Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Onkyo SR506,576,606 *

864 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR506 (Surroundförstärkare) 4 7,4 (4) Inga priser
Onkyo TX-SR576 (Surroundförstärkare) 4 7 (1) Inga priser
Onkyo TX-SR606 (Surroundförstärkare) 4 8,92 (109) Inga priser
33 relaterade trådar
Hjälp med HDMI extender från dator till receiver (1 inlägg) 9 år sedan
Problem med Onkyo TX-SR606 (65 inlägg) 10 år sedan
VSX-1016v eller onkyo sr606 (0 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **6 * (1307 inlägg) 12 år sedan
Problem fullHD - Onkyo SR606 (5 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 Hdmi (18 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463 + Sony BDP-S350 eller Onkyo TX-SR606 (5 inlägg) 16 år sedan
Marantz SR-5003 VS Onkyo tx-sr 606 (33 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR5003 eller Yamaha RX-V663 (45 inlägg) 16 år sedan
Val mellan två Onkyo-förstärkare (14 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Receiver till Ps3 (76 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
5.1 förstärkare som klarar ljud via HDMI? (2 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606 (23 inlägg) 16 år sedan
KEF KHT-3005SE som första hemmabiosystem? (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 vs. Denon 1909 (2 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 + XBOX (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 vs 706 (10 inlägg) 16 år sedan
Tips på 5.1 ljud till Onkyo TX-SR576 för ca 7000:- (1 inlägg) 16 år sedan
Beställa Onkyo från tyskland (174 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp: Onkyo TX-SR606 från Hifinesse.de AVBRUTET (38 inlägg) 16 år sedan
Är Onkyo TX-SR606 den rätta förstärkaren för mig? (0 inlägg) 16 år sedan
Råd om inköp av förstärkare (0 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606 eller 705 (4 inlägg) 16 år sedan
Placering av 7.1 högtalaruppsättnig. funkar detta ? (11 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan
Bestlutsångest. Hjälp mig :s (5 inlägg) 16 år sedan
Surround Förstärkare! runt 6000:- (20 inlägg) 17 år sedan

Postad 16 februari 2009 - 13:25

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Köpte en 606a igår som ligger på golvet och väntar(hoppas jag inte blir missnöjd/besviken)
Synd att jag måste vänta till "löning" på Onsdag för att beställa högtalare. :)

Postad 16 februari 2009 - 13:48

Unregistered0663f9bd
  • Unregistered0663f9bd
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Ok, låter bra det.
Hur vet man vilken högtalare som passar vilken reciever? Ex så säger alla att canton passar utmärkt till onkyo.

Postad 16 februari 2009 - 13:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Enklast är att du åker ut o lyssnar,jag kanske gillar en helt annan högtalare ihop med Onkyo än du gör.

Postad 16 februari 2009 - 18:08

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
För min del blir det Dynavoice
men på baksidan av 606an är det banankontakter som gäller eller?(från högtalarna):)
Är ju nybörjare :)

Postad 16 februari 2009 - 18:55

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

För min del blir det Dynavoice
men på baksidan av 606an är det banankontakter som gäller eller?(från högtalarna):blink:
Är ju nybörjare ;)

Du kan köra banankontakter eller stoppa kablarna direkt i skruvterminalerna. Det spelar ingen större roll.

Väljer du banankontakter måste du ta bort plastplupparna som sitter i skruvarna.

Edit: Syftningsfel.

Redigerat av dalle, 16 februari 2009 - 18:56.

Postad 16 februari 2009 - 18:58

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Du kan köra banankontakter eller stoppa kablarna direkt i skruvterminalerna. Det spelar ingen större roll.

Väljer du banankontakter måste du ta bort plastplupparna som sitter i skruvarna.

Edit: Syftningsfel.

