Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 december 2008 - 17:07

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Detta är ju löjligt!
Har du någon som helst aning om hur prisjakt lyssnar på kritik och utveklas eftersom eller är det fortfarande bara det att du inte läst allt och gnäller på att du blivit blåst ... och det MÅSTE vara någon annans fel!

Kom med något konkret!

Inte för att jag har något som helst med övriga skribenters påståenden härinne att göra men jag kan berätta att jag redan 1:a december mailade till Prisjakts support och varnade för Kameraexperten och att där fanns oegentligheter, t ex så påpekade jag detta om att KE ljög om att de inte bytt ägare. Sedan dess har jag utväxlat ett tiotal mail med Prisjakt.

Nu senast har jag frågat vad som egentligen hindrar Prisjakt från att ta bort butiker så snart det föreligger ens MISSTANKE om oegentligheter? Finns det avtal och pengar med i bilden som gör att Prisjakt satt sig i samma båt som nätbutikerna och hellre väljer att riskera lura konsumenter än att bevaka våra intressen? (Väntar fortfarande på svar i den frågan...)
1. VAD ska prisjakt förbättra?
Svar: Omvänd bevisbörda bör tillämpas. När konsumenter mailar och berättar om oegentligheter och mystiska förhållanden som de själva kan verifiera (som i mitt fall, jag mailade dem redan 1:a dec), så tar de OMEDELBART bort butiken och meddelar dem samtidigt att de får återkomma så snart de BEVISAR att de inte är skumma (t ex genom att bjuda in till sitt så kallade "lager" - själv erbjöd jag mig att åka till Sumpan och titta in på deras lager men fick självklart nobben av KE)
2. VAD skulle de ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?
Svar: se ovan. De hade info från mig och från flera andra skribenter här som pekade på att något var skumt redan 1:a december.
3. Har du ens läst informationen om prisjakt och vad de erbjuder och vad de ger för råd eller har du bara läst lite info på sidan och några rubriker och dragit egna slutsatser?
Svar: Prisjakt väljer själva vilken deras affärsmodell är. De har full frihet att välja en affärsmodell som minimerar risken för aningslösa och ovana konsumenter att luras. För självfallet är det så att det finns många därute som bara klickar på det översta nätbutiks-namnet i listan och obetingat litar på att ingen oseriös butik listas.
4. Hur har du tagit ställning till https://www.prisjakt...php?t=konsument råd 4?
Svar: se ovan under punkt 1, 2 och 3

Vill slutligen tillägga att jag finner Pricerunner ÄNNU mindre konsumenttillvända i detta avseende så dem vill jag inte ens diskutera med. Prisjakt har åtminstone än så länge så visat sig villiga att ta frågan på allvar - även om jag inte håller med dem.

Ska kanske för ordningens skull nämna att jag aldrig ens beställde något från KE eftersom min kommunikation med dem när jag övervägde köp gjorde att jag direkt anade ugglor i mossen.

Postad 18 december 2008 - 17:14

Nash_onlyone
  • Nash_onlyone
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Finns det någon som inte betalat via kort vars bank ändå ställer upp? Vad heter i så fall den banken, den vill jag byta till!

Postad 18 december 2008 - 17:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
"Finns det avtal och pengar med i bilden som gör att Prisjakt satt sig i samma båt som nätbutikerna och hellre väljer att riskera lura konsumenter än att bevaka våra intressen?"

Eller så väljer man att lita på sitt eget omdöme, speciellt när man har tagit reda på fakta om den butik man kanske tänkt handla av?

Nu är vi tillbaka till grundfrågan igen, är det Prisjakt eller du som ansvarar för hur du väljer att göra med dina pengar?

Det spelar ingen roll om PJ eller vilken tjänst/sida du nu väljer att använda råkar ha nån form av info om företag som i efterhand visar sig vara skojare. Det är fortfarande ditt eget omdöme och ansvar att ta reda på riskerna med hur du väljer att hantera dina pengar, ingen annan.

Vad du och många andra tycks missa är att det är du själv som borde bevaka dina intressen. Att välja att skylla och lita på att en tjänst på nätet som dessutom är gratis för dig som konsument inte bevakar dina intressen och alltid har 100% koll på läget i varje givet läge är ju bara naivt.

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 17:19.

Postad 18 december 2008 - 17:16

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Inte för att jag har något som helst med övriga skribenters påståenden härinne att göra men jag kan berätta att jag redan 1:a december mailade till Prisjakts support och varnade för Kameraexperten och att där fanns oegentligheter, t ex så påpekade jag detta om att KE ljög om att de inte bytt ägare. Sedan dess har jag utväxlat ett tiotal mail med Prisjakt.

Nu senast har jag frågat vad som egentligen hindrar Prisjakt från att ta bort butiker så snart det föreligger ens MISSTANKE om oegentligheter? Finns det avtal och pengar med i bilden som gör att Prisjakt satt sig i samma båt som nätbutikerna och hellre väljer att riskera lura konsumenter än att bevaka våra intressen? (Väntar fortfarande på svar i den frågan...)
1. VAD ska prisjakt förbättra?
Svar: Omvänd bevisbörda bör tillämpas. När konsumenter mailar och berättar om oegentligheter och mystiska förhållanden som de själva kan verifiera (som i mitt fall, jag mailade dem redan 1:a dec), så tar de OMEDELBART bort butiken och meddelar dem samtidigt att de får återkomma så snart de BEVISAR att de inte är skumma (t ex genom att bjuda in till sitt så kallade "lager" - själv erbjöd jag mig att åka till Sumpan och titta in på deras lager men fick självklart nobben av KE)
2. VAD skulle de ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?
Svar: se ovan. De hade info från mig och från flera andra skribenter här som pekade på att något var skumt redan 1:a december.
3. Har du ens läst informationen om prisjakt och vad de erbjuder och vad de ger för råd eller har du bara läst lite info på sidan och några rubriker och dragit egna slutsatser?
Svar: Prisjakt väljer själva vilken deras affärsmodell är. De har full frihet att välja en affärsmodell som minimerar risken för aningslösa och ovana konsumenter att luras. För självfallet är det så att det finns många därute som bara klickar på det översta nätbutiks-namnet i listan och obetingat litar på att ingen oseriös butik listas.
4. Hur har du tagit ställning till https://www.prisjakt...php?t=konsument råd 4?
Svar: se ovan under punkt 1, 2 och 3

