Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 25 February 2008 - 14:02

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Skumt rastermönster i hela bilden. Ska de verkligen se ut så?

Kan bekräfta att mina bilder också får sånt rastermönster...

Det beror nog på hur du zoomar.. förstora bilden så du ser hela. Klicka på " Förminskad bild: 31% av original storlek. Klicka här för originalbilden." ovanför bilden. Blir det bättre då?

Det blir bara tydligare om man tittar på originalbilden. Riktigt dålig kvalitét måste jag säga. Ser ut som en inscannad tidningssida eller liknande.

Postad 25 February 2008 - 14:25

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Skumt rastermönster i hela bilden. Ska de verkligen se ut så?

Kan bekräfta att mina bilder också får sånt rastermönster...

Det beror nog på hur du zoomar.. förstora bilden så du ser hela. Klicka på " Förminskad bild: 31% av original storlek. Klicka här för originalbilden." ovanför bilden. Blir det bättre då?

Det blir bara tydligare om man tittar på originalbilden. Riktigt dålig kvalitét måste jag säga. Ser ut som en inscannad tidningssida eller liknande.

Alternativet är väl att välja en telefon med bättre kamera om man inte tycker att den duger, eller kanske ha en riktig kamera med.. jag har inte läst något om att det skulle gå att förbättra kameran med något registry-hack eller liknande, tyvärr..

Postad 25 February 2008 - 14:59

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ett reghack man däremot kan göra för telefonen som lägger in GPS koordinaterna i bilderna man tar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\
I foldern P9, ändra enble från 0 till 1.

Man får då ytterligare ett fotoalternativ (foto, film, sport etc.) som är GPS. Förslagsvis testar man detta ute så man kan få en bra fix. Korten man tar får nu en s.k. geotag, och man kan öppna dem i Google earth för att få reda på var de är tagna.

Kan ju vara bra att ha om man vaknar väldigt bakis och undrar var man var kvällen innan... ;-)

Postad 25 February 2008 - 15:16

Big_Fred
  • Big_Fred
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fick min TC idag och är sjukt nöjd så här långt.

En liten fundering. Är man tvungen att använda Microsoft Outlook för att synka kontakter? Jag kör Vista och använder Windows Kontakter och har inte lyckats synka mina kontakter ännu. Om det är så att man är tvungen att använda Outlook, finns det något sätt att importera mina Windows kontakter till Outlook? Har suttit och kliat mig i huvudet en stund nu. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Postad 25 February 2008 - 15:18

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Någon som vet en Mediaspelare som kan spela FLAC musik på HTCn ?

Postad 25 February 2008 - 15:28

Unregistered89914010
  • Unregistered89914010
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej,
nu har jag letat som en galning efter information på hur man ändrar touch flow bilderna till minneskortet. Någon som vet hur fixar så att man kan se bilderna på minneskortet via touchflow "Foton"???

Postad 25 February 2008 - 15:28

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMAG0019.jpg   801.95K   1 Antal nerladdningarSvårt att gissa vart man är ifrån?

Ska även passa på angående bluetooth högtalarna jag skrev om förut att nu har de fått ett prisförslag på winmobil så kika gärna där,verkar som om de beställer snart
http://winmobile.se/...;p=15103#p15103

Redigerat av Chippah, 25 February 2008 - 15:31.

Postad 25 February 2008 - 15:45

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Tack för bilderna. Du får gärna ta några inomhus bilder också för jämförelsens skull.

Vad det gäller rastermönstret så ser det nästan ut som något slags digital brus. Jag tror dock att detta är ganska lätt att bort vid en efterbehandling av bilden.

Postad 25 February 2008 - 15:50

smalltown
  • smalltown
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
[

Hej,
nu har jag letat som en galning efter information på hur man ändrar touch flow bilderna till minneskortet. Någon som vet hur fixar så att man kan se bilderna på minneskortet via touchflow "Foton"???

Räcker det inte med att ändra till minneskort i kameramenyn, så dyker de upp i Touchflow "foton". Annars skapa en mapp som heter DCIM/100Media på minneskortet och lägg bilder och filmer där i så borde de dyka upp i touchflow. Finns förklaraing ett par inlägg tillbaks.