Tackar :blink:

Postad 21 februari 2009 - 10:42

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Hej på eralla,

Har ni haft min Onkyo TX-SR606 i ett par dagar och tänkte dela med mig lite om hur jag (till slut) lyckades få en (för mig iaf) fungerande och tillfredsställande uppkoppling:

TV:
Sony KDL-40D3000

Högtalare:
5.1

Inkoppling i receivern:
DVD: HDMI - HDMI 1 på receivern
Telia Digitalbox:HDMI - HDMI 3 på receivern, COAX - COAX 2 p åreceivern

TV:HDMI Out - HDMI In på TV'n

Inställningar i receivern:

Har under "1. Input assign" -> "1. HDMI input" låtit allt vara default, dvs mappningen DVD-HDMI 1 osv

Har under "1. Input assign" -> "3. Digital Audio Input" ställt in så att DVD tar ljud från HDMI 1 och CBL/SAT ljud från COAX 2 (av nån anledning får jag inte ljud via HDMI från Teliaboxen :) )

Har under "7. Hardware Setup" -> "5. HDMI" ställt in följande:

- Through
- Full
- Off
- Enable
- Enable
- Enable
- Enable
- Disable

Har på TV'n valt att deaktivera HDMI-styrning (Bravia Theatre Sync på Sony-språk).

Vad leder då detta till? Jo, den mode som receivern var i när den slogs av (DVD eller CBL/SAT) ligger sparad i receivern så att när jag sätter den i Stand-By så går fortfarande signalen igenom till TV'n. Om jag inte avaktiverar "TV Control" under meny 7.5 och HDMI-styrning i TV'n så slås receivern på varje gång jag väljer den ingången på TV'n. Med dessa avstängda så kommer bilden upp på TV'n utan att receivern går igång. Då jag även har Tele2Vision rakt in i TV'n via TV'ns inbyggda box så behöver jag bara sätt receivern i DVD-läge innan jag stänger av den, för att övriga i familjen skall kunna handha det som vanligt, dvs slå på dvd'n och välja ingång på TV'n. Riktigt nice! :)

Måste för övrigt meddela att jag aldrig upplevt så bra ljud i mina högtalare som jag har nu, närvaron är ruskig. Dessutom har nog aldrig min frontar producerat så mycket bas som nu. Likaså har nog aldrig min surround-högtalare låtit lika mycket som nu för tiden. Är helnöjd! Dock så är det inte i alla lägen helt glasklart hur man skall konfigurera receivern, men med hjälp av manual och detta forum så funkar det mesta efter en stund!

(Ber om ursäkt för min oförmåga att formatera texten på ett snyggt sätt)

Postad 23 februari 2009 - 17:16

Media Markt Malmö
  • Media Markt Malmö
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Snart kommer TX-SR607:an
Officielt datum för den är 1:e april

Mvh
Andreas

Redigerat av Media Markt Malmö, 23 februari 2009 - 17:20.

Postad 23 februari 2009 - 19:00

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Hoppsan kommer det komma någon ny 8-900 serie ?

Postad 23 februari 2009 - 22:06

Media Markt Malmö
  • Media Markt Malmö
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Hoppsan kommer det komma någon ny 8-900 serie ?

Inget jag har direkt uppgifter om just nu.
Men tar reda på det imorgon när jag kommer i kontakt med Onkyo:)

Mvh
Andreas

Postad 23 februari 2009 - 23:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Tänkte först om du skämtade med mig,när du skrev 1:a april.

Postad 23 februari 2009 - 23:54

goliat_43
  • goliat_43
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter o klurar på hur jag ska få till ljudet från min PS3:a. Har sett att det finns ungefär 300 inlägg om detta så antar att alla blir lite trötta på samma fråga igen ;) Problemet är att jag trots alla dessa lösningar som redan finns inte får det att fungera.

Har PS3:an inställd på linjär PCM, som alla säger att det ska vara, har även manuellt gått in i menyn på PS3:an och ställt in alla kompatibla PCM frekvenser. Trots detta sitter jag fast på 48kHz och 640(tror jag det var) kbps. Frekvensen bekräftas både av stärkaren och PS3:an, och den ändras inte dynamiskt under uppspelning som jag förstått att den borde göra under uppspelning av HD-ljud.

Jag kör såklart HDMI kablar och tycker att jag har gjort allt rätt. Dom två filmer jag har tillgängliga och provat med är "The Pretender" och "Gone in 60 seconds". Åtminstonde Gone in 60 seconds säger att den inehåller ett PCM spår, the pretender är jag lite osäker på...

Vad är fel? Varför fungerar det inte??

