* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
1328 svar till detta ämne
Postad 02 December 2008 - 09:12
peon
-
peon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Nu har jag fått in Spb Mobile Shell.... vilken skillnad grafiskt sett, nu kan man ju tom titta på telefonen utan att må dåligt 
Jag undrar om någon vet hur man blockar simkontakterna så dom inte syns i telefonboken? Som det är nu har jag kopierat över kontakterna till telefonen men då ligger det dubbelt eftersom man även ser simkortets kontakter (detta gäller "contacts"-knappen nere till vänster). Sen undrar jag hur ni gör med snabbkontakterna. Om jag har haft ett snabbnummer på tex plats 1 och sen raderar den kontakten, då blir platsen tom men jag kan inte använda den till en ny kontakt 
Hej, Jag hitta ett reghack igår, men det verkar inte fungera för mig..  "hide sim contacts If you go into the registry:- HKCU - Control Panel - Phone If it's not there add the key "ShowSim". Setting the value to 1 will show the sim contacts 0 and will hide sim contacts."
Postad 02 December 2008 - 10:35
1Wolverine
-
1Wolverine
-
Rookie
-
2 inlägg
Ska kolla om det är något man missat där som gör att den stänger av sig själv.
Är det någon som har samma problem som jag med att Omnian stänger av sig själv?
Postad 02 December 2008 - 10:41
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Är det någon som har samma problem som jag med att Omnian stänger av sig själv?
Soft reset alt hard reset Kanske finns nya uppdateringar på samsungs hemsida?
Postad 02 December 2008 - 12:02
Unregistered96d4d492
-
Unregistered96d4d492
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
är så trött på den här mobilen, skulle aldrig ha köpt Samsung skräp. nån som vet om kan byta ut den mot någon annan om man betalar mellanskillnaden. har öpt den på Siba
Postad 02 December 2008 - 13:34
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
är så trött på den här mobilen, skulle aldrig ha köpt Samsung skräp. nån som vet om kan byta ut den mot någon annan om man betalar mellanskillnaden. har öpt den på Siba
Är det din första WM? Jag kan erkänna att det är lite frustrerande till en början & jag har själv funderat på att skaffa mig en vanlig mobbe..... men skam den som ger sig, snart får jag/vi kläm på det!
Postad 02 December 2008 - 13:34
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Den biten måste du såklart kolla upp med din återförsäljare, sida
Postad 02 December 2008 - 13:45
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hej! Har lite problem. Använder SPB Mobile Shell
Vid fliken för kalender, kan man byta den till tex en mer fingervänlig? Samma problem har jag med kontakterna, då den suger ganska hårt. Skulle vara bra om jag kunde få den till Omnians egna (med rullistan)
Någon här som använder S2U2? Jag skulle vilja aktivera den via "röd-lur" knappen. Går det att ordna, och isf vart gör jag detta? Som det är nu så kan knapplåset aktiveras på 2 olika sätt 
PS: Tack sonyman för pråkfilen, hade problem att hitta den innan DS
Yay, jag fixade att knappen för huvudmenyn körde igång S2U2.  Fungerar alldeles ypperligt måste jag säga. Jag har dock ett problem kvar med S2U2 om ngn kan hjälpa mig med det. När jag lyssnar på musik (använder nu touch player) och skärmen slocknar så stängs musiken av, tror det är pga att S2U2 kör igång och stänger ner musiken. Någon som vet åtgärd till detta?
Postad 02 December 2008 - 14:38
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
S2U2..... fungerar det med Caller-ID så man får upp en stor bild på den som ringer?
Hur är det programmet annars..... funderar på det nämligen?
Postad 02 December 2008 - 15:31
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
S2U2..... fungerar det med Caller-ID så man får upp en stor bild på den som ringer? Hur är det programmet annars..... funderar på det nämligen?
Fungerar utmärkt. Har dock inte lagt in några bilder på mina kontakter så jag vet inte om bilden på dom kan visas men jag antar det. Själva funktionen fungerar för mig iaf. Har dock inte riktigt fått till svenskan på den men jag jobbar på det.  Tänk bara på att ta hem den med rätt upplösning
Postad 02 December 2008 - 17:28
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
S2U2..... fungerar det med Caller-ID så man får upp en stor bild på den som ringer? Hur är det programmet annars..... funderar på det nämligen?
