Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5: Prologue

1052 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Rösta (134 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg.

1. 1 (4 röster [2.99%])

Procent av omröstning: 2.99%

2. 2 (4 röster [2.99%])

Procent av omröstning: 2.99%

3. 3 (17 röster [12.69%])

Procent av omröstning: 12.69%

4. 4 (43 röster [32.09%])

Procent av omröstning: 32.09%

5. 5 (66 röster [49.25%])

Procent av omröstning: 49.25%

Rösta Gäster kan inte rösta
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Gran Turismo 5: Prologue (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,39 (32) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 03 april 2008 - 06:52

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Tykcer spelet är bra, visa bilar då man driftar tycker jag beter sig konstigt, riktigt svår körda ibland och inte alls som i verkliga livet..

...ren nyfikenhet bara, men vilka av dessa bilar har DU varit ute och driftat med? Jag själv tycker jävligt svårt att "drifta" på torr asfalt, med alla bilar jag ägt... :)

Ja jag har inte testat spelet så mycket och inte alla bilar. Men eftersom jag körd bana en heldel så vet jag hur en bil funkar även med 500hk på asfalt.. Men va dumt av mig att utala mig ang detta kanske, skriver bara vad jag tycker!

Nej nej, klart du skall uttala dig. Vilken bil är det du tycker beter sig fel?

Lotus Elisen har jag för mig det var som racerföraren hyllade så mycket när han skrev att GT5 har en väldigt väl fungerande fysikmotor i vart fall men självklart kommer olika bilar vara olika bra implementerade.

Måste bryta in här och fråga varför alla hyllar 111R:en egentligen? Det känns som att det antingen är jag eller bilen som suger, och förmodligen är det väl jag :X
Men jag kommer inte ens under 1.22 på HSR i en timetrial.. lååååååååångsamt
Den kanske ska vara bättre på banor med lite fler kurvor?

Om du har kommit till S klassen så kan du trimma den och få ner vikten till ingeting sedan ändrar du om växellådan och du har då en bil som sopar mattan med allt nästan, jag har klarat 6 lopp i S klassen med den här bilen, den går typ 350 med lite drag hjälp på Daytona och du kan hålla över 300 i kurvorna utan att du kör in i muren, du behöver inte ens släppa gasen, bara hålla fullt ut hela tiden varv efter varv, grym bil helt enkelt, och den är lika bra på kurviga banor med rätt inställning, den har inte så mycke hästkrafter men den är lätt.

Postad 03 april 2008 - 09:11

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Och aha, de bilar jag har i garaget som den INTE fungerar på är just GT-R och Evo X. Kanske kan bero på detta då... Skall testa samtliga bilar jag har i garaget och se om det bara gäller dessa bilar. Vart först lite rädd för att det var glapp eller liknande i min G25:a men det varkar ju inte så... :). Kollar upp alla bilarna ikväll och postar resultatet här...

Tack så länge !!

/ Anders

Evo-tian har ju också nån sån där automathistoria, så det lutar åt att min teori stämmer. Det tycker jag är bra i så fall, eftersom det ska vara så nära verkligheten som möjligt.

Kul om det nu är så, återkommer som sagt ikväll när jag testat...

/ Anders

Då har jag testat och visst verkar det vara som vi misstänkte. Har testat Vipern, BMWn & Cappucionon och dessa fungerar med koppling. Däremot så fungerar då inte GT-R & Evo X.

Allt fungerar mao som det skall.

/ Anders

Postad 03 april 2008 - 11:57

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Tykcer spelet är bra, visa bilar då man driftar tycker jag beter sig konstigt, riktigt svår körda ibland och inte alls som i verkliga livet..

...ren nyfikenhet bara, men vilka av dessa bilar har DU varit ute och driftat med? Jag själv tycker jävligt svårt att "drifta" på torr asfalt, med alla bilar jag ägt... :)

Ja jag har inte testat spelet så mycket och inte alla bilar. Men eftersom jag körd bana en heldel så vet jag hur en bil funkar även med 500hk på asfalt.. Men va dumt av mig att utala mig ang detta kanske, skriver bara vad jag tycker!

Nej nej, klart du skall uttala dig. Vilken bil är det du tycker beter sig fel?