Redigerat av smalltown, 25 February 2008 - 17:20.

Postad 25 February 2008 - 18:03

Unregistered89914010
  • Unregistered89914010
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nej det fungerar inte så. måste gå att lösa på något sätt. jag menar "foton" måste ju leta efter filerna någonstans som går att ändra.

Postad 25 February 2008 - 18:09

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Snackade i telefon nu i ca 17min! **** vad varm mobilen blev!!! Får ju strålning ända in i ryggmärgen känns d som! hur e d med er andra?

Postad 25 February 2008 - 19:30

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Snackade i telefon nu i ca 17min! **** vad varm mobilen blev!!! Får ju strålning ända in i ryggmärgen känns d som! hur e d med er andra?

Sar värdet på Cruisen är 0,88 W/kg

Touch Dual 1,59 w/kg

N81 8GB 1,15w/kg

N95 8GB 0,58w/kg

w910 0,90w/kg

Redigerat av Chippah, 25 February 2008 - 19:36.

Postad 25 February 2008 - 20:03

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Nä, jag kände inget när du pratade... Men tack för omtanken.

Postad 25 February 2008 - 20:10

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
VIBRATIONS-FEEDBACK VID TEXTINMATNING???

så blev det en Touch Cruise för mig också, men kan tyvärr inte säga att jag är helt övertygad ännu... Tre minus:

1) Jag upplever telefonen som ganska slö. Tar tid att starta även enkla applikationer som kontakter osv...

2) Kameran är faktiskt riktigt dålig. Var visserligen beredd, men den är tyvärr sämre än förväntat.

3) Ganska svårmanövrerad om man vill slippa använda pennan. Till exempel svårt att träffa rätt på "krysset" i högra hörnet för att stänga program.

Någon annan som har samma erfarenhet/lösningar?

Min största tveksamhet till köpet av telefonen var textinmatningen och avsaknaden av en traditionell knappsats. Säljaren förklarade att telefonen vibrerar när du trycker på en siffra/bokstav på "tangentbordet", på samma sätt som LG's telefoner, vilket fick mig att chansa på ett köp. Dessvärre får jag ingen feedback på knapptryck i form av vibrationer, och jag hittar inte heller var man skulle kunna ställa in det! Någon som vet???

Postad 25 February 2008 - 20:20

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Tänka sig att folk gång på gång skriver en massa frågor och funderingar UTAN att läsa lite längre bak i forumet,för det finns massvis utav tips/trix utav oss användare som haft telefonen ett bra tag,skullle tippa att det skulle säkert vara bra många mindre sidor om folk kunde läsa lite mera!

Alla vi har seta i samma situation om att saker ej fungerar,eller kameran är kass,svårt att skriva,seg osv..men det finns trix för allt! Att det är svårt å skriva/navigera är en "tränings sak" använder knappt pennan idag och om den är seg? nope...ser till att de mesta av programmen blir stängda med mera.
hur som helst,är iaf super nöjd med min Cruise och jämnför ej denna med en DATOR!

Redigerat av Chippah, 25 February 2008 - 20:24.

Postad 25 February 2008 - 20:25

smalltown
  • smalltown
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nej det fungerar inte så. måste gå att lösa på något sätt. jag menar "foton" måste ju leta efter filerna någonstans som går att ändra.

Hmmm skumt det funkar för mig, kan ta kort från datorn och lägga i DCIM\100media och få fram dem i Touchflow Foton.

Redigerat av smalltown, 25 February 2008 - 20:32.

Postad 25 February 2008 - 21:30

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

story
Länka gärna till ditt inlägg på XDA...
Kollade som snabbast under Polaris tråden men hittade inte ditt inlägg...
tänkte att det kan va intressant att hålla koll på den tråden :-)

http://forum.xda-dev...p;postcount=335
Inget svar ännu ang om alla funktioner i "Advanced Config" fungerar på TC:n eller ej...

Postad 25 February 2008 - 21:37

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Fick min TC idag och är sjukt nöjd så här långt.