JORÅ.....en stor bild på den som ringer
Postad 02 December 2008 - 20:39
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag blir galen på S2U2 Kanpplåset går ju på för snabbt. Kan man inte ställa in tiden tills hur lång tid de skall ta innan låst går på?
Redigerat av Kinta, 02 December 2008 - 21:04.
Postad 02 December 2008 - 22:11
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag blir galen på S2U2 Kanpplåset går ju på för snabbt. Kan man inte ställa in tiden tills hur lång tid de skall ta innan låst går på?
Jo....gå in på Program i din mobbe. Där ligger juh S2U2/settings......där kan du ändra det mesta. Tex.....kan du sätta att S2U2 skall låsa när mobbens BACKLIGHT släcks, dvs att den jobbar tillsammans mobbens interna inställningar. POWER OFF sätter du också där.
Postad 02 December 2008 - 22:38
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Yay, jag fixade att knappen för huvudmenyn körde igång S2U2. Fungerar alldeles ypperligt måste jag säga.
Jag har dock ett problem kvar med S2U2 om ngn kan hjälpa mig med det. När jag lyssnar på musik (använder nu touch player) och skärmen slocknar så stängs musiken av, tror det är pga att S2U2 kör igång och stänger ner musiken. Någon som vet åtgärd till detta?
Har du kommit på någon lösning på detta problem? Ska ta hem S2U2 nu men vill ogärna att spelaren dör när telefonen går i viloläge. Frågar igen ang simkontakter om dom går att blocka i kontaktlistan UTAN reg-hack?
Postad 03 December 2008 - 09:57
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har du kommit på någon lösning på detta problem? Ska ta hem S2U2 nu men vill ogärna att spelaren dör när telefonen går i viloläg.
När jag använder Win media player är inte detta nått problem, men som sagt ... Touch player stoppar. Gick in i settings på S2U2 och rullade ned till "On battery".....där satte jag "Power off in" till OFF. Nu stänger inte mobben av sig....nackdelen är att dimmad backlight är på hela tiden
Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 03 December 2008 - 10:03.
Postad 03 December 2008 - 10:03
1Wolverine
-
1Wolverine
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har sökt på andra forum och det verkar var den del som har problemet med att den stänger av sig själv. Märkligt att det ska vara ett batteri problem då batteriet sitter väldigt tajt. Mäkta irriterande. Någon som fått besked om lösning förutom att lämna in den?
Postad 03 December 2008 - 12:03
Unregistered96d4d492
-
Unregistered96d4d492
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
ska lämnna in min nu i helgen,. måste reseta den ofta. hoppas jag kan byta ut den mot någon annan lur.
en HTC skullle jag vilja ha.
Postad 03 December 2008 - 13:37
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Har du kommit på någon lösning på detta problem? Ska ta hem S2U2 nu men vill ogärna att spelaren dör när telefonen går i viloläge.
Frågar igen ang simkontakter om dom går att blocka i kontaktlistan UTAN reg-hack?
Har inte pillat så mycket på det problemet, har mest fixat till svenska på SPB och pillat lite med språket till S2U2. Men jag tror att det är som ovanstående säger, att det för tillfället inte finns någon lösning. Ett litet tipps dock. Det finns en spelare speciellt gjord för S2U2. Klarar endast av mp3 och mp4, men det duger för mig iaf  Den kan man även ha aktiverad när S2U2 körs, när den är låst. Man har knapparna för att byta låt direkt på skärmen när S2U2 körs. Nackdelen är dock att man inte heller kan göra playlists. Jag själv har aldrig orkat med sådant men det är kanske en smaksak. Jag ska titta lite närmare på S2U2´s egna spelare ikväll och återkommer hur det fungerar
Postad 03 December 2008 - 13:46
Unregistered1348
-
Unregistered1348
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjenna! har haft min omnia nu i snart en vecka och är jättenöjd med den.
Till alla som tvekar så kan jag varmt rekommendera den!
men till er andra som redan har, är det bara jag eller har ni med RIKTIGT taskigt ljud när
man tex gå in på youtube och lyssnar på musik. min polare har en X1'a och hans har samma problem via
IE men inte när han kör med OPERA. jag har samma fenomen på båda programmen. =/
någon som har något tips hur man får ett rent och bra ljud från internet ?!
samt om någon vet vart man kan köpa skyddsfilm att sätta över displayen från sverige
mvh. Soujamannen!