Vill slutligen tillägga att jag finner Pricerunner ÄNNU mindre konsumenttillvända i detta avseende så dem vill jag inte ens diskutera med. Prisjakt har åtminstone än så länge så visat sig villiga att ta frågan på allvar - även om jag inte håller med dem.

Ska kanske för ordningens skull nämna att jag aldrig ens beställde något från KE eftersom min kommunikation med dem när jag övervägde köp gjorde att jag direkt anade ugglor i mossen.

ÄNTLIGEN någon som också förstått den diskussion jag och många andra fört om Prisjakts ansvar etc... troligen är detta bara början på en tilltagande granskning av Prisjakt och Pricerunners tjänster till oss konsumenter
Jag hejar på dej...

Redigerat av Ö-kalix, 18 december 2008 - 17:18.

Postad 18 december 2008 - 17:23

Nash_onlyone
  • Nash_onlyone
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Alla företag är unga någon gång och ska man misstro alla som ser seriösa ut och får bra betyg av sina kunder så kan vi ju lägga ned företagsamheten i Sverige och hålla oss till stora gamla bolag. KE såg seriöst ut, har funnits en längre stund med nöjda kunder, har seriösa betalningssystem etc, och stora reklamkampanjer i computer sweden osv. Priserna var inte skumt låga, såg ut som en juldrive.

Jag tycker det är så SJUKT att om man betalar via internetbankstjänst ska man inte vara lika säker som när man betalar med kort - det ska inte spela någon roll vilken form internethandeln används! Varför ger kortservicen den säkerheten men inte internetbanksservicen?? Det är bara helt FEL.

Postad 18 december 2008 - 17:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN någon som också förstått den diskussion jag och många andra fört om Prisjakts ansvar etc... troligen är detta bara början på en tilltagande granskning av Prisjakt och Pricerunners tjänster till oss konsumenter
Jag hejar på dej...

Lika genomtänkt inlägg som vanligt.

Kan du tala om för oss andra vilken form av granskning som du tycker borde ske och varför av PJ samt vilket ansvar du anser att dom har mot dig som icke betalande gratiskund så skulle det vara mycket intressant att få veta?

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 17:26.

Postad 18 december 2008 - 17:25

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Lika genomtänkt inlägg som vanligt.

Kan du tala om för oss andra vilken form av granskning som du tycker borde ske och varför av PJ samt vilket ansvar du anser att dom har mot dig som icke betalande gratiskund så skulle det vara mycket intressant?

Behöver jag tala om det för dej du som är så duktig och smart och säger så otroligt genomtänkta saker..... grrrr

Postad 18 december 2008 - 17:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Och som vanligt väljer du att undvika alla frågor vi ställer till dig och tar till strutshuvudet. Ett tips är annars att du tänkte till lite och faktiskt valde att besvara och försvara dina egna åsikter och påståenden med nån form av logik så slipper vi denna 5-åringsnivå?

"Dumma dig!!!"

"Jaha, varför tycker du jag är dum förklara gärna så vi kan diskutera om det och lösa dina problem"

"Nä det tänker jag inte för du är dum!!"

Konstruktivt....

Postad 18 december 2008 - 17:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

http://www.aftonblad...ticle4029155.ab

Ett tips, gå och köp Expressens papperstidning idag. De toppar ettan med EXTRA om KE-svindeln och har ett helt uppslag i tidningen. Tråkigt att ABladet skulle var så långsamma, nu fick Pricerunner bli "expert spokesperson" och bli hjältar i media och de som upptäckte bluffen - Pricerunner som faktiskt mest följt efter Prisjakts agerande och varit steget efter hela tiden.

Även Pricerunner har fått smaka på kritik från sina medlemmar på sitt forum, men Pricerunner stängde helt för kommentarer i sina nyhetstrådar om KE, då det började käbblas om vems fel det var. Så PLEASE, låt inte denna tråd förstöras av liknande käbbel om vems felet är.

Kan inte PJs modertorer (t ex TomasD700) fixa en ny tråd där medlemmar kan komma med konkreta tips på förbättringar som kan göras för att minimera risken för liknande händelser. Och lyfta in tips som redan kommit in i denna tråd.

Tack!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 17:50.

Postad 18 december 2008 - 17:40

svanjr
  • svanjr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hejsan! Ville bara nämna att oavsett om det är en "gratistjänst" för konsumenten så tjänar folket bakom PJ pengar. Detta genom reklam. Som alla måste se. Så du betalar genom att se på reklam. Så det är inte någon gratistjänst. Och om någon tjänar pengar på en tjänst där man ska visa billigast pris på varor så har man genast ett ansvar att ge riktig information. De har ansvar mot de firmor som betalar pengar för att ha reklam på sidan, och så även mot oss konsumenter. Inget bolag vill väl få en negativ bild av sig bara för att Butikerna på PJ inte är seriösa? Men det är det som kommer att ske. Jag menar inte att PJ ska behöva göra en koll av alla butiker som dyker upp, men om det börjar trilla in en massa frågetecken runt en butik bör PJ kontakta butiken för att se om allt är som det ska. Annars ska butiken tas bort. Det ligger i PJ intresse att vi som använder sidan är nöjda med tjänsten.