Postad 24 februari 2009 - 00:17

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Får du upp multichannel i din display på recivern när du valt ljudspår på skivan ?

Postad 24 februari 2009 - 01:35

Media Markt Malmö
  • Media Markt Malmö
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Tänkte först om du skämtade med mig,när du skrev 1:a april.

Nej:) Det gjorde jag inte..
Preliminärt datum är 1:e april. Nu förstår jag varför du tror jag skämtade ;):)

Mvh
Andreas

Postad 24 februari 2009 - 09:54

goliat_43
  • goliat_43
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Får du upp multichannel i din display på recivern när du valt ljudspår på skivan ?

Ja, det får jag, men bara på 48kHz.

Postad 24 februari 2009 - 12:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Nej:) Det gjorde jag inte..
Preliminärt datum är 1:e april. Nu förstår jag varför du tror jag skämtade ;):)

Mvh
Andreas

Trevligt det ser jag fram emot. :blink:

Postad 24 februari 2009 - 12:24

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Hej!

Sitter o klurar på hur jag ska få till ljudet från min PS3:a. Har sett att det finns ungefär 300 inlägg om detta så antar att alla blir lite trötta på samma fråga igen ;) Problemet är att jag trots alla dessa lösningar som redan finns inte får det att fungera.

Har PS3:an inställd på linjär PCM, som alla säger att det ska vara, har även manuellt gått in i menyn på PS3:an och ställt in alla kompatibla PCM frekvenser. Trots detta sitter jag fast på 48kHz och 640(tror jag det var) kbps. Frekvensen bekräftas både av stärkaren och PS3:an, och den ändras inte dynamiskt under uppspelning som jag förstått att den borde göra under uppspelning av HD-ljud.

Jag kör såklart HDMI kablar och tycker att jag har gjort allt rätt. Dom två filmer jag har tillgängliga och provat med är "The Pretender" och "Gone in 60 seconds". Åtminstonde Gone in 60 seconds säger att den inehåller ett PCM spår, the pretender är jag lite osäker på...

Vad är fel? Varför fungerar det inte??

Om du inte gjort det uppdatera PS3
- Ställ in alla ljudoptions i PS3

" Multichannel" på förstärkaren, därefter tryck info knappen (Display ) på PS3.ans fjärr för att få fram en info remsa upptill och se vad som skickas både bildmässigt och ljudmässigt ... du kan du ju låta den info remsan vara kvar på displayen på bildvisaren och sedan trycka på " Audio" knappen på fjärren då växlar ju du med de ljudspår som finns på BD,n samma sak med subtitles ....

Kanske är det så att de upplagor på BD filmer du har inte har de
ljudspår som du tror ...

Postad 24 februari 2009 - 13:09

Unregistered72aefc0b
  • Unregistered72aefc0b
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ja, det får jag, men bara på 48kHz.

24 bitar samplad med 48 kHz är det som finns på de blu-ray som jag äger iaf. Dessa värden kan vara olika på olika skivor men ska INTE ändras under uppspelning av samma skiva. Då kommer det inte att bli bra.

En vanlig CD skiva har 16 bit, 44.1 kHz så det är bättre jämfört med den. Det man brukar benämna "professional audio" är just 24 bitar, 48kHz samplingsfrekvens så det är som det ska ;)

Däremot så bör du ha en bitrate som normalt ligger mellan 2-4 Mbit/s. Den "ska" variera precis som bitraten för bilden eftersom kodningen inte är fixed.

Om du har statiskt 640kbps i bitrate så är det vanliga dolby digital som du har valt. Gå in i menyn på BD skivan och välj Dolby Digital HD eller DTS HD master audio. Du ser vilket format som är valt om du trycker på "select" på ps3:ans kontroll under uppspelning.

Postad 25 februari 2009 - 18:32

Suit
  • Suit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har en liten fråga. Skall köpa en Onkyo TX-SR606 och har märkt att vissa återförsäljare benämner den TX-SR606E och andra TX-SR606ES. Är det någon skillnad?

Postad 25 februari 2009 - 21:48

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Har en liten fråga. Skall köpa en Onkyo TX-SR606 och har märkt att vissa återförsäljare benämner den TX-SR606E och andra TX-SR606ES. Är det någon skillnad?