Redigerat av Unregistered1348, 03 December 2008 - 14:11.
Postad 03 December 2008 - 14:30
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Tjenna! har haft min omnia nu i snart en vecka och är jättenöjd med den. Till alla som tvekar så kan jag varmt rekommendera den!
men till er andra som redan har, är det bara jag eller har ni med RIKTIGT taskigt ljud när man tex gå in på youtube och lyssnar på musik. min polare har en X1'a och hans har samma problem via IE men inte när han kör med OPERA. jag har samma fenomen på båda programmen. =/ någon som har något tips hur man får ett rent och bra ljud från internet ?!
samt om någon vet vart man kan köpa skyddsfilm att sätta över displayen från sverige 
mvh. Soujamannen!
Du kanske kan kika i inställningarna för ljud? Om du bara spelar upp vanlig musik, alltså inte från youtube, är det bättre då? Jag har fö en annan fråga. Jag har inte ens fått till inställningarna för WAP och WAP. Någon som kan hjälpa mig med detta? Den säger att det ska vara förinställt men Halebop finns inte och välja. Telia fungerar inte.
Redigerat av barbapappa_86, 03 December 2008 - 14:55.
Postad 03 December 2008 - 19:21
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Någon här som har erfarenheter på Throttlelaucher? Undrar om den fungerar bra på Omnian, samt om det finns stöd för svenska på den.
Postad 04 December 2008 - 09:05
flemmix
-
flemmix
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Du kanske kan kika i inställningarna för ljud? Om du bara spelar upp vanlig musik, alltså inte från youtube, är det bättre då?
Jag har fö en annan fråga. Jag har inte ens fått till inställningarna för WAP och WAP. Någon som kan hjälpa mig med detta? Den säger att det ska vara förinställt men Halebop finns inte och välja. Telia fungerar inte. http://www.halebop.s..._fragor_nya/#a7Se ifall detta funkar
Postad 04 December 2008 - 09:13
Unregistered1348
-
Unregistered1348
-
Rookie
-
6 inlägg
Du kanske kan kika i inställningarna för ljud? Om du bara spelar upp vanlig musik, alltså inte från youtube, är det bättre då?
Jag har fö en annan fråga. Jag har inte ens fått till inställningarna för WAP och WAP. Någon som kan hjälpa mig med detta? Den säger att det ska vara förinställt men Halebop finns inte och välja. Telia fungerar inte.
yes spelar jag musik som jag lagt in själv så är det helt okey ljud, det är just bara via internet då ljuder verkligen inte är bra. vart hittar jag dem ljudinställningarna isf?
Postad 04 December 2008 - 13:40
daalton
-
daalton
-
Rookie
-
5 inlägg
Nån som kan förklara hur man sätter på leveransrapport för sms? Hittar verkligen inte det. För mms var hur enkelt som helst men sms är ett mysterium.
För sms får man kryssa i leveransrapport varje gång man skriver ett nytt meddelande. I Meddelandefunktionen klicka Meny->Nytt klicka sedan Meny->MMS-alternativ->Begär leveransmeddelande. För att slippa aktivera leveransmeddelande varje gång för sms måste man editera regEdit Skapa ett nytt REG_DWORD SMSDeliveryNotify satt till 1 under [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings] SMSDeliveryNotify = dword:00000001 Nu är Begär leveransmeddelande alltid i kryssad under Meny->MMS-alternativ för sms.
Redigerat av daalton, 05 December 2008 - 07:20.
Postad 04 December 2008 - 14:01
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
För sms får man kryssa i leveransrapport varje gång man skriver ett nytt meddelande. I Meddelandefunktionen klicka Meny->MMS-alternativ->Begär leveransmeddelande.
För att slippa aktivera leveransmeddelande varje gång för sms måste man editera regEdit Skapa ett nytt REG_DWORD SMSDeliveryNotify satt till 1 under [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings] SMSDeliveryNotify = dword:00000001
Nu är Begär leveransmeddelande alltid i kryssad under Meny->MMS-alternativ för sms.
Jag har installerat denna http://www.touchxper...ation-tool.html, som ger ett gränssnitt mot många av de registry-tweaks som man kan göra - bl.a. ovanstående. Dock avråder jag att gå in under Advanced->Connections, det förstörde mina internet-settings, så att jag fick rensa och lägga in dem från början igen.
