![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 29 december 2008 - 22:27
Postad 30 december 2008 - 02:01
Jag förstår knappt vad du skriver.
"..asså hade dom tryck in en riktig kammera i så hade e71 varit den hetaste luren för företagare"
Hur många företagare är i behov av en bra mobilkamera?
jag jobbar dagligen med att dokumentera arbeten som jag utför, sen kan jag undra om du inte förstår vad jag skriver. varför svarar du då ? Men nåväl jag har haft denna mobil sedan 1997 i princip sedan >Nokia var lite hetare än de är idag 9110 kom då! den var jag väldigt nöjd med då!!! det är väl där jag vill lägga min poäng.
Postad 31 december 2008 - 00:15
Postad 03 januari 2009 - 01:33
Hur fasiken stänger man av "breathing light" från att lysa när man inte har ett missat samtal, oläst sms etc.
Verktyg - Profiler - Val - Anpassa - Andningslampa På/Av
Postad 03 januari 2009 - 02:57
Postad 03 januari 2009 - 10:38
Någon som vet hur man raderar medellande i utkorgen för sms. Jag bara får inte upp radera när jag väljer val knappen. är det en bugg där igen eller är det jag som inte tänker `? retar mig på att det indikeras att ett sms inte kan skickas. Och kan inte få bort det .
Markera meddelandet och tryck på "sudda-knappen"?
Postad 03 januari 2009 - 11:37
Markera meddelandet och tryck på "sudda-knappen"?
tack för snabbt svar
Jag provade det. om du med sudda knappen menar delete knappen asså den man tar bort raderar skriven text med.
mvh j
Postad 03 januari 2009 - 11:41
tack för snabbt svar
Jag provade det. om du med sudda knappen menar delete knappen asså den man tar bort raderar skriven text med.
mvh j
du jag provade igen höll knappen intryck då öppnades medelandet och jag fick på val knappen valet radera så tack kanon , det var ett nyårs sms till usa som inte ville komma fram. antagligen fel prefix.
tack tack // J
Postad 03 januari 2009 - 17:17
Om det finns, funkar det bra?
Postad 03 januari 2009 - 18:51
Annars har jag sett kasettband med ett hörlursuttag då blir det ju mycket bättre ljud än med FM-sändare. Tror jag såg den på Clas Ohlson.
Postad 03 januari 2009 - 22:37
Hur uppdaterar jag firmwaren på min E71, den är inte operatörsbunden så det borde nog gå att uppdatera den men jag vet inte riktigt hur. Jag använder mac om det hjälper.
tacksam för svar
Postad 04 januari 2009 - 02:14
Postad 04 januari 2009 - 10:13
Ang ovan detta är inte klokt! sattan perkelä . Nokia har blivit totalt våldtagna. Ingen sync med Mac. nu är jag ingen fan av Mac med sina låsningar heller. Men att bortse deras storhet. är välja bort sig själv.
Postad 04 januari 2009 - 23:35
Alen
Postad 05 januari 2009 - 07:06
Är det någon som vet om det finns någon fm-sändare att koppla till, så att jag kan lyssna på ljudfilerna på orginalstereon på bilen (Honda Accord 06) via fm-bandet på den??
Om det finns, funkar det bra?
Nokia har en egen med 2,5mm: http://www.webhallen...od.php?id=87355
Postad 05 januari 2009 - 23:47
Postad 05 januari 2009 - 23:58
Hej, är påväg att köpa en E71 men är lite osäker, har läst att många råkat ut för damm innanför skärmen på E71, är detta något ni har haft problem med? dvs ni som använder telefonen utan något slags skydd.
Jag har haft min ett par månader nu och aldrig använt något skydd, den hamnar i jeansen eller jackan och än så länge inte ett dammkorn - men en massa repor

Postad 06 januari 2009 - 00:15
Ok, låter bra , hoppas det går på garantin om just _den_ jag köper inte är tätJag har haft min ett par månader nu och aldrig använt något skydd, den hamnar i jeansen eller jackan och än så länge inte ett dammkorn - men en massa repor

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 06 januari 2009 - 00:17.
Postad 06 januari 2009 - 00:18
Ok, låter bra , hoppas det går på garantin om just _den_ jag köper inte är tät
, vet även de som haft iphone där damm "läckt" in även fast jag inte råkat ut för det. Tack för det snabba svaret
Har faktiskt inte stött på någon som har fått in damm än, har ett par polare som har E71:or med efter att ha testat min och de har inte heller fått in damm än - men man vet aldrig