En liten fundering. Är man tvungen att använda Microsoft Outlook för att synka kontakter? Jag kör Vista och använder Windows Kontakter och har inte lyckats synka mina kontakter ännu. Om det är så att man är tvungen att använda Outlook, finns det något sätt att importera mina Windows kontakter till Outlook? Har suttit och kliat mig i huvudet en stund nu. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Synkade mina kontakter från gamla Qtek9000 till outlook (windows vista) och när cruisen var färdigladdad synkade jag den mot datorn. Kontakterna dök upp utan problem i cruisen. Dt vorde rimligen gå att importera mina Windows kontakter till Outlook. Prova att googla!

Postad 25 February 2008 - 22:44

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Vad det gäller rastermönstret så ser det nästan ut som något slags digital brus. Jag tror dock att detta är ganska lätt att bort vid en efterbehandling av bilden.

Jag har suttit och testat att manuellt ta bort artefakterna ur några bilder men enda sättet som funkar någorlunda är att "softa" hela bilden och då tappar man lite i skärpa. Helhetsintrycket blir iofs bättre än de helsunkiga originalbilderna. Jag tycker det ser ut som bilderna är hårt jpeg-komprimerade. Kan man inte justera komprimeringsgraden i kameramjukvaran? Alla bilder jag sett hittills är så dåliga att en digitalkamera för en femhundring slår den med hästlängder.

Postad 26 February 2008 - 01:02

Unregistered5c0d2294
  • Unregistered5c0d2294
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
BioBerra,

Pocketplayer för win mobile 6 från Conduits

http://conduits.com/products/player/

Postad 26 February 2008 - 07:42

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Tack för synpunkterna, men jag har faktiskt läst hela forumet.

Min fråga kvarstår dock. Någon som vet om det går att få vibrations-respons när man tryckt på knappsatsen - motsvarande det som finns på LGs telefoner??? Eftersom säljaren hävdade att det fanns på telefonen förväntar jag mig att det ska gå att fixa utan massa externa program...

Postad 26 February 2008 - 08:25

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nu måste jag fråga igen ang synkningen med outlook. Har två stycken mappar: Kontakter & Kompisar. Någon som vet hur jag ställer in vilken mapp som jag vill synka emot? Testade igår och satte igång synkningen och tänkte att jag får väl upp ett alternativ vilken mapp som den vill synka emot men icke...Slutade med 500 jobb kontakter i telefonboken och ett jäkla rensande sen. Nu vågar jag inte testa igen utan kollar ifall det är någon här som vet hur man går tillväga?

Mvh
Micke

Svarar mig själv, den verkar bara peka mot "kontakter" utan att man kan korrigera detta. Dock var det bara skapa en ny mapp på datorn och döpa den till arbetskontakter och flytta över alla kontakter dit. Dock kanske det går att göra på annat sätt.

Redigerat av Twim, 26 February 2008 - 09:34.

Postad 26 February 2008 - 08:58

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
ingen som har lite bilder på themes eller nån sida där man kan ta hem lite themes? har lite svårt att hitta faktiskt

Postad 26 February 2008 - 09:03

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

ingen som har lite bilder på themes eller nån sida där man kan ta hem lite themes? har lite svårt att hitta faktiskt

http://www.pocketpcthemes.com/

Postad 26 February 2008 - 09:14

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Samma här! Blir alldeles varm om örat!! Var typ det första jag reagerade på när jag gjorde mitt första samtal med telefonen :)

Postad 26 February 2008 - 09:17

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Lite off-topic kanske men nu kommer HTC 3470 som också har GPS och är betydligt billigare. Den saknar wlan och 3G men det kanske inte alla måste ha. Desigen är dessutom hästlängder bättre än Cruise.

https://www.prisjakt...kt.php?p=280133

Postad 26 February 2008 - 09:39

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Lite off-topic kanske men nu kommer HTC 3470 som också har GPS och är betydligt billigare. Den saknar wlan och 3G men det kanske inte alla måste ha. Desigen är dessutom hästlängder bättre än Cruise.