Redigerat av Unregistered255369a1, 04 December 2008 - 14:02.
Postad 04 December 2008 - 14:19
Rogntudjuu
-
Rogntudjuu
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
En fråga som dök upp: Jag trodde att det var 3,5 mm uttag på denna, men inser nu att det är adapter till 3,5 mm. Var på OnOff och snabbkikade, men det var väl mockexemplar med limmade/fejkluckor, så jag kunde inte se hur ljudanslutningen ser ut. På min SEW900i så har man ju den härliga SE-adapterna att trycka in hörluren i, den klumpen som alltid tar i allting med resultat att den har börjat glappa och ramlar ur telefonen hela tiden. Hur ser adaptern till Omnian ut? Hållbar, typ ha i fickan som walkman typ?
Postad 04 December 2008 - 15:18
braff
-
braff
-
Rookie
-
4 inlägg
Hejsan!
Jag är ny här på sidan, jag kikade runt lite i forumet och märkte att någon sa något om en ny version med bättre touch.
Jag är till 99% säker på att jag ska köpa en omnia, hade tänkta att köpa en strax efter jul men så såg jag det där om nya versionen. Någon som vet när den släpps och om det är värt att vänta på?
Postad 04 December 2008 - 16:25
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hejsan! Jag är ny här på sidan, jag kikade runt lite i forumet och märkte att någon sa något om en ny version med bättre touch.
Jag är till 99% säker på att jag ska köpa en omnia, hade tänkta att köpa en strax efter jul men så såg jag det där om nya versionen. Någon som vet när den släpps och om det är värt att vänta på? 
Menade inte den att det var en uppdatering bara? Alltså, en uppdatering på mjukvaran? jag vet att det har släppts en annan version av Omnia, dock bara i asien.
Postad 04 December 2008 - 17:47
braff
-
braff
-
Rookie
-
4 inlägg
Menade inte den att det var en uppdatering bara? Alltså, en uppdatering på mjukvaran? jag vet att det har släppts en annan version av Omnia, dock bara i asien.
Jaha. Ja så kan det vara  jag kanske missuppfattade det hela då. Då ska jag lätt köpa en
Postad 04 December 2008 - 18:34
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Någon som vet hur jag aktiverar telefonen utan att hamna tillbaka till startsidan? Om jag börjar skriva ett sms men måste lägga bort telefon 1min, då slocknar skärmen & när jag sen ska aktivera den så hopper den ur vad jag än höll på med.
Postad 04 December 2008 - 20:33
ZyRox
-
ZyRox
-
Användare
-
-
142 inlägg
Lämnade tillbaks min Omnia efter den rasat hade haft den i en vecka sen fick jag bara blåskärm. När jag gick tillbaks till 3 butiken sa dom att dom skulle skicka in den dom hade fått i flera med samma fel. Jag fick välja om kag ville ha en ny eller någon annan telefon. Han berättade att dom troligtvis skulle få in Iphone efter jul så då bestämde jag mig för att vänta. Ska man ha en touch telefon så ska de vara Iphone Omnian spelar inte i samma division när det gäller toutch screnn.
Postad 04 December 2008 - 22:00
rickard64
-
rickard64
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Lämnade tillbaks min Omnia efter den rasat hade haft den i en vecka sen fick jag bara blåskärm. När jag gick tillbaks till 3 butiken sa dom att dom skulle skicka in den dom hade fått i flera med samma fel. Jag fick välja om kag ville ha en ny eller någon annan telefon. Han berättade att dom troligtvis skulle få in Iphone efter jul så då bestämde jag mig för att vänta. Ska man ha en touch telefon så ska de vara Iphone Omnian spelar inte i samma division när det gäller toutch screnn.
undrar om dom har "brandat" något i mjukvaran, för jag har inte hört någon annan utom de som köpt sin omnia på tre som haft detta problem, jag köpte min bland dom första som dök upp i sverige dock inte låst el brandad på något sätt, min har fungerat klockrent, bra batteri osv osv. omninan är bra på mycket, Iphone är lite för "låst" och för mkt "för" den stora massan för min del, något jag stört mig på när jag haft den på prov...
Postad 04 December 2008 - 22:43
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Har du kommit på någon lösning på detta problem? Ska ta hem S2U2 nu men vill ogärna att spelaren dör när telefonen går i viloläge.
