Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.999998 (6) Inga priser
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.333332 (8) Inga priser

Postad 30 June 2008 - 20:49

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Tidsexklusivt till 360.. en liten kupp för MS.

Gäller knappast oss iallafall, få se nu ..ROCKBAND släpptes i USA i Sept (tror jag) och vi i Sverige har fått det.....NÄÄÄ!!
Alltså kan man kanske importera det nästa sommar :)

Postad 30 June 2008 - 21:21

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
nån mer som reggat sig på rockband.com?? Ung som på guitarhero.com. Man kan se sina poäng och andras poäng. Jag regga mig precis där iaf ;)

Postad 30 June 2008 - 23:08

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

nån mer som reggat sig på rockband.com?? Ung som på guitarhero.com. Man kan se sina poäng och andras poäng. Jag regga mig precis där iaf ;)

Jupp, det gjorde man första dan ;) Lite synd att communityn och sidan inte är lika välfylld som guitarhero-sidan bara ;) Lite meckigt att kolla leaderboards och ingen xml-feed. Men det kanske kommer. Forumet är det mycket folk på iaf ;)

Postad 01 July 2008 - 06:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jepp, reggade mig så snart det gick att regga sig - tog väl en fyra dagar inann man kunde.
Men det är inte ofta jag går in på sidan och kollar...

Postad 01 July 2008 - 16:23

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Mycket skumt - när jag slår på Dobly Digital i spelet, stärkaren slår också om till DD men subwoofern lägger då av så ljudet blir bara ur själva högtalarna...nån mer som märkt nåt liknande? Kör med optisk kabel och DD funkar i bla a COD 4.

Har nu provat och det verkar som det enda spelet hemma hos mig som verkligen funkar med DD inkl subben är COD 4 - provade precis GTA VI men icke sa nicke, och jag förstår det inte - varför DD med sub i COD 4 och inte de andra spelen jag har?

EDIT: Sorry för OT och nu har jag också läst på rockband.com/forums att man får lov att ändra inställningarna på högtalarna till små så skickas de lägsta frekvenserna ut till subben. Har ej hunnit prova ännu men återkommer när jag gjort detta.

Redigerat av MrSpokk, 01 July 2008 - 20:05.

Postad 01 July 2008 - 20:15

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Har nu provat och det verkar som det enda spelet hemma hos mig som verkligen funkar med DD inkl subben är COD 4 - provade precis GTA VI men icke sa nicke, och jag förstår det inte - varför DD med sub i COD 4 och inte de andra spelen jag har?

EDIT: Sorry för OT och nu har jag också läst på rockband.com/forums att man får lov att ändra inställningarna på högtalarna till små så skickas de lägsta frekvenserna ut till subben. Har ej hunnit prova ännu men återkommer när jag gjort detta.

Var det min tråd du hitta :) För det finns väl ingen inställning i RB där man ställer in att lågfrekventa ljudet ska skickas till subben om man har små högtalare? Det gör man väl i recievern. Men när man kör en dolby digital eller dts signal så är det ju 6 diskreta kanaler och suben ska vara med i den mixen, är den inte det så...kan man inte göra så mycket. Jag kör stereo tillsvidare i allafall.

Postad 02 July 2008 - 00:00

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Här kommer en lite udda fråga. Är det någon i Karlstadstrakten som fixat sig ett Rock Band. Skall fixa en rolig sak åt en polare till helgen då vore det kul att låta honom köra det. Har två gitarrer till Guitar hero så jag skulle gärna låna/hyra ett trumset, en mick och spelet. PM gärna mig om någon kan hjälpa mig med detta. Kom på detta för sent så jag hinner ej köpa själv. / Anders

Redigerat av Unregistered24038, 02 July 2008 - 09:35.