Ja, det var väl lite OT...
Dess processor är ju dessutom bara 200MHz. Den saknar som du säger 3G och WLAN. Personligen tycker jag inte den är snyggare än TCn. Skulle inte byta för allt smör i småland.

Postad 26 February 2008 - 10:12

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Dess processor är ju dessutom bara 200MHz. Den saknar som du säger 3G och WLAN. Personligen tycker jag inte den är snyggare än TCn. Skulle inte byta för allt smör i småland.

Den är faktiskt på 201,5MHz... :)

Nu är det ju faktiskt en helt annan typ av CPU så om ca 200MHz är bra eller dåligt är svårt att svara på. Man kan inte jämföra den rakt av mot 400MHz:aren i Cruise. Det kanske är som att jämföra en P4 på 3GHz med en C2Duo på 2GHZ...

Utseende är naturligtvis högst personligt vad man gillar men Cruise är enligt min mening rent ful men man vänjer sig kanske.

Postad bildPostad bild

Postad 26 February 2008 - 10:21

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Den är faktiskt på 201,5MHz... :)

Nu är det ju faktiskt en helt annan typ av CPU så om ca 200MHz är bra eller dåligt är svårt att svara på. Man kan inte jämföra den rakt av mot 400MHz:aren i Cruise. Det kanske är som att jämföra en P4 på 3GHz med en C2Duo på 2GHZ...

Utseende är naturligtvis högst personligt vad man gillar men Cruise är enligt min mening rent ful men man vänjer sig kanske.

Postad bildPostad bild

Ok...

Men den verkar ha en kant runt skärmen, precis som min gamla Qtek9100 hade, och det är en av sakerna jag gillar riktigt skarpt med TC'n. 9100'an fick ibland in damm och skit mellan skärmen och kanten.

Och att inte ha 3G tycker jag verkar vara ett stort steg tillbaka. Jag surfar en hel del på min. Både med Wifi och 3G.

Den är inget för mig. Mycket nöjd med TC'n. Om man bara kunde lyssna på FM-radion via blåtand, så skulle den få 10 av 10.

Postad 26 February 2008 - 10:26

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Den är faktiskt på 201,5MHz... ;)

Postad bildPostad bild

'

hur pass bra funkar touch på den då? och i min mening är cruise faktiskt snyggare :) sen betalar jobbet för den så priset för mig spelar ingen roll som tur är

Postad 26 February 2008 - 10:38

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

hur pass bra funkar touch på den då? och i min mening är cruise faktiskt snyggare :) sen betalar jobbet för den så priset för mig spelar ingen roll som tur är

Jag vet inte. Den verkar inte gå att köpa här ännu. Jag gissar att det är samma lösning som på Cruisen. Det beskrivs så på HTC:s sida. Bortser man från priset tar jag också hellre Cruisen trots designen. 3G är inte så intressant för mig men wlan är riktigt bra att ha. Har man lägre budget men vill ha GPS så verkar 3470 vara ett bra alternativ.

Postad 26 February 2008 - 13:36

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Hur får jag fram en samtalslista - vill kunna se vilket nummer som ringde mig i morse..?

Edit: Ha, det var ju busenkelt... klickar bara på luren på idagsidan.. doh..

Redigerat av dgordon, 26 February 2008 - 13:49.

Postad 26 February 2008 - 13:51

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hur får jag fram en samtalslista - vill kunna se vilket nummer som ringde mig i morse..?

Från telefonläget, klicka/tryck/tumma på ikonen ovanför 3. Ser ut som en telefon med en rund pil omkring sig.

Edit: Ser att du hittade en annan lösning på problemet. Min lösning tar dock fram en lista med alla samtal. Mottagna, ringda och missade. Din lösning får bara upp missade.

Redigerat av johncj, 26 February 2008 - 13:53.

Postad 26 February 2008 - 14:15

Unregistered943376ae
  • Unregistered943376ae
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Har precis beställt en TC och började nu fundera på om jag borde köpa något antivirusprogram till nallen. Bör man ha det i en WM telefon, och i sådan fall vilket är bäst och kräver minst processor av telefonen?

Dom enda jag hittat är Kaspersky och F-Secure när jag kollade runt lite...