Postad 06 januari 2009 - 01:09
Har faktiskt inte stött på någon som har fått in damm än, har ett par polare som har E71:or med efter att ha testat min och de har inte heller fått in damm än - men man vet aldrig
Ok, de som faktiskt har glipor brukar ta in damm efter någon dags använding (om man haft den i te x en byxficka dvs)
Postad 06 januari 2009 - 01:50
Skulle vara kul att höra av svenska användare av e71 om ni har detta problem. Vissa har tillochmed problem att se displayen i solljus pga allt damm. Synd på en så fin mobil.
Har själv en 2,5 år gammal och väl använd se w810 utan minsta lilla partikel i displayen.
Postad 06 januari 2009 - 02:10
Har en längre tid suktat efter en E71. Men det här med damm fick mig att höja på ögonbrynen. Gjorde en sökning i google på "nokia e71+dust" och det fanns spaltmetrar att läsa om problemet. Alltid skall det vara något.........
Skulle vara kul att höra av svenska användare av e71 om ni har detta problem. Vissa har tillochmed problem att se displayen i solljus pga allt damm. Synd på en så fin mobil.
Har själv en 2,5 år gammal och väl använd se w810 utan minsta lilla partikel i displayen.
Heh, gjorde samma sökning, gjorde även en fast på iphone och där verkar det också en hel del som har "defekta" telefoner, fast i min har det inte kommit in något alls. Så tjae...

Postad 06 januari 2009 - 23:31
EDIT: Ska också tillägga att ni som fortfarande använder Nokias egna webbläsare - sluta. Genast. Jag började använda Opera mini och ***** vilken skillnad! Går fan inte att jämföra hastighetsskillnaden! Tyckte att Nokias var lite seg vilket jag hade rätt i. Ni som inte prövat, pröva. Har dock en fråga, hur gör jag för att backa i adressfältet när man t.ex skrivit fel?
Redigerat av Thomassouth, 06 januari 2009 - 23:36.
Postad 07 januari 2009 - 00:22
Opera mini komprimerar ju webbsidan innan den skickas till telefonen. Detta innebär snabbare och billigare surf. Om man väljer att inte visa bilder så är tex aftonbladets startsida på ca 40kb.
Visst opera mini har kanske sina brister, men för vanlig surf och informationssökning är den jättebra.
Redigerat av Danne S, 07 januari 2009 - 00:27.
Postad 07 januari 2009 - 08:54
Hjälp mig här nu. Opera är den gratis eller får man betala ?
Opera Mini är gratis, vanliga Opera är inte det - men det är Mini man vill ha på sin E71. "Stora" Opera är inte speciellt bra på E71:an
Postad 11 januari 2009 - 15:54
Har ett problem med min E71:a. Den kopplar upp sig hela tiden mot mitt Wlan i lägenheten, trots att jag har stängt av Wlan-skanning och kopplat ner den i anslutningshanteraren. Detta är riktigt irriterande då jag inte vet vilket program det är som kopplar upp sig. De enda programmen jag installerat är Nokia Mail (jag har provat att ta bort det men den kopplar ändå upp sig) Sportstracker (jag har stängt av uppdateringar i programmet) och så Garmin XT.
Någon som vet vad det kan vara för problem? på ca 15 min så har den skickat 5.6 Kb och mottagit ca 15Kb information.
Sen när jag ändå skriver tänkte jag höra om det är fler som har problem med nokia mail? Jag kan skicka mail men inte ta emot dem. När jag lägger till kontot så syncar den och jag kan läsa de nyaste breven, men efter det kommer det inga mer brev. Riktigt irriterande.
Annars måste jag säga att jag är grymt nöjd med luren. Gick från en HTC p3600 och saknar inte touch-screen någonting.
Postad 12 januari 2009 - 10:38
Hej!
Har ett problem med min E71:a. Den kopplar upp sig hela tiden mot mitt Wlan i lägenheten, trots att jag har stängt av Wlan-skanning och kopplat ner den i anslutningshanteraren. Detta är riktigt irriterande då jag inte vet vilket program det är som kopplar upp sig. De enda programmen jag installerat är Nokia Mail (jag har provat att ta bort det men den kopplar ändå upp sig) Sportstracker (jag har stängt av uppdateringar i programmet) och så Garmin XT.
Någon som vet vad det kan vara för problem? på ca 15 min så har den skickat 5.6 Kb och mottagit ca 15Kb information.
Sen när jag ändå skriver tänkte jag höra om det är fler som har problem med nokia mail? Jag kan skicka mail men inte ta emot dem. När jag lägger till kontot så syncar den och jag kan läsa de nyaste breven, men efter det kommer det inga mer brev. Riktigt irriterande.
Annars måste jag säga att jag är grymt nöjd med luren. Gick från en HTC p3600 och saknar inte touch-screen någonting.
Det verkar som att det var nokia mail som kopplade upp sig. Återställde telefonen och körde uteslutningsmetoden på programmen. Mysko om programmet försöker ansluta, trots att det är avstängt. Vad händer om man då är i utlandet och "datataxametern" tickar iväg?
Använder mig av emoze istället. Verkar fungera bra.
/Peter
Postad 12 januari 2009 - 20:52
Det verkar som att det var nokia mail som kopplade upp sig. Återställde telefonen och körde uteslutningsmetoden på programmen. Mysko om programmet försöker ansluta, trots att det är avstängt. Vad händer om man då är i utlandet och "datataxametern" tickar iväg?
Använder mig av emoze istället. Verkar fungera bra.
/Peter
Måste ju ändå vara en ren inställningsfråga. Inget mysko.
Min mail for exchange kollar varje 15 min utan att jag har programmet igång. Det är väl det som är grejen, att slippa kolla manuellt?