Lotus Elisen har jag för mig det var som racerföraren hyllade så mycket när han skrev att GT5 har en väldigt väl fungerande fysikmotor i vart fall men självklart kommer olika bilar vara olika bra implementerade.

Måste bryta in här och fråga varför alla hyllar 111R:en egentligen? Det känns som att det antingen är jag eller bilen som suger, och förmodligen är det väl jag :X
Men jag kommer inte ens under 1.22 på HSR i en timetrial.. lååååååååångsamt
Den kanske ska vara bättre på banor med lite fler kurvor?

Om du har kommit till S klassen så kan du trimma den och få ner vikten till ingeting sedan ändrar du om växellådan och du har då en bil som sopar mattan med allt nästan, jag har klarat 6 lopp i S klassen med den här bilen, den går typ 350 med lite drag hjälp på Daytona och du kan hålla över 300 i kurvorna utan att du kör in i muren, du behöver inte ens släppa gasen, bara hålla fullt ut hela tiden varv efter varv, grym bil helt enkelt, och den är lika bra på kurviga banor med rätt inställning, den har inte så mycke hästkrafter men den är lätt.

Ah. Nej jag är inte där riktigt ännu. Fick dock för mig att den skulle vara pre-tuned. Inte särskilt bra isf =)

Men då är jag med, tackar!

Postad 03 april 2008 - 14:39

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Vehicle damage, community building features coming later this year, Yamauchi reveals to CVG

När det kommer, då är det dags för mig att börja spela Gran Turismo-serien igen. Har saknat skademöjligheten redan från första spelet.

Postad 03 april 2008 - 17:38

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Själv gillar jag inte skade prylen utan det är bra som det är, kan bero på mitt körsätt dock :)

Postad 03 april 2008 - 18:43

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Själv gillar jag inte skade prylen utan det är bra som det är, kan bero på mitt körsätt dock :)

Hoppas man slipper möta dig online :) Onlineracen hade varit helt underbara om det inte vore för alla som medvetet kör på oss andra.

Postad 03 april 2008 - 19:15

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
är det någon som kan förklara för mig varför ford gt är så j-la hal i baken när jag kör lopp i c klassen så sladdar den ut med röven o då går det i samma fart som typ focusen håller i kurvorna den är omöjlig att köra jag tror knappast att den skulle betesig så på riktigt och jag håller jämn o fin gas men den är omöjlig m3an går hur bra som helst o det skiljer bara 100hk

hoppas att det finns någon med lite tips

Postad 03 april 2008 - 20:18

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
100 hk är en hel del kraft, sedan har GT ett betydligt högre vridmoment som gör att hjulspinn uppstår mycket lättare än med en högvarvig BMW motor. Det är ju exakt så motorkaraktärerna skiljer sig mellan europa och USA (generellt). Muscle Power mot ingengörskonst!

Postad 03 april 2008 - 20:18

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

Själv gillar jag inte skade prylen utan det är bra som det är, kan bero på mitt körsätt dock :rolleyes:

Hoppas man slipper möta dig online :D Onlineracen hade varit helt underbara om det inte vore för alla som medvetet kör på oss andra.

Brukar undvika andra bilar så gott det går, speciellt online :)

Postad 03 april 2008 - 20:27

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Snälla ta bort car damage. Blir ju bara mer jobb och mindre på annat.

Postad 03 april 2008 - 20:54

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

100 hk är en hel del kraft, sedan har GT ett betydligt högre vridmoment som gör att hjulspinn uppstår mycket lättare än med en högvarvig BMW motor. Det är ju exakt så motorkaraktärerna skiljer sig mellan europa och USA (generellt). Muscle Power mot ingengörskonst!

jo det är sant men vad har vridet med saken o göra när jag håller jämn gas i låg fart o ändå så åker arslet ut
jag tycker att det är löjligt dåligt grepp i däcken, det sitter ju inte cykeldäck på direkt det borde greppa jäkligt bra upp i riktigt höga farter

Postad 04 april 2008 - 05:07

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Snälla ta bort car damage. Blir ju bara mer jobb och mindre på annat.

Skador skulle ju förmodligen bota spelets största svaghet; Att folk kör som svin.