Postad 02 July 2008 - 11:40

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Har äntligen fått tummen ur nu och avbokat min förbokning av RB på Discshop.se, att det skall ta sån fruktansvärd tid att ta fram det till Norden-regionen är ju skandalöst. Är dom dåliga på att översätta instruktionsboken eller? Men en fråga dock, jag fick aldrig grepp om detta, följer det med en adapter för ström? Eller är det bara UK-strömadapter. Tänkte om jag måste ner och handla en.

A metal heart is hard to tear apart! Rock on!
P.S. Jag ska slakta sönder At the Gates - Blinded by Fear :)

Postad 02 July 2008 - 12:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Till min U.K - version följde det i alla fall med en adapter.

Postad 02 July 2008 - 13:32

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Till min U.K - version följde det i alla fall med en adapter.

Fasen va flückert! Får hoppas att Amazon skickar grejerna snart då bara :)

Postad 03 July 2008 - 12:09

Rossen
  • Rossen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har beställt trummorna och spelet nu från Zavvi då Amazon inte hade trummorna inne. Någon annan som beställt större beställningar från dem?

Edit: De avbokade min order av någon märklig anledning så jag beställde på Amazon iallafall. Fick då bli hela paketet. Tack för det Zavvi :P

Redigerat av Rossen, 03 July 2008 - 13:41.

Postad 03 July 2008 - 21:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Men alltså, det går att säga om och om igen - detta ÄR ett underbart skoj spel - jag har inte träffat någon som fått prova som inte älskar det - antingen gitarrspelandet, trumspelandet eller sången.
Bästa partyliret på många år - bra mycket roligare än Guitar Hero (än så länge i väntan på GH4)!

...enligt mig då.

PS: Fan ta Kirk Hammets solon. De är bara av ondo. Och DLC-låten med Evile som jag inte minns va den heter. Det måste vara den svåraste låten hittills i spelet.
Jämför man svårighetsgraderna på DLC så ska ju Blackened med Metallica vara svårast men det är den inte om man lyssnat på Metallica i 100 år (typ).
Fast då är vi tillbaka på Kirks j**la solon igen...inge skoj. Men trummorna är mums!

Redigerat av MrSpokk, 03 July 2008 - 21:25.

Postad 06 July 2008 - 15:47

Kuben47
  • Kuben47
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kan man använda Rock Band gitarren till Guitar Hero?

Är lite sugen på att köpa Guitar Hero Aerosmith

Postad 06 July 2008 - 16:56

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

http://www.joystiq.c...k-band-guitars/

Det värkar inte så .

Postad 06 July 2008 - 18:06

Micke_nes
  • Micke_nes
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Det värkar inte så .

Vart gör det ont?

Redigerat av Micke_nes, 06 July 2008 - 18:06.

Postad 06 July 2008 - 21:31

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Vart gör det ont?

Ursäkta mig Micke . ( Verkar* ) Bättre, huh ? :D . Iaf någon kommentar där sa att det funka . Du får fråga någon som har det .

Postad 07 July 2008 - 11:37

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Och enligt vissa ska det funka....
*edit
funkar till 360 ej Ps3

Redigerat av Bizhop, 07 July 2008 - 11:38.

Postad 07 July 2008 - 14:21

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Nu är det inte lönt längre att släppa rock band i Sverige och alla andra länder som inte fått det . Nu väntar alla på Guitar hero World tour . ;)

Postad 07 July 2008 - 14:44

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Nu är det inte lönt längre att släppa rock band i Sverige och alla andra länder som inte fått det . Nu väntar alla på Guitar hero World tour . :)

Njae, i september släpps ju RB2 ;) Fast jag köper nog GH:WT också om jag känner mig rätt.

Postad 07 July 2008 - 15:19

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Njae, i september släpps ju RB2 ;) Fast jag köper nog GH:WT också om jag känner mig rätt.

Jag köper nog båda och alla tillbehören om jag känner mig rätt :unsure: Börjar bli lite trångt med utrymmen att stuva undan alla plastinstrument i vardagsrummet :P :) :P :D :D

/D

Postad 07 July 2008 - 15:22

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Kan testa när jag kommer hem från jobbet om en halvtimme ;)

Uppdate: Stratocastern funkar alldeles utmärkt till mitt GH:A.
Whammy, starpower och till och med dom små fretknapparna går att använda.