Jag tror det är så enkelt att TX-SR606 är svart och TX-SR606ES är silverfärgad, alltså ingen större skillnad ;)

Postad 25 februari 2009 - 22:26

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Jag tror det är så enkelt att TX-SR606 är svart och TX-SR606ES är silverfärgad, alltså ingen större skillnad ;)

Skillnaden är jättestor, som svart och vit ;)

Postad 25 februari 2009 - 22:32

Suit
  • Suit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ok inte värre än så alltså ;) Får ha på mig dumstruten resten av veckan

Postad 25 februari 2009 - 23:47

atlas1
  • atlas1
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
ja då har även jag köpt 606 i dag.skall testa den noga har 30dagars öppet köp så vi får se.tittar även på yhamha 663 som inte heller är fy skam

Postad 26 februari 2009 - 14:55

rocketb0y
  • rocketb0y
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

Har tittat runt lite på olika förstärkare, men är inte så duktig på teknik.

Klarar 606 driva xtz högtalare utan problem?. , typ XTZ 99.26 + 99 W10.17P sen mirage v2 bakhögtalare + xtz center.

Tackar för era svar :lol:

Postad 28 februari 2009 - 05:02

Blacksight
  • Blacksight
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
någon som vet om PS3an någonsin kommer att komma med ett "Throughput" alternativ på ljudet, vore tråkigt om konsolen skulle belastas med onödig avkodning när den kan skicka signalen till förstärkaren var primära uppgift är att koda av ljudsignaler. Jag får PCM lampan i förstärkaren att lysa men ingen DTS eller DD. däremot kan man ställa om till bitstream istället för LPCM i settings på PS3:an men då har jag uppfattat det som att den inte kan skicka HD ljud, är jag fel ute på den punkten?

Sen kan jag rekommendera Onkyo 606 och Canton 490 varmt till filmtittande (nyligen införskaffad) men jag är inte helt nöjd med musiklysnandet (men inte långt ifrån). Då jag upplever ljudet som lite basfattigt. Jag kör 490 i stereo (2.0) och har som sagt varken subbas eller center. är mitt problem att jag saknar en subbas eller kan man konfigurera fronterna så att man får lite mera tryck i det lägre registret vid musiklysning?

någon som har spelat XTZ:s W12 o kan rekommendera den tillsammans med Cantons 490, eller ska jag kolla inom cantons egna sortiment som tex AS 105 eller dyl?.

Hoppas jag inte är för besvärlig, är ganska ny på hifi området. Är mest en Bild/Dator-kille. :)

Postad 01 mars 2009 - 13:05

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

någon som vet om PS3an någonsin kommer att komma med ett "Throughput" alternativ på ljudet, vore tråkigt om konsolen skulle belastas med onödig avkodning när den kan skicka signalen till förstärkaren var primära uppgift är att koda av ljudsignaler. Jag får PCM lampan i förstärkaren att lysa men ingen DTS eller DD. däremot kan man ställa om till bitstream istället för LPCM i settings på PS3:an men då har jag uppfattat det som att den inte kan skicka HD ljud, är jag fel ute på den punkten?

Sen kan jag rekommendera Onkyo 606 och Canton 490 varmt till filmtittande (nyligen införskaffad) men jag är inte helt nöjd med musiklysnandet (men inte långt ifrån). Då jag upplever ljudet som lite basfattigt. Jag kör 490 i stereo (2.0) och har som sagt varken subbas eller center. är mitt problem att jag saknar en subbas eller kan man konfigurera fronterna så att man får lite mera tryck i det lägre registret vid musiklysning?

någon som har spelat XTZ:s W12 o kan rekommendera den tillsammans med Cantons 490, eller ska jag kolla inom cantons egna sortiment som tex AS 105 eller dyl?.