//Johan

Ingen som har någon idé?

Postad 26 February 2008 - 15:45

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
OK, nästa fråga.. hur flyttar jag program-ikonerna, tex spel som inte lägger sig under spel automatiskt vill jag flytta dit, men det funkar inte att dra-och-släppa dem..?

Postad 26 February 2008 - 16:07

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

OK, nästa fråga.. hur flyttar jag program-ikonerna, tex spel som inte lägger sig under spel automatiskt vill jag flytta dit, men det funkar inte att dra-och-släppa dem..?

Under detta punkt måste jag säga att vi e tillbaka till -80 talet! Tyvärr är det inte bara att dra o släpp här inte!

Du få gå in ex mobilens eller minneskortet rotkatalog. sen till "windows" --->"Startmeny"--->"program" eller "inställningar"

här kan du hålla in pennan på den icon du vill flytta eller kopiera osv o klistra in dit du vill ha den.

Postad 26 February 2008 - 16:09

Unregistered89914010
  • Unregistered89914010
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
http://gizmodo.com/3...y-video-drivers

Postad 26 February 2008 - 16:21

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Under detta punkt måste jag säga att vi e tillbaka till -80 talet! Tyvärr är det inte bara att dra o släpp här inte!

Du få gå in ex mobilens eller minneskortet rotkatalog. sen till "windows" --->"Startmeny"--->"program" eller "inställningar"

här kan du hålla in pennan på den icon du vill flytta eller kopiera osv o klistra in dit du vill ha den.

Hm... jag hänger inte med.. ska jag använda filutforskaren (jag testeade men i roten såg jag inga ikoner) ?

Inget nytt..
"However this fix is not a new video driver to utilize hardware acceleration; it is a software optimization. Video drivers are a much more complicated issue that involves companies and engineers beyond HTC alone. We do not want to lead anyone to believe they should expect these."

Postad 26 February 2008 - 16:49

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hm... jag hänger inte med.. ska jag använda filutforskaren (jag testeade men i roten såg jag inga ikoner) ?

Inget nytt..
"However this fix is not a new video driver to utilize hardware acceleration; it is a software optimization. Video drivers are a much more complicated issue that involves companies and engineers beyond HTC alone. We do not want to lead anyone to believe they should expect these."

alltså du börjar från roten av antingen på telefonens minne eler minneskortets. därifrån sak du hitta dig fram geonm dom katalogerna jag nämnde. Ja du ska använda filutforskaren

Postad 26 February 2008 - 22:43

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa om en ny webbläsare

http://www.mobil.se/...orer784.dbp.asp

Postad 27 February 2008 - 03:39

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

En till fråga. Någon som vet om Jays HTC ExtUSB™ fungerar på Touch Cruise?

Jag fick hem mina m-Jays idag. Funkade kanon från första stund.
Ljudet är oändligt mycket bättre än vad HTCs medföljande lurar kan leverera.

Snabb recension.
+ Ljudet, nästan så att jag skulle kunna skippa ipoden och enbart köra med HTCn (men bara nästa) :)
+ 3,5mm kontakt vilket gör att jag kan använda mina favorithörlurar
+ mikrofonen, provade den och ljudet upplevdes som bra av min samtalspartner
+ radion funkade, jag var lite orolig att m-jayen inte skulle kunna användas ihop med radion men mottagningen var kanon (kabeln upp till mikrofonen fungerar som antenn)

- svarsknappen var lite racklig men bara lite....

2 frågor, får man "bara" själva adaptern och inga hörlurar i m-Jay paketet för 245:- ? Och finns inte adaptern i vit?
Köpte du hörlurar också? typ j-JAYS - White?

Postad 27 February 2008 - 03:52

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Fixa ett data abbonemang så slipper du oroa dig..
De flesta operatörer har ju börjat få ut ganska bra abb

Hmm, vet inte om jag håler med!!
Nämn ett bra datapaket abbonemang förutom Tele2 + 1GB 39:-/mån ??