God Jul

Postad 18 december 2008 - 17:53

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det blir TV-reportage i ABC/SVT ikväll 19.15 om svindeln.

Postad 18 december 2008 - 17:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Hejsan! Ville bara nämna att oavsett om det är en "gratistjänst" för konsumenten så tjänar folket bakom PJ pengar. Detta genom reklam. Som alla måste se. Så du betalar genom att se på reklam. Så det är inte någon gratistjänst. Och om någon tjänar pengar på en tjänst där man ska visa billigast pris på varor så har man genast ett ansvar att ge riktig information. De har ansvar mot de firmor som betalar pengar för att ha reklam på sidan, och så även mot oss konsumenter. Inget bolag vill väl få en negativ bild av sig bara för att Butikerna på PJ inte är seriösa? Men det är det som kommer att ske. Jag menar inte att PJ ska behöva göra en koll av alla butiker som dyker upp, men om det börjar trilla in en massa frågetecken runt en butik bör PJ kontakta butiken för att se om allt är som det ska. Annars ska butiken tas bort. Det ligger i PJ intresse att vi som använder sidan är nöjda med tjänsten.

God Jul

Detta kanske kommer som en nyhet för dig och andra, men ALLA företag tjänar pengar på något sätt, det är därför man driver ett företag oftast. Vad gäller reklam som "alla måste se" är det väl inget konstigare än att du ser på TV4 tex eller läser kvällstidningen?

Dom har också reklam och tjänar pengar på det, big deal.

Sen hur du får det till att du "betalar" genom att antingen vilja titta på reklamen eller inte som dessutom är valfritt är för mig ett mysterium.

Så jo, det är en gratistjänst för dig som konsument, däremot inte för de som väljer att ha sin reklam där.

Sen bara för att PJ, Expressen eller TV4 har reklam som du "betalar" för genom att använda dig av deras tjänster så tror du till 100% på allt som sen sägs och skrivs om där och förväntar dig också att så är fallet?

Det finns nåt som kallas mediagranskning och att titta på allt med kritiska egna ögon, inte lite blint på allt som sägs och läses i media, internet eller annorstädes.

Eller den gamla klyschan som lyder, eget ansvar.

Inte undra på att tom de gamla Nigeriabreven fortfarande frodas och ger intäkter när man hör den inställningen.

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 18:07.

Postad 18 december 2008 - 18:04

svanjr
  • svanjr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
masse70. Vi kommer nog inte komma överens, men det är alltid trevligt med en diskussion. När det gäller TV4, Aftonbladet och andra medier med reklam så vill jag bara säga att jag absolut tror på det som visas/står där. Det är en förutsättning för att dessa media existerar. Om TV4 skulle ljuga om saker o ting tror jag ej dom skulle kunna finnas kvar. Samma sak med Aftonbladet och andra tidningar. Självklart förstår jag att allt vi ser i västvärlden är vinklad efter vissa premisser, såsom mediaägarnas ideologier och andra faktorer, men sanningen finns där. Så jag tycker du har fel som säger att man inte kan lita på det som kommer fram i våra medier. De gånger då bluff företag har haft med reklam i riksmedia har det uppmärksammats och ansvariga har fått be om ursäkt. Så de har ett ansvar mot konsumenterna. Så frågan är väl hur PJ kommer agera eftersom dom har skickat folk till Kameraexperten från deras sida.

Postad 18 december 2008 - 18:10

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0
Nu är det live på ABC/SVT...där bl a stockholmspolisen berättar att de hittills fått in drygt 200 anmälning mot KE...

säg 200 pers x 5 000 kr= 1 000 000 kr, REDAN....

EDIT: ...ett kort reportage, som redan nämnts av Infolex, följs upp av ett längre reportage i ABC:s sändning 19.15. Snacka om att anmälningarna mot KE kommer att hagla in till polisen då allt fler nu blir upplysta om var deras julklappar tagit vägen...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 18:32.

Postad 18 december 2008 - 18:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Allt jag säger är bara att du ska ta allt du ser, läser och hör med en nypa salt och filtrera det genom dina egna erfarenheter och dra dina egna slutsatser om det. För jag hoppas för din skull att du inte litar blint på allt det utan att kritisera och granska själv?

Har man det som motto i livet och även i detta fall hade man lätt kunnat undvika att bli drabbad, som så mycket annat.

Det jag blir allergisk över är de som väljer att skylla sina egna misstag på i detta fallet PJ istället för att kanske säga, det där misstaget ska jag inte göra om och lära sig av det.

Nästan all information är alltid vinklad på något sätt till någons fördel.

Nästan alla vill tjäna pengar till vilket pris som helst, även på bekostnad av andra.

Att välja att ignorera detta faktum gör att många blir just lurade på antingen pengar eller annat.

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 18:19.

Postad 18 december 2008 - 18:37

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Nästan alla vill tjäna pengar till vilket pris som helst, även på bekostnad av andra.

Håller med dig i sak i hela förra inlägget och i slutsatsen, men vill lägga till att ALLA tjänar pengar på bekostnad av andra. Det enda som skiljer är hur man gör det och till vilket pris... ;)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 18:42.

Postad 18 december 2008 - 18:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Håller med dig i sak, men vill lägga till att ALLA tjänar pengar på bekostnad av andra. Det enda som skiljer är hur man gör det och till vilket pris... ;)

Mvh JB

Ok, du sa det jag ville undvika att säga av ren diplomati, men håller fullständigt med :(

Skojare har alltid och kommer alltid tjäna mest pengar på de som är godtrogna och naiva i sin syn på andra människor, företag eller annat, tyvärr.