Vet att den inte funkar till GH3 iaf om du tänkte köpa de med.

/D

Redigerat av Elessar, 07 July 2008 - 15:55.

Postad 07 July 2008 - 16:03

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Köpte Aerosmith + Gurra för 629:- på PC City, helt okej pris. Fast låtarn tyckte jag var tråkiga, är man ett Aerosmith fan så är det säkert guld, men för en annan kanske det fanns 5-6 intressanta låtar. Väldigt lätta achivements dock, körde igenom career på Expert, när jag var klar hade jag låst upp drygt 500p, och då försökte jag inte ens låsa upp ;)

Postad 07 July 2008 - 16:35

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
hur kan det vara så stor skillnad på hard och expert på The outlaws låten.. sista jobbiga låten!! D e den enda låten jag har kvar på expert, hard var ju iförhållandevis enkel! Första försöket på expert resulterade i 86%. Har inte kommit så långt igen.. som längst 82%!

Postad 07 July 2008 - 23:48

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

...
Väldigt lätta achivements dock, körde igenom career på Expert, när jag var klar hade jag låst upp drygt 500p, och då försökte jag inte ens låsa upp :P

Håller med. Hade exakt 500 efter första genomspelningen. Försöker låsa upp dom två svåraste nu (spela igenom alla låtar på co-op som lead och samma sak fast bass/rhytm). Iofs 325K på Train kept a rollin' har jag inte än eller. Men de är på G ;)

/D

Postad 08 July 2008 - 07:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Håller på (i mån av tid) att plöja igenom spelet på Expert på trummorna.
Går väl hyfsat bra, ända till Run to the hills - herre jösses va snabbt det går...blir nog några försök till på den innan den sitter.
Och inte blev den lättare på Hard heller, blev nån skum galopptakt på hihaten istället vilket nästan gjorde det svårare...

Nån mer än jag som satsat mest på trummorna, eller kör alla här gitarr?

EDIT: Tillägg gällande www.rockband.com/dlc
Om jag kollar på t ex === Week 27 === så har jag alla de låtarna i spelet, men har aldrig laddat ned dessa.
Hur kommer det sig? Är de inte sånt man måste ladda ner för att få spela?

Redigerat av MrSpokk, 08 July 2008 - 08:04.

Postad 08 July 2008 - 08:20

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

EDIT: Tillägg gällande www.rockband.com/dlc
Om jag kollar på t ex === Week 27 === så har jag alla de låtarna i spelet, men har aldrig laddat ned dessa.
Hur kommer det sig? Är de inte sånt man måste ladda ner för att få spela?

Jag har åxo dom låtarna utan att ha laddat ner dom

Redigerat av Majorglenn, 08 July 2008 - 08:21.

Postad 08 July 2008 - 09:13

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jo de låtarna var ju med som bonuslåtar på europaskivorna, de ligger alltså på skivan men räknas ändå till DLC eftersom alla andra kan ladda ner dom.

Postad 09 July 2008 - 12:12

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Leaked Rock Band 2 E3 video listing all songs

Postad 10 July 2008 - 07:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jo de låtarna var ju med som bonuslåtar på europaskivorna, de ligger alltså på skivan men räknas ändå till DLC eftersom alla andra kan ladda ner dom.

Ok då jag fatta ;)

Postad 10 July 2008 - 10:08

Lantto
  • Lantto
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hur funkar det att beställa från amazon? När man lagt det grejerna i korgen och gått till kassan så är det ju inte samma pris som när man la dit dom. Var det så för er också?

Hur lång tid tog det för er att få hem rock band?

Postad 10 July 2008 - 10:24

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hur funkar det att beställa från amazon? När man lagt det grejerna i korgen och gått till kassan så är det ju inte samma pris som när man la dit dom. Var det så för er också?

