Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 juni 2006 - 11:45

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag ringde alldeless nyligen upp canal digital och fick prata med en kille som hetter leif han meddelade att jag inte har möjlighet att beställa depositionskort till humax boxen eftersom den inte var godkänd... har sa att boxen skulle vara hemma hos mig innan 9/6 men självklart inte garanterat... enligt honom skulle jag återkomma igen på tisdag för koli nr på paketet...
han har iaf sagt att sagem har skickat ut boxarna från frankrike men kundtjänst vet inte när dom kommer in till sverige...

vi får väll se i guess...

realisitkst skulle jag tippa på att boxarna inte kommer hem förre den 12/9 troligen den 13/14 juni då missar man ju ett antal matcher..

Postad 02 juni 2006 - 11:49

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
:) <_< :wub:

Fick nyss samtal från CD's extrapersonal som sitter & ringer runt till oss som blir utan.

Han kunde inte ge svar på nånting men lovade att någon som va mer insatt skulle ringa.

Fick alltså svar via mail häromdagen att den troligen skulle komma i tid pga tidig order.
Nu talar dom om för mig att det är kört, boxen kanske kommer v. 24 :D

Skönt svar när jag gjorde allt för att försäkra mig om lev. innan VM startade,
därav min beställning med en initial kostnad på 2095 kr.

Hade jag inte blivit lovad lev. innan så hade jag avstått för att invänta en bättre box
& därmed ej heller lagt ut ca 20 papp på proj & kablar.

<_< <_< :huh: :lol:

Postad 02 juni 2006 - 11:54

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
pl1sk3n när beställde du?

Postad 02 juni 2006 - 11:57

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det följer med ett väggfäste till parabolen?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning men till det paket jag köpte för ett par år sedan såg fästet ut så här.

Postad bild

Postad 02 juni 2006 - 12:01

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Sa du felstavningar...? "att du är har"  :)

Om jag saknar omdöme: svar NEJ
Om jag är korkad: svar NEJ

Om man sitter i kundtjänst/support så skall man vara påläst, kunnig och saklig.
Får man en fråga som man inte kan svara på så får man säga det.
Men om man svarar medvetet felaktigt så är det en uppenbar LÖGN!!!

Du jobbar möjligtvis inte på kundtjänst själv ???

Sluta döma allas åsikter.
Var och en står för sina åsikter och det är inget fel i det.
CD har gjort bort sig big time i denna fråga, försökt att kringå problemet.
CD är konsumentens leverantör, de har fulla ansvaret. (Sen får de ta resten med sin leverantör)
Det hade varit mycket proffsigare och klokare att tala sanning med en gång.
Ärlighet vara längst.....speciellt i detta mediasamhälle.

Det får snart kopiera Skandias nya reklamkampanj för att få tillbaks sitt rykte...

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, inga felstavningar, grammatiken är en annan sak :wub:
Men du var korkad när du tog med norrlänningar som en felkälla. Be om ursäkt!

Och NEJ jag jobbar inte på CD:s kundtjänst, men som jag har skrivit tidigare i tråden, så har jag jobbat med kundtjänst tidigare (Ej CD!) och det är mest tomtar som ringer. Jag kanske har pratat med en och annan i denna tråd tidigare? <_<

Mada: Om allt är skit, varför vill du bli kund, är det inte enklare att hoppa av istället för att stå ut med "oproffsighet" och alla lögner?

CD jobbar naturligtvis för högtryck med att försöka få fram boxar, vissa på kundtjänst kan ha egna kontakter och andra källor och inte bara ger dom svar som står på skärmen. Det finns massor av skäl till att man kan få olika svar, men att påstå att det rör sig om organiserade lögner eller att CD sprider misinformation för att...ja, varför? det finns ingen logik bakom ett sådant påståeende.

Ni som är missnöjda, tycker att CD är lögnare, organiserad brottslighet, lurendrejare, skurkar, mördare...avbeställ. Problemet löst.

Redigerat av Veritas, 02 juni 2006 - 12:03.