Hoppas jag inte är för besvärlig, är ganska ny på hifi området. Är mest en Bild/Dator-kille. :blink:

Du har nog rätt ang. PS3an och ljudet, min står på bitsream för stunden för att få till DD när jag spelar, har inte så många BD filmer så den får stå kvar där så länge.

tips 1

tips 2

Jag har en fråga:
I 2-2 (tror jag) där man väljer band osv. till högtalarna, varför går det inte ta bort dom mittersta surround högtalarna och ha kvar L/R back?(tar man bort dom så blir ju dom 2 bakom gråa) Har ju bara ett 5.0 system och har inte 6&7an surround bara front, center & back. För det går ju inte använda auduseey med bara fron, center och back, då blir det ju error för den hittar inte dom mittersta högtalarna.. :P
Tror ni förstår vad jag menar...hoppas iaf.

EDIT: är en 606a

Redigerat av FreelancerII, 01 mars 2009 - 16:46.

Postad 01 mars 2009 - 17:23

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Jo du kan köra auduseey , du måste ha kopplat fel,dina surround ska kopplas till just surround på recivern INTE bakre surround,då blir det knas i mätnigen.

Postad 01 mars 2009 - 22:03

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Om jag kör ut bilden direkt från htpc-->projektor via hdmi och ljudet via hdmi från htpc-->Onkyo 606, finns det då någon möjlighet att ändå få upp förstärkarens on screen display på projektorn genom att tex koppla in förstärkare-->projektor via komposit, komponent eller nåt liknande?
Då menar jag alltså att on screen displayen kommer upp när jag tittar på projektorn via hdmi utan att på projektorn behöva slå över till den ingången förstärkaren är inkopplad...
Hoppas ni förstod vad jag menar... :blush:

Mvh Henke

Redigerat av henke s, 01 mars 2009 - 22:03.

Postad 01 mars 2009 - 22:15

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Vad händer om du trycker på setup knappen,då ska menyn automatiskt komma upp.

Postad 02 mars 2009 - 01:01

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Vad händer om du trycker på setup knappen,då ska menyn automatiskt komma upp.

Jag kan tyvärr inte kolla eftersom jag inte har 606:an hemma ännu...
Men jag tolkar det på dig som att menyn alltså kommer upp "automagiskt" via "setup" bara förstärkaren är kopplad till bildvisaren på något sätt - oavsett vilken ingång som är "aktiv" i bildvisaren. Det känns på nåt sätt logiskt. (Jag vill dra mig till minnes att en del billiga recievers istället haft det motsatta problemet - OSD:n funkar inte via hdmi:n utan man måste även koppla in förslagsvis komposit...)
Det vore ju härligt i sådana fall. Då räcker det ju att koppla in en kompositkabel till projektorn! :blush:

Mvh Henke

Postad 02 mars 2009 - 15:28

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jo du kan köra auduseey , du måste ha kopplat fel,dina surround ska kopplas till just surround på recivern INTE bakre surround,då blir det knas i mätnigen.

Det är ju det som är felet ska inte ha dom som mittre surround utan bakre L/R (vill ju höra i spel etc. om någon är bakom mig)
Men eftersom jag inte har 7 högtalare så hittar inte auduseey dom mittre för där ska jag inte ha något utan bakre.

Ska se om jag kan visa hur...

(Front L)____(Center)____(Front R)

(Tomt)_________________(Tomt)

(Bakre L)_______________(Bakre R)

..och när inte auduseey hittar högtalare i dom platserna som är tomma så blir det error.
Och det går inte ta bort dom "tomma" högtalarna för då tar den bort dom bakre platserna. :)
(strecken har inget med saken att göra)

Postad 02 mars 2009 - 15:41

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Du ska koppla dom du ska ha bakom dig i mitten surround,så gjorde jag när jag körde 5.1 och det funkar toppen,nu när jag skaffat 2 till dom kopplade jag till bakre. Testa lovar dig att det kommer funka. :)

Postad 02 mars 2009 - 15:41

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Jag kan tyvärr inte kolla eftersom jag inte har 606:an hemma ännu...
Men jag tolkar det på dig som att menyn alltså kommer upp "automagiskt" via "setup" bara förstärkaren är kopplad till bildvisaren på något sätt - oavsett vilken ingång som är "aktiv" i bildvisaren. Det känns på nåt sätt logiskt. (Jag vill dra mig till minnes att en del billiga recievers istället haft det motsatta problemet - OSD:n funkar inte via hdmi:n utan man måste även koppla in förslagsvis komposit...)
Det vore ju härligt i sådana fall. Då räcker det ju att koppla in en kompositkabel till projektorn! :)

Mvh Henke

OSDn kan bara visas via HDMI utgången på 606an så det funkar ej på dom analoga utgångarna.