Hur lång tid tog det för er att få hem rock band?

Du ser ju priset mer uppdelat, med frakt och VAT etc. Men spelet + VAT för spelet ska ju bli det priset du ser när du är i "shoppen".

Jag köpte bara spelet och det tog väl 3 dagar har jag för mig. De som köpt kittet med instrument också har fått det relativt fort också, de kommer dock med olika firmor och inte i samma paket.

Postad 10 July 2008 - 12:55

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
hm varför inte släppa Rock band 2 i Sverige direkt istället??

Postad 10 July 2008 - 18:46

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

hm varför inte släppa Rock band 2 i Sverige direkt istället??

Jag håller med dig totalt ! .

+ Vad ska man med en adapter till ? . Behövs det värkligen till Rock band ? ;)

Redigerat av -FreakyThing-, 10 July 2008 - 21:53.

Postad 10 July 2008 - 22:03

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Adaptern är till USB-hubben. Behövs egentligen inte, eftersom det ju finns tre (eller fyra?) USB-ingångar direkt på xboxen.

Postad 11 July 2008 - 00:00

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag upptäckte just att det fungerar alldeles utmärkt att använda GH3-gitarren till Rock Band! Jippiiiee! ;)

Postad 11 July 2008 - 09:26

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jag upptäckte just att det fungerar alldeles utmärkt att använda GH3-gitarren till Rock Band! Jippiiiee! ;)

Jupp Les Paulsen till 360 fungerar till alla spelen, till skillnad från Ps3ans.
Postad bild
Postad bild

Postad 13 July 2008 - 18:40

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Några frågor . ( inte säkert ni vet )

Kommer Rock band 2 få nya coolare trummor eller kommer det vara samma ?

För om det inte blir något nytt fräckt så hade jag tänkt beställa Rock band trummor + spel . Och sen köpa Rock band 2 ( bara spelet )

Postad 13 July 2008 - 20:46

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Några frågor . ( inte säkert ni vet )

Kommer Rock band 2 få nya coolare trummor eller kommer det vara samma ?

För om det inte blir något nytt fräckt så hade jag tänkt beställa Rock band trummor + spel . Och sen köpa Rock band 2 ( bara spelet )

Det blir nya coola trummor som är av bättre kvalite, enligt ryktena. Man ska även kunna köpa elit varianten som är ett riktigt trumset som ska gå att köra som ett vanligt eltrumset också tydligen ;)

Postad 13 July 2008 - 21:37

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
http://www.rockband....ead.php?t=62455

Postad 14 July 2008 - 13:25

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Har äntligen fått tummen ur nu och avbokat min förbokning av RB på Discshop.se, att det skall ta sån fruktansvärd tid att ta fram det till Norden-regionen är ju skandalöst. Är dom dåliga på att översätta instruktionsboken eller? Men en fråga dock, jag fick aldrig grepp om detta, följer det med en adapter för ström? Eller är det bara UK-strömadapter. Tänkte om jag måste ner och handla en.

A metal heart is hard to tear apart! Rock on!
P.S. Jag ska slakta sönder At the Gates - Blinded by Fear :)

Har beställt och fått hem från Amazon.co.uk för en vecka sedan precis nu. Det gick verkligen fort, fick grejerna levererade på fredagen, beställde det på onsdagen, men kunde inte vara hemma och ta emot det på fredag, då var det ingen express-frakt heller. Fungerar klockrent. Enda problemet var som sagt att det var UK-adapter till USB-huben, men jag köpte en ny USB-hub (strömdriven) på Jula för 99;- och den fungerar klockrent.

Bara att handla på! Hela kalaset gick loss på under 1800;- lär ju vara billigare än att köpa det i Sverige till hösten.