Frågar igen ang simkontakter om dom går att blocka i kontaktlistan UTAN reg-hack?
Tog hem S2P och den är rätt grym  Nästan bättre än touch player. Den visar sig även i "skugga" när man har telefonen låst via S2U2. Fungerar mkt bra måste jag säga. CorePlayer fungerade bra också, men det är ju en annan sak
Redigerat av barbapappa_86, 04 December 2008 - 22:43.
Postad 04 December 2008 - 22:54
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ingen som sitter inne med svenska .mui filen som ligger på era minneskort? Jag fick min via telenor och där var redan svenska installerat. Så i mitt paket låg bara ett kort med route 66:( Så om någon kunde ladda upp språkfilen på t ex rapidshare så skulle det vara hemskt snällt!
Postad 05 December 2008 - 00:21
busigabelsebub
-
busigabelsebub
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
När jag använder Win media player är inte detta nått problem, men som sagt ... Touch player stoppar. Gick in i settings på S2U2 och rullade ned till "On battery".....där satte jag "Power off in" till OFF.
Nu stänger inte mobben av sig....nackdelen är att dimmad backlight är på hela tiden
Min touch player stänger inte av sig när jag släcker o låser men när s2u2 gör det själv så stängs den av. Men oftast låser jag den direkt när jag gjort något. Tog bort spb för tyckte inte det tillförde något mer än ev ögongodis o lite snabbhet i touchen men för mig är omnian med möjligheterna själva ögongodiset. 24 h som vanlig telefon o batteriet fortfarande fullt:) och batteritiden har bara blivit bättre o bättre så ge den en månad iallafall, ni som tvekar.
Redigerat av busigabelsebub, 05 December 2008 - 00:39.
Postad 05 December 2008 - 09:24
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Min touch player stänger inte av sig när jag släcker o låser men när s2u2 gör det själv så stängs den av. Men oftast låser jag den direkt när jag gjort något.
Tog bort spb för tyckte inte det tillförde något mer än ev ögongodis o lite snabbhet i touchen men för mig är omnian med möjligheterna själva ögongodiset. 24 h som vanlig telefon o batteriet fortfarande fullt:) och batteritiden har bara blivit bättre o bättre så ge den en månad iallafall, ni som tvekar.
Det trodde inte jag när jag köpte den faktiskt. En trevlig överraskning. Mycket bättre batteritid än min N82
Postad 05 December 2008 - 10:24
Unregistered58cc4a31
-
Unregistered58cc4a31
-
Rookie
-
3 inlägg
Har nyligen införskaffat en Omnia men är lite bitter över att den inte stöjder flashplayer för mobilen.
Man kan ju inte kolla på något streamat via nätet förutom Youtube.
Känner någon till en annan sida för videostreamning som fungerar för Omnian än youtube alt. en mjukvara för att se på vanlgia sajter.
Postad 05 December 2008 - 12:42
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har nyligen införskaffat en Omnia men är lite bitter över att den inte stöjder flashplayer för mobilen. Man kan ju inte kolla på något streamat via nätet förutom Youtube. Känner någon till en annan sida för videostreamning som fungerar för Omnian än youtube alt. en mjukvara för att se på vanlgia sajter.
Med Core Player http://www.coreplayer.com/ kan du spela upp flash på Omnian.
Postad 05 December 2008 - 13:51
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Har nyligen införskaffat en Omnia men är lite bitter över att den inte stöjder flashplayer för mobilen. Man kan ju inte kolla på något streamat via nätet förutom Youtube. Känner någon till en annan sida för videostreamning som fungerar för Omnian än youtube alt. en mjukvara för att se på vanlgia sajter.
Med Core Player http://www.coreplayer.com/ kan du spela upp flash på Omnian.
Spelar den upp flashfilmer direkt i browsern eller öppans dom separat?
Postad 05 December 2008 - 14:03
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Spelar den upp flashfilmer direkt i browsern eller öppans dom separat?
Har inte Core Player själv, så kan inte ge något bra svar. Mer info finns i tråden Windows Mobile
Postad 05 December 2008 - 16:44
Unregistered1348
-
Unregistered1348
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjenna! har haft min omnia nu i snart en vecka och är jättenöjd med den. Till alla som tvekar så kan jag varmt rekommendera den!
men till er andra som redan har, är det bara jag eller har ni med RIKTIGT taskigt ljud när man tex gå in på youtube och lyssnar på musik. min polare har en X1'a och hans har samma problem via IE men inte när han kör med OPERA. jag har samma fenomen på båda programmen. =/ någon som har något tips hur man får ett rent och bra ljud från internet ?!
mvh. Soujamannen!