Postad 18 december 2008 - 18:41

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Ett tips, gå och köp Expressens papperstidning idag. De toppar ettan med EXTRA om KE-svindeln och har ett helt uppslag i tidningen. Tråkigt att ABladet skulle var så långsamma, nu fick Pricerunner bli "expert spokesperson" och bli hjältar i media och de som upptäckte bluffen - Pricerunner som faktiskt mest följt efter Prisjakts agerande och varit steget efter hela tiden.

Även Pricerunner har fått smaka på kritik från sina medlemmar på sitt forum, men Pricerunner stängde helt för kommentarer i sina nyhetstrådar om KE, då det började käbblas om vems fel det var. Så PLEASE, låt inte denna tråd förstöras av liknande käbbel om vems felet är.

Kan inte PJs modertorer (t ex TomasD700) fixa en ny tråd där medlemmar kan komma med konkreta tips på förbättringar som kan göras för att minimera risken för liknande händelser. Och lyfta in tips som redan kommit in i denna tråd.

Tack!

Mvh JB

Pricerunner la upp varning bredvid kameraexpertens pris och länk till infosida om Kameraexpertens status FÖRE Prisjakt.

Skitsamma vem som gjorde vad först egentligen. Det som var bra var att både Prisjakt och Pricerunner kom med info när de hade något.

Pricerunner fick väl knappast någon hjältestatus i artikeln? ;)

Redigerat av Zimma, 18 december 2008 - 18:42.

Postad 18 december 2008 - 18:47

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Pricerunner la upp varning bredvid kameraexpertens pris och länk till infosida om Kameraexpertens status FÖRE Prisjakt.

Skitsamma vem som gjorde vad först egentligen. Det som var bra var att både Prisjakt och Pricerunner kom med info när de hade något.

Pricerunner fick väl knappast någon hjältestatus i artikeln? ;)

Eftersom jag varit med redan från slutet av nov, (och varnade mkt pga av Intuition och tidigare erfarhet för KE i denna tråd redan 1-2 dec) har jag sett att de har agerat på lite olika sätt, men det var Prisjakt som först "agerade", om än lite vagt i början, men detta behöver vi inte bråka mer om... :-)
Och sajter som Prisjakt och Pricerunner kan inte agera enbart på intuition, utan behöver mer faktiska bevis för att något lagbrott är på gång, vilket tog tid denna gång.

Om hjältestatus - kanske lite väl positivt ordval, men det beror på hur man ser det i denna förunderliga mediavärld... :( Och att det har agerats har säkert bidragit till att ytterligare flera tusen julhandlare slapp bli lurande på sina pengar...men det tog längre tid nu till action än i fjol då E-outlet härjade. Orsaken till detta är att KE faktiskt var en nätbutik med historia, och med i alla fall en helt OK sådan.

Nu får vi i alla hoppas att polisen (tack vare aktiva forummedlemmar, Prisjakt & Pricerunner) får tag på svinpälsarna bakom denna svindel.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 19:09.

Postad 18 december 2008 - 19:07

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Orsaken till detta är att KE faktiskt var en nätbutik med historia, och med i alla fall en helt OK sådan.

Där har du nog lite fel.
Redan i början av månaden upmärksammade jag Prisjakt på följande: (läs sista inlägget i denna tråd)
https://www.minhembi...s...=150088&hl=

Postad 18 december 2008 - 19:10

optipad
  • optipad
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad på direktbetalning och kortbetalning.. Min pengar försvann ju direkt vid beställningen.. men jag Använde mitt mastercard!

Postad 18 december 2008 - 19:12

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på direktbetalning och kortbetalning.. Min pengar försvann ju direkt vid beställningen.. men jag Använde mitt mastercard!

Som jag har förstått det, är det lättare att backa köpet om man betalt med Betalkort. Ring genast till din bank för att stoppa köpet. Själv har jag använt direktbetalning och pengarna drogs av direkt i samband med köpet.

Postad 18 december 2008 - 19:13

T_Sthlm
  • T_Sthlm
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det e som det e !
Skit sak samma om PJ\PR gjort fel eller inte ,orka diskutera!
Viktigast är att vi får våra STÅLAR billbaka och att lallarna åker dit !!!

Postad 18 december 2008 - 19:14

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Där har du nog lite fel.
Redan i början av månaden upmärksammade jag Prisjakt på följande: (läs sista inlägget i denna tråd)
https://www.minhembi...s...=150088&hl=

Det var just med tanke på detta som jag skrev "OK historia", och inte "bra/fläckfri historia". En oförskämd medarbetare kan inte vara fog för att bannlysa ett företag helt från omvärlden. Om du ids kolla första sidan i denna tråd ska du se att jag också uppmärksammat detta. :(

Sedan Itsyourhome.se har det ju också framkommit bolaget bytt ägare minst två gånger...i alla fall ser det ut som det om man undersöker bolaget närmare. Det underliga är dock att "försvarsbrevet" som är undertecknat av dåvarande VD hade felstavat efternamn, och vad det beror på kan vi bara spekulara om.

EDIT: Faaaaan...nu missade man ABC:s 19.15-sändning... ;)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 19 december 2008 - 02:43.

Postad 18 december 2008 - 19:27

optipad
  • optipad
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Som jag har förstått det, är det lättare att backa köpet om man betalt med Betalkort. Ring genast till din bank för att stoppa köpet. Själv har jag använt direktbetalning och pengarna drogs av direkt i samband med köpet.

Jo men pengarna drogs från mitt konto redan den 29 november (då jag beställde kameran) så kameraexperten har säkert dessa i sitt förvar.. Jag tänkte mest på möjlighet att få ersättning o sådant!

Postad 18 december 2008 - 19:29

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

En oförskämd medarbetare kan inte vara fog för att bannlysa ett företag helt från omvärlden.

Liiite mer info än så fanns det allt för PR/PJ att ta till sig. I detta fall så fanns det under över två veckor INDIKATIONER på att något inte stod rätt till under vilken tid konsumenter fortsatte att länkas till KE via PJ.

Dessutom apropå "bannlysa" så är det ingen annan än PJ/PR själva som avgör vad man publicerar på sin websajt. De har alltså full frihet att låta bli att förmedla hugade köpare till KE tills dess eventuella konstigheter är uppklarade.

Det jag (och en del andra också tydligen) då har ifrågasatt och har synpunkter på är dels det tveksamt moraliska och seriösa i att framhärda att lista ett bolag som har så många varningsklockor som ringer kring det, dels den affärsmässiga logiken som PJ har för sitt agerande:
Hur kan det vara "good for business" för PJ att bli känd som en av de kanaler som primärt hjälpt till att förmedlat internet-trafik till en sajt som lurat ett stort antal oanande Svenssons att förlora sina pengar?

Såg du killen i ABC som sade att "Det verkade ju seriöst för de var listade på Pricerunner"?
Och då såg du inte det men du kan kolla på nätet säkert på SVT.se

Redigerat av dalton66, 18 december 2008 - 19:31.

Postad 18 december 2008 - 19:41

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Liiite mer info än så fanns det allt för PR/PJ att ta till sig. I detta fall så fanns det under över två veckor INDIKATIONER på att något inte stod rätt till under vilken tid konsumenter fortsatte att länkas till KE via PJ.

Klipp inte ut EN enda mening från min text så den helt tappar sin innebörd. ;)

Det var ju också itsyourhome du syftade på i den länk du hänvisade jag på historien FRAM till för två veckor sedan. Du måste vara rejält blind om du inte kan se att även jag tagit upp info i denna tråd de två senaste veckorna. Skjut inte vilt nu utan att kolla fakta först... :(

Och återigen - det har varit INDIKATIONER de två senaste veckorna, lätt för oss som medlemmar att skriva om, men svårare för ett företag att agera efter. Både du och jag sitter säkert, oavsett vad vi skriver, då det är Prisjakt som är ansvarig utgivare även för allt vad vi skriver här.

Nu är jag färdig med denna diskussion...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 19:59.

Postad 18 december 2008 - 19:59

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Och återigen - det var INDIKATIONER, lätt för oss som medlemmar att skriva omr, men svårare för ett företag att agera efter, då de är ytterts ansvarig (även ekonomiskt) om deras agerande skulle innebära ett felaktigt beslut.

Både du och jag sitter ganska säkert, oavsett vad vi skriver, då det är Prisjakt som är ansvarig utgivare även för vad vi skriver.

För det första: jag har i mail till KE i början av månaden uppmärksammat PJ på att KE förnekar för konsumenter att de bytt ägare de senaste 2 åren. KE ljög alltså för sina konsumenter. Varför ljuger man om man är seriös?

På vilket sätt skulle PJ bli "ekonomiskt ansvariga" menar du om de helt sonika valde att tills vidare låta bli att lista KEs priser? Vem skulle stämma dem? Det är ingen mänsklig rättighet att få bli listad på en prisjämförelse-sajt utan det är rimligen sajten själv som bestämmer vilka man listar.

Jag hoppas på att detta blir en tankeställare för både PR/PJ och att man ändrar sin policy enligt mina förslag ovan.
Skulle som sagt också vilja förstå varför man inte REDAN gjort så? Vari finns den affärsmässiga logiken?

P.S. jo jag vet att detta med itsyourhome var uppe tidigt i tråden. Du kan f ö se att även jag skrev tidigt i denna tråd. Just därför var jag förvånad att du kallade det "OK historia" för KE.

Postad 18 december 2008 - 20:02

Ucello
  • Ucello
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Mycket gnäll om prisjakt och pricerunner. I den bästa av världar betalar alla sin skatt, inga begår några brott och polisen har koll på allt och alla. Det måste vara hundratals bolag som är kopplade till prisjakt och hur i **** ska de kunna hugga i rätt tid, avvägningen är inte lätt eftersom ett för snabbt ingripande kan kosta mer än det smakar.

Det vore i det här läget bättre att använda den här tråden för att vända udden mot de kräk som ligger bakom den här sörjan. Själv är jag torsk efter att han betalat via internetbanken.

Redigerat av Ucello, 18 december 2008 - 20:03.

Postad 18 december 2008 - 20:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Personligen hoppas jag mest på att denna historia blir en tankeställare till de som gjort misstaget att handla från KE trots rätt lättfunna och exsisternade varningsklockor redan från början.

Vart finns den egna logiken hos de som fortfarande vill skylla allt på PJ och andra??

Det är DU och ingen annan som är ansvarig över din egen ekonomi och pengar.

Allt annat är sekundärt och mindre viktigt i denna story.

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 20:06.

Postad 18 december 2008 - 20:18

la haine
  • la haine
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har du använt mastercardet så kan du nog vara lugn..
Jag printade ut alla mail och ett Pdf dokument på Entercards hemsida ..
Polisanmälde dom idag och gick till banken och spärrade mitt kort
Nu får jag vänta en vecka typ på att polisanmälan ska komma i "pappersform"
,sen fyller man i en reklamation och skickar med en förklaring ,polisanmälan och mailtrafiken.
Hon på banken var ganska säker på att jag skulle få mina pengar men hon sa att det kunde ju ta ett par veckor ;)

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

På vilket sätt skulle PJ bli "ekonomiskt ansvariga" menar du om de helt sonika valde att tills vidare låta bli att lista KEs priser? Vem skulle stämma dem?

Hade tänkt sluta denna diskussion. Tog bort "ekonomiskt" ansvariga för att slippa svara på en så fundamental sak, som du borde ha lite koll på. Men du hann quota mig före...

PJ kan bli ekonomiskt ersättningsskyldig för det som skrivs här, t ex förtal eller liknande, eftersom PJ är ansvarig utgivare för allt som skrivs här på forumet. Det är därför det finns moderatorer som tar bort sånt som kan bryta på vissa lagar.

PJ kan även bli ekonomiskt ersättningsskyldig om PJ AKTIVT agerar på ett sådant sätt att ett företag lider ekonomisk skada, t ex om PJ gått ut med en FELAKTIG varning för ett företag som sedan kan påvisa att detta hämmat deras försäljning och de lidit ekonomisk skada för detta.

Och då KE för två veckor sedan inte hade gjort något lagbrott/fel, som var fallet även för några dagar sedan förutom försenade leveranser, och med att de i mail lovade pengar tillbaka/beställningar makulerade så hade det varit ett stort risktagande av PJ att gå ut med en varning redan för två veckor sedan.

Om kunder kan kräva ersättning från PJ för dåligt köpråd är dock en helt annan femma och det vet jag faktiskt inte hundra om hur det ser ut enligt lagen, men det ska nog till mycket för att PJ ska kunna anses vara vållande till ekonomisk skada för ett köpråd person frivilligt valt att följa (trots utförlig info på PJ om förutsättningarna) men det är inget som vi kan lösa här.

Så här i efterhand är det alltid lätt att vara efterklok, och det har faktiskt funnits många varningar länge, men folk har trots det valt att beställa då KE verkade betala igen till alla och att orsaken till uteblivna leveranser helt enkelt berodde på att deras leveranssystem havererat i kombination med extremt mycket beställningar samtidigt.

Återigen - jag tycker också att PJ och PR kunde ha agerat tidigare, men det är lätt att säga så här i efterhand, men inte lika lätt om man vet vad följderna kunnat ha blivit för PJ om det blivit fel...

Inge mer om detta nu...snäääälla... ;)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 20:30.

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag mfl. försökte varna för SCAM redan i 1-2 december.

Det var många i branschen som reagerade på att en mindre webbaserad kamearabutik helt plötsligt inför julruschen började sälja allt från Laptops till Plasma-TV och dessutom var billigare än alla andra med marginaler som inte sällan understeg inköpspris. Att kameraexperten dessutom saknade avtal med leverantörerna för dessa varor bidrog ju till att varningssignalerna ökade drastiskt. Detta visade sig ju också rätt snart när leverantörerna såg till att varorna togs bort från KE och PJ.

Det är verkligen trist att så många har hunnit blivit lurade, vi får verkligen hoppas att polisen och bankerna ser till att alla får tillbaka sina pengar.

Postad 18 december 2008 - 20:25

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Hur får man enklast fram NAMNEN på de personer som står bakom dessa företag (itsyourhome, KE och de andra namnen de har haft)? jag vill väldigt gärna slippa att göra affärer med dessa PERSONER i framtiden. För de lär ju knappast sluta med detta när det finns så mycket (olagliga?) pengar att tjäna på det.

Redigerat av RalphA, 18 december 2008 - 20:27.

Postad 18 december 2008 - 20:35

MrFredrick
  • MrFredrick
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hur får man enklast fram NAMNEN på de personer som står bakom dessa företag (itsyourhome, KE och de andra namnen de har haft)? jag vill väldigt gärna slippa att göra affärer med dessa PERSONER i framtiden. För de lär ju knappast sluta med detta när det finns så mycket (olagliga?) pengar att tjäna på det.

Står tidigare i forumet om de inte tagit bort det...

Postad 18 december 2008 - 20:35

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Läs på tidigare sidor i denna tråd, då finner du flera namn som är registrerade som ansvariga för Ityourhome och KE, (olika personer) men de är nog inte hjärnorna bakom denna svindel, utan som vanligt är detta "tagna" namn på personer som säkert inte har en aning om vad som hänt.

Läste i dagens Expressen att "person nr 2 i styrelsen, suppleanten" var interjuvad och han sa att han inte hade något med KE att göra men han erkände i alla fall han kände den person som stod som ordinarie i styrelsen och som står som firmatecknare. Uttalandet i intervjun "Jag har inte skrivit på några papper..." är ett tydligt tecken på att killen är en målvakt för denna svindel.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 20:44.

Postad 18 december 2008 - 20:38

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Folk är så hysteriska efter att hitta billiga priser, så det blir tamefasen förblindade många gånger, och intalar sig att det bara måste vara schysst. Man kan ju vara dum också så man inte förstår att detta är nått skumt som man skall hålla sig undan från.

1. Köp från kända företag!! Inte bara för att slippa och bli blåsta, utan ev garantifrågor ordnar sig mycket lättare också (oftast)

2. Köp ej på blocket, tradera osv typ "PS3 80gb 2700kr, oöppnad med kvitto pga fått dublett i julklapp"..senaste Nokia, SE mobilen samma typ av annons osv

Rabbla alltid detta detta mantra "Låter något för bra för att vara sant, är det oftast inte sant"

Postad 18 december 2008 - 20:46

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hade tänkt sluta denna diskussion. Tog bort "ekonomiskt" ansvariga för att slippa svara på en så fundamental sak, som du borde ha lite koll på. Men du hann quota mig före...

PJ kan bli ekonomiskt ersättningsskyldig för det som skrivs här, t ex förtal eller liknande, eftersom PJ är ansvarig utgivare för allt som skrivs här på forumet. Det är därför det finns moderatorer som tar bort sånt som kan bryta på vissa lagar.

PJ kan även bli ekonomiskt ersättningsskyldig om PJ AKTIVT agerar på ett sådant sätt att ett företag lider ekonomisk skada, t ex om PJ gått ut med en FELAKTIG varning för ett företag som sedan kan påvisa att detta hämmat deras försäljning och de lidit ekonomisk skada för detta.

Och då KE för två veckor sedan inte hade gjort något lagbrott/fel, som var fallet även för några dagar sedan förutom försenade leveranser, och med att de i mail lovade pengar tillbaka/beställningar makulerade så hade det varit ett stort risktagande av PJ att gå ut med en varning redan för två veckor sedan.
--- Edit---
Återigen - jag tycker också att PJ och PR kunde ha agerat tidigare, men det är lätt att säga så här i efterhand, men inte lika lätt om man vet vad följderna kunnat ha blivit för PJ om det blivit fel...

Inge mer om detta nu...snäääälla... ;)

OK, men får jag bara påpeka att det enda jag konkret föreslagit är att PJ skulle låta bli att lista butikers priser så snart det ringer varningsklockor. Då förstår jag inte alls varför du kommer dragandes med argument om "ansvarighet" för vad som skrivs på forum? Rättslig ansvarighet för forum eller annan text på sajten har ju inget med vad jag föreslagit att göra.

Och ingen av oss har ju ännu fått något svar från PJ på frågan om vad "följderna kunnat ha blivit för PJ om det blivit fel". Men det är en oerhört intressant fråga att få svar på eftersom ju misstanken i nuläget kan vara att deras avtal med KE gör att de satte sina ekonomiska intressen med KE framför konsument-intresset och det är därför de tvekat i det längsta att sluta lista KE. Dock menar jag att om det är så de tänker så borde det vara en policy de ändrar eftersom varken PJ, seriösa nätbutiker eller konsumenter vinner på ett så kortsiktigt tänkande av PJ.

Istället borde PJ ha en ny policy som heter att: "när misstankar finns om bristande seriositet hos en nätbutik så förbehåller PJ sig rätten att sluta lista butikens priser intill dess misstankarna nöjaktigt klarats upp". Med en sån policy så hade KE senast den 7:e december slutat listas på PJ och mycket elände och många ledsna konsumenter hade undvikits och både PJ och näthandeln i stort hade setts med stor respekt för seriöst agerande.

Nu är vi istället i en situation att vi diskuterar PJs agerande och här skrivs jättemånga inlägg om "lita aldrig på näthandel" i detta och andra forum. Hur kan det då försvaras att låta KE's priser listas så länge?

Redigerat av dalton66, 18 december 2008 - 20:51.

Postad 18 december 2008 - 20:49

heanrock
  • heanrock
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu finns ABC sändningen på svt.se

http://svt.se/svt/ro...i...546&d=35807

Postad 18 december 2008 - 20:53

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Istället borde PJ ha en ny policy som heter att: "när misstankar finns om bristande seriositet hos en nätbutik så förbehåller PJ sig rätten att sluta lista butikens priser intill dess misstankarna nöjaktigt klarats upp". Med en sån policy så hade KE senast den 7:e december slutat listas på PJ och mycket elände och många ledsna konsumneter hade undvikits.

Även om det borde vara någon från PJ som svarar, kan jag nog med 100% säkerhet säga att det redan finns en sådan klausul, då både Prisjakt & Pricerunner nu aktivt varnat konsumenter för sajten trots att KE faktiskt inte har gjort något bevisat olagligt ännu, och de är ju långt ifrån straffade/dömda...och man är ju oskyldig tills man är dömd i domstol, men denna utredning/bevisning blir nog ganska lätt för polisen med den fakta vi har fått de sista två dagarna, men det blir nog tyvärr betydligt svårare att få tag på de skyldiga....

Och läs mitt inlägg tidigare om varför JAG tror att PJ och Pricerunner inte agerade tidigare...inte var det i alla fall för att tjäna pengar på KE...PJ är nog lika lurade som alla övriga som haft med KE att göra.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 21:24.

Postad 18 december 2008 - 21:20

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0
Men läs för guds skull om butiken innan ni handlar. Tycker de som drabbats får skylla sig själva.

Postad 18 december 2008 - 21:23

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Om man är rädd för stämningar och annat för att man felaktigt anklagar någon för bluff så borde det väl i jösse namn gå både snabbare och riskfriare att tills vidare helt sonika bara ta bort butikens priser från att listas utan någon detaljerad kommentar mer än att man utreder?

Istället gjorde PJ/PR tvärtom: man väntade i det längsta med att ta bort KEs priser från att listas som lägsta pris - t o m efter att man gå ut med sina egna varningar. Varför var det så viktigt att priserna fick stå kvar? (och därmed lura många aningslösa konsumenter att köpa)

PJ är väl smarta nog att inse att många internet-ovana konsumenter inte läser forum etc och därmed missar alla varningsklockor som man själva hade alltför många av både via mail direkt till PJ, via kundomdömen och via forum. Kort sagt: PJ satt på all den info och varningar som borde kunnat motivera ett snabbt borttagande av att priserna listades. Enskilda konsumenter anade i de flesta fall inte oråd eftersom man inte hade eller förstod hur man skulle skaffa sig samma information som PJ hade.

Postad 18 december 2008 - 21:32

cristopherj
  • cristopherj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Men läs för guds skull om butiken innan ni handlar. Tycker de som drabbats får skylla sig själva.

Varför tror du folk är upprörda? Man fick ju uppfattningen om att detta rörde sig om ett seriöst företag, både via deras egen hemsida och konsument omdömen.

Postad 18 december 2008 - 21:36

henka81
  • henka81
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Om man är rädd för stämningar och annat för att man felaktigt anklagar någon för bluff så borde det väl i jösse namn gå både snabbare och riskfriare att tills vidare helt sonika bara ta bort butikens priser från att listas utan någon detaljerad kommentar mer än att man utreder?

Istället gjorde PJ/PR tvärtom: man väntade i det längsta med att ta bort KEs priser från att listas som lägsta pris - t o m efter att man gå ut med sina egna varningar. Varför var det så viktigt att priserna fick stå kvar? (och därmed lura många aningslösa konsumenter att köpa)

PJ är väl smarta nog att inse att många internet-ovana konsumenter inte läser forum etc och därmed missar alla varningsklockor som man själva hade alltför många av både via mail direkt till PJ, via kundomdömen och via forum. Kort sagt: PJ satt på all den info och varningar som borde kunnat motivera ett snabbt borttagande av att priserna listades. Enskilda konsumenter anade i de flesta fall inte oråd eftersom man inte hade eller förstod hur man skulle skaffa sig samma information som PJ hade.

Håller helt med, PJ och PR borde gått ut med infon långt tidigare. Dock hade inte det hjälpt mig ty jag beställde redan 30/11 men troligtvis flera hundra andra

Postad 18 december 2008 - 21:43

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Att PJ inte har nåt juridiskt ansvar må ju vara en sak, men faktum kvarstår att många konsumenter använder sig av både PJ och Pricerunner för att hitta de lägsta priserna och man kan nog också anta att de flesta förutsätter att de som får vara med är seriösa butiker. Att bedragare kan "kapa" en butik med tidigare goda omdömen är ju en enorm brist och där får man ju verkligen hoppas att PJ och Pricerunner vidtar åtgärder så att det inte kan hända igen. I praktiken så har ju PJ och Pricerunner varit behjälpliga till ett av de större bedrägerierna på senare år och jag skulle skämmas som en hund om jag jobbade på PJ eller Pricerunner. Det är lätt att säga att folk får skylla sig själva och att varningsklockor borde ha ringt, men det borde det banne mig ha gjort även hos PJ.

Postad 18 december 2008 - 21:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte hur bra koll moderatorer mm har på vad som skrivs i alla trådar, men om ni läser dom 3 första sidorna i denna tråd så borde dom reagerat senast då.

Postad 18 december 2008 - 21:59

Tejmo_M
  • Tejmo_M
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur bra koll moderatorer mm har på vad som skrivs i alla trådar, men om ni läser dom 3 första sidorna i denna tråd så borde dom reagerat senast då.

Instämmer!
Har precis läst dom 3 första sidorna. Rekommenderar alla till att göra detta, innan denna tråden stängs.
För jag antar att den gör det snart.

Postad 18 december 2008 - 22:17

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Varför tror du folk är upprörda? Man fick ju uppfattningen om att detta rörde sig om ett seriöst företag, både via deras egen hemsida och konsument omdömen.

Det RÖRDE sig om ett seriöst företag. Det är nog inte lätt för någon att förutspå att de efter ett och ett halvt år på en dag blir oseriösa.

Det känns inte rimligt att fortsättningsvis klassa alla bolag som får leveransproblem för bluffbolag.

Postad 18 december 2008 - 22:21

drakvakt
  • drakvakt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Då skall du få ta del av det jag läste innan jag handlade:

* Jag har tidigare sett KE vara i topp tio priser på min produkt. Vid inköp hade de näst bäst pris (inte bästa alltså) och mindre en hundralapp bättre än nästa.

*På prisjakt var 38 av 40 konsumenter mycket nöjda med sina köp, en av de två missnöjda verkade ha stora krav, den andra var under utredning. Omdömena på pricerunner var unjefär likadana. Dessutom hade KE bättre betyg än de andra i topp-fem priser.

*Inga anmärkningar hos kronofogden eller liknande myndigheter.

*Då jag såg att butiken enbart hade förskottsbetalning kontaktade jag kundtjänst före köp. Svaret var snabbt, hjälpsamt och vänligt. Dessutom fick jag nu en bekräftelse på lagerstatus.

Så jag skulle gärna vilja veta vad exakt du menar med att "läsa om butiken" om inte detta var tillräckligt?

Jag tycker jag har gjort det jag kunnat i det här läget. Det är bara en fråga om en välgjord bluff.
Jag betalade till och med med ett VISA e-kort laddat med enbart de pengar som skulle betalas, bara för att säkra mina internetaffärer.

Postad 18 december 2008 - 22:23

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Att PJ inte har nåt juridiskt ansvar må ju vara en sak, men faktum kvarstår att många konsumenter använder sig av både PJ och Pricerunner för att hitta de lägsta priserna och man kan nog också anta att de flesta förutsätter att de som får vara med är seriösa butiker. Att bedragare kan "kapa" en butik med tidigare goda omdömen är ju en enorm brist och där får man ju verkligen hoppas att PJ och Pricerunner vidtar åtgärder så att det inte kan hända igen. I praktiken så har ju PJ och Pricerunner varit behjälpliga till ett av de större bedrägerierna på senare år och jag skulle skämmas som en hund om jag jobbade på PJ eller Pricerunner. Det är lätt att säga att folk får skylla sig själva och att varningsklockor borde ha ringt, men det borde det banne mig ha gjort även hos PJ.

Omdömena har ju inkommit innan ägarbytet. Det skedde för ett och ett halv år sedan enligt det jag har läst här i tråden. Om det har skett ett ägarbyte under de senaste månaderna så vore det intressant att veta vilka det var som kom in som ägare då och vilka som tidigare ägde Kameraexperten.

Det är lätt att vara efterklok och ännu lättare att skylla ifrån sig. Även om Prisjakt och Pricerunner kunde ha agerat annorlunda så är min ilska främst riktad mot Kameraexperten och till viss del mig själv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.