Postad 14 July 2008 - 14:28

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Klarade sångkarriären på expert igår :) Nu har jag börjat på allvar att köra gitarr och sång samtidigt på band world tour och man märker att flerspelarläget har mycket mer att ge än solokarriären. Det blir nog en pers att ta sig igenom endlest setlist själv, hoppas på att klara den på hard i allafall. Vägen dit är dock attans lång ;)

Postad 14 July 2008 - 16:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Har beställt och fått hem från Amazon.co.uk för en vecka sedan precis nu. Det gick verkligen fort, fick grejerna levererade på fredagen, beställde det på onsdagen, men kunde inte vara hemma och ta emot det på fredag, då var det ingen express-frakt heller. Fungerar klockrent. Enda problemet var som sagt att det var UK-adapter till USB-huben, men jag köpte en ny USB-hub (strömdriven) på Jula för 99;- och den fungerar klockrent.

Bara att handla på! Hela kalaset gick loss på under 1800;- lär ju vara billigare än att köpa det i Sverige till hösten.

Skumt det här med att en del får med en svensk adapter (som jag) och en del inte från Amazon.

Redigerat av MrSpokk, 14 July 2008 - 16:35.

Postad 14 July 2008 - 16:35

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Klarade sångkarriären på expert igår :)

En fråga - sjöng du "på riktigt" eller körde du nynnar-style? ;)
Om det första så hi5!

Postad 14 July 2008 - 18:57

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

En fråga - sjöng du "på riktigt" eller körde du nynnar-style? :)
Om det första så hi5!

Jo jag försöker sjunga orden, det blir ju roligast men vissa låtar är ju så snabba så man hinner inte med. Då lligger jag alltid med melodin som grund och tar så många ord man hinner med. Men man har ju lärt sig att aldrig vara tyst, utan alltid försöka intonera rätt iaf och sen får orden komma om man hinner med. Det blir mycket mer nynnande nu när jag kör gitarr också. Då måste man ju nästan kunna texterna utantill.

Postad 14 July 2008 - 19:27

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Official Rock Band 2 Features List!
http://www.rockband....ead.php?t=63005

Official Rock Band 2 Set List!
http://www.rockband....ead.php?t=63006

Sedan så läser man detta....
"Rock Band 2 will make its debut on Xbox 360™ video game and entertainment system from Microsoft this September and have an exclusive launch window in North America".
Betyder troligen att vi utomstående spelar det tidigast nästa sommar :)

Gissar därav att merparten kommer att välja GH IV ;)

Redigerat av PrOoF, 14 July 2008 - 19:34.

Postad 15 July 2008 - 00:26

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Ser ju onekligen väldigt väldigt bra ut, 100 låtar med köpet och möjlighet att importera de gamla låtarna från Rock band 1. Som släpps i sverige 24 juli :D Men vad tid det lär dröja innan vi får RB2 :)

När det gäller GHWT så ska det bli intressant att se vilket välkomnande det får och hur poppis det blir. Trots allt så har ju RB ett ganska stort försprång, men Harmonix lär tappa många många kunder på förseningen.

Postad 15 July 2008 - 07:51

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Ni som har rock band, har era instrument hållt?
Har ju hört att dom ska va lite dålig kvalité.
Det släpps ju nu 24 juli, men frågan e om man ska vänta på rock band 2 eller GH 4.

Postad 15 July 2008 - 07:56

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Det släpps ju nu 24 juli, men frågan e om man ska vänta på rock band 2 eller GH 4.

Skulle jag köpt trummorna hade jag väntat, har inte instrumenten själv då jag bara köpte spelet men trummorna är väl de som har hållit sämst vad jag hört och läst. De nya ska tydligen vara bättre.

Postad 15 July 2008 - 10:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Mina instrument håller i alla fall, både för vanligt spelande och fyllespelande.
Till o med trummorna.

Postad 15 July 2008 - 12:27

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Min pedal har gett vika, hade glapp i gul trumma men det är fixat! ;)
Min slutsats VÄL värt slantarna, men vid ännu en sen lansering så flashas boxen för att få de nya låtarna på RB2 och GH IV köpes komplett!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.