 27 March 2013 - 22:17

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Vi har allergi här hemma och har därför börjat fundera starkt på en robot så att dammsugning sker lite oftare. Ser att väldigt många verkar köra med Neato och Roomba, men jag undrar hur Samsungs maskiner ställer sig mot dessa?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.