Postad 02 juni 2006 - 12:04

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

CD har lagt upp info om boxen på hemsidan för dom som är intreserade.

Länk

<{POST_SNAPBACK}>

Fyfan vilken skitful box, den är säkerligen tillverkad i Kina på uppdrag av Thomson.

Hur kan man betala 2000:- spänn för detta?

Ni kan ju kolla på VM på andra HDTV kanaler, behöver inte CD för det.

Postad 02 juni 2006 - 12:08

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
vilka andra HDTV kanaler?

bbc och itv hd kräver en parabol på 150 CM

en sådan skål kostar 2000 kr och sedan humax mottagaren som kostar 4000 blir det 6000kr totalt...

Postad 02 juni 2006 - 12:12

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Slöa, förtroendelösa och sävliga norrlänningar är det som sitter i kundtjänst utan någon som hellst kunksap verkar det som.

<{POST_SNAPBACK}>

Kräver en ursäkt för det där! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skall jag göra det. Det är MIN åsikt.

Jag ringde CD och frågade om det gicka att anv mitt kort i en ConaxCAM till Humaxen.

-"NEJ, det går inte. Ditt kort är låst" fick jag tillsvar.

Det roliga var att jag just då satt och tittade på CD´s programutbud på just min Humax.
Ville bara kolla CD´s trovärdighet.
Den som jag pratade med ljög alltså för mig.
FY SKÄMS!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Nja men det har vi sagt till dig hela tiden att det inte går med en CAM och Humaxen men du vill absolut inte lyssna på andra personer.

Så länge det inte finns ett hack för detta senare så får du sitta antingen med deras skitbox eller byta leverantör till någon utländsk där det funkar.

Postad 02 juni 2006 - 12:12

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Jag beställde den 10 maj. Nu blev jag uppringd med information att det nu dröjer till vecka 24. Trots det ger jag inte upp hoppet helt eftersom allt är lite rörigt just nu. Optimisten i mig säger att värsta scenariot är v24 och i bästa fall har man boxen samma dag som invigningsmatchen.

Postad 02 juni 2006 - 12:14

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Fyfan vilken skitful box

Visst är den ful men vad spelar det för roll, Det är inte boxen jag ska titta på utan vm, boxen står ju rätt diskret i en hylla.

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ tega 123

Jag beställde runt den 15:e tror jag via tel.

Den 19:e fick jag den första konfirmationen & den 22:a nästa :)

Har dock bara beställt 1 box.

Känns jävligt trist nu, va ju helt inställd på hd.

Vi hörs :wub:

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

vilka andra HDTV kanaler?

bbc och itv hd kräver en parabol på 150 CM

en sådan skål kostar 2000 kr  och sedan humax mottagaren som kostar 4000  blir det 6000kr totalt...

<{POST_SNAPBACK}>

Trodde inte parabolstorlek var ett problem för dig, sitter själv med en 120cm på balkongen och får in det mesta.

Du kan också kolla på Franska TPS, det finns hack för detta med DragonCAM, massa filmkanaler och även VM i HD.

Du har ju tyska Premiere i HD också, de sänder ju VM och går in med liten parabol på typ 80-90cm.

Postad 02 juni 2006 - 12:18

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
ja fast premiere går inte att beställa om man bor utanför tyskland

får nog ringa till CD på tisdag är det ingen box som har skickats avbeställer jag och drar och köper vilken mpeg4 box som helst+stor skål

Postad 02 juni 2006 - 12:34

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Ja vilket fruktansvärt företag CD är som tvingar oss alla att köpa boxar som dom har planerat att inte leverera ut till kunderna i tid... troligen har dom betalt sagem en massa extra för att hålla på boxarna lite extra länge. För inte vill väl CD sina kunder väl...??

Nää skärp till er som bara gnäller nu, visst kan man gnälla på att kundtjänst att dom ger olika svar, men att det e CD's fel att boxarna KANSKE inte levereras i tid är ju helt sjukt...