Postad 02 mars 2009 - 18:11

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Du ska koppla dom du ska ha bakom dig i mitten surround,så gjorde jag när jag körde 5.1 och det funkar toppen,nu när jag skaffat 2 till dom kopplade jag till bakre. Testa lovar dig att det kommer funka. :)

Okej, hade så första gången jag gjorde min första lyckade automatiska inställning, dock tycker jag det är bättre ljud som det är nu, får se om jag testar 1 gång till(rätt mycket att flytta på, möbler & H-talare alltså)
Tack för svar iaf. :wacko:

Postad 03 mars 2009 - 15:30

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

OSDn kan bara visas via HDMI utgången på 606an så det funkar ej på dom analoga utgångarna.

Ajdå, det var tråkigt att höra. :blink:

Mvh Henke

Postad 06 mars 2009 - 10:37

Rindby
  • Rindby
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna underbara förstärkare och allt fungerar som det ska utom en sak. Jag har min Vaio FW11s inkopplad på HDMI2, den ger perfekt bild men inget ljud. Allt ser rätt ut i datorn, jag disablar interna högtalare och det ser ut som om den skickar ljud på HDMI men inget når stärkaren.

Jag har provat med nya drivrutiner för både ljud (Realtek) och grafikkort (ATI 3470) men det har inte hjälpt. Jag har även assignat så att stärkaren ska ta både bild och digitalt ljud på HDMI2 i läge VCR/DVR som jag har datorn på.

Har sökt runt både här och på andra forum efter lösningar men hittar inget. Är otroligt tacksam för alla idéer!

Postad 06 mars 2009 - 14:17

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Kan man anta (eftersom denna tråd startade mitten av Mars förra året) att det kommer nya modeller snart?

Postad 06 mars 2009 - 14:19

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Jo det ska tydligen komma nya modeller.

Postad 06 mars 2009 - 14:28

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Jo det ska tydligen komma nya modeller.

Att det kommer nya modeller är nog alla överens om ;)

Om jag säger så här, är det nån som vet om årets Onkyo modeller kommer ut vid samma tid i år som förra året (Mars-April)?
Jag har inte kunnat hitta nåt om detta och det vore lite surt att köpa nu bara för att se att den nya modellen har just den där extra detaljen man gärna skulle viljat ha.

Postad 06 mars 2009 - 14:59

Joxi10
  • Joxi10
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Tjena ;)

Är Onkyo SR 606 ett bättre alterativ än Yamaha RX-V663? Den ska ev. driva till att börja med ett Dynavoice M-65 EX 5.0 paket.

Har inte sätt så stor skillnader på den på pappret förutom Onkyon har mer HDMI IN, fast det är jag nite i så stort behov av. Vill bara att ett bra kraftigt ljud i den prisklassen. Och självklart HD ljud.

Tack på förhand

MVH :D

Postad 06 mars 2009 - 16:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Att det kommer nya modeller är nog alla överens om ;)

Om jag säger så här, är det nån som vet om årets Onkyo modeller kommer ut vid samma tid i år som förra året (Mars-April)?
Jag har inte kunnat hitta nåt om detta och det vore lite surt att köpa nu bara för att se att den nya modellen har just den där extra detaljen man gärna skulle viljat ha.

Stod i någon annan tråd om 606an uppföljare,minns inte mera får kolla upp.

Postad 06 mars 2009 - 20:06

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Tjena ;)

Är Onkyo SR 606 ett bättre alterativ än Yamaha RX-V663? Den ska ev. driva till att börja med ett Dynavoice M-65 EX 5.0 paket.

Har inte sätt så stor skillnader på den på pappret förutom Onkyon har mer HDMI IN, fast det är jag nite i så stort behov av. Vill bara att ett bra kraftigt ljud i den prisklassen. Och självklart HD ljud.