Postad 13 januari 2009 - 07:22
Postad 13 januari 2009 - 10:15
Där slog du huvudet på spiken! Har själv inte fattat varför man skall byta webbläsare, speciellt i en mobiltelefon. Har spordiskt provat att surfa på mitt PSP, men webbläsaren är totalt värdelös. Kollade runt lite på nätet och hittade en guide om hur man installerade opera mini på PSP. Helt otrolig skillnad blev det och supersnabbt!!! Har även installerat Opera mini på min W810 och surfar utan problem med gsm. Skönt att slippa alla gamla wap sidor.
Opera mini komprimerar ju webbsidan innan den skickas till telefonen. Detta innebär snabbare och billigare surf. Om man väljer att inte visa bilder så är tex aftonbladets startsida på ca 40kb.
Visst opera mini har kanske sina brister, men för vanlig surf och informationssökning är den jättebra.
Några allvarliga brister finns det, i alla fall för vår fantastiska telefon. Bl.a. kan man med Opera Mini inte skriva direkt i textrutor, det kommer upp ett nytt fönster där du får mata in text. Dessutom känner inte detta fönster av om du ska skriva siffror eller bokstäver, något som den inbyggda browsern klarar utmärkt. Surfa till SVT text-tv med båda läsarna så ser ni vad jag menar..
Snabb är den däremot...
Postad 13 januari 2009 - 11:47
Men hur ändrar jag kopplingspunkt som Nokia email service använder? Det verkar som jag lyckats fått den att bara använda mitt hemma wlan, jag har försökt hitta det i 3 dagar nu men utan lycka.
Någon som vet hur jag ändrar kopplingspunkt som Nokia email service ska använda?
Tack för väldigt många svar på frågor i det här forumet.
Postad 14 januari 2009 - 09:02
Hejsan, jag har haft min Nokia E71 i några dagar nu och använder mig av Nokia email service, det fungerar perfekt. Men jag har haft problemet att den inte byter kopplingspunkt när jag åker till jobbet (ett wlan hemma och ett på jobbet). Någon tipsade om Psiloc Connect som jag har installerat och det verkar fungera bra än så länge i alla fall när man ska surfa.
Men hur ändrar jag kopplingspunkt som Nokia email service använder? Det verkar som jag lyckats fått den att bara använda mitt hemma wlan, jag har försökt hitta det i 3 dagar nu men utan lycka.
Någon som vet hur jag ändrar kopplingspunkt som Nokia email service ska använda?
Tack för väldigt många svar på frågor i det här forumet.
Det är en bugg i programmet..
Du kan läsa mer på Nokia E71 Blog!
Postad 14 januari 2009 - 10:40
Det är en bugg i programmet..
Du kan läsa mer på Nokia E71 Blog!
Tack så mycket. Då var det ett ganska stort problem

Postad 14 januari 2009 - 13:58
Jag har en helt vanlig e71 som är köpt på mediamarkt utan något abonnemang eller nått? Borde inte jag kunna uppgradera utan problem? När jag söker med nokias update program så säger den att jag redan har senaste versionen dvs 110.07.127

Postad 14 januari 2009 - 17:39
För-, nackdelar?
Jag läste nånstans att kameran skulle vara förbättrad, men det framgick inte hur.
Min funkar utmärkt med 110.07.127 så jag vill inte riskera ett fiasko..
//Mange
Postad 14 januari 2009 - 17:39
Postad 14 januari 2009 - 21:06