Lerverans problem på HDTV boxar e ju inte bara ett problem i sverige utan det är ju lika överallt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har full förståelse för att det inte är CD som försöker fördröja boxarna och dom sitter helt i händerna på sin leverantör. Det jag vänder mig mot är att de hela tiden kommer med felaktig information som de i kundtjänsten måste ha tillgång till annars fyller den ingen funktion.
Jag har hela tiden sagt att budskapet "vi har ingen aning om när boxarna kommer men gör allt vad vi kan..." accepterar jag, men att säga att "boxarna har kommit och de packas och skickas just nu" är förbannad lögn eller bedrägligt beteende för att lura kunderna att inte avbeställa och gå till någon annan, när man vet att boxarna fortfarande är kvar i Frankrike.

/staffan

Postad 02 juni 2006 - 12:35

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Slöa, förtroendelösa och sävliga norrlänningar är det som sitter i kundtjänst utan någon som hellst kunksap verkar det som.

<{POST_SNAPBACK}>

Kräver en ursäkt för det där! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skall jag göra det. Det är MIN åsikt.

Jag ringde CD och frågade om det gicka att anv mitt kort i en ConaxCAM till Humaxen.

-"NEJ, det går inte. Ditt kort är låst" fick jag tillsvar.

Det roliga var att jag just då satt och tittade på CD´s programutbud på just min Humax.
Ville bara kolla CD´s trovärdighet.
Den som jag pratade med ljög alltså för mig.
FY SKÄMS!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Nja men det har vi sagt till dig hela tiden att det inte går med en CAM och Humaxen men du vill absolut inte lyssna på andra personer.

Så länge det inte finns ett hack för detta senare så får du sitta antingen med deras skitbox eller byta leverantör till någon utländsk där det funkar.

<{POST_SNAPBACK}>

Men han skrev ju att han FICK in kanalerna fasten CD sa att det inte gick, inte att han INTE fick in dom. :wub:

Postad 02 juni 2006 - 12:40

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Ni som är missnöjda, tycker att CD är lögnare, organiserad brottslighet, lurendrejare, skurkar, mördare...avbeställ. Problemet löst.

<{POST_SNAPBACK}>

på vilket sätt är problemet löst ? slutar CD ljuga om jag avbeställer ? Svar NEJ, enda sättet att få dom att sluta är vi kunder (presumtiva eller existerande) ständigt och jämt talar om för dom att vi inte accepterar lögner.

Det är som att stoppa huvudet i sanden när det blir problem istället för att lösa problemet.

/staffan

Postad 02 juni 2006 - 12:47

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
När drar testsändningen igång då?

Postad 02 juni 2006 - 12:49

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
staffanw: Jag har precis pratat med CD:s kundtjänst och fått samma svar som tidigare. Ingen missinformation eller försök att ljuga. Det verkar som om det är du (och någon till) som har problem med Canal Digital och kallar dom för all möjlig skit. Men du vill fortfarande bli kund? Du måste vara masochistiskt lagd! Eller så kanske du överdriver? I alla fall lite...? Eller mycket.

Postad 02 juni 2006 - 12:49

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

När drar testsändningen igång då?

<{POST_SNAPBACK}>

I marknätet på måndag. Borde ju vara lika med att CD skickar det vidare från rymden :)
fast man vet inte. Dock säkra käller på marksändt. Spännade.....

Postad 02 juni 2006 - 12:55

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
Här har ni alla kanaler som öppnas med en Humax 2000 mottagare och Dragon modul med senaste Predator inladdad. :)

http://pal.pp.se/~kalle/channels.htm

Redigerat av Packetloss, 02 juni 2006 - 12:55.

Postad 02 juni 2006 - 13:01

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Här har ni alla kanaler som öppnas med en Humax 2000 mottagare och Dragon modul med senaste Predator inladdad.  :wub:

http://pal.pp.se/~kalle/channels.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Dom där Romantica 1 & 2 kommer dom sända VM? <_<
eller vad sänder dom genom HumanBoxen :)

(försöker bara skap en avspänd atmosfär..)

Postad 02 juni 2006 - 13:04

hocs
  • hocs
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
:) Nu ringde CD till mig med, ingen box nästa vecka.. Beställde min den 12/5.
Gråter lite inombords men är lycklig med livet ändå.

Puss & Kram
/Hocs

Postad 02 juni 2006 - 13:47

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

staffanw: Jag har precis pratat med CD:s kundtjänst och fått samma svar som tidigare. Ingen missinformation eller försök att ljuga. Det verkar som om det är du (och någon till) som har problem med Canal Digital och kallar dom för all möjlig skit. Men du vill fortfarande bli kund? Du måste vara masochistiskt lagd! Eller så kanske du överdriver? I alla fall lite...? Eller mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

jag tror nog att det är fler än jag och någon till som har problem med informationen från CD, det jag inte kan förstå är varför du så envist och hårdnackat försvarar en inkompetent kundtjänst :)

Jag har ringt dom 5 gånger och alla gångerna fått olika information som visat sig vara helt felaktig och jag är definitift inte ensam.
Själv har jag inte hört att boxarna har kommit, men däremot sades det vid mitt andra samtal den 15/5 när jag ringde och frågade varför de inte skickat ut ett kontrakt för underskrift som de sa vid första samtalet: Att parabolen var skickad redan den 8/5 och att dom skulle skicka ut hd-boxarna separat så snart som dom kunde senare i den veckan. Så jag väntade ytterligare en vecka och då sades det att dom aldrig skickade ut bara parabolen utan endast kompletta paket, men att boxarna skulle anlända och skickas ut den 25/5 för att vara hos mig i måndags, Ringer på måndagen och bllir lovad att de ska skickas på torsdag...... Tummetotten som blir "Färdi på lörrda".

Jag kan inte acceptera att bli totalt felinformerad hela tiden och jag vägrar att sticka huvudet i sanden som du rekomenderar genom att bara avbeställa och sen sitta hemma och tjura. Så blir det inga förändringar här i världen.

Hela felet ligger i att CD inte kan ge raka besked och även att dom inte vet är ett rakt besked som jag skulle ta och förstå, men uppenbar felaktig information som invaggar kunden i att det är bara att vänta ytterligare nån vecka så löser sig allt. "The check is in the mail".....

/staffan

Postad 02 juni 2006 - 13:47

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Om inte CD kundtjänst har rört till det igen så blir det nog ingen som får box nästa vecka.

Jag var en av dom som fick tröja (bland de 100 första) och har fått samma meddelande.

Postad 02 juni 2006 - 13:49

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Det jag vänder mig emot är de uppgifter som dyker upp lite titt som tätt, nämligen att nya kunder prioriteras.
Blir jag utan för att antalet boxar endast täcker de som beställt fram till den 12/5 så kan jag acceptera det (om än lite motvilligt), skulle däremot en "ny kund" som beställt efter mig skulle få en box på befintliga kunders bekostnad är det oacceptabelt.

Först till kvarn-principen är det enda som är korrekt i ett läge som detta, skicka ut en gammal MHW-box till ev. nya kunder tills dessa får sin HD-box.
Tänk om dom får in lika många boxar i första leveransen som antalet nya kunder, detta kan då (åtminstone i teorin) innebära att kunder som beställt 21/5 prioriteras över kunder som beställt 8/5.

Om så är fallet kan man bara spekulera i, uppgifterna baseras ju på vad andra uppfattat från en kundtjänst som kommer med lite olika uppgifter beroende på vem man talar med.
Men skulle detta stämma och det visar sig att vi som betalat tusentals kronor genom åren är mindre värda än de nya kunderna, då får dom allt komma med en bättre kompensation än den vi blivit erbjuden.

Postad 02 juni 2006 - 13:53

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Sa du felstavningar...? "att du är har"  :)

Om jag saknar omdöme: svar NEJ
Om jag är korkad: svar NEJ

Om man sitter i kundtjänst/support så skall man vara påläst, kunnig och saklig.
Får man en fråga som man inte kan svara på så får man säga det.
Men om man svarar medvetet felaktigt så är det en uppenbar LÖGN!!!

Du jobbar möjligtvis inte på kundtjänst själv ???

Sluta döma allas åsikter.
Var och en står för sina åsikter och det är inget fel i det.
CD har gjort bort sig big time i denna fråga, försökt att kringå problemet.
CD är konsumentens leverantör, de har fulla ansvaret. (Sen får de ta resten med sin leverantör)
Det hade varit mycket proffsigare och klokare att tala sanning med en gång.
Ärlighet vara längst.....speciellt i detta mediasamhälle.

Det får snart kopiera Skandias nya reklamkampanj för att få tillbaks sitt rykte...

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, inga felstavningar, grammatiken är en annan sak :wub:
Men du var korkad när du tog med norrlänningar som en felkälla. Be om ursäkt!

Och NEJ jag jobbar inte på CD:s kundtjänst, men som jag har skrivit tidigare i tråden, så har jag jobbat med kundtjänst tidigare (Ej CD!) och det är mest tomtar som ringer. Jag kanske har pratat med en och annan i denna tråd tidigare? <_<

Mada: Om allt är skit, varför vill du bli kund, är det inte enklare att hoppa av istället för att stå ut med "oproffsighet" och alla lögner?

CD jobbar naturligtvis för högtryck med att försöka få fram boxar, vissa på kundtjänst kan ha egna kontakter och andra källor och inte bara ger dom svar som står på skärmen. Det finns massor av skäl till att man kan få olika svar, men att påstå att det rör sig om organiserade lögner eller att CD sprider misinformation för att...ja, varför? det finns ingen logik bakom ett sådant påståeende.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har varit kund hoss CD i 10 år!!!

Jag har aldrig haft funderingar på att skaffa en Sagem HDTV-box.
Har haft Humaxen hela tiden.
Tycker bara till i frågan.

Säger man fel saker så är det tjänstefel alt lögn, så är det bara. Ge med dig i den frågan.

Ang norrländningar så är det of topic/orelevant i frågan, ber om ursäkt för det.

Postad 02 juni 2006 - 13:54

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag beställde boxen 8/5 och är en ny kund men jag tror ändå inte att jag får någon box

ärligt talat tror jag inte att någon kommer få något box innan 14/5

Postad 02 juni 2006 - 14:00

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Ni som klagar på den här sagemboxen (ITSD81) vad är det som är så dåligt med den jämfört med andra, (förutom utsendet då och att den är försenad).

Har ni hittat några tester på den, i så fall kan ni väl lägga upp en länk.

Postad 02 juni 2006 - 14:02

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0
boxen kommer när den kommer
vi får den inte fortare för att folk tjaffsar här i forumet :)
men ok det vore ju bra om man kunde få bekräftat NÄR den ska levereras så man slipper vänta.
när jag ringde och beställde boxen förra veckan så sa dom att jag skulle få boxen den här veckan vilket inte har hänt.
så att den är försenad är det ju inget snack om.
är det nån som har fått bekräftat när boxen kommer? och om det är gamla kunder som prioriteras först eller inte?

Postad 02 juni 2006 - 14:06

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

men ok det vore ju bra om man kunde få bekräftat NÄR den ska levereras så man slipper vänta.
när jag ringde och beställde boxen förra veckan så sa dom att jag skulle få boxen den här veckan vilket inte har hänt.

<{POST_SNAPBACK}>

Enda sättet att få ett seriöst svar när man ringer en kundtjänst är att vara riktigt otrevlig samt be namn på deras chef så brukar det alltid sätta fart i korridorerna.

Det enda dom sitter och gör är en Topp 10 lista FAQ som dom svarar utifrån, allt utanför listan så vet dom inte vad dom ska svara kunden, så hög är intelligensnivån hos en kundtjänst.

Redigerat av Packetloss, 02 juni 2006 - 14:06.