Tack på förhand

MVH :D

Ja den fixar nog rejällt ljud med M-65 orna.
Jag har M-85 paketet och det går att vri på MYCKET! (vet ej hur mycket, inte inspelade och bor i lägenhet, men det dundrar på när man kommer över 25-30 i volym)
Tänkte köpa M-65 EXorna först men orkade inte vänta för lite utseende, dessutom ligger ju 85orna i samma prisklass för stunden.

Redigerat av FreelancerII, 06 mars 2009 - 20:07.

Postad 07 mars 2009 - 13:50

Joxi10
  • Joxi10
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Ja den fixar nog rejällt ljud med M-65 orna.
Jag har M-85 paketet och det går att vri på MYCKET! (vet ej hur mycket, inte inspelade och bor i lägenhet, men det dundrar på när man kommer över 25-30 i volym)
Tänkte köpa M-65 EXorna först men orkade inte vänta för lite utseende, dessutom ligger ju 85orna i samma prisklass för stunden.

Okej det låter gött :D
Funderar också på att ha mitt i lägenheten men då kanske man blir vräkt :lol:

Jojo jag vet, men har inte budget att köpa ngt än får vänta lite..
Får se om M-85orna finns kvar då :lol:

Synd bara att inte förstärkaren finns att köpa på fynda ;).

Postad 07 mars 2009 - 16:55

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Okej det låter gött :D
Funderar också på att ha mitt i lägenheten men då kanske man blir vräkt :lol:

Jojo jag vet, men har inte budget att köpa ngt än får vänta lite..
Får se om M-85orna finns kvar då :lol:

Synd bara att inte förstärkaren finns att köpa på fynda ;).

Jag frågade Fynda om Onkyo och dom sa att dom har funderat på det men måste göra upp en deal med Onkyo först, så i framtiden kanske.
(jag köpte min på MediaMarkt för 5290:-, kändes bättre när man fick känna, klämma lite och lyssna, samt att dom är en fysisk butik, det kan jag betala dom extra 300:- som det kostade för att få den köpt i fysisk butik)

Edit: mitt vardagsrum är knappt 20kvm :D blir nog kanske ingen subwoofer trots allt

Redigerat av FreelancerII, 07 mars 2009 - 16:59.

Postad 07 mars 2009 - 17:04

Joxi10
  • Joxi10
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jag frågade Fynda om Onkyo och dom sa att dom har funderat på det men måste göra upp en deal med Onkyo först, så i framtiden kanske.
(jag köpte min på MediaMarkt för 5290:-, kändes bättre när man fick känna, klämma lite och lyssna, samt att dom är en fysisk butik, det kan jag betala dom extra 300:- som det kostade för att få den köpt i fysisk butik)

Edit: mitt vardagsrum är knappt 20kvm :D blir nog kanske ingen subwoofer trots allt

Det hade inte vart fel asså om dem köpte in det ;)

Mediamaarkt hatar jag sedan dess att jag skulle köpa en tv där, hur dryga som helst och överlägna. När inte den varan jag vill ha fanns i lager sa att : - Gå bort till killen där borta han kan hjälpa dig att beställa in den åt dig, så när jag kom till han så brydde han sig knappt om att kolla upp vad priset blev han var helt FUCKED UP!! " USCH!.
Fynda skall det vara! :lol:

EDIT: Min lägenhet är 20kvm :lol: är bara där under veckodagarna då jag pluggar xD

Postad 08 mars 2009 - 12:34

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
606:an och vilken som helst angående Audyssey, om jag bara vill ha en mätpunkt, ska jag köra de tre olika mätpunkterna på samma ställe då?

Thomas

Postad 08 mars 2009 - 13:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Jo eller så kan du flytta mikrofonen några cm åt olika håll.

Postad 08 mars 2009 - 13:32

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jo eller så kan du flytta mikrofonen några cm åt olika håll.

Tack, det blir väl bättre om man kalibrerar för en plats än att kompromissa för flera olika?

Om man tittar själv vill säga, bara jag får bra ljud, skit i dom andra :)

Thomas

Postad 08 mars 2009 - 13:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Jag tittar själv men har ändå kört alla mina 8 platser. :)

Postad 08 mars 2009 - 13:52

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag tittar själv men har ändå kört alla mina 8 platser. :)

Du har inte provat en plats?

Thomas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.