Postad 04 april 2008 - 10:23

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

jo det är sant men vad har vridet med saken o göra när jag håller jämn gas i låg fart o ändå så åker arslet ut
jag tycker att det är löjligt dåligt grepp i däcken, det sitter ju inte cykeldäck på direkt det borde greppa jäkligt bra upp i riktigt höga farter

Kan det inte vara så att när du kör i C-klassen tvingas du att använda normaldäck (typ slitna sommardäck :) ) och i de högre klasserna använder du racingdäck?

Postad 04 april 2008 - 11:06

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Kan det inte vara så att när du kör i C-klassen tvingas du att använda normaldäck (typ slitna sommardäck :) ) och i de högre klasserna använder du racingdäck?

Helt riktigt, kör forden i ett S lopp och du har hur mycke fäste som helst i däcken.

Postad 04 april 2008 - 16:58

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Sådärja, nu är spelet klarat :P
Piece of cake :)
Oerhört kul med G25an.

Är någon intresserad av att köpa en G25 till erat Gran Turismo så har jag en extra.
Använd 4 gånger, 1½ månad gammal :blink:

Alltså nyskick
1500kr

Postad 04 april 2008 - 17:31

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
nu har jag fått hem en g25. men jag tycker den känns konstig. har ej gjort några speciella inställningar eftersom den inte finns med i spelet.. behövs drivrutin? ratten känns som om det är grus imaskineriet,och såväsnas den en del.. i burnout paradise funkar inte ratten alls. vad har jag missat??

Postad 04 april 2008 - 17:47

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Helt riktigt, kör forden i ett S lopp och du har hur mycke fäste som helst i däcken.

jag tror inte det för jag har provat den i arcade läge o då kan jag köra med r3 lika jvla hal då men jag har standard gt inte den som är tuned o jag kollade när jag skulle köra ett b lopp o då var det åxo r3 o samma problem med fäste
det är löjligt dåligt fäste o så ska den inte vara vad är det för fel

Postad 04 april 2008 - 21:32

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

jag tror inte det för jag har provat den i arcade läge o då kan jag köra med r3 lika jvla hal då men jag har standard gt inte den som är tuned o jag kollade när jag skulle köra ett b lopp o då var det åxo r3 o samma problem med fäste

Kör på standard läge och med traktionkontroll + antispinn så ska du se att den går som på räls.

Postad 05 april 2008 - 09:24

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Kör på standard läge och med traktionkontroll + antispinn så ska du se att den går som på räls.

då är det väl inget kul det ska ju vara utan hjälpmedel men jag tycker inte att den ska kunna bete sig så utan hjälpmedel heller är det någon som tror att en supersport bil skulle vara långsammare i verkligheten än en focus i kurvorna
om man håller jämn gas så ska man kunna åka jävligt fort i en böj annars är det bara löjligt

Postad 05 april 2008 - 12:47

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Kör man med alla hjälpmedel på så kan man ju inte gasa något i kurvorna, vilket gör det jävligt svårt på tex. Daytona där man måste köra fullt i stort sett hela tiden.

Postad 06 april 2008 - 14:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 06 april 2008 - 17:43

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Fy jäklar vad svårt det här spelet är :), har nog aldrig vart proffs på bilspel heller dock.

Sitter o nöter i A-serien nu, självklart utan hjälpmedel och på proffesional. En del av loppen får jag köra om ~20-40 gånger innan jag klarar dem.

God forbid att man snuddar en annan bil, kommer en millimeter ut med bakhjulet på gräset, råka trycka ner gaspedalen liite för hårt när man kommer ut ur en kurva, börjar bromsa en nanosekund för sent, inte håller en perfekt linje (är inte lätt när man ska köra om 15 bilar) etc. Men självklart måste man alltid ligga väldigt nära gränsen till att fallera, annars är man f*cked. Å andra sidan har jag aldrig gillat att "grinda" en massa pengar för att köpa den bästa möjliga bilen, blir inte lika mycket utmaning då :D

Alla de här loppen som är begränsade till vissa biltyper kräver en del också. Man måste lära sig hur den nya bilen beter sig och exakt vart dess gränser ligger.

Är dock positiv till att spelet är så här jäkla svårt, räcker så mycket längre då. Eventläget blir ju inte speciellt långvarigt om det skulle vara som vilken annan arkadracer som helst. :P

Får ni fram något i GT-TV förresten?