Postad 02 juni 2006 - 14:10

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Jag har varit kund hoss CD i 10 år!!!

Jag har aldrig haft funderingar på att skaffa en Sagem HDTV-box.
Har haft Humaxen hela tiden.
Tycker bara till i frågan.

Säger man fel saker så är det tjänstefel alt lögn, så är det bara. Ge med dig i den frågan.

Ang norrländningar så är det of topic/orelevant i frågan, ber om ursäkt för det.

<{POST_SNAPBACK}>

Mada: Ok, ursäkt accepterad. Går du på andras uppgifter i ärendet och har inte ringt själv?

Jag har ringt 6-7 gånger de senaste veckorna och har i princip fått samma svar hela tiden. Från början så skulle boxarna skickas ut förra veckan och komma till kunderna denna vecka, detta har ändrats och nu kommer dom att skicka ut boxar så snart dom får in dom. Boxarna har lämnat Frankrike och är på väg till CD. Dom kommer att att skickas ut i turordning som kunderna har beställt. Alla som har beställt före 22/5 bör dock få sin box senaste veckan efter vm har startat, förhoppningsvis före den 9/6. (Jag tolkar det så att flera sändningar med boxar kommer till CD). Själva proceduren att skicka ut boxarna bör gå snabbt då det är enkelt att förbereda fraktsedlar mm.

jag beställde boxen 8/5 och är en ny kund        men jag tror ändå inte att jag får någon box

ärligt talat tror jag inte att någon kommer få något box innan 14/5

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror inte jag heller! Men du menar kanske 14/6? :wub:

Packetloss: Tro det eller ej, men HDTV och fotbolls-vm är inte universums medelpunkt för alla människor! :) Det har inget att göra med intelligensnivå. Svaren från kundtjänst har trots allt varit konsekventa och sakliga för mig.

Och tro mig, att vara otrevlig är det sämsta sättet att få hjälp av kundtjänst! Trevlighet funkar mycket bättre, förklara istället att ni har hört andra uppgifter om ni tvivlar på de svar ni fått.

Redigerat av Veritas, 02 juni 2006 - 14:12.

Postad 02 juni 2006 - 14:16

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Att boxen skulle komma i tid till matchen Sverige - Trinidad & Tobago ter sig inte särskilt sannolikt i dagsläget, Sverige - Paraguay ligger på håret och även denna kan vi bli utan i HD.
Men dealbreakern för många är nog Sverige - England, beroende på spelet innan kan matchen vara direkt avgörande inte för att nämna att det är den mest prestigefyllda matchen för vårat landslag i detta VM.

Ok, spelar Sverige medaljmatch så blir det den näst mest prestigefyllda men ni förstår vad jag menar.

Jag personligen är ingen storkonsument av fotboll, jag kan inte med säkerhet säga att jag (även med HD-box) kommer sitta bänkad varje minut mot T&T el. Paraguay.
Däremot har jag inte för avsikt att missa Sverige - England, det är för denna match och eventuella matcher efter denna jag absolut vill ha bästa möjliga bild.
Detta och självklart också för möjligheten att se HD-material på CMore HD och SVT HD när denna nu startar.

Postad 02 juni 2006 - 14:35

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Nu fick jag mitt samtal från CD, enligt vilket boxarna troligtvis ska börja skickas ut under vecka 24 och det blir kompensation av HD-kanalen i 3 månader.

Jag passade även på att fråga hur det var med prioriteringen av vilka som skulle få boxar först. Tjejen jag pratade med sa då att hon hade fått ett papper där det stod att prioriteringsordningen var:
1. Befintliga kunder med MPEG2-box.
2. Befintliga kunder som beställt innan den 22/5.
3. Nytillkomna kunder.
4. Alla andra.

Postad 02 juni 2006 - 14:46

miclarss
  • miclarss
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick nyss ett samtal från CD där personen meddelade att det blir ingen box nästa vecka och då beställde jag den 8/5. På frågan ifall det finns någon som får boxen nästa vecka svarade han.
-Nej, ingen kommer att få någon box nästa vecka.