Postad 14 januari 2009 - 22:26
Vad har ni för produktkod? Min är 0570151
Latest available software for Nokia E71, product code 0570151
Version: 110.07.127

Postad 15 januari 2009 - 01:21
Uppdaterade oxå min igår.. köpt på Katching.. gick lätt o smidigt.. fast ja har inte hunnit prova den riktigt då ja hårdkör min nya HTC HD..
Du ledsnar snart på din Touch HD när du upptäcker hur kass den är jämfört med din E71

Postad 15 januari 2009 - 15:15
Du ledsnar snart på din Touch HD när du upptäcker hur kass den är jämfört med din E71
Om du inte ska se film på den så klart - det är den väl lite bättre på
Efter att ha ägt alla HTC modeller som finns blev det min sista - aldrig mer en HTC igen
Hahaha ärligt så funderar jag på att sälja den.. men de har inte med E71an o göra utan att jag verkligen känner hur ja inte trivs med renodlade toutch screens mobiler.. Men den är väldigt snygg o stilren..

Postad 15 januari 2009 - 16:16
Jag har samma produktkod, sist tog det ett antal veckor innan uppdateringen slängdes ut.Märkligt?
Vad har ni för produktkod? Min är 0570151
Lite trist att de inte släpper uppdateringarna samtidigt. Min är olåst och inköpt på Katshing...
Postad 15 januari 2009 - 16:22
Postad 15 januari 2009 - 17:11
Måste ju ändå vara en ren inställningsfråga. Inget mysko.
Min mail for exchange kollar varje 15 min utan att jag har programmet igång. Det är väl det som är grejen, att slippa kolla manuellt?
När du kör Nokia Email Service så har du ju ett program som du måste köra i bakgrunden. Det var det programmet som kopplade upp sig på nätet, även om det var avstängt.
Nokia Email Service ska ju "pusha" mailet direkt till mobilen så fort det kommer i din e-post. Tyvärr verkar det som att det inte gillar min e-post leverantör (egen domän genom one.com).
Men strunt samma, emoze funkar och i övrigt är telefonen guld värd. Enda jag har att klaga på är att batteritiden är lite kort, men den kanske kommer igång när den fått laddas några gånger.
Häppårä!
btw, är det någon som vet något bra skärmskydd till luren? Något man klistrar på och som sitter kvar.
Postad 15 januari 2009 - 17:18
Bifogad fil(er)
Redigerat av halvledaren, 15 januari 2009 - 17:19.
Postad 15 januari 2009 - 18:36
NOKIA uppdaterar ! FEL Det är ju den telefonen som jag har i
ja men när du installerar själva uppdateringsprogrammet får du inte ha telefonen inkopplad. Koppla bort den, installera klart Nokia Software Updater. Koppla in telefonen och kör Updater program och uppdatera telefonen - om du har rätt produktkod förstås

När du kör Nokia Email Service så har du ju ett program som du måste köra i bakgrunden. Det var det programmet som kopplade upp sig på nätet, även om det var avstängt.
Nokia Email Service ska ju "pusha" mailet direkt till mobilen så fort det kommer i din e-post. Tyvärr verkar det som att det inte gillar min e-post leverantör (egen domän genom one.com).
Men strunt samma, emoze funkar och i övrigt är telefonen guld värd. Enda jag har att klaga på är att batteritiden är lite kort, men den kanske kommer igång när den fått laddas några gånger.
Häppårä!
btw, är det någon som vet något bra skärmskydd till luren? Något man klistrar på och som sitter kvar.
Kör med Martin Fields både på min E90 och E71 och det är utmärkt
Postad 15 januari 2009 - 18:39
ja men när du installerar själva uppdateringsprogrammet får du inte ha telefonen inkopplad. Koppla bort den, installera klart Nokia Software Updater. Koppla in telefonen och kör Updater program och uppdatera telefonen - om du har rätt produktkod förstås
Kör med Martin Fields både på min E90 och E71 och det är utmärkt
Det e grejat ! men den /min strular nått enormt i vissa applikationer måndags ex: Kanske vet inte så nu skall jag se om micen kanske fungerar ! hehe
Postad 15 januari 2009 - 18:41
Det e grejat ! men den /min strular nått enormt i vissa applikationer måndags ex: Kanske vet inte så nu skall jag se om micen kanske fungerar ! hehe
ja du måste verkligen ha ett måndags ex, har min E71 fullproppad med 3:e parts program och den har aldrig strulat - aldrig hängt sig eller kraschat en enda gång. Efter alla HTC/Qtek lurar har man svårt att tro att det finns så stabila lurar som denna

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar