* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 11 December 2008 - 13:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det jag skrev gäller min T2 men det brukar funka på samma sätt med alla HTC WM telefoner...
Kolla in tråden på xda om du är intresserad..
Flasha telefonen gör man om man vill köra ett WM 6.1 som en kock har gjort..Alltså nån som tagit ut operativsystemet från en ny build och sen tweakat telefonen..Lagt in senaste programen.En annan Radio..
Detta gör att man tappar garantin om man skulle råka skada den så att man inte kan ställa tillbaka till orginal ROM...
Det här är inget man bör göra om man inte har intresse..
Edit
Snabbkollat påXDA nu...Dom håller på med Hard-spl som krävs för att flasha och de är på g...
MEn ge det lite tid så
Redigerat av moparman, 11 December 2008 - 13:28.
Postad 11 December 2008 - 13:35
Unregistered26508
-
Unregistered26508
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det jag skrev gäller min T2 men det brukar funka på samma sätt med alla HTC WM telefoner... Kolla in tråden på xda om du är intresserad..
Flasha telefonen gör man om man vill köra ett WM 6.1 som en kock har gjort..Alltså nån som tagit ut operativsystemet från en ny build och sen tweakat telefonen..Lagt in senaste programen.En annan Radio..
Detta gör att man tappar garantin om man skulle råka skada den så att man inte kan ställa tillbaka till orginal ROM... Det här är inget man bör göra om man inte har intresse..
Edit Snabbkollat påXDA nu...Dom håller på med Hard-spl som krävs för att flasha och de är på g... MEn ge det lite tid så 
I vilken omfattning fungerar hårdvarudrivisarna på TyTn II i nuläget?
Postad 11 December 2008 - 14:16
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Opera Mini är ett måste..
Som ett exempel så laddade jag ner Sydsvenskan (1.9 MB okomprimerad) på 9-12 sekunder på Nokia N95 med Opera Mini. Med Blackstone har jag kapat tiderna med några sekunder (7 sekunder och sånt), vilket är grymt. Jag har mätt samma sajt med iPhone (ca 50 sekunder) och med Opera 9.5 som kom med Blackstone (50-70 sekunder). Jag har för mig att Internet Explorer på min Blackstone också ligger där någonstans. Det är som ni ser helt helt andra tider. Då använder webbläsarna förstås inga komprimeringsproxy. Jag har nu börjat kasta ut mobil-varianterna av webbsajter bland mina bokmärken. När fulla sajter ändå laddas på några sekunder med Opera Mini och man får upp dem i 800 x 480 på 3.8", så är m.-versionerna bara irriterande i sin litenhet.
Redigerat av cmlewan, 11 December 2008 - 14:17.
Postad 11 December 2008 - 14:16
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=457793 För er som stör sig på att aktivesync är igång hela tiden å drar minne.
Postad 11 December 2008 - 15:25
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=457793 För er som stör sig på att aktivesync är igång hela tiden å drar minne.
Klockent!
Postad 11 December 2008 - 16:10
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
OK, men vad betyder detta? Bara för att den är i "Exklusivt" så betyder det att det inte är igång? eller bara att jag gömt" programmet från att visas att det är igång?
Postad 11 December 2008 - 16:29
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
OK, men vad betyder detta? Bara för att den är i "Exklusivt" så betyder det att det inte är igång? eller bara att jag gömt" programmet från att visas att det är igång?
MInnesanvändning sjönk till 36%, så antagligen är det inte igång.
Postad 11 December 2008 - 16:48
Kwano
-
Kwano
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
kan någon ladda upp sin svenska rom?
Postad 11 December 2008 - 17:04
Gentle_man27
-
Gentle_man27
-
Användare
-
-
122 inlägg
Sur gubbe.
Nu har jag haft luren i 1 vecka. Jag älskar / hatar / älskar den.
Om man bortser från allt skit som WM 6.1 består av (klockan och kalender) vilket jag förvisso kan ersätta med eller utan större justeringar via tredjepartspgrogram, ett batteri som inte håller måttet, så förstår jag inte detta...
Jag kan inte växla låt på ett enkelt sätt. Jag tycker att det borde vara standard, om inte, så borde det vara möjligt att hämta in ett sånt porogram. Jag har efter mycket om och men gett upp hoppet på AE Button Plus där mikrofon knappen finns listad, men den går inte att mappa och den är inte densamma som den gröna knappen! HButton fungerar inte ens...
Finns det någon som vet hur man kan mappa en okänd knapptryckning (tex 2 snabba knapptryckningar = framåt? 3 snabba = bakåt) från en mikrofonknapp? I dagsläget har jag mappat volym upp (lång knapptryckning)= nästa låt. Volym ned (lång knapptryckning) = föregående låt.
Och jag är inte intresserad av Bluetooth...
Tacksam för hjälp
Postad 11 December 2008 - 17:22
XeCutor
-
XeCutor
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ett par frågor till de som beställt sin HD från Telenor, ni som redan fått - fick ni mail om att den skickats? Hur fick ni avi, med post eller SMS?
Till de som fått besked av Telenor att de skickas idag (varav jag är en), har någon av er fått nått mail om att den skickats? Det stog i orderbekräftelsen att mail skickas när paketet registrerats hos posten..?
*otålig*
Postad 11 December 2008 - 17:46
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Ett par frågor till de som beställt sin HD från Telenor, ni som redan fått - fick ni mail om att den skickats? Hur fick ni avi, med post eller SMS?
Min skickades 27 nov, hämtade ut den 1 Dec. Dom Maila med kollinummer. Avin kom med posten 2 Dec.
Postad 11 December 2008 - 17:58
XeCutor
-
XeCutor
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Då drar jag den enkla slutsatsen att dom alltså INTE skickat nånting idag, åtminstone inte till mig.. Hade dom gjort det borde jag ha fått ett mail.
Postad 11 December 2008 - 17:58
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Postad 11 December 2008 - 18:03
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Till de som fått besked av Telenor att de skickas idag (varav jag är en), har någon av er fått nått mail om att den skickats? Det stog i orderbekräftelsen att mail skickas när paketet registrerats hos posten..?
*otålig* 
GRRR, har inte hört något från Telenor idag. Skrev till dem och frågade nu. Det känns som det är kört att få den innan helgen, suck  Såg föresten att det var en test av telefonen i PC för alla idag: http://www.idg.se/2....-underbar-skarmDe verkar ganska nöjda
Postad 11 December 2008 - 18:19
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
MInnesanvändning sjönk till 36%, så antagligen är det inte igång.
Vilken av alternativen körde du så att det funkade, Sync killer programmet eller körde du 2:an exclusive?
Postad 11 December 2008 - 18:54
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Vilken av alternativen körde du så att det funkade, Sync killer programmet eller körde du 2:an exclusive?
Exclusive körde jag.
Postad 11 December 2008 - 19:08
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag har tänkt använda mig av Telias "Surfport Fastpris". Enligt deras prislista är det bara med den "inbyggda webbläsaren" som man kan få surfa fritt. Betyder det att jag måste betala för all annan trafik än den som går via Opera 9.5? Verkar ju inte vettigt. Antar att all trafik är gratis som går via deras inställningar?
Någon som har erfarenhet kring detta. Jag har alltså inte intresserad av att använda mobiltelefonen som ett modem då jag redan har ett trådlöst bredband till min bärbara.
Postad 11 December 2008 - 19:48
S8N
-
S8N
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Postad 11 December 2008 - 20:53
mrdawe
-
mrdawe
-
Rookie
-
1 inlägg
hej.. köpte min hd med tele2!! skulle idag skicka internetinställningar från tele2.se men de stog bara "Du kan inte wappa eller skicka MMS med din telefon. Skaffa en ny så att du också kan skicka MMS, spela spel , läsa nyheter med mera! "
hmm vafan blir de så för? har även försökt att ställa in de manuellt i telefonen men de funkade heller inte :S
Någon som kan hjälpa mig?? är riktigt sur nu för ja hade skippat träningen för att få sitta å pilla med min nya nalle
btw.. köpte min från Aircall.. de tog 2 dagar innan ja fick dom!
Redigerat av mrdawe, 11 December 2008 - 21:01.
Postad 11 December 2008 - 21:41
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag har tänkt använda mig av Telias "Surfport Fastpris". Enligt deras prislista är det bara med den "inbyggda webbläsaren" som man kan få surfa fritt. Betyder det att jag måste betala för all annan trafik än den som går via Opera 9.5? Verkar ju inte vettigt. Antar att all trafik är gratis som går via deras inställningar?
Någon som har erfarenhet kring detta. Jag har alltså inte intresserad av att använda mobiltelefonen som ett modem då jag redan har ett trådlöst bredband till min bärbara.
Du har uppfattat det helt rätt ja tyvärr. Ganska sniket och lite bluffigt av Telia att lägga upp det på detta vis. Är nog långt ifrån alla som uppfattar det och inser att t.ex. trafik via YouTube-spelaren inte heller ingår. Du skall istället välka "Prisavtal fastpris". Då ingår allt inkl. att använda telefonen som modem till datorn, men kostar också å andra sidan 199 kronor / månad. Kör själv på detta och är nöjd. Alla Telia WLAN-hotspots ingår också i detta pris.
Postad 11 December 2008 - 21:49
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Damn! Skapligt drygt om man säger så. Har redan ett mobilt bredband fast för den bärbara. Kunde tydligen inte skyffla över det på mitt andra abonnemang. (Ena är privat andra är på företaget)
Får man väl hosta upp ännu mer
Postad 11 December 2008 - 22:00
grekek
-
grekek
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har av misstag råkat byta den bild som visas när man sätter på telefonen.
Någon som vet hur man får tillbaka orginalbilden?
Redigerat av grekek, 11 December 2008 - 22:00.
Postad 11 December 2008 - 22:15
Unregistered474c50b4
-
Unregistered474c50b4
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Någon som vet ett program där man kan byta låtar på datorn via mobilen?"Remote Touch" funkar inte ens att starta upp för mig. Gör det för någon annan?
Postad 11 December 2008 - 22:38
timbali
-
timbali
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjena grabbar, köpte min nya nalle idag, från netonnets lagershop rätt bra pris också ca 6500 kr.
Jag behöver lite hjälp, har försökt pilla lite med den, men det går inte och koppla upp sig, vare sig genom min trådlösa nätverk hemma som funkar fint, elr som modem genom datorn. Ska man fixa in några särskilda inställningar eller?
Sedan är det kanske en dum fråga, men har haft massa mobiler, men hur fixar man mp3 som ringsignal?
En riktig grym mobil, men såna saker som att välja en låt som ringsignal ska vara busenkelt, samma med att koppla upp sig.
Postad 11 December 2008 - 22:56
Roslund
-
Roslund
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tjena grabbar, köpte min nya nalle idag, från netonnets lagershop rätt bra pris också ca 6500 kr.
Jag behöver lite hjälp, har försökt pilla lite med den, men det går inte och koppla upp sig, vare sig genom min trådlösa nätverk hemma som funkar fint, elr som modem genom datorn. Ska man fixa in några särskilda inställningar eller?
Sedan är det kanske en dum fråga, men har haft massa mobiler, men hur fixar man mp3 som ringsignal? En riktig grym mobil, men såna saker som att välja en låt som ringsignal ska vara busenkelt, samma med att koppla upp sig.
Använd en mp3 som ring och sms signal De vanliga ringsignalerna finns placerade i en mapp under "Den här enheten/Windows/Rings" Givetvis kan du använda mp3 filer som signaler om du hellre vill det. Ringsignal i mp3 format: Gå in med filutforskaren i den mapp där du har den (musik) fil du vill använda och tryck pennan (om du har en PocketPC/Professional) på den önskade filen. Då får du upp en ruta och kan välja "Ange som ringsignal." SMS-Signal i mp3 format: Lägg filen i "Den här enheten/Windows". Filen ska alltså läggas inne i roten på Windowsmappen och inte i någon mapp inne i Windows. Se till att filen är liten. Att ha en stor fil kan ställa till vissa problem, som att filen inte kommer att blir valbar. Se till att filen inte heller innehåller konstiga tecken. När filen nu ligger under Windows ska du kunna välja den som sms signal. För att välja mp3 filen som meddelande signal och/eller byta ringsignal: Klicka på Start/Inställningar/Ljud och Meddelanden/Meddelanden Där väljer du "Händelser" , typ Nytt SMS, sedan väljer du den signal du vill använda. Ovanstående beskrivning gäller för Pocket PC/Professional. Då jag inte har kvar någon WM standard telefon, så vore det snällt om någon kan PM:a mig med hur det ska läggas in på WM Smartphone/Standard. https://www.minhembi...howtopic=211705Här hittar många bra tips...
Postad 12 December 2008 - 00:18
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Sedan är det kanske en dum fråga, men har haft massa mobiler, men hur fixar man mp3 som ringsignal?
Varför läser ingen bruksanvisningar längre? I den svenska bruksanvisningen (som tom länkats till på en tdigare sida i denna tråd) står det följande på sidan 271: "... Om du vill använda dina ljudfiler som ringsignaler kopierar du dem först till mappen /Mina dokument/Mina Ringsignaler på enheten och väljer sedan ljud från listan Ringsignal på enheten. För mer information om kopiering av filer, se “Kopiera och hantera filer” i detta kapitel...." Varför krångla och lägag dem på massa konstiga ställen? Står också: "..Du kan använda *.wav, *.mid, *.mp3, *.wma, wma eller andra sorters ljudfiler som du laddat ned från Internet eller kopierat från datorn som ringsignaler. Du kan snabbt ställa in musikfilen som en ringsignal genom att tryck och hålla in på musikfilen och sedan välja Ange som ringsignal. För en fullständig lista över ljudfilformat som stöds för ringsignaler, se “Specifikationer” i Appendix..."
Postad 12 December 2008 - 01:01
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Min Blackstone knakar lite lätt i lådan om jag trycker på vissa ställen och tar stöd bakom, särskilt lite nedanför mitten på högra sidan men även på ungefär samma höjd på vänstra sidan. Fler som har detta?
Hela skärmen är lite som en "bubbla" också i och med att plasten (glaset?) bubblar ut lite på mitten så det är någon tiondels millimeter som den går in innan man möter motstånd. Så är det inte på sidorna eller uppe/nere.
Det är inte jättestörande, men känns lite "onödigt", särskilt när man börjat tänka på det. Och när man betalat 6400 kr för den...
Anyone?
Postad 12 December 2008 - 08:12
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har inte heller fått nått mail att den gått iväg från telenors laget.. bara att de fått in den och att den borde skickas.
Men nu börjar jag bli ltie orolig. Jag använde en Diamond för ett tag sen och hatade den för den va så ###### seg.
Är det samma med HDn... försökte läsa mig till allt innan men inte så många sa att den var seg?
Vad tycker ni om man refererar till t.ex. iPhone som för mig aldrig laggat med ens en sekund?
Postad 12 December 2008 - 08:18
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
haha fasiken va folk letar småfel på mobilen... Tänk på att det säääkert kommer ut en ny windows till den nästa år som gör denna perfekt.
Postad 12 December 2008 - 08:28
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Sedan är det kanske en dum fråga, men har haft massa mobiler, men hur fixar man mp3 som ringsignal? En riktig grym mobil, men såna saker som att välja en låt som ringsignal ska vara busenkelt, samma med att koppla upp sig.
Jag satt med samma problem med nån mobil jag haft. Har du trådlöst genom en router eller modem. Ifall det är router kan du behöva lägga till MAC adressen på telefonen om du valt in den säkerheten. Om modem så ring ditt bredbandsbolag och prata med deras support.
Postad 12 December 2008 - 09:59
Unregistered26508
-
Unregistered26508
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag försöker komma åt en delad mapp på mitt nätverk via WLAN, och när jag skriver in dess sökväg i nallen ber den mig att ange användarnamn, lösenord och domän. De första två har jag, men jag har inget att skriva i rutan för "Domän", då jag så vitt jag vet kör med arbetsgrupper och inte domäner. I vilket fall som helst funkar det inte -- nån som vet hur jag kan lösa det?
Postad 12 December 2008 - 10:17
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Någon som har något att anmärka på följande skärmskydd:
DuraSec HighTech, BW UltraClear PDA SP (Brando) eller Martin Fields. Ska man köpa den billigaste helt enkelt, Brandos?
Postad 12 December 2008 - 10:31
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Någon som har något att anmärka på följande skärmskydd: DuraSec HighTech, BW UltraClear PDA SP (Brando) eller Martin Fields. Ska man köpa den billigaste helt enkelt, Brandos?
Jag fick hem ett Martin Fields igår, har inte hunnit montera det än men ska försöka hinna med det idag. Kan återkomma sen med intryck.
Postad 12 December 2008 - 10:32
yayayay
-
yayayay
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som har något att anmärka på följande skärmskydd: DuraSec HighTech, BW UltraClear PDA SP (Brando) eller Martin Fields. Ska man köpa den billigaste helt enkelt, Brandos?
BW UltraClear PDA SP (Brando) är bäst. Läst det på XDA och andra forum. Go for it! :- )
Postad 12 December 2008 - 10:56
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har inte heller fått nått mail att den gått iväg från telenors laget.. bara att de fått in den och att den borde skickas.
Fick äntligen ett mail från Telenor, om att de ska skicka den idag... "Tack för ditt mail. Din telefon kommer att skickas ut idag så du kommer troligtvis få den i början av nästa vecka. Den är inte registrerad hos Posten än så du borde få ett mail med kolli-id när det sker."
Postad 12 December 2008 - 14:43
Chippah
-
Chippah
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Min Blackstone knakar lite lätt i lådan om jag trycker på vissa ställen och tar stöd bakom, särskilt lite nedanför mitten på högra sidan men även på ungefär samma höjd på vänstra sidan. Fler som har detta?
Hela skärmen är lite som en "bubbla" också i och med att plasten (glaset?) bubblar ut lite på mitten så det är någon tiondels millimeter som den går in innan man möter motstånd. Så är det inte på sidorna eller uppe/nere.
Det är inte jättestörande, men känns lite "onödigt", särskilt när man börjat tänka på det. Och när man betalat 6400 kr för den...
Batterieluckan känner jag igen men har dock vant mig med det,men som du skriver så känns det onödigt klagande men för priset!
Anyone?
Postad 12 December 2008 - 15:47
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
BW UltraClear PDA SP (Brando) är bäst. Läst det på XDA och andra forum. Go for it! :- )
Jag har just fått Brando's UltraClear på posten idag. Jag återkommer med intryck. Jag är annars hyfsat nöjd med org. skyddet som följer med. Bra känsla och jag har då inte lyckats åsamka minsta repa på en vecka och jag använder inte medföljande väska heller...
Postad 12 December 2008 - 15:56
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Jag har just fått Brando's UltraClear på posten idag. Jag återkommer med intryck. Jag är annars hyfsat nöjd med org. skyddet som följer med. Bra känsla och jag har då inte lyckats åsamka minsta repa på en vecka och jag använder inte medföljande väska heller...
Vart är den köpt?
Postad 12 December 2008 - 16:04
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Postad 12 December 2008 - 16:17
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Brando
hur lång tid tog frakten då? kom den me vanlig post?
Postad 12 December 2008 - 16:23
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
hur lång tid tog frakten då? kom den me vanlig post?
Den kom i ett kuvert i brevlådan. Jag minns inte exakt vilken dag, men det var förra veckan jag beställde.
Postad 12 December 2008 - 21:53
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag försöker komma åt en delad mapp på mitt nätverk via WLAN, och när jag skriver in dess sökväg i nallen ber den mig att ange användarnamn, lösenord och domän. De första två har jag, men jag har inget att skriva i rutan för "Domän", då jag så vitt jag vet kör med arbetsgrupper och inte domäner. I vilket fall som helst funkar det inte -- nån som vet hur jag kan lösa det?
För det första, kommer du åt mappen från någon annan dator i nätverket? Om inte kan det ha att göra med din brandvägg, rättigheterna för den utdelade mappen, eller rättigheterna för användarkontot. Om det fungerar från en annan dator så bör det fungera från mobilen också. Det brukar gå bra att bara lämna domänfältet tomt. Du kan även testa att skriva datorns namn, för jag antar att du försöker logga in med ett konto som ligger lokalt på datorn. Datornamnet hittar du under "System" i "kontrollpanelen". Lycka till!
Postad 12 December 2008 - 22:45
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Fick mobilen idag. Tjohoo! Har dock upplevt att explorer hänger sig när jag flyttar filer till mobilen. Är det något ni är bekanta med?
Postad 12 December 2008 - 23:50
Roslund
-
Roslund
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Som ett exempel så laddade jag ner Sydsvenskan (1.9 MB okomprimerad) på 9-12 sekunder på Nokia N95 med Opera Mini. Med Blackstone har jag kapat tiderna med några sekunder (7 sekunder och sånt), vilket är grymt.
Jag har mätt samma sajt med iPhone (ca 50 sekunder) och med Opera 9.5 som kom med Blackstone (50-70 sekunder). Jag har för mig att Internet Explorer på min Blackstone också ligger där någonstans. Det är som ni ser helt helt andra tider. Då använder webbläsarna förstås inga komprimeringsproxy.
Jag har nu börjat kasta ut mobil-varianterna av webbsajter bland mina bokmärken. När fulla sajter ändå laddas på några sekunder med Opera Mini och man får upp dem i 800 x 480 på 3.8", så är m.-versionerna bara irriterande i sin litenhet.
Hej, har nu lagt in Opera mini, men jag hittar inte det bland programen, det starta när jag installerat det och funkar jätte bra förutom att det är JÄTTE liten text, till vilken telefon ladda du ner? Touch HD finns ju inte att väja...och var hittar jag programet i telefonen???
Postad 13 December 2008 - 00:19
thompa_1080
-
thompa_1080
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej, har nu lagt in Opera mini, men jag hittar inte det bland programen, det starta när jag installerat det och funkar jätte bra förutom att det är JÄTTE liten text, till vilken telefon ladda du ner? Touch HD finns ju inte att väja...och var hittar jag programet i telefonen???
Du startar Opera mini genom att först starta "Java" (ikon med ett litet "e") från program-mappen för att sedan därifrån välja Opera mini och starta det.
Postad 13 December 2008 - 01:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Man får ju upp en sida med liten text...Det är ju som meningen
De flesta sidor man är in på vet man ju var på sidan man ska trycka..
Bara klicka var du vill zooma in på sidan
Postad 13 December 2008 - 09:26
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
hej.. köpte min hd med tele2!! skulle idag skicka internetinställningar från tele2.se men de stog bara "Du kan inte wappa eller skicka MMS med din telefon. Skaffa en ny så att du också kan skicka MMS, spela spel , läsa nyheter med mera! "
hmm vafan blir de så för? har även försökt att ställa in de manuellt i telefonen men de funkade heller inte :S
Någon som kan hjälpa mig?? är riktigt sur nu för ja hade skippat träningen för att få sitta å pilla med min nya nalle
btw.. köpte min från Aircall.. de tog 2 dagar innan ja fick dom!
Jag har också Tele2, men det funkar utmärkt att sms:a, MMS:a o surfa med de inställningar Tele2 har angivit Jag har också Tele2, men det funkar utmärkt att sms:a, MMS:a o surfa med de inställningar Tele2 har angivit
min HD är dock helt operatörsfri.....dvs inte köpt av Tele2
Postad 13 December 2008 - 12:13
Bletch
-
Bletch
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Någon som vet om HTCs telefoner har bra täckning på andra ställen än i storstäder ? Visst spelar operatören stor roll men jag har haft olika telefoner med samma Comviq abonemang - med varierande prestanda faktiskt. Vissa telefoner sämre än andra. Den bästa är hittills min gamla SE W960.
Någon som bor på landet och har en HTC Touch HD ?
Postad 13 December 2008 - 13:30
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Angående GPSen så har jag fått den att funka utomhus - där hittar den satelliter på 10 sek och funkar skitbra. Inomhus däremot hittar den inte en enda, till skillnad från min N95 som hittar satelliter även inomhus. Så där går den bet. Men hur ofta sitter man inomhus och navigerar?
Så var det för mig i början också. Jag vet inte om du redan använder applikationen SnabbGPS (samma som A-GPS på andra telefoner?), men nu hittar min Blackstone 6-8 satelliter även inomhus 1-2 m från ett (söder)fönster. Alltså kan jag precis som med min N95 nu hitta satelliterna inomhus, vilket är trevligt (i N95-fallet så kom och gick förbindelsen dock, med Blackstone har jag den naturligtvis stabil, med så många satelliter). Jag testade nyss och det tog ändå 1.5 minuter coldstart, men vad begär man inomhus...
Redigerat av cmlewan, 13 December 2008 - 15:56.
Postad 13 December 2008 - 15:54
grekek
-
grekek
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej! Jag har Glocalnet, och jag försöker ställa in wap och mms på telefonen. Men jag fattar inte hur jag ska göra, det står på deras hemsida ( Inställningar - Glocalnet) att man ska fylla i något i APN, men jag hittar inte APN någonstans i inställningarna i HD:n. Någon som kan det här, som kan skriva hur man ska göra?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|