Och så var den här dagen gjord. :)

Postad 02 juni 2006 - 14:47

kexxet
  • kexxet
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag passade även på att fråga hur det var med prioriteringen av vilka som skulle få boxar först. Tjejen jag pratade med sa då att hon hade fått ett papper där det stod att prioriteringsordningen var:
3. Nytillkomna kunder.
4. Alla andra.

Nu fick även jag CD´s samtal om försenad box (lev.v.24-25).
Om dom går efter den listan så är det inte många boxar dom får in.
Jag beställde klockan 0700 8/5-06 och blir "utan" box ändå.... :)

Postad 02 juni 2006 - 14:55

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Inlägg av harsing i CD´s MPEG 4 Box-tråden

Nya bud!

Min Euronics-handlare ringde för fem minuter sen till CD som lämnade följande info:

På söndag den 4/6 börjar man skeppa boxar till alla som beställt och bekräftat före den 19/5. Leverans bör alltså ske tisdag/onsdag nästa vecka. Alla andra boxar börjar skeppas den 15/6.

Häng med i en liten sång:

Vem ska man tro på
Text/musik: T. DiLeva

Vem ska man tro på, tro på, tro på när
Tro på när det är så här...
(Repetera i oändlighet)

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker det kan vara bra att så många av dessa uppgifter finns i denna tråd som är mer aktiv, intressant är också att även handlare verkar få olika uppgifter.

Postad 02 juni 2006 - 14:57

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

Jag beställde min box 8/5

:) CD har ringt till min fru .. De sa att boxen förhoppnings vis skall komma v24
som plåster på såren 3 mån gratis Cmore HD.

Min fru sa dem att de skulle ringa till mig. Hon visste inte om jag skulle nappa på denna deal??
CD kommer ringa mig 16:30 .

:wub: Ärligt talat så vet jag inte hur jag skall göra ?? har ca 30 min och tänka på saken !!

Redigerat av Salakingen, 02 juni 2006 - 14:59.

Postad 02 juni 2006 - 14:58

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Gött att man kan njuta av fotbolls-vm med den nya Humax-boxen... :) :wub: <_<

Postad 02 juni 2006 - 15:00

mabm
  • mabm
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Verkar inte bättre än att dom ringer runt till alla nu. Fick precis mitt besked om v24, och jag beställde också den 8:e.

Bittert, bittert, men att fransmän inte kan hålla leveransdatum har jag varit med om ofta förut.

Tycker CD's uppringare var trevlig och beklagade det hela och dessutom betonade att de tre månaderna CMore HD bara var ett litet plåster på såren, och inget som kunde kompensera för missen av VM-starten.

Jag tycker det är bra gjort att dom trots allt tar och ringer runt till alla som beställt, kan inte vara en höjdaruppgift precis, antar att dom får mycket skäll...

Postad 02 juni 2006 - 15:02

Chimaera
  • Chimaera
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Hehe, tjejen fick ett samtal hem idag under tiden som jag var på jobbet.

Boxen hinner inte komma i tid till VM starten, det har skett en 'olycka' i Frankrike. Kommer få CMoreHD i tre månader som kompensation.

Vad ska man tro? :)

Postad 02 juni 2006 - 15:09

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Låter kul att ringa upp 30.000 pers!

Karl Johan; 2 tummar upp :) :wub: <_< :lol: Humax regerar (åtminstone under VM....)

Postad 02 juni 2006 - 15:20

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag ringde nyligen upp kundtjänst och det stämmer att en hel del boxar blir försenade till v 24 dock finns boxar som skall skickas denna vecka men det gäller tydligen att man har turen på sin sida... dom går efter en lista... på måndag vet vi mer i alla fall!

Postad 02 juni 2006 - 15:27

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
dom är lögnare alla....

specielt CD med sin patetiska c more hd kompensation

dom borde skämas dom har haft flera månader på sig att fixa fram boxar men har väntat till sista sekunden med att göra allt

och typiska fransmänn som alltid är försenade med allt

ingen ordning
ingen moral
ingen Disciplin
ingen organisation

uselt av CD och sagem!