Postad 27 February 2008 - 08:51

Unregistered8f6eb6ec
  • Unregistered8f6eb6ec
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Fixa ett data abbonemang så slipper du oroa dig..
De flesta operatörer har ju börjat få ut ganska bra abb

Hmm, vet inte om jag håler med!!
Nämn ett bra datapaket abbonemang förutom Tele2 + 1GB 39:-/mån ??

Jag vet inte om detta redan är känt, men det finns ett kryphål, iallafall hos Tele2. Man kan skaffa "Mobilt Bredband" för 99:-/månad fri surfning dygnet runt (särskild när det är kampanj och de bjuder på "pucken"). Om man tittar djupt i prislistan finns det pris på samtalstrafik där också.

Postad 27 February 2008 - 09:20

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Tack nacud, nu fattade jag!

PS Jag har installerat Total Commander (www.ghisler.com) på TC:N med, mycket bättre än utforskaren!
Registry-editor, FTP, mm inbyggt.

Postad 27 February 2008 - 09:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tre

Med 3Bredband 0,384 Mbit/s surfar du snabbt och säkert för endast 99 kr/mån I månadsavgiften ingår 1 GB dataöverföring, under dygnets alla timmar. Om du konsumerar mer än 1 GB/mån betalar du 1,49 kr/MB upp till det unika pristaket på 399 kr/mån. Du kan aldrig överstiga 399 kr/mån oavsett hur mycket du surfar.

Sen har du 7,2mbits för 199kronor

Postad 27 February 2008 - 09:59

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag vet inte om detta redan är känt, men det finns ett kryphål, iallafall hos Tele2. Man kan skaffa "Mobilt Bredband" för 99:-/månad fri surfning dygnet runt (särskild när det är kampanj och de bjuder på "pucken"). Om man tittar djupt i prislistan finns det pris på samtalstrafik där också.

Jag är inte säker på att jag är med... vad är kryphålet nu igen? Betyder det att man betalar 99kr/mån + 15kr/MB?

Postad 27 February 2008 - 10:34

Unregistered8f6eb6ec
  • Unregistered8f6eb6ec
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag är inte säker på att jag är med... vad är kryphålet nu igen? Betyder det att man betalar 99kr/mån + 15kr/MB?

"kryphålet" är att det enbart annonseras som "Mobil Bredband", dvs surfning från en dator med en "puck" (antenn). Men det går ju naturligtvis lika bra att använda SIM-kortet i mobilen och surfa med den.
Det kostar 99:-(månad fri surfning (upp till 5 Gb)). Därefter sänker de hastigheten på anslutningen, om jag fattar den finstilta texten rätt. För 69:- gäller samma sak, men enbart kvällar och helger.

Postad 27 February 2008 - 10:57

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

"kryphålet" är att det enbart annonseras som "Mobil Bredband", dvs surfning från en dator med en "puck" (antenn). Men det går ju naturligtvis lika bra att använda SIM-kortet i mobilen och surfa med den.
Det kostar 99:-(månad fri surfning (upp till 5 Gb)). Därefter sänker de hastigheten på anslutningen, om jag fattar den finstilta texten rätt. För 69:- gäller samma sak, men enbart kvällar och helger.

Men måste man ha ett vanligt mobilabbonemang i grunden och de 99:-/mån blir ett påslag på ens existerande abbonemang? Hur får du annars ditt telefonnummer? eller har man det med simkortet i pucken oxå??

Postad 27 February 2008 - 11:52

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Men måste man ha ett vanligt mobilabbonemang i grunden och de 99:-/mån blir ett påslag på ens existerande abbonemang? Hur får du annars ditt telefonnummer? eller har man det med simkortet i pucken oxå??

Antar att du måste vara mobiltelekund hos Tele2. Jag har via företaget så jag beställde bara på tilläggstjänsten.

Redigerat av cna, 27 February 2008 - 11:52.

Postad 27 February 2008 - 12:17

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Antar att du måste vara mobiltelekund hos Tele2. Jag har via företaget så jag beställde bara på tilläggstjänsten.

Verkar som det billigaste alternativet just nu om man inte ringer extremt mycket blir:

Tele2/Comviq Snackis 99 + Tele2 Datapaket 1 GB 39:-/mån

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.