Enda som finns där för mig är introfilmen...

Redigerat av Unregistered69f7f285, 06 april 2008 - 17:42.

Postad 06 april 2008 - 17:50

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Får ni fram något i GT-TV förresten?

Enda som finns där för mig är introfilmen...

När du klarat A-klassen visas en Ending Movie, som därefter finns på GT-TV.

Postad 06 april 2008 - 21:13

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Okej jag erkänner gärna att jag är nybörjare... Men varför får man alltid starta typ sist eller näst sist i online-loppen? Hänger det ihop med vilken bil man har eller hur man kört tidigare eller vad? Att lyckas köra om elva andra bilar är ju bara att glömma så som alla prejas och har sig :)

Postad 07 april 2008 - 06:58

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Tycker endå de är synd att de var så få lopp och de var alldeles för enkelt i början, jag klarade C,B och A på en och samma kväll, S klassen har tagit mig 3 spelkvällar på totalt 6 timmar, de enda jag ska fixa nu är alla loppen som finns för vissa bilar, sedan är spelet slut, får hoppas att när de riktiga spelet kommer att man kan få spela de ett par månader i alla fall innan man klarat allt.
Börjar bli så bra på bilspel numera så nya spel brukar gå fort att klara, Collin DIRT tog mig 1 helg att klara och då hadde jag alla bilar och spelet var klart till 100% och så brukar de se ut för mig, man får ett nytt bilspel och max 1-2 veckor så är spelet klart och då sitter jag inte dygnet runt utan nån timme varje dag. GT5 Prolog har tagit mig ungefär 10 timmar att klara, de enda jag har kvar är att köpa alla bilar inkl. F1 bilen men de får jag se om jag orkar göra, har ingen större lust att nöta 75 gånger på en och samma bana bara för 1 bil, vill nog ha alla 71 bilar före och F1an är frågan om man någonsin orkar köra ihop till, trist att de är så lite vinstpengar i spelet, de skulle vara som i GT4, där fanns ju lopp där du vann 100.000 + en bil som du fick 250.000 för om du sålde den, där kunde man få ihop 2 miljoner på mindre en 30 min, GT4 är de bilspel som jag suttit längst med för att klara, drygt 2 månader innan man klarat 100%, lär väl bli så med GT5 när de nu kommer, hoppas på minst 800 bilar och minst 40 olika banor, annars blir man nog fort less på spelet.

Postad 07 april 2008 - 07:25

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Tycker endå de är synd att de var så få lopp och de var alldeles för enkelt i början, jag klarade C,B och A på en och samma kväll, S klassen har tagit mig 3 spelkvällar på totalt 6 timmar, de enda jag ska fixa nu är alla loppen som finns för vissa bilar, sedan är spelet slut, får hoppas att när de riktiga spelet kommer att man kan få spela de ett par månader i alla fall innan man klarat allt.
Börjar bli så bra på bilspel numera så nya spel brukar gå fort att klara, Collin DIRT tog mig 1 helg att klara och då hadde jag alla bilar och spelet var klart till 100% och så brukar de se ut för mig, man får ett nytt bilspel och max 1-2 veckor så är spelet klart och då sitter jag inte dygnet runt utan nån timme varje dag. GT5 Prolog har tagit mig ungefär 10 timmar att klara, de enda jag har kvar är att köpa alla bilar inkl. F1 bilen men de får jag se om jag orkar göra, har ingen större lust att nöta 75 gånger på en och samma bana bara för 1 bil, vill nog ha alla 71 bilar före och F1an är frågan om man någonsin orkar köra ihop till, trist att de är så lite vinstpengar i spelet, de skulle vara som i GT4, där fanns ju lopp där du vann 100.000 + en bil som du fick 250.000 för om du sålde den, där kunde man få ihop 2 miljoner på mindre en 30 min, GT4 är de bilspel som jag suttit längst med för att klara, drygt 2 månader innan man klarat 100%, lär väl bli så med GT5 när de nu kommer, hoppas på minst 800 bilar och minst 40 olika banor, annars blir man nog fort less på spelet.

Jag har inte det problemet, att jag är för duktig alltså, men jag delar din åsikt om att det är för få banor... Dom kunde väl ha slängt in 10 banor i Prologuen. Om det sen är 40 eller 400 bilar att jazza runt i struntar jag i.

Postad 07 april 2008 - 08:37

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Okej jag erkänner gärna att jag är nybörjare... Men varför får man alltid starta typ sist eller näst sist i online-loppen? Hänger det ihop med vilken bil man har eller hur man kört tidigare eller vad? Att lyckas köra om elva andra bilar är ju bara att glömma så som alla prejas och har sig :)

Det enda jag vet är att den som startar först är den som "hostar" spelet. Jag har också problemet att jag startar typ sist jämt. (kan det ha att göra med pingtider mot hosten?) Fördelen är väl att det brukar bli en fet smäll i första kurvan och då kan man lite diskret susa förbi. :)

Postad 07 april 2008 - 08:39

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Har bara spelat online några få gånger, men jag är rätt säker på att det beror på i vilken ordning man ansluter sig till loppet. Du har antagligen bara haft otur och kommit in sist. Första gången jag provade lät den min PS3:a hosta loppet och då fick jag pole position.

Postad 07 april 2008 - 09:29

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Bara jag som inte är riktigt så impad av grafiken? Klart det är snyggt, men sån extrem hype är väl att ta i? Är väl snarare känslan och spelet i sin helhet som är mest intressant.

Kör på HD-projje, och film-matrial är riktigt bra

Postad 07 april 2008 - 09:36

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0
Jag får i de flesta fall starta etta eller sämst trea. Kan det bero på linan? Jag har 100mbit från BBB.

Postad 07 april 2008 - 09:38

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Tror att det har att göra i vilken ordning man ansluter till spelet samt om man hostar eller inte. Jag har Comhem och jag fick starta i pole bägge gångerna jag testat online fuktionen...

/ Anders

Postad 07 april 2008 - 11:33

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Har bara spelat online några få gånger, men jag är rätt säker på att det beror på i vilken ordning man ansluter sig till loppet. Du har antagligen bara haft otur och kommit in sist. Första gången jag provade lät den min PS3:a hosta loppet och då fick jag pole position.

Alltså först kommer ju skärmen med starting grid upp, då fylls startlistan på vartefter och där kanske jag får position 4 eller liknande. Men sen när själva loppet startar så har jag hoppat bak till position 12. Skumt.

Postad 07 april 2008 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Bara jag som inte är riktigt så impad av grafiken? Klart det är snyggt, men sån extrem hype är väl att ta i? Är väl snarare känslan och spelet i sin helhet som är mest intressant.

Provade det igår och tyckte det var ungefär likvärdigt med PGR3 från incockpit, kanske bättre inifrån. Fast mycket mer detaljfattiga miljöer såklart.

Postad 07 april 2008 - 14:13

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Alltså först kommer ju skärmen med starting grid upp, då fylls startlistan på vartefter och där kanske jag får position 4 eller liknande. Men sen när själva loppet startar så har jag hoppat bak till position 12. Skumt.

Konstigt! Har inte varit så mycket online själv, men körde kanske 15 race i rad häromdagen. Varenda gång hamnade jag först i den skärm där alla spelarna fylls på (så då var det med andra ord jag som hostade vartenda race?). Startade vanligen på position 3-10. Fick aldrig köra från pole-position.

Postad 08 april 2008 - 11:02

joakim2004
  • joakim2004
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
hur kan man trimma aerodynamiken då?? nån som vet,den går inte att välja. kör på s banorna nu

Postad 08 april 2008 - 17:36

Vulgo
  • Vulgo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Du kan reglera downforce på bilarna när du låst upp tuningen.
Alla bilar har dock ej reglerbar downforce.
Någon som klarat ta guld på alla events med proffesionell
fysik? Tror dock ej att detta är möjligt då det verkar som
AI bilarna kör på andra förutsättningar. Ta tex S med ferrari f40
när man skall köra på Suzuka ett varv......
Kom 9 som bäst trots säkert 30 försök. Klarade brons på andra
försöket. Det är en liten miss att man inte kan vinna eller klara
vissa lopp på prof fysik. Eller kan man? I så fall så har ni min fulla
respekt!!!!

Postad 08 april 2008 - 17:41

Unregistered61268c5c
  • Unregistered61268c5c
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hejsan alla glada!
Kan någon rekommendera mig en bra bil att använda på s-10 eventet, gärna lite setup tips åxå.
Har inte kommit bättre än 8:a med en Nissan GTR, det är så himla lätt att dra på sig penalties tycker jag.
MVH mrpink

Postad 08 april 2008 - 18:01

joakim2004
  • joakim2004
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
hur låser man upp då tuning?? vad e det för Nissa Skyline med 697 hk. vad heter modellen??

Redigerat av joakim2004, 08 april 2008 - 18:08.

Postad 08 april 2008 - 18:13

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nytt i GT-TV

3 st minidokumentärer om bla Evo samt Skyline.

Postad 08 april 2008 - 21:33

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Ingen risk att någon har tröttnat och vill sälja det till mig? :)

Postad 08 april 2008 - 21:39

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Konstigt! Har inte varit så mycket online själv, men körde kanske 15 race i rad häromdagen. Varenda gång hamnade jag först i den skärm där alla spelarna fylls på (så då var det med andra ord jag som hostade vartenda race?). Startade vanligen på position 3-10. Fick aldrig köra från pole-position.

Din startposition beror på vilken bil du har. Har du en kass bil får du starta först och om du har en bra bil får du starta sist.

Postad 09 april 2008 - 07:29

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Man startar först om man "hostar" racet. Hurvida resten av positionerna styrs av prestanda har jag svårt att se, då jag kan ha samma typ av bil både framför mig och bakom mig (Lotus Elise /Tuned t.ex.) när jag rullar fram i min Nissan Mine´s.

Har du möjligtvis någon länk?

Min egen teori är att positionerna avgörs av hur bra pingtid man har till den som hostar racet. Ju bättre, ju längre fram i fältet.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 09 april 2008 - 07:31.

Postad 09 april 2008 - 07:33

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Hejsan alla glada!
Kan någon rekommendera mig en bra bil att använda på s-10 eventet, gärna lite setup tips åxå.
Har inte kommit bättre än 8:a med en Nissan GTR, det är så himla lätt att dra på sig penalties tycker jag.
MVH mrpink

Du köper Lotus Elise 111r Tuned, med den vinner du lätt alla lopp som den går att använda i S-Klassen.

hur låser man upp då tuning?? vad e det för Nissa Skyline med 697 hk. vad heter modellen??

Tuning kan du göra då du klarat A,B och C klassen. Modellen är Mines, finns bara 1 bil hos dom, Mines finns längst bort till höger då du bläddrar bland alla bilmärken, jag har inte alla bilar i spelet men just den här skylinen är den bil som har flest HK i spelet tror jag, ja förutom F1 bilen kanske, vet inte vad den har i och för sig.
Men i S-Klassen vinner du inget med den här Nissan utan du måste köpa Lotus Elisen som är bättre.

Postad 09 april 2008 - 11:53

joakim2004
  • joakim2004
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
när får man köpa F1 bilen då?? har sparat ihop 2:000:000 men går ej o köpa bilen

Postad 09 april 2008 - 12:03

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Ingen risk att någon har tröttnat och vill sälja det till mig? :)

det är ju inte dyrt att köpa nytt ens en gång, cd-wow.com tar 230kr för det med frakt, knappast någon som släpper det billigare ens begagnat.

Postad 09 april 2008 - 15:06

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

det är ju inte dyrt att köpa nytt ens en gång, cd-wow.com tar 230kr för det med frakt, knappast någon som släpper det billigare ens begagnat.

230kr? för mig står det 299kr...

Postad 09 april 2008 - 16:55

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

när får man köpa F1 bilen då?? har sparat ihop 2:000:000 men går ej o köpa bilen

Du måste klara spelet först, alltså alla klasser.

Postad 09 april 2008 - 17:00

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Kan man köra F1-bilen online?

Postad 09 april 2008 - 17:38

joakim2004
  • joakim2004
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
vilken bil ska man ha när man kommer upp i 700 p klassen då??
Lotus Elise 111r är inget bra att ha i från 630 p och upp

Redigerat av joakim2004, 09 april 2008 - 17:43.

Postad 09 april 2008 - 17:54

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Det finns en 111r från gt concept som är tuned med vinge. Den är väldigt snabb

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.