Postad 02 juni 2006 - 15:33

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

jag ringde nyligen upp kundtjänst och det stämmer att en hel del boxar blir försenade till v 24 dock finns boxar som skall skickas denna vecka men det gäller tydligen att man har turen på sin sida... dom går efter en lista... på måndag vet vi mer i alla fall!

:) Ja ha då lär CD ha fått in mindre än 100 boxar, eftersom CD har ringt till kunder
som har fått fotbollströjor. (De första 100 som beställde fick ju en vm tröja på posten)

Postad 02 juni 2006 - 15:36

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Fick också samtalet om att boxen ska komma vecka 24.

En annan intressant sak jag fick samtidigt var att de sa att jag var den första som beställde boxen i Sverige. Så jag ligger nog rätt väl till i turordningen :)

Är befintlig kund, så då är det bara folk med mpeg2 boxarna som ska kunna få innan.

Redigerat av Unregistered47efd78c, 02 juni 2006 - 15:38.

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Nu fick jag mitt samtal från CD, enligt vilket boxarna troligtvis ska börja skickas ut under vecka 24 och det blir kompensation av HD-kanalen i 3 månader.

3. Nytillkomna kunder.
4. Alla andra.

<{POST_SNAPBACK}>

Nice! Då har man boxen snart då eftersom jag tillhör prio 1! B)
Jag förutsåg faktiskt att det skulle bli problem med tillgängligheten av boxar och gissade att alla som skaffade mpeg-2 boxen skulle få förtur! Kul att man gissar rätt ibland!

dom är lögnare alla....

specielt CD med sin patetiska c more hd kompensation

dom borde skämas    dom har haft flera månader på sig att fixa fram boxar men har väntat till sista sekunden med att göra allt

och typiska fransmänn som alltid är försenade med allt

ingen ordning
ingen moral
ingen Disciplin
ingen organisation

uselt av CD och sagem!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, ja det blir nog bra till slut skall du se! :(

Fotbolls-VM i HDTV, tack canal digital och Sagem, er går det att lita på!
[Retas bara lite :)]

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
mm då är det verligen kört ju

boxen blir försenad

Postad 02 juni 2006 - 15:37

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

:) Ja ha då lär CD ha fått in mindre än 100 boxar, eftersom CD har ringt till kunder
som har fått fotbollströjor. (De första 100 som beställde fick ju en vm tröja på posten)

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt den lista jag fick mig föreskriven, var det andra än "de hundra första" som ska ha boxar först. I första hand prioriteras befintliga kunder med MPEG2-boxar, sedan befintliga kunder (som beställt innan 22/5) och sedan nytillkomna kunder. Det behöver alltså inte automatiskt innebära att de första 100 som beställt får boxar först.

Postad 02 juni 2006 - 15:39

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Jag har f ö inte fått någon tröja, jag tror inte att någon som har mpeg-2 box har fått en tröja, så det kan mycket väl vara fler än 100 boxar. Läste någonstans att det var 1500 stycken, var det i den andra tråden?

Jag fick min bekräftelse om att boxen skall bytas ut till en mpeg-4 box för ca: en månad sedan.

Redigerat av Tomas L, 02 juni 2006 - 15:49.

Postad 02 juni 2006 - 15:56

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Japp

:( Nu ringde en kille från CD upp mig , Leverans datum ev. V24 ej klart bara en förhoppning
han sa också att CD är de enda i Europa som kommer att få HDTV boxar under VM !! (om de nu kommer)
Jag ligger som prio ett kund villket gjorde att de får V24 på sig ....

Det är bara att ladda om för SD-TV !! HD-TV känns väldigt lågt borta nu !!

Tycker CD räddar sitt ryckte lite nu när de ringer till alla ..men besvikelsen är stor :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baslåda nr5
    Anton
    2025-06-02 13:28:15
  • Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.