Postad 05 December 2008 - 18:26
Jimb000
-
Jimb000
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har köpt mig en omnia idag är supernöjd än så länge men jag har en fråga..... om man byter språk står det att några inställningarna ska försvinna vad försvinner mer exakt?
Postad 05 December 2008 - 18:29
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag har köpt mig en omnia idag är supernöjd än så länge men jag har en fråga..... om man byter språk står det att några inställningarna ska försvinna vad försvinner mer exakt?
Allt som inte medföljer telefonen i start som jag kan förstå det. Tex som apps och sms mm. Ny nästa år. Har ju precis köpt min http://www.mobil.se/...170916-881.html
Postad 06 December 2008 - 00:29
Irren
-
Irren
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har haft min Omnia i ett par veckor och jag är väldigt nöjd. Har dock en del problem och frågor:
Min batteritid är sämst, jag måste ladda den varje kväll, annars dör den dagen efter.
Jag synkar inga program med datan, drar bara över filer manuellt. Så active sync är inte ens installerat på datan.
Sen har min kontaktlista på något sätt försvunnit från E och uppåt, det har radderats från SIM-kortet också, något som känns halvtryggt.
Undrar även om det är någon som upptäckt några gratisspel som är roliga och anpassade för Omnian?
Tacksam för svar!
Postad 06 December 2008 - 10:55
Unregistered96d4d492
-
Unregistered96d4d492
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
någon som kan förklara vad är S2U2? fattar ingeting,
Postad 06 December 2008 - 11:05
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
någon som kan förklara vad är S2U2? fattar ingeting, http://www.ac-s2.com/
Postad 06 December 2008 - 16:11
Unregistered96d4d492
-
Unregistered96d4d492
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Postad 06 December 2008 - 16:55
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
finns den på svenskan?
Finns en språkfil som fixar det, googla  . Jag har dock intge fått till det än
Postad 06 December 2008 - 19:56
Irren
-
Irren
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har haft min Omnia i ett par veckor och jag är väldigt nöjd. Har dock en del problem och frågor:
Min batteritid är sämst, jag måste ladda den varje kväll, annars dör den dagen efter. Jag synkar inga program med datan, drar bara över filer manuellt. Så active sync är inte ens installerat på datan.
Sen har min kontaktlista på något sätt försvunnit från E och uppåt, det har radderats från SIM-kortet också, något som känns halvtryggt.
Undrar även om det är någon som upptäckt några gratisspel som är roliga och anpassade för Omnian?
Tacksam för svar!
Ingen som kan hjälpa mig? Vore jätteuppskattat!
Postad 06 December 2008 - 21:50
ZyRox
-
ZyRox
-
Användare
-
-
142 inlägg
Skype funkar fint att installera och använda när jag körde via wlan hemma var dock inte kvaliten det bästa vanligt trådlöst på 54(på övervåningen). Kanske blir bättre om man pillar lite o har en router/repeater närmre till hands.
Många program som går att installera i omnian ges det tips om i Windows mobile tråden https://www.minhembi...howtopic=211705
Som jag sagt tidigare ta bort internet.telenor.se anslutningen ni som har telenor det är den som kostar.
SPB funkar fint men man kan också kryssa ur alla Samsungs teman och få ett rent skrivbord där man kan välja in vad man vill ha, för de flesta funktioner finns fina patchar/widgets som tillverkats av intresserade användare.....
Julgranen är det inte bluetooth du menar eller har din operatör lagt in nån fin symbol?
Får inte skype att fungera kan inte installera det omnian säger bara att ver. inte stöds. Vilken version installerar man jag har provat den som är till windows mobile standard ver.2.2 finns det någon att ver. Tacksam för snabbt svar Mvh Sanna
Postad 07 December 2008 - 15:30
braff
-
braff
-
Rookie
-
4 inlägg
Om man har en Omnia som är låst till 3. Hur gör man då för att låsa upp? Och vad kostar det?
Jag vill ju då köra med Comviq så de kanske kan låsa upp eller måste 3 göra det